Файл қосу

Отбасы терапиясының жалпы мәселелері



ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ
БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ
СЕМЕЙ қаласының ШӘКӘРІМ атындағы МЕМЛЕКТТІК УНИВЕРСИТЕТІ
3 деңгейлі СМЖ құжаты
ПОӘК

ПОӘК 042-18-16.1.31/01-2013
«Мамандану практикумы ІІІ»пәні бойынша оқытушыға арналған пәннің жұмыс оқу бағдарламасы

№1 басылым 18.09.2013 ж.









«МАМАНДАНУ ПРАКТИКУМЫ ІІІ» ПӘНІ БОЙЫНША
ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ
(5В050300 «Психология» мамандықтарына )



ОҚЫТУШЫҒА АРНАЛҒАН ПӘННІҢ ЖҰМЫС ОҚУ  БАҒДАРЛАМАСЫ












Семей  
2013



Алғы сөз
1  ҚҰРАСТЫРЫЛДЫ
Құрастырушы Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік университетінің  “ Психология” кафедрасының аға оқытушысы  А. Коңырова
                                                               “__13__”    _____09_____ 2013 ж.


2 ҚАРАЛДЫ
	Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік университетінің “Психология” кафедрасының отырысында
 Хаттама №__1____  «_13_»___09_____  2013  жыл

Кафедра меңгерушісі    ____________  Т. Кунслямова

2.2  ГЗФ  оқу-әдістемелік бюросының отырысында талқыланды
Хаттама №__1____   «_17_»____09____  2013 жыл

ОӘБ төрағасы_________ Ш. Кенесбаева


3 БЕКІТІЛДІ
3.1 Университеттің оқу-әдістемелік кеңесінің отырысында мақұлданды және баспаға ұсынылды
Хаттама №__1___ «_18_»____09____  2013 жыл

ОӘК төрағасы_________ Г. Искакова

4 АЛҒАШ ЕНГІЗІЛДІ №1 басылым 18.09.2013 ж.

















Мазмұны

	Қолданыс аймағы
	Нормативтік сілтемелер
	Жалпы ережелер
	Оқу пәнінің мазмұны (модулі) 
	Студенттің өзіндік жұмысы тақырыптарының тізімі
	Пәнге арналған оқу-әдістемелік картасы
	Оқу-әдістемелік әдебиетпен қамтамасыз ету картасы
	Әдебиеттер
































1 ҚОЛДАНЫС АЙМАҒЫ
«Мамандану практикумы ІІІ» пәнінен оқу - әдістемелік кешеннің  құрамындағы оқытушыға арналған бағдарламасы «5В050300»-«Психология» мамандығы студенттеріне арналған. 

2 НОРМАТИВТІК СІЛТЕМЕЛЕР
       Осы   «Мамандану практикумы ІІІ» пәнінен оқу-әдістемелік кешен төмендегі құжаттардағы барлық талаптар мен ұсыныстар бойынша оқу процесінің ұйымдастыру ретін белгілеп құрастырылған:
	050503-«Психология» мамандығы бойынша Мемлекеттік Жалпыға бірдей Оқу Стандарты ҚР МЖМБС 3.08.307-2006 Қазақстан Республикасы білім және ғылым министрлігінің бұйрығымен бекітілген және күшіне енгізілген;
	050503-«Психология» мамандығы бойынша 	типтік оқу жоспары;
	СТУ 042-ГУ-4-2013 университет стандарты «Пәннің оқу-әдістемелік кешендерін құрастыру мен безендіруге қойылатын жалпы талаптар»;
	ДП 042-1.01-2013 Құжатталған процедура «Пәннің оқу-әдістемелік кешендерінің құрылымы мен мазмұны». 

3 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР
3.1  Пәннің қысқаша мазмұны.
 «Мамандану практикумы IIІ» – ол «Психология» мамандығы бойынша білім беру стандартында белгіленген, жоғары оқу орындарында оқитын студенттерге арналған маңызды психология саласының бірі. 
Мамандану практикумы IIІ психологиялық бөлімінде оқитын үшінші курс студентеріне арналған. Бұл курс бойынша студенттер әскери саладағы теориялық және қолданбалы мәселелелерінің психологиялық ерекшеліктерімен танысады. 

3.2  Пәннің мақсаты 
«Мамандану практикумы IIІ» пәнінің мақсаты – Студенттерді негізгі мәселелер бойынша шетел және қазақстандық отбасы психологияның теориялық зерттеулері  және практикалық нәтижелермен таныстыру. Болашақ мамандардың отбасы психотерапиясы саласын оқып-зерттеуге бағытталған кәсіптік білім негіздерін қалыптастыру.

