Файл қосу

Музыканы оқыту әдістемесі



                            Ф ДП 042-1.01-2014-01
|ҚАЗАҚСТАН  РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ  БІЛІМ ЖӘНЕ  ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ                   |
|СЕМЕЙ  ҚАЛАСЫНЫҢ  ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ    МЕМЛЕКЕТТІК  УНИВЕРСИТЕТІ             |
|СМЖ құжаты 3 деңгей      |ПОӘК                    |                         |
|                         |                        |ПОӘК                     |
|                         |                        |042-X.1.ХХ/01-2014       |
|ПОӘК                     |                        |                         |
|Оқытушыға арналған «Дауыс|Ред. № 1   29.08.2014 ж |                         |
|қою» пәннің бағдарламасы |                        |                         |















                                   ПӘННІҢ

                           ОҚУ -ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ

                                «ДАУЫС  ҚОЮ»



                    5В010200 «Музыкалық білім» мамандығы
                        2 курс студентеріне арналған


                             ОҚЫТУШЫҒА АРНАЛҒАН
                              ПӘН БАҒДАРЛАМАСЫ

































                                                               Семей


                                     2014







|ПОӘК                     |                         |                         |
|042-18.1.32/02-2014      |Ред. № 1   29.08.2014 ж. |Бет  2/ 11               |



                                  Алғы сөз

      1 ҚАРАСТЫРЫЛҒАН

Құрастырған:   «06» 06. 2014 ж. «Музыкалық білім»

кафедрасының  аға оқытушы : ____________Тыныбаева Ж.Т..

      2 ТАЛҚЫЛАНҒАН

2.1 Кафедра отырысында бекітілген:

Хаттама №   « » от «5 »  09. 2014 жыл

«Музыкалық білім» кафедрасының меңгерушісі,

п.ғ.к.:   ______________ Бодауова Б.К.

2.2 Педагогика факультетінің Оқу - әдістемелік Бюросының

отырысында бекітілген «11»  09. 2014 жыл.  Хаттама №

Төраймы: ______________ АхметоваТ.Ш.




3БЕКІТІЛГЕН

Университеттің  Оқу   Кеңесінің  отырысында  бекітілген  «___»____  2014жыл.
Хаттама №

ОӘК төрайымы  _________  Искакова Г.К.




4 БІРІНШІ РЕТ ЕНГІЗІЛГЕН



















      |ПОӘК                     |Ред. № 1  29.08.2014 ж.  |Бет  3/11                |
|042-18.1.32/02-2014      |                         |                         |




                                   Мазмұны



      |1   |Қолдану саласы                                                 |    |
|2   |Нормативті сілтемелер                                          |    |
|3   |Жалпы ережелер                                                 |    |
|4   |Пәннің оқу мазмұны(модульдер)                                  |    |
|5   |Студенттердің өздік жұмыс тақырыптарының атаулары              |    |
|6   |Пәннің оқу-әдістемелік картасы                                 |    |
|7   |Оқу-әдістемелік әдебиетпен қамтамасыздандыру картасы           |    |
|8   |Әдебиеттер                                                     |    |



















































|ПОӘК                     |Ред. № 1  29.08.2014 ж.  |Бет  4/11                |
|042-18.1.32/02-2014      |                         |                         |


1 Қолдану саласы:
ЭОӘК «Музыкалық аспап»  пәнінен  5В010200  «Бастауыш  оқыту  әдістемесі  мен
педагогикасы» мамандығы бойынша  қашықтықтан  оқытуға  арналған.   Музыкалық
білім жалпы тарихи процеспен, ғылым мен  мәдениеттің  оқиғалы  уақыттарымен,
өнердің  басқа  түрлерінің  дамуымен  өзара  байланысты.   Болашақ   педагог
музыканттың кәсіби шығармашылығының қалыптасуы.

