Файл қосу
Пәннің негізгі міндеті
|ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ | |ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ СЕМЕЙ МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ | |ПЕДАГОГИКА ФАКУЛЬТЕТІ | |ПЕДАГОГИКА КАФЕДРАСЫ | |СМЖ 3 - деңгейдегі құжаты |ПОӘК | | | | | | | | |ПОӘК 042-18.19/026-2013 | |ПОӘК | | | |«Дарынды балалармен |№ 1-басылым | | |жұмысты ұйымдастыру | | | |пәнінің оқу-әдістемелік | | | |кешені (студенттер үшін) | | | «Дарынды балалармен жұмысты ұйымдастыру» пәнінің ОҚУ- ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ 5В010200-Бастауыш оқытудың педагогикасы мен әдістемесі мамандығына арналған МАМАНДЫҚ СТУДЕНТТЕРІ ҮШІН ПӘННІҢ ЖҰМЫС БАҒДАРЛАМАСЫ Семей 2013 1.ӘЗІРЛЕГЕН: Құрастырушылар: 28.08.2013 п.ғ.м., аға оқытушы Мухметова Раукен Женисовна п.ғ.м., аға оқытушы Карипбаева Шынар Тоқтаровна 2.ТАЛҚЫЛАНДЫ: 2.1. Шәкәрім атындағы Семей мемлекеттік университетінің Педагогика кафедрасының мәжілісінде қаралды. Хаттама № 1 04.09.2013ж. Кафедра меңгерушісі: ______________ /Джанбубекова М.З./ 2.2. Педагогика факультетінің оқу-әдістемелік бюросының отырысында. Хаттама № 1 «05» 09.2013ж. Төрағасы: ________________ /Ахметова Т.Ш./ 3. БЕКІТІЛДІ: Шәкәрім атындағы Семей мемлекеттік университетінің Оқу-әдістемелік кеңесінің отырысында мақұлданған және басып шығаруға ұсынылды. Хаттама №1 18.09.2013ж. ОӘК төрағасы: ____________ /с.ғ.д. Искакова Г.К./ 4. АЛҒАШ РЕТ ЕНГІЗІЛГЕН (Хаттама №1, 18.09.2013ж. басылымның орнына) Мазмұны 1. Жалпы ережелер 2. Пәннің мазмұны және сабақ түрлері бойынша сағаттарды бөлу 3. Пәнді оқытудың әдістемелік нұсқаулары 4. Курс форматы 5. Курс саясаты 6. Баға қою саясаты 7. Әдебиеттер 1. Жалпы ережелер 1.1 Пән және оқытушы туралы жалпы ережелер – п.ғ.м., аға оқытушы Мухметова Раукен Женисовна. – Байланыс ақпараты – тел. 42-25-33, Таңірбергенов 2 ғимарат, Сабақ өткізу орны – №2 ғимарат – Пән аты – «Дарынды балалармен жұмысты ұйымдастыру» – Кредит саны – 3 1.2. Курстың қысқаша мазмұны: «Дарынды балалармен жұмысты ұйымдастыру» таңдау курсының студенттерге арналған жұмыс бағдарламасы әлеуметтік-гуманитарлық пәндер цикліндегі «Бастауыш оқытудың педагогикасы мен әдістемесі» мамандықтарына арналған. Оқыту және тәрбиелеу процесінде әр түрлі әдіс-тәсілдерді қолдана отырып, оқушылардың интеллектуалдық, қабілетін арттыруға бағытталған жұмыс түрлерін ұйымдастыру кезек күттірмейтін міндеттердің бірі болып табылады. Бүгінгі таңда жаңа талап, жаңа заманға сай оқушыларға тәлім-тәрбие мен білім берудің басым бағыттарында дарындылықты айқындау, ақыл-ой, интеллектуалдық қабілетін дамытуға баса назар аударылуда. Оқушылардың дарындылығын қалыптастыру мәселесінің өзектілігінің артуы мектептегі оқу-тәрбие процесіне жаңаша тұрғыда қарап, оны оқушының білім, білік, дағдыны меңгеру ғана емес, танымдық іс-әрекет және интеллектуалдық, процесс ретінде қарастыруды міндеттейді. Міне осы мәселелерді негізге ала отырып таңдау курсы аталған мамандық дайындау барысында енгізіліп отырған таңдау пәні. 1.3. Курстың мақсаты : Болашақ мұғалімдерді жан-жақты педагогикалық білімге сәйкес дарынды баламен жұмысын ұйымдастыру және анықтау бойынша теориялық дайындау, алған білімді тәжірибеде қолдануға бағыттау. Оқушыларының дарындылығын дамытуды және жұмысын ұйымдастырудың теориялық білімімен қаруландыр. 1.4. Пәннің негізгі міндеті: • Педагогикалық жаңалықтар заңдылықтарымен, қағидаларымен болашақ мамандарды қаруландырып, ғылыми дүниетанымын қалыптастыру; • Мамандардың бала тәрбиесіне және дамуына, оларды ұйымдастыру әдістері мен формасы туралы педагогикалық білім жүйесін қалыптастыру; • Практикада теориялық білімін қолдана білу біліктілігін дамыту. • Болашақ маманның шығармашылық негізін қалыптастыру. • Баланы оқытып тәрбиелеуде шығармашылықпен жұмыс жүргізуге үйрету. • Алған білімі арқылы кәсіптік стандартты, стандартты емес міндеттерді шешуіне көмек жасау. • Болашақ маманды ғылыми ізденіске, ғылыми әдіснамалық жұмысқа үйрету 1.5. Пәнді оқу барысында студент білу керек: білуі тиіс: - Дарынды балалармен жұмысты ұйымдастыру педагогикасы мен ұғымдары және әдіснамалық негіздерін; - балалардың тұлғалық дамуы және қалыптасу заңдылықтарын; - мектепте балалардың анатомиялық-физиологиялық негізгі заңдылықтары мен дамуын; - баланың дайындығының мониторингінің ғылыми – теориялық негіздерін; -қазіргі қолданыстағы білімнің стандарты, оқу бағдарламалары, және оқу құралдарының құрылымы мен мазмұны; - дарынды балалармен жұмысты ұйымдастыру әдістемесінің теориялық негіздерін; біліктілігі: - педагогикалық әрекетті үлгілеу, педагогикалық қызметте рефлексияны жүзеге асыру, мақсатты қоя білу, педагогикалық диагностика жүргізу; оқыту және тәрбиелеу үдерісін құруды жүзеге асыру; - оқу-танымдық әрекетті оқушылардың жас және жеке ерекшеліктеріне сәйкес ұйымдастыра білу; - дарынды балалармен жұмысты ұйымдастырудың қазіргі технологиясын пайдалану; - сабақта және сабақтан тыс уақытта оқушылардың оқу танымдық мотивациясының негізін түйінді құзыреттіліктерді қалыптастыру мақсатында қолдану; дағдысы: - компьютерлік және коммуникативті сауаттылық; - дарынды балалармен жұмысты ұйымдастыру барысында дарындылығын дамытуға арналған әдістерін қолдана отырып сабақтарды ұйымдастыру және өткізу; - педагогикалық процесінде инновациялық технологияларды пайдалану. құзыреттілігі: - оқушылардың түйінді құзыреттілігін қалыптастыру; - оқушыларының қызығушылықтары мен қабілеттерінің мониторнигін жасау; 1.6 Пререквизиттер: Жалпы білім беретін мектептерің бағдарламасындағы гуманитарлық пәндер бойынша білім. 1.7 Постреквизиттер: Таңдау курсын оқыту негізінде білім мен дағдысын қалыптастыра отырып педагогика, тәрбие жұмысының әдістемесі, әлеуметтік педагогика және басқа да педагогикалық циклдардағы пәндерді меңгеру. Пәннің мазмұны және сабақ түрлері бойынша сағаттарды бөлу Кесте 1. |№ |Тақырыптары |Дәріс |Практика|СОӨЖ |СӨЖ |Әдебиеттер | | | | |лық | | | | | |1 Модуль. | | | | | | | |«Дарындылық» | | | | | | | |ұғымының мәні | | | | | | |1 |1. Дарындылықтың |3 |1 |+ |+ |Куатова А.Проблемы | | |теориялық негіздері| | | | |формирования творческой| | | | | | | |активности одаренных | | | | | | | |учащихся в современной | | | | | | | |психолого – | | | | | | | |педагогической | | | | | | | |литературе //Поиск, | | | | | | | |2001, №6. – С. 143 – | | | | | | | |145. | |2 |2. Балалар мен |3 |1 | | |Савенков А. Одаренный | | |жеткіншектерде | | | | |ребенок в массовой | | |дарындылық | | | | |школе //Нач. Школа. | | |байқалуының | | | | |Прил. К газ. «Первое | | |ерекшеліктері | | | | |сентября» , 2004, № 4.-| | | | | | | |С. 16 – 20. | |3 |3. Балалар |3 |1 | | |Одаренные дети. Пер. с | | |ұжымындағы | | | | |англ. М.:Прогресс, | | |дарындылардың жай –| | | | |1990. – 381с. | | |күйіне | | | | | | | |психологиялық – | | | | | | | |педагогикалық | | | | | | | |талдау жасау | | | | | | |4 |4. Дарындылық |3 |1 | |+ |Славинская И.С. | | |диагностикасының | | | | |Диагностика и развитие | | |концептуалдық | | | | |одаренности в системе | | |бағыттары | | | | |специализированной | | | | | | | |школы – интерната | | | | | | | |//Дарын, 2004, №1.- | | | | | | | |С.95 – 98 | |5 |5. Дарындылық |3 |1 |+ | |Одаренные дети. Пер. с | | |дамуына | | | | |англ. М.:Прогресс, | | |педагогикалық | | | | |1990. – 381с. | | |жетекшілік | | | | | | | |жасаудың | | | | | | | |ерекшелікрі | | | | | | | |2 Модуль. Мектеп | | | | | | | |жасындағы | | | | | | | |оқушылардың | | | | | | | |дарындылығын | | | | | | | |анықтау әдістері | | | | | | |6 |6. Әлемдік |3 |2 |+ |+ |3.Тартарашвили Т.А. | | |педагогикалық | | | | |Подготовка | | |практикадағы | | | | |интеллектуальной элиты | | |дарындылықты дамыту| | | | |в США //Вестник высшей | | |жүйесінің | | | | |школы, 1989, №1. – С. | | |бағыттарына талдау | | | | |84 – 87. | | |жасау | | | | | | |7 |7. Дарындылықты |3 |2 | |+ |1.Информация о | | |қолдау мен дамытуға| | | | |Казахстанско – | | |бағытталған | | | | |Британском университете| | |педагогикалық | | | | |//Дарын, 2004, №1. – С.| | |технологиялар | | | | |3 – 5. | | |сипаттамасы | | | | | | |8 |8. Дарындылықты |3 |2 | | |Иванова И.И. Подготовка| | |анықтау, қолдау | | | | |учителя к | | |және дамытуға | | | | |инновационной, научно –| | |бағытталған білім | | | | |исследовательской | | |беру мекемелері мен| | | | |деятельности | | |отбасының біріккен | | | | |//Дарын,2004,№3.-С.68-7| | |педагогикалық | | | | |5. | | |іс-әрекеттері | | | | | | |9 |9. Қазақстан |3 |2 |+ | |1.Положение о | | |Республикасындағы | | | | |специализированной | | |дарынды балалармен | | | | |школе для одаренных. | | |жұмыстың нормативті| | | | |Сборник законодательных| | |– заң шығарушы | | | | |актов Республики | | |базасының | | | | |Казахстан по вопросам | | |сипаттамасы | | | | |образования | |10 |10. Қазақстан |3 |2 | | |1.