Файл қосу
Модуль Телевизиялық камера
5В050504 «Журналистика» мамандығына арналған «Тележурналистика технологиясы және компьютерлік бейнемонтаж» пәнінің ОҚУ- ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ ОҚЫТУШЫҒА АРНАЛҒАН БАҒДАРЛАМАСЫ Семей 2014 Кіріспе 1 ҚҰРАСТЫРҒАН Құрастырушы _________ «___» _______ 2014 жыл. қолы Каримова Бибігүл Жұмашқызы, Журналистика және практикалық қазақ тілі кафедрасының аға оқытушысы. 2 ТАЛҚЫЛАНДЫ 2.1 Журналистика және практикалық қазақ тілі кафедрасының мәжілісінде қаралып, талқыланды. Хаттама №___ «___» _______ 2014 жыл. Кафедра меңгерушісі: ___________ Жұмағұлова Ә.М. 2.2 Экономика, құқық және гуманитарлық ғылымдар факультеттің оқу- әдістемелік бюро мәжілісінде талқыланып, бекітілді. Хаттама №___ «___» _______ 2014 жыл. Төрағасы: ___________ Тойкин С.Х. 3 БЕКІТІЛДІ Университеттің оқу-әдістемелік кеңес мәжілісінде мақұлданып, бекітілді. Хаттама №___ «___» ___________2014 жыл. ОӘК төрайымы _________________ Искакова Г.К. 4 «___» _______ 20 ж. шыққан ПОӘК-нің №1 БАСЫЛЫМЫ Мазмұны 1 Қолданыс аясы 2 Нормативтік сілтемелер 3 Жалпы ережелер 4 Оқу пәнінің мазмұны (модуль бойынша) 5 БӨЖ тақырыптары 6 Пәннің оқу-әдістемелік картасы 7 Оқу-әдістемелік әдебиеттермен қамтамасыз етілу картасы 8 Әдебиеттер 1 ҚОЛДАНУ АЯСЫ «Тележурналистика технологиясы және компьютерлік бейнемонтаж» пәнінің оқу-әдістемелік кешенінің құрамына кіретін оқытушыға арналған пәннің жұмыс бағдарламасы 5В050400 «Журналистика» мамандығының студенттеріне арналған. 2 НОРМАТИВТІК СІЛТЕМЕЛЕР Осы «Тележурналистика технологиясы және компьютерлік бейнемонтаж» пәнінің оқытушыға арналған жұмыс бағдарламасы берілген пән бойынша оқу үрдісін ұйымдастырудың тәртібін төмендегі нормативтік құжаттар негізінде жүзеге асырады: - 5В050400 «Журналистика» мамандығының 1080-23.08.2012 бекітілген ҚР МЖМБС мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандарты; - 5В050400 «Журналистика» мамандығының эликтивті пәндер катологы бойынша жүзеге асады. Эликтивті пәндер катологы ОӘК-тің __________ жылғы №____ хаттамасымен бекітілген; - СТУ 042-ГУ-4-2014 Пәндердің оқу-әдістемелік кешендерін әзірлеуге және ресімдеуге қойылатын жалпы талаптар университет стандарты; - ДП 042-1.01-2014 «Пәннің оқу-әдістемелік кешенінің мазмұны мен құрылымы» құжаттық іс-жосығы. 3 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР 3.1 Пәннің қысқаша мазмұны: Бұл пән студенттерді ең алдымен телевизиялық техникамен таныстыру, әрі компьютерлік бейнемонтаж жасауға бейімдеу. Себебі, телевизиялық хабарларды компьютерлік бейнемонтаж арқылы дайындау оңайға түспейді. Ол үшін әрбір студент компьютермен жақсы таныс болуы керек. Студенттерді телехабар жасауға қажетті негізгі оқулықтармен, құрал-жабдықтармен және олар атқаратын қызметтермен таныстыру.