Файл қосу

Оқытудың инновациялық әдістері





    |ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ                      |
|СЕМЕЙ қ. ШӘКӘРІМ атындағы МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ                          |
|3 деңгейлі СМК құжат     |ПОӘК                     |                         |
|                         |                         |ПОӘК                     |
|                         |                         |042-18-16.1.64/01-2014   |
|ПОӘК                     |Басылым №1               |                         |
|Оқытушыға арналған       |18.09.2013 ж. орнына     |                         |
|«Инновациялық білім      |Басылым №2   05.09.2014ж |                         |
|жүйесіндегі оқытудың     |                         |                         |
|белсенді әдістері»       |                         |                         |







                           ПӘННІҢ ОҚУ ӘДІСТЕМЕЛІК
                                   КЕШЕНІ

         «Инновациялық білім жүйесіндегі оқытудың белсенді әдістері»


      «6M050300» – «Психология» мамандығының магистранттарына  арналған


                     оқытушыға арналған пән бағдарламасы































                                 Семей 2014

    Кіріспе


    1 ҚҰРАСТЫРЫЛДЫ
    Құрастырушы   “Психология”  кафедрасының  профессоры,  психология  және
педагогика ғылымдарының  кандидаты ________   Б.Қ.Жарықбаев


                                                             «  05   »
                               09       2014 ж.


    2 ТАЛҚЫЛАНДЫ
    2.1  Семей  қаласының  Шәкәрім  атындағы  мемлекеттік   университетінің
«Психология» кафедрасының отырысында.
    «  05   »           09       2014 ж. Хаттама №1


    Кафедра меңгерушісі ____________ Ш.С.Сатиева


    2.2  Экономика,  құқық  және  гуманитарлық  ғылымдар  факультеті   оқу-
әдістемелік бюросының отырысында
    «  09 »           09       2014 ж. Хаттама №1


    Төрағасы  ___________ С.Х.Тойкин


    3 БЕКІТІЛДІ
    Университеттің оқу-әдістемелік  кеңесінің  отырысында  мақұлданды  және
баспаға ұсынылды
    «  11 »           09       2014 ж. Хаттама №1


    ОӘК  ___________ Г.К.Искакова


    4 АЛҒАШ ЕНПЗІЛДІ
























Мазмұны



1 Қолданылу аясы
2 Нормативтік сілтемелер
3 Жалпы нұсқаулар
4 Оқу пәнінің мазмұны (модульдің)
5 Магистранттың өздік жұмысы үшін тақырыптар тізімі
6 Пән бойынша оқу- әдістемелік карта
7 Оқу-әдістемелік әдебиетпен қамтамасыздандыру картасы
8 Әдебиет



      1 ҚОЛДАНЫЛУ АЯСЫ



       «Инновациялық білім  жүйесіндегі  оқытудың  белсенді  әдістері»  пәні
бойынша оқу-әдістемелік кешен университеттің магистранттарына  арналған.  Ол
магистранттарды  курстың  мазмұнымен,  оның  аталған  мамандықты   игерудегі
маңыздылығы және көкейтестілігімен,  курстың  саясатымен,  оқыту  процесінде
меңгеретін білім, дағды, іскерліктерімен таныстырады.
      Оқу - әдістемелік кешен пәнді оқудағы негізгі құрал болып табылады.







      2 НОРМАТИВТІК СІЛТЕМЕЛЕР



      Аталған «Инновациялық білім жүйесіндегі  оқытудың  белсенді  әдістері»
пәні бойынша оқытушыларға арналған жұмысшы бағдарлама  төмендегі  кұжаттарға
сәйкес жасалынып және осы пән бойынша оку  процессін  ұйымдастыруға  қажетті
ұсыныстарға сәйкестендірілген:
         -  Қазақстан  Республикасының  білім  беру  жүйесінің  мемлекеттік
           жалпыға бірдей міндетті стандарты. Жоғарғы білім.  Магистратура.
           Негізгі ережелер. ҚР МЖОС  1.4.002-2012  Қазақстан  Республикасы
           білім және ғылым министірлігі 2012 жылғы 23 тамызда  және  №1080
           енгізілген.
         - 6М050300 – «Психология» мамандығының типтік оқу жоспары;
         -  УСТ  042-СГУ-5-2014  Университет   стандарты   «Пәндердің   оқу
           әдістемелік кешендерің әзірлеудін жалпы талаптары»;
         - ҚП 042-1.07-2014 Қужаттық процедура «Пәндердің  оқу  әдістемелік
           кешендерің структурасы мен мазмұны».





