Файл қосу
Музыкалық динамикалық күш белгілері
|ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ | |СЕМЕЙ ҚАЛАСЫНЫҢ ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ | |«МУЗЫКАЛЫҚ БІЛІМ» КАФЕДРАСЫ | |Құжат СМК 3 уровня |ПОӘК | | | | |ПОӘК | | | |042-18.1.32/02-2014 | |ПОӘК | | | |«Әскери музыкалық |Редакция № 1 | | |патриоттық тәрбие». | | | «Әскери музыкалық патриоттық тәрбие» ПӘНІНЕН ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ 5В010400 «Музыкалық білім» мамандығы үшін ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК ҚҰРАЛЫ 2014 -2015 оқу жылы |ПОӘК |Ред. № 1 _______2014_ ж.|Бет 2__ | |042-18.1.32/02-2014 | | | Алғы сөз 1 ҚАРАСТЫРЫЛҒАН Құрастырған «Музыкалық білім» кафедрасының оқытушысы : ________Алдажуманов С.И. 2 ТАЛҚЫЛАНҒАН 2.1 Кафедра отырысында бекітілген: Хаттама № 1___ от «__»____ 2014жыл. «Музыкалық білім» кафедрасының меңгерушісі, п.ғ.к.: ______________ Бодауова Б.К. 2.2 Педагогика факультетінің Оқу - әдістемелік Бюросының отырысында бекітілген «__»_______ 2014 жыл. Хаттама № 1 Төраймы: ______________ АхметоваТ.Ш. 3БЕКІТІЛГЕН Университеттің Оқу Кеңесінің отырысында бекітілген «___»____ 2014жыл. Хаттама № ОӘК төрайымы _________ Искакова Г.К. 4 БІРІНШІ РЕТ ЕНГІЗІЛГЕН |ПОӘК |Ред. № 1 _______2014_ ж.|Бет 2__ | |042-18.1.32/02-2014 | | | Мазмұны: |1 |1 Глоссарий | | | | | | |2 |2 Тәжірбиелік сабақтар | | | | | | |3 |3 Студенттің өздік жұмысы | | |ПОӘК |Ред. № 1 _______2014_ ж.|Бет 3_ | |042-18.1.32/02-2014 | | | 1 – ГЛОССАРИЙ Хор – шығармаларды көркем тілмен бірнеше дауыстың үндескен әуені арқылы идеялық мазмұнын бұзбай, нақтылы түрде тыңдаушыға жеткізетін және хор айтудың техникалық орындау шеберлігін игерген, әсемдеу жағынан толық мағлұматы бар ұжым Хор партиялары – хорды құраушы дауыстар: сопранолар (1;2); альттер (1;2); тенорлар (1;2); бастар (1;2) және кей хорларда сирек кездесетін октавистер. Хордағы дивизия – хордағы партиялардың уақытша екіге бөлінуі. Ансамбль – тұтас орындаушылықтың өзара байланысқан түрін және стройдың тұрақтылығын қамтамасыз ету, интонациялаудың дәлдігі, дыбыс бояуы мен дыбыс күші жағынан үйлесімділік. Дыбыс қатары (строй) – хордағы дыбысталудың сапасы, яғни ходың құлақ күйін келтіру, интонациялық жағынан таза, нақты айтуды айтымыз. Артикуляция – сөйлеу дыбыстарын шығарудағы, жасаудағы дыбыстаушы мүшелерінің қызметін атқаратын вокалды - хор техникасының маңызды құраушысы. Дикция – вокалдық хор дикциясы әрбір даусты және дауыссыз дыбыстарды анық айтып, сөз бен сөйлемдерге дауыс екпінін дұрыс қоя білуді музыкадағы мәнерліліктің көркемдік құралдарын пайдалана отырып, оның мазмұның, идеясын тыңдаушыға жеткізе білуді, сезімге әсер ету дағдысын айтамыз. Бірыңғай хорлар – бірыңғай дауыстан тұратын хорларды айтамыз. Олар бірыңғай ерлер және әйелдер хоры. Аралас хор – көп дауысты ерлер мен әйелдер партияларынан тұратын хор ұжымын айтамыз. Динамика – көркем шығарманың өзіндік сипаты, құрылысы, көркемдік техникалық өзгешелігі, дыбыс күшінің құбылу жолдарының сипаттамасын айтамыз. Музыкалық екпін – латын тілінен аударғанда “темп” уақыт деген мағынаны білдіреді. Резонатор – дыбыстарды қалыптастырып, оның сыртқа шығуына ықпал ететін мүшелер жиынын