Файл қосу

Қазіргі кездегі психологияның тарихы мен жағдайы





|ҚАЗАҚСТАН  РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ                     |
|ШӘКӘРІМ атындағы СЕМЕЙ МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ                             |
|3 деңгейлі СМЖ құжаты    |ПОӘК                     |                         |
|                         |                         |ПОӘК 042-14.05.01.20.87  |
|                         |                         |/01-2012                 |
|Оқытушыға арналған пәннің|№ 2 басылым 26.02.2010   |                         |
|жұмыс оқу бағдарламасы   |орнына ______№ 3 басылым |                         |
|«Қазіргі кездегі         |                         |                         |
|психологияның тарихы мен |                         |                         |
|жағдайы»                 |                         |                         |










                        ПӘННІҢ ОҚУ ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ

            Қазіргі психологияның тарихы, күйі және тенденциялары
                «6M050300» – «Психология» мамандығына арналған
                      ОҚЫТУШЫҒА  АРНАЛҒАН ПӘННІҢ ЖҰМЫС
                              ОҚУ  БАҒДАРЛАМАСЫ























                                 Семей  2012






                                   Алғысөз

1 ЖАСАЛЫНДЫ
Құрастырушы Шәкәрім атындағы Семей мемлекеттік университетінің
“ Психология” кафедрасының доценті Ш.С.Сатиева _____________
                                                                   “     28”
08  2012ж
2 ҚАРАЛДЫ
2.1  Шәкәрім  атындағы  Семей   мемлекеттік   университетінің   “Психология”
кафедрасының отырысында
Хаттама №  1 «28»   09   2012 жыл

Кафедра меңгерушісі: ____________ Ш. Сатиева

2.2 ГЗФ оқу-әдістемелік бюросының отырысында
Хаттама №1 «05» 09 2012жыл

Төрайымы  ___________ Г. Григорьева

3 БЕКІТІЛДІ
3.1 Университеттің  оқу-әдістемелік  кеңесінің  отырысында  мақұлданды  және
баспаға ұсынылды
Хаттама №   1    «13»  09  2012 жыл

ОӘК төрағасы, бірінші проректор ___________ Б. Рскелдиев


























Мазмұны:


      1.Жалпы талаптар
      2.Пәнді оқудың әдістемелік нұсқауы
      3.Курс саясаты
      4.Магистрант рейтингісін санау саясаты
      5.Пән мазмұны мен сағат санының бөлінуі
      6.МОБӨЖ және МӨЖ жоспары




































