      3 жалпы нұсқаулар




      3.1 Пәннің қысқаша мазмұны:

    Оқытудың  белсенді  әдістерінің  дамуы  мен   көрінуі   өз   алдына   ,
магистранттардың  алдына  тек  қана   кәсіби   біліктері   мен   дағдыларын,
білімдерін қалыптастыру  деген  міндеттерді  ғана  қоймайды,  сонымен  қатар
олар, тұлғаның  коммуникативті   және  шығармашылық  қабілеттерін  дамытуға,
пайда болған мәселеге тұлғалық амалдарды қалыптастырумен де ерекшеленеді.



      3.2 Пәнді оқытудың мақсаты:


    Қатысушылардың  ойлауын  дамыту,   оларды   мәселені   шешуге   ендіру,
білімдерін тереңдету мен кеңейту және бір уақытта практикалық дағдылары  мен
біліктерін дамыту мен өз іс-әрекеттерін ойлауға   үйрету.





      3.3 Пәнді оқудың негізгі міндеттері:


    - Жоғары нәтижеге жетуде тиімді білім беру процестерін жоғарылату;
    - Пәнді оқуға деген мотивацияларын жоғарылату;
    - Қатысушылардың кәсіби дағдыларын дамыту мен қалыптастыру;
    - Коммуникативті дағдыларды қалыптастыру;
    - Рефлексивті көрінулер мен дағдылар анализін дамыту;
    -  Ақпаратты  өңдеудегі  қабылдау  технологиялары  мен  қазіргі  заманғы
      техникалық құралдарды игеру дағдыларын дамыту;
    - Ақпаратты өздігінен табу мен оның сенімділігін анықтай  алу  ептілігін
      дамыту мен қалыптастыру.


      3.4 Оқыту нәтижелері:



Пәнді оқу нәтижесінде магистрант білу керек:
    - Инновациялық білім беру процестерінің тенденцияларын, әлемдегі
      білімнің дамуының қазіргі заманағы этаптарының ерекшеліктерін; білім
      беру сферасындағы кәсіби іс-әрекетті шыңдаудың құқықтық нормалары мен
      құндылықтарын білу керек.
    - Оқыту, тәрбие мен әлеуметтену процестері арқылы  өтетін әртүрлі
      контекстерді ескере білу керек;
    - Білім беру концепцияларын жүйелі талдап, таңдай білу керек;
    - Әр түрлі кәсіби міндеттері шешуде педагогикалық диагностика әдістерін
      қолдану;
    - Инновациялық білім беру процестерін проекциялауда қазіргі заман
      технологияларын қолдана алу қажет;
    - Білім беру аймағын дамытуда жаңа идеяларды іске асыруда теориялық
      білімдерді қолдана алу қажет;
3.5 Пән пререквизиттері: жалпы психология, жас ерекшклік және педагогикалық
психология,педагогика.



3.6 Пән постреквизиттері:  жалпы профильді сабақтар.




3.7 Жұмысшы оқу жоспарынан үзінді



      Жұмысшы оқу жоспарының үзіндісі 1 кестеде көрсетілген.


