Файл қосу

Білім сапасын басқарудың өзекті мәселелері















                        ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ
                           «Білім сапасын басқару»
            мамандық үшін 6М010300 - «Педагогика және психология»


                     ОҚЫТУШЫҒА АРНАЛҒАН ПӘН БАҒДАРЛАМАСЫ




















                                    Семей
                                    2014
                                  Алғы сөз

1 ҚҰРАСТЫРЫЛҒАН
Құрастырушы:  ___________  30.08.2014  ж.  А.К.Құсаинов  п.ғ.д.,  профессор,
кафедра «Педагогикалық психология»

2 ТАЛҚЫЛАНДЫ
2.1 Кафедра мәжілісінде «Педагогикалық психология»
Хаттама № 1 «03» 09. 2014 ж.
Кафедра меңгерушісі _______________ Г.К.Джумажанова

2.2   Факультеттің   педагогика   оқу-әдістемелік    бюросының    отырысында
қарастырылды
Хаттама № 1 «05» 09. 2014 ж.

Төрайымы _________________ Т.Ш.Ахметова



3 БЕКІТІЛГЕН
Университеттің Оқу-әдістемелік кеңес мәжілісінде қаралып, баспаға ұсынылды
Хаттама № 1 «11»  09. 2014 ж.

Төрайымы ________________ Г.К.Искакова

4 №1 БАСПА 11.09.2014 ж.

































                                   Мазмұны

        1. Қолдану саласы
        2. Нормативтік сілтемелер
        3. Жалпы ережелер
        4. Оқу пәнінің (модульдің)мазмұны
        5. Магистранттардың өздік жұмыстарының тақырыптарының тізімі
        6. Оқу-әдістемелік әдебиетімен қамтамасыз ету картасы
        7. Әдебиеттер
      1 ҚОЛДАНУ САЛАСЫ


      Пәннің оқу-әдістемелік кешеннің  құрамындағы  оқытушыға  арналған  пән
бойынша «Білім сапасын басқару» бағдарламасы  6М010300  –  «Педагогика  және
психология» мамандығы бойынша оқитын.


      2 НОРМАТИВТІ СІЛТЕМЕЛЕР


      Аталған оқытушыға арналған  бағдарлама  «Білім  сапасын  басқару»  пән
бойынша оқу үдерісін ұйымдастыру тәртібін келесі құжаттардың  талаптары  мен
ұсыныстарына сай бекітеді:
      6М010300 «Педагогика және психология» мамандығының  6.08.067-2010,  ҚР
Білім және ғылым  министрлігінің  2011  жылғы  «08»  тамыз  №349  бұйрығымен
бекітілген, ҚР МЖМБС мемлекеттік жалпыға бірдей міндетті білім стандарты;
      - 6М010300 - «Педагогика  және  психология»  мамандығының  типтік  оқу
жоспары;
      - СТУ 042-ГУ-4-2014 Университет стандарты  «Пәндердің  оқу-әдістемелік
кешендерін әзірлеуге және рәсімдеуге жалпы талаптары»;
      - ДП 042-1.01-2014 Құжатталған  рәсімдеме  «Пәндердің  оқу-әдістемелік
кешендерінің құрылымы және мазмұны».


      3 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР


      3.1 Пәннің қысқаша мазмұны
      Қазақстан Республикасында жүріп жатқан реформалау  процесі,  оның  тек
экономикалық  саласын  ғана  қамтып  қоймай,   сонымен   қатар   әлеуметтік-
гуманитарлық салада да үлкен  өзгерістер  жасалуда.  Білім  сапасын  басқару
курсы бүгінгі күннің  талабына  сай  педагогика  және  психология  мамандығы
магистранттары  үшін  негізгі  базалық  пән  болып  есептеледі.  Бұл  курста
қазіргі психологияның тарихымен  бүгінгі  даму  жағдайы,  даму  бағыттарының
негізгі мәселелерін талдау негізінде психологиялық-педагогикалық білім  беру
жүйесіндегі  басты  тенденцияларды  айқындауға  бағыттай  отырып,   ғылымның
тарихи дамуы  жөніндегі  нақты  ғылыми-қолданбалы  ақпараттар  психологиялық
теориялар негізінде беріледі.
      3.2 Пәнді оқу мақсаты:
      «Білім сапасын басқару» қазіргі заман талабына  сай  ғылыми  теориялық
білім   берудегі   оқыту   мәселелерін   оқып    үйренуде    магистранттарда
педагогикалық  психология  аймағында  өзіндік  методологиялық  көзқарастарын
анықтау  және  психологиялық-педагогикалық  тәжірибеде  өзекті   мәселелерді
зерттеудің болашақтағы жолдарын  анықтаудағы  көзқарастарды  талдауда  білім
мен іскерлікті қалыптастыру.
      3.3 Пәнді оқудың негізгі міндеттері:
    - «Білім сапасын басқару» пәніне байланысты түсініктер мазмұнын;
    -  Адам   психикасының   дамуы   және   оқыту   үрдісі   заңдылықтарымен
      принциптерінің өзара байланысын;
    - Қазіргі білім сапасын басқаруды ұйымдастырудағы оқытудың  салыстырмалы
      рөлін;
    -  Барлық  кезеңдер  бойынша  білім  сапасын  басқару  жағдайының  толық
      жүйесін;
    - Қазіргі психологияның методологиялық әдістерімен  мақсат,  міндеттерін
      жүйелей білуге;
    - Білім сапасын басқарудың ғылыми алғы  шарттарының  қалыптасуын  ашудың
      психологиялық негізін талдауды.
      3.4. Білімді алу нәтижесі:
      Пәнді оқу нәтижесінде білімалушы міндетті:
      білу:
    –  «Білім  сапасын   басқару»   пәнінің   ғылыми-теориялық   негіздерін,
      әдістерді  және  олардың  түрлері,  сонымен  қатар  сапаларын  бағалау
      талаптарын;
      игеру:
      «Білім сапасын басқару» пәнінің зерттеу жұмысының мазмұнын;
      ұғып алу:
    – «Білім сапасын басқару» пәнінің мақсаты мен міндеттерін;
      түсіну:
    – «Білім сапасын басқару» пәнінің формаларын.
       «Білім сапасын басқару» пәнінің негізгі бағыттары  мен  принциптерін;
      меңгеру:
    –  «Білім сапасын басқару» пәнінің ерекшеліктерін оқып, үйренуді;
    –  «Білім сапасын басқару» пәнінің ғылыми-теориялық негізі;
      «Білім сапасын басқару» пәнінің  ерекшеліктерін  бағалау  жолдары  мен
      тәсілдерін.
      орындау:
    –  «Білім сапасын басқару» пәнінің әдістемелерін;
    – дарынды балалармен жұмыс істеу дағдыларын;
    – педагогикалық қарым-қатынас дағдыларын.
      қолдана алу:
    – «Білім сапасын басқару» пәнінің саласындағы теориялық және  қолданбалы
      зерттеулерді;
    – «Білім сапасын басқару»  пәнінің  негіздерінің  негізгі  түсініктерін,
      категорияларын, механизмдерін;
    – «Білім сапасын басқару» пәнінің даму және қалыптасуы тарихын
      3.5. Пән пререквизиттері:
      Жалпы психология
      Психология тарихы пәндері
      3.6. Пән постреквизиттері:
      Жеке айырмашылықтардағы қазіргі психология
      Магистрлік жұмыстар.


      3.7. Жұмыс оқу жоспарынан үзінді:
                                                                     1 кесте


      |Курс                                                         |Семестр   |
|1                                                            |2         |
|Дәріс сабақтары                                                         |
|Модуль 1. «Білім сапасын басқару» курсының теориялық,                   |
|практикалық–қолданбалы негіздері                                        |
|Тақырып 1. Білім беру саласындағы нормативтік құжаттар       |2         |
|Тақырып 2. Білім сапасын арттырудың тиімді жолдары.          |2         |
|Тақырып 3. Білім беру стандарты                              |2         |
|Тақырып 4. Білім сапасын басқарудың өзекті мәселелері        |2         |
|Тақырып 5. Білім беруді дамытудың 2011-2020 жж арналған      |2         |
|бағдарламасы                                                 |          |
|Тақырып 6. Білім берудегі психологиялық қызмет               |2         |
|Модуль 2. Мониторинг білім беру сапасын                      |          |
|қамтамасыз ету құралы                                        |          |
|Тақырып 7. Білім сапасының мониторингі                       |2         |
|Тақырып 8. Білім сапасын бағалау жүйесі                      |3         |
|Тақырып 9. Білім беру жүйесіндегі реформалар                 |2         |
|Тақырып 10. Білім социологиясы                               |2         |
|Тақырып 11. Білім беру сапасын бағалаудың ұлттық жүйесі      |2         |
|Модуль 3. Білім сапасын басқарудың                           |          |
|ақпараттық технологиялары                                    |          |
|Тақырып 12. Ақпараттық технологиялар көмегімен білім беру    |2         |
|сапасын көтеру тәсілдері                                     |          |
|Тақырып 13. Заман талабына сай білім беру сапасының қажетті  |2         |
|факторлары                                                   |          |
|Тақырып 14. Білім беру академиялық сапа негіздері            |2         |
|Барлығы                                                      |30        |
|Тәжірибелік (семинар) сабақтар                               |          |
|№1 Тәжірибелік. Білім беру сапасының нәтижелік тұрғыдан      |1         |
|басқару                                                      |          |
|№2 Тәжірибелік. Білім сапасын басқарудың өзекті мәселелері   |1         |
|1. Қазақстан Республикасында білім беруді дамытудың теориялық|          |
|тұжырымдамасы                                                |          |
|2. Қазақстандағы білім берудің қазіргі жайы                  |          |
|3. Білім беру деңгейінің сапасы мен мазмұны                  |          |
|№3 Тәжірибелік. Білім беру саласы                            |1         |
|1. Білім беру жүйесінің басты міндеттері                     |          |
|2. Жалпы білім беру                                          |          |
|№4 Тәжірибелік. Білім беру жүйесі                            |1         |
|1. Арнайы құзыреттілік- өзінің кәсіби дамуын жобалай білетін |          |
|қабілеті.                                                    |          |
|2. Әлеуметтік құзыреттілік-кәсіптік қызметімен айналысу      |          |
|қабілеті                                                     |          |
|3. Білім беру құзыреттілігі-педагогикалық және әлеуметтік    |          |
|психологияның негііздерін қолдана білу қабілеті.             |          |
|№5 Тәжірибелік. Білім сапасын басқарудың                     |1         |
|психологиялық–педагогикалық аспектілері                      |          |
|1. Тұлғаның өзін-өзі дамытудың теориялық негізі              |          |
|2. Субъекті қалыптасуының алғашқы этаптары мен тұлғаның.     |          |
|3. Жоғары оқу орындары студенттерін кәсіби тәрбиелеудің      |          |
|мақсаты                                                      |          |
|№6 Тәжірибелік. Білім сапасын көтеру                         |1         |
|1. Оқытудың әдістемелік жүйесін жаксарту                     |          |
|2. Білім сапасын бағалаудың жаңа рейтингтік формасын енгізу  |          |
|3. Білім сапасына мектептің күллі қызметкерлерін жұмылдыру   |          |
|4. Білім сапасын арттыруда жаңа технологиялао қолдану        |          |
|5. Ұлттық білім беру жүйесін әлемдік стандарттарға           |          |
|сәйкестендіру                                                