Файл қосу

Теориялық және тарихи педагогикалық зерттеудің әдістері



|Қазақстан Республикасы білім және ғылым министрлігі                                 |
|Семей қаласының  Шәкәрім атындағы мемлекеттік университеті                          |
|Педагогикалық факультеті                                                            |
|     3 деңгейдегі СМК құжаты    |       ПОӘК    |ПОӘК 042-18.30. 1.19.01. -2014      |
|                                |03.09.2014     |                                    |
|                                |№2 басылым     |                                    |
| «Ғылыми- педагогикалық зерттеу |               |                                    |
|әдістемесі» пәнінен студенттерге|               |                                    |
|арналған жұмыс бағдарламасы     |               |                                    |











         5В010200 – «Бастауыш оқытудың педагогикасы мен әдістемесі»
                            мамандығына арналған


                 «Ғылыми- педагогикалық зерттеу әдістемесі»
                                   пәнінен




                  Оқытушыға арналған оқу жұмыс бағдарламасы








































                                    Семей
                                    2014
|ПОӘК 042-18.30.1.19.01-2014    |03.09.2014  №2 басылым  |10 беттің 2-сі          |


                                  Алғы сөз




1. Құрастырған
Құрастырған:  ____________________    Серикова  Н.У., Оралбекова Б.С.
«Педагогика» кафедрасының доцент м.а., оқытушысы,
Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік университеті
«03  » 09     2014 ж.

2. Талқыланды
2.1. Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік университетінің
«Педагогика» кафедрасы отырысында қарастырылды.
Хаттама №1      «03 »    қыркүйек     2014 ж.


      Кафедра меңгерушісі: __________  Джанбубекова М.З.


2.2. Факультеттің оқу-әдістемелік бюросы отырысында қарастырылды.
Хаттама №1    « 05» қыркүйек           2014 ж.


      Төрағайымы: __________ Ахметова Т. Ш.

3. бекітілді
Университеттің Оқу-әдістемелік  кеңесі отырысында баспаға жіберуге ұсынылды

және  мақұлданды.
Хаттама №1   «11»    қыркүйек                 2014 ж.


      ОӘК төрайымы:   _______________ Искакова Г.К.

4. Алғашқы рет енгізілді
(«03» _09___________ 2013 __ж.   №1__  басылымның орнына)

















|ПОӘК 042-18.30.1.19.01-2014    |03.09.2014  №2 басылым  |10 беттің 3-сі          |






                                   Мазмұны


1 Қолданылу  облысы
2 Нормативтік сілтемелер
3 Жалпы ережелер
4 Оқу пәнінің мазмұны
5 Студенттің  өздік жұмысының тақырыптары
6 Пәннің оқу-әдістемелік картасы
7 Оқу-әдістемелік әдебиеттермен қамтамасыз етілу картасы
8 Әдебиеттер





























|ПОӘК 042-18.30.1.19.01-2014    |03.09.2014  №2 басылым  |10 беттің 4-сі          |


1. Қолданылу облысы
       «Ғылыми – педагогикалық зерттеу әдістемесі»   пәнінің оқу-әдістемелік
кешенінің құрамына енетін   оқытушыға  арналған  пәннің  жұмыс  бағдарламасы
5В010200  -Бастауыш  оқытудың  педагогикасы  мен  әдістемесі    мамандығының
студенттеріне арналған.


2. Нормативтік сілтемелер
  Бұл  «Ғылыми –  педагогикалық  зерттеу  әдістемесі»    пәнінің  оқытушыға
арналған жұмыс бағдарламасы берілген пән  бойынша  оқу  үрдісін  ұйымдастыру
таңдау курсы болып   жүзеге асырылады:
Оқытушыға арналған оқу жұмыс бағдарламасы оқыту процесін  келесі  құжаттарда
келтірілген талаптар мен ұсыныстарға сәйкес жүргізу үшін құрастырылған  және
 реттейді:
-5В010200  -Бастауыш  оқытудың  педагогикасы  мен  әдістемесі   мамандығының
типтік оқу жоспарына сай
- СТУ  042  –  РГКП  –  СГУ  –4-2014  Университет  стандарты  «Пәннің  оқыту
әдістемелік комплексін дайындауға жалпы талаптар»;
-  ДП-042-1.01.–2014  Құжатталған  процедура   «Пәннің   оқыту   әдістемелік
комплексінің құрылымы мен мазмұны»

3 .  Жалпы жағдайлар
         3.1 Пәннің қысқаша мазмұны: Курс реттелген тәсілдердің  ұйымдастыру
амалдарының  және  педагогикалық  зерттеуді  түзетудің,  оларды   қолданудың
тәртібін және белгіленген ғылыми мақсаттарға жеткенде  алынған  нәтижелердің
интерпретациясы ретінде, студенттердің  ғылыми  ізденіс  әдістемесі  бойынша
теориялық және практикалық даярлығына бағдарланған
3.2  Курстың   мақсаты:  Студенттерді  ғылыми  ізденіс  әдістемесі   бойынша
теориялық және практикалық даярлыққа  бағдарлау
 3.3Курстың міндеті:
-Болашақ мұғалімдердің ізденіс зерттеу іс-әрекетіне бейімділігін дамыту;
-Оқу-тәрбие міндеттерін шығармашылықпен шешу;
-Студенттердің  әдіснамалық  негіздері  және  ғылыми-педагогикалық   зерттеу
әдістемесін игеруі.;
 -Ғылыми зерттеу ізденісінің барысында түрлі  хабарламалық  көздермен  жұмыс
істеу дағдысын;
- бастауыш мектептің  оқу-тәрбие  процесінде  тәжірибелік  міндеттерді  шешу
үшін әдістемелік зерттеу біліктері мен дағдыларын қолдануды қалыптастыру.
3.4  Курс нәтижесі:
      Курсты оқып-үйренуде студент білу керек:
       Зерттеу  қызметтерінің тәжірибеде жүзеге асырылуын.
       Курс реттелген тәсілдердің ұйымдастыру амалдарының және педагогикалық
зерттеуді түзетудің, оларды  қолданудың  тәртібін  және  белгіленген  ғылыми
мақсаттарға   жеткенде   алынған   нәтижелердің   интерпретациясы   ретінде,
студенттердің ғылыми ізденіс әдістемесі бойынша теориялық  және  практикалық
даярлығының болуы.
      Педагогикалық зерттеудің  әдіснамалық  және  әдістемелік  проблемалары
бойынша әдебиетті аннотациялау және конспектілеу,  рефераттау,  рецензиялау,
педагогикалық
      сөздік  жүргізу,  микрозерттеулер  жүргізу,   педагогикалық   тренинг,
курстық жұмыс орындау.


|ПОӘК 042-18.30.1.19.01-2014    |03.09.2014  №2 басылым  |10 беттің 5-сі          |


3.5 Пәннің пререквизиті:
-педагогикалық мамандыққа кіріспе;
-жалпы педагогиканы;
-философия
-психология және адам дамуы
3.6 Пәннің постреквизиті: :
-педагогика тарихы;
-этнопедагогиканы;
-бастауыш мектептегі тәрбие жұмысының теориясы мен әдістемесі;
-педагогикалық шеберлік

 3.7 Оқу жұмыс жоспарынан ақпарат
1-кесте
|Курс                                                    |Семестр            |
|1                                                       |2                  |
|Дәріс сабақтар                                          |                   |
|Тақырып 1. Ғылыми іс - әрекет (ғылыми процесс ретінде). |3                  |
|Ғылым – таным процесінің ерекше формасы.Ғылыми          |                   |
|шығармашылық.Ғылыми іс - әрекет, оның мақсаты мен       |                   |
|ерекшеліктері.Студенттердің ғылыми – зерттеу жұмыстары –|                   |
|курстық және дипломдық жұмыс.                           |                   |
|Тақырып 2. Ғылыми педагогикалық зерттеу және оның       |3                  |
|әдіснамалық     принциптері.                            |                   |
|Ғылыми – педагогикалық зерттеу – жаңа педагогикалық     |                   |
|білімді қалыптастыру процесі.Педагогика ғылымының       |                   |
|әдіснамасы.Педагогикалық зерттеудің құрылымы мен        |                   |
|логикасы.Зерттеулердің негізгі кезеңдері (этаптары).    |                   |
|Тақырып 3. Зерттеудің мәселесі мен тақырыбын анықтау –  |3                  |
|ғылыми ізденістің алғашқы кезеңі.Зерттеу тақырыбының    |                   |
|көкейкестілігі.Зерттеу тақырыбын негіздеу.              |                   |
|Проблеманы қою және дамыту                              |                   |
|Тақырып 4. Зерттелетін мәселенің жағдайын талдау.       |3                  |
|Ғылыми әдебиетпен жұмыс.Әдеби көздердің библиографиялық |                   |
|деректері.Ғылыми мәтін.                                 |                   |
|Тақырып 5. Ғылыми педагогикалық  зерттеулердің  алғашқы |3                  |
|қойылу кезеңі.                                          |                   |
|Зерттеу пәнін анықтау.Теориялық кезең және зерттеу      |                   |
|деңгейі.                                                |                   |
|Тақырып 6. Ғылыми педагогикалық зерттеудің жүргізілу    |3                  |
|процесі және қорытынды кезеңі.                          |                   |
|Ғылыми педагогикалық зерттеуді жүргізу процесі.         |                   |
|2. Студенттердің ғылыми зерттеу жұмыстарының басқа      |                   |
|түрлері.                                                |                   |
|Тақырып 7. Ғылыми педагогиканың зерттеу әдістері        |3                  |
|Зерттеу әдістері және олардың жіктелуі.Зерттеу          |                   |
|әдістерінің жалпы сипаттамасы.Эксперимент әдісі және оны|                   |
|жүргізу принциптері.                                    |                   |
|Тақырып 8. Теориялық және тарихи педагогикалық          |3                  |
|зерттеудің әдістері.                                    |                   |
|Теориялық зерттеу әдістерінің мәні.Теориялық деңгей     |                   |
|әдістері. Тарихи педагогикалық зерттеу әдістері.        |                   |
|Тақырып 9. Эмпирикалық зерттеу әдістері. Педагогикалық  |3                  |
|эксперимент.Сұрақ – жауап әдістері.                     |                   |
|Мұғалімдердің, жаңашыл педагогтардың тәжірибесін        |                   |
|зерттеу.Педагогикалық құжаттарды зерттеу.               |                   |
|Тақырып 10. Озық педагогикадық тәжірибені зерттеу және  |3                  |
|жинақтау.Озат педагогикалық тәжірибе туралы ұғым.Озат   |                   |
|педагогикалық тәжірибенің белгілері, оған қойылатын     |                   |
|талаптар.Инновация.                                     |                   |
| Барлығы:                                               |30 сағат           |
|                      Тәжірибелік сабақтар              |                   |
|Тақырып 1. Ғылыми іс-әрекет                             |1                  |
|Жоспары:                                                |                   |
|1.Ғылыми таным процесінің ерекше формасы                |                   |
|2.Ғылыми шығармашылық                                   |                   |
|Тақырып 2. Педагог тұлғасының қалыптасуы мен дамуындағы |1                  |
|зерттеу іс- әрекетінің рөлі                             |                   |
|1. Педагог тұлғасы                                      |                   |
|2.Педагог тұлғасының қалыптасуы мен дамуындағы зерттеу  |                   |
|іс- әрекетінің рөлі                                     |                   |
|Тақырып 3.  Ғылыми педагогикалық зерттеу және оның      |1                  |
|әдіснамалық мәдениеті                                   |                   |
|1.Педагогикалық зерттеулерді әдіснамалық принциптер     |                   |
|тұрғысынан қарау                                        |                   |
|2.Мұғалімнің әдіснамалық мәдениеті                      |                   |
|Тақырып 4. Зерттеудің мәселесі мен тақырыбын            |                   |
|анықтау-ғылыми ізденістің алғашқы  кезеңі(1 сағ.)       |                   |
|Зерттеу тақырыбының көкейкестілігі                      |1                  |
|Ғылыми ізденістің нәтижесінің мәселені дұрыс қойылуға   |                   |
|тәуелділігі                                             |                   |
|Тақырып 5.  Зерттелетін мәселенің жағдайын талдау (3    |3                  |
|сағ)                                                    |                   |
|1. Ғылыми әдебиетпен жұмыс- ғылыми зерттеу іс-әрекетін  |                   |
|меңгерудің шарты                                        |                   |
|2.Хабарламаның көздерін іріктеп алу және зерттеу.Әдеби  |                   |
|көздердің түрлері.Библиографиялық ізденіс, кталогтармен |                   |
|жұмыс.                                                  |                   |
|Тақырып 6. Ғылыми педагогикалық зерттеудің алғашқы      |2                  |
|қойылу кезеңі                                           |                   |
|1.Ғылыми педагогикалық зерттеудің алғашқы қойылу кезеңі,|                   |
|оны құрудың логикасы(мәселе, тақырып, объект, мақсаты,  |                   |
|міндеттері, жетекші идеясы, болжам)                     |                   |
|2.Зерттеу пәнін анықтау-ізденістің шекарасын белгілеу   |                   |
|Тақырып 7.  Ғылыми педагогикалық зерттеу әдістері (1    |1                  |
|сағ.)                                                   |                   |
|                                                        |                   |
|1.Таным әдістері ғылыми зерттеудің құрамдас бөлігі      |                   |
|2.Зерттеу әдістерін іріктеп алу ғылыми педагогикалық    |                   |
|зерттеудің маңызды кезеңі                               |                   |
|Тақырып 8. Теориялық және тарихи педагогикалық          |1                  |
|зерттеулердің әдістері                                  |                   |
|(1 сағ.)                                                |                   |
|1.Теориялық зерттеу әдістерінің мәні. Анализ, синтез,   |                   |
|индукция және дедукция.                                 |                   |
|2.Тарихи педагогикалық зерттулердің педагогиканы дамыту |                   |
|және тәрбиелеу тәжірибесі үшін мәні                     |                   |
|Тақырып 9. Эмпирикалық зерттеу әдістері (2 сағ.)        |2                  |
|1.Зерттеулердің эмпирикалық әдістері, олардың ғылымдағы |                   |
|орны                                                    |                   |
|2.Педагогикалық эксперимент, оның түрлері және жүргізілу|                   |
|кезеңдері                                               |                   |
|Тақырып 10. Озық педагогикалық тәжірибені зерттеу және  |2                  |
|жинақтау                                                |                   |
|1.Мұғалімнің озық тәжірибесі және оның педагогика       |                   |
|ғылымын дамытудағы рөлі                                 |                   |
|2.Озық тәжірибе-зерттеу жобаларының негізгі             |                   |
|«педагогикалық тәжірибе», «озық тәжірибе»,  «жаңашылдық |                   |
|педагогикалық тәжірибе» түсініктерінің мәні             |                   |
|3.Педагогикалық тәжірибені жинақтау                     |                   |
|4.Озық педагогикалық тәжірибені тарату                  |                   |
|Барлығы                                                 |15                 |

5.  Студенттің өздік жұмыстарының тақырыптары

5.1  БАӨЖ №1. Педагог зерттеушінің әдіснамалық мәдениеті
      Өткізілу формасы:  конспект жазу

5.2  БАӨЖ №2. .Библиографиялық ізденіс, түрлі каталогтармен жұмыс істеу
      Өткізілу формасы: конспект жазу

5.3  БАӨЖ №3. Курстық және дипломдық жұмыстардың ғылыми аппараты 
      Өткізілу формасы: Баяндама  жаз
.
5.4  БАӨЖ №4.  Ғылыми педагогикалық зерттеу әдістерін топтап бөлу
       Өткізілу формасы: Кесте сыз







|ПОӘК 042-18.30.1.19.01-2014    |03.09.2014  №2 басылым  |10 беттің 8-сі          |


                                  Кесте 3
6. Пәнннің оқу-әдістемелік картасы


|Дәріс сабағының       |Тәжірбиелік сабақтар       |Көрнекі       |Өз бетімен  |Бақылау |
|тақырыбы              |тақырыбы                   |құралдар,     |дайындалу   |түрі    |
|                      |                           |плакаттар,    |сұрақтары   |        |
|                      |                           |лаборатория-лы|            |        |
|                      |                           |қ стендтер    |            |        |
|1                     |2                          |4             |5           |6       |
|Ғылыми іс - әрекет    | Ғылыми іс-әрекет          |Дәріс тезисі, |Сөздіктермен|Жазбаша |
|(ғылыми процесс       |                           |сызба нұсқа   |жұмыс       |ауызша  |
|ретінде).             |                           |              |            |        |
|Ғылыми педагогикалық  | Педагог тұлғасының        |Дәріс тезисі, |            |Жазбаша,|
|зерттеу және оның     |қалыптасуы мен дамуындағы  |сызба нұсқа   |Үлестірме   |ауызша  |
|әдіснамалық           |зерттеу іс- әрекетінің рөлі|              |тапсырмалары|        |
|принциптері.          |                           |              |-мен жұмыс  |        |
|Зерттеудің мәселесі   |  Ғылыми педагогикалық     |Дәріс тезисі, |            |Жазбаша,|
|мен тақырыбын анықтау |зерттеу және оның          |сызба нұсқа,  |Үлестірме   |ауызша  |
|– ғылыми ізденістің   |әдіснамалық мәдениеті      |кесте         |тапсырмалары|        |
|алғашқы кезеңі.       |                           |              |-мен жұмыс  |        |
|Зерттелетін мәселенің |Зерттеудің мәселесі мен    |Дәріс тезисі, |Үлестірме   |Жазбаша,|
|жағдайын талдау.      |тақырыбын анықтау-ғылыми   |кесте         |тапсырмалары|ауызша  |
|                      |ізденістің алғашқы  кезеңі |              |-мен жұмыс  |        |
|Ғылыми педагогикалық  | Зерттелетін мәселенің     |Дәріс тезисі, |Үлестірмелі |Жазбаша,|
|зерттеулердің  алғашқы|жағдайын талдау            |сызба нұсқа,  |карточкамен |ауызша  |
|қойылу кезеңі.        |                           |үлестірмелі   |жұмыс       |        |
|                      |                           |карточка      |            |        |
|Ғылыми педагогикалық  | Ғылыми педагогикалық      |Дәріс тезисі, |Үлестірме   |Жазбаша |
|зерттеудің жүргізілу  |зерттеудің алғашқы қойылу  |бақылау       |тапсырмалары|        |
|процесі және қорытынды|кезеңі                     |тапсырмалары  |-мен жұмыс  |        |
|кезеңі.               |                           |              |            |        |
|Ғылыми педагогиканың  |  Ғылыми педагогикалық     |Дәріс тезисі, |Картотека   |Жазбаша,|
|зерттеу әдістері      |зерттеу әдістері           |сызба нұсқа   |теру        |ауызша  |
|Теориялық және тарихи | Теориялық және тарихи     |Дәріс тезисі, |Сөздікпен   |Жазбаша,|
|педагогикалық         |педагогикалық зерттеулердің|кесте, сызба  |жұмыс       |ауызша  |
|зерттеудің әдістері.  |әдістері                   |нұсқа         |            |        |
|Эмпирикалық зерттеу   | Эмпирикалық зерттеу       |Дәріс тезисі, |Үлестірме   |Жазбаша,|
|әдістері.             |әдістері                   |сызба нұсқа,  |карточкамен |ауызша  |
|                      |                           |үлестірме     |жұмыс       |        |
|                      |                           |каточка       |            |        |
|Озық педагогикадық    | Озық педагогикалық        |              |            |        |
|тәжірибені зерттеу    |тәжірибені зерттеу және    |              |            |        |
|және жинақтау.        |жинақтау                   |              |            |        |
|                      |                           |              |            |        |




|ПОӘК 042-18.30.1.19.01-2014       |03.09.2014  №2 басылым    |10 беттің 9-сы            |



7. Оқу-әдістемелік әдебиеттермен қамтамасыз етілу картасы

                                                         Кесте 4

|Оқулықтардың, оқу      |Саны          |Студенттердің  |Қамтамасыз ету   |
|құралдарының атауы     |              |саны           |пайызы           |
|1                      |2             |3              |4                |
|Асқарова Е.С. Ғылыми   |4             |7              |58               |
|зерттеулердің          |              |               |                 |
|негізі.А..,-2005       |              |               |                 |
|Аубакирова Р.Ж. ,      |20            |7              |100              |
|Нурбекова М.А.         |              |               |                 |
|Педагогикалық зерттеу  |              |               |                 |
|әдістемесі: Оқу        |              |               |                 |
|құралы.-Астана:        |              |               |                 |
|Фолиант, 2011.-128б    |              |               |                 |
|Шкляр М.Ф. Основы      |4             |               |58               |
|научных исследований.  |              |               |                 |
|М....,2009             |              |               |                 |

   7.  Пайдаланатын әдебиеттер тізімі
1.Асқарова Е.С. Ғылыми зерттеулердің негізі.А..,-2005
 2. Аубакирова Р.Ж. , Нурбекова М.А. Педагогикалық зерттеу  әдістемесі:  Оқу
құралы.-Астана: Фолиант, 2011.-128б
3.Брежнова   Е.В.,   Краевский   В.В.   Основы   учебно    исследовательской
деятельности студентов. М..,2005
4.Новиков А.М. Методология образования М..,2002
5.Загвянский   В.И.,   Атаханова   Р.   Методология   и   методы   психолого
педагогического исследования М..,2003
6. Герасимов И.Г Структура научного исследования  М.., 1985
7.Қалиева Э. И. Ғылыми зерттеу әдістемесі. Оқу-әдістемелік құрал. 2005-145б
8.Автухов И.Г., Огородников И.Т., Хант И.Т. Организация и методика работы  в
высшей школе: монография /И.Г Автухов и др. - М.:АПН СССР, 1933. - 175с.
9.Губайдуллина Г.Н. Теория и методика реализации  системообразующих  функций
педагогического процесса: учебно-метод. пособие /Г.Н. Губайдуллина. –  Усть-
Каменогорск.: Изд-во ВКГУ им. С. Аманжолова, 2009. – 70с.
10. Г.Н. Губайдуллина Педагогиканы оқыту әдістемесі: оқу  құралы.  -Өскемен:
С. Аманжолов атындағы ШҚМУ баспасы, 2012. – 244 бет.
11. Тәжібаев Т.Т. ХІХ ғасырдың  ІІ  жартысындағы  Қазақстандағы  ағартушылық
пен педагогикалық ойдың дамуы /Т.Т. Тәжибаев. - Алматы.: Мектеп, 1958. –  97
бет
12. Қоянбаев Ж.Б. Педагогика: оқу құралы /Ж.Б. Қоянбаев.  –  Алматы.:  Раун,
1992. – 240 бет.

|ПОӘК 042-18.30.1.19.01-2014    |03.09.2014  №2 басылым  |10 беттің 10-сы         |

13.Қоянбаев Ж.Б., Қоянбаева Р.М.  Педагогика:  университеттер  студенттеріне
арналған оқу құралы /Ж.Б. Қоянбаев, Р.М. Қоянбаев. -  Алматы,  2000.  –  384
бет.
14. Мұқанов М.М. Ақыл-ой өрісі /М.М. Мұқанов. Алматы.: Рауан,  1980.  –  180
бет.
15.Новые педагогические и информационные технологии в  системе  образования:
учеб. пособие. – М.: Академия, 1999. – 224с.
16. Педагогика: оқу құралы /Ред. бақ. Н.Д. Хмель. – Алматы.:  Абай  атындағы
Қазақ Ұлттық педагогикалық университеті, 2003. – 367 бет.
17.  Якиманская  И.С.  Технологии  личностно  ориентированного  обучения   в
современной школе: монография /И.С.  Якиманская.  –  М.:  Сентябрь,  2000  –
307с.
Шкляр М.Ф. Основы научных исследований. М....,2009













Пәндер