3.3  Пәнді оқып-зерттеудің негізгі міндеттері:
	Пихологияның жеке дара өзіндік сала ретінде «Отбасы терапиясы» ерекшеліктерін талдау, категориялық құрылымын ашу;
	Отбасындағы қарым-қатынас психологиясының ғылыми-теориялық негіздерін ашып көрсету;
	Отбасы - жеке тұлғаны әлеуметтендіру факторы ретінде;
	Отбасы қарым-қатынасының мәні, ерекшеліктері
	Пәнге қызығушылықтарын қалыптастыру;
	Отбасы терапиясы пәнінен алынған білімдер жүйесін тәжірибеде қолдану дағдыларын дамыту

3.4 Оқып-зерттеу нәтижесінде студент:
	Мамандану практикумы пәніне байланысты ұғымдар мазмұнын;
	Мамандану практикумының психология саласын оқып-зерттеудің әдістерін қолдана алуы;
	Мамандану практикумының методологиялық, теориялық және әдістемелік негіздерін;
	Мамандану практикумы пәніне байланысты шетел, ресей және отандық психологиясының даму тарихын;
	Отбасы терапиясындаға қарым-қатынас психологиясының зерттеуін ұйымдастырудың диагностикасын меңгеру  

3.5 Курс пререквизиттері: 
	Жалпы психология;
	Әлеуметтік  психология;
	Даму психологиясы:
	Психодиагностика негіздері

3.6 Курстың постреквизиті:
	Жас ерекшелік психологиясы;
	Антропология;
	Физиология;
	Дифференциалды психология.


3.7 Жұмыс оқу жоспарынан үзінді

Кесте 1

Курс
Семестр
Кредит
Саны      

ЛК
(сағ.)
СПС
(сағ)
Лаб.С

СӨЖО
(сағ)
СӨЖ
(сағ)
Барлығы
Қортын.
бақылау
формасы
3
6
3
30
15
-
22,5
67,5
135
емтихан





4ОҚЫТУШЫҒА АРНАЛҒАН ПӘННІҢ ЖҰМЫС БАҒДАРЛАМАСЫ
 Кесте 2

№
Тақырып атауы мен  мазмұны
Сағат саны

Дәріс сабақтары
1
Отбасы жүйесіне психологиялық талдау
2
2
Отбасы жүйесінің параметрлері
2
3
Отбасы жүйесінің қызмет етуінің бұзылуы
2
4
Отбасы терапиясының жалпы мәселелері
2
5
Отбасы психотерапиясының негізгі бағыттары
2
6
Отбасымен жұмыс істеудің әдістемелік принциптері
2
7
Отбасымен жұмыс істеудегі диагностика 
4
8
Отбасы терапиясының құрылымдық техникалары
2
9
Отбасылық кеңес беру жұмыстарын ұйымдастыру
4
10
Отбасы өміріне дайындық мәселелері
2
11
Ерлі-зайыптылар қарым-қатынасы
2
12
Ата-аналар мен балалар қарым-қатынасы
2
13
Топтық терапия
2
Практикалық (семинар) сабақтар
1
Отбасы жүйесіне психологиялық талдау
1
2
Отбасының өмірлік циклі

3
Отбасы өміріндегі мәселелер
1
4
Отбасындағы қарым-қатынас психологиясының ғылыми-теориялық негіздері.
1
5
Отбасы психотерапиясының негізгі бағыттары
1
6
Отбасы психотерапиясының негізгі бағыттары
1
7
Отбасымен жұмыс істеудегі диагностика 
2
8
Отбасы терапиясының құрылымдық техникалары
1
9
Отбасылық кеңес беру жұмыстарын ұйымдастыру
2
10
Отбасын құруға дейінгі мәселелер
1
11
Отбасының өрбуі
1
12
Ата-аналар мен балалар қарым-қатынасы
1
13
Топтық терапия
1


5 СТУДЕНТЕРДІҢ ӨЗДІК  ЖҰМЫСТАРЫ ТАҚЫРЫПТАРЫНЫҢ ТІЗІМІ 

5.1.Қазіргі заман отбасының ерекшеліктері: жалпы мәселеге шолу
5.2 Қазіргі заман отбасының ерекшеліктері: жалпы мәселеге шолу
5.3. Отбасы өміріндегі психологиялық жағдай.
5.4.Отбасы терапиясының маңызы қандай.
5.5. «М.Боуэнның отбасы теориясының құрылысы» атты тақырыпта баяндама әзірлеу
5.6. Шетелдік психотерапия бағыттарын өзара салыстыру
5.7. Ерлі-зайыптылардың психофизиологиялық сәйкестілігі дегеніміз не?
5.8. Практикалық диагностикалық  жұмыс нәтижелерін өңдеу.
5.9. Отбасы терапиясында қолданылатын психодрамалық техникалар
5.10. Махаббат дағдарысы.
5.11. Топтық кеңес беру жоспарын жасау.
5.12 Неке және отбасы. Некеге дайындық дегеніміз не?
5.13. Таңдау бойынша бір отбасының өмірбаяны мен жетістіктері туралы хабарлама әзірлеу
5.14. Отбасы қарым-қатынастарының типтік моделдерін схема түрінде көрсету
5.15. Отбасы психаналитигіне қойылатын талаптар жүйесін жасау.



6 ПӘН БОЙЫНША ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КАРТАСЫ
Кесте 3 

Тақырыптар
Көрнекіліктер, ТСО, плакаттар, лабораториялық стенд 
Өздік оқуға арналған сұрақтар 
Бақылау формасы
Дәрістер
Практикалық (семинар) сабақтар



1
2
3
4
5
Отбасы құрылысының психологиялық талдауы.
Отбасы психотерапиясының пәні, мақсаты, міндеттері
Көрнекіліктер, плакаттар
Терминологиялық  сөз
дікпен жұмыс
(конспект)
Отбасы құрылысының параметрлері.
Отбасы психотерапиясы

Көрнекіліктер, плакаттар
 Д.Левидің «Отбасы психотерапиясы» еңбегі
мен танысу

Қазіргі заман отбасы түрлеріне салыс
тырмалы сараптама
жасау.
Психотерапия.

Отбасындағы қарым  қатынас ерекшелік
тері, отбасы құндылықтары. 
Көрнекіліктер, плакаттар
Сен және сенің отбасың

Отбасы жіктемесінің схемасын сызу.
Отбасы терапиясының негізгі бағыттары.
Отбасы өміріндегі психологиялық жағдай.
Көрнекіліктер, плакаттар
Отбасының жаңа моделін ұсыну

Шығарма, баяндама т.б. формада 

Отбасындағы когне
тивті  «Мен» - кон
цепциясының сапа
лық ерекшеліктер
ін дамытуға әсері.
Отбасындағы қарым  қатынастың құлды
рау, бұзылу ерекшеліктері.
Көрнекіліктер, плакаттар
Жаңа терминологиялық сөздіктер тізбесін әзірлеу

(Терминологиялық  сөздікпен жұмыс)
Отбасындағы қарым-қатынас психологи
ясының ғылыми-теориялық негіздері.
 

Адам, қоғам және отбасы. Адамның қоғам және отьасымен қарым- қатынасы туралы хабарлама даярлау
Көрнекіліктер, плакаттар
Иман және инабат К.Оразбекова  Алматы 1991. 4-30 беттерді конспектілеу.
Реферат әзірлеу
 Отбасы қарым- қатынасының  психоло
гиялық мәні, ерекшеліктері.

      
Жеткіншек жастағы қарым - қатынас ерекшеліктері. Қарым- қатынастың мәдениеттілік түрі.
Көрнекіліктер, плакаттар
Ғылыми оқу құралымен жұмыс
Кон. «Психология юношества». Ди Снайдер. «Психо
логия подростка» 

Арттерапия туралы түсінік



Неке және отбасы. Некеге дайындық дегеніміз не?


Көрнекіліктер, плакаттар
«Балалар құқығы» конвенциясы мен «Неке және отбасы» туралы заңмен танысу т.б. ғылыми журнал
дармен жұмыс
Некелік ерекшелік
терінің көрінуі мен белгілеріне мысал
дар келтіру.
Транзактілі анализ 

Махаббат дағдарысы.

Көрнекіліктер, плакаттар
Отбасы терапев
тінің  ой-пікірлері

Шығарма әзірлеу
Жеткіншектік жасқа байланысты жыныс ерекшеліктері және жыныстық мінез-құлық.
Отбасы гештальт
терапиясының негіз
дері.

Көрнекіліктер, плакаттар
У.Кэмплер «Отба
сы гештальтера
пиясының негіз
дері» М., 2001.

Ғылыми әдебиетпен танысу
Отбасы психодиагности
касының әдістері

Драмотерапия тура
лы хабарлама әзірлеу

Көрнекіліктер, плакаттар
Ғылыми зерт
теушілердің еңбектеріне теориялық талдау жасау.
(Терминологиялық  сөздікпен, әдебиет
термен жұмыс)
Отау тігуге дайындық.