                                                                     1 кесте
|Курс                                                           |Семестр     |
|1                                                              |2           |
|Лекциялық сабақтар                                                          |
|Модуль 1. Инновациялық білім жүйесіндегі оқытудың белсенді әдістері пәніне  |
|кіріспе                                                                     |
|Инновациялық білім беру әдістемесі                             |2           |
|Білім беру формалары мен дәстүрлі әдістер                      |2           |
|Интерактивті оқыту қатысушылардың танымдық іс-әрекетін         |2           |
|белсендірудегі қазіргі заман бағыты ретінде                    |            |
|Психологиялық-педагогикалық шарттар интерактивті оқытудың      |2           |
|тиімділігі                                                     |            |
|Дискуссия интерактивті оқытудың әдісі ретінде.                 |2           |
|Оқытудың ойын әдістері.                                        |3           |
|Кейс-әдіс – жағдайды талдаудың ұжымдық әдісі                   |3           |
|Модуль 2.  Оқытудың инновациялық әдістері                                   |
|ТРенинг интерактивті әдістерді кешенді қолдану мен оқытуда     |4           |
|қолдану формасы ретінде                                        |            |
|Модерация – мамандардың квалификациясын жоғарылатудың          |2           |
|инновациялық формасы.                                          |            |
|Қорытындыны қалай шағаруға болады? Аудиторияда кері байланысты |2           |
|алудың техникасы.                                              |            |
|Инновациялық әдістер портфельі мен оқыту формалары.            |6           |
|                         Лабораториялық сабақтар (қарастырылмаған)          |
|Практикалық семинар сабақтары                                               |
|Модуль 1. Инновациялық білім жүйесіндегі оқытудың белсенді әдістері пәніне  |
|кіріспе                                                                     |
|Инновациялық білім беру әдістемесі                             |1           |
|Білім беру формалары мен дәстүрлі әдістер                      |1           |
|Интерактивті оқыту қатысушылардың танымдық іс-әрекетін         |1           |
|белсендірудегі қазіргі заман бағыты ретінде                    |            |
|Психологиялық-педагогикалық шарттар интерактивті оқытудың      |1           |
|тиімділігі                                                     |            |
|Дискуссия интерактивті оқытудың әдісі ретінде.                 |1           |
|Оқытудың ойын әдістері.                                        |2           |
|Кейс-әдіс – жағдайды талдаудың ұжымдық әдісі                   |2           |
|Модуль2.  Оқытудың инновациялық әдістері                                    |
|ТРенинг интерактивті әдістерді кешенді қолдану мен оқытуда     |2           |
|қолдану формасы ретінде                                        |            |
|Модерация – мамандардың квалификациясын жоғарылатудың          |1           |
|инновациялық формасы.                                          |            |
|Қорытындыны қалай шағаруға болады? Аудиторияда кері байланысты |1           |
|алудың техникасы.                                              |            |
|Инновациялық әдістер портфельі мен оқыту формалары.            |2           |




      5 Магистранттың өздік жұмысы үшін тақырыптар тізімі




1. Оқытудың ойын әдісі
2. Топтық, ғылыми дискуссия, диспут.
3. Дебаттар
4. Кейс әдіс- жағадайарды ұжымдық талдау әдісі
5. Проективті әдіс
6. Миға шабуыл (мозговой штурм)
7. Портфолио
8. Диалог режиміндегі семинар (семинар-диалог)
9. Нақты жағдайларды талдау
10. Кіші топтарда жұмыс істеу әдісі (студенттік зерттеу топтарының жұмыс
 нәтижелері)
11. Дөңгелек стол
12. ЖОО-ғы, жоғарғы оқу орындары аралық видео-телеконференциялар
13. Форумдар өткізу
14. Компьютерлік симпуляциялар
15. Компьютерлік модельдеу мен нәтижелерді практикалық талдау
16. Қазіргі заманғы мультимедиялық құралдар арқылы презентация жасау
17. Интерактивті дәрістер
18. Прес-конференциялық дәрістер
19. Бинарлық дәріс
20. Алдын ала қатемен жоспарланған дәрістер
21. ТРенинг интерактивті әдістерді кешенді қолдану мен оқытуда қолдану
 формасы ретінде
22. Модерация – мамандардың квалификациясын жоғарылатудың инновациялық
 формасы.
23. Проблемалық дәріс
24. Инновациялық әдістер портфельі мен оқыту формалары.