айтамыз. Регистр – тембрлік қасиетке байланысты біріккен дыбыстар жиыны. Сопрано – жоғары әйелдер дауысының сипаттамасы және хордағы партияны айтамыз. Альт – төменгі әйелдер дауысының сипаттамасы және хордағы партияны айтамыз. Тенор – жоғары ерлер дауысының сипаттамасы және хордағы партияны айтамыз. Бас – төменгі ерлер дауысының сипаттамасы және хордағы партияны айтамыз. Тональдік – берілген шығармадағы негізгі тон, немесе ладтың дыбыс биіктігінің сипаттамасы. Унисондық дыбысталу – дауыстардың мінсіз біртұтастылыған көздейді, хор партиялары өзара біріккен кезде дыбыс күші, бояуы, интонация және сан алуан штрихтарды қолдану жағынан біркелкі орындауды қарастырады. Тесситура – дауыс диапазонына қатысты әуен дыбыстарының биіктік ара- қатынасы. Интонациялық тазалық – әуеннің немесе музыкалық шығарманың әр дыбысы биіктігі жағынан таза, нақты және көркем орындалуын қарастырады. Фраза – шығармадағы белгілі бір ойды білдіретін, аяқталған үзіндіні айтамыз. Фактура – музыкалық немесе хор шығармаларының құрылысы мен сипатына байланысты бөлінуі және көркемдік бейнелілігі жағынан, техникалық ерекшелігі жағынан өзгешелігін айтамыз. Партитура – шығарманың толық ноталық үлгісін айтамыз. Екпін белгілерін көбінесе орысша және қазақша да жазылады. Мысалы: В темпе марша --- марш екпінінмен. Бодро ----------------көңілді, жігерлі. Не спеша, с большим чувством – асықпай, үлкен сезіммен. Темп умеренный – баяу, бірқалыпты екпінмен. Весело, не быстро – көңілді, асықпай. Довольно скоро ---недәуір жылдамдықпен. Скоро --------------- жылдам. Спокойно, певуче ---тыныш, әндете. Задорно, весело, подвижно ---қызулы, көңілді, шапшаң. Медленно, спокойно ---тыныш, жай, екпінмен. Неторопливо -------------асықпай. Музыкалық динамикалық күш белгілері |Жазылуы |Айтылуы |Қысқартылып |Қазақша айтылуы | | | |жазылуы | | |Pianо |пиано |P |ақырын | |Pianissimо |пианиссимо |PP |өте ақырын | |Fоrte |форте |F |қатты | |Frtissimо |фортиссимо |FF |өте қатты | |Mezzо pianо |меццо пиано |mp |ақырынырақ | |Mezzо fоrte |меццо форте |mf |сәл қаттырақ | |Crescendо |крешендо | |күшейте түсу | |Diminuendо |диминуэндо | |бәсеңдете түсу | |Sfоrzandо |сфорцандо |sf |кенеттен күшейтіп, | | | | |ерекше бөліп ойнау | |Mezzо vоce |меццо воче |m.v. |Ақырын сыбырлап айту | Ноталарды әріппен белгілеу |До - C, c |до диез – Cis, cis |До бемоль - Ces, ces | |Ре – D ,d |ре диез – Dis, dis|Ре бемоль – Des, des | |Ми – E, e |ми диез – Eis, eis |Ми бемоль – Es , es | |Фа – F, f |фа диез – Fis, fis |Фа бемоль – Fes, fes | |Соль – G, g |соль диез – Gis, gis |Соль бемоль – Ges, ges | |Ля - A, a |ля диез --- Ais, ais |Ля бемоль – As, as | |Си - H, h |си диез – His, his |Си бемоль – B, b | КІРІСПЕ Қазақстан Республикасының тәуелсіздік статусын алуы қоғам өмірі мен әлеуметтік-экономикалық дамуына үлкен өзгерістер әкелумен катар, ғылым мен білім беру саласына жаңа талаптар кояды. Жас жеткіншектерді биік өнер шыңына терең талғампаздыққа ұмтылуы - эстетикалық тәрбие берудің, тұлғаны жан-жақты, кеңпейілдікке, кішіпейілдікке, мейірімділікке, имандылыққа, ина-баттылыққа талпынтудың негізгі нысанасы деп түсінген жөн. Әлбетте, адамның өнерге деген ұмтылысы сана-сезімімен, көркемдік тұрғыда