Файл қосу

Параллельді мажор - минор



|ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ                                                   |
|БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ                                                |
|СЕМЕЙ ҚАЛАСЫНЫҢ ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ                                            |
|МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ                                                    |
|СМЖ құжаты 3 деңгей      |ПОӘК                    |                         |
|                         |                        |ПОӘК                     |
|                         |                        |042-18.1.32/01-2014      |
|ПОӘК                     |                        |                         |
|Оқытушыға арналған       |11.09.2014ж.            |                         |
|«Сольфеджио» пәннің      |№1 редакциясы           |                         |
|бағдарламасы             |                        |                         |















                                   ПӘННІҢ

                           ОҚУ -ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ

                                «СОЛЬФЕДЖИО»



                    5В010600 «Музыкалық білім» мамандығы
                                   2 курс


                             ОҚЫТУШЫҒА АРНАЛҒАН
                              ПӘН БАҒДАРЛАМАСЫ

























                                    Семей


                                     2014


|042-18.1.32/01-2014      |11.09.2014 ж. №1 ред.    |13 беттің 2-ші беті      |
|ОӘКП                     |                         |                         |


1 ҚАРАСТЫРЫЛҒАН


Құрастырушы ________ «___»________ 2014 г.   Қисамеденова М.Қ.,
«Музыкалық білім» кафедрасының оқытушысы

2 ТАЛҚЫЛАНҒАН

2.1 «Музыкалық білім» кафедра отырысында

Хаттама № ___  «___»_____ 2014 жыл
 «Музыкалық білім» кафедрасының меңгерушісі,
п.ғ.к.: ______________ Бодауова Б.К.
2.2 Педагогика факультетінің Оқу - әдістемелік бюросының
отырысында бекітілген «___»________ 2014 жыл. Хаттама №
Төрайымы: ______________ Ахметова Т.Ш.

3 БЕКІТІЛГЕН

Университеттің Оқу Кеңесінің отырысында келісілген және бекітілген
«11»_09___ 2014 жыл.
Хаттама № 1
ОӘК төрайымы _________ Искакова Г.К.


4 БІРІНШІ РЕТ ЕНГІЗІЛГЕН

































|042-18.1.32/01-2014      |11.09.2014 ж. №1 ред.    |13 беттің 3-ші беті      |
|ОӘКП                     |                         |                         |


                                   Мазмұны



      |1   |Қолдану саласы                                                 |    |
|2   |Нормативті сілтемелер                                          |    |
|3   |Жалпы ережелер                                                 |    |
|4   |Пәннің оқу мазмұны(модульдер)                                  |    |
|5   |Студенттердің өздік жұмыс тақырыптарының атаулары              |    |
|6   |Пәннің оқу-әдістемелік картасы                                 |    |
|7   |Оқу-әдістемелік әдебиетпен қамтамасыздандыру картасы           |    |
|8   |Әдебиеттер                                                     |    |






































|042-18.1.32/01-2014      |11.09.2014 ж. №1 ред.    |13 беттің 4-ші беті      |
|ОӘКП                     |                         |                         |


      1 ҚОЛДАНУ САЛАСЫ
      Мұғалімдерге арналған «Сольфеджио» пәні 5В010600 –  «Музыкалық  білім»
мамандығы  бойынша  жоғары  оқу  орының  студенттеріне  іштей  және  сырттай
оқитындарға арналған.


      2 НОРМАТИВТІ СІЛТЕМЕЛЕР
Берілген  оқу  жұмыс  бағдарламасы   мынадай   құжаттардың   талаптары   мен
нұсқаулығының негізіңде әзірленді:
-Білім берудің тиісті деңгейлерінің мемлекеттік жалпыға міндетті білім  беру
стандарттар;
5В060100 «Музыкалық білім» мамандығының типтік оқу жоспары;
-СТУ  042-ГУ-4-2014   Университет   стандарты   «Пәндердің   оқу-әдістемелік
кешендерін әзірлеу және рәсімдеу жалпы талаптары»;
-ДП   042-1.01-2014   Құжатталған   рәсімдеме   «Пәндердің   оқу-әдістемелік
кешендерінің кұрылымы және мазмұны».


      3 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР
3.1 Қысқаша  пәннің  мазмұны:  «Сольфеджио»  5В010600  –  «Музыкалық  білім»
мамандығы бойынша пәннің Оқу-әдістемелік кешені жоғары оқу орының  1-3  курс
студенттерінің 2 - 6 семестрлеріне, 5 кредит  іштей   оқитындарға  арналған.
Жалпы бұл пән  базалық  пәндерге  жатады,бұнда  болашақ  мұғалімнің  білімін
тереңдетуге, практикада қолдануға көмектеседі.
3.2 Пәннің мақсаты – сольфеджио – болашақ маман, музыка мұғалімін  кәсіби  –
педагог ретінде дайындауға бағытталған оқу пәндері циклындағы  негізгі  пән.
Осы курсты жүргізгенде оқу негізі тарихи – теориялық,  музыка  орындаушылық,
психология – педагогикалық циклындағы пәндердің, музыкалық  білім  тарихымен
теориясы  курсынан  алған  білімдерінде,  іскерліктеріне  және   дағдыларына
сүйенеді.
3.3 Курстың негізгі міндеттері:
           - студенттердің пән мазмұны,  оның  бөлімдері,  бағыттары  туралы
             түсініктер алуларына мүмкіндік туғызу;
           -   музыкалық   білім   берудің   педагогикасының   мәселелерімен
             байланысты әдіснамалық білімдерді меңгеру;
           - музыкалық білім берудің  педагогикасына  қатысты  әдебиеттермен
             жұмыс жасауда әдіснамалық талдауды игеру және  оны  әдіснамалық
             шығармашылық тұрғыда қолдану әдетіне тәрбиелеу;
           -  әдіснамалық  дәрежеде  өз  бетімен  білім  алуға  қажеттілікті
             қалыптастыру;
|042-18.1.32/01-2014      |11.09.2014 ж. №1 ред.    |13 беттің 5-ші беті      |
|ОӘКП                     |                         |                         |

           - болашақ музыка мұғалімінің жеке  тұлғалық  кәсіби-педагогикалық
             қасиеттерін тауып көмектесу.


3.4 Оқытудың нәтижесі:
      Сонымен  бірге  тұлғаны  білім  арқылы  дамуы,   тұлғаның   танымдылық
қабілеттерін және  танымдық  жүйені:  ойлауды,  ынтаны,  қабылдау  қабілетін
арнайы жасалған оқу және танымдық жағдайлар арқылы  дамытуға,  сондай  –  ақ
тұлғаның қауіпсіздігін, өзін - өзі өзектілендіру, өзін - өзі  бекіту,  қарым
–   қатынас,    ойын,    танымдық    және    шығармашылық    қажеттіліктерін
қанағаттандыруға, белсенді сөздік  қорын  молайту,  студенттерге  мектептегі
музыка мұғалімнің  күнделікті  тәжірбиелік  жұмысында  кездесетін  және  өте
қажет нақты да жүйелі музыка тарихынан,  музыка-теория  сыннан  білім  беру,
осы алған білімдерін музыкалық оқу-үрдісіне кеңінен дұрыс  пайдалана  білуге
үйрету.

3.5 Курсттың пререквизиттері:
Пәнді меңгеру үшін қажет  білім  әдістемелерінің  жиынтығы:  студент  музыка
өнерінің  негізгі  заңдары  туралы  берілетін   білімдерді   игеруі   керек,
музыкалық  грамматиканы  игеруі,  алған  білімдерін  іс  жүзінде   пайдалана
алулары керек: ән айтқанда, музыкалық  аспаптарда  ойнағанда,  нота  мәтінін
талдағанда. Музыка теория негіздері, Негізгі музыкалық аспап, Хор сыныбы

3.6 Курсттың постреквизиттері:
Хорды  дирижерлау,   Вокал  сыныбы,  Музыкалық  білім   әдістемесі,   Мектеп
репертуарының практикумы.