Положение о | | |Респупликасындағы | | | | |специализированной | | |дарынды балалармен| | | | |школе для одаренных. | | |жұмыс жүйесі | | | | |Сборник законодательных| | | | | | | |актов Республики | | | | | | | |Казахстан по вопросам | | | | | | | |образования | Пәнді оқытудың әдістемелік нұсқаулары Дәрісті тыңдап, жазуға әдістемлік нұсқау. Мақсаты: студенттерді курс бойынша тиісті теориялық біліммен қаруландыру. Міндеттері: әр тақырыпты меңгеру мақсатымен жүйелі білім беру; пәнге қызығушылығын тудыру және өздігінен жұмыс істей білуге үйрету; Жоғарғы оқу орындарындағы оқытуды ұйымдастырудың негізгі формасы – дәріс болып табылады. Дәріс студенттерге пәнге деген қызығушылығын тудырады. Дәріс – студенттерде өздігінен терең білім алуға ізденіс туғызады. Лекция сабағын тыңдау және жазуға даялық: сабаққа кешікпеңіз; дәріс дәптеріңізді және қаламыңызды ұмытпаңыз; дәріс барысында мәтінді қалмай жазып отыруға талпыныңыз. Семинарлық сабақтың мақсаты: • теориялық материалдарды тереңдетіп зерттеу; • ғылыми мәтіндерді сұрыптау, материалды жалпылау дағдысын қалыптастыру, ойлау сынын дамыту және т.б.; • білімді меңгеруде өзбеттілік, шығармашылық инициатива, шығармашылық қабілеттерін дамыту; • көпшіліктің алдында сөйлеу, пікірін білдіру және өз көзқарасын қорғау дағдысын қалыптастыру. Мақсаты: пән бойынша лекцияда алған білімдерін бекіту, тереңдету және кеңейту. Міндеттері: - Пән бойынша алған теориялық материалдарын тереңдету және жүйелеу; - Библиографиямен өздігінен жұмыс істеу іскерлігін қалыптастыру; - Аудиторияда өз ойын білдіруге, басқаны тыңдай білуге,өз пікірін қорғай білуге және талқылауға қатысуға үйрету. Курс форматы Аудиториялық сабақтар келесi түрлерден: дәрiстер (Д), практикалық (Пр) сабақтардан, СОӨЖ , СӨЖ тұрады. Тақырыптардың барлығы дәрістік, практикалық сабақтарда берілген, қалғаны өздiгiнен орындалады. Дәрiстiк, практикалық сабақтарды орындау мiндеттi. Аралық аттестация қортындылары студенттiң сабаққа қатысуын, өздiк жұмыстарын өз уақытында орындауын, сабақ үстiнде жауап беруiн, аралық бақылау нәтижелерiн ескере отырып қойылады. Олар мiндеттi түрде айтылған уақытында тапсырылуы тиiс. Өз уақытынан кеш тапсырылған бақылау жұмыстарына автоматты түрде төмен баға қойылады. Студенттердiң бiр-бiрiнен көшiргенi немесе плагиат (дайын тапсырманы көшiру) үшiн оған курс бойынша “қанағаттандырарлықсыз” деген баға қойылады. 2. Курс саясаты. Сабаққа қатысу: Дәріс және тәжірибелік сабақтарға міндетті түрде қатысу, әрбір тақырыпқа конспект жазу. Оқулық материалдары бойынша өз бетімен практикалық үй жұмыстарын көрсетілген уақытта орындау. Егер студент белгілі бір себептермен сабаққа қатыса алмаса, барлық өткен материалдар бойынша жауап беру тиіс. Тәртіп: Сабақ үстінде үнемі тәртіп бұзған студент аудиториядан шығарылып жіберіледі және барлық курс бойынша «қанағаттанғысыз» бағасы қойылады. Бақылау жұмыстары: Межелік бақылау қорытындысы студенттің сабаққа қатысуын, өздік жұмысты уақытында орындауын, сабақта ауызша және жазбаша түрде жауап беруін ескере отырып қойылады. Көшіріп алу: Кез-келген көшіріп алу үшін қатаң жазалап аудиторядан шығарумен қоса, жалпы курс үшін «F» бағасын қоюмен қамтылады. Ұялық телефон: Сабақ кезінде ұялық телефондар өшірілуі керек. Емтихан: Қорытынды емтихан оған босатылған барлық студенттер үшін компьютерлық тест жүйе негізінде жүргізіледі. Емтиханның қорытынды бағасы қорытынды аттестациямен емтиханның орташа проценті арқылы есептеледі. 6. Баға қою саясаты «Дарынды балалармен жұмысты ұйымдастыру» пәнін оқытуда екі рет аттестация қойылады. Әр аттестацияны есептеу үшін келесідей критерийлер қарастырылады: • Дәріс сабағына қатысу төмендегідей бағаланады: • дәріс сабағы – 30 баллға тең. • Тәжірибелік сабақтың жауабы –105 баллмен бағаланада. • СОӨЖ бірінші және екінші аттестацияда екі реттен тапсырылады – 30 балл • СӨЖ-де бірінші және екінші аттестацияда екі реттен тапсырылады – 75 балл «Дарынды балалармен жұмысты ұйымдастыру» пәнінің балдық жүктемесі: Кесте 2. |Апта |Бақылау түрі |Ұпай жиыны |Ескерту | |1 |2 |3 |4 | | |1-8 апта бойы |30 | | | |дәріске қатысу | | | |2 |№1 Практикалық сабақ |20 | | |3 |СОӨЖ |15 | | | |№2 Практикалық сабақ |20 | | |4 |СӨЖ |40 | | | |№3 Практикалық сабақ |20 | | |5 |№4 Практикалық сабақ |20 | | |6 |СОӨЖ |15 | | | |№5 Практикалық сабақ |25 | | |7 |СӨЖ |35 | | | |Аралық бақылау |60 | | |1-8 апта бойынша барлық ұпай |300 | | |саны | | | | |9-15 апта бойы |30 | | | |дәріске қатысу | | | |9 |№6 Практикалық сабақ |20 | | |10 |№7 Практикалық сабақ |20 | | |11 |СОӨЖ |15 | | | |№8 Практикалық сабақ |20 | | |12 |СӨЖ |40 | | |13 |№9 Практикалық сабақ |20 | | |14 |СӨЖ |15 | | | |№10 Практикалық сабақ |25 | | |15 |СОӨЖ |35 | | | |Аралық бақылау |60 | | |9-15 апта бойынша барлық ұпай |300 | | |саны | | | |Емтихан ұпайы |400 | | |Академиялық мерзімге жиынтық |1000 | | |ұпай | | | Кесте 3. |СОӨЖ және СӨЖ тапсырмаларды бағалау жүйесі | |1 |өте жақсы бағасын қою барысында тәлімгер тақырып бойыншы берілген ауысша,| | |жазбаша, тәжірибелік жұмысты толығымен орындаған жағдай ескеріледі; егер | | |нақтылау үшін берілген сұраққа жауап берілмеген жағдайда бір кемшілігі | | |ескеріліп 1-4% алынып койылады | |2 |жақсы бағасы ауысша, жазбаша, тәжірибелік жұмыс, оның нәтижелері жалпы | | |түрде оқу жоспарына сай, бірақ бір немесе екі өрескел қатесі немесе үш | | |кемшілігі жалпы пайыздан 1 шегеріліп отырылады (дұрыс, бірақ жетілген дәл| | |жауап емес). | |3 |қанағаттанарлық бағасы егер де ауысша, жазбаша, тәжірибелік жұмыс оның | | |нәтижелері негізінен бағдарламаның талаптарына сай келіп, бірақ 1 өрескел| | |қатесі және 2 кемшілігі болса, немесе 1 өрескел қатесі және 1 өрескел | | |емес қатесі, немесе 2 – 3 өрескел қатесі, немесе 1 өрескел емес және 3 | | |кемшілігі болса, немесе 4 – 5 кемшілігі болса қойылады. | |4 |Негізінен қанағаттанарлықсыз бағасы жұмыстың жоқтығын көрсетеді, және | | |оқушыға оны қайта жасауды ұсынуға болады. | 3-Кесте СОӨЖ және СӨЖ тапсырмаларының мазмұны №Тақырып СӨЖМақсаты Тапсырма мазмұны ӘдебиетҰпай саныӨтілу мерзіміФормасы1Дарындылықтың теориялық негіздері Дарындылықты жеке бастың психологиялық құбылысы ретінде түсіну.1.Дарындылық мәселесін зерттеуге арналған ғылыми психологиялық – педагогикалық әдебиеттерге библиографиялық көрсеткіш құрастырыңыз. 2.Әр түрлі зерттеушілер еңбектеріндегі «дарындылық» түсінігінің анықтамаларына салыстырмалы кесте құрастырыңыз.Одаренные дети. Пер. с англ. М.: Прогресс,1990. – 381с. Савенков А. Одаренный ребенок в массовой школе//Нач. Школа. Прил. К газ. «Первое сентября» , 2004, № 4.- С. 16 – 20.404- апта1.Библиографиялық көрсеткіш құрастырыңыз. 2.Кесте құрастырыңыз.Балалар ұжымындағы дарындылардың жай – күйіне психологиялық – педагогикалық талдау жасауғылыми психологиялық – педагогикалық әдебиеттерге шолу жасау арқылы дарынды балалардың балалар ұжымымен өзара әрекетін ұйымдастыру бойынша педагогикалық жетекшілік жасаудың қажеттігін дәлелдеу.1.Ғылыми көпке танымал әдебиеттер арқылы дарынды балалардың психофизикалық және психожастық даму ерекшеліктерінің бар екендігін дәлелдейтін белгілі адамдардың өмірінен мысал келтіріңіз. 2.Дарынды оқушы мен балалар ұжымының комфортті қатынасын қалыптастыруға бағытталған педагог (сынып жетекшісі) әрекетінің үлгі бағдарламасын құрыңыз.1.Байтукова Б.У. Развитие творческого мышления учащихся как основная задача современной школы //Дарын, 2004,№1. – С.90 -94. 3.Савенков А. Одаренный ребенок в массовой школе //Нач. Школа. Прил. К газ. «Первое сентября», 2004,№8. – С. 21 – 22.357- апта1.Жазбаша мысал келтіріңіз. 2.Үлгі бағдарламасын құрыңыз.Дарындылық диагностикасының концептуалдық бағыттарыдарындылықты зерттеудің әр түрлі концептуалдық бағыттарының бар екендігін дәлелдеу, олардағы ортақтық пен жекені анықтау.1.Дарындылықты диагностикалаудың концептуалдық бағыттарын ашып көрсетіңіз. 2.Баланың интеллектуалдық мүмкіндіктерін зерттеу әдістерінің кешенін сипаттаңыз. 3.Оқушылардың оқу мотивациясын зерттеудің әдістері туралы айтыңыз. 4.Шығармашылық белсенділікті зерттеу әдістерінің кешенін сипаттаңыз.Савенков А. Одаренный ребенок в массовой школе //Нач. Школа. Прил. К газ. «Первое сентября», 2004, №8. – С. 22 – 25. Славинская И.С. Диагностика и развитие одаренности в системе специализированной школы – интерната //Дарын, 2004, №1.- С.95 – 984012- аптаБаяндамаҚазақстан Республикасындағы дарынды балалармен жұмыстың нормативті – заң шығарушы базасының сипаттамасынормативті – құқықтық базада дарынды балалармен педагогикалық іс-әрекеттің іскерліктерін қалыптастыруды қамтамасыз ету.1.Қазақстан Республикасында қабылданған дарынды балалармен жұмысты ұйымдастыруды қамтамасыз ететін құжаттар тізімін құрыңыз. 2.Еліміздегі оқушылардың интелектуалдық жарыстары туралы ереженің бірін талдаңыздар. Оның жағымды және жағымсыз жақтарын бөліп көрсетіңіздер. Правила проведения республиканской олимпиады школьников по общеобразовательным предметам // Дарын, 2003, №5 – С.26-30 Правила проведения республиканских научных соревнований школьников // Дарын, 2003, №5 – С.5-163515- апта1.Тізім құрыңыз. 2.Кесте жасаңыз №Тақырып СОӨЖМақсаты Тапсырма мазмұны ӘдебиетҰпай саныӨтілу мерзіміФормасы1Дарындылықтың теориялық негіздері Дарындылықты жеке бастың психологиялық құбылысы ретінде түсіну.1.