Файл қосу

Өсімдіктердің өсуі












                  5В060700-«Биология» мамандығына арналған

                          «ӨСІМДІКТЕР ФИЗИОЛОГИЯСЫ»

                        ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ

                   ПӘННІҢ СТУДЕНТКЕ АРНАЛҒАН БАҒДАРЛАМАСЫ


















                                    Семей
                                    2013





                                  Алғы сөз


1. құрастырылды
Құрастырушы: _______________ «____»___________20____  Исмагулова  А.Б.  «Мал
шаруашылығы және  аңшылықтану,  морфология  негіздерімен»  кафедрасының  аға
оқытушы, биология магистрі

2. талқыланды
«Мал шаруашылығы және аңшылықтану, морфология негіздерімен» кафедрасының
отырысында
Хаттама  №__    «__»_____20___ж

Кафедра меңгерушісі ___________  С.Тугамбаева

2.2. Аграрлық  факультеттің оқу - әдістемелік кеңесінің отырысында
Хаттама  №__    «__»_____20___ж

Төрағасы  __________ А.Тлеубаева

3. бекітілді
Университеттің оқу - әдістемелік кеңесінің
отырысында қаралып, баспаға ұсынылды
Хаттама  №__    «__»_____20___ж

ОӘК төрағасы _____________Г.Искакова




   «__»_____20___ж №__ басылым орнына енгізілген















                                   Мазмұны




      1 Колдану саласы.
        2 Пәндердің мазмұны және сабақ түрлері бойынша сағаттарды бөлу
          3  Пәндерді оқып-білу жөніндегі әдістемелік ұсынымдар
          4  Курс форматы
          5  Курс саясаты
          6  Баға қоюдың саясаты
          7  Әдебиеттер

































    1. ҚОЛДАНУ САЛАСЫ
    2. 1.1 Оқытушы және пән  туралы
    3.  Оқытушының аты-жөні: Исмагулова А.Б.
    4. «Мал шаруашылығы және аңшылықтану, морфология негіздерімен»
    5. Хабарласу мәліметі: 53-19-70
    6.  Өткізілу орны:  Оқу ғимараты №5, 204-ауд.
    7. Пәннің аты: «Өсімдіктер физиологиясы»
    8. Кредит саны: 3 (үш)


      1.2  Пәннің қысқаша сипаттамасы:
      5В060700-«Биология»   мамандығының   студенті   түлегі     «Өсімдіктер
физиологиясы»   (өсімдіктердің   әр   түрлі   қызметтерінің    физиологиялық
еркшеліктерін) пәнін зерделеу нәтижесінде  кәсіптік  білімділікке  қойылатын
мына талаптарға дайын болуға міндетті.




      1.3  Пәнді оқытудың мақсаты:
      Өсімдіктердің  тіршілік  әрекеттеріндегі  физиологиялық  процесстердің
заңдылықтарын студенттерге баяндау, оны оларға меңгерту.




      1.4 Пәнді зерделеудің негізгі міндеттері:
Оқу үрдісінде студент фотосинтездің жарық және қараңғы  сатысының  мәні  мен
механизмдерінің, тыныс алу құбылысындағы оттегінің тотығу процессінің,  және
т.б өсімдік құбылыстарының негізін білуі тиіс. Ол үшін тиісті  физиологиялық
 ғылыми зерттеулердің әдістерін жеткілікті деңгейде меңгеруі қажет.
      1.5 Зерделеу нәтижесі
      Пәнді зерделеу нәтижесінде студент міндетті:
- студенттерге өсімдіктердегі тіршілік әрекеттірінің жалпы  заңдлылықтарымен
физиологиялық процесстердің өзара және  қоршаған  орта  жағдайларымен  тығыз
байланыстылығы туралы білуге ;
-өсімдіктер  физиологиясының   қазіргі  жетістіктеріне   сай   өсімдіктердің
құрылысы, дамуы және    өсу ерекшеліктерін білуге :
- өсімдік морфологиясы эволюциясының негізгі баѓыттарын білуге
- көбеюдің биологиялық мәнін білуге:
- өсімдіктердің мерзімдік өзгерістерін білуге:
- өсімдіктер, сондай-ақ басқа  да  тірі  организмдер  жғне  тіршілік  ортасы
арасындаѓы байланыстарды білуге:
-пәнге тән терминдер мен ұғымдарды білу қажет.
-микроскоппен  жұмыс  жасау  әдістерін  үйренеді.  Жазѓы  далалық   практика
кезінде  өсімдіктердің  мүшелерін  гербарийге  жинауды,  этикеткалауды  және
кептіруді үйренуге.
- өсімдіктерді анатомиялық және морфологиялық зерттеудің қарапайым
әдістеріді меңгеруге;
- фенологиялық бақылау үдістерін үйренуге;
- өсімдік мүшесінің негізгі белгілерін анықтауды үйренуге міндетті.