3.7 Оқу пәннің бағдарламасынан көшірме:

|Курс                     |семестр                  |кредит                   |
|                         |                         |тер                      |


      4 Пәннің оқу мазмұны (модульдер)
|Пәннің мазмұны                                                |сағат саны  |
|1                                                             |2           |
|Тәжірибиелік сабақтар                                                       |
|3 семестр                                                                   |
|Аттас мажор – минор                                           |            |
|Аттас минор – мажор                                           |1           |
|Параллель мажор – минор                                       |1           |
|Параллель минор – мажор                                       |1           |
|Аттас мажор – минордың барлық сатыларын бөліктеп айту         |1           |
|Халық музыкасындағы ладтарды гамма мен айту                   |2           |
|Дыбыстан жоғары, төмен ү2 және к2, ү7 және к7 айту            |1           |
|ү2 және к2, ү7 және к7 тональдікте шешілуі мен айту           |1           |
|Дыбыстан жоғары, төмен характерлі арақашықтарды айту          |1           |
|Характерлі арақашықтарды тональдікте шешілуі мен айту         |1           |
|Арақашықтық тізбектерді айту (характерлі арақашықтарды        |1           |
|шешілуімен)                                                   |            |
|4- дауыста  «хормен»  берілген акордттар мен акордттық        |2           |
|тізбектерді айту                                              |            |
|Остинантты, ырғақтық фигураларды сольфеджиолау әуенінде       |1           |
|орындау                                                       |            |
|4 семестр                                                                   |
|Көмекші және өткінші хроматиялық дыбыстар                     |1           |
|Аттас мажор – минордың 2-ші төмендетілген, 4-ші жоғарлатылған |1           |
|сатылары                                                      |            |
|Екі ұлғайтылған секундалары бар ладтарды гаммамен айту        |1           |
|12- сатылы мажор-минордың барлық сатыларын бөліктеп айту      |1           |
|Дыбыстан жоғары, төмен кіш.3 және ұлғ.6-ны т.1 және т.8-ға    |1           |
|шешілуі мен айту                                              |            |
|Бірінші және бесінші сатылардағы тональдіктердің дыбыстарынан |1           |
|жоғары және төмен кіш.3 және ұлғ.6-ны т.1 және т.8-ға шешілуі |            |
|мен айту                                                      |            |
|Арақашықтық тізбектерді көмекші және өткінші хроматикалық     |2           |
|дыбыстардың қатысуы мен айту                                  |            |
|4- дауыста    берілген акордттар мен акордттық тізбектерді    |2           |
|айту                                                          |            |
|Арасында ДД, VIIДД-сы бар акордттық тізбектерді айту          |2           |
|Паузасы бар ырғақтық фигуралар                                |1           |
|Бастапқы үлестің ұзақтығы мен лигаланған, ұзақ дыбыс          |1           |
|Остинантты, ырғақтық фигураларды сольфеджиолау әуенінде       |1           |
|орындау                                                       |            |


      5 СТУДЕНТТЕРДІҢ ӨЗДІК ЖҰМЫС ТАҚЫРЫПТАРЫНЫҢ АТАУЛАРЫ
5.1 Аттас мажор-минор.
5.2 Аттас минор-мажор.
5.3 Параллельді мажор-минор.
5.4 Параллельді минор-мажор.
5. 5 Аттас мажор-минордың барлық сатыларын бөліктеп айту.
5.6 Халық музыкасындағы ладттарды гамма мен айту.
5.7 Дыбыстан жоғары және төмен к.2 және ү.2, к.7 және ү.7 айту.
к.2 және ү.2, к.7 және ү.7 тональдікте шешілуі мен айту.
5.8 Дыбыстан жоғары және төмен характерлі арақашықтарды айту.
5.9 Характерлі арақашықтарды тональдікте шешілуі мен айту.
5.10 Арақашықтық тізбектерді айту.
|042-18.1.32/01-2014      |11.09.2014 ж. №1 ред.   |13 беттің 8-ші беті     |
|ОӘКП                     |                        |                        |


5.11 4-дауыста берілген аккордттарды және аккордттық тізбектерді айту.
5.12 Остинантты, ырғақтық фигураларды сольфеджиолау әуенінде орындау.
5.13 Көмекші және өткінші хроматикалық дыбыстар.
5.14 Аттас мажор-минордың 2-ші төмендетілген және 4-ші жоғарылатылған
сатылары.
5.15 Екі ұлғайтылған секундасы бар ладттарды гамма мен айту.
5.16 12-сатылық мажор-минордың барлық сатыларын бөліктеп айту.
5.17 Дыбыстан жоғары және төмен кіш.3 және ұлғ.6-ны т.1 және т.8-ға
шешілуімен айту.
5.18 Дыбыстан жоғары және төмен кіш.3 және ұлғ.6-ны т.1 және т.8-ға
тональдікте шешілуі мен айту.
5.19 арақашықтық тізбектерді көмекші және өткінші хроматикалық дыбыстардың
қатысуы мен айту.
5.20 4-дауыста берілген аккордттар мен аккодттық тізбектерді айту.
5.21 ДД және VIIДД-сы бар қарапайым берілген аккордттық тізбектерді айту.
5.22 Паузалары бар ырғақтық фигуралар.
5.23 Бастапқы үлестің ұзақтығы мен лигаланған, ұзақ дыбыс.
5.24 Остинантты, ырғақтық фигураларды сольфеджиолау әуенінде орындау.
5.25 Бір дауыстық нөмірлерді сольфеджиолау.
5.26 Екі дауыстық нөмірлерді сольфеджиолау.
5.27 4-дауыста берілген аккордттар мен аккодттық тізбектерді айту.
5.28 12-сатылық мажор-минордың барлық сатыларын бөліктеп айту.
5.29 ДД және VIIДД-сы бар қарапайым берілген аккордттық тізбектерді айту.