      6 Оқу-әдістемелік әдебиетпен қамтамасыздандыру картасы


      Оқу-әдістемелік  әдебиетпен  қамтамасыздандыру   картасы   4   кестеде
көрсетілген.


 4 кесте - Оқу- әдістемелік әдебиетпен қамтамасыздандыру


      |Оқулықтардың атаулары ,         |Экземпляр  |Магистранттар|Қамтамасыздандыру|
|Оқу- әдістемелік құралдар       |сандары    |саны         |пайызы           |
|1                               |2          |3            |4                |
| Практическая психология        |3          |1            |100              |
|образования: учеб.пособие/Под   |           |             |                 |
|ред. И.В. Дубровиной./ 2006     |           |             |                 |
|Практическая психология         |3          |1            |100              |
|образова-ния: учеб.пособие/Под  |           |             |                 |
|ред. И.В. Дуб-ровиной./ 1997    |           |             |                 |
|Методологические проблемы       |1          |1            |100              |
|развития педагогической науки   |           |             |                 |
|/Под ред. П.Р.Атутова, М.Н.     |           |             |                 |
|Скатина, Я.С. Турбовского./ 1985|           |             |                 |
|Методологические и теоретические|3          |1            |100              |
|проблемы психологии ./          |           |             |                 |
|Б.В.Шорохов ./ 1984             |           |             |                 |
|Справочник практического        |1          |1            |100              |
|психолога./ И.Г.Малкина- Пых./  |           |             |                 |
|2008                            |           |             |                 |
|Немов Р.С. Психология . В 3-х т.|20         |1            |100              |
|Том3. М., 2001                  |           |             |                 |
|Элементы практического          |2          |1            |100              |
|психологии./ Р.М.Грановская, М.,|           |             |                 |
|1984                            |           |             |                 |
|Практическая психология:        |1          |1            |100              |
|учебник./ Г.С.Абрамова, М.2001  |           |             |                 |
|Практическая психология :       |3          |1            |100              |
|учебник./ Г.С.Абрамова, М.2000  |           |             |                 |
|Словарь психолога- практика     |1          |1            |100              |
|(Текст): словарь ./ С.Ю.Головин.|           |             |                 |
|М., 2005                        |           |             |                 |
|Курс практической психологии,   |3          |1            |100              |
|или как научиться работать и    |           |             |                 |
|добиваться успеха: учеб.пособие |           |             |                 |
|/ Р.Р. Кашапов, М.2001          |           |             |                 |
|Практическая психология: учебно-|3          |1            |100              |
|метод. пособие: / Е.В. Козлова, |           |             |                 |
|2000                            |           |             |                 |
|Практический психолог:          |1          |1            |100              |
|становление профессионала :     |           |             |                 |
|учебно- методю.пособие/ Е.В.    |           |             |                 |
|Козлова,Е.В. Коваль , 2007      |           |             |                 |
|Поверенная , Е.А. Что делать,   |1          |1            |100              |
|если... : прак.советы психолога,|           |             |                 |
|2011                            |           |             |                 |






      7 Әдебиет




      7.1 Негізгі әдебиет

    1. Артюшина, И. А.Бинарное ведение лекции как форма интерактивного
       взаимодействия в проблемном информационном поле  : [Текст] /
       Артюшина И. А. // Специальное образование. - 2009. - № 10. - С. 43-
       45.
    2. Белокопытов,  Ю.  Активные методы обучения [Текст] / Ю. Белокопытов,
       Т. Панасенко  // Высшее образование в России.  – 2010. - № 4.  –  С.
       167 – 169.
    3. Беляева, Т. Б.Активные методы формирования конфликтологической
       компетентности у студентов [Текст] / Беляева Т. Б.// Психология
       обучения. - 2008. - № 7. - С. 34-49.
    4.  Валеев,  Г.  Х.Подготовка  студента  педвуза  к  профориентационной
       работе:  контекстный  подход  [Текст]  /  Валеев  Г.  Х.  //  Высшее
       образование сегодня. - 2008. - № 2. - С. 30-32.
    5. Вербицкий, А.А. Активное обучение в высшей школе: контекстный подход
       [Текст] / А.А. Вербицкий // М.: Высшая школа, 2012. – 207с.

7.2 Қосымша әдебиет
    6. Виленский, М.Я. Технологии профессионально-ориентированного обучения
       в высшей школе [Текст]  /  М.Я.  Виленский.   –  М.:  Пед.  общество
       России, 2004.
    7. Дмитриев Ю.Учебно-деловая игра в подготовке магистрантов : [Текст] /
       Дмитриев Ю., Кокарева З.// Дошкольное воспитание. - 2007. - № 12. -
       С. 76-81.
    8.  Дмитренко,   Т.А.  Новые  образовательные   технологии   в   высшей
       педагогической школе [Текст] / Т.А. Дмитренко // Высшее  образование
       сегодня. – 2003. - № 8. – С. 26 -  30.
    9. Железнякова,  О.М. Изжила ли себя лекция  в  вузе?  [Текст]  /  О.М.
       Железнякова // Высшее образование сегодня. – 2007. - №  3. – С. 30 –
       33.
   10. Жиляев, А.А. Психологические  особенности  подготовки  и  проведения
       семинарских  и  практических  занятий  [Текст]  /  А.А.  Жиляев   //
       Инновации в образовании. – 2004. - № 3. – С. 139 – 152.
   11. Колеченко,  А. К. Энциклопедия педагогических технологий : материалы
       для  специалиста  образовательных    учреждений   [Текст]   /   А.К.
       Колеченко. – СПб.: КАРО, 2006. – 368с.
   12. Корнеева, Л. Интерактивные методы обучения [Текст] / Л. Корнеева  //
       Высшее образование в России. – 2004. - № 12. – С. 105 – 108.
   13. Лазарева, И.А. Возможности повышения качества учебного процесса  при
       использовании методов активного обучения [Текст] / И.А. Лазарева  //
       Инновации в образовании. – 2004. - № 3. – С. 52 – 60.
   14.   Левина,    М.М,   Технологии   профессионального   педагогического
       образования [Текст] / М.М. Левина.  – М.: Академия, 2001. – 272с.
   15.  Морозов,  А.В. Креативная педагогика и психология [Текст]  :  учеб.
       пособие // А.В. Морозов,  Д.В.  Чернилевский.  –  М.:  Академический
       Проект, 2004. – 560с.
   16. Полонский, В.М. Инновации в  образовании  [Текст]:  методологический
       анализ) / В.М. Полонский // Инновации в образовании. – 2007. - № 2.
   17. Полякова, Е. И.Ролевые игры как средство стимулирования у студентов
       интереса к освоению опыта межкультурного взаимодействия [Текст] /
       Полякова Е. И.// Высшее образование сегодня. - 2008. - № 2. - С. 39-
       41.
   18.  Попков,  В.  А.   Теория  и  практика   высшего   профессионального
       образования [Текст]: учеб. пособие для системы дополнит. пед. образ.
       / В.А. Попков,  А.В. Коржуев.  – М.: Академический проект,  2004.  –
       432с.
   19. Панина, Т. С.  Современные  способы  активизации  обучения  [Текст]:
       учеб. пособие для студ. высш. учеб. завед. / Т.  С.  Панина,  Л.  Н.
       Вавилова – М. Академия, 2007. – 176с .
   20. Пугачевский,   О.О.  Психологические  основы  организации  активного
       обучения в системе повышения квалификации педагогических  работников
       [Текст] / О.О. Пугачевский // Инновации в образовании. – 2004. - № 3
       .
   21.  Рыбакова,   Т.  Психологический  потенциал  интерактивных   методов
       [Текст]  / Т. Рыбакова // Высшее образование в России . – 2004. -  №
       12. – С. 41


Пәндер