 3.1.  Пәннің қысқаша мазмұны.
      “Қазіргі психологияның тарихы, күйі және тенденциялары” курсы
Қазақстан Республикасында жүріп жатқан реформалау процесіне сәйкес
психологиялық  кәсіптік қызымет пен халықтық білім беру міндеттерін шешуге
байланысты студенттерді қажетті білім мен практикалық дағдыларды
қалыптастыруға бағытталады. Психологтардың адамдармен жүргізілетін
жұмыстарына байланысты нәтижелі кәсіби әрекетінде психологиялық білім мен
практиканың инновациялық әдістері мен технологияларын үнемі интеграциялау
мен синтездеу қажеттілігі тұр.
      Психология ғылымының дамуы, қолданбалы  салалардың  кеңейуі  моделдеу,
жобалау,  болжамдау  және  жеке   адамның   топтың,   ұйымдардың,   қоғамның
психологиялық ерекшеліктерін қайта өңдеу міндеттеріне бағытталған  әдістерге
ерекше көңіл аударуға  әкеледі.  Қазіргі  психологияның  тарихы,  күйі  және
тенденциялары  курсы  бүгінгі  күннің  талабына  сай   психология   мамандық
студенттеріне тәрбиенің  гуманистік  дәстүр  ерекшеліктерін  ескере  отырып,
практикалық психология аймағы бойынша жан-жақты, кешенді тұрғыдан  дайындау,
қажетті  психологиялық  білім,  білік  және  дағды  жүйесін   қалыптастыруға
арналады.
      Магистранттарды  мамандандыру  екі   бағытта   жүргізіледі:   кәсіптік
әрекеттегі қазіргі психологияның теориялық-әдістемелік сұрақтары және  білім
беру психологиясы.
      Бұл   курста   практикалық    сабақтар    кеңес    беру,    коррекция,
психодиагностика  салаларында   психологтың   кәсіби   білім,   дағды   және
іскерліктер жүйесіне бағытталған  этаптар бойынша беріледі.
3.2. Пәнді оқыту мақсаты - магистранттардың  психология  жонінде  адамзаттың
рухани дамуының компоненті ретінде түтас түсінігін қалыптастыру.
3.3. Пәнді оқыту міндеттері:
- психологиялық түсініктер мен түжырымдамалардың даму  логикасын  жэне  ішкі
маханизмдерін ашу;
- ғылыми  психологиялық  көзқарастар  мен  сондай-ақ  аңыздар  мен  діндерде
психика табиғатының талқылануын қарастыру;
-адамдар  табиғаты  тануға  қызығушылықтарының  туындау  себептерін  талдау,
психология жэне философиядағы сананың негізгі  формасы  ретінде  элеуметтік-
психологиялық механизмдерді талдау;
- магистранттарда  ғылыми  аппаратының  одіснамалық,  психологиялық,  тарихи
негіздерін талдау қабілеттілігін дамыту.
3.4.Оқып-зерттеу нәтижесінде студент:
    ✓  Қазіргі  кездегі  психологияның   тарихы   мен   жағдайы   практикумы
      психологиясы пәніне байланысты ұғымдар мазмұнын;
    ✓  Қазіргі  кездегі  психологияның  тарихы  мен  жағдайы  саласын  оқып-
      зерттеудің әдістерін қолдана алуы;
    ✓  Қазіргі  кездегі  психологияның  тарихы  мен  жағдайы  пракитикумының
      методологиялық, теориялық және әдістемелік негіздерін;
    ✓ Қазіргі кездегі психологияның тарихы мен  жағдайы   практикумы  пәніне
      байланысты шетел, ресей және отандық психологиясының даму тарихын;
    ✓  Қазіргі  кездегі  психологияның  тарихы  мен  жағдайы   қарым-қатынас
      психологиясының зерттеуін ұйымдастырудың диагностикасын меңгеру
3.5. Курс пререквизиттері: Магистр  академиялық  дәрежесін  алу  жоғары  оқу
орындары  мен  колледждерде  оқытушы  ретінде   қызмет   жасауды   болжайды.
Сондықтан кәсіптік жоспарда маңызды жэне қажетті болып табылатын жоғары  оқу
орындарындағы  оқыту  процесімен   байланысты   пэн   бойынша   білім   алу.
Магистранттарға  осындай  базалық  пэн  -  "Қазіргі  психологияның   тарихы,
жағдайы, тенденциялары".
"Қазіргі психологияның тарихы, жағдайы, тенденциялары" курсын сәтті  меңгеру
үшін  "Философия",  "Жалпы  психология",  "Әлеуметтік  психология",   "Түлға
психологиясы", "Психология тарихы" сияқты  өткен  курстағы  пәндермен  таныс
болуы қажет.
3.6.  Курс    постреквизиттері:     Осы    пәнмен    "Психология   ғылымының
әдіснамасы",    "Қазақстандағы    психология    ғылымы"     курстары   тығыз
байланыста. Осыған орай, осы аталған курстардан хабардар болу керек.
Жұмыс оқу жоспарынан үзінді     Кесте1

|Курс  |Семестр  |Кредит |ЛК    |СПС   |МӨЖО    |МӨЖ   |Барлығы  |
|      |         |Саны   |(сағ.)|(сағ) |(сағ)   |(сағ) |         |
|      |         |       |      |      |        |      |         |
|1     |2        |2      |15    |15    |60      |120   |150      |


2 . Пәнді оқып-зерттеу бойынша әдістемелік нұсқаулар
      Құрметті магистранттар!
    Бұл курс гуманитарлық  факультет  магистранттарына  арналған.     Білім
беру реформасын жүзеге  асыру  бағытында  көзделген  басты  шаралардын  бірі
оқытушылардың психология ғылымы саласындығы дайындығын үнемі  жақсарта  түсу
мәселесі. Қазақстан жағдайында төл тілімізде бұл салада  атқарылған  шаралар
аз емес. Білім беру бағдарламалары тиісті деңгейлер мен олардың  сатыларының
білім беру мазмұны айқындалған. Қазіргі  кездегі  психологияның  тарихы  мен
жағдайы курсының әр түрлі  әдістемелік  аспектілерін  зерттеу  ісі  елімізде
жаңадан қолға алынып келеді.  Жоғары  мектептердің  өзіндік  ерекшеліктеріне
орай жазылған осындай еңбектер аз. Магистранттарға ұсынылып  отырған  осынау
құрал оку бағдарламасының жекелеген такырыптарға қатысты келелі  мәселелерін
тәжірибе жүзінде, нақты экспериментті зерттеулер арқылы  түсіндіруді  мақсат
еткен. Пәннің сапалық және көлемдік параметрлері  өте  ауқымды  болғандықтан
оны  толық  оқып-зерттеу  үшін  аудиториялық  сабақпен  шектелуге  болмайды,
сондықтан, сіздерге  көптеген  тақырыптарды  өзбетімен  оқып-зерттеуге  тура
келеді.
    Аудиториялық   сабақтарға   дәрістер   практикалық   сабақтар   кіреді.
Семинарлық  сабақтар  сіздерге  ғылыми  әдебиеттермен   жұмыс   істеу   және
аудитория  алдында  сөйлеу  сияқты  практикалық   дағдылады   қалыптастыруға
көмектеседі. Практикалық  сабақтарға  өз  уақытында   және  жоспарға  сәйкес
толық көлемде дайындалу талап етіледі. Тақырып бойынша дайындалу тек  арнайы
оқулықтарды  пайдаланумен  шектелмеуі  тиіс.  Конспект  жұмыстарды   семинар
сабағына арнайы басталған жұмыс дәптерінде жазба түрде ұсынылуы қажет.
    Сонымен қатар, жұмыс бағдарламасында өзбетімен жұмыстың келесі  түрлері
ұсынылады:  МӨЖО  (студенттің  оқытушы  басшылығымен  жүргізетін   өзбетімен
жұмысы  ),   және   МӨЖ   (кейбір   тақырыптарды   тереңірек   оқып-зерттеуі
мақсатындағы студенттің өзбетімен жұмысы). Берілген жұмыс түріне  байланысты
тапсырмалар мен олардың орындалу мерзімдері 4,5 кестелерде көрсетілген.
    Жұмыстар  магистранттардың өзіндік ойлауы мен шығармашылығы да  кеңінен
қарастырылған.   Пәнге   байланысты   барлық   тақырыптар   қамтылып,    сол
тақырыптарға орай қосымша  әдебиеттер  тізімі  қарастырылу  ұсынылады.   Бұл
бағдарламаны құрастырғанда осы мәселелерді мүмкіндігіше пәнге қатысты  толық
қамтуды көздедік.


3 Курс саясаты
Сабаққа қатынасу.
1.Магистранттың дәріс, практикалық сабақтарға қатысу міндетті.
2.Белгілі себептермен сабаққа қатынаса алмаған жағдай, Сізді пән  міндетінен
босатпайды.
3.Кешігуге немесе дәріс, практикалық сабақ  кезінде  басқа  магистранттармен
сөйлесуге болмайды.

Тәртіп.
1.Тәртіп магистранттың оқу үлгеріміне тәуелді емес, демек, барлығына  ортақ.

2.Сабақ үстінде  тәртіп  бұзушылар  аудиториядан  шығарылады  немесе  курсты
қорытындылауда “қанағаттанарлықсыз” бағасы қойылады.
3.Сабақ үрдісінде Сіздің қалталы телефоныңыз өшірілуге тиіс.
4. Оқытушы  мен  курстастарыңызға  ашық  жарқын  болуға  және  шыдамдылықпен
қарауды ұмытпаңыз.

МӨЖ бойынша тапсырмалар.
1.МӨЖ бойынша  тапсырмалар  өз  уақытында  міндетті  түрде  орындалуы  тиіс.
2.Мерзімінде орындалмаған тапсырмалар автоматты түрде төмен бағаланылады.

Емтихан.
1.Емтихан  –  білімді  қорытынды  рубеждік   тексеру   болғандықтан   барлық
студенттерге міндетті.
2.Емтихан тестілеу немесе билеттік жүйеде орындалады.
3.Тестік тапсырма әрбір модуль бойынша 360 тестіні, ал әрбір емтихан  билеті
3 сұрақты құрайды.





            4.  Ұпайлық,  пайыздық  және  әріптік  эквивалентінде   бағалау
            шкаласы


          Кесте 6

|Әріптік жүйе     |Ұпайлардың сандық|Пайыздық мазмұны |Дәстүрлі жүйе       |
|бойынша бағалау  |эквиваленті      |                 |бойынша бағалау     |
|А                |4                |95-100           |                    |
|А                |3,6              |90-94            |Үздік               |
|В+               |3,4              |85-89            |                    |
|В                |3,2              |80-84            |Жақсы               |
|В-               |3,0              |75-79            |                    |
|С+               |2,8              |70-74            |                    |
|С                |2,6              |65-69            |Қанағаттанарлық     |
|С-               |2,4              |60-64            |                    |
|Д+               |2,2              |55-59            |                    |
|Д                |2,0              |50-54            |                    |
|F                |0                |0-49             |Қанағаттанарлықсыз  |
|I                |NA               |                 |Аяқталмаған         |
|P                |-                |өтті             |Пәнді өтті          |
















    Магистранттарға арналған пән бойынша жұмыс бағдарламасы
   Пән мазмұны. Сағаттардың бөлінуі   Кесте 2

|№  |Тақырыптар                              |Сағат саны                       |
|   |                                        |ДС    |СТС   |ЗС |МӨЖО    |МӨЖ   |
|1. |Пәнге кіріспе                           |1     |1     |   |4       |8     |
|2. |Психологиялық білімнің қүрылымдық       |1     |1     |   |4       |8     |
|   |бейнесі тарихи психология ретінде       |      |      |   |        |      |
|3. |Психология тарихындағы ғылыми таным     |1     |1     |   |4       |8     |
|   |эдістеріне талаптар жэне оның таралуы   |      |      |   |        |      |
|4. |Эксперимент және ғылыми психологияның   |1     |1     |   |4       |8     |
|   |қалыптасуы                              |      |      |   |        |      |
|5. |Бихевиоризмдегі ғылыми зерттеулердің    |1     |1     |   |4       |8     |
|   |бастауы мен дамуы                       |      |      |   |        |      |
|6. |Гештальтпсихологияның басталуы мен дамуы|1     |1     |   |4       |8     |
|7. |К. Левин еңбектеріндегі тұтастылық      |1     |1     |   |4       |8     |
|   |идеясының дамуы                         |      |      |   |        |      |
|8. |Психологияның дамуында психоанализ      |1     |1     |   |4       |8     |
|   |практикаға бағытталған саласы ретінде   |      |      |   |        |      |
|9. |Когнитивті психологияның даму           |1     |1     |   |4       |8     |
|   |тенденциясы, жағдайы, тарихы            |      |      |   |        |      |
|10.|XX ғасыр психологиясындағы Л.С.         |1     |1     |   |4       |8     |
|   |Выготскидің идеяларының дамуы           |      |      |   |        |      |
|11.|Психологиядағы жүйелік-іс-эрекеттік     |1     |1     |   |4       |8     |
|   |түрғының тарихи және гносеологиялық     |      |      |   |        |      |
|   |алғышарттары                            |      |      |   |        |      |
|12.|Іс-әрекеттің жалпы психологиялық        |1     |1     |   |4       |8     |
|   |түжырымдамасының дамуы                  |      |      |   |        |      |
|13.|Сана мен түлғаның іс-эрекеттік          |1     |1     |   |4       |8     |
|   |түжырымдаманың дамуы                    |      |      |   |        |      |
|14.|Танымдық процестердің                   |1     |1     |   |4       |8     |
|   |жүйелік-іс-әрекеттік талдау мәселелері  |      |      |   |        |      |
|15.|Іс-әрекеттік түрғының жаңа түсіндіруші  |1     |1     |   |4       |8     |
|   |мүмкіндіктері                           |      |      |   |        |      |
|   |Барлығы:                                |15    |15    |   |60      |120   |


6 МӨЖ хабарламалары, рефераттарының тақырыптары  Кесте 3

|МӨЖО                                               |МӨЖ               |
|Аудиториялық               |Аудиториядан тыс       |Аудиториялық      |
|2                          |3                      |2                 |
|Психология ғылымының       |Қазіргі кездегі        |Психология ғылымы |
|тарихынан. Жан туралы      |психологияға мінездеме |ның тарапынан. Жан|
|түсініктің дамуы.          |жасау.                 |туралы түсініктің |
|                           |                       |дамуы             |
|Осы кездегі психологияның  |Психологияның негізгі  |Осы кездегі       |
|негізгі ағымдары.          |ағымдарын зерттеу.     |психологияның     |
|                           |                       |негізгі ағымдары. |
|Маркстік психология.       |Марксизм – ленинизмнің |Маркстік          |
|                           |философиясы және таным |психология.       |
|                           |теориясы.              |                  |
|Психофизикалық проблема.   |Психикалық әрекеттер   |Психофизикалық    |
|                           |мен физиологиялық      |проблема.         |
|                           |әрекеттер              |                  |
|                           |дің  проблемалары.     |                  |
|Зерттеу әдістері туралы    |Психологиялық          |Зерттеу әдістері  |
|жалпы түсінік.             |әдістердің түрлері.    |туралы түсінік.   |
|Психология ғылымының       |Психология ғылымының   |Психология ғылы   |
|қалыптасуына елеулі        |қалыптасуына схема     |мының қалыптасуы  |
|үлестерін қосқан авторлар  |дайындау               |на  үлестерін     |
|жайлы анықтамалар          |                       |қосқан авторлар   |
|                           |                       |жайлы анықтамалар |
|Психологиядағы адам        |“В.Франкл: жеке тұлға  |Психологиядағы    |
|проблемасы                 |туралы 10 тезис”       |адам проблемасы   |
|                           |конспект               |                  |
|Психологияның салалары     |Психологиялық салаларды|Психологияның     |
|классификациялануы         |өзасалыстыру.          |салалары класси   |
|                           |                       |фикациялануы      |
|Психологияның  басқа       |Оның негізгі салалары. |Психологияның     |
|ғылымдармен байланысы.     |                       |басқа ғылымдармен |
|                           |                       |байланысы.        |
|Жануарлар психикасының     |Инстинктер туралы      |Жануарлар         |
|негізгі түрлері.           |түсінік.               |психикасының      |
|                           |                       |негізгі түрлері.  |
|Адам санасының дамуы.      |Сана туралы түсінік.   |Адам санасының    |
|                           |                       |дамуы.            |
|Рационалистік психология   |Дүние мен ақиқат алудың|Рационалистік     |
|туралы анықтама.           |негізгі жолы           |психология туралы |
|                           |рационалистік          |анықтама.         |
|                           |психология.            |                  |


                Пән бойынша оқу үрдісінің күнтізбелік кестесі
                                   Кесте 4
|№ р/б|Апталар                    |1        |2            |3           |
|1    |И. В.дубровина и др.       |2        |1            |100         |
|     |Психологическая служба в   |         |             |            |
|     |современном образовании    |         |             |            |
|     |высшей школы  Питер 2009.  |         |             |            |
|2    |В.Пахальян Развитие и      |2        |1            |100         |
|     |психологическое здоровье   |         |             |            |
|     |Питер  2006                |         |             |            |
|3    |Сто великих психологов М., |5        |1            |100         |
|     |2004.                      |         |             |            |
|4    |Берн Э. Игры, в которые    |2        |1            |100         |
|     |играют люди. Л., 2006.     |         |             |            |
|5    |Даму психологиясы          |10       |1            |100         |


     8. Ұсынылатын әдебиеттер тізімі
Негізгі:
8.1.1. Аристотель. О душе. // Сочинения. В 4-х тт. Т.1. - М., 2006.
8.1.2. Психология: Адамзат ақыл-ойының  қазынасы.  10  томдық.  /  жетекшісі
-Нысанбаев Ә.Н. - Алматы, 2005.
8.1.3. Гальперин П.Я. Введение в психологию. М., 2007.
8.1.4. Давыдов В.В. Лекции по психологии - М., 2006.
8.1.5. Жақыпов С.М. Оқыту  процессіндегі  танымдық  іс-эрекет  психологиясы.
Оқу құралы - Алматы, 2008.
8.1.6. Куликов Л.В. Психология личности в трудах  отечественных  психологов.
Хрестоматия. 2-е изд. М., 2009
8.1.7. Петровский А.В., Ярошевский  М.Г.  Основы  теоретической  психологии.
-М., 2008.
8.1.8. Платон. Сочинения в 3-х томах. - М., 2006
8.1.9. Смит Н. Современные системы психологии. - СПб., 2003
Қосымша:
8.2.1. Декарт Р. Человек-машина. - М., 2002.
8.2.2. Леонтьев А.Н. Философия психологии. - М., 2007.
8.2.3. Рубинштейн С.Л. Бытие и сознание. - СПб., 2006
8.2.4. Фрейд 3. «Я» и «Оно». - М., 2006.
8.2.5. Хрестоматия по истории психологии. / Под ред. Гальперина  П.Я.,  Ждан
А.Н.-М.,2007.
8.2.6. Мауег, Л). Но\ү  тоосІ  іпйиепсез  со£пі{іоп  //  Зһагкеу  КЕ.  (её.)
Асіуапсез іп со§піііуе зсіепсе. - Сһісһезіег, \Үез1: Зшзех:  ЕНіз  Нопуоосі,
1986. - Р. 290-314.

































Пәндер