Файл қосу

Қазақ тілі оқыту әдістемесінің мәселелері




|ҚАЗАҚСТАН    РЕСПУБЛИКАСЫ  БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ  МИНИСТРЛІГІ                      |
|СЕМЕЙ ҚАЛАСЫНЫҢ ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ                     |
|3-деңгейлі СМЖ               |                 |                               |
|құжаты                       |ПОӘК             |                               |
|                             |                 |ПОӘК  042-16.1.32/03-2013      |
|ПОӘК «Қазақ тілі оқыту       |______2013 жылғы |                               |
|әдістемесінің мәселелері»    |№ басылым        |                               |
|пәніне арналған              |                 |                               |
|оқу-әдістемелік материалдар  |                 |                               |






          5В011700 «Қазақ тілі мен әдебиеті» мамандығына  арналған
                 «Қазақ тілі оқыту әдістемесінің мәселелері»
                      ПӘНІНІҢ ОҚУ- ӘДІСТЕМЕЛІК  КЕШЕНІ




               СТУДЕНТТЕРГЕ АРНАЛҒАН ПӘННІҢ ЖҰМЫС БАҒДАРЛАМАСЫ























                                    СЕМЕЙ
                                    2013



КІРІСПЕ

Құрастырушы: Жақсыбаева Фарида Задақызы қазақ тілінің теориясы мен
әдістемесі кафедрасының доценті, филология ғылымдарының кандидаты


Қазақ тілі теориясы мен әдістемесі кафедрасының отырысында бекітілген.
/«___»__________ж. № __ хаттама/


Кафедра меңгерушісі: __________ Жұмағұлова Ә.М.

Филология  факультетінің оқу -әдістемесі кеңесінде талқыланған.
 «___»________ж.  № __ хаттама


Филология  факультетінің Ғылыми кеңесінде бекітілді.
«___»________ж.  № __ хаттама

Филология  факультеті
ОӘК төрайымы, _________________Муканова К.К.





























                                   Мазмұны


1 Жалпы ережелер
2 Пәнді оқытудың әдістемелік нұсқаулары
3 Курс саясаты мен форматы
4 Бағалау саясаты
5 Пәннің мазмұны және сабақтардың түрі бойынша сағаттарға бөлу
6 ОЖСӨЖ және СӨЖ мазмұны































      1 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР


1.1. Оқытушы туралы деректер: Жақсыбаева Фарида Задақызы
Кафедра: қазақ тілінің теориясы мен әдістемесі
Кафедраның мекен-жайы:
Ақпараттық  қатынас:
Кафедрада болатын уақыты:  9.00-17.00
Сабақ өтетін орын: №8 ғимарат
Кредит саны: 2


      Кесте 1 – Оқу жұмыс жоспарынан көшірме

|Курс      |Сем-естр  |Кредит    |Дәріс (сағ)      |Семинар    |ОЖСӨЖ         |
|          |          |          |                 |(сағ)      |(сағ)         |
|А         |4,00      |95-100    |Үздік            |22-7       |91-93,5       |
|А-        |3,67      |90-94     |Өте жақсы        |20-21      |86-90         |
|В+        |3,33      |85-89     |Жақсы            |18-19      |81-85         |
|В         |3,00      |80-84     |Жақсы            |16-17      |76-80         |
|В-        |2,67      |75-79     |Жақсы            |14-15      |71-75         |
|С+        |2,33      |70-74     |Қанағаттанарлық  |13         |66-70         |
|С         |2,00      |65-69     |Қанағаттанарлық  |12         |61-65         |
|С-        |1,67      |60-64     |Қанағаттанарлық  |11         |56-60         |
|Д+        |1,33      |55-59     |өту ұпайы        |10         |51-55         |
|Д         |1,00      |50-54     |өту ұпайы        |9          |48-50         |
|Ғ         |0,00      |0-49      |өту ұпайы        |8          |47            |



      5 ПӘННІҢ МАЗМҰНЫ ЖӘНЕ САБАҚТАРДЫҢ ТҮРІ БОЙЫНША САҒАТТАРҒА БӨЛУ


      Кесте 2 – Пәннің мазмұны. Сабақтардың түрі бойынша сағаттарға бөлу


      |Тақырып атауы                    |Сағат саны                              |
|                                 |Дәріс  |Семинар  |Лаб  |ОЖСӨЖ     |СӨЖ  |
|1                                |2      |3        |4    |5         |6    |
|1. Қазақ тілі әдістемесі туралы  |1      |1        |     |2         |2    |
|кіріспе.                         |       |         |     |          |     |
|Қазіргі әдістеме ғылымның өзекті |       |         |     |          |     |
|мәселелері.                      |       |         |     |          |     |
|Қазақ тілі – оқу пәні. Қазақ     |       |         |     |          |     |
|тілін оқытудың принциптері мен   |       |         |     |          |     |
|міндеттері. Қазақ тілін оқыту    |       |         |     |          |     |
|әдістері, ойлау тәсілдері. Оқыту |       |         |     |          |     |
|әдістерінің әр түрлі             |       |         |     |          |     |
|топтастырылуы. Оқытудың          |       |         |     |          |     |
|проблемалық түрі.                |       |         |     |          |     |
|2. Көрнекі  ғалым –әдіскерлердің |1      |1        |     |2         |2    |
|мұрасы.                          |       |         |     |          |     |
|Көрнекті ғалым-әдіскерлердің     |       |         |     |          |     |
|ғылыми зерттеу әдістемелері.     |       |         |     |          |     |
|Қазақ тілін оқыту әдістемесінің  |       |         |     |          |     |
|ғылыми- зерттеу әдістері:        |       |         |     |          |     |
|әдістемелік әдебиеттерді талдау  |       |         |     |          |     |
|және зерттеу әдісі, әңгімелесу   |       |         |     |          |     |
|әдісі, анкета                    |       |         |     |          |     |
|бойынша сұрап білу әдісі,        |       |         |     |          |     |
|эксперимент әдісі, тестпен жұмыс |       |         |     |          |     |
|істеу әдісі. Ғылыми- зерттеу     |       |         |     |          |     |
|әдістеріне жеке-жеке тоқталып,   |       |         |     |          |     |
|оларға сипаттама беру.           |       |         |     |          |     |
|3. Фонетикалық оқыту әдістемесі. |1      |1      |       |2         |2    |
|Мектепте фонетиканы оқытудың     |       |       |       |          |     |
|маңызы, міндеттері мен негізгі   |       |       |       |          |     |
|принциптері. Фонетикалық жаттығу,|       |       |       |          |     |
|оның негізгі түрлері. Фонетикалық|       |       |       |          |     |
|талдау, оны өткізу әдісі.        |       |       |       |          |     |
|Фонетика сабақтарында көрнекті   |       |       |       |          |     |
|құралдарды және техникалық       |       |       |       |          |     |
|құралдарды пайдалану. Фонетиканы |       |       |       |          |     |
|оқытумен байланысты орфоэпиялық  |       |       |       |          |     |
|дағдыларды қалыптастыру.         |       |       |       |          |     |
|4. Лексиканы оқыту әдісі.        |1      |1      |       |2         |2    |
|Лексиканы оқытудың маңызы,       |       |       |       |          |     |
|міндеттері, орны, принциптері.   |       |       |       |          |     |
|Лексиканың мазмұны. Лексикалық   |       |       |       |          |     |
|негізгі ұғымдарды  меңгеруде     |       |       |       |          |     |
|оқушыларға кездесетін            |       |       |       |          |     |
|қиыншылықтар. Лексиканы оқытудың |       |       |       |          |     |
|әдістері мен тәсілдері. Лексикаға|       |       |       |          |     |
|арналған жаттығулар түрлері.     |       |       |       |          |     |
|Лексиканы оқытуда көрнекілік     |       |       |       |          |     |
|құралдар мен техникалық          |       |       |       |          |     |
|құралдарды пайдалану.            |       |       |       |          |     |
|5. Морфологияны оқыту әдісі.     |1      |1      |       |2         |2    |
|Морфологияны оқытудың маңызы,    |       |       |       |          |     |
|міндеттері, орны, принциптері.   |       |       |       |          |     |
|Морфологияны оқыту кезінде       |       |       |       |          |     |
|оқушылардың іскерлігі мен        |       |       |       |          |     |
|дағдыларын қалыптастыру          |       |       |       |          |     |
|жағдайлары, кезеңдері, әдістері  |       |       |       |          |     |
|мен тәсілдері. Морфологияға      |       |       |       |          |     |
|арналған жаттығулар, түрлері.    |       |       |       |          |     |
|Морфологияны оқытуда көрнекілік  |       |       |       |          |     |
|құралдар мен техникалық          |       |       |       |          |     |
|құралдарды пайдалану             |       |       |       |          |     |
|6. Синтаксисті оқыту әдістемесі. |1      |1      |       |2         |2    |
|Мектепте синтаксисті оқытудың    |       |       |       |          |     |
|маңызы, міндеттері, мазмұны мен  |       |       |       |          |     |
|принциптері. Синтаксистік        |       |       |       |          |     |
|ұғымдарды қалыптастыру           |       |       |       |          |     |
|ерекшеліктері және оны оқыту     |       |       |       |          |     |
|әдісі. Сөз тіркесі, сөздердің    |       |       |       |          |     |
|байланысу тәсілдері мен түрлерін |       |       |       |          |     |
|оқушыға меңгерту жолдары.        |       |       |       |          |     |
|Синтаксистік жаттығулар мен      |       |       |       |          |     |
|талдау. Синтаксис сабақтарында   |       |       |       |          |     |
|қолданылатын көрнекі құралдар мен|       |       |       |          |     |
|техникалық құралдар.             |       |       |       |          |     |
|7. Сөз тіркесін оқыту әдістемесі.|1      |1      |       |2         |2    |
|Сөз тіркесі коммуникативтік      |       |       |       |          |     |
|бірлік – сөйлем құрау материалы. |       |       |       |          |     |
|Сөз тіркесінің жасалуындағы      |       |       |       |          |     |
|синтаксистік байланыстар мен     |       |       |       |          |     |
|синтаксистік қатынастарды танудың|       |       |       |          |     |
|алатын орны. Сөз тіркесін        |       |       |       |          |     |
|модульдеудің алғашқы үлгілерін   |       |       |       |          |     |
|үйрету жолдары. Сөз тіркесінің   |       |       |       |          |     |
|байланысу тәсілдері, байланысу   |       |       |       |          |     |
|түрлері. Сөз тіркесінің құрамы   |       |       |       |          |     |
|мен сөз тіркесінің түрлері. Сөз  |       |       |       |          |     |
|тіркесінің түрлері. Сөз          |       |       |       |          |     |
|тіркесінің мағыналық түрлері.    |       |       |       |          |     |
|8. Жай сөйлемді оқыту әдістемесі.|1      |1      |       |2         |2    |
|Жай сөйлем жасалуындағы          |       |       |       |          |     |
|синтаксистік байланыстар. Жай    |       |       |       |          |     |
|сөйлемнің құрылымдық- мағыналық  |       |       |       |          |     |
|жүйесі және оны меңгерту         |       |       |       |          |     |
|әдістемесі. Жалаң және жайылма   |       |       |       |          |     |
|сөйлемді проблемалық әдіспен     |       |       |       |          |     |
|меңгерту  әдістемесі. Жақты және |       |       |       |          |     |
|жақсыз сөйлемдерді оқыту және    |       |       |       |          |     |
|олардың стильдік қызметіне назар |       |       |       |          |     |
|аудару. Толымды және толымсыз жай|       |       |       |          |     |
|сөйлемдерді оқыту және оларды    |       |       |       |          |     |
|қатысым синтаксисі               |       |       |       |          |     |
|тұрғысынан меңгерту әдістемесі.  |       |       |       |          |     |
|Атаулы сөйлемді оқыту және       |       |       |       |          |     |
|логикалық байланыстыру жолдары.  |       |       |       |          |     |
|Жай сөйлемді талдау әдістемесі.  |       |       |       |          |     |
|9. Орфографияны оқыту әдістемесі.|1      |1      |       |2         |2    |
|Орфографияны оқытудың ғылыми-    |       |       |       |          |     |
|практикалық маңызы, міндеттері   |       |       |       |          |     |
|мен принциптері. Орфографиялық   |       |       |       |          |     |
|іскерлік пен дағдыларды          |       |       |       |          |     |
|қалыптастырудың психологиялық    |       |       |       |          |     |
|негіздері. Орфографиялық         |       |       |       |          |     |
|ережелерді оқыту әдісі           |       |       |       |          |     |
|(орфография бойынша жаттығу      |       |       |       |          |     |
|жұмысы мен талдау. Орфографиялық |       |       |       |          |     |
|қателермен жұмыс. Орфографияны   |       |       |       |          |     |
|оқытуда көрнекі құралдар мен     |       |       |       |          |     |
|техникалық құралдарды пайдалану) |       |       |       |          |     |
|10. Тіл ұстарту әдісі.           |1      |1      |       |2         |2    |
|Тіл ұстарту жұмысының маңызы мен |       |       |       |          |     |
|міндеті, салалары. Оқушының      |       |       |       |          |     |
|сөздік қорын байыту, сөздік      |       |       |       |          |     |
|жұмысының маңызы мен міндеттері, |       |       |       |          |     |
|принциптері. Тіл ұстарту         |       |       |       |          |     |
|оқушылардың ойын, байқағыштығын, |       |       |       |          |     |
|эмоциялық әдептігін дамытумен    |       |       |       |          |     |
|байланысты, әдебиет сабағымен    |       |       |       |          |     |
|байланыстылығы жайлы.            |       |       |       |          |     |
|11. Мазмұндама және шығарма      |1      |1      |       |2         |2    |
|жұмыстары.                       |       |       |       |          |     |
|Мазмұндама және оның түрлері.    |       |       |       |          |     |
|Мәтінге тілдік талдау жасау, оның|       |       |       |          |     |
|маңызы.                          |       |       |       |          |     |
|Шығарма, оның түрлері, шығарма   |       |       |       |          |     |
|жазуға қажетті тілдік материалды |       |       |       |          |     |
|дайындау жұмысы.                 |       |       |       |          |     |
|Шығарма мен мазмұндаманы тексеру.|       |       |       |          |     |
|Олардың мазмұны мен тілдік       |       |       |       |          |     |
|жақтарына баға беру.             |       |       |       |          |     |
|Тілдік қателер мен кемшіліктер.  |       |       |       |          |     |
|12. Тіл мәдениеті мен стилистика.|1      |1      |       |2         |2    |
|Тіл мәдениеті бойынша            |       |       |       |          |     |
|жүргізілетін жұмыстың маңызы,    |       |       |       |          |     |
|міндеттері, мазмұны. Оқушылардың |       |       |       |          |     |
|сөзіндегі тілдік қателер мен     |       |       |       |          |     |
|кемшіліктер, есепке алу, жіктеу. |       |       |       |          |     |
|Стилистикаға байланысты жаттығу  |       |       |       |          |     |
|түрлері, оларды жіктеу.          |       |       |       |          |     |
|Стилистика сабақтарының          |       |       |       |          |     |
|оқушыларға тигізетін әсері.      |       |       |       |          |     |
|Стильдік қате болдырмау және     |       |       |       |          |     |
|түзету әдісі.                    |       |       |       |          |     |
|13. Сынақ жұмыстары оның түрлері.|1      |1      |       |2         |2    |
|Сынақ жұмыстары, олардың түрлері,|       |       |       |          |     |
|оларды өткізудің әдісі. Сынақ    |       |       |       |          |     |
|жұмысының мәтіні мен көлеміне    |       |       |       |          |     |
|қойылатын талаптар. Оқушылардың  |       |       |       |          |     |
|тілін дамытуға арналған сынақ    |       |       |       |          |     |
|жұмыстары. Оқушылар жіберген     |       |       |       |          |     |
|қателерге талдау жасау. Сынақ    |       |       |       |          |     |
|жұмысына қойылатын баға          |       |       |       |          |     |
|нормалары.                       |       |       |       |          |     |
|14. Қазақ тілін оқыту құралдары. |1      |1      |       |2         |2    |
|Оқулық – оқытудың басты құралы   |       |       |       |          |     |
|екендігі. Дидактикалық құралдар. |       |       |       |          |     |
|Оқулықтарға сипаттама беру.      |       |       |       |          |     |
|Бағдарлама мен оқулықтың         |       |       |       |          |     |
|байланысы. Көрнекі құралдар      |       |       |       |          |     |
|түрлері.                         |       |       |       |          |     |
|15. Қазақ тілі кабинеті.         |1      |1      |       |2         |2    |
|Қазақ тілінің оқу жұмысын        |       |       |       |          |     |
|ұйымдастыру. Сабақ оқу жұмысын   |       |       |       |          |     |
|ұйымдастырудың негізгі түрі,     |       |       |       |          |     |
|мұғалімнің сабаққа дайындалуы.   |       |       |       |          |     |
|Сыныптан тыс жұмыстар. Қазақ тілі|       |       |       |          |     |
|пәні бойынша жұмыстарды          |       |       |       |          |     |
|жоспарлау.                       |       |       |       |          |     |
|Барлығы                          |15     |15     |       |30        |30   |


      6 ОЖСӨЖ ЖӘНЕ СӨЖ МАЗМҰНЫ


      Кесте 3 – ОЖСӨЖ және СӨЖ жоспарлары
|ОЖСӨЖ                                            |СӨЖ                     |
|Аудиториялық            |Аудиториядан тыс        |                        |
|1                       |2                       |3                       |
|1-жаттығу               |1 Жазу модулін даярлау  |1 Ш.Сарыбаев – әдіскер, |
|                        |технологиясы.           |ғалым ұстаз             |
|2-жаттығу               |2 Жазу модулінде оқушы  |2 С.Жиенбаевтың қазақ   |
|                        |қызметін бағалау.       |тілін оқыту әдістемесіне|
|                        |                        |қосқан үлесі            |
|3-жаттығу               |3 Оқушылардың білім,    |3 Оқу модулінің         |
|                        |білік, дағдыларын       |қорытынды (бақылау)     |
|                        |бақылау және тексеру.   |бөлімі                  |
|4-жаттығу               |4 Тестілер және оны     |4 Оқу модульдерін       |
|                        |құруға ұсыныстар        |әзірлеуге ұсыныстар.    |
|5-жаттығу               |5 Ауызша бақылау түрлері|5 Сабақ конспектісін    |
|                        |                        |жасау, оған қойылатын   |
|                        |                        |шарттар                 |
|6-жаттығу               |6 Жалпы білім беретін   |6 Қазақ тілі сабағында  |
|                        |мектептің мақсаты,      |тілдік құбылыстарды     |
|                        |міндеттері мен қызметі  |өздігінен талдауға      |
|                        |                        |үйрету                  |
|7-жаттығу               |7 Бағдарлы оқытуды      |7 Қазіргі сабаққа       |
|                        |ұйымдастырудың ғылыми   |қойылатын дидактикалық  |
|                        |негіздері               |талаптар                |
|8-жаттығу               |8 Бағдарлы оқытуды      |8 Пікірталастық жөне    |
|                        |ұйымдастыру үлгілері    |рөлдік оқыта үйрету     |
|                        |                        |ойындары                |
|9-жаттығу               |9 Модульдік оқытудың    |9 Жеке-топтық жұмыс     |
|                        |құрылымы                |формасы                 |
|10-жаттығу              |10 Оқу модулінің кіріспе|10 Өзара оқыту сабағы   |
|                        |бөлімі                  |                        |



Пәндер