      1.6. Курстың пререквизиті: “Ботаника ”, “Жалпы биология”, “Экология”,
      1.7.  Курстың  постреквизиті:  «Өсімдіктер  географиясы»,  «Экология»,
«Геоботаника»



      1


       2 2. ПӘННІҢ МАЗМҰНЫ ЖӘНЕ САБАҚ ТҮРЛЕРІ БОЙЫНША САҒАТТАРДЫ БӨЛУ


|№  |                   Тақырыптың атауы |Дәрістер                            |
|р/қ|                                    |                                    |
|   |                                    |Д  |ЗС   |СОӨЖ  |СӨЖ    |Әдебиеттер |
|1  |2                                   |3  |4    |5     |6      |7          |
|Модуль 1. Өсімдіктер физиологиясы                                           |
|Блок 1 Жасушаның құрылысы                                                   |
|1  |Кіріспе. Кіріспе. Өсімдіктер        |1  |1    |1,5   |4,5    |           |
|   |физиологиясы пәні. Даму тарихы.     |   |     |      |       |           |
|2  |Жасушаның жеке бөліктерінің құрылысы|1  |1    |  1,5 |4,5    |1,2        |
|   |және атқаратын қызметі.             |   |     |      |       |           |
|3  |Жасушаның жеке бөліктерінің құрылысы|1  |1    |  1,5 |4,5    |1,2        |
|   |және атқаратын қызметі.             |   |     |      |       |           |
|Блок 2 Фотосинтез процесі                                                   |
|4  |Өсімдіктін су алмасуы физиологиясы. |1  |2    |1,5   |4,5    |1,3        |
|5.6|Фотосинтез                          |2  |3    |  1,5 |4,5    |1-6        |
|.  |                                    |   |     |      |       |           |
|7.8|Өсімдіктердің тыныс алу             |2  |2    |1,5   |4,5    |5-7        |
|.  |физиологиясы.                       |   |     |      |       |           |
|9. |Өсімдіктердің тамыр арқылы минералды|1  |1    |  1,5 |4,5    |           |
|   |заттармен қоректенуі                |   |     |      |       |           |
|                              Модуль 2.  Өсімдіктердің дамуы, көбеюі        |

|                           Блок 1  Синтезделуі                                |
|10 |Өсімдіктердегі органикалық заттардың|1  |     |1,5   |4,5    |1,5,7        |
|   |синтезделуі, тасымалдануы.          |   |     |      |       |             |
|11 |Өсімдіктердің өсуі.                 |1  |     |  1,5 |4,5    |1,2          |
|12 |Өсімдіктердің дамуы және көбею      |1  |1    |1,5   |4,5    |3,5          |
|   |физиологиясы.                       |   |     |      |       |             |
|                                 Блок 2 Өсімдіктердің  төзімділігі            |
|131|Өсімдіктердің қолайсыз жағдайларға  |2  |3    |1,5   |4,5    |5,6          |
|4  |төзімділігі.                        |   |     |      |       |             |
|15 |Өсімдіктер физиологиясындағы        |1  |1    |  1,5 |4,5    |4,7          |
|   |биокибернетика жүйелері             |   |     |      |       |             |
| Жиыны                                  |15 |15   |22.5  |67.5   |135          |






3. СТУДЕНТТЕРДІҢ ӨЗДІК ЖҰМЫСТАРЫНЫҢ ТАҚЫРЫПТАРЫ
5.1 Гиалоплазмадағы процесстер.
5.2 Өсімдік жасушасынан заттардың бөлінуі (секреция).
5.3 Суармалы егіншіліктің физиологиялық негіздері.
5.4Әртүрлі экологиялық топтағы өсімдіктердің су алмасудағы ерекшеліктері.
5.5 Фотосинтез және түсім.
5.6 Тыныс алудың реттелуі.
5.7 Өсімдіктің минералдық қоректенуіне сыртқы орта жағдайларының әсері.
5.8 Тыныс алуға ішкі және сыртқы жағдайлардың әсері.
5.9 Минералдық тыңайтқыштар және оларды қолдану.
5.10 Өсімдік жасушаларын жасанды қоректік ортада өсіру
5.11 Фотосинтездің тұтас өсімдік деңгейінде реттелуі.
5.12 Жеке өсімдік дамуының молекулалық негіздері.
5.13Галофиттердің сипаттамасы.
5.14 Індеттенген өсімдіктердегі физиологиялық өзгерістер.
5.15 Өсімдіктегі ырықты иммунитет факторлары.


4. ПӘН БОЙЫНША ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КАРТА

                                3  кесте


                                                        |Тақырыбы                            |Көрнекі           |Өз бетімен     |Бақыл|
|                                    |құралдар,ТОҚ,плака|дайындалуға    |ау   |
|                                    |ттар              |арналған       |түрле|
|                                    |                  |сұрақтар       |рі   |
|Дәрістер         |Зертхалық сабақтар|                  |               |     |
|1                |2                 |3                 |4              |5    |
|Кіріспе.         |Тірі жасуша       |Плакаттар,        |Гиалоплазмадағы|Ауызш|
|Өсімдіктер       |вакуоліне         |препараттар,      |процесстер     |а    |
|физиологиясы     |бояғыштардың енуі |медиатехника      |               |     |
|пәні. Даму       |                  |                  |               |     |
|тарихы.          |                  |                  |               |     |
|Жасушаның жеке   |Өсімдік           |Микроскоп,        |Өсімдік        |Ауызш|
|бөліктерінің     |денесіндегі бос   |Плакаттар,        |жасушасынан    |а    |
|құрылысы және    |және байланысқан  |препараттар,      |заттардың      |     |
|атқаратын        |судың мөлшерін    |медиатехника      |бөлінуі        |     |
|қызметі.         |анықтау           |                  |(секреция).    |     |
|Өсімдіктін су    |Өсімдік           |Плакаттар,        |Әртүрлі        |Ауызш|
|алмасуы          |денесіндегі жалпы |препараттар,      |экологиялық    |а    |
|физиологиясы.    |судың мөлшерін    |медиатехника      |топтағы        |     |
|                 |анықтау           |                  |өсімдіктердің  |     |
|                 |                  |                  |су алмасудағы  |     |
|                 |                  |                  |ерекшеліктері. |     |
|Фотосинтез       |Транспирация      |Плакаттар,        |Суармалы       |Ауызш|
|                 |қарқындылығын     |препараттар,      |егіншіліктің   |а    |
|                 |техникалық        |медиатехника      |физиологиялық  |     |
|                 |таразыларды       |                  |негіздері.     |     |
|                 |пайдаланып анықтау|                  |               |     |
|Өсімдіктердің    |Кутикулалық       |Плакаттар,        |Фотосинтездің  |Ауызш|
|тыныс алу        |транспирация      |препараттар,      |тұтас өсімдік  |а    |
|физиологиясы.    |қарқындылығын     |медиатехника      |деңгейінде     |     |
|                 |анықтау           |                  |реттелуі.      |     |
|Өсімдіктердің    |Лептесіктің       |Плакаттар,        |Фотосинтез және|Ауызш|
|тамыр арқылы     |ашылып-жабылуын   |препараттар,      |түсім.         |а    |
|минералды        |микроскоп арқылы  |медиатехника      |               |     |
|заттармен        |бақылау           |                  |               |     |
|қоректенуі       |                  |                  |               |     |
|Өсімдіктердегі   |Тұқым өнгенде     |Плакаттар,        |Тыныс алудың   |Тест |
|органикалық      |құрғақ заттың     |препараттар,      |реттелуі.      |     |
|заттардың        |азаюы             |медиатехника      |               |     |
|синтезделуі,     |                  |                  |               |     |
|тасымалдануы.    |                  |                  |               |     |
|Өсімдіктердің    |Өнген тұқымдардың |Плакаттар,        |Тыныс алуға    |Ауызш|
|өсуі.            |тыныс алу         |препараттар,      |ішкі және      |а    |
|                 |коэффициентін     |медиатехника      |сыртқы         |     |
|                 |анықтау           |                  |жағдайлардың   |     |
|                 |                  |                  |әсері.         |     |
|Өсімдіктердің    |Қоректік          |Плакаттар,        |Өсімдіктің     |Ауызш|
|дамуы және көбею |қосындыдағы жеке  |препараттар,      |минералдық     |а    |
|физиологиясы.    |элементтердің     |медиатехника      |қоректенуіне   |     |
|                 |өсімдіктің өсуіне |                  |сыртқы орта    |     |
|                 |әсері.            |                  |жағдайларының  |     |
|                 |                  |                  |әсері.         |     |
|Өсімдіктердің    |Традесканция      |Плакаттар,        |Минералдық     |Ауызш|
|қолайсыз         |қалемшелерін суда |препараттар,      |тыңайтқыштар   |а    |
|жағдайларға      |өсіру             |медиатехника      |және оларды    |     |
|төзімділігі.     |                  |                  |қолдану.       |     |
|Өсімдіктер       |Өсімдіктердің     |Плакаттар,        |Өсімдіктегі    |Бақыл|
|физиологиясындағы|зиянкестерге      |препараттар,      |ырықты         |ау   |
|биокибернетика   |төзімділігі       |медиатехника      |иммунитет      |     |
|жүйелері         |                  |                  |факторлары.    |     |