Психологиядағы дарындылық түсінігін ашыңыз. 2.Дарындылыққа тұқымқуалаушылықтың ықпалын анықтаңыз. 3.Дарындылықтың пайда болуына ықпал жасайтын факторларды анықтаңыз.1.Грабовский А.И. К вопросу о классификации видов детской одаренности //Педагогика,2003, №8.- С.13 – 18. 3.Одаренные дети. Пер. с англ. М.: Прогресс, 1990.–381 с.153- аптаАқпараттық баяндама 2Балалар мен жеткіншектерде дарындылық байқалуының ерекшеліктеріДарындылықтың әр түрлі формалары мен түрлері туралы түсініктің қалыптасуына қолдау жасау.1.Дарындылық түрлерін ашыңыз. Олардың өзара байланысын дәлелдеңіз. 2.Дарындылық компоненттерін сипаттаңыз. 3.Оқуға деген мотивацияның жетекші маңызын дарындылықтың басты сипаттамасы ретінде дәлелдеңіз. 4.«Жеке бас мүмкіндігі» түсінігінің мәнін ашыңыз.Ұсынылған әдебиеттерді қараңыз156- аптаБаяндама3Дарындылық дамуына педагогикалық жетекшілік жасаудың ерекшеліктеріМұғалімнің дарындылық дамуына педагогикалық жетекшілік жасауға арнайы психологиялық – педагогикалық даярлығының қажеттігін дәлелдеу.1.Балалар дарындылығының дамуына педагогикалық жетекшілікті ұйымдастыруды қамтамасыз ететін мұғалім профессиограммасының негізгі құрылымдық компоненттерін ашыңыз. 2.Мұғалімнің дарынды балалармен өзара қатынасының типтерін сипаттаңыз. 3. «Дарындылықтың дамуы» түсінігінің мәнін ашыңыз. 4.Дарындылықты дамыту процесіндегі педагогтің әр түрлі ұйымдастырушылық, білім берушілік және тәрбиелеушілік әрекеттерінің рөлін көрсетіңіз.1511-аптаСұрақтарға жауап жазыңыз4Дарындылықты қолдау мен дамытуға бағытталған педагогикалық технологиялар сипаттамасыБолашақ педагогтарды жалпы білім беретін мекемелерде дарындылықты дамыту бойынша жұмыстың адекватты жолдарымен оқыту. 1.Дарынды балалармен педагогикалық жұмыстың теориялық концепцияларына талдау жасаңыз. 2.Зерттеліп отырған мәселемен байланыста дамыта оқыту технологиясының мүмкіндіктерін сипаттаңыз. 3.Педагогтың дарынды балалармен жұмыс істеудегі педагогикалық әсер ету әдістері мен формаларын, технологияларын таңдаудағы ұстаған бағытын ашып көрсетіңіз. 4. «Жеделдету» және «байыту» стратегияларының педагогикалық мәнін көрсетіңіз.1.Савенков А., Беляева Н. Одаренные дети в обычной школе // Народное образование, 1999, №9.- С.183-185. 1514- аптаЖаднама жасаңыз Студенттердің практикалық (семинар) сабақтарының жоспары: Практикалық сабақ 1. Дарындылықтың теориялық негіздері 1.Дарындылық психологиялық құбылыс ретінде. 2.Дарындылықтың тұқым қуалауы. 3.Психологиялық – педагогикалық әдебиеттердегі дарындылық ұғымының мағынасы. 4.Дарындылық мәні. Мақсаты: Дарындылықты жеке бастың психологиялық құбылысы ретінде түсіну. Міндеттері: осы құбылысты түсінудің әр түрлі әдіснамалық бағыттарына талдау негізінде дарындылық мәнін анықтау; ұғымды түсінудің әдіснамалық бағыттарына ғылыми талдау; дарындылықты ғылыми ұғынудың практикалық маңыздылығын түсіну. Негізгі түсініктер: талап, дарындылық, қабілет, нышан, дарындылық механизмі, дарындылық құрылымы. Ұсынылатын әдебиеттер: 1.Грабовский А.И. К вопросу о классификации видов детской одаренности //Педагогика, 2003,№8.- С.13 – 18. 2.Биология одаренности. Беседа с ученым – генетиком А.Седовым //Лицейское и гимназическое образование. – 2002, 3. – С. 41 – 52. 3.Куатова А.Проблемы формирования творческой активности одаренных учащихся в современной психолого – педагогической литературе //Поиск, 2001, №6. – С. 143 – 145. Практикалық сабақ 2. Балалар мен жеткіншектерде дарындылық байқалуының ерекшеліктері 1.Дарындылық түрлері. 2.Шығармашылық – дарындылықтың көрінісі ретінде. 3.Оқушының оқу іс - әрекетінің мотивациясы дарындылықтың негізгі сипаттамасы ретінде. 4.Потенциалдық дарындылық. Мақсаты: дарындылықтың әр түрлі формалары мен түрлері туралы түсініктің қалыптасуына қолдау жасау. Міндеттері: дарындылықтың әр түрлі сыртқы көрінуінің бар екендігін дәлелдеу; дарындылықтың сыртқы көрінуінің түрлерін ажырата білу іскерлігін қалыптастыру; дарындылықтың негізгі сипатының мазмұнын ашу. Негізгі түсініктер: жалпы дарындылық, арнайы дарындылық, дарындылық компоненттері, дарындылық сипаттамасы, шығармашылық, креативтілік, жеке бастың мүмкіндігі. Ұсынылатын әдебиеттер: Одаренные дети. Пер. с англ. М.: Прогресс,1990. – 381с. Савенков А. Одаренный ребенок в массовой школе //Нач. Школа. Прил. К газ. «Первое сентября» , 2004, № 4.- С. 16 – 20. Практикалық сабақ 3. Балалар ұжымындағы дарындылардың жай – күйіне психологиялық – педагогикалық талдау жасау 1.