түйсінуі мен талғампаздығы арқылы байқалады. Әншілер әр аймақтың, өлкенің, жүздің өзіндік әйгілі ұстаздары, әншілері композиторлары, суырып - салма ақындары өздерінің бойына сақтаған ата- бабаларымыздың музыкалық дәстүрін жас ізбасарларына шәкірттеріне үйретіп, бойына сіңіріп, қалдырып отырды. Олар шәкірттерін әр шығарманың өзіндік ерекшелігін тыңдаушының сезім пернесін дәл басатындай етіп жеткізе білуге, орындау мәдениеттілігі мен дауысты меңгерудің жоғарғы шеберлігіне баулыды. Пәннің мазмұны: «Әскери-музыкамен тәрбиелеу» курсы саптық дайындық курсының логикалық жалғасы болып табылады. Қимыл-қозғалыста сап тәсілдерін орындауды музыкамен және саптық әнмен үйлестіруге ерекше көңіл бөлінеді.Әскери-музыкамен тәрбиелеу сабақ беру мазмұны мен әдістемесі төмендегі міндеттерді шешуге бағытталған:Студенттерді патриоттық тәрбиелеуге ықпал ету;Музыкалық есту, екпін және ырғақ сезімін тәрбиелеу;Әскер марштардың, Кеңестік, орыс және қазақстандық авторлардың әскери-патриоттық және сап әндерінің пайда болу және студенттерді, жауынгерлерді тәрбиелеу үдерісінде олардың маңыздылығын атап көрсету;Саптық әндер айтуды үйрету және сапта музыкалық акцентке сәйкес жүру,;Ұжымдықжауапкершілік сезімін қалыптастыру және бекіту;Сап және әндер байқауларын жүргізгенде студенттерде кәсіби-педагогикалық дағдылар дамыту; Студенттердің жан-жақты үйлесімді дамуына ықпал ету;Болашақ мұғалімдерге өзінің педагогикалық қызметінде әскери-музыкалық тәрбие құралдарын қолдану үшін білім, дағды, машықтандыру;Орта мектептің білім беру бағдарламасының оқу-тәрбие үрдісінде әскери-музыкалық тәрбие құралдарын пайдалануды үйрету. 1.5. Қысқаша мәлімдеме: «Әскери музыкалық дайындық» курсының негізгі тапсырмалары: - еліміздің Мемлекеттің рәміздерін студенттерге насихаттау; - студенттердің Отансүйгіштік, елін-жерін қадірлеу, патриоттық сезімдерін ояту,үлкендерді силау, кішіге ізет көрсету, дұрыс жолға тәрбиелеу; - студенттерді патриоттық сезімге тәрбиелейтін, марш ырғағына келетін 2/4 өлшеміндегі небір әндердің шығу тарихынан хабардар ету, әрі осы әндерді жаттқа айтқызу; - тарихымыздан белгілі түрлі зіл-залалар, кесапат соғыстардан қалған небір оқиғаларға байланысты туған музыкалық шығармаларды ұлтымыздың мәңгілік өшпес рухы, ізі ретінде келешек жастарға аманат қылып жеткізу; 1.6. Әскери музыкалық дайындық курсынан оқытушы білуі керек: - студенттерді патриоттық сезімге тәрбиелейтін, марш ырғағына келетін 2/4 өлшеміндегі небір әндердің шығу тарихынан хабардар болуы керек ; - әрбір айтылатын әннің өзіндік ерекшеліктерінен хабардар болуы керек; - әр әнді жатқа, мәтінімен білуі керек; 1. Пәннің оқулық-әдістемелік кешенінің мазмұны мен тізімі. . Курстың тақырыптық жоспары: Барлығы (2 кредитa) 45 сағат |Тақырыптың аты |Дәріс |Тәжіри-б|СОӨЖ | | | |елік | | |Кіріспе. |1 |2 |2 | |Мемлекеттік рәміздер туралы, патриоттық | | | | |сезімге тәрбиелейтін тарихымыздан қалған | | | | |ата-бабаларымыздың небір ерліктері туралы | | | | |сөз қозғау. | | | | |Мемлекеттік әнұранның сөзін, әнін жазған |2 |2 |2 | |авторлармен танысу; бірігіп айту. | | | | |Қазақ халқының ән және әншілік өнеріне |2 |2 |2 | |жалпы шолу; Ескендір Хасанғалиевтің | | | | |«Атамекен» әнімен танысып, сөзін, әнін | | | | |жаттау, әрі бірігіп айту. | | | | |Әнші-орындаушының дауыс түрлері; |2 |2 |2 | |«Сарбаздар» әнінің сөзі мен әнін | | | | |қарастыру, бірігіп айту. | | | | | Ән салу түрлері; «Қазақ жігіттері» әнінің |2 |2 |2 | |сөзі мен әнін қарастыру, бірігіп айту. | | | | |Ән мұраларының жанрлық сипаты; «Үш қоныр» |2 |2 |2 | |сөзі Н.