«М.Боуэнның отба
сы теориясының құрылысы» атты тақырыпта баянда
ма әзірлеу
Көрнекіліктер, плакаттар
Вопросы психологии 1999, №6
Ғылыми мақалалар
мен танысу

Отбасының өрбуі.

Отбасындағы қатынастарды дамытуға арналған коррекциялық бағдарлама
Көрнекіліктер, плакаттар
Психологиялық кеңес беру практикумы. Абрамова Г.С.
М., 1995.
Коррекциялық бағдарлама әзірлеу.

Ата-ана мен балалар қарым-қатынасы.
Отбасы психотерапиясы
Көрнекі
ліктер, плакаттар
Ғылыми әдебиеттермен, сөздікпен жұмыс)
(Терминологиялық  сөздікпен жұмыс)
Ата-аналар мен балалар арасындағы топтық терапия.
Таңдау бойынша бір отбасының өмірбаяны мен жетістіктері туралы хабарлама әзірлеу
Көрнекі
ліктер, плакаттар
Сауалнама жүргізу

Семья в психологической консуль
таций. // Под ред. А.А. Бодалева, Столина М., 1989.



7 ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК ӘДЕБИЕТТЕРМЕН ҚАМТАМАСЫЗ ЕТУ КАРТАСЫ
Кесте 4

№ р/с
Оқулықтар, оқу-әдістемелік құралдар атауы
Саны
Студенттер саны
Қамтамасыз ету пайызы

1
Оразбекова К.А. Отбасы психологиясы. А., 1997.



2
Леонтьев А.А. Психология общения. М., 1997.




	ӘДЕБИЕТТЕР

8.Әдебиеттер
8.1.1. Андреева Т.В. Психология семьи: учебное пособие. – СПб.: Речь, 2007
8.1.2 Малкина-Пых  И.Г. Семейная терапия. – М.: Эксмо, 2006;
8.1.3 Эйдемиллер Э.Г. Психология и психотерапия семьи;
8.1.4 Тұрдалиева Ш.Т. Қарым-қатынас психологиясы. – Алматы: Эверо, 2013
     8.1.5.Леонтьев А.А. Психология общения. М., 1997.
8.1.6.Оразбекова К.А. Отбасы психологиясы. А., 1997.
8.1.8.Буянов М.И. Беседы о детской психиатрии. М., 1992., 255с.
8.1.9.Буянов М.И. Ребенку нужна родительская любовь. М., 1984.
8.1.10.Славина Л.С. Трудные дети. М., Воронеж, 1998.
8.1.11.Осипова Г.Н. Основы психокррекции. М., 2002-680 с.

     8.2. Қосымша әдебиеттер:
8.2.1. Дьяченко М.И., Кандыболич Л.А. Психологический словарь- справочник. Минск, Харвест, 2004-576 с.
8.2.2.Афанасьева Т.М. Семья. М., 1988-285 с.
8.2.3.Разумхина Т.П. Мир семьи., М., 1986.
8.2.4.Рабочая книга школьного психолога. М., 1991-303 с.
8.2.5.Семья в психологической консультаций. // Под ред. А.А. Бодалева, Столина М., 1989.
8.2.6.Гаврилова Т.П. Учитель и семья школьника М., 1988.
8.2.7.Сералина Г. Ата- аналармен жан- жақта қарым- қатынас. // Сынып жетекшісі. №2, 2004. 21 24б.
     8.2.8.Азаров Ю.П Семейная педагогика М.,1985
     8.2.9.Буленкова Н. Семья – это любовь // Воспитание школьников. 2003-       Витек К. Проблемы суружеского благополучия М., 1988
 8.2.10.Бала құқығы туралы конвенция. 1989. 20 қараша.
 8.2.11.Қазақстан Республикасының Конституциясы «Неке және жанұя түрлері» заңы.
8.1.12.Бердібаева С., Лиасова А. Отбасы тәрбиесіндегі қателіктер //Өзіндік таным. №1, 2004, 8-9 беттер.
8.1.13.Бейсенбіқызы К. Ерлі- зайыптылардың ажырасуының бала тәрбиесіне әсері. //Отбасы және балабақша. №2, 2002, 6-14 беттер.
8.1.14.Андақұлова К. Ата- аналармен жұмыс жүргізейік. А. 1999.




ПОӘК 042-18-16.1.31/01-2013

№1 басылым 18.09.2013 ж.
11 беттің -  6 шісі
Пәндер