Файл қосу

Көндік заттардың мөлшерін анықтау



ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ
СЕМЕЙ қаласының ШӘКӘРІМ атындағы МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ | |
|СМЖ 3-деңгейдегі құжат   |ПОӘК                      |                     |
|                         |                          |ПОӘК                 |
|                         |                          |042-18-7.1.42/02-2013|
|ПОӘК                     |                          |                     |
|«Химиялық материалдардың |                          |                     |
|былғары-технологиялық    |№1 басылым «18» 09 2013   |                     |
|қасиеті» пәнінің         |                          |                     |
|студенттерге арналған    |                          |                     |
|бағдарламасы             |                          |                     |






           «Химиялық материалдардың былғары-технологиялық қасиеті»
                        ПӘНІНІҢ ОҚУ ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ



   5В072600- «Жеңіл өнеркәсіп бұйымдарының технологиясы және құрастырылуы»
                            мамандығына арналған



                  СТУДЕНТТЕРГЕ АРНАЛҒАН ПӘННІҢ БАҒДАРЛАМАСЫ



















                                    Семей
                                     2013


                                  Алғы сөз


    1 ӘЗІРЛЕНДІ
    Әзірлеуші – ________________ «28» тамыз 2013 ж. А. О.  Утегенова,  «Ет,
    сүт және тамақ өнімдерінің технологиясы» кафедрасының оқытушы.




    2 ТАЛҚЫЛАНДЫ
    2.1 Шәкәрім атындағы Семей мемлекеттік университетінің  «Ет,  сүт  және
    тамақ өнімдерінің технологиясы» кафедрасының мәжілісінде


    № 1  хаттама, «28» тамыз 2013 ж.
    Кафедра менгерушісі: ________________________ Б.К. Әсенова


    2.2 Инженерлік-технологиялық факультетінің   оқу-әдістемелік  бюросының
    мәжілісінде


    №1 хаттама, «12» қыркүйек 2013 ж.
    Төрайымы  _______________________  С.С. Төлеубекова




    3 БЕКІТІЛДІ
    Университетінің Оқу-әдістемелік кеңес мәжілісінде  қолдау  алып,  басып
    шығаруға ұсынылды


    №1 хаттама, «18» қыркүйек 2013 ж.
    ОӘК Төрайымы _______________________Г.К. Искакова


    4 АЛҒАШҚЫ РЕТ ЕНГІЗІЛДІ

















                                   Мазмұны

|1   |Жалпы ережелер                                             |4   |     |
|2   |Пәннің мазмұны және сабақ түріне байланысты сағаттарды бөлу|5   |     |
|3   |Пәнді оқыту бойынша әдістемелік ұсыныстар                  |7   |     |
|4   |Курс форматы                                               |8   |     |
|5   |Курс саясаты                                               |8   |     |
|6   |Баға қою саясаты                                           |8   |     |
|7   |Әдебиеттер                                                 |10  |     |

















































































    1 Жалпы ережелер

    1.1  Оқытушы және пән жөнінде жалпы мәліметтер:
    Утегенова Асия Оразбекқызы, аға оқытушы;
            • Кафедра –  Ет, сүт және тамақ өнімдерінің технологиясы;
      • Байланыс ақпараты – тел: 35-48-56, № 9-оқу ғимарат, № 216 кабинет;
            • Сабақ өткізу орыны –205 аудиториялар;
  • Пән аты – «Химиялық материалдардың былғары-технологиялық қасиеті»
            • Кредит саны  – 3.


    1.2 Пәннің  қысқаша мазмұны:
    Былғары тканінің және түгінің физика механикалық қасиеттерін анықтаудың
    да өте маңызы бар.  Өйткені  былғары  және  мех  өнімдерінің  тұтынысқа
    төзімділігі де сол көрсеткіштерге байланысты.

    «Химиялық материалдардың  былғары-технологиялық  қасиеті»  пәнінде  осы
    мәселелердің бәрі толығымен қамтылған. «Химиялық маталардың  терілік  -
    техникалық қасиеттері» пәні  жоғарғы оқу  орындарының  жеңіл  өнеркәсіп
    саласында оқитын студенттерге, ғылыми  мамандарға  және  инженер-техник
    қызметкерлеріне арналған.


    1.3 Пәнді оқыту мақсаты:
     Аталған курстың мақсаты – студенттерге химиялық  маталардың    казіргі
    заманғы терілік-техникалық қасиеттері жайлы білім беру болып  табылады.
    Химиялық маталарды терілік-техникалық қасиеттерін сақтау үшін  өңдеудің
    әртүрлі тәсілдерін қолданудың практикалық  және  теориялық  аспектылары
    қарастырылады. Сақтау мен өңдеудің әртүрлі тәсілдері  кезінде  химиялық
    маталар  көрсеткіштердің  өзгеруі  оқытылады.  Сонымен   катар,химиялық
    маталардың терілік-техникалық қасиеттеріндегі  сапалық  көрсеткіштердің
    өзгеруі қарастырылады.


    1.4 Пәннің оқып-үйренудің негізгі міндеттері:
  - өнімнің сапасы мен сақтау мерзімін ұзартуда  негізгі  болып  табылатын,
    өңдеудің әртүрлі стадияларында тері өтетін  физика-химиялық  өзгерістер
    мен шикізат қасиетін оқып-үйрену;
  - суықпен өңдеу, тұздау, кептіру ыстаудың негізгі өндірістік тәсілдерімен
    және тері  өнімдерін  басқа  да  қазіргі  заманғы  сақтау  тәсілдерімен
    таныстыру;
  - тері өнімдерінің физико-химиялық қасиеттерін оқып-үйрену
         суықпен  өңдеу, тұздау, кептіру және т.б.  олардың  артықшылықтары
    мен кемшіліктері;
  - тері  өнімдерін  консервілеу  технологиясы.  Химиялық  тері   өнімдерін
    сақтау техникасы мен техникалық жабдықтары, сақтау тәртібі;
  - әртүрлі тәсілдермен сақтау  және  консервілеу  кезінде  тері  өнімдерін
    технологиялық қасиеттерінің өзгерісін оқып-үйрену;
    - тері өнімдерін сапасының негізгі көрсеткіштерін анықтауды үйрену


    1.5 Пәнді оқып-үйрену нәтижесінде студент білуі қажет:
  – тері өнімдерін сақтау кезінде өтетін процестерді,  оларды  сақтау  және
    консервілеу технологиясын білу;
  –   химиялық   материалдардың   былғары-технологиялық   қасиеті   бойынша
    практикалық және теориялық тәжірибелерді меңгеруі;
  –   химиялық   материалдардың   былғары-технологиялық   қасиеті   бойынша
    теориялық материалдарды меңгеру;
  – химиялық материалдардың былғары-технологиялық қасиеті анықтай білу;
  –  химиялық  материалдардың  былғары-технологиялық  қасиеті   процессінің
    маңыздылығын түсіну;
  –   химиялық   материалдардың   былғары-технологиялық   қасиеті   колдану
    тәжірибесі мен тәжірибе практикалық жинау


    1.6 Курс пререквизиттері:
    1.6.1 былғары және мех өндірісінің химиясы мен технологиясы
    1.6.2 тоқыма материалдарының физико-химиялық негізгі процесстері.


 7. Курс постреквизиттері:
    1.7.1 Текстильді материалдар  мен  бұйымдар  өндірісіндегі  инвариантты
    технология
    1.7.2 Жеңіл өнеркәсіп түрлерінің қазіргі заманғы технологиясы


