Файл қосу

Көркем талдау әдістемесі



|ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ                         |
|ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ СЕМЕЙ МЕМЛЕКЕТТІК                                          |
|УНИВЕРСИТЕТІ                                                                |
|3 деңгейлі СМЖ құжаты     |ПОӘК               |                            |
| ПОӘК                     |________2013 жылғы |УМКД 042-16.1.33/01-2013    |
|«Көркем талдау әдістемесі»|№ 1 басылым        |                            |
|пәнінен студенттерге      |                   |                            |
|арналған                  |                   |                            |




















                        ПӘНІНІҢ ОҚУ- ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ


        5В012100  «ҚТОМ қазақ тілі мен әдебиеті» мамандығына арналған
                     «Көркем талдау әдістемесі» пәнінен
                   СТУДЕНТТЕРГЕ АРНАЛҒАН ПӘН БАҒДАРЛАМАСЫ


















                                    СЕМЕЙ
                                     2013

|ПОӘК 042-18/29.1.33/01-2013   |№1 басылым  05.09.2013  |9беттің 2-беті        |

Кіріспе

1ӘЗІРЛЕГЕН
Құрастырушы Шәкәрім атындағы Семей мемлекеттік  университетінің қазақ
әдебиеті кафедрасының аға оқытушысы, филол.ғ.к. Әбділманатқызы Ә.
 ____________

2 КЕЛІСІЛДІ
2.1   Қазақ әдебиеті кафедрасының  отырысында  қаралып, талқыланды.
Хаттама     №___  «___» ___________20___ жыл.
Кафедра меңгерушісі _______________ Ақтанова А.С.
2.2  Филология   факультетінің оқу- әдістемелік бюросында талқыланып,
бекітілді.
Хаттама     №___  «___» ___________20___ жыл.
Төрайым _________________Мұқанова Қ.Қ.
3 БЕКІТІЛДІ
Университеттің оқу-әдістемелік  кеңесінде бекітілді.
Хаттама     №___  «___» ___________20 ___жыл.

ОӘК төрағасы   _________________Искакова Г.К.
4  «____» __________  20___ж.  шыққан ПОӘК-нің
№ 1 БАСЫЛЫМЫ

























|ПОӘК 042-18/29.1.33/01-2013  |№1 басылым  05.09.2013  |9беттің 3-беті            |


Мазмұны


1 Жалпы ережелер
2 Пәннің мазмұны және сабақтардың түрі бойынша сағаттарға бөлу
3 Пәнді оқытудың әдістемелік нұсқаулары
4 Курс форматы
5 Курс саясаты
6 Бағалау саясаты
7 Әдебиеттер



























|ПОӘК 042-18/29.1.33/01-2013   |№1 басылым  05.09.2013  |9беттің 4-беті        |

      1 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР


1.1 Оқытушы және пән туралы жалпы мәлімет
Әбділманатқызы Әсемгүл, филология ғылымдарының кандидаты, аға оқытушы
«Қазақ филологиясы» кафедрасы
Ақпараттық  қатынас - телефон: 35-45-58, №1 оқу ғимараты, №912 бөлме
Сабақ өтетін орын - №900 аудитория
Пән бойынша кредит саны - 2

1.2 Пән мазмұнының қысқаша сипаттамасы:
      Пәннің  оқу-әдістемелік  кешені  Шәкәрім  атындағы  СМУ-нің   пәндерге
арналған оқу-әдістемелік кешені туралы ережесіне сай құрастырылған.  Аталған
пәнді оқыту барысында дәріс, тәжірибелік, сондай-ақ СӨЖ және ӨСӨЖ  сабақтары
қүрастырылады.  Оқу  жоспарының  көшірмесінде  бөлініп  берілген  әр   сабақ
түрлері сағатқа шағылған, пәннің қысқаша мазмүны, мақсаттары мен  міндеттері
көрсетілген.  ОӘК  оқу  пәнін  меңгерудің  барлық  талаптарына  сай  келеді.
Негізгі және  қосымша  әдебиеттер  тізімі  бар.  Оқушылар  мен  студенттерге
арналған   жүмыс   бағдарламасы   берілген.   Студентке    арналған    жүмыс
бағдарламасында  оқылуға  тиісті  тақырыптар  мен  жүмыс  түрлерінің  тізімі
әдебиеттердің көрсетілуімен айқындалған. Әр  дәріс  сабағы  бойынша  қысқаша
мәлімет берілген. Тәжірибелік  сабақтардың  тақырыптары  және  әр  тақырыпта
қарастырылатын мәселелер жоспар түрінде нақты  көрсетілген.  СӨЖ  және  ӨСӨЖ
тапсырмаларын өткізудің  мерзімі,  тақырыптары  және  әдебиеттері  жазылған.
Студенттердің білімін бағалау әдістемесі бар.

1.3 Пәнді оқытудың мақсаты:
      «Көркем талдау әдістемесі»  пәні көркем шығарманы оқи, талдай  отырып,
шығарманың мазмұнын, образдар жүйесін, автордың ішкі ойы мен идеясын  ғылыми
тұрғыда саралау.

1.4 Пәнді оқыту міндеттері:
«Көркем талдау әдістемесі»   пәнін  оқытудың  негізгі  міндеті  студенттерді
көркем мәтінді талдауға дағдыландару.  Студенттердің  әдебиеттануға  кіріспе
пәнінен  игерген  оқу  материалдарын  теориялық   және   тәжірибелік   түрде
бекітуіне  негіз  болады.  Семинар  және   өздік   жұмыстарында   студенттер
теориялық білімдерін бекітеді.

1.5 Оқытудың нәтижесі:
Курстың соңында студент мыналарды білуі керек:
Көркем әдебиетінің өзіндік табиғатын меңгереді;
Қазақ әдебиетінің өзіндік ерекшеліктері, жанрлары
туралы терең білім алады.
|ПОӘК 042-18/29.1.33/01-2013  |№1 басылым  05.09.2013  |9беттің 5-беті            |


Қазақ әдебиеті өкілдерінің  көркем шығармаларымен танысып,

олардың идеялық-эстетикалық құндылықтары туралы өзіндік пікір
қалыптастырады.
теориялық білімді практикада қолдана білуді үйренеді.
зерттеу жұмысына икем-дағдысы қалыптасады.
кәсіби қарым-қатынас жағдайларын меңгереді.

   1.6 Курстың пререквизиттері:
     1.6.1 Қазақ әдебиетін оқыту әдістемесі
   1.6.2 Әдебиеттануға кіріспе


   1.7 Курстың постреквизиті:
1.7.1 Әдебиет теориясы


2 ПӘННІҢ МАЗМҰНЫ ЖӘНЕ САБАҚТАРДЫҢ ТҮРІ БОЙЫНША САҒАТТАРҒА БӨЛУ
                                                                     Кесте 1
|   |Тақырып атауы          |Сағат саны                          |               |
|   |                       |                                    |Әдебиеттер     |
|   |                       |Дәріс |Семи   |Лаб  |ОЖСӨЖ   |СӨЖ    |               |
|   |                       |      |нар    |     |        |       |               |
|1  |2                      |3     |4      |5    |6       |7      |8              |
|1  |Әдеби шығарманы        |2     |1      |     |3       |3      |1 Б. 12-35     |
|   |талдаудың              |      |       |     |        |       |2 Б. 23-48     |
|   |тарихи-қоғамдық негізі.|      |       |     |        |       |3 Б. 7-17      |
|2  |Поэзиялық шығармаларды |2     |1      |     |3       |3      |1 Б. 68-75     |
|   |талдау әдістері        |      |       |     |        |       |2 Б. 37-39     |
|   |                       |      |       |     |        |       |8 Б. 305-309   |
|3  |Прозалық шығармаларды  |2     |1      |     |3       |3      |1 Б.105-118    |
|   |оқытудың педагогикалық |      |       |     |        |       |10 Б. 391-402  |
|   |және әдістемелік       |      |       |     |        |       |               |
|   |принциптері.           |      |       |     |        |       |               |
|4  |Драмалық шығармаларды  |2     |1      |     |3       |3      |1 Б. 12-15     |
|   |талдау әдістері        |      |       |     |        |       |2 Б. 65-69     |
|   |                       |      |       |     |        |       |4 Б. 213-230   |
|   |                       |      |       |     |        |       |7 Б. 26-34     |
|5  |Кейіпкер портреті,     |2     |1      |     |3       |5      |3 Б. 408-413   |
|   |іс-әрекеті, оның ішкі  |      |       |     |        |       |7 Б. 255-268   |
|   |психологиясы жайлы     |      |       |     |        |       |               |
|   |автор ойы.             |      |       |     |        |       |               |
|6  |Көркем шығарманың      |3     |2      |     |5       |5      |7 Б. 255-258   |
|   |эстетикалық табиғатын  |      |       |     |        |       |1 Б. 207-223   |
|   |таныту                 |      |       |     |        |       |               |
|7  |Әдеби талдау. Талдау   |3     |1      |     |4       |3      |1 Б. 35-41     |
|   |әдістері.              |      |       |     |        |       |8 Б. 105-128   |
|   |                       |      |       |     |        |       |10 Б. 251-255  |
|9  |Әдеби шығарманы        |3     |2      |     |5       |3      |3 Б. 58-63     |
|   |талдаудың логикалық    |      |       |     |        |       |4 Б. 276-285   |
|   |-психологиялық сипаты. |      |       |     |        |       |               |
|10 |Әдеби шығарманы        |3     |1      |     |4       |3      |1 Б. 68-75     |
|   |талдаудың эстетикалық -|      |       |     |        |       |2 Б. 37-39     |
|   |әсершілдік мәні.       |      |       |     |        |       |8 Б. 305-309   |
|11 |Көркем бейнеге тән     |2     |1      |     |3       |4      |7 Б. 65-69     |
|   |ерекшеліктерді өзге    |      |       |     |        |       |10 Б. 112-118  |
|   |кейіпкерлерді сөйлету  |      |       |     |        |       |               |
|   |жолымен көрсету.       |      |       |     |        |       |               |
|12 |Кейіпкер портреті,     |2     |1      |     |3       |3      |1 Б. 35-41     |
|   |іс-әрекеті, оның ішкі  |      |       |     |        |       |8 Б. 105-128   |
|   |психологиясы жайлы     |      |       |     |        |       |10 Б. 251-255  |
|   |автор ойын анықтау.    |      |       |     |        |       |               |
|13 |Кейіпкер бейнесін      |2     |1      |     |3       |3      |1 Б.105-118    |
|   |талдаудың              |      |       |     |        |       |10 Б. 391-402  |
|   |әдіс-тәсілдері.        |      |       |     |        |       |               |
|14 |Әдеби көркем           |2     |1      |     |3       |4      |1 Б. 12-15     |
|   |шығармадағы бейне      |      |       |     |        |       |2 Б. 65-69     |
|   |қатары.                |      |       |     |        |       |4 Б. 213-230   |
|   |                       |      |       |     |        |       |7 Б. 26-34     |
|   |Барлығы                |30    |15     |     |45      |45     |               |



      3 ПӘНДІ ОҚЫТУДЫҢ ӘДІСТЕМЕЛІК НҰСҚАУЛАРЫ


    Студент  аталған   курс  бойынша  мынадай  теориялық  және  практикалық
мәселелерді игеруі керек. Оқу жоспарының көшірмесінде  бөлініп  берілген  әр
сабақ түрлері сағатқа  шағылған,  пәннің  қысқаша  мазмүны,  мақсаттары  мен
міндеттері көрсетілген. ОӘК оқу  пәнін  меңгерудің  барлық  талаптарына  сай
келеді.  Негізгі  және  қосымша  әдебиеттер   тізімі   бар.   Оқушылар   мен
студенттерге арналған жүмыс бағдарламасы берілген. Студентке арналған  жүмыс
бағдарламасында  оқылуға  тиісті  тақырыптар  мен  жүмыс  түрлерінің  тізімі
әдебиеттердің көрсетілуімен айқындалған. Әр  дәріс  сабағы  бойынша  қысқаша
мәлімет берілген. Тәжірибелік  сабақтардың  тақырыптары  және  әр  тақырыпта
қарастырылатын мәселелер жоспар түрінде нақты  көрсетілген.  СӨЖ  және  ӨСӨЖ
тапсырмаларын өткізудің  мерзімі,  тақырыптары  және  әдебиеттері  жазылған.
Студенттердің білімін бағалау әдістемесі бар.





    |ПОӘК 042-18/29.1.33/01-2013  |№1 басылым  05.09.2013  |9беттің 7-беті            |

    4 КУРС ФОРМАТЫ
    Семинарға дайындық кезінде  студент  мұғалімнің  дәрісін  назарға  ұстай
отырып,  біршама  ізденіс  жұмыстарын  жасау  қажет.  Ғылыми  мақалалар  мен
монографиялар, сондай-ақ интернет желісінен алынған материалдардағы  керекті
деректер  конспектіленіп  алынады.   Семинар   студенттің   ізденіс   жұмысы
болғандықтан,  бір  емес  бірнеше  дереккөздерді  пайдалануға  тиісті.  Курс
бойынша  білуге  тиісті  терминдер  мен  шартты  ұғымдарды  оқытушы  қамтып,
түсіндіреді. СӨЖ тақырыптары берілген сұрақтарды қамти отырып, жазбаша  және
ауызша жұмыс түрінде орындалады.  СӨЖ-ді  конспект  түрінде  дәптерге  жазып
өткізу қажет. Сабақ барысында студенттің  теориялық   білімі,  белсенділігі,
ынтасы және шығармашылық шешім таба білу дағдысы бағаланады.



    5 КУРС САЯСАТЫ
    Курсты оқу барысында алынған ұпай  жинақталып,  жалпы  саны  шығарылады.
Жиынтық бағаны шығару үшін әрбір тапсырманы орындауы, сабаққа қатысуы,  СӨЖ,
ОСӨЖ тапсырмаларын, тиісті жаттығу  жұмыстарын  орындағаны  жөніндегі   ұпай
жиынтығы, кезеңдік, қорытынды  бақылау  нәтижелері  т.б.  түгел  ескеріледі.
Курсты  оқу  барысында  алынған  барлық   ұпайлар   жинақталып,   бір-біріне
қосылады.  Осы курстан алған жиынтық
бағаны шығару үшін әрбір тапсырама  мен  рейтинг  бақылауынан  алынған  баға
және емтихан бағаларының қорытындысы бойынша орташа балл есептеледі.  Барлық
тапсырмаларды  көрсетілген  уақытында  өткізу  қажет.  Барлық  тапсырмаларды
қабылдап  алу  емтиханға  7  күн  қалғанда  аяқталады.   Барлық   тапсырманы
өткізбеген студенттер  емтиханға  кіргізілмейді.  Жұмысты  кеш  тапсырсаңыз:
қосымша тапсырма беру арқылы жұмыс көлемін ұлғайтылады; Тапсырмалар  оқытушы
тағайындаған уақытта қабылданады. Емтиханға келмесеңіз: орынды себеп  болса,
бұрынғы  орындалған  жұмыстарыңыз  есепке  алынады;  орынсыз  себеп   болса,
тапсырманы орындауыңыз қажет және осы мәселеге қатысты  университет  саясаты
есепке  алынады.  Әрбір  тақырыпты  қайталау  және  өтеу  міндетті.  Өтілген
материалды  меңгеру  деңгейі  тест  арқылы  тексеріледі.  Тест   алдын   ала
ескертілмей   өткізіледі.   Аудиториялық   сабақтарды   босатпау,   кешікпеу
міндетті. Себепсіз сабақтан қалсаңыз: қосымша шығармашылылық жұмыс  беріледі
(реферат, көркем мәтінге талдау т.б.);   Сабаққа  екі  рет  кешігу  бір  рет
сабақ босатылғанға теңгеріледі. Оқу үрдісіне белсенді түрде қатысу қажет.


      6 БАҒАЛАУ САЯСАТЫ
«Ұлы Отан соғысы және соғыстан кейінгі жылдардағы әдебиет» /1941-1960/  пәні
бойынша ұпай бөлінісі
                                                                     Кесте 2
|Апта  |Бақылау түрі        |Ұпай жиыны                  |Ескерту           |
|1     |2                   |3                           |4                 |
|      |1-8 апта бойы       |30                          |                  |
|      |дәріске қатысу      |                            |                  |
|      |Семинар             |30                          |                  |
|2     |                    |                            |                  |
|      |СӨЖ                 |15                          |                  |
|      |Семинар             |30                          |                  |
|4     |                    |                            |                  |
|      |СӨЖ                 |15                          |                  |
|      |ОСӨЖ                |35                          |                  |
|      |Семинар             |30                          |                  |
|6     |                    |                            |                  |
|      |СӨЖ                 |15                          |                  |
|      |ОСӨЖ                |35                          |                  |
|      |Семинарға           |30                          |                  |
|8     |                    |                            |                  |
|      |СӨЖ                 |15                          |                  |
|      |ОСӨЖ                |35                          |                  |
|1-8 апта бойынша барлық   |300                         |                  |
|ұпай саны                 |                            |                  |
|      |9-15 апта бойы      |30                          |                  |
|      |дәріске қатысу      |                            |                  |
|      |Семинар             |30                          |                  |
|10    |                    |                            |                  |
|      |СӨЖ                 |15                          |                  |
|      |Семинар             |30                          |                  |
|12    |                    |                            |                  |
|      |СӨЖ                 |15                          |                  |
|      |ОСӨЖ                |45                          |                  |
|      |Семинар             |30                          |                  |
|14    |                    |                            |                  |
|      |СӨЖ                 |15                          |                  |
|      |Семинар             |30                          |                  |
|15    |                    |                            |                  |
|      |СӨЖ                 |15                          |                  |
|      |ОСӨЖ                |45                          |                  |
|9-15 апта бойынша барлық  |300                         |                  |
|ұпай саны                 |                            |                  |
|Емтихан ұпайы             |400                         |                  |
|Академиялық мерзімге      |1000                        |                  |
|жиынтық ұпай              |                            |                  |



      7 ӘДЕБИЕТТЕР

7.1 Негізгі әдебиеттер:
7.1.1  Ахметов З. Таңдамалы. Т.1 / З. Ахметов; Құраст. Оразбек М., Закиұлы
М.-
Алматы: Ана тілі, 2008.- 279б.-
7.1.2 Әуезов М. Шығармаларының елу томдық толық жинағы. 41-том. Мақалалар,
зерттеулер 1952-1961 / М. Әуезов; М.О. Әуезоватынд. Әдебиет және өнер ин-
ты.-  Алматы: Жібек жолы, 2009.- 287б.
7.1.3  Базарбаев М. Таңдамалы. Т.2. Көрікті ойдан - көркем сөз. Нұра-
Астана,
2009.- 351 б.
7.1.4  Бейісқұлов Т. Бес томдық жинағы.Т.1./ Т. Бейісқұлов.- Алматы: 2008.-
510 б.
|ПОӘК 042-18/29.1.33/01-2013  |№1 басылым  05.09.2013  |9беттің 9-беті            |


7.1.5 Елеукенов Ш. Әдебиет - тәуелсіздік қаруы: бүгінгі сөз өнері: өрісі
мен өресі. -Алматы: Баспалар Үйі, 2009.- 468 б.
7.1.6  Кәкішев, Т. Шығармалары. 1-т. Саңлақтар / Т. Кәкішев.- Алматы:
Анатілі,
2007.- 335 б.
7.1.7  Қазіргі қазақ әдебиеті: оқулық / Б.Ердембеков, Ж.Аймұхамбет,
Р.Тұрысбек,  - Алматы: Дәуір, 2012.- 215 б.       20 экз.
7.1.8  Міркемелұлы С. Қанаты қырқылған қырандар: Әдеби естеліктер.- Алматы:
 Білім, 2008.- 335б.
7.1.9 Сарбалаұлы Б. Жиырма бес: 1-ші том: Әдеби эссе, сын мақалалар
Алматы: АнАрыс, 2008.- 276 б.- (Наркескен).
7.1.10 Ысмағұлов Ж. Алтын ғасырдың ақ таңы.- Алматы: Арыс, 2009.- 499 б.
7.2 Қосымша әдебиеттер:
7.2.1 Әуезов М. Абай жолы. 1-4ші кітап: роман- эпопея / М. Әуезов.- Алматы:

Жазушы, 2009.- 375 б.- (Қазақстан 100 романы).
7.2.2 Жұмабек С. Таңдамалы шығармалары: 1-ші том. - Алматы: АнАрыс, 2008.-

    287 б.
7.2.3 Мәмет С. Абай бол, қазақ: Сыр-сұхбат және публицистикалық ой-
толғамдар.- Алматы: Қайнар, 2008.- 231 б
7.2.4 Махат Д. Тіл мен діл тағдыры: тарихы деректер, уақыт бедері және
ақиқат. -Астана: Ана тілі - Ата тарих, 2007.- 192б.
7.2.5 Сыдықов Т. Жетісу дүлдүлдерінің дүбірі. Зерттеулер, портреттер. -
Алматы: Арда, 2009.-479б.

Пәндер