2. Нормативті сілтемелер:
       1.  ҚР  жоғарғы  білім  беру  стандарт  негізінде   «Бастауыш   оқыту
          әдістемесі мен педагогкасы» мамандығы.
Қазақстан Республикасы Жоғарғы білім беру тұжырымдамасы. /Егемен Қазақстан,
18.08, 2005.
Назарбаев Н.Ә. «Қазақстан – 2030» Ел президентінің Қазақстан халқына
арналған жолдауы. Алматы, Білім баспасы, 1998, 175 б.
«Мәдениет туралы» Қазақстан Республикасының Заңы./Егемен Қазақстан. 26
ақпан, 2005 ж.
       2. Қазақстан Республикасының білім туралы Заңы. – Егемен Қазақстан. –
          2007. – 15 тамыз. – Б.5-8.
       3.   2004-2006   жылдарға   арналған   «Мәдени   мұра»    мемлекеттік
          бағдарламасы: ҚР президентінің 2004 жылғы 13 қаңтардағы Жарлығымен
          бекітілген № 1277. Астана, 2004. – 132б.
       4.  Қазақстан  Республикасында  білім  беруді   дамытудың   2005-2010
          жылдарға арналған Мемлекеттік бағдарламасы. –  Орталық  Қазақстан,
          28 қазан, 2004. – Б. 4-7.
       5. Қазақстан Республикасында тарихи сана қалыптасуының тұжырымдамасы.
          – Алматы: Қазақстан, 1995. – 32б.
       6. 050102 – Бастауыш оқытудың педагогикасы мен  әдістемесі  мамандығы
          бойынша  «Педагогика  тарихы»  пәнінің  типтік  оқу  бағдарламасы.
          Жоғары кәсіби білім беру. – Алматы, 2006. – Б.35-55.
       7. 050102 – Бастауыш оқытудың педагогикасы мен  әдістемесі  мамандығы
          бойынша  «Жалпы   педагогика   негіздері»   пәнінің   типтік   оқу
          бағдарламасы. Жоғары кәсіби білім беру. – Алматы, 2006. – Б.3-13.
       8. 050103 – Педагогика және психология мамандығы бойынша  «Педагогика
          тарихы» пәнінің типтік оқу бағдарламасы. Жоғары кәсіби білім беру.
          – Алматы, 2006. – Б.26-40.
       9. 050103 – Педагогика және психология мамандығы бойынша «Педагогика»
          пәнінің типтік оқу  бағдарламасы.  Жоғары  кәсіби  білім  беру.  –
          Алматы, 2006. – Б.10-25.
      10.  Музыканы  оқыту  әдістемесі.  Жалпы   білім   беретін   1-2-сынып
          мұғалімдеріне арналған. ҚР Білім, мәдениет  және  денсулық  сақтау
          министрлігі ұсынған. Ш.Құлманова, М. Оразалиева, Б.Сүлейменова.  –
          Алматы: Атамұра, 1998. – 80 бет.
      11.  Музыканы  оқыту   әдістемесі.   Жалпы   білім   беретін   3-сынып
          мұғалімдеріне арналған. ҚР  Денсулық  сақтау,  Білім,  және  спорт
          министрлігі ұсынған. Ш.Құлманова, М. Оразалиева, Б.Сүлейменова.  –
          Алматы: Атамұра, 1999. – 64 бет.
      12.  Музыканы  оқыту   әдістемесі.   Жалпы   білім   беретін   4-сынып
          мұғалімдеріне арналған. ҚР Білім және ғылым  министрлігі  ұсынған.
          Ш.Құлманова, М. Оразалиева, Б.Сүлейменова. – Алматы: Атамұра, 2000
          – 80 бет.

3. Жалпы ережелер
  «Дауыс  қою»  пәні   қашықтықтан   оқыту   үлгісінде   ЭОӘК,   пайдаланған
әдебиеттер,   әдістемелік   нұсқаулар,   күнделікті   кеңесті    институттың
порталында алуға болады.
3.4 Оқытудың нәтижесі:
      Сонымен  бірге  тұлғаны  білім  арқылы  дамуы,   тұлғаның   танымдылық
қабілеттерін және  танымдық  жүйені:  ойлауды,  ынтаны,  қабылдау  қабілетін
арнайы жасалған оқу және танымдық жағдайлар арқылы  дамытуға,  сондай  –  ақ
тұлғаның қауіпсіздігін, өзін - өзі өзектілендіру, өзін - өзі  бекіту,  қарым
–   қатынас,    ойын,    танымдық    және    шығармашылық    қажеттіліктерін
қанағаттандыруға, белсенді сөздік  қорын  молайту,  студенттерге  мектептегі
музыка мұғалімнің  күнделікті  тәжірбиелік  жұмысында  кездесетін  және  өте
қажет нақты да жүйелі музыка тарихынан,  музыка-теория  сыннан  білім  беру,
осы алған білімдерін музыкалық оқу-үрдісіне кеңінен дұрыс  пайдалана  білуге
үйрету.

3.5 Курсттың пререквизиттері:
Музыкалық тәрбиенің теориясы мен әдістемесі

3.6 Курсттың постреквизиттері:
оқу – педагогикалық және диплом алды практикасы

3.7 Оқу пәннің бағдарламасынан көшірме:

|Курс                                                          |семестр     |
|1                                                             |2           |
|Тәжірибиелік сабақтар                                                       |
|3- семестр                                                                  |
|Дауыс  аппаратының құрылымы.                                  |1           |
|Студенттің дауыс  көлемін  анықтау                            |            |
|Вокалдық техникалық жаттығулар.                               |            |
|Әуедегі тыныс алу оның түрлері: тыныс алу, бекіту, шығару     |2           |
|жаттығулары.                                                  |            |
|Бағдарлама  таңдау.                                           |            |
|Дыбыс шығаруы.                                                |2           |
|Дыбыс тіреуі және   оны  атакалау.                            |            |
|Дауысты дыбыстарды жинақтау және ауыз қимылын калыптастыру    |            |
|жаттығулары.                                                  |            |
|Дауысты құбылтып айту, легато, стаккато, нон легато тәсілдерін|            |
|меңгеру.                                                      |            |
|Артикуляция  және дикция. Вокализді нотамен беттен оқу.       |1           |
|Шығарманы талдау, сольфеджио  айту                            |            |
|1. Вокализді орындау.                                         |1           |
|2. Шығарманы жатқа  орындау                                   |            |
|3.Реферат (өткен тақырып матералдар  бойынша).                |            |
|Регистрлер. Диапазон.                                         |2           |
|Шығарманы  талдау.                                            |            |
|Арпеджио айту жаттығулары                                     |            |
|Вокальдық  үш бағыт:  халықтық, акдемиялық, эстрадалық onlin  |2           |
|режимінде осы бағыттар  бойынша орындаушыларды  тыңдау.       |            |
|legato, non legato. жаттығулары.                              |            |
|Академиялық стиліндегі шығармалар. Романс Шығарманы фраза мен |2           |
|әуенін  жаттау                                                |            |
|Шығармадағы ритм сұреттерімен жұмыс  жасау.                   |1           |
|Staccato жаттығулары.                                         |            |
|Өткен  тақырыптарды  қайталау, бақылау сабағына дайындық.     |            |
|Вокализді орындау. 2. Шығарманы жатқа  орындау                |1           |
|3.Реферат (өткен тақырыптық матералдар  бойынша).             |            |
|4-семестр                                                                   |
|Халық әндері және халық композиторларының әндері              |2           |
|Шыгармаларды  талдау  және  әуенін                            |            |
|Орфоэпия.  Орфэпиялық дыбыстармен жұмыс. Шығарманың авторлары |2           |
|бойынша  жинақтар.                                            |            |
|Вокальдық   жанрлары.                                         |2           |
|Ерлер  және  әйелдер  дауысына арнайы жаттығулар.             |            |
|Вокализ                                                       |1           |
|Шығарманы орындау                                             |            |
|Шығарманы талдау                                              |            |
|Мелизмдер. Мелизмдер жаттығулары                              |2           |
|Музыкалық арақашықтықтары.                                    |1           |
|Жаттығулар                                                    |            |
|Шығармаларға аннотация құрастыру. (Мысалдар келтіру           |1           |
|Резонаторлар.                                                 |            |
|Дыбысталу  жұмыстары.                                         |            |
|Резонаторлар.                                                 |1           |
|Дыбысталу  жұмыстары.                                         |            |
|Шығарманың көркем  бейнесін ашу.                              |1           |
|Шығармаларды жатқа айту, қайталау Бақылау сабағына дайындау.  |            |
|.Воклизді жатқа  орындау                                      |1           |
|2.Шығарманыжатка  орындау.                                    |            |
|3. Шығармаға аннотация  тапсыру                               |            |
|4.Әр-түрлі вокальдік  бағытта орындаушыларды бейнетаспада     |            |
|видеоролик                                                    |            |
|көрсету.                                                      |            |
|                                                              |30          |




            5   СТУДЕНТТЕРДІҢ ӨЗДІК ЖҰМЫС ТАҚЫРЫПТАРЫНЫҢ АТАУЛАРЫ

5.1 Дауыс  аппаратының құрылымы
5.2 Әуедегі тыныс алу оның түрлері: тыныс алу, бекіту, шығару
5.3 Дыбыс шығаруы. Дыбыс тіреуі және   оны  атакалау.
5.4 Артикуляция  және дикция.
5.5 Регистрлер. Диапазон.
5.6 Вокальдық  үш бағыт:  халықтық, акдемиялық, эстрадалық
5.7 Академиялық стиліндегі шығармалар. Романс
5.8 Шығармадағы ритм сұреттерімен жұмыс  жасау.
5.9 Халық әндері және халық композиторларының әндері
5.10 Орфоэпия.  Орфэпиялық дыбыстармен жұмыс.
5.11 Вокальдық   жанрлары.
5.12 Мелизмдер.
5.13 Музыкалық арақашықтықтары
5. 14. Шығармаларға аннотация құрастыру.
5.15 Резонаторлар.
5.16 Шығарманың көркем  бейнесін ашу.


                     6   ПӘННІҢ  ӨҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КАРТАСЫ


      |Тақырыбы                       |Көрнекілік|Өз бетімен дайындалу  |Бақылау   |
|                               |құралдар  |сұрақтар              |түрі      |
|Дәрі|Тәжірибиелік      |Зертх. |          |                      |          |
|с   |сабақтар          |сабақ  |          |                      |          |
|    |                  |тар    |          |                      |          |
|1   |2                 |3      |4         |5                     |6         |
|1   |Дауыс  аппаратының|       |Суретте   |Вокалдық техникалық   |ауызша    |
|    |құрылымы.         |       |көрсету   |жаттығулар.           |          |
|    |Студенттің дауыс  |       |          |                      |          |
|    |көлемін  анықтау  |       |          |                      |          |
|2   |Әуедегі тыныс алу |       |Ауызша    |Музыкалық шығармаларды|ауызша    |
|    |оның түрлері:     |       |көрсету   |байыбына жетіп талдау |          |
|    |тыныс алу, бекіту,|       |          |                      |          |
|    |шығару            |       |          |                      |          |
|    |жаттығулары.      |       |          |                      |          |
|    |Бағдарлама        |       |          |                      |          |
|    |таңдау.           |       |          |                      |          |
|3   |Дыбыс шығаруы.    |       |Аузша     |Дауысты дыбыстарды    |ауызша    |
|    |Дыбыс тіреуі және |       |көрсету   |жинақтау және ауыз    |          |
|    |оны  атакалау.    |       |          |қимылын калыптастыру  |          |
|    |                  |       |          |жаттығулары.          |          |
|    |                  |       |          |Дауысты құбылтып айту,|          |
|    |                  |       |          |легато, стаккато, нон |          |
|    |                  |       |          |легато тәсілдерін     |          |
|    |                  |       |          |меңгеру.              |          |
|4   |Артикуляция  және |       |Аспапта   |Вокализді нотамен     |ауызша    |
|    |дикция.           |       |және      |беттен оқу.           |          |
|    |                  |       |ауызша    |Шығарманы талдау,     |          |
|    |                  |       |көрсету   |сольфеджио  айту      |          |
|5   |1. Вокализді      |       |          |Дыбыс шығарудың       |ауызша    |
|    |орындау.          |       |          |негізгі тәсілдерін    |және қағаз|
|    |2. Шығарманы жатқа|       |          |бекіту                |түрінде   |
|    |орындау           |       |          |                      |          |
|    |3.Реферат (өткен  |       |          |                      |          |
|    |тақырып матералдар|       |          |                      |          |
|    |бойынша).         |       |          |                      |          |
|6   |Регистрлер.       |       |Аспапта   |Шығарманы  талдау.    |ауызша    |
|    |Диапазон.         |       |және      |Арпеджио айту         |          |
|    |                  |       |ауызша    |жаттығулары           |          |
|    |                  |       |көрсету   |                      |          |
|7   |Вокальдық  үш     |       |   Бейне  |onlin режимінде осы   |ауызша    |
|    |бағыт:  халықтық, |       |таспада   |бағыттар  бойынша     |          |
|    |акдемиялық,       |       |көрсету   |орындаушыларды        |          |
|    |эстрадалық        |       |          |тыңдау.  legato, non  |          |
|    |                  |       |          |legato. жаттығулары.  |          |
|8   |Академиялық       |       |Бейне     |Шығарманы фраза мен   |ауызша    |
|    |стиліндегі        |       |таспада   |әуенін  жаттау        |          |
|    |шығармалар. Романс|       |көрсету   |                      |          |
|    |Шығармадағы ритм  |       |Аспапта   |Staccato жаттығулары. |          |
|    |сұреттерімен жұмыс|       |және      |Өткен  тақырыптарды   |          |
|    |жасау.            |       |ауызша    |қайталау, бақылау     |          |
|    |                  |       |көрсету   |сабағына дайындық.    |          |
|    |Вокализді орындау.|       |          |                      |ауызша    |
|    |2. Шығарманы жатқа|       |          |                      |және      |
|    |орындау           |       |          |                      |қағаз     |
|    |3.Реферат (өткен  |       |          |                      |түрінде   |
|    |тақырыптық        |       |          |                      |          |
|    |матералдар        |       |          |                      |          |
|    |бойынша).         |       |          |                      |          |
|    |4-семестр         |       |          |                      |          |
|    |Халық әндері және |       |   Бейне  |Шыгармаларды  талдау  |ауызша    |
|    |халық             |       |таспада   |және  әуенін          |          |
|    |композиторларының |       |көрсету   |                      |          |
|    |әндері            |       |          |                      |          |
|    |Орфоэпия.  .      |       |ауызша    |Орфэпиялық дыбыстармен|ауызша    |
|    |                  |       |көрсету   |жұмыс. Шығарманың     |          |
|    |                  |       |          |авторлары  бойынша    |          |
|    |                  |       |          |жинақтар              |          |
|    |Вокальдық         |       |   Бейне  |Ерлер  және  әйелдер  |ауызша    |
|    |жанрлары.         |       |таспада   |дауысына арнайы       |          |
|    |                  |       |көрсету   |жаттығулар.           |          |
|    |Вокализ           |       |          |                      |ауызша    |
|    |Шығарманы орындау |       |          |                      |          |
|    |Шығарманы талдау  |       |          |                      |          |
|    |Мелизмдер.        |       |          |Мелизмдер жаттығулары |ауызша    |
|    |Музыкалық         |       |Аспапта   |Музыкалық             |ауызша    |
|    |арақашықтықтары.  |       |және      |арақашықтықтары       |          |
|    |Жаттығулар        |       |ауызша    |Жаттығулар            |          |
|    |                  |       |көрсету   |                      |          |
|    |Шығармаларға      |       |          |Мысалдар келтіру      |қағаз     |
|    |аннотация         |       |          |                      |түрінде   |
|    |құрастыру.        |       |          |                      |          |
|    |Резонаторлар.     |       |ауызша    |Резонаторлар.         |ауызша    |
|    |Дыбысталу         |       |көрсету   |Дыбысталу  жұмыстары. |          |
|    |жұмыстары.        |       |          |                      |          |
|    |Шығарманың көркем |       |ауызша    |Шығармаларды жатқа    |ауызша    |
|    |бейнесін ашу.     |       |көрсету   |айту, қайталау Бақылау|          |
|    |                  |       |          |сабағына дайындау.    |          |
|    |.Воклизді жатқа   |       |          |                      |ауызша    |
|    |орындау           |       |          |                      |және кағаз|
|    |2.Шығарманыжатка  |       |          |                      |түрінде   |
|    |орындау.          |       |          |                      |          |
|    |3. Шығармаға      |       |          |                      |          |
|    |аннотация  тапсыру|       |          |                      |          |
|    |4.Әр-түрлі        |       |          |                      |          |
|    |вокальдік  бағытта|       |          |                      |          |
|    |орындаушыларды    |       |          |                      |          |
|    |бейнетаспада      |       |          |                      |          |
|    |видеоролик        |       |          |                      |          |
|    |көрсету.          |       |          |                      |          |



               7 ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК ӘДЕБИЕТПЕН ҚАМТАМАСЫЗДАНДЫРУ
                                   КАРТАСЫ


      |Оқулықтардың және оқу - әдістемелік құралдардың|Дана  |Студент  |Қамтама-у    |
|аттары                                         |саны  |саны     |пайызы       |
|Абт Ф.  Строение голосового аппарата 1967      |2     |5        |80%          |
|Абт Ф.  Вокальные  упражнения «Вокализы»       |      |         |             |
|ЗейдлерА. «Вокализы»                           |      |         |             |
|Бодауова Б.К, Тыныбаева Ж.Т.  Дауыс  қойылымы. |5     |5        |100%         |
|Әншілік  өнеріне арналған оқу-әдістемелік      |      |         |             |
|құралы.  Семей  2012.                          |      |         |             |
|Бейсембеков А.Т.  Вокализдер. Вокалдық         |      |         |             |
|жаттығулар  2012                               |      |         |             |
|Смайлова Т.А Гауһар  тас. Әншілік  өнеріне     |      |         |             |
|арналған  хрестоматия. Алматы 2010.            |      |         |             |
|Кожахметова А.Ш. Сұрша қыз. Әншілік  өнеріне   |      |         |             |
|арналған  хрестоматия. Алматы 2012             |      |         |             |
|Шепаева С.А., Сыдыкова Р.Ш. Ән айтуды үйрету   |3     |         |50           |
|әдістемесі пәні бойынша  лекциялардың  шағын   |      |         |             |
|курсы. Шымкент  2010                           |      |         |             |
|Л.Б.Дмитриев. Основы вокальной методики. – М.: |      |         |             |
|Музыка, 2000                                   |      |         |             |
|В.Емельянов. Развитие голоса. Координация и    |2     |         |50           |
|тренинг. С-Петербург, 1997.                    |      |         |             |
|А.Г.Менабени. Методика обучения сольному пению.|      |         |             |
|– М,:1987.                                     |      |         |             |
|В.Васина – Гросман Вокальные  формы. М. 1973   |2     |         |50           |
|А.П.Иванов Об  искусстве  пения. Москва.1997.  |      |         |             |
|Н.В.Романовский  Вокально-хоровой  словарь.    |2     |         |50           |
|Калининград.1973                               |      |         |             |
|И.В.Способин Элементарная теория музыки.       |      |         |             |
|Москва. Кифара. 2006.                          |      |         |             |
|А.С.Соболев. Речевые  упражнения  на  урокаж   |1     |         |20           |
|пения.Москва. 1995                             |      |         |             |
|А.И. Канкарович. Культура  вокального  слова.  |      |         |             |
|Музгиз Москва. 1957.                           |      |         |             |
|В.Васина – Гросман Вокальные  формы. М. 1973   |1     |         |20           |
|А.П.Иванов Об  искусстве  пения. Москва.1997.  |2     |         |40           |
|С.П.Юдин Формирование голоса певца. Москва.1962|      |         |             |
|С.Р.Степанова.Г.Ю.Шестаков.Музыка. Б/энцикл.   |      |         |             |
|словарь. Москва.1998.                          |      |         |             |


[pic]
Пәндер