       1.  Пәннің мазмұны және сабақ түріне байланысты сағаттарды бөлу
                                                                     1-Кесте
|№ тақырып |Тақырып аты                                 |Дәріс  |Практ  |СӨЖ    |
|1         |2                                           |3      |4      |5      |
|1         |Дәріс 1                                     |2      |       |2      |
|          |Тері және мех шикізатын химиялық талдау     |       |       |       |
|2         |Дәріс 2                                     |2      |       |2      |
|          |Майлы заттардың мөлшерін анықтау Көндік     |       |       |       |
|          |заттардың мөлшерін анықтау                  |       |       |       |
|3         |Дәріс 3                                     |2      |       |2      |
|          |Минералды заттардың мөлшерін анықтау        |       |       |       |
|          |Былғары мен мехті химиялық талдау           |       |       |       |
|4         |Дәріс 4                                     |2      |       |2      |
|          |Ылғал мөлшерін анықтау                      |       |       |       |
|          |Минералды затттардың мөлшерін анықтау       |       |       |       |
|5         |Дәріс 5                                     |2      |       |2      |
|          |Минералды илегіш заттардың мөлшерін анықтау |       |       |       |
|          |Майлы заттардың мөлшерін анықтау            |       |       |       |
|6         |Дәріс 6                                     |2      |       |2      |
|          |Көндік заттардың мөлшерін анықтау           |       |       |       |
|          |Синтетикалық полимерлердің мөлшерін анықтау |       |       |       |
|7         |Дәріс 7                                     |2      |       |2      |
|          |Сумен жуылатын заттардың мөлшерін анықтау   |       |       |       |
|          |Байланысқан илегіштің және илеу санының     |       |       |       |
|          |анықтау                                     |       |       |       |
|8         |Дәріс 8                                     |2      |       |2      |
|          |Талдау нәтижелерін,абсолютті құрғақ         |       |       |       |
|          |заттардың массасына немесе заттың шартты    |       |       |       |
|          |ылғалдылығы массасына есептеу Қышқылдықты   |       |       |       |
|          |анықтау                                     |       |       |       |
|9         |Дәріс 9                                     |2      |       |2      |
|          |Мех және былғарының физико-механикалық      |       |       |       |
|          |касиеттерін сынау.  Үлгілерді сынауға       |       |       |       |
|          |дайындау                                    |       |       |       |
|10        |Дәріс 10                                    |2      |       |2      |
|          |Қалыңдықты анықтау Тығыздықты және          |       |       |       |
|          |кеуектікті анықтау                          |       |       |       |
|11        |Дәріс 11                                    |2      |       |2      |
|          |Ауа өткізгіштігін анықтау Су тартқыштықты   |       |       |       |
|          |және су өткізгіштікті анықтау               |       |       |       |
|12        |Дәріс 12                                    |2      |       |3      |
|          |Ылғал сыйымдылығы және суланғыштықты анықтау|       |       |       |
|          |Бу өткізгіштігін анықтау.                   |       |       |       |
|13        |Дәріс 13                                    |2      |       |2      |
|          |Бу сыйымдылығын анықтау  Гигроскопиялықты   |       |       |       |
|          |және ылғал берушілікті анықтау              |       |       |       |
|14        |Дәріс 14                                    |2      |       |2      |
|          |Пісу температурасын анықтау Гигротермиялық  |       |       |       |
|          |тұрақтылықты анықтау                        |       |       |       |
|15        |Дәріс 15                                    |2      |       |3      |
|          |Былғары және былғары тканінің механикалық   |       |       |       |
|          |сынау әдістері Үйкелуге сынау               |       |       |       |
|16        |Практикалық сабақ №1                        |       |3      |2      |
|          |Кесінділерді сусыздандыру және өңдеу        |       |       |       |
|17        |Практикалық сабақ №2                        |       |2      |2      |
|          |Илегіш ерітінділеріндегі цирконийді титан   |       |       |       |
|          |мен алюминийден алдын- ала ажыратпай        |       |       |       |
|          |фотометриямен анықтау                       |       |       |       |
|18        |Практикалық сабақ №3                        |       |2      |2      |
|          |Жүнді микроскопиялық зерттеу                |       |       |       |
|19        |Практикалық сабақ №4                        |       |2      |2      |
|          |Илегіш материалдарды микроскопиялық зерттеу |       |       |       |
|20        |Практикалық сабақ №5                        |       |2      |2      |
|          |Илегіш ерітінділерінде және былғарыда       |       |       |       |
|          |алюминий мөлшерін титанды алдын – ала       |       |       |       |
|          |ажыратпай анықтау.                          |       |       |       |
|21        |Практикалық сабақ №6                        |       |2      |2      |
|          |Алюминий мен цирконийді илегіш              |       |       |       |
|          |ерітінділерінде және былғарыда бірге        |       |       |       |
|          |ажыратпай анықтау                           |       |       |       |
|22        |Практикалық сабақ №7                        |       |2      |2      |
|          |Былғары шикізатындағы хром тотығын          |       |       |       |
|          |фотолюминесценция арқылы анықтау            |       |       |       |
|          |Барлығы                                     |30     |15     |90     |



    3 Пәнді оқыту бойынша әдістемелік ұсыныстар

    «Химиялық материалдардың  былғары-технологиялық  қасиеті»  пәні  бойнша
    бағдарлама қарастырылған әрбір тақырып аумағымен толық  танысу  қажает.
    Әрбір тақырып бойнша мұкият оқып, сұрақтарға жауаптар құрастыру;  нақты
    материалды меңгеру дәрежісін – практикалық  жұмыстары  мен  зертханалық
    жұмыстар жүргізіп, олардың есебі арқылы тексереді. Пәнді оқуға арналған
    әдістемелік  нұсқаулар   мен   танысып,   магистранттар   пәнді   толық
    меңгерулері  керек.  Әдістемелік  нұсқаны  құрастыру  негізінде  пәннің
    кейбір бөлімдері студенттермен үздік жұмыс ретінде жүргізіледі.


 4.  курс Форматы

    «Химиялық материалдардың былғары-технологиялық қасиеті» пәнін  оқу  бір
    бірімен тығыз байланысты төрт сабақтан  тұрады:  дәрістер,  зертханалық
    сабақтар, студенттердің өздік жұмысы (СӨЖ). Соның ішінде  ең  маңыздысы
    дәрістер мен зертханалық сабақ болып саналады.
    Оқулықтарды бар, жеңіл тақырыптар СӨЖ ретінде жүргізіледі.
    Ал  практикалық  сабақтар,  студенттердің  ғылыми-зерттеу  жұмыстарының
    алғаш қадамдарымен таныстырады.
    СӨЖ күнделікті жүргізіліп отыруы керек  және  олар  әрдайым  оқытушының
    басқаруымен болу керек.


    5 курс саясаты


  - дәрістер мен  сараптамалық  сабақтарға  кешігіп  қалмай  келу,  сабаққа
    кіргенде ұялық телефонды сөндіру;
  - сабақтарды босатпау, ауырып қалған жағдайда анықтама әкелу;
  - тапсырманы орындамау үшін қорытынды баға төмендейді;
  - оқу процесіне белсене қатысу,  оқылатын  тақырыпты  терең  игеру,  үйге
    берілген тапсырмаларды уақытында және өз бетімен орындау;
  - курстас  әріптестері  мен  оқытушымен  араласу  кезінде  шыдамды,  ашық
    көңілді бөлу;
  - университетте темекі шекпеу;
  - сабақтарға спорт киімімен келмеу.


    6 БАҒА ҚОЮ САЯСАТЫ


    Апта және бақылау түрі бойынша баллдарды бөлу кестеде ұсынылған
                                                                     2-Кесте

|Апта |Бақылау түрі                               |Барлық балл  |Ескерту    |
|1    |2                                          |3            |4          |
|1    |1-7 апта аралығындағы барлық аудиториялық  |30           |           |
|     |сабақ түрлеріне қатысу                     |             |           |
|     |Аудиториялық сабақтарға келу және дайындалу|             |           |
|     |- бұл баллдар электрондық журналған        |             |           |
|     |енгізілмейді, оқытушы тек оқушының сабақта |             |           |
|     |болған болмағанын белгілейді.              |             |           |
|2    |Дәрістік сабақтар                          |             |           |
|3    |Практикалық сабақтар                       |50           |           |
|     |Практикалық (семинарлық) және зертханалық  |             |           |
|     |сабақтарда білімді тексеру - ауызша,       |             |           |
|     |жазбаша, аралас сұрау, тест-бақылау,       |             |           |
|     |дискуссия және т.б.                        |             |           |
|4    |Зертханалық сабақтар                       |50           |           |
|     |Зертханалық сабақтарда білімді тексеру -   |             |           |
|     |ауызша, жазбаша, аралас сұрау,             |             |           |
|     |тест-бақылау, дискуссия және т.б.          |             |           |
|5    |СӨЖ                                        |75           |           |
|     |Студенттің өздік жұмысы (СӨЖ) – үй         |             |           |
|     |тапсырмасын орындау (курстық жұмыс (жоба), |             |           |
|     |есептеу-сызу жұмыстары, реферат және т.б.) |             |           |
|6    |ОСӨЖ                                       |35           |           |
|     |Оқытушымен бірге студенттің өздік жұмысы   |             |           |
|     |(ОСӨЖ) – тренингтер, дөңгелек үстелдер,    |             |           |
|     |эссе жазу, бақылау жұмыстары және т.б.     |             |           |
|7    |1 аралық бақылау                           |60           |           |
|8    |1-7 аптадағы оқу нәтижесі бойынша балл     |300          |           |
|     |жиыны                                      |             |           |
|9    |8-15 апта аралығындағы барлық аудиториялық |30           |           |
|     |сабақ түрлеріне қатысу                     |             |           |
|     |Аудиториялық сабақтарға келу және дайындалу|             |           |
|     |- бұл баллдар электрондық журналған        |             |           |
|     |енгізілмейді, оқытушы тек оқушының сабақта |             |           |
|     |болған болмағанын белгілейді.              |             |           |
|10   |Дәрістік сабақтар                          |             |           |
|11   |        Практикалық сабақтар               |50           |           |
|     |Практикалық (семинарлық) және зертханалық  |             |           |
|     |сабақтарда білімді тексеру - ауызша,       |             |           |
|     |жазбаша, аралас сұрау, тест-бақылау,       |             |           |
|     |дискуссия және т.б.                        |             |           |
|12   |Зертханалық сабақтар                       |50           |           |
|     |Зертханалық сабақтарда білімді тексеру -   |             |           |
|     |ауызша, жазбаша, аралас сұрау,             |             |           |
|     |тест-бақылау, дискуссия және т.б.          |             |           |
|13   |СӨЖ                                        |75           |           |
|     |Студенттің өздік жұмысы (СӨЖ) – үй         |             |           |
|     |тапсырмасын орындау (курстық жұмыс (жоба), |             |           |
|     |есептеу-сызу жұмыстары, реферат және т.б.) |             |           |
|14   |ОСӨЖ                                       |35           |           |
|     |Оқытушымен бірге студенттің өздік жұмысы   |             |           |
|     |(ОСӨЖ) – тренингтер, дөңгелек үстелдер,    |             |           |
|     |эссе жазу, бақылау жұмыстары және т.б.     |             |           |
|15   |2 аралық бақылау                           |60           |           |
|8-15 аптадағы оқу нәтижесі бойынша балл жиыны     |300          |           |
|Емтиханнан алған балл жиыны                       |400          |           |
|Академиялық аралықта алған балл жиыны             |1000         |           |





    7 әдебиеттер

    7.1 Негізгі әдебиет және қорлар
    7.1.1 Мәдиев Ө., Айтөленова Қ. Былғары және тері  технологиясы.  Оқулық
    - Астана»: Фолиант, 2010.- 216 б.
    7.1.2 Б.Қ. Әсенова, Г.Н. Нұрымхан, А.Н. Нұрғазезова, Былғары  және  мех
    технологиясы.Семей, 2008.-124б.
    7.1.3 Головтеева А.А., Куциди Д.А., Санкан  Л.Б.  Под  редакцией  проф.
    И.П. Страхова. Лабораторный практикум по  химии  и  технологии  кожи  и
    меха.  Учебник  для  вузов,  3  –  е  изд.,   перераб.   и   доп.   М.,
    Легкопромбытиздат, 2007с.
    7.1.4 Логинов В.И. Название: Выделка кожи и меха  в  домашних  условиях
    Издательство: Герда Год: 2007
    7.1.5 Линь В.В. Обработка кожи и меха. –М. Аделант, 2006  Страниц:  384
    с.
    7.2 Қосымша әдебиет және қорлар
    7.2.1 Фирсова Н. М.. Выделка меха, овчин и кожи.  Феникс, 2007, 354 с.
    7.2.2 Справочник  кожевенника  (отделка,  контроль  производства).  Под
    редакцией Н.А. Балберовой, М.Легкопромбытиздат, 2000, 256с.
    7.2.3  Бейсеуов  К.  Научное  обоснование  и  практика  новых   методов
    маскированного  минерального  дубления  в  производстве  кожи  и  меха.
    Автореф. докт. дисс. М., МГАЛП, 1994г.



Пәндер