      6  Пәннің оқу-әдістемелік картасы


      |Тақырыбы                        |Көрнекілік  |Өз бетімен         |Бақылау   |
|                                |құралдар    |дайындалу сұрақтар |түрі      |
|    |Тәжірибиелік     |Зертх.  |            |                   |          |
|    |сабақтар         |сабақ   |            |                   |          |
|    |                 |тар     |            |                   |          |
|1   |2                |3       |4           |5                  |6         |
|1   |Аттас мажор –    |        |Аспапта     |Аттас мажор-минор. |ауызша    |
|    |минор            |        |көрсету     |                   |          |
|2   |Аттас минор –    |        |Аспапта     |Аттас минор-мажор. |ауызша    |
|    |мажор            |        |көрсету     |                   |          |
|3   |Параллель мажор –|        |Аспапта     |Параллельді        |ауызша    |
|    |минор            |        |көрсету     |мажор-минор.       |          |
|4   |Параллель минор –|        |Аспапта     |Параллельді        |ауызша    |
|    |мажор            |        |көрсету     |минор-мажор.       |          |
|5   |Аттас мажор –    |        |Аспапта     |Аттас              |ауызша    |
|    |минордың барлық  |        |көрсету     |мажор-минордың     |          |
|    |сатыларын        |        |            |барлық сатыларын   |          |
|    |бөліктеп айту    |        |            |бөліктеп айту.     |          |
|6   |Халық            |        |Аспапта     |Халық музыкасындағы|ауызша    |
|    |музыкасындағы    |        |көрсету     |ладттарды гамма мен|          |
|    |ладтарды гамма   |        |            |айту.              |          |
|    |мен айту         |        |            |                   |          |
|7   |Дыбыстан жоғары, |        |Аспапта     |Дыбыстан жоғары    |ауызша    |
|    |төмен ү2 және к2,|        |көрсету     |және төмен к.2 және|          |
|    |ү7 және к7 айту  |        |            |ү.2, к.7 және ү.7  |          |
|    |                 |        |            |айту.              |          |
|8   |ү2 және к2, ү7   |         |Аспапта     |к.2 және ү.2, к.7  |ауызша     |
|    |және к7          |         |көрсету     |және ү.7           |           |
|    |тональдікте      |         |            |тональдікте шешілуі|           |
|    |шешілуі мен айту |         |            |мен айту.          |           |
|9   |Дыбыстан жоғары, |         |Аспапта     |Дыбыстан жоғары    |ауызша     |
|    |төмен характерлі |         |көрсету     |және төмен         |           |
|    |арақашықтарды    |         |            |характерлі         |           |
|    |айту             |         |            |арақашықтарды айту.|           |
|10  |Характерлі       |         |Аспапта     |Характерлі         |ауызша     |
|    |арақашықтарды    |         |көрсету     |арақашықтарды      |           |
|    |тональдікте      |         |            |тональдікте шешілуі|           |
|    |шешілуі мен айту |         |            |мен айту.          |           |
|11  |Арақашықтық      |         |Аспапта     |Арақашықтық        |ауызша     |
|    |тізбектерді айту |         |көрсету     |тізбектерді айту.  |           |
|    |(характерлі      |         |            |                   |           |
|    |арақашықтарды    |         |            |                   |           |
|    |шешілуімен)      |         |            |                   |           |
|12  |4- дауыста       |         |Аспапта     |4-дауыста берілген |ауызша     |
|    |«хормен»         |         |көрсету     |аккордттарды және  |           |
|    |берілген         |         |            |аккордттық         |           |
|    |акордттар мен    |         |            |тізбектерді айту.  |           |
|    |акордттық        |         |            |                   |           |
|    |тізбектерді айту |         |            |                   |           |
|13  |Остинантты,      |         |Аспапта     |Остинантты,        |ауызша     |
|    |ырғақтық         |         |көрсету     |ырғақтық           |           |
|    |фигураларды      |         |            |фигураларды        |           |
|    |сольфеджиолау    |         |            |сольфеджиолау      |           |
|    |әуенінде орындау |         |            |әуенінде орындау.  |           |
|14  |Көмекші және     |         |Аспапта     |Көмекші және       |ауызша     |
|    |өткінші          |         |көрсету     |өткінші            |           |
|    |хроматиялық      |         |            |хроматикалық       |           |
|    |дыбыстар         |         |            |дыбыстар.          |           |
|15  |Аттас мажор –    |         |Аспапта     |Аттас              |ауызша     |
|    |минордың 2-ші    |         |көрсету     |мажор-минордың 2-ші|           |
|    |төмендетілген,   |         |            |төмендетілген және |           |
|    |4-ші             |         |            |4-ші жоғарылатылған|           |
|    |жоғарлатылған    |         |            |сатылары.          |           |
|    |сатылары         |         |            |                   |           |
|16  |Екі ұлғайтылған  |         |Аспапта     |Екі ұлғайтылған    |ауызша     |
|    |секундалары бар  |         |көрсету     |секундасы бар      |           |
|    |ладтарды гаммамен|         |            |ладттарды гамма мен|           |
|    |айту             |         |            |айту.              |           |
|17  |12- сатылы       |         |Аспапта     |12-сатылық         |ауызша     |
|    |мажор-минордың   |         |көрсету     |мажор-минордың     |           |
|    |барлық сатыларын |         |            |барлық сатыларын   |           |
|    |бөліктеп айту    |         |            |бөліктеп айту.     |           |
|18  |Дыбыстан жоғары, |         |Аспапта     |Дыбыстан жоғары    |ауызша     |
|    |төмен кіш.3 және |         |көрсету     |және төмен кіш.3   |           |
|    |ұлғ.6-ны т.1 және|         |            |және ұлғ.6-ны т.1  |           |
|    |т.8-ға шешілуі   |         |            |және т.8-ға        |           |
|    |мен айту         |         |            |шешілуімен айту.   |           |
|19  |Бірінші және     |         |Аспапта     |Дыбыстан жоғары    |ауызша     |
|    |бесінші          |         |көрсету     |және төмен кіш.3   |           |
|    |сатылардағы      |         |            |және ұлғ.6-ны т.1  |           |
|    |тональдіктердің  |         |            |және т.8-ға        |           |
|    |дыбыстарынан     |         |            |тональдікте шешілуі|           |
|    |жоғары және төмен|         |            |мен айту.          |           |
|    |кіш.3 және       |         |            |                   |           |
|    |ұлғ.6-ны т.1 және|         |            |                   |           |
|    |т.8-ға шешілуі   |         |            |                   |           |
|    |мен айту         |         |            |                   |           |
|20  |Арақашықтық      |         |Аспапта     |арақашықтық        |ауызша     |
|    |тізбектерді      |         |көрсету     |тізбектерді көмекші|           |
|    |көмекші және     |         |            |және өткінші       |           |
|    |өткінші          |         |            |хроматикалық       |           |
|    |хроматикалық     |         |            |дыбыстардың қатысуы|           |
|    |дыбыстардың      |         |            |мен айту.          |           |
|    |қатысуы мен айту |         |            |                   |           |
|21  |4- дауыста       |         |Аспапта     |4-дауыста берілген |ауызша     |
|    |берілген         |         |көрсету     |аккордттар мен     |           |
|    |акордттар мен    |         |            |аккодттық          |           |
|    |акордттық        |         |            |тізбектерді айту.  |           |
|    |тізбектерді айту |         |            |                   |           |
|22  |Арасында ДД,     |         |Аспапта     |ДД және VIIДД-сы   |ауызша     |
|    |VIIДД-сы бар     |         |көрсету     |бар қарапайым      |           |
|    |акордттық        |         |            |берілген аккордттық|           |
|    |тізбектерді айту |         |            |тізбектерді айту.  |           |
|23  |Паузасы бар      |         |Аспапта     |Паузалары бар      |ауызша     |
|    |ырғақтық         |         |көрсету     |ырғақтық фигуралар.|           |
|    |фигуралар        |         |            |                   |           |
|24  |Бастапқы үлестің |         |Аспапта     |Бастапқы үлестің   |ауызша     |
|    |ұзақтығы мен     |         |көрсету     |ұзақтығы мен       |           |
|    |лигаланған, ұзақ |         |            |лигаланған, ұзақ   |           |
|    |дыбыс            |         |            |дыбыс.             |           |
|25  |Остинантты,      |         |Аспапта     |Остинантты,        |ауызша     |
|    |ырғақтық         |         |көрсету     |ырғақтық           |           |
|    |фигураларды      |         |            |фигураларды        |           |
|    |сольфеджиолау    |         |            |сольфеджиолау      |           |
|    |әуенінде орындау |         |            |әуенінде орындау.  |           |