Дарынды балалардың психологиялық – физикалық даму ерекшеліктері. 2.Дарынды балалардың психологиялық – жастық дамуының сипаттамасы. 3.Дарынды балалардың ұжыммен өзара әрекетін ұйымдастыру бойынша педагогикалық жетекшілік жасаудың міндеттері. Мақсаты: ғылыми психологиялық – педагогикалық әдебиеттерге шолу жасау арқылы дарынды балалардың балалар ұжымымен өзара әрекетін ұйымдастыру бойынша педагогикалық жетекшілік жасаудың қажеттігін дәлелдеу. Міндеттері: дарынды балалардың психологиялық-физикалық даму ерекшеліктерін қарастыру; дарынды балалардың психологиялық-жастық дамуының ерекшеліктеріне сипаттама беру; дарынды балалардың құрдастарымен өзара әрекетінің түрлеріне талдау жасау. Негізгі түсініктер: психикалық даму, жастық даму, дамудың озуы, қарым-қатынас, өзара әрекет, балалар ұжымы, ұжымдағы қарым-қатынастың комфорттілігі және дискомфорттілігі. Ұсынылатын әдебиеттер: 1.Байтукова Б.У. Развитие творческого мышления учащихся как основная задача современной школы //Дарын, 2004,№1. – С.90 -94. 2.Одаренные дети. Пер. с англ. М.:Прогресс, 1990. – 381с. 3.Савенков А. Одаренный ребенок в массовой школе //Нач. Школа. Прил. К газ. «Первое сентября», 2004,№8. – С. 21 – 22. Практикалық сабақ 4. Дарындылық диагностикасының концептуалдық бағыттары 1.Балалар мен жасөспірімдердің интеллектуалдық мүмкіндіктерінің диагностикасы дарындылықты зерттеп – білудің негізі ретінде (тест IQ). 2.Ойлаудың «шапшаңдығын» зерттеу. 3.Баланың іс-әрекетінің мотивациялық саласын дарындылық диагностикасының негізі ретінде зерттеу. 4.Шығармашылық белсенділік дарындылықтың пайда болуы ретінде. Мақсаты: дарындылықты зерттеудің әр түрлі концептуалдық бағыттарының бар екендігін дәлелдеу, олардағы ортақтық пен жекені анықтау. Міндеттері: зерттеушілердің дарындылықты зерттеу әдістемелерін меңгеруінің қажеттігін дәлелдеу, дарындылықты анықтау бойынша педагогикалық іс - әрекетті құралдандыру іскерлігін қалыптастыру; дарындылықты ерте диагностикалаудың педагогикалық қажеттігін ашу; Негізгі түсініктер: диагностика, диагностика әдістері, кешендік әдістеме, зерттеу нәтижесі, нәтижені өңдеу. Ұсынылатын әдебиеттер: 1.Одаренные дети. Пер. с англ. М.:Прогресс, 1990. – 381с. 2.Савенков А. Одаренный ребенок в массовой школе //Нач. Школа. Прил. К газ. «Первое сентября», 2004, №8. – С. 22 – 25. 3.Славинская И.С. Диагностика и развитие одаренности в системе специализированной школы – интерната //Дарын, 2004, №1.- С.95 – 98 Практикалық сабақ 5. Дарындылық дамуына педагогикалық жетекшілік жасаудың ерекшеліктері 1.Мұғалімнің дарынды балалармен жұмысқа даярлығының ерекшеліктері. 2.Мұғалімнің дарынды балалармен жұмысқа педагогикалық жетекшілік жасау мотивациясының ерекшеліктері. 3.Дарынды балалармен жұмыста дамытушы ойындарды қолдану. 4.Дарынды балаларды интеллектуалдық жарысқа даярлаудың бірқатар әдістемелерінің сипаттамасы. Мақсаты: мұғалімнің дарындылық дамуына педагогикалық жетекшілік жасауға арнайы психологиялық – педагогикалық даярлығының қажеттігін дәлелдеу. Міндеттері: дарындылық дамуына педагогикалық жетекшілік жасаудың даярлығын теориялық негіздеу; дарындылықтың дамуына педагогикалық жетекшілік жасау үшін педагогикалық жағынан сұрыпталған тиімді құралдарды қалыптастыру; мұғалімнің дарындылық дамуына педагогикалық жетекшілігінің жағымды мотивациясын қалыптастыру. Негізгі түсініктер: педагогикалық жетекшілік, педагогикалық жетекшілікке даярлық, іс - әрекет мотивациясы, іс - әрекеттің жағымды мотивациясы. Ұсынылатын әдебиеттер: 1.Богоявленская М. Дар богов или все дети талантливы //Школьный психолог. Прил.к газ. «Первое сентября», 2004, № 42. 2.Рейтинговая система оценки знаний, умений и навыков учеников в школе одаренных детей «Мурагер» // Дарын, 2004, № 2. – С.76 – 88. 3.Хромова Т. Трудно ли учить вундеркиндов? //Лицейское и гимназическое образование, 2002, №2. – С. 31 – 34. 4.Иванова И.И. О профессиональном становлении будущих учителей в контексте работы с одаренными детьми //Инновации в образовании, 2001, №1. – С.122-124. 5.Шин Э.Е. НОУ – как инструментарий работы с одаренными детьми //Дарын, 2003, №6. – С.52-61. 6.Иванова И.И. Подготовка учителя к инновационной, научно – исследовательской деятельности //Дарын,2004,№3.-С.68-75. Практикалық сабақ 6. Әлемдік педагогикалық практикадағы дарындылықты дамыту жүйесінің бағыттарына талдау жасау 1.Ұлыбританиядағы білім беру мекемелеріндегі оқытуды саралау жүйесі(А, В, С). 2.Ұлыбританиядағы таңдаулы білім беру мекемелері арқылы дарындылықты қолдау жүйесі. 3.