Файл қосу

Құқық және экономика негіздерін оқыту әдістемесі



ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ

         СЕМЕЙ ҚАЛАСЫНДАҒЫ ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ

 | |
|3 деңгейлі СМЖ құжаты    |ПОӘК                   |                        |
|                         |                       |ПОӘК                    |
|                         |                       |042-18-20.1.40/02-2014  |
|«Құқық және экономика    |                       |                        |
|негіздерін оқыту         |№1 басылым             |                        |
|әдістемесі»              |11.09.2014ж.           |                        |
|Студентке арналған       |                       |                        |




































                      ПӘНДЕРДІҢ ОҚУ- ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ


             «Құқық және экономика негіздерін оқыту әдістемесі»






                   СТУДЕНТКЕ АРНАЛҒАН ПӘНДЕР БАҒДАРЛАМАСЫ





                   050115 «Құқық және экономика негіздері»
                     мамандығының студенттеріне арналған





























                                    Семей


                                    2014






1 ӘЗІРЛЕНДІ
Құрастырушы:
«Құқықтану» кафедрасының доцент м.а Н.С. Газизова




2 ТАЛҚЫЛАНДЫ
2.1 «Құқықтану» кафедрасы мәжілісінде

№1 Хаттама 03.09.2014ж.
Кафедра меңгерушісінің м.а _________  А.Е. Төлепбергенова


2.2 Экономика, құқық және гуманитарлық ғылымдар факультетінің оқу-
әдістемелік бюро мәжілісінде

                       №1 Хаттама 09.09.2014ж.

Төраға_____________С.Х.Тойкин


3 БЕКІТІЛДІ
Университеттің Оқу- әдістемелік кеңесі мәжілісінде мақұлданып, ұсынылды
№1 Хаттама 11.09.2014ж.
ОӘК төрайымы_________ Г.К.Искакова


АЛҒАШ РЕТ ЕНГІЗІЛДІ






































                                   Мазмұны



      |1   |Жалпы ережелер                                                 |    |
|2   |Пәннің мазмұны және сабақ түрлеріне байланысты сағаттар        |    |
|3   |Пәнді оқып үйренуге арналған әдістемелік нұсқаулар             |    |
|4   |Курстың форматы                                                |    |
|5   | Курстың саясаты                                               |    |
|6   |Бағалау саясаты                                                |    |
|7   |Әдебиеттер                                                     |    |
|    |                                                               |    |





























































      1 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР
      Оқытушы және пән туралы жалпы мәлімет: Газизова Назигул Слямболовна.
      Кафедра: «Юриспруденция»
      Байланыс ақпараты – тел.: 36-02-23,  №1 оқу ғимараты, кабинет №604
      Сабақтың өткізілу орны – №8 оқу ғимараты, 105 дәрісхана.
      Кредит саны – 3
        Курстың қысқаша мазмұны:
      3.1. 1995 жылы маусым айында елімізде  жаппай  құқықтық  білім  беруді
жүзеге асыру жөніндегі шаралар туралы  қаулы  қабылданды.  Қаулыда  құқықтық
оқуды мектептерде бастауыш сыныптардан бастап неғұрлым  кең  көлемде  енгізу
қажеттігі  атап  көрсетілді.  Бұдан  шығатын  тұжырым  не?  Ол   тәуелсіздік
тұғырына  көтерілген  Қазақстанның  алдында  білім   беру   саласында   жаңа
қажеттіліктердің  пайда  болуы.  Ғылым  мен  техниканың  тез  даму  қарқыны,
өндіріске шетелдік және отандық  озық,  жаңа  технологиялар  мен  әдістердің
енуі, қоғамның жаңа экономикалық қатынастарға көшуі  республикамыздың  білім
беру саласында жүргізіп жатқан реформалық өзгерістерді   жетілдіруді,  білім
сапасын арттыруды талап етеді.
      Тиімді білім беру жүйесін қабылдау үшін  қазіргі  білім  беру  жүйесін
қоғамның даму мақсатына сай  қалыптастыруға  бағыттау  керек.  Қазақстандағы
экономикалық реформа бұған дейін қалыптасқан экономика ғылымы,  экономикалық
білім мен практика арасындағы  қарым-  қатынас  жүйесін  өзгертті.  Нарықтық
экономиканың қалыптасуына  байланысты  экономикалық  білімге  деген  сұраныс
күшейді. Экономикалық білім тек экономика  мен  басқарудың  түрлі  саласында
қызмет   істейтіндірге,   ғылым   экономистерге   немесе   экономика   пәнін
оқытатындарға ғана керек емес, сонымен қатар экономикалық  білім  күнделікті
өмірде кездесетін мәселелерді шешуде қоғамның  әрбір  мүшесіне  қажеттілігін
бүгінгі өмір талабы көрсетіп отыр
      3.2 Курстың мақсаты  –  дүниеге  этикалық  жауапкершілікпен  қарайтын,
шығармашылық  ойлауға  дағдыланған,  құқықтық  және  экономикалық  мәдениеті
жетілген, адамгершілігі мол және білікті маман даярлау.
      3.3  «Құқық  және  экономика  негіздерін  оқыту   әдістемесі»   өзінің
міндеттері ретінде мыналарды  анықтайды:
 - оқытудың тиімді әдістерін пайдалана  отырып  құқықтық  және  экономикалық
   білім беруді жүйелеу;
-  құқықтық  және  экономикалық   ғылым  материалдары  негізінде  оқушыларды
тәрбиелеуге студенттерді даярлау.

   3.4 Оқытудың нәтижесі: Аталмыш курсты оқу барысында студент:
    - мектепте құқық және экономика негіздерін оқытудың әдістемесін  меңгере
      алу;
    - құқық және экономика негіздерін  оқытудың  жаңа  тәсілдерін  меңгеріп,
      жүзеге асыра алу;
    - құқық және экономика негіздері мұғаліміне қойылатын талаптарды ұстану;
    - құқықжәне экономика кабинеттерін қазіргі  талапқа  сай  безендіре  алу
      қабілетін ашу;
    - құқық және экономика негіздері сабағында және сабақтан тыс  оқушыларды
      құқықтық және экономикалық тәрбиелей білу керек.
      3.5 Курстың пререквизиттері:
    - педагогика;
    - психология;
    - жасөспірімдер физиологиясы.

         2 ПӘННІҢ МАЗМҰНЫ ЖӘНЕ САБАҚ ТҮРЛЕРІ БОЙЫНША САҒАТ БӨЛІНІСІ
                                                                    №1 Кесте
|№  |Тақырып атауы               |Сағаттар                       |Әдебиеттер  |
|   |                            |ДС |СС |ЛС |СОБӨЖ     |СӨЖ    |            |
|1  |2                           |3  |4  |5  |6         |7      |8           |
|1  |«Құқық және экономика       |2  |1  |   |1         |15     |1,3,7       |
|   |негіздерін оқыту әдістемесі»|   |   |   |          |       |            |
|   |курсының пәні, атқаратын    |   |   |   |          |       |            |
|   |қызметтері.                 |   |   |   |          |       |            |
|2  |Қазақстан Республикасындағы |2  |1  |   |2         |       |2,4,5,7,11,1|
|   |құқықтық және экономикалық  |   |   |   |          |       |3           |
|   |білім берудің  қалыптасуы   |   |   |   |          |       |            |
|   |мен дамуы                   |   |   |   |          |       |            |
|3  |Оқушыларда құқықтық және    |2  |1  |   |1         |       |1,2,5,6,8,12|
|   |экономикалық  білімді       |   |   |   |          |       |,13,14      |
|   |қалыптастыру сатылары.      |   |   |   |          |       |            |
|4  |Құқық және экономика        |2  |1  |   |2         |       |1,2,3,6,8,10|
|   |негіздерін оқытуды          |   |   |   |          |       |            |
|   |ұйымдастырудың нысандары.   |   |   |   |          |       |            |
|5  |Құқықтық және экономикалық  |2  |1  |   |1         |       |1,2,7,8,9,13|
|   |құжаттар мен өзге де дерек  |   |   |   |          |       |,           |
|   |көздерін оқытудың әдістері  |   |   |   |          |       |15          |
|6  |Құқық және экономика        |2  |1  |   |2         |       |1,2,3,5,8,10|
|   |негіздерін оқу саласындағы  |   |   |   |          |       |,11,12,13,14|
|   |бағдарламалар, оқулықтар,   |   |   |   |          |       |            |
|   |әдістемелік әдебиеттерді    |   |   |   |          |       |            |
|   |талдау тәсілдері.           |   |   |   |          |       |            |
|7  |Оқушылардың біліміне,       |2  |1  |   |1         |       |1,2,3,8,9,10|
|   |біліктілігіне, тәрбиелік    |   |   |   |          |       |,15         |
|   |дәрежесіне қойылатын        |   |   |   |          |       |            |
|   |мемлекеттік стандарт        |   |   |   |          |       |            |
|   |талаптары.                  |   |   |   |          |       |            |
|8  |Курс бойынша сабақта және   |2  |1  |   |2         |       |1,2,3,4,6,8,|
|   |сабақтан тыс оқушылардың    |   |   |   |          |       |9,11,12,13  |
|   |танымдық  іс-әрекетін       |   |   |   |          |       |            |
|   |ұйымдастыру.                |   |   |   |          |       |            |
|9  |«Құқық және экономика       |2  |1  |   |1         |       |1,2,5,6,8,9 |
|   |негіздері» курсы бойынша    |   |   |   |          |       |            |
|   |әдістемелік нұсқаулар мен   |   |   |   |          |       |            |
|   |бағдарлама.                 |   |   |   |          |       |            |
|10 |Құқықтық және экономикалық  |2  |1  |   |1         |       |1,2,3,4,13  |
|   |білім берудегі  курсішілік, |   |   |   |          |       |            |
|   |курс және пәнаралық         |   |   |   |          |       |            |
|   |байланыстарды жүзеге асыру. |   |   |   |          |       |            |
|11 |Құқық және экономика        |2  |1  |   |1         |       |1,2,3,5,6,8,|
|   |негіздері  сабағында баспа  |   |   |   |          |       |11,13,14,15 |
|   |деректермен    жұмыс істеу  |   |   |   |          |       |            |
|   |тәсілдері.                  |   |   |   |          |       |            |
|12 |Құқық және экономика        |2  |1  |   |2         |25     |1,2,3,6,9,13|
|   |негіздері сабағында жаңа    |   |   |   |          |       |            |
|   |педагогикалық, ақпараттық   |   |   |   |          |       |            |
|   |технологияларды қолданудың  |   |   |   |          |       |            |
|   |әдістемелік жолдары.        |   |   |   |          |       |            |
|13 |Құқық және экономика        |2  |1  |   |1         |       |1,2,3,4,6,9,|
|   |негіздері сабағында оқылған |   |   |   |          |       |15          |
|   |материалдарды қайталау,     |   |   |   |          |       |            |
|   |тексеру және бағалау        |   |   |   |          |       |            |
|   |әдістемесі.                 |   |   |   |          |       |            |
|14 |Мектепте құқық және         |2  |1  |   |2,5       |       |1,2,3,4,8   |
|   |экономика негіздері         |   |   |   |          |       |            |
|   |кабинеттерін жарақтандыру.  |   |   |   |          |       |            |
|15 |Құқық және экономика        |2  |1  |   |2         |12,5   |1,2,3,4,8,9,|
|   |негіздері мұғалімі.         |   |   |   |          |       |10          |


      3 ПӘНДІ ОҚЫП ҮЙРЕНУГЕ АРНАЛҒАН ӘДІСТЕМЕЛІК НҰСҚАУЛАР
           Семинар сабақтарын өткізуге арналған әдістемелік нұсқау
      «Құқық және \экономика  негіздерін  оқыту  әдістемесі»  пәні   бойынша
семинар  сабақтары  құқықтық  білімді  нығайтудың    негізгі    жолы   болып
табылады. Семинар сабағында  студент  тақырып  бойынша  берілген  сұрақтарға
жауап тауып қана қоймай оны қорытып   дұрыс  жеткізе  білуі  қажет.  Семинар
сабағында  студент   өзінің   дәріс   сабағында    алған    білім   деңгейін
тереңдетуге,  талқыланып  отырған  тақырыпқа   қатысты   өзінің   көзқарасын
білдіруге  мүмкіндік  алады.  Семинар  сабағына  дайындалу  барысында   жаңа
термин сөздерге мән беріп, оны есте сақтауға тырысу керек.
      Студент  семинар сабағына  дайындалуға ұсынылған әдебиеттерді   мұқият
саралауы  керек  және  ол  ұсынылған  әдебиеттермен  шектеліп  қана  қоймай,
сонымен бірге  өз  тарапынан  ізденіп   баспа  материалдарын  да  қарастыруы
қажет. Құқықтық білім адам  өмірінің  барлық  кезеңдеріне  қажет,  сондықтан
аталмыш пәнге деген  қызығушылықтың  болуы  студенттің  құқықтық  мәдениетін
арттыруға септігін  тигізеді.  Семинар  сабағының  басты  кеңесшісі  ол  пән
оқытушысы. Сол себепті түсініксіз сұрақтарға оқытушыдан кеңес  алып  отырған
жөн.  Семинар  сабағында  тақырыпқа  қатысты  мәселе  көтеріліп,  әр   түрлі
әдістердің   қолдануымен   шешіледі.  Әдістер:   ахуалдық    есептер   шешу,
баяндау, пікір  таластыру,  ойын  және  т.б.  Есептер  дегеніміз  күнделікті
өмірімізде  туындап жатқан құқықтық  мән  –  жайлар,  мәне  соларға  жауапты
іздеу барысында студент  қажетті  нормативті  құжатты дұрыс  тауып,  талдауы
керек.  Жауапты  баяндау  барысында  арнайы  деректерге  сүйене  отырып,  өз
сөздеріне дәлелдемелер келтіріп отыруы керек. Жауап беру барысында   баяндап
тұрған мәселеге тұжырым жасай алуы қажет.

      4 КУРСТЫҢ ФОРМАТЫ
      Курс  дәріс,  семинар  сабақтарынан,  студенттің  өздік   жұмыстарынан
тұрады. Пәнді  толық  игеру  мақсатында  студентке  оқытушыдан  кеңес  алуға
арнайы сағаттар бөлінген. Шептік бақылау  студенттің  білімін  аттестациялау
үшін беріледі. Шептік бақылау нысаны тест түрінде болуы мүмкін.
      5 ПӘННІҢ САЯСАТЫ:
• Сабақтарға уақытында келу;
    • сабақ үстінде басқа істермен шұғылданбау, ұялы телефонды өшіріп қою;
    • себепсіз сабақтан қалмау, ауырған жағдайда  дәрігерләк анықтама әкелу;
    • босатқан сабақтарды оқытушы белгілеген уақытта келіп тапсыру;
    • тапсырманы орындамаған жағдайда, қорытынды  баға төмендейді;
    • оқу процессіне белсенді қатысу;
    • күнделікті сабаққа қатысу;
    • шыдамды, жауапты болу керек, курстастарымен және  оқытушылармен  жақсы
      қарым – қатынас орнату.
    •  Талаптар:  сабақ  барысындағы  жұмыстарға   белсенді   қатысу   үшін,
      студенттердің құқық негіздері пәніне деген қызығушылығы қажет.  Барлық
      тапсырмаларды уақытында орындау керек. Сабақта материалды талдау үшін,
      сұрақтар қойып, сын көзқарас білдіру үшін, мәселені көтеру үшін  алдын
      ала дайындалып келу керек.


            6 БАҒАЛАУ САЯСАТЫ
      1-7  апта  аралығында  студент  барлығы  300  балл  жинақтайды,   8-15
аралығында 300 балл жинақтауы керек. Жалпы балл -600. Емтихан- 400 балл.


      7 ӘДЕБИЕТТЕР
      7.1 Негізгі әдебиеттер:
   1. Е.Сағындықұлы., Педагогика – Алматы РБК- 2009 жыл – 312 бет.
   2. Газизова Н.С. ҚР мемлекеті және құқығы негіздерін оқыту әдістемесі.
      Оқу әдістемелік құрал.СМПИ.- Семей,2005.- 168 бет.
      7.2Қосымша әдебиеттер:
     1. Баймырзаева Р. Жалпыға бірдей құқықтық оқудың өзекті мәселелері. //
        Қазақстан заңдары. – 2008.- №8, Б.39 – 44.
     2. Қазақстан Республикасының 2015 жылға дейінгі  білім  беруді  дамыту
        тұжырымдамасы. Астана. 26 желтоқсан, 2003.
     3. Білім туралы. – Об  образовании:  Қазақстан  Республикасының  Заңы.
        Алматы. «Литера», 2013.
     4. Газизова Н.С. Азаматтық білім  – құқықтық мемлекет болудың  кепілі.
        // Қазақстан мектебі, №3, 2004.- Б.27-31.
     5. Газизова Г.С. Құқық дегеніміз не? // Қазақстан мектебі, №4,  2004.-
        Б.17-19.
     6.  Инновациалық  оқытудың   педагогикалық   шарттары.   //Қ.А.Иассауи
        атындағы  ХҚТУ  Шымкент   ғылыми   -   әдістемелік   конференцияның
        материалдар жинағы. 2004.
     7. Гиниятуллина  А.А.Опыт  организации  групповой  работы  на  уроках.
        //Начальная школа, 2004, №1, С.15 – 17.
     8.  Ағанина  Қ.   Қазақстанда  оқушыларға  экономикалық   білім   беру
        жүйесінің қалыптасуы // Экономика негіздері – 2004-№3-Б.7-11.
     9. Ағанина Қ.  Экономикалық  білі  негіздері.  //  Экономикалық  білім
        негіздері – 2004- №4 – Б.17-18.
    10. Қ.Ағанина  Экономикалық білім беруді дамыту // Экономика негіздері-
        2005-№2 – Б.36-37.
    11. .Ерназарбекова А., Ортаев Б.,   Орта мектеп  оқушыларына  берілетін
        экономикалық білім мен тәрбие. // Ізденіс – 2007 - №4  -Б. 241-244.
    12. Махадиева Б., Экономикалық тәрбие берудің қажеттілігі. // Қазақстан
        мектебі – 2008 -№6- Б.9-11.
    13.  Алижан  Б.А.  Родителям  об   обязанностях   и   правах   ребенка;
        ответственность, права и обязанности родителей  в  деле  воспитания
        ребенка // История Казахстана: преподование в  школах  и  вузах.  –
        2007, № 7.- С. 69 – 75.
|                                                                           |

Пәндер