Назарбаев, әні А.Қоразбаев, әнін | | | | |жаттау, әрі бірігіп айту. | | | | |Еңбек, шаруашылық, кәсіп әндері; |2 |2 |2 | |С.Мұхамеджановтың «Қазақстан» әнімен | | | | |танысып, сөзін, әнін жаттау, әрі бірігіп | | | | |айту. | | | | |Тарихи әндер; Қ.Сыдық «Қазақстан» әнімен |2 |1 |1 | |танысып, сөзін, әнін жаттау, әрі бірігіп | | | | |айту. | | | | |Барлығы: |15 |15 |15 | 2.2 Тәжірибелік жұмыстардың жоспары: № 1.2. Тәжірибелік жұмыс. Кіріспе. Мемлекеттік рәміздер туралы, патриоттық сезімге тәрбиелейтін тарихымыздан қалған ата-бабаларымыздың небір ерліктері туралы сөз қозғау. № 3.4.5.6. Тәжірибелік жұмыс. Мемлекеттік әнұранның сөзін, әнін жазған авторлармен танысу; бірігіп айту. № 7.8.9.10. Тәжірибелік жұмыс. 1.Қазақ халқының ән және әншілік өнеріне жалпы шолу; 2.Е.Хасанғалиевтің «Атамекен» әнімен танысып, сөзін, әнін жаттау, әрі бірігіп айту. № 11.12.13.14. Тәжірибелік жұмыс. 1.Әнші-орындаушының дауыс түрлері; 2.«Сарбаздар» әнінің сөзі мен әнін қарастыру, бірігіп айту. № 15.16.17.18. Тәжірибелік жұмыс. 1.Ән салу түрлері; 2.«Қазақ жігіттері» әнінің сөзі мен әнін қарастыру, бірігіп айту. № 19.20.21.22. Тәжірибелік жұмыс. 1. Ән мұраларының жанрлық сипаты; 2.Н.Назарбаев.«Үш қоныр» әнінің сөзі мен әнін қарастыру, бірігіп айту. № 23.24.25.26. Тәжірибелік жұмыс. 1.Еңбек, шаруашылық, кәсіп әндері; 2.С.Мұхамеджановтың «Қазақстан» әнімен танысып, сөзін, әнін жаттау, әрі бірігіп айту. № 27.28.29.30.Тәжірибелік жұмыс. 1.Тарихи әндер; 2.Қ.Сыдық «Қазақстан» әнімен танысып, сөзін, әнін жаттау, әрі бірігіп айту. Әдебиеттер тізімі: 1. Самат Сыпатайұлының «ҰлтҰс» атты кітабы; 2. Р.Дүйсенбінова «Қазақтың әншілік өнері»; 3. Ә.Бейсеуов «Қайда да біргесің, тұған ел»; 4. Е.Хасанғалиев «Әнім сен едің»; 5. С.Ұзақбаева, Ж.Төлебаева «Сырлы саздар тағылымы» Ұсынылған әдебиеттер тізімі 1. Қазақстан Республикасының Конституциясы. 2. ҚР мемлекеттік құқығы. 3. ҚР «Жалпы әскери міндет және әскери қызмет туралы» Заңы 4. ҚР ҚК жалпыәскери Жарғылары. 5. Азаматтық құқық 6. Әкімшілік құқық 7. Қылмыстық құқық. 8. ҚР «Әскери прокуратура туралы» Заңы, 2002. 2.3 Оқытушының бастамасы аясында атқарылатын студенттердің өздік жұмыстарының сабақ жоспарлары. Тапсырма: |Тақырып |Тапсырманың |Әдебиет |Балл |Жұмыс |Бақылау | | |мақсаты мен |Негізгі |дар |тың |түрі | | |мазмұны |Қосымша | |өткізілу | | | | | | |мерзімі | | |Кіріспе. |Отанымыздың | |5 | 1 апта |Жатқа айту| |Мемлекеттік рәміздер |Мемлекеттік | | | | | |туралы, патриоттық сезімге|рәміздерінің | | | | | |тәрбиелейтін тарихымыздан |беретін | | | | | |қалған ата-бабаларымыздың |мағынасын | | | | | |небір ерліктері туралы сөз|талдау. | | | | | |қозғау. | | | | | | |Мемлекеттік әнұранның |Сөзінің | |5 |2 апта |Жатқа айту| |сөзін, әнін жазған |мағынасына | | | | | |авторлармен танысу; |назар аударып, | | | | | |бірігіп айту. |мәтінін жаттап | | | | | | |келу. | | | | | |Ескендір Хасанғалиевтің |Сөзінің | |5 |3 апта |Жатқа айту| |«Атамекен» әнімен танысып,|мағынасына | | | | | |сөзін, әнін жаттау, әрі |назар аударып, | | | | | |бірігіп айту. |мәтінін жаттап | | | | | | |келу. | | | | | |«Сарбаздар» әнінің сөзі |Сөзінің | |5 |4 апта |Жатқа айту| |мен әнін қарастыру, |мағынасына | | | | | |бірігіп айту. |назар аударып, | | | | | | |мәтінін жаттап | | | | | | |келу. | | | | | |«Қазақ жігіттері» әнінің |Сөзінің | |5 |5 апта |Жатқа айту| |сөзі мен әнін қарастыру, |мағынасына | | | | | |бірігіп айту. |назар аударып, | | | | | | |мәтінін жаттап | | | | | | |келу. | | | | | |«Үш қоныр» әнінің сөзі мен|Сөзінің | |5 |6 апта |Жатқа айту| |әнін қарастыру, бірігіп |мағынасына | | | | | |айту. |назар аударып, | | | | | | |мәтінін жаттап | | | | | | |келу. | | | | | |С.Мұхамеджановтың |Сөзінің | |5 |7 апта |Жатқа айту| |«Қазақстан» әнімен |мағынасына | | | | | |танысып, сөзін, әнін |назар аударып, | | | | | |жаттау, әрі бірігіп айту. |мәтінін жаттап | | | | | | |келу. | | | | | |Қ.Сыдық «Қазақстан» әнімен|Сөзінің | |5 |8 апта |Жатқа айту| |танысып, сөзін, әнін |мағынасына | | | | | |жаттау, әрі бірігіп айту. |назар аударып, | | | | | | |мәтінін жаттап | | | | | | |келу. | | | | | 2.4 Курс бойынша жазбаша үй жұмыстарының тақырыбы: |Тақырып |Тапсырманың |Әдебиет |Балл |Жұмыс |Бақылау | | |мақсаты мен |Негізгі |дар |тың |түрі | | |мазмұны |Қосымша | |өткізілу | | | | | | |мерзімі | | |Кіріспе. |Отанымыздың | |5 | 1 апта |Жатқа | |Мемлекеттік рәміздер |Мемлекеттік | | | |айту | |туралы, патриоттық |рәміздерінің | | | | | |сезімге тәрбиелейтін |беретін мағынасын | | | | | |тарихымыздан қалған |талдау. | | | | | |ата-бабаларымыздың небір | | | | | | |ерліктері туралы сөз | | | | | | |қозғау. | | | | | | |Мемлекеттік әнұранның |Сөзінің мағынасына| |5 |2 апта |Жатқа | |сөзін, әнін жазған |назар аударып, | | | |айту | |авторлармен танысу; |мәтінін жаттап | | | | | |бірігіп айту. |келу. | | | | | |Ескендір Хасанғалиевтің |Сөзінің мағынасына| |5 |3 апта |Жатқа | |«Атамекен» әнімен |назар аударып, | | | |айту | |танысып, сөзін, әнін |мәтінін жаттап | | | | | |жаттау, әрі бірігіп айту.|келу. | | | | | |«Сарбаздар» әнінің сөзі |Сөзінің мағынасына| |5 |4 апта |Жатқа | |мен әнін қарастыру, |назар аударып, | | | |айту | |бірігіп айту. |мәтінін жаттап | | | | | | |келу. | | | | | |«Қазақ жігіттері» әнінің |Сөзінің мағынасына| |5 |5 апта |Жатқа | |сөзі мен әнін қарастыру, |назар аударып, | | | |айту | |бірігіп айту. |мәтінін жаттап | | | | | | |келу. | | | | | |«Үш қоныр» әнінің сөзі |Сөзінің мағынасына| |5 |6 апта |Жатқа | |мен әнін қарастыру, |назар аударып, | | | |айту | |бірігіп айту. |мәтінін жаттап | | | | | | |келу. | | | | | |С.Мұхамеджановтың |Сөзінің мағынасына| |5 |7 апта |Жатқа | |«Қазақстан» әнімен |назар аударып, | | | |айту | |танысып, сөзін, әнін |мәтінін жаттап | | | | | |жаттау, әрі бірігіп айту.|келу. | | | | | |Қ.Сыдық «Қазақстан» |Сөзінің мағынасына| |5 |8 апта |Жатқа | |әнімен танысып, сөзін, |назар аударып, | | | |айту | |әнін жаттау, әрі бірігіп |мәтінін жаттап | | | | | |айту. |келу. | | | | |
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz