Файл қосу

Физиканың басқа



ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ
СемЕЙ қаласының ШӘКӘРІМ атындағы МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ | |
|3 деңгейлі СМК құжаты       |ПОӘК                    |ПОӘК                    |
|                            |                        |042-18-38.46/02-2014    |
|ПОӘК                        |                        |                        |
|Студентке арналған  пәннің  |№ 1 басылым             |                        |
|бағдарламасы                |26.06.2014 ж.           |                        |
|«Бейіндік оқыту жүйесінде   |                        |                        |
|пәнаралық байланысты жүзеге |                        |                        |
|асыру»                      |                        |                        |













                        ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ

         «Бейіндік оқыту жүйесінде пәнаралық байланысты жүзеге асыру»
                     5В011000 – «Физика» мамандығы үшін

                   СТУДЕНТКЕ АРНАЛҒАН  ПӘННІҢ БАҒДАРЛАМАСЫ














                                    Семей
                                    2014


Алғы сөз
1. ӘЗІРЛЕНГЕН

Құрастырушы:                  «26»  06   2014ж.     Сыдықова  Ж.Қ.,  п.ғ.к.,
доцент м.а., физика кафедрасы

2. ТАЛҚЫЛАНДЫ
2.1 «Физика» кафедрасы отырысында


«26»  06 2014ж., №10  хаттама

Кафедра             меңгерушісі,              п.ғ.д.,              профессор
С.С.Маусымбаев

2.2 Физика-математика факультетінің оқу-әдістемелік бюросының
отырысында

«26»  06  2014ж., №6 хаттама

Төрайымы                                                Қ.А.Батырова

3. БЕКІТІЛДІ
Университететің  Оқу-әдістемелік   Кеңесінің   отырысында   басып   шығаруға
мақұлданған және ұсынылған
«        »             2014ж., №               хаттама

ОӘК төрағасы_____________________ Г.К.Искакова


4 АЛҒАШ РЕТ ЕНГІЗІЛІП ОТЫР













            Мазмұны


|1.  |Жалпы ережелер                                                 |4    |
|2.  |Пәннің мазмұны және сабақ түрлері бойынша сағаттарды бөлу      |6    |
|3.  |Пәнді оқып білу жөніндегі әдістемелік нұсқаулықтар             |7    |
|4.  |Курс форматы                                                   |8    |
|5.  |Курс саясаты                                                   |8    |
|6.  |Баға қоюдың саясаты                                            |8    |
|7.  |Әдебиет тізімі                                                 |9    |































1 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР

1.1 Оқытушы және пән туралы жалпы мәліметтер:
Сыдықова Ж.Қ., педагогика ғылымдарының кандидаты‚ доцент м.а.
Физика кафедрасы
Байланыс ақпараты –  жұмыс телефоны – 77-33-58, оқу ғимараты №3, кабинет
№304
Сабақ өткізу орны – дәрісхана  № 303, 307,306
Берілген пән бойынша кредиттер саны - 3

1.2  Пәннің  қысқаша мазмұны:
      «Бейіндік оқыту жүйесінде  пәнаралық  байланысты  жүзеге  асыру»  пәні
бакалавр дайындау барысында маңызды орын алады  және  «Физика»  мамандығында
оқитын  студенттер  үшін  негізгі  пәндер  блогының  міндетті  бөлігі  болып
табылады, өйткені студенттерге профессионалды жұмыс  барысында  көп  нәрсені
біліп, істей алу тиіс.

1.3  Пәнді  оқып-білудің   мақсаты:   студенттерге   мектеп   физика   курсы
мазмұнынының жүйелі  түрде  өзгеруінің  обьективті  қажеттілігін  түсіндіру;
жалпы білім беретін мектеп реформасының  мәнін  және  физиканы  оқытуда  оны
жүзеге  асырудың  жолдарын  көрсету;   оның   ғылыми-техникалық   прогреспен
байланысын көрсету; жалпы білім беретін  мектептер  мен  кәсіптік-техникалық
оқу орындары үшін физика курсының негізгі мазмұны мен  құрылымын  және  жан-
жақты талантты, білімді де білгір  мамандармен  қамттамасыз  ету  үшін  оқу-
тәрбие процесін жетілдірудің  жолдарын  талдау,  физиканы  оқыту  процесінде
пәнаралық  байланысты  жүзеге  асырудың  жолдарын  көрсету.  Курсты  меңгеру
процесінде   студенттерді   оқу   жұмысының   жаңа    формаларымен,    сабақ
құрылымындағы өзгерістермен, жоспралаудың  әртүрімен  және  т.б.  таныстыру.
Оқыту  әдістерін  қарастыра  отырып,   оқу-тәрбие   процесінің   тиімділігін
арттыруға,  оқытудың  жаңа  қазіргі  заманғы  техникалық  құралдарын  тиімді
пайдалануға, оқушылардың танымдық белсенділігін артыруға көңіл  бөлу,  оқыту
әдістерімен таным әдістерінің арасындағы  байланысты  көрсету;  студенттерді
оқушыларға әдіснамалық білімдердің  элементтерін  қалыптастыру  әдістемесін,
пәнаралық байланыстарды жүзеге асырудың жолдарын, әдіс-тәсілдерін үйрету.


1.4Пәнді оқып-білудің негізгі міндеті:
- физиканы оқыту  процесінде  пәнаралық  байланысты  жүзеге  асыру  жолдарын
қарастыру;
- жалпы орта білім беретін  мекемелердегі  физика  курсының  құрылымын  және
қысқаша мазмұнын беру және талдау;
-  оқыту әдістерінің  теориялық  негіздерін,  физиканы  оқытудың  тәсілдерін
қарастыру;
- физика бойынша оқу процесін  ұйымдастырудың  формаларын  талдау;  физиканы
оқыту  технологиясының  теориялық   негіздерін,   физиканы   оқыту   кезінде
оқушылардың оқу іскерлігін ұйымдастыру технологиясын талдау;
-  мектептегі  физика  курсының  жекелеген  бөлімдерін  меңгерту   барысында
пәнаралық байланысты жүзеге асыру әдістемесін талдау;
- физика курсы бойынша демонстарциялық тәжірибелерді қоюдың техникалық  және
әдістемелік  талаптарын  талдау;   физика   есептерін   шығаруда   пәнаралық
байланысы жүзеге асыру.

1.5Оқып-білудің нәтижелелері:
      Пәнді оқып-білудің нәтижесінде студент мыналарды:
    • Физиканы  оқыту  барысында  пәнаралық  байланыстарды  жүзеге  асырудың
      жолдарын білуі керек;
    •  оқушылардың  ақпараттармен  жұмыс  істей  алу   іскерлігін   дамытуға
      бағытталған мұғалімнің жұмыс әдістемесін игеруі тиіс;
    • физиканы оқыту барысында пәнаралық байланысты жүзеге асырудың түрлерін
      игеруі тиіс;
    • физиканың жекелеген тақырыптарын оқыту барысында пәнаралық  байланысты
      жүзеге асыра алуы тиіс;
    • физиканы оқыту  барысында  пәнаралық  байланысты  қалай  жүзеге  асыру
      керектігін түсінуі керек;
    • физикадан пәнаралық сипаттағы есептерді шығара білу дағдысына ие болуы
      керек;
    • пәнді оқытуда пәнаралық байланыстардың сипатын,  оларды  жүзеге  асыра
      білу дағдысын алуы керек.

1.6 Курстың пререквизиттері:
1.6.1 «педагогика»
1.6.2 «психология»
1.6.3 «философия»
1.6.4 «физиканы оқыту теориясы»
1.6.5 «физиканы оқыту әдістемесі»

1.7Курстың постреквизиттері:
1.7.1 «педагогикалық практика».














2 Пәннің мазмұны және сабақ түрлері бойынша сағаттарды бөлу
                                                                     1 кесте
|№   |Тақырып атауы         |Сағаттар                              |Әдебиет     |
|т/б |                      |                                      |            |
|    |                      |Дәріс  |ПС     |ЗС   |ОСӨЖ  |СӨЖ    |               |
|1.  |Физиканың басқа       |1      |1      |1    |1,5   |4,5    |5, Б. 17-19    |
|    |ғылымдармен байланысы |       |       |     |      |       |               |
|2.  |Мұғалімнің пәндік және|1      |1      |1    |1,5   |4,5    |16, 18, Б.25-27|
|    |танымдық  іскерлігінің|       |       |     |      |       |               |
|    |дамуындағы пәнаралық  |       |       |     |      |       |               |
|    |байланысты ролі       |       |       |     |      |       |               |
|3.  |Пәнаралық байланыстың |1      |1      |1    |1,5   |4,5    |18, Б.57-59    |
|    |классификациясы       |       |       |     |      |       |               |
|4.  |Жалпы                 |1      |1      |1    |1,5   |4,5    |18, Б.57-59    |
|    |физика-математикалық  |       |       |     |      |       |               |
|    |ұғымдарды қалыптастыру|       |       |     |      |       |               |
|5.  |Орта мектепте физиканы|1      |1      |1    |1,5   |4,5    |18, Б.56-57    |
|    |оқыту процесінде      |       |       |     |      |       |               |
|    |физика және химияның  |       |       |     |      |       |               |
|    |өзара  байланысы      |       |       |     |      |       |               |
|6.  |Физика және           |1      |1      |1    |1,5   |4,5    |18, Б-56-58    |
|    |биологияның пәнаралық |       |       |     |      |       |               |
|    |байланысы             |       |       |     |      |       |               |
|7.  |Музыкалық білім       |1      |1      |1    |1,5   |4,5    |17, Б.63       |
|    |берудегі физика       |       |       |     |      |       |               |
|    |мәселелері            |       |       |     |      |       |               |
|8.  |Физика және экология  |1      |1      |1    |1,5   |4,5    |18, Б.40-43    |
|    |мәселелері            |       |       |     |      |       |               |
|9.  |Физика және           |1      |1      |1    |1,5   |4,5    |18, Б.40-43    |
|    |астрономияның         |       |       |     |      |       |               |
|    |пәнаралық байланысы   |       |       |     |      |       |               |
|10. |Спорттағы физика      |1      |1      |1    |1,5   |4,5    |5, Б. 42-43    |
|    |заңдылықтары          |       |       |     |      |       |               |
|11. |Суретшілер жұмысындағы|1      |1      |1    |1,5   |4,5    |5, Б. 44-47    |
|    |физика                |       |       |     |      |       |               |
|12. |Көркем әдебиеттегі    |1      |1      |1    |1,5   |4,5    |5, Б. 49-51    |
|    |физикалық             |       |       |     |      |       |               |
|    |құбылыстардың бейнесі |       |       |     |      |       |               |
|13. |Зат массасының сақталу|1      |1      |1    |1,5   |4,5    |3, Б. 21-23    |
|    |заңы және физикадағы  |       |       |     |      |       |               |
|    |пәнаралық байланысы   |       |       |     |      |       |               |
|14. |Энергияның сақталу    |1      |1      |1    |1,5   |4,5    |3, Б. 32-36    |
|    |заңы және физикадағы  |       |       |     |      |       |               |
|    |пәнаралық байланыс    |       |       |     |      |       |               |
|15. |Электр зарядының      |1      |1      |1    |1,5   |4,5    |3, Б. 53-61    |
|    |сақталу заңы және     |       |       |     |      |       |               |
|    |физикадағы пәнаралық  |       |       |     |      |       |               |
|    |байланысы             |       |       |     |      |       |               |
|    |БАРЛЫҒЫ:              |15     |15     |15   |22,5  |67,5   |               |

3 ПӘНДІ ОҚУ БОЙЫНША ӘДІСТЕМЕЛІК НҰСҚАУЛАР
    «Бейіндік оқыту жүйесінде пәнаралық  байланысты  жүзеге  асыру»  курсын
оқыту  өзара  байланысты  бес  форманы  қажет  етеді:   дәріс,   практикалық
(семинар) жұмыс, зертханалық сабақ,  ОБӨЖ-оқытушының  білім  алушымен  өздік
жұмысы, және БӨЖ – білім алушының өздік жұмысы.
    Дәрістер конспектілері материалды игеруге негіз болып табылады. Дәрісте
конспект жазуға әрбір студент міндетті.  Конспектті  оқулықтардан  және  оқу
құралдарынаналынған  материалмен  толықтырып,  жазып  алған   өте   пайдалы.
Конспектті  лектор  беретін  кеңестер   кезінде   де   толықтыруға   болады.
Практикалық (семинар) сабағына дайындалуда келесі қажет болады:  практикалық
сабақтың тақырыбына сәйкес оқу  құралдардан  және  дәріс  материалы  бойынша
ұсынылған  теориялық   материалдарды   зерттеу;   практикум   немесе   нақты
әдістемелік   нұсқаулардан   жұмыстың    мазмұнымен,    қажетті    құралдар,
карточкалар,  сабақ  жоспарларын,  күнтізбелік  жоспар  жасау;   зертханалық
сабақта студенттер берілген тақырып бойынша демострациялар  мен  зертханалық
жұмыстарды  орындаулары  керек.  ОБӨЖ  және  БӨЖ  күнделікті  және  міндетті
дайындықты талап етеді, нақты тапсырма бойынша  орындалады  және  күнделікті
оқытушымен  тексеріледі.   Аудиториядан   тыс   өздік   жұмыста   студенттер
әдебиетпен  жұмыс  істеп,   үй   тапсырмасын   орындап,   практикалық   және
зертханалық сабақтарға дайындалады.

4   КУРС ФОРМАТЫ
      «Бейіндік оқыту жүйесінде пәнаралық  байланысты  жүзеге  асыру»   –  3
кредит.
   Курс бойынша 50  минуттық  дәріс,  50  минуттық  практикалық  сабақ,  100
минуттық зертханалық сабақ және 50 минуттық  ОБӨЖ  аптасына  1  рет  болады.
Дәрістерге,  практикалық  сабаққа,  зертханалық  сабаққа,  ОБӨЖ-ге  қатысуға
студент  міндетті.  Себепсіз  босатылған  сабақтар   қайталап   оқытылмайды.
Жазбаша   үй   тапсырмалары   (ЖҮТ)   көрсетілген    уақытта    өткізілмесе,
қабылданбайды, сондықтан студент белгілі бір  балын  жоғалтады.  Практикалық
сабақтар  студентті  өздігінен  жұмыс  істеуге  үйретеді,  ойлау   қабілетін
арттырады, сондықтан сабаққа нұсқаудағы сұрақтарға толық  жауап  беріп  және
тәжірибе жүргізу үшін кейбір физикалық ұғымдар  мен  шамалардың,  құбылыстар
мент  процестердің  мәнін  анықтамалық  кітаптан  тауып,  физика   есептерін
шығарып келуі керек. Сол жағдайда ғана тәжірибелік жұмысқа  толық  қорытынды
жасауға  болады.  Сабаққа  дайын  емес  студент  практикалық  сабаққа   және
зертханалық сабаққа жіберілмейді, қосымша сабақ жүргізілмейді.

5 курс саясаты
      Студент пәнді оқып-білу үрдісінде  белсенді  және  өздік  қабілеттерін
көрсету  міндетті,  қалып  келу,  себепсіз  сабақтан   қалу,   дер   уақытта
жұмыстарды тапсырмау  және  оқу  үрдісінде  пассивті  болуда  баллдарды  алу
түрінде штрафтар салынады.


6 БАҒА ҚОЮ САЯСАТЫ
    Пән бойынша емтихан бағасы модульдар бойынша, межелік  бақылау  бойынша
және соңғы  аттестация бойынша (60%) көрсеткіштер  мен  емтихан  нәтижесінің
(40%) қосынды балы түрінде қорытылады, қосындысы 100% құрайды.
    Апта  және  бақылау  түрлері  бойынша  баллдардың   таратылуы   кестеде
келтірілген
      «Бейіндік оқыту жүйесінде пәнаралық байланысты жүзеге асыру» пәні
                         бойынша балдардың таратылуы
                                                                     2 кесте
|Апта   |Бақылау түрі                    |Балдардың барлығы |Қосымша         |
|1-7    |Аудиториялық сабақтарына қатысу |30                |                |
|       |және даярлық                    |                  |                |
|Практикалық сабақ (есеп, қорғау)                                             |
|4      |                                |15                |                |
|6      |                                |10                |                |
|Зертханалық сабақ                                                            |
|4      |                                |15                |                |
|6      |                                |10                |                |
|Білім алушының өздік жұмысы                                                  |
|6      |                                |90                |                |
|       |Аралық бақылау                  |80                |                |
|1 апта мен 7 апта аралығында оқу         |30+270            |                |
|нәтижелері бойынша балдардың барлығы     |                  |                |
|8-15   |Аудиториялық сабақтарына қатысу |30                |                |
|       |және даярлық                    |                  |                |
|Практикалық жұмыстарды орындау (есеп, қорғау)                                |
|11     |                                |15                |                |
|13     |                                |10                |                |
|Зертханалық сабақ                                                            |
|11     |                                |15                |                |
|14     |                                |10                |                |
|Білім алушының өздік жұмысы                                                  |
|14     |                                |90                |                |
|       |Аралық бақылау                  |75                |                |
|8 апта мен 15 апта аралығында оқу        |30+270            |                |
|нәтижелері бойынша балдардың барлығы     |                  |                |
|Емтихан балдарының барлығы               |400               |                |
|Академиялық мерзімде балдардың барлығы   |1000              |                |


7.ӘДЕБИЕТ

1. Негізгі әдебиет
1. Теория и методика обучения физике в школе: общие вопросы //под ред.  С.Е.
Каменецкого, М.: 2000
2. Теория и методика обучения физике в школе:  частные  вопросы  //под  ред.
С.Е. Каменецкого,  М.: 2000
3. Бугаев А.И. Методика преподавания физики в средней  школе:  теоретические
основы. - М.: Просвещение, 1981
4. Л.И.Анциферов, И.М.Пищиков Практикум по методике и технике школьного
физического эксперимента: Учебн.пособие для студентов пед.ин-тов по физ.-
мат. спец. –М.: просвещение, 1984. -255с.
5. Межпредметные связи курса физики в  средней  школе//под  ред.  Ю.И.  Дик,
И.К.Турышева.- М.: Просвещение, 1987
6.Учебное оборудование по физике в средней школе//под ред.  А.А.Покровского.
М.: Просв.1973
7.Демонстрационный эксперимент по физике. Ч.1,2.//под ред.  А.А.Покровского.
М.: Просв.1968
8.   Фронтальные   лабораторные   работы   по   физике   в   7-11    классах
общеобразовательных учреждений //под ред. В.А.Бурова, -М.,1996
9.  Физический  практикум  для  классов  с  углубленным  изучением   физики:
дидактический материал: 9-10кл.  //под  ред.  Ю.И.Дик,  О.Ф.Кабардина.-  М.:
Просвещение, 1993
10. Методика факультативных занятий по физике: пособие  для  учителей  //под
ред. О.Ф.Кабардина, В.А.Орлова.- М.: Просвещение, 1988
11. Усова А.В., Бобров А.А. Формирование учебных умений и  навыков  учащихся
на уроке физики. – М.: Просвещение, 1988
12. Бурсиан Э.М. Задачи по физике для компьютера. – М.: Просвещение, 1991
13. Методика преподавания физики ч.1,2 //под  ред.В.П.Орехова.  А.В.Усовой.-
М.: Просв.,1980
14. Смирнов А.В. Методика применения информационных  технологий  в  обучении
физике. Учеб.пособие. -М.:Академия., 2008. -240с
15. Усова А.В. Практикум по решению физических задач:  Для  студентов  физ.-
   мат.фак. /А.В.Усова, Н.Н.Тулькибаева  М.: Просвещение, 2001, - 206с.
16. Симакин М.В. Методика решения задач по физике для 10 класса естественно-
   математического направления, Кокшетау: Келешек – 2030, 2008. – 120с.
17. Физиканы оқыту методикасы  6-7.  Тұп  нұсқасының  редакциясын  басқарған
   В.П.Орехов пен А.В.Усова. Алматы 1978.
18. М.Құдайқұлов, Қ.Жаңабергенов Орта мектепте  физиканы  оқыту  әдістемесі.
   Алматы, 1998.
19. Физикадан факультатив сабақтар методикасы.  Түп  нұсқасының  редакциясын
   басқарған О.Ф.Кабардин, Алматы, 1985.
7.2 Қосымша әдебиет:
1. Оценка качества подготовки выпускников основной школы по физике. М.:
   Дрофа, 2000.
2. Оценка качества подготовки выпускников средней (полной) школы по  физике.
   М.: Дрофа, 2001.
3. Кассандрова О.Н., Матвеев А.Н. Методика  решения  задач  по  молекулярной
   физике.             М.: Изд-во Моск.унив-та, 1982
4. Ланина И.Я. Формирование  познавательных  интересов  учащихся  на  уроках
   физики.М.: Просвещение, 1985
5. Л.А.Сена Сборник вопросов и задач  по  физике.  Учебн.пособие.  М.:Высшая
школа, 1986
6. Бурсиан Э.В. Физические приборы. Учебн.пособие. М.: Просвещение, 1984
7. ж. Физика в школе.- мерзімдік басылым
8. ж. ФМИ – мерзімдік басылым
9. Газета «Первое сентября», приложение Физика - периодическое издание
10. 7-11 кластарға арналған физика оқулықтары
Пәндер