       «Өсімдіктер физиологиясы» пәнінен балдық көрсеткіш
                                                                     2 кесте
|Апта    |Бақылау түрі                                 |Балл    |Ескерту      |
|        |                                             |жиыны   |             |
|1       |2                                            |3       |4            |
|        |1 ден 7 апта аралығында барлық сабақ         |30      |             |
|        |түрлеріне қатысуы                            |        |             |
|1       |Аралық бақылау 16 балл. СРСП 7 балл.         |35      |             |
|        |СРС 12 балл                                  |        |             |
|2       |Аралық бақылау 16 балл. СРСП 7 балл.         |35      |             |
|        |СРС 12 балл                                  |        |             |
|3       |Аралық бақылау 16 балл. СРСП 7 балл.         |35      |             |
|        |СРС 12 балл                                  |        |             |
|4       |Аралық бақылау 16 балл. СРСП 7 балл.         |35      |             |
|        |СРС 12 балл                                  |        |             |
|5       |Аралық бақылау 16 балл. СРСП 7 балл.         |35      |             |
|        |СРС 12 балл                                  |        |             |
|6       |Аралық бақылау 16 балл. СРСП 7 балл.         |35      |             |
|        |СРС 12 балл                                  |        |             |
|7       |Межелік бақылау 1                            |60      |             |
| 1 ден 7 апта аралығында оқу қорытындысының балдық    |300     |             |
|жиыны                                                 |        |             |
|        |8 ден 15 апта аралығында барлық сабақ        |30      |             |
|        |түрлеріне қатысуы                            |        |             |
|8       |Аралық бақылау  15 балл. СРСП 5 балл. СРС 10 |30      |             |
|        |балл.                                        |        |             |
|9       |Аралық бақылау  15 балл. СРСП 5 балл. СРС 10 |30      |             |
|        |балл.                                        |        |             |
|10      |Аралық бақылау  15 балл. СРСП 5 балл. СРС 10 |30      |             |
|        |балл.                                        |        |             |
|11      |Аралық бақылау  15 балл. СРСП 5 балл. СРС 10 |30      |             |
|        |балл.                                        |        |             |
|12      |Аралық бақылау  15 балл. СРСП 5 балл. СРС 10 |30      |             |
|        |балл.                                        |        |             |
|13      |Аралық бақылау  15 балл. СРСП 5 балл. СРС 10 |30      |             |
|        |балл.                                        |        |             |
|14      |Аралық бақылау  15 балл. СРСП 5 балл. СРС 10 |30      |             |
|        |балл.                                        |        |             |
|15      | Межелік бақылау  2                          |60      |             |
| 8 ден 15 апта аралығында оқу қорытындысының балдық   |300     |             |
|жиыны                                                 |        |             |
|Емтихан балдық жиыны                                  |400     |             |
|Академиялық кезеңдегі балдың жиыны                    |1000    |             |








7. ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК ӘДЕБИЕТТЕРМЕН ҚАМТАМАСЫЗ ЕТІЛУІНІҢ КАРТАСЫ
4 Кесте - Оқу-әдістемелік әдебиеттермен қамтамасыз етілуінің картасы
|                          |Экземпляр саны |Студент саны      |Қамтамасыздану|
|                          |               |                  |%             |
| Қалекенов Ж. Өсімдіктер  |20             |16                |100           |
|физиологиясы Алматы, 2000ж|               |                  |              |
|                          |               |                  |              |
|Ағелеуов .  Ботаника.     |10             |16                |50            |
|Алматы. 200.              |               |                  |              |
|                          |               |                  |              |
|Әметов.Ә.Ә. Ботаника.     |8              |16                |50            |
|Алматы. 2000              |               |                  |              |
|                          |6              |16                |90            |
|Абдрахманов О. Төменгі    |               |                  |              |
|сатыдағы өсімдіктер       |               |                  |              |
|систематикасы. Алматы.    |               |                  |              |
|1972.                     |               |                  |              |
|Буш Н.А. Систематика      |2              |16                |10            |
|высших растений. М., 1972.|               |                  |              |
|Иллюстративный            |5              |16                |15            |
|определитель растений     |               |                  |              |
|Казахстене. В 2-х Т.,     |               |                  |              |
|1969; 1972.               |               |                  |              |
|Нестерова С.Г.            |4              |16                |20            |
|Практический курс         |               |                  |              |
|систематики высших        |               |                  |              |
|растений. Алматы, 2001    |               |                  |              |




8. ӘДЕБИЕТТЕР
Негізгі әдебиеттер:
8.1.1  Қалекенов Ж. Өсімдіктер физиологиясы Алматы, 2000ж
8.1.2  Ағелеуов .  Ботаника. Алматы. 200.
8.1.3 Әметов.Ә.Ә. Ботаника. Алматы. 2000.
8.1.4 Комарницкий Н.А., Кудряшов Л.В., Уранов А.А.  Систематика растений.
М., 1975
8.1.5 Курсенов Л.И. и др.. Ботаника в 2-х Т., М., 1951.
8.1.6 Абдрахманов О. Төменгі сатыдағы өсімдіктер систематикасы. Алматы.
1972.
8.1.7 Голубаева Н.В. Альгология., 1999.
8.1.8 Шостаковский С.А. Систематика высших растений. М., 1971
8.1.9 Буш Н.А. Систематика высших растений. М., 1972.
8.2.1 Горышина Т.К. Экология растений. М., 1979.
8.2.2 Культисов И.М., Павлов В.Н. История ситематики и методы (источники
өфилогении покрытосеменных растений. Учебно-методическое пособие. МГУ.,
1972.
8.2.3 Флора Казахстана. В 9-ти томах, 1956-1966.
8.2.4 Иллюстративный определитель растений Казахстене. В 2-х Т., 1969;
1972.
8.2.5  Гордеева Т.Н. и др. Практический курс систематики растений. М.,
1996.
8.2.6  Нестерова С.Г. Практический курс систематики высших растений.
Алматы, 2001.
8.2.7 Красная книга Казахской ССР. часть 2. Растения. Алма-Ата, 1991.

-----------------------
|ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ                      |
|СЕМЕЙ қаласының ШӘКӘРІМ атындағы МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ                   |
|3 деңгейлі СМЖ құжат    |ПОӘК                 |УМКД 042-18-22.-1.114/02     |
|                        |                     |-20___                       |
|ПОӘК                    |Басылым № __         |                             |
|студентке арналған      |от «___»______       |                             |
|«Өсімдіктер             |                     |                             |
|физиологиясы»           |                     |                             |
|пәнінің бағдарламасы    |                     |                             |





Пәндер