Әлемдік практикадағы жеке және дистанттық оқыту тәжірибесі. 4.Дарындылықты мемлекеттік емес қолдау жүйесі (АҚШ). Мақсаты: дарындылықты қолдаудың көкейкестілігі мен маңыздылығын әлемдік тәжірибе практикасымен дәлелдеу. Міндеттері: әлемдегі дарындылықты педагогикалық қолдау мен дамытудың тенденцияларын қарастыру; дарындылықты дамытудың әлемдік педагогикалық тәтірибесін зерттеудің Қазақстан Республикасының білім беру жүйесі үшін көкейкестілігі мен маңыздылығын дәлелдеу. дарындылықты дамытудың қазіргі жүйелі бағыттарын нақтылау. Негізгі түсініктер: жүйе, жүйелілік, жүйелі бағыт, таңдаулы білім, дарындылықты мемлекеттік қолдау, дарындылықты мемлекеттік емес қолдау. Ұсынылатын әдебиеттер: 1.Информация о Казахстанско – Британском университете //Дарын, 2004, №1. – С. 3 – 5. 2.Одаренные дети. Пер. с англ. М.: Прогресс, 1990.- 381с. 3.Тартарашвили Т.А. Подготовка интеллектуальной элиты в США //Вестник высшей школы, 1989, №1. – С. 84 – 87. 4.Школа для особенных. Беседа с психологом Н.Шумаковой //Лицейское и гимназическое образование, 2002, №2. – С. 25 – 30. Практикалық сабақ 7. Дарындылықты қолдау мен дамытуға бағытталған педагогикалық технологиялар сипаттамасы 1.Дарындылықты дамытудың дәстүрлі технологиялары. 2.Дамыта оқыту технологиясы. 3. «Жеделдету» стратегиясы. 4. «Байыту» стратегиясы. Мақсаты: Болашақ педагогтарды жалпы білім беретін мекемелерде дарындылықты дамыту бойынша жұмыстың адекватты жолдарымен оқыту. Міндеттері: дарынды балалармен жұмыс істеудің технологиясын теориялық негіздеу; дарынды балалармен жұмыс істеудің педагогиялық технологиясын меңгеру; болашақта дарынды балалармен жұмыс істеудің педагогикалық іскерлігін жетілдіруге даярлықты қалыптастыру. Негізгі түсініктер: технология, педагогикалық технология, педагогикалық стратегия, оқу-тәрбие жұмысының формалары мен әдістері, педагог бағыты. Ұсынылатын әдебиеттер: 1.Савенков А., Беляева Н. Одаренные дети в обычной школе // Народное образование, 1999, №9.- С.183-185. Практикалық сабақ 8. Дарындылықты анықтау, қолдау және дамытуға бағытталған білім беру мекемелері мен отбасының біріккен педагогикалық іс-әрекеттері 1.Педагогикалық процесте дарындылықты анықтау, қолдау және дамытудағы отбасының рөлі. 2.Дарындылықты қолдау бойынша отбасы мен мектептің біріккен жұмысының жүйесі. 3.Дарынды балалардың ата-анасын психо-педагогикалық қолдау. 4.Дарынды балалардың ата-анасын үйретуге бағытталған педагогикалық ағарту жұмысын ұйымдастыру. Мақсаты: мұғалімдер мен ата-аналардың дарындылықты анықтау, қолдау және дамыту бойынша біріккен жұмыстарының педагогикалық іскерліктерін қалыптастыру. Міндеттері: білім беру мекемелері мен отбасының дарындылықты анықтау, қолдау және дамытуға бағытталған біріккен іс-әрекеттерінің педагогикалық үрдісін теориялық негіздеу; дарынды балалардың ата-анасын психо-педагогикалық қолдау бойынша практикалық іскерліктерді қалыптастыру; дарынды және қабілетті балалардың ата-аналарының педагогикалық ағарту ісінде адекватты құралдарды меңгеруі. Негізгі түсініктер: отбасы, білім беру мекемелері мен отбасының біріккен жұмысы, педагогикалық жалпыға бірдей оқыту, педагогикалық ағарту ісі, отбасын педагогикалық қолдау, отбасы мен мектептің біріккен педагогикалық үрдісі. Ұсынылатын әдебиеттер: 1.Одаренные дети. Пер. с англ. М.: Прогресс, 1990.-381 с. Практикалық сабақ 9. Қазақстан Республикасындағы дарынды балалармен жұмыстың нормативті – заң шығарушы базасының сипаттамасы 1.Қазақстан Республикасындағы білім беру саласының нормативті-құқықтық базасының жалпы сипаттамасы. Ондағы дарынды балалармен жұмысқа талдау жасау. 2.Дарынды балалар үшін арнайы мектептер туралы ереже. 3.Республикалық ғылыми-практикалық орталық «Дарын» туралы ереже. 4.Дарынды балалармен педагогикалық жұмысты ұйымдастыруға бағытталған нормативті құжаттар сипаттамасы. Мақсаты: нормативті – құқықтық базада дарынды балалармен педагогикалық іс-әрекеттің іскерліктерін қалыптастыруды қамтамасыз ету. Міндеттері: дарынды балалармен жұмыста қазіргі бар нормативті-құқықтық құжаттармен таныстыру; мұғалімнің осы құқықтық базада әрекет ету іскерлігінің қалыптасуына қолдау жасау; нормативті - құқықтық құжаттардың ішкі мазмұнымен танысу. Ұсынылатын әдебиеттер: 1.Положение о специализированной школе для одаренных. Сборник законодательных актов Республики Казахстан по вопросам образования 2.Правила проведения республиканской олимпиады школьников по общеобразовательным предметам // Дарын, 2003, №5 – С.26-30 3. Правила проведения республиканских научных соревнований школьников // Дарын, 2003, №5 – С.5-16 4.