Телерадиожурналистика жанрларының қалыптасу тарихы. Журналистік мамандықтар. Тікелей эфир және техникамен қамтамасыз ету. 3.2 Осы курстың мақсаты: Телерадиожурналистика жанрының қалыптасу тарихы. Журналистік мамандықтар. Тікелей эфир және техникалық қамту. Эфирдегі әуен. Дыбысталған сөз және радиожүргізушіге қойылатын талаптарды меңгеру. Ал бұл тақырып, ең алдымен Телевизия және радионың тарихымен, Телерадиолық хабарлар жанрларымен, Телерадио бағдарламалардың дайындалуымен тікелей байланысты. Еліміз тәуелсіздік алғанға дейін біздер негізінен бұл пәндерді орталықта дайындалған әдебиеттер бойынша оқып келдік. Сондықтан көптеген терминдер әлі күнге дейін шетел немесе орыс тілдерінде айтылады. Оның үстіне хабар дайындауға тиісті техникалардың, компьютерлердің барлығы шетелде жасалған. Жазулары да ағылшынша. Осыдан да ана тілімізде бұл пәнді меңгеру көп оқуды, ізденуді талап етеді. Лабороториялық жұмыстар көп жүргізіледі. Студенттердің түрлі түсіру техникалары мен компьютерді игерулеріне басты назар аударылады. 3.3 Курстың негізгі міндеттері: Нәтижесінде студенттердің теориялық білімдерін тәжірибемен орнықтыру. Яғни пәнді өту барысында студенттер түрлі хрестоматиялық мәні бар әдебиеттерді міндетті түрде оқып, конспектілеумен қоса, өздері де бүгінгі күннің көкейкесті мәселелері бойынша туындылар жазып, оны талдауға тартылатын болады. ә) Білім, машық, дағды және компетенция тізбегі. Теория мен практикада байланыс болмаса істің нәтижесіне нұқсан. Теледидар мен радиохабарлары материалдарын талдай отырып, студентгер өз бетінше ізденіп, арнайы тапсырма алады. Пәннің табиғатына сай материал жасауға пайдаланады. 3.4 Курстың соңында студент мыналарды білуі керек: - Студенттерге телеорталықтың мақсат-міндеттерін, қызмет көрсету аясын, түрлі техникалық бөлімдердің жұмыстарын түсіндіру, тележурналистке қажетті кәсіби істерге машықтандыру. - Студенттерге практикалық семинарлар кезінде теориялық тұрғыда алған білімдерін тәжірибе жүзінде іске асыруларына көмектесу, яғни телерепортер, тележүргізуші, диктор, оператор мамандықтарына баулу. - Студенттерден шығармашылық топтар құрып, хабар жасаудың ішкі сырына үңілу; - Сценарий жазу, студия ішінде жұмыс істеу, хабарға қатысушыларды дайындау, жүргізуші және диктор қызметтерін атқару, редактор, оператор, режиссер және т.б. қосалқы топтардың міндеттерін білуге, игеруге үйрету. - Теориялық білімдерін тәжірибеде қолдана білуді үйренеді; - Кәсіби зерттеу жұмыстарына дағдылары қалыптасады. 3.5 Курстың пререквизиттері: 3.5.1 Тележурналистика технологиясы 3.6 Курстың постреквизиті: 3.6.1 Журналистік шеберлік 3.7 Оқу жұмыс жоспарынан көшірме 1 Кесте |Курс |Семестр | |1 |2 | |Дәріс сабақтары | |Модуль Телевизия техникасы | | |1 Көрнініс маңызы |1 | |2 Телевизия бағдарламаларының жасалу тәсілдері мен құралдары |1 | |3 Графика, титрлар |1 | | 2 - Модуль Телевизиялық камера | | |1 Камера құрылымының ерекшелігі |1 | |2 Камера түрлері |1 | |3 Кран |1 | |4 Жарықсүргіштері (светофильтр) |1 | | 3 - Модуль Монтаж | | |1 Телевизиялық монтаж түрлері |1 | |2 Монтаж құрастырылымының тәсілдері |1 | |3 Кадр, план, ракус |1 | |4 Режиссер тетігі (микшерлік тақта) |1 | | 4 - Модуль Камераны басқару | | |1 Принциптері мен мақсаттары |1 | |2 Объектив пен камераның орналасуы |1 | |3 Камера мен фокусты ауыстыру |1 | |4 Сандық телехабар тарату жүйесі |1 | |Тәжірибелік (семинар) сабақтары | |Модуль Телевизия техникасы | | |1 Трансфокаторды (ЗУМ) пайдалану |1 | |2 Фокусқа апару |1 | |3 Телехабарлар жасаудың негізгі әдістері |1 | |4 Тікелей эфирді жүзеге асыру тәртібі |1 | |5 Жазу түрлері |1 | |6 Динамикалық жазуды жасайтын тәсілдер |1 | |Модуль Телевизиялық камера | | |1 Объективтің көру бұрыштамалары мен камера қозғалысы |1 | |2 Ақ-қара түсті телевизияға бояудың әсері |1 | |3 Заманауи камера түрлері |1 | |4 Синхрон |1 | |5 Микрофон және оны меңгеру тәсілдері |1 | |6 Кран түрлері, кішкене кран мүмкіндіктері |1 | |7 Бейтарап жарықсүзгіш |1 | |8 Жарықтың арақатынасы |1 | | 3 - Модуль Монтаж |1 | |1 Конструктивті монтаж | | |2 Параллелді монтаж |1 | |3 Ассоциативтік монтаж |1 | |4 Компюьтерлік монтаж түрлері |1 | |5 Кадр, план |1 | |6 Түсірілімнің негізгі түрлері |1 | |7 Микшерлеу,көрністің қаптауы |1 | |8 Бейне режиссерлік аппараттық бөлме |1 | | 4 - Модуль Камераны басқару | | |1 Камера штативінің қозғалысы |1 | |2 Камера қозғалысының маңызы |1 | |3 Бір камерамен жұмыс техникасы |1 | |4 Теледидардағы сценарий ұғымы |1 | |5 Телевизиялық журналистиканың құрылымдық сипаты мен бейнелеуші|1 | |құралдары | | |6 Әлемдік телевизия. Қазіргі үздік үрдістер |1 | |7 Қазақстандағы сандық телехабар тарату жүйесі |1 | |8 Қоғамдық телевизияның қажеттілігі мен мүмкіншіліктері |1 | 5 БІЛІМ АЛУШЫЛАРДЫҢ ӨЗДІК ЖҰМЫСТАРЫНЫҢ ТАҚЫРЫПТАРЫ 5.1.1 Хабар жасау – дәстүрлі шығармашылық процесс. 5.1.2 Тікелей эфирді жүзеге асыру – күрделі шығармашылық-техникалық, әрі психологиялық құбылыс 5.1.3 Радиожурналистикадағы фактілерді іріктеу тәсілдері 5.1.4 Дыбыстық дерек – радиожурналистика өнімі 5.1.5 Ақпарат ғасыры және радиодағы жедеғабыл жаңалықтар желісі 5.1.6 Телерепортаж 5.1.7 Эфирлік материалдарды өңдеу тәсілдері 5.1.8 Байтұрсыновтың тіл қисыны туралы қағидаларын эфир тілінің ережесі ретінде қолдану 5.1.9 Радиоөнер және әуе толқынындағы әрбір сөздің салмағы 5.1.10 Микрофон және оны меңгеру тәсілдері 5.1.11 Шоумен, модератор – жаңа мамандық 5.1.12 Тікелей эфирдің психологиялық аспектілері 5.1.13 Шешендік өнерді меңгерудің кәсіби әдістері 5.1.14 Интернет жүйесіндегі мәліметтер 5.1.15 Теледидардағы жанрлар формасының эволюциясы 5.1.16 Қазақ киносындағы Шәкен Аймановтың актерлік шеберлігі 5.1.17 Сұхбат қою кезінде жүргізушінің сұрақ қою шеберлігі 5.1.18 Видеомәтін және телемәтін 5.1.19 ТД-ғы ауызекі сөйлеу 5.1.20 «Хабар» арнасындағы пресс-конференция 5.1.21 «Хабар» және Ресейдің «Первый канал» арнасындағы танымал журналистерінің шеберлігін салыстыру 5.1.22 «Хабар» арнасындағы «Бетпе-бет» бағдарламасының журналистері олардың жүргізушілік шеберлігі 5.1.23 Жанр түрлері оның формалары 5.1.24 ТД-дың қоғамдағы орны 5.1.25 «Қазақстан» арнасындағы сөз еркіндігі және жариялылық проблемалары 5.1.26 Тікелей эфир және студияда хабар жазу 5.1.27 Республикаға хабар таратудың бүгінгі кезеңдегі жаңа әдісі 5.1.28 «Қазақстан» теледидарындағы құрылымдық және мазмұндық өзгерілімдер 5.1.29 Сценарилік жобаға жан бітіру әдістері 5.1.30 Эфир этикасы 6 ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КАРТАСЫ 3-Кесте |Тақырып |Көрнекі |Өз бетімен |Бақылау | | |құралдар, |дайындалу |түрі | | |ОТҚ |сұрақтары | | | |плакаттар, | | | | |стендтер | | | |Дәріс сабағы |Тәжірибелік |Зертх| | | | | |сабағы |. | | | | | | |жұмыс| | | | |1 |2 |3 |4 |5 |6 | |1 Көрнініс |1 | |Дәріс тезисі, |Телерадиохаб|Жазбаша, | |маңызы |Трансфокаторды | |негізгі |арларын |ауызша | | |(ЗУМ) пайдалану | |әдебиеттер |талдау | | | |2 Фокусқа апару| |Телестудияда |Телерадиохаб| | | | | |хабар жасау |арларын | | | | | | |талдау | | |2 Телевизия |3 Телехабарлар | |Дәріс тезисі, | |Жазбаша, | |бағдарламаларын|жасаудың негізгі | |негізгі |Телестудияда|ауызша | |ың жасалу |әдістері | |әдебиеттер |хабар жасау | | |тәсілдері мен | | | | | | |құралдары | | | | | | | |4 Тікелей | |Телестудияда |Телерадиохаб| | | |эфирді жүзеге | |хабар жасау |арларын | | | |асыру тәртібі | | |талдау | | |3 Графика, |5 Жазу түрлері | |Дәріс тезисі, |Телерадиохаб|Жазбаша, | |титрлар | | |негізгі |арларын |ауызша | | | | |әдебиеттер |талдау | | | |6 Динамикалық | |Телестудияда |Телерадиохаб| | | |жазуды жасайтын | |хабар жасау |арларын | | | |тәсілдер | | |талдау | | |4 Камера |7 Объективтің | |Дәріс тезисі, |түсірген |Жазбаша, | |құрылымының |көру | |негізгі |материалдары|ауызша | |ерекшелігі |бұрыштамалары мен| |әдебиеттер |н өңдеу | | | |камера қозғалысы | | |телестудияда| | | |8 Ақ-қара түсті| |Телестудияда |Телерадиохаб| | | |телевизияға | |хабар жасау |арларын | | | |бояудың әсері | | |талдау | | | 5 Камера |9 Заманауи | |Дәріс тезисі, |түсірген |Жазбаша, | |түрлері |камера түрлері | |негізгі |материалдары|ауызша | | | | |әдебиеттер |н өңдеу | | | | | | |телестудияда| | | |10 Синхрон | |Телестудияда |Телерадиохаб| | | | | |хабар жасау |арларын | | | | | | |талдау | | | 6 Кран |11 Микрофон және | |Дәріс тезисі, |түсірген |Жазбаша, | | |оны меңгеру | |негізгі |материалдары|ауызша | | |тәсілдері | |әдебиеттер |н өңдеу | | | | | | |телестудияда| | | | 12 Кран түрлері,| |Телестудияда |Телерадиохаб| | | |кішкене кран | |хабар жасау |арларын | | | |мүмкіндіктері | | |талдау | | | 7 |13 Бейтарап | |Дәріс тезисі, |Тест |Жазбаша | |Жарықсүргіштері|жарықсүзгіш | |бақылау |тапсырмалары| | |(светофильтр) | | |тапсырмалары |-мен жұмыс | | | |14 Жарықтың | |Телестудияда |Телерадиохаб| | | |арақатынасы | |хабар жасау |арларын | | | | | | |талдау | | | 8 Телевизиялық|15 Конструктивті | |Дәріс тезисі, | Қазақ |Жазбаша, | |монтаж түрлері|монтаж | |негізгі |радиосынан |ауызша | | | | |әдебиеттер |берілетін | | | | | | |хабарларды | | | | | | |талдау | | | |16 Параллелді | |Телестудияда |Телерадиохаб| | | |монтаж | |хабар жасау |арларын | | | | | | |талдау | | |9 Монтаж |17 Ассоциативтік | |Дәріс тезисі, |түсірген |Жазбаша, | |құрастырылымыны|монтаж | |негізгі |материалдары|ауызша | |ң тәсілдері | | |әдебиеттер |н өңдеу | | | | | | |телестудияда| | | |18 Компюьтерлік | |Телестудияда |Телерадиохаб| | | |монтаж түрлері | |хабар жасау |арларын | | | | | | |талдау | | | 10 Кадр, план,|19 Кадр, план | |Дәріс тезисі, |түсірген |Жазбаша, | |ракус | | |негізгі |материалдары|ауызша | | | | |әдебиеттер |н өңдеу | | | | | | |телестудияда| | | |20 Түсірілімнің | |Телестудияда |Телерадиохаб| | | |негізгі түрлері | |хабар жасау |арларын | | | | | | |талдау | | | 11 Режиссер |21 | |Дәріс тезисі, | Қазақ |Жазбаша, | |тетігі |Микшерлеу,көрніст| |негізгі |радиосынан |ауызша | |(микшерлік |ің қаптауы | |әдебиеттер |берілетін | | |тақта) | | | |хабарларды | | | | | | |талдау | | | |22 Бейне | |Телестудияда |Телерадиохаб| | | |режиссерлік | |хабар жасау |арларын | | | |аппараттық бөлме | | |талдау | | |12 Камераны |23 Камера | |Дәріс тезисі, |түсірген |Жазбаша, | |басқару |штативінің | |негізгі |материалдары|ауызша | |принциптері мен|қозғалысы | |әдебиеттер |н өңдеу | | |мақсаттары | | | |телестудияда| | | | 24 Камера | |Телестудияда |Телерадиохаб| | | |қозғалысының | |хабар жасау |арларын | | | |маңызы | | |талдау | | |13 Объектив пен|25 Бір камерамен | |Дәріс тезисі, |Қазақ |Жазбаша, | |камераның |жұмыс техникасы | |негізгі |радиосынан |ауызша | |орналасуы | | |әдебиеттер |берілетін | | | | | | |хабарларды | | | | | | |талдау | | | |26 Теледидардағы | |Телестудияда |Телерадиохаб| | | |сценарий ұғымы | |хабар жасау |арларын | | | | | | |талдау | | |14 Камера мен |27 Телевизиялық | |Дәріс тезисі, | түсірген |Жазбаша, | |фокусты |журналистиканың | |негізгі |материалдары|ауызша | |ауыстыру |құрылымдық сипаты| |әдебиеттер |н өңдеу | | | |мен бейнелеуші | | |телестудияда| | | |құралдары | | | | | | |28 Әлемдік | |Телестудияда |Телерадиохаб| | | |телевизия. | |хабар жасау |арларын | | | |Қазіргі үздік | | |талдау | | | |үрдістер | | | | | |15 Сандық |29 Қазақстандағы | |Дәріс тезисі, |Телерадиохаб|Жазбаша | |телехабар |сандық телехабар | |бақылау |арларын | | |тарату жүйесі |тарату жүйесі | |тапсырмалары |талдау | | | |30 Қоғамдық | |Телестудияда |Телерадиохаб| | | |телевизияның | |хабар жасау |арларын | | | |қажеттілігі мен | | |талдау | | | |мүмкіншіліктері | | | | | 7 ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК ӘДЕБИЕТТЕРМЕН ҚАМТАМАСЫЗ ЕТІЛУ КАРТАСЫ 4-Кесте |Оқулықтардың, оқу |Саны |Студенттердің |Қамтамасыз ету | |құралдарының атауы | |саны |пайызы | |1 |2 |3 |4 | |1 Есенбекова Ұ.М. |15 |7 |100% | |Тележурналистика: | | | | |телехабар жасау | | | | |технологиясы. | | | | | 2 Әбілдина Ғ. |10 |7 |100% | |Телевизия өнері: | | | | |теориясы мен | | | | |технологиясы. | | | | |3. Бекетова Л. Проблемы|1 |7 |11% | |реформирования | | | | |телевидение и радио в | | | | |Казахстане. | | | | | 4. Д.Рендаль |1 |7 |11% | |Универсальный журналист| | | | |. | | | | 8 ӘДЕБИЕТТЕР 8.1 Негізгі әдебиеттер 8.1.1 Есенбекова Ұ.М. Тележурналистика: телехабар жасау технологиясы. – А., 2011 8.1.2 Әбілдина Ғ. Телевизия өнері: теориясы мен технологиясы. – А., 2012. 8.1.3 Бекетова Л. Проблемы реформирования телевидение и радио в Казахстане. – Алматы: 2011. 8.1.4 Галперин Ю. Человек с микрофоном – М., 2011. 8.1.5 Д.Рендаль Универсальный журналист – А.,2011. 8.1.6 Любосветов Д. Радиожурналист и процесс общения.//Мастерство журналиста – М., 2011. 8.2 Қосымша әдебиеттер 8.2.1 Багиров Э. Проблемы телевидения и радиовкщания. – М.,2011. 8.2.2 Бойко Г.С. Телерадиожурналистика: теория и практика.–М.,2010. 8.2.3 Горохов В. Основы журналистского мастерства.–М.,20010. 8.2.4 Қанафияұлы Н. Дауысын ел таныған. Алматы, 2010. 8.2.5 Шешендік сөздер.–Алматы, 2011. 8.2.5 Редактирование радиопередач.–М.,2011.
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz