Файл қосу

ЭКСПЕРИМЕНТАЛДЫ ПСИХОЛОГИЯ БОЙЫНША ПРАКТИКУМ ЖӘНЕ ПСИХОДИАГНОСТИКА





    |ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ                      |
|СЕМЕЙ қ. ШӘКӘРІМ атындағы МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ                          |
|3 деңгейлі СМК құжат     |ПОӘК                     |                         |
|                         |                         |ПОӘК                     |
|                         |                         |042-18-16.1.73/02-2014   |
|ПОӘК                     |                         |                         |
|Студентке арналған       |Басылым  №1              |                         |
|«Эксперименталды         |05.09.2014 ж.            |                         |
|психология бойынша       |                         |                         |
|практикум және           |                         |                         |
|психодиагностика-2»      |                         |                         |







                           ПӘННІҢ ОҚУ ӘДІСТЕМЕЛІК
                                   КЕШЕНІ
                     «ЭКСПЕРИМЕНТАЛДЫ ПСИХОЛОГИЯ БОЙЫНША
                     ПРАКТИКУМ ЖӘНЕ ПСИХОДИАГНОСТИКА-2»
              «5В050300»  –  «Психология» мамандығына арналған

                     Студентке арналған пән бағдарламасы




































                                    Семей
                                    2014
Кіріспе


    1 ҚҰРАСТЫРЫЛДЫ
    Құрастырушы     “Психология”     кафедрасының     профессоры,психология
ғылымдарының  кандидаты ________Ш.С.Сатиева
                                                            «     05      »
  09       2014 ж.


    2 ТАЛҚЫЛАНДЫ
    2.1 «Психология» кафедрасының отырысында.
    «  05   »           09       2014 ж. Хаттама №1


    Кафедра меңгерушісі ____________ Ш.С.Сатиева


    2.2  Экономика,  құқық  және  гуманитарлық  ғылымдар  факультеті   оқу-
әдістемелік бюросының отырысында
    «  09 »           09       2014 ж. Хаттама №1


    Төрағасы  ___________ С.Х.Тойкин


    3 БЕКІТІЛДІ
    Университеттің оқу-әдістемелік  кеңесінің  отырысында  мақұлданды  және
баспаға ұсынылды
    «  11 »           09       2014 ж. Хаттама №1


    ОӘК  ___________ Г.К.Искакова


    4 АЛҒАШ ЕНПЗІЛДІ



























Мазмұны



1 Жалпы мәлімет
2 Сабақтар түріне байланысты пән сағаттарының бөлінуі және пән мазмұны
3 Пәнді оқу бойынша әдістемелік ұсыныстар
4 Курс форматы
5 Курс саясаты
6 Баға қою саясаты
7 Әдебиет

      1 ЖАЛПЫ МӘЛІМЕТ



10 Оқытушы және пән бойынша жалпы мәлімет

      “Психология”    кафедрасының    профессоры,психология     ғылымдарының
кандидаты Ш.С.Сатиева
      Байланыс телефоны – тел.: 35-93-89, № 1 оқу корпусы, кабинет № 1212.
      Сабақ өткізу аудиториясы –№_1202___аудитория.
      Берілген пән бойынша кредит саны – 2.



      1.2 Пәннің қысқаша сипаттамасы мен мазмұны

    «Эксперименталды психология бойынша практикум және  психодиагностика-2»
курсы  бакалаврда  базалық  психологиялық  білім  беру   жүйесінде   маңызды
компонент болып келеді. Өйткені,  бакалаврлардың   болашақтағы  мамандануына
тәуелсіз,   кәсіби  дайындауының   іргелі  негіздерін  қалайды.  Осы  курсты
меңгеру  барысында  алынған  білімдер  мен  іскерліктерді  қолдануға   деген
қажеттілік кез келген кәсіпқой психолог бойында болуы керек.
   «Эксперименталды психология бойынша  практикум  және  психодиагностика-2»
пәнін меңгеру білім алушы-психологтардың  жалпы  психологияны  білуді  талап
етеді,  сонымен  қатар,  «Психологиядағы  статистикалық   әдістер»,   «Жалпы
психология бойынша практикум» деген  пәндермен  пәнаралық  байланыста  болуы
керек.  Басқа  пәндердің  мазмұнын  ескеру   міндетті   түрде   осы   пәннің
нәтижелілігін  көтереді.
   Курсты меңгеру барысында студент алған білімдері болашақта  жоспарланатын
және жүргізілетін зерттеулерді әр түрлі  әдістердің   шарттарына  сәйкестігі
жағынан кәсіби түрде бағалауға мүмкіншілік береді.





      1.3 Пәнді оқудың мақсаты

      «Эксперименталды психология бойынша практикум және психодиагностика-2»
курсын  оқытудың  мақсаты  –  курс  психикалық   процестер,   қалыптар   мен
қасиеттерді   эксперименттік-психологиялық    зерттеудің    дағдылары    мен
іскерліктердің  жүйесін,  мәліметтерді  жинау  және   өңдеу,   психологиялық
зерттеу мәліметтерді статистикалық сынау әдістерімен сәйкестіру мен  зерттеу
нәтижелерін  психологиялық  дұрыс  интерпретациялау  арқылы   жүзеге   асыру
әрекеттерін қалыптастыруға бағытталған.





      1.4 Пәнді оқудағы негізгі мақсат

     Білім алушыларға жоғары мектеп  психологиясы  негіздері  арқылы  алған
білімдерін   педагогикалық   іс-әрекеттерінде   қолдана    алудың    кәсіби
мүмкіншіліктерін кеңейту.





      1.5 Оқу нәтижесі

      Пәнді оқу нәтижесіндет білім алушы:
      білуі керек:
      - жеке тұлғаның жоғары мектеп психологиясын (негізгі ұғымдар,  негізгі
      құрылымдар);
      ие болуы керек:
      - жоғары мектеп психологиясын оқып-зерттеудің әдістерін қолдана алуы;
      игеруі керек:
      - жоғары мектеп психологиясының қазіргі теорияларын меңгеруі;
      істей білуі керек:
      - «Эксперименталды психология бойынша практикум және психодиагностика-
2»   пәнінде алынған білімді  мамандығында қолдануды;
      Түсінуі керек:
      - психологиялық-педагогикалық әсер ету спецификасы мен мазмұнын;
      білуі керек:
      - педагогикалық шеберліктің теориялық жэне практикалық негіздерін;
      практикалық тұрғыда машықтану керек:
      - әр түрлі өздік жұмыстарды орындау;


      1.6 Курс пререквизиттері

      «Эксперименталды психология бойынша практикум және психодиагностика-2»
курсы  психология,  философия,  әлеуметтану,  мәдениеттану  пәндері  бойынша
алған білімдеріне негізделеді.



      1.7 Курс постреквизиттері

      «Эксперименталды психология бойынша практикум және психодиагностика-2»
курсы және мамандардың кәсіби даярлық  мүмкіншіліктерін  кеңейтетін  барлық
гуманитарлық пәндер: педагогика, экономика  және  құқық  негіздері,  арнайы
пәндерді оқыту эдістемесі, оқытудың инновациялық технологиялары.




      2 Сабақтар түріне байланысты пән сағаттарының бөлінуі және пән мазмұны





      Сабақтар түріне байланысты пән сағаттарының бөлінуі және пән мазмұны 1
кесте көрсетілген.


1 кесте – Сабақтар түріне  байланысты  пән  сағаттарының  бөлінуі  және  пән
мазмұны
|№  |Тақырып атауы                |Сағат саны                   |әдебиет          |
|   |                             |ЛК   |СПЗ  |ЛБ |СӨЖО   |СӨЖ  |                 |
|1  |2                            |3    |4    |5  |6      |7    |8                |
|Модуль 1. Эксперименттік психология бойынша практикум және диагностикалық       |
|нормалардың түрлері                                                             |
|1  |Кіріспе.                     |1    |1    |   |1      |3    |                 |
|2  |«Эксперименттік психология   |1    |1    |   |1      |3    |7.1.1-7.1.6      |
|   |бойынша практикум және       |     |     |   |       |     |7.2.1-7.2.7      |
|   |психодиагностика-2» жалпы    |     |     |   |       |     |                 |
|   |сипаттамасы және мақсаттары. |     |     |   |       |     |                 |
|3  |Тесттік нормалар             |1    |1    |   |1      |3    |7.1.1-7.1.6      |
|   |                             |     |     |   |       |     |7.2.1-7.2.7      |
|4  |Диагностикалық нормалардың   |1    |1    |   |1      |3    |7.1.1-7.1.6      |
|   |түрлері                      |     |     |   |       |     |7.2.1-7.2.7      |
|5  |Шкалалар, түрлері, өлшеу     |1    |1    |   |1      |3    |7.1.1-7.1.6      |
|   |деңгейлері                   |     |     |   |       |     |7.2.1-7.2.7      |
|6  |Мәліметтердің негізгі түрлері|1    |1    |   |1      |3    |7.1.1-7.1.6      |
|   |                             |     |     |   |       |     |7.2.1-7.2.7      |
|7  |Cенімділігі                  |1    |1    |   |1      |3    |7.1.1-7.1.6      |
|   |                             |     |     |   |       |     |7.2.1-7.2.7      |
|Модуль 2. Психодиагностикалық технологияның негізгі кезеңдері                   |
|8  |Валидтілік                   |1    |1    |   |1      |3    |7.1.1-7.1.6      |
|   |                             |     |     |   |       |     |7.2.1-7.2.7      |
|9  |Психодиагностикалық          |1    |1    |   |1      |3    |7.1.1-7.1.6      |
|   |технология                   |     |     |   |       |     |7.2.1-7.2.7      |
|10 | Психодиагностикалық         |1    |1    |   |1      |3    |7.1.1-7.1.6      |
|   |технологияның негізгі        |     |     |   |       |     |7.2.1-7.2.7      |
|   |кезеңдері                    |     |     |   |       |     |                 |
|11 |Тұлға және интеллект         |1    |1    |   |1      |3    |7.1.1-7.1.6      |
|   |психодиагностикасы           |     |     |   |       |     |7.2.1-7.2.7      |
|12 |Тұлға психодиагностикасы     |1    |1    |   |1      |3    |7.1.1-7.1.6      |
|   |                             |     |     |   |       |     |7.2.1-7.2.7      |
|13 |Проективті әдістер және      |1    |1    |   |1      |3    |7.1.1-7.1.6      |
|   |олардың негізгі белгілері    |     |     |   |       |     |7.2.1-7.2.7      |
|14 |Эксперименттік психологияның |1    |1    |   |1      |3    |7.1.1-7.1.6      |
|   |әдістері                     |     |     |   |       |     |7.2.1-7.2.7      |
|15 |Интеллект психодиагностикасы |1    |1    |   |1      |3    |7.1.1-7.1.6      |
|   |                             |     |     |   |       |     |7.2.1-7.2.7      |
|   |Барлығы:                     |15   |15   |   |15     |45   |                 |



      3 Пәнді оқу бойынша әдістемелік ұсыныстар



      Бұл курс университет білім алушыларға арналған. Білім беру  реформасын
жүзеге  асыру  бағытында  көзделген  басты  шаралардын  бірі   оқытушылардың
психология ғылымы  саласындығы  дайындығын  үнемі  жақсарта  түсу  мәселесі.
Қазақстан жағдайында төл тілімізде бұл салада атқарылған  шаралар  аз  емес.
Білім беру бағдарламалары тиісті деңгейлер  мен  олардың  сатыларының  білім
беру мазмұны айқындалған
    «Эксперименталды психология бойынша практикум және  психодиагностика-2»
курсының әр түрлі әдістемелік  аспектілерін  зерттеу  ісі  елімізде  жаңадан
қолға  алынып  келеді.  Жоғары  мектептердің  өзіндік  ерекшеліктеріне  орай
жазылған осындай еңбектер  аз.  Білім  алушыларға  ұсынылып  отырған  осынау
құрал оқу бағдарламасының жекелеген такырыптарға қатысты келелі  мәселелерін
тәжірибе жүзінде, нақты экспериментті зерттеулер арқылы  түсіндіруді  мақсат
еткен.
      Пәннің сапалық және көлемдік параметрлері өте ауқымды болғандықтан оны
толық  оқып-зерттеу   үшін   аудиториялық   сабақпен   шектелуге   болмайды,
сондықтан, сіздерге  көптеген  тақырыптарды  өзбетімен  оқып-зерттеуге  тура
келеді.
      Аудиториялық  сабақтарға   дәрістер   практикалық   сабақтар   кіреді.
Семинарлық  сабақтар  сіздерге  ғылыми  әдебиеттермен   жұмыс   істеу   және
аудитория  алдында  сөйлеу  сияқты  практикалық   дағдылады   қалыптастыруға
көмектеседі. Практикалық  сабақтарға  өз  уақытында   және  жоспарға  сәйкес
толық көлемде дайындалу талап етіледі. Тақырып бойынша дайындалу тек  арнайы
оқулықтарды  пайдаланумен  шектелмеуі  тиіс.  Конспект  жұмыстарды   семинар
сабағына арнайы басталған жұмыс дәптерінде жазба түрде ұсынылуы қажет.
      Сонымен қатар, жұмыс бағдарламасында өзбетімен жұмыстың келесі түрлері
ұсынылады: БӨЖО (білім алушының оқытушы  басшылығымен  жүргізетін  өзбетімен
жұмысы  ),   және   БӨЖ   (кейбір   тақырыптарды   тереңірек   оқып-зерттеуі
мақсатындағы  білім  алушының  өзбетімен  жұмысы).  Берілген  жұмыс   түріне
байланысты  тапсырмалар  мен  олардың  орындалу  мерзімдері  4,5  кестелерде
көрсетілген.
      Жұмыстар   білім  алушылардың  өзіндік  ойлауы  мен  шығармашылығы  да
кеңінен қарастырылған. Жалпы психология пәніне байланысты барлық  тақырыптар
қамтылып,  сол  тақырыптарға  орай  қосымша  әдебиеттер  тізімі  қарастырылу
ұсынылады.
       Бұл бағдарламаны құрастырғанда  осы  мәселелерді  мүмкіндігіше  пәнге
қатысты толық қамтуды көздедік.
      Жұмысты  істеу  кезінде  Internet   компьютерлік  желісі  үлкен  көмек
көрсетеді.Мұнда кітап болмаған ақпаратты табуға болады.
      монография – қарастырып отырған  тақырыпқа  байланысты  көз  қарастары
бірдей бір немесе бірнеше авторлардың еңбегі.Монографияда  бір  ғана  мәселе
жан-жақты қарастырылады.Монография стилі көбіне арнайы болады,мәтінді  алғаш
рет оқып отырған адамға түсіну қиынға түседі.
        Кітапша  (брошюра)-  көлемі   бойынша   кішігірім   ғылыми   ақпарат
көзі.Кітапшаның  артықшылығы  оның   жалпыға   түсінікті,қарапайым   тұрғыда
жазылуында.
      Кітап, оқу құралы – негізінен ғылыми ақпарат  көзі  ретінде  қолдануға
арналмаған.Олар курс бағдарламасына сәйкес нормативті оқу мәліметтеріне  ие.

      Көбіне пайдалы мәліметті ғылыми-практикалық конференциялардың баяндама
тезистерінде кездестіруге болады.Тезистер арнайы жинақта басып шығарылады.
      Әдебиеттермен жұмыс бірнеше формаға ие:
      Конспектілеу.  Конспект  –  негізгі  мәлімет   көзін   қысқаша   түрде
фиксациялау.Коспект  жазған  кезде  конспектілеудің  бір  әдісін   қолданған
жөн.алдын  ала  қызықтыратын  сұрақтар  тізімін  құрып,сол  бойынша   жазуға
болады.Конспектінің мұндай түрі жоспарлы деп  аталады.Конспектінің  мәтіндік
түрі  тек  қана  дәйексөзден  тұрады.тақырыптық  конспект  бірнеше   ақпарат
көзімен бірге жұмыс істеуге бағытталады.
      Жоспар құру. Қарастырып отырған тақырыптың ішкі логикасын жақсы түсіну
үшін  кеңейтілген  жоспар  құрған  жөн.Соңынан  жоспардың  көмегімен  ойында
автордың идеясын  қалпына келтіруге болады.
      Көшірме.конспекттің алғашқы қысқартылған түрі.
      Тезистер.  Кітаптың  мазмұнының  негізгі   қысқаша   ақпараты.Тезистер
қарапайым және күрделі болады.
      Жұмыстың тағы бір түрі реферат болып келеді. Білім алушының  рефератта
берілген тақырып  бойынша  негізгі  ой  бірнеше  ақпарат  көзінің  көмегімен
жазылуы керек.
      Есептік-графикалық  есептер   (ЕГЕ)   титулдық   беттен,   мазмұнынан,
тапсырмадан, қолданылған әдебиеттер тізімінен тұрады.
      Аралық    бақылауға    дайындық    оқылған    тақырыпты    қарастыруға
негізделеді.Аралық  бақылау   келесі   формалардың   бірінде   өтеді:жазбаша
сұрау,тестілеу,бақылау.





      4 курс форматы



      Аудиториялық  сабақтарға  келесі  түрлер   жатады:   лекциялар   (ЛК),
практикалық (БПЗ) және ОБӨЖ.
      Кейбір тақырыптар сабақта,ал кейбір тақырыптар өз бетінше оқылады.  Әр
тақырыпты оқу кезінде (5÷7) негізгі анықтамаларды түсініп алу қажет.
      Орындалатын рефераттар көлемі 5бетке дейін болуы керек.







      5 курс саясаты



      Сабаққа қатысу міндетті. Егер оқушы  белглі  бір  себептермен  сабақты
босататын  болса,   онда   ол   қарастырылмаған   тақырып   бойынша   барлық
жауапкершілікті өз мойнына  алады.  Тәртіпті  бұзғандығы  үшін  аудиториядан
шығарылады немесе курс  үшін «қанағаттанарлықсыз» деген баға алады.
      Бақылау  тапсырмалары  міндетті  және  бекітілген  уақытта  тапсырылуы
қажет. Белгіленген уақыттан кеш тапсырылған  жұмыстардың  бағасы  автоматтық
түрде төмендетіледі.
      Аралық  аттестация  нәтижесі  сабаққа  қатысумен,  бақылау  жұмыстарын
орындауымен, сабақта жауап беруімен,  студенттің  өздік  жұмыстарымен  бірге
есептелінеді.
      Әр түрлі көшірулер немесе плагиат (өзге оқушының  дайын  тапсырмаларын
көшіріп, қолдану) аудиториядан шығарылу  немесе  «қанағаттанарлықсыз»  деген
бағамен жазаланады.
      Ұялы телефондарды сабақ уақытында өшіру.









      6 БАҒА ҚОЮ САЯСАТЫ



      Кредит санына қармастан әрбір пәнге бір академиялық периодқа 600  балл
бөлінеді(1-8 апта - 270 балл және 30 балл сабаққа қатысқаны үшін; 9-15  апта
– 270 балл және 30 балл сабаққа қатысқаны үшін).
      Бақылаулар түріне қарай және апталар  бойынша  баллдар  үлестірілуі  2
кестеде көрсетілген.


2 кесте. – «Психология» пәні бойынша баллдар үлестірілуі
|Апта    |Бақылау түрі                        |барлығы    |Ескерту            |
|        |1-7 апталар аралығында сабаққа      |30         |                   |
|        |қатысу және оған дайындық           |           |                   |
|3       |СМӨЖ 2                              |30         |                   |
|3       |ПС 2.                               |20         |                   |
|4       |СМӨЖ 3                              |30         |                   |
|4       |ПС 3.                               |20         |                   |
|5       |СМӨЖ 4                              |30         |                   |
|5       |ПС 4                                |20         |                   |
|6       |СМӨЖ 5                              |30         |                   |
|6       |ПС 5                                |20         |                   |
|7       |1 Аралық бақылау.                   |70         |                   |
|        |1 ден 7-нші аптаға дейін оқудың     |300        |Жеке тапсырманың   |
|        |қорытынды баллдары                  |           |орындалуы          |
|        |8-15 апталар аралығында лекциондық  |30         |                   |
|        |сабақтарға қатысу және оғандайындық |           |                   |
|8       |СМӨЖ 6                              |20         |                   |
|8       |ПС 6                                |10         |                   |
|9       |СМӨЖ 7                              |20         |                   |
|9       |ПС 7                                |10         |                   |
|10      |СМӨЖ 8                              |20         |                   |
|10      |ПС 8                                |10         |                   |
|11      |СМӨЖ 9                              |20         |                   |
|11      |ПС 9                                |10         |                   |
|12      |СМӨЖ 10                             |20         |                   |
|12      |ПС 10                               |10         |                   |
|13      |СМӨЖ 11                             |20         |                   |
|13      |ПС 11                               |10         |                   |
|14      |СМӨЖ 12                             |20         |                   |
|14      |ПС 12                               |20         |                   |
|15      |Аралық бақылау 2 (қорытынды).       |50         |                   |
|        |8 және 15 апталар бойынша қорытынды |300        |Жеке тапсырманы    |
|        |баллдар                             |           |орындау            |
|Емтихан бойынша қорытынды баға              |400                            |
|Академиялық кезеңдегі барлық баллдар жиыны  |1000                           |






      7 Әдебиет




      7.1 Негізгі әдебиет

      7.1.1 Ганзен В.А. Теория и методология психологического  исследования:
практическое руководство/ В.А. Ганзен, В.Д. Балин – СПб., 2007.
      7.1.2 Готсданкер Р. Основы психологического эксперимента. - М., 2009.
      7.1.3 Дружинин В.Н. Структура и логика психологического исследования.-
М., 2008.
      7.1.4 Дружинин В.Н.  Экспериментальная  психология.:  Уч.  пособие.  -
Питер, 2000.
      7.1.5 Общая психодиагностика (под ред. А.А. Бодалева, В.В. Столина)  –
СПб, 2007.
      7.1.6 А. Анастази, С. Урбина Психологическое тестирование. СПб, 2008.
      Бурлачук Л.Ф. Психодиагностика.-СПб., 2007.



      7.2 Қосымша әдебиет

      7.2.1 Кемпбелл Д.  Модели  экспериментов  в  социальной  психологии  и
прикладных исследованиях.- М., 2006.
      7.2.2Корнилова Т.В. Экспериментальная  психология: Теория   и  методы:
Учебник  для вузов. - М., 2003.
      7.2.3 Кун Т. На пути к нормальной науке. //Кун  Т.  Структура  научных
революций. - М., 2003.
      7.2.4 Кэмпбелл Д. Модели экспериментов  в   социальной   психологии  и
прикладных исследованиях. - СПб., 1996.
      7.2.5 Мартин  Д.  Психологические   эксперименты.  Секреты  механизмов
психики. - СПб., 2008.
      7.2.6 Эксперимент  и  квазиэксперимент  в психологии. / Под ред.  Т.В.
Корниловой. - СПб., 2004.
      7.2.7 Сидоренко Е.В. Математические методы в психологии. – СПб,  2000.
-       http://review3d.ru/sidorenko-e-v-metody-matematicheskoj-obrabotki-v-
psixologii
      7.2.8 Словарь-справочник  по психологической диагностике  /  под  ред.
Л.Ф. Бурлачука, С.М. Морозова/ - СПб.,  1999.  -  http://www.razym.ru/54263-
burlachuk-l-f-morozov-s-m-slovar-spravochnik-po.html




Пәндер