Типовой учебный план специализированных школ для одаренных детей // Дарын, 2003, №4 – С.5-16 Практикалық сабақ 10. Қазақстан Респупликасындағы дарынды балалармен жұмыс жүйесі 1.Дарынды балалармен жұмыстың алғы шарттары. Республикалық арнайы мектеп интернаттардың іс – тәжірибесіне талдау жасау. 2. «Дарын» РҒПО ұйымдастырылуы. Дарынды балаларға арналған облыстық және аймақтық мектептердің іс-тәжірибесі. 3.Мектептің жаңа типтерінің дарынды балалармен іс-тәжірибесі – гимназиялар, лицейлер, кәсіби кластар. 4.Интелектуалдық ойындар, жарыстар, олимпиадалар. Мақсаты: дарынды балалармен жұмыс жүйесін жүйелі, тұтас іс-әрекет ретінде түсінуді қалыптастыруға мүмкіндік жасау. Міндеттері: дарынды балалармен жұмыс туралы теориялық түсінікті жүйе ретінде қалыптастыру; білім беру мекемелерінің дарынды балалармен іс-тәжірибесін ашу; интеллектуалдық ойын, жарыстардың қажеттігін дарындылықты дамыту құралы ретінде көрсету. Негізгі түсініктер: жүйе, жүйелілік, республикалық арнайы мектеп-интернаттар, дарынды балалар үшін мектептер, мектептің жаңа типтері, интеллектуалдық жарыстар. Ұсынылатын әдебиеттер: 1.Встреча Президента Республики Казахстан Н.А.Назарбаева с одаренными детьми // Дарын, 2003, №5.-С.8-9. 2. «Дарыновцы» благодарят Главу Государства // Дарын, 2003, №5.-С.9-11. 3.Об итогах республиканских научных соревнований школьников 2004 года // Дарын, 2004, №2.-С.6-19. 4.Развитие потенциала человека – вклад в наше будущее (к пятилетию РНПЦ «Дарын») // Дарын, 2003, №5.-С.3-7 7 ӘДЕБИЕТТЕР: 1.Грабовский А.И. К вопросу о классификации видов детской одаренности //Педагогика, 2003,№8.- С.13 – 18. 2.Биология одаренности. Беседа с ученым – генетиком А.Седовым //Лицейское и гимназическое образование. – 2002, 3. – С. 41 – 52. 3.Куатова А.Проблемы формирования творческой активности одаренных учащихся в современной психолого – педагогической литературе //Поиск, 2001, №6. – С. 143 – 145. 4.Одаренные дети. Пер. с англ. М.: Прогресс,1990. – 381с. 5. Савенков А. Одаренный ребенок в массовой школе //Нач. Школа. Прил. К газ. «Первое сентября» , 2004, № 4.- С. 16 – 20. 6.Байтукова Б.У. Развитие творческого мышления учащихся как основная задача современной школы //Дарын, 2004,№1. – С.90 -94. 7.Славинская И.С. Диагностика и развитие одаренности в системе специализированной школы – интерната //Дарын, 2004, №1.- С.95 – 98 8.Богоявленская М. Дар богов или все дети талантливы //Школьный психолог. Прил.к газ. «Первое сентября», 2004, № 42. 9.Рейтинговая система оценки знаний, умений и навыков учеников в школе одаренных детей «Мурагер» // Дарын, 2004, № 2. – С.76 – 88. 10.Хромова Т. Трудно ли учить вундеркиндов? //Лицейское и гимназическое образование, 2002, №2. – С. 31 – 34. 11.Иванова И.И. О профессиональном становлении будущих учителей в контексте работы с одаренными детьми //Инновации в образовании, 2001, №1. – С.122-124. 12.Иванова И.И. Подготовка учителя к инновационной, научно – исследовательской деятельности //Дарын,2004,№3.-С.68-75. 13.Информация о Казахстанско – Британском университете //Дарын, 2004, №1. – С. 3 – 5. 14.Тартарашвили Т.А. Подготовка интеллектуальной элиты в США //Вестник высшей школы, 1989, №1. – С. 84 – 87. 15.Школа для особенных. Беседа с психологом Н.Шумаковой //Лицейское и гимназическое образование, 2002, №2. – С. 25 – 30. 16.Савенков А., Беляева Н. Одаренные дети в обычной школе // Народное образование, 1999, №9.- С.183-185. Қосымша әдебиеттер: Ахметова.Г.К, Исаева.З.А, Әлқожаева.Н.С. Педагогика.А:2006ж. Бабаев С.Б, Оңалбек Ж.К. «Жалпы педагогика» Алматы 2006. С.Ш. Әбенбаев, А.М. Құдиярова, Ж.Ә. Әбиев «Педагогика» Астана 2003. Ж. Әбиев, А.М. Құдиярова, С. Бабаев «Педагогика» Алматы 2004. Ж.Б.Қоянбаев. Педагогика. Алматы 2002 ж. ҚР Конститутциясы.-Алматы:Қазақстан 1998.96-б. ҚР «Білім туралы» Заңы / Егемен Қазақстан.11 маусым 1999 (2007ж) Бала құқығы туралы Конвенция «Қазақстан мұғалімі» 5 шілде 1995 2005-2010 жылға дейінгі ҚР-да білім беруді дамытудың Мемлекеттік бағдарламасы / Егемен Қазақстан 11қазан 2004 ж. ҚР-ның 12 жылдық білім беру Концепциясы Алматы,2002 ж. ҚР жаңа формация педагогының үздіксіз педагогикалық білім беру тұжырымдамасы.Алматы, 2005 ж. Назарбаев Н.А. Инновациялар мен оқу- білімді жетілдіру арқылы білім беру экономикасына / Егемен Қазақстан 27.05.2006. "Тәрбие жұмыстарын ұйымдастыру әдістері" Тәжібаева. Алматы, 2004 ж. "Педагогикалық технологиялар" Сальникова, 2005 ж.
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz