Файл қосу

Актуальные проблемы









       5 В 020500 - « Филология: қазақ тілі »   мамандығына  арналған
            «  Мәтін лингвистикасының өзекті мәселелері» пәнінің
                          ОҚУ- ӘДІСТЕМЕЛІК  КЕШЕНІ





                ОҚЫТУШЫҒА АРНАЛҒАН ПӘННІҢ ЖҰМЫС БАҒДАРЛАМАСЫ
























                                    СЕМЕЙ
                                    2013

                                   Кіріспе
1 ҚҰРАСТЫРЫЛДЫ
Құрастырған _____ «___» ______2013 жыл
Семей қаласының Шәкәрім атындағы  мемлекеттік  университетінің қазақ
тілінің теориясы мен әдістемесі кафедрасының  меңгерушісі, филология
ғылымдарының кандидаты Ә.М. Жұмағұлова

2 КЕЛІСІЛДІ
2.1 Қазақ  тілінің теориясы мен әдістемесі  кафедрасының  отырысында
қаралып, талқыланды
Хаттама     №___  «___» ___________2013жыл

Кафедра меңгерушісі_______________Жұмағұлова Ә.М.

2.2  Филология  факультетінің оқу- әдістемелік бюросында талқыланып,
бекітілді
Хаттама     №___  «___» ___________2013  жыл

Төрайымы_________________Мұқанова Қ.Қ.

3 БЕКІТІЛДІ

Университеттің оқу-әдістемелік  бюросында бекітілді
Хаттама     №___  «___» ________2013жыл

1 БАСЫЛЫМ
















                                   Мазмұны

1 Қолданыс  аясы
2 Нормативтік сілтемелер
3 Жалпы ережелер
4 Оқытушыға арналған жұмыс бағдарламасының мазмұны
5 СӨЖ-ның тақырыптары
6 Пәннің оқу-әдістемелік картасы
7 Оқу-әдістемелік әдебиеттермен қамтамасыз етілу картасы
8 Әдебиеттер


































1 ҚОЛДАНУ АЯСЫ

      «Мәтін лингвистикасының  өзекті  мәселелері»  пәнінің  оқу-әдістемелік
кешенінің құрамына кіретін  оқытушыға  арналған  пәннің  жұмыс  бағдарламасы
5В020500 «Филология: қазақ тілі» мамандығының студенттеріне арналған


2 НОРМАТИВТІК СІЛТЕМЕЛЕР

      Осы «Мәтін лингвистикасының  өзекті  мәселелері  »  пәнінің  оқытушыға
арналған жұмыс бағдарламасы берілген пән бойынша оқу үрдісін  ұйымдастырудың
тәртібін төмендегі нормативтік құжаттар негізінде жүзеге асырады:







3 ЖАЛПЫ   ЕРЕЖЕЛЕР
3.1 Пәннің қысқаша мазмұны
      Шығарманың  идеялық, эстетикалық мазмұны және  тілдік  сөз  формалары,
олардың  мәтін мен дискурс  талдаудағы   бірлігі  мен   әрекеттестігі   жеке
авторлар шығармаларын  талдау кезінде жүзеге  асырылады.   Мәтіннің  негізгі
әдістері  мен  тәсілдерін  жан-жақты  меңгерту  арқылы    шығармаға   тілдік
тәсілдердің таңдалуы, олардың мақсатты жұмсалу факторларын талдап  үйренеді.
Мәтіннің семантикалық құрылымына  талдау арқылы жүргізіледі.
3.2 Осы курстың  мақсаты:
        Мәтін  туралы  ілім  –   мәтіннің   мағыналық,  құрылымдық  жақтарын
зерттейтін тіл білімінің іргелі бір саласы. Мәтін түзуде  тілдің  құрылымдық
 компоненттері мен көркемдік  сапаның  астарында   танылатын   түрлі  тілдік
құралдардың айрықша қызметі бар. Соңғы  кезде  тіл  біліміндегі  мәтін   мен
дискурс  туралы  зерттеулердің   тақырыптық,   нысандық   мәселелері   осыны
аңғартады.
3.3 Курстың негізгі міндеттері:
      Көркем  мәтіндегі  тілдік  талдаулардың   негізін   құрайтын    тілдік
бірліктермен, әсіресе троп түрлерінің  мәтін құраудағы  маңыздылығын  талдау
пәнді оқытудағы  міндеттердің желісін құрайды.  Сондай-ақ курс  студенттерге
 мәтін мен дискурс талдаудың  тәжірбиелік жағын  баса  меңгерту  жағына  көп
көңіл бөледі.
3.4 Курстың соңында студент мыналарды білуі керек:
- Қазақ  тілтанымындағы  мәтін  лингвистикасының  өзекті  мәселелерін  білуі
керек;
- алған білімдерін практикада қолдана білу;
- тілді талдаудың негізгі әдістерін меңгеру керек;
- теориялық талдау жасай алу;
- мәтін лингвистикасы тарихының даму және қалыптасу сатылары, бағыттары
мәселелерін түсіну;
- өзіндік пікір айта алу;
- негізделген және қалыптасқан теориялық білімдерін жинақтай білу.
3.5 Курстың пререквизиттері:
«Тіл біліміне кіріспе»,  «Қазіргі қазақ тілі».
3.6 Курстың постреквизиті:
 « Стилистика және тіл мәдениеті», «Терминтану», «Қазақ тілін оқыту
әдістемесі»

1 Кесте – Оқу жұмыс жоспарынан көшірме

|Курс                         |Семестр         |Кредит                     |
|                     1       |         2      |               3           |
|Дәріс сабақтар                                                            |
|1. Мәтіннің тіл біліміндегі  |2               |Баранов, А.Н.              |
|ролі                         |                |Лингвистическая экспертиза |
|                             |                |текста. Теоретические      |
|                             |                |основания и практика:      |
|                             |                |учеб.пособ. - М.: Флинта:  |
|                             |                |Наука, 2007.- 59с.         |
|2.Мәтін және дискурс.Дискурс |2               |Дуличенко, А.Д.  История   |
|және оның  дефиницалары.     |                |интерлингвистики: учеб.    |
|                             |                |пособ. - М.: Высш. шк.,    |
|                             |                |2007.- 183 с.              |
|3. Дискурс  пен мәтін        |2               |Актуальные проблемы        |
|бірлігінің ерекшеліктері     |                |современной лингвистики:   |
|                             |                |Учебное пособие / Сост.    |
|                             |                |Л.Н. Чурилина.- 4-е изд.-  |
|                             |                |М: Флинта-Наука, 2009      |
|4. Мәтін талдаудың әдістері  |4               |                           |
|мен аспектісі.               |                |Ахметова, М.К. Мәтін       |
|Көркем мәтінді лингвистикалық|                |лингвистикасы [Эл.ресурс]: |
|талдау әдістері              |                |электр. оқу құралы .- Орал,|
|                             |                |2007.- 1 эл.диск.          |
|5. Мәтіндегі көркемдеуіш     |4               |Актуальные проблемы        |
|құралдар қызметі             |                |современной лингвистики:   |
|                             |                |Учебное пособие / Сост.    |
|                             |                |Л.Н. Чурилина.- 4-е изд.-  |
|                             |                |М: Флинта-Наука, 2009      |
|6 Мәтін мен дискурс талдаудың|2               |Ахметова, М.К. Мәтін       |
|лингвистикалық бағыттары     |                |лингвистикасы [Эл.ресурс]: |
|                             |                |электр. оқу құралы .- Орал,|
|                             |                |2007.- 1 эл.диск.          |
|7.Мәтіндердің                |4               |Актуальные проблемы        |
|функциональды-стильдік       |                |современной лингвистики:   |
|типологиясы.                 |                |Учебное пособие / Сост.    |
|Мәтін мен дискурс талдаудың  |                |Л.Н. Чурилина.- 4-е изд.-  |
|стильдік ерекшеліктері       |                |М: Флинта-Наука, 2009      |
|8. Мәтін құрылымы.Көлемі.    |2               |Актуальные проблемы        |
|Басталуы. Аяқталуы туралы    |                |современной лингвистики:   |
|мәселелер                    |                |Учебное пособие / Сост.    |
|                             |                |Л.Н. Чурилина.- 4-е изд.-  |
|                             |                |М: Флинта-Наука, 2009      |
|9.Мәтіндегі күрделі          |4               |Актуальные проблемы        |
|синтаксистік тұтастық. Абзац |                |современной лингвистики:   |
|мәселелері                   |                |Учебное пособие / Сост.    |
|                             |                |Л.Н. Чурилина.- 4-е изд.-  |
|                             |                |М: Флинта-Наука, 2009      |
|10 Мәтіндегі мағына          |2               |Актуальные проблемы        |
|бірліктері                   |                |современной лингвистики:   |
|                             |                |Учебное пособие / Сост.    |
|                             |                |Л.Н. Чурилина.- 4-е изд.-  |
|                             |                |М: Флинта-Наука, 2009      |
|11 Мәтіндік таңба            |2               |Актуальные проблемы        |
|                             |                |современной лингвистики:   |
|                             |                |Учебное пособие / Сост.    |
|                             |                |Л.Н. Чурилина.- 4-е изд.-  |
|                             |                |М: Флинта-Наука, 2009      |
|Барлығы:                     |30 сағат        |                           |
|                             |Тәжірбиелік     |                           |
|                             |сабақтар        |                           |
|1 Мәтіннің тіл біліміндегі   |1               |Баранов, А.Н.              |
|ролі                         |                |Лингвистическая экспертиза |
|                             |                |текста. Теоретические      |
|                             |                |основания и практика:      |
|                             |                |учеб.пособ. - М.: Флинта:  |
|                             |                |Наука, 2007.- 59с.         |
|2.Мәтін және дискурс.Дискурс |1               |Баранов, А.Н.              |
|және оның  дефиницалары      |                |Лингвистическая экспертиза |
|                             |                |текста. Теоретические      |
|                             |                |основания и практика:      |
|                             |                |учеб.пособ. - М.: Флинта:  |
|                             |                |Наука, 2007.- 59с.         |
|3. Дискурс  пен мәтін        |1               |Актуальные проблемы        |
|бірлігінің ерекшеліктері     |                |современной лингвистики:   |
|                             |                |Учебное пособие / Сост.    |
|                             |                |Л.Н. Чурилина.- 4-е изд.-  |
|                             |                |М: Флинта-Наука, 2009      |
|4. Мәтін талдаудың әдістері  |2               |Ахметова, М.К. Мәтін       |
|мен аспектісі.               |                |лингвистикасы [Эл.ресурс]: |
|Көркем мәтінді лингвистикалық|                |электр. оқу құралы .- Орал,|
|талдау әдістері              |                |2007.- 1 эл.диск.          |
|5.Мәтіндегі көркемдеуіш      |2               |                           |
|құралдар қызметі             |                |                           |
|6.Мәтін мен дискурс талдаудың|1               |Актуальные проблемы        |
|лингвистикалық бағыттары     |                |современной лингвистики:   |
|                             |                |Учебное пособие / Сост.    |
|                             |                |Л.Н. Чурилина.- 4-е изд.-  |
|                             |                |М: Флинта-Наука, 2009      |
|7Мәтіндердің                 |2               |Актуальные проблемы        |
|функциональды-стильдік       |                |современной лингвистики:   |
|типологиясы.                 |                |Учебное пособие / Сост.    |
|Мәтін мен дискурс талдаудың  |                |Л.Н. Чурилина.- 4-е изд.-  |
|стильдік ерекшеліктері       |                |М: Флинта-Наука, 2009      |
|8 Мәтін құрылымы.Көлемі.     |1               |Актуальные проблемы        |
|Басталуы. Аяқталуы туралы    |                |современной лингвистики:   |
|мәселелер                    |                |Учебное пособие / Сост.    |
|                             |                |Л.Н. Чурилина.- 4-е изд.-  |
|                             |                |М: Флинта-Наука, 2009      |
|9 Мәтіндегі күрделі          |2               |Актуальные проблемы        |
|синтаксистік тұтастық. Абзац |                |современной лингвистики:   |
|мәселелері                   |                |Учебное пособие / Сост.    |
|                             |                |Л.Н. Чурилина.- 4-е изд.-  |
|                             |                |М: Флинта-Наука, 2009      |
|10 Мәтіндегі мағына          |1               |Баранов, А.Н.              |
|бірліктері.                  |                |Лингвистическая экспертиза |
|                             |                |текста. Теоретические      |
|                             |                |основания и практика:      |
|                             |                |учеб.пособ. - М.: Флинта:  |
|                             |                |Наука, 2007.- 59с          |
|11 Мәтіндік таңба            |1               |Баранов, А.Н.              |
|                             |                |Лингвистическая экспертиза |
|                             |                |текста. Теоретические      |
|                             |                |основания и практика:      |
|                             |                |учеб.пособ. - М.: Флинта:  |
|                             |                |Наука, 2007.- 59с          |
|Барлығы :                    |15 сағат        |                           |


5 СТУДЕНТТЕРДІҢ ӨЗДІК ЖҰМЫСТАРЫНЫҢ ТАҚЫРЫПТАРЫНЫҢ ТІЗІМІ

5.1 М.Әуезов  шығармаларының мәтіні туралы
5.2 Р.Сыздықова еңбектеріндегі сөз сазы туралы
5.3 Көркем мәтіндегі метафоралық қолданыстар
5.4 Көркем мәтіндегі мақал-мәтелдер
5.5 Көркем мәтіндегі фразеологизмдер
5.6 Көркем мәтіндегі   мағынасы күңгірт сөздер
5.7 Көркем мәтіндегі   мәдени лексика
5.8 Көркем мәтіндегі  табу мен эвфемизмдер
5.9 Көркем мәтіндегі  қайталамалар
5.10 Көркем мәтіндегі  киелі сөздер мағынасы
5.11 Көркем мәтіндегі діни лексика
5.12 Көркем мәтіндегі бейвербалды амалдар
5.13 Көркем мәтіндегі прагматика мен  суггестия

6 ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КАРТАСЫ
3-Кесте Пәннің оқу-әдістемелік картасы

|Дәріс сабағының     |Семинар сабағының     |Көрнекі       |Өз бетімен      |Бақылау   |
|тақырыбы            |тақырыбы              |құралдар,     |дайындалу       |түрі      |
|                    |                      |плакаттар,    |сұрақтары       |          |
|                    |                      |лаборатория-лы|                |          |
|                    |                      |қ стендтер    |                |          |
|1                   |2                     |4             |5               |6         |
|1 Мәтіннің тіл      |Мәтіннің тіл          |Дәріс тезисі, | Мәтінмен жұмыс |Жазбаша,  |
|біліміндегі ролі    |біліміндегі ролі      |сызба нұсқа   |                |ауызша    |
|2. Мәтін және       |Мәтін және            |Дәріс тезисі, |Мәтінмен жұмыс  |Жазбаша,  |
|дискурс.Дискурс және|дискурс.Дискурс және  |кесте         |                |ауызша    |
|оның  дефиницалары. |оның  дефиницалары    |              |                |          |
|3. Дискурс  пен     |Дискурс  пен мәтін    |Дәріс тезисі  |Мәтінмен жұмыс  |          |
|мәтін бірлігінің    |бірлігінің            |              |                |Жазбаша   |
|ерекшеліктері       |ерекшеліктері         |              |                |          |
|4. Мәтін талдаудың  |Мәтін талдаудың       |Дәріс тезисі  |Мәтінмен жұмыс  |Ауызша    |
|әдістері мен        |әдістері мен          |              |                |          |
|аспектісі.          |аспектісі.            |              |                |          |
|Көркем мәтінді      |Көркем мәтінді        |              |                |          |
|лингвистикалық      |лингвистикалық талдау |              |                |          |
|талдау әдістері     |әдістері              |              |                |          |
|5Мәтіндегі          |Мәтіндегі көркемдеуіш |              |                |          |
|көркемдеуіш құралдар|құралдар қызметі      |              |                |          |
|қызметі             |                      |              |                |          |
|6.Мәтін талдаудың   |Мәтін мен дискурс     |Бақылау       |Мәтінмен жұмыс  |Жазбаша   |
|лингвистикалық      |талдаудың             |тапсырмалары  |                |          |
|бағыттары           |лингвистикалық        |              |                |          |
|                    |бағыттары             |              |                |          |
|7.Мәтіндердің       |Мәтіндердің           |Дәріс тезисі  |Мәтінмен жұмыс  |Ауызша    |
|функциональды-стильд|функциональды-стильдік|              |                |          |
|ік типологиясы.     |типологиясы.          |              |                |          |
|Мәтін мен дискурс   |Мәтін мен дискурс     |              |                |          |
|талдаудың стильдік  |талдаудың стильдік    |              |                |          |
|ерекшеліктер Көркем |ерекшеліктері         |              |                |          |
|мәтінді сатылы      |                      |              |                |          |
|талдаудың           |                      |              |                |          |
|стилистикалық       |                      |              |                |          |
|әдістері.           |                      |              |                |          |
|8. Мәтін құрылымы.  | Мәтін                |Дәріс тезисі  |Мәтінмен жұмыс  |          |
|Көлемі. Басталуы.   |құрылымы.Көлемі.      |              |                |Жазбаша   |
|Аяқталуы туралы     |Басталуы. Аяқталуы    |              |                |          |
|мәселелер           |туралы мәселелер      |              |                |          |
|9 Мәтіндегі күрделі |Мәтіндегі күрделі     |Дәріс тезисі  |Мәтінмен жұмыс  |          |
|синтаксистік        |синтаксистік тұтастық.|              |                |Жазбаша   |
|тұтастық.Абзац      |Абзац мәселелері      |              |                |          |
|мәселелері.         |                      |              |                |          |
|10 Мәтіндегі мағына | Мәтіндегі мағына     |Дәріс тезисі  |Мәтінмен жұмыс  |          |
|бірліктері.         |бірліктері.           |              |                |Жазбаша   |
|11 Мәтіндік таңба   | Мәтіндік таңба       |Бақылау       |Мәтіндермен     |Жазбаша   |
|                    |                      |тапсырмалары  |жұмыс           |          |

7 ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК ӘДЕБИЕТТЕРМЕН ҚАМТАМАСЫЗ ЕТІЛУ КАРТАСЫ

4-Кесте Оқу-әдістемелік әдебиеттермен қамтамасыз етілу картасы

|Оқулықтардың, оқу      |Саны          |Студенттердің  |Қамтамасыз ету   |
|құралдарының атауы     |              |саны           |пайызы           |
|1                      |2             |3              |4                |
|1. Ахметова, М.К.      |1 эл.диск.    |5              |10%              |
|Мәтін                  |              |               |                 |
|лингвистикасы [Эл.ресур|              |               |                 |
|с]: электр. оқу құралы |              |               |                 |
|/ М.К. Ахметова; БҚМУ.-|              |               |                 |
|Орал, 2007             |              |               |                 |
|2. Баранов, А.Н.       |1             |5              |10%              |
|Лингвистическая        |              |               |                 |
|экспертиза текста.     |              |               |                 |
|Теоретические основания|              |               |                 |
|и практика: учеб.пособ.|              |               |                 |
|- М.: Флинта: Наука,   |              |               |                 |
|2007.- 591 с.          |              |               |                 |
|3. Актуальные проблемы |1             |          5    |10%              |
|современной            |              |               |                 |
|лингвистики: Учебное   |              |               |                 |
|пособие / Сост. Л.Н.   |              |               |                 |
|Чурилина.- 4-е изд.- М:|              |               |                 |
|Флинта-Наука, 2009.-   |              |               |                 |
|411с.                  |              |               |                 |
|4 Сабирова, Г.Н. Көркем|1             |5              |10%              |
|тілді адамтану         |              |               |                 |
|парадигмасы тұрғысынан |              |               |                 |
|зерттеу ( Ж.           |              |               |                 |
|Нәжімеденов өлендерінің|              |               |                 |
|тілі негізінде):       |              |               |                 |
|Филология ғылымд.      |              |               |                 |
|канд.... дис. автореф. |              |               |                 |
|/ А. Байтұрсынұлы      |              |               |                 |
|атынд. тіл білімі      |              |               |                 |
|ин-ті.- Алматы, 2010.- |              |               |                 |
|31 б.                  |              |               |                 |


8 ӘДЕБИЕТТЕР
8.1 Негізгі  әдебиеттер:
8.1.1 Баранов, А.Н. Лингвистическая экспертиза текста. Теоретические
основания и практика: учеб.пособ. - М.: Флинта: Наука, 2007.- 591 с.
8.1.2 Дуличенко, А.Д.  История интерлингвистики: учеб. пособ. - М.: Высш.
шк., 2007.- 183 с.
8.1.3 Актуальные проблемы современной лингвистики: Учебное пособие / Сост.
Л.Н. Чурилина.- 4-е изд.- М: Флинта-Наука, 2009.- 411с.
8.1.4 Ахметова, М.К. Мәтін лингвистикасы [Эл.ресурс]: электр. оқу құралы .-
Орал, 2007.- 1 эл.диск.
8.1.5 Сабирова, Г.Н. Көркем тілді адамтану парадигмасы тұрғысынан зерттеу (
Ж. Нәжімеденов өлендерінің тілі негізінде): Филология ғылымд. канд.... дис.
автореф. /  А. Байтұрсынұлы атынд. тіл білімі ин-ті.- Алматы, 2010.- 31 б.
8.2 Қосымша  әдебиеттер:
8.2.1 Тілеубердиев, Б. Қазақ ономастикасының лингвоконцептологиялық
негіздері: монография /  А.Байтұрсынұлы атынд. Тіл білімі институты.-
Алматы: Арыс, 2007.- 278б.
8.2.2 Жұбанов, А. Қолданбалы тіл білімінің негіздері.- Алматы: Арыс, 2008.-
636с.
8.2.3 Мұсабаев, Ғ. Қазақ тіл білімініің мәселелері.- Алматы: Арыс, 2008.-
469 б.










Пәндер