      |042-18.1.32/01-2014      |11.09.2014 ж. №1 ред.   |13 беттің 12-ші беті    |
|ОӘКП                     |                        |                        |


               7 ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК ӘДЕБИЕТПЕН ҚАМТАМАСЫЗДАНДЫРУ
                                   КАРТАСЫ


      |Оқулықтардың және оқу - әдістемелік құралдардың|Дана  |Студент  |Қамтама-у    |
|аттары                                         |саны  |саны     |пайызы       |
|1                                              |2     |3        |4            |
|Кузембаева, С.А.   Сольфеджио :оқу құралы      |40    |8        |             |
|.-Аркалык,1996                                 |      |         |             |
|Сольфеджио. Часть 1. Одноголосие (Ноты)        |2     |8        |             |
|/сост.:Б.Калмыков, Г.Фрадкин .-М.:Музыка,2007  |      |         |             |
|Агажанов А. Курс (сольфеджио). Вып. 2. – М.,   |2     |8        |             |
|1973                                           |      |         |             |
|Алексеев Б. Гармоническое сольфеджио. – М.,    |1     |8        |             |
|1972                                           |      |         |             |
|Долматов Н. Музыкальный диктант. – М., 1972    |1     |8        |             |
|Рубец А. Одноголосное сольфеджио. – М., 1966   |5     |8        |             |
|Скребкова О.А., Скребков С.С. Хрестоматия по   |1     |8        |             |
|гармоническому анализу. – М., 1967             |      |         |             |
|Способин И. Сольфеджио. Двухголосие и          |20    |8        |             |
|трехголосие. – М., 1977                        |      |         |             |
|Фридкин Г. Музыкальные диктанты. – М., 1981    |3     |8        |             |
|Сольфеджио. Ч.2 Двухголосие :учеб.пособие      |20    |8        |             |
|/сост.Б.Калмыков, Г.Фридкин.-М.:Музыка,1992.-  |      |         |             |







|042-18.1.32/01-2014      |11.09.2014 ж. №1 ред.   |13 беттің 13-ші беті    |
|ОӘКП                     |                        |                        |


Әдебиеттер тізімі:
   1. Калмыков Б., Фридкин Г., Сольфеджио-Ч1 Издательство: М.: Музыка,  1970
      г.,
   2. Калмыков Б., Фридкин Г Сольфеджио. Ч.2 Двухголосие  :учеб.пособие  М.,
      1992
   3. Способин И. В. Музыкальная форма. Седьмое издание.- М., 1984.
   4. Вахромеев В. А. Элементарная теория музыки. Изд. 7-е. М., 1975.
   5. Вахромеева Т. -Справочник по музыкальной грамоте и сольфеджио.М.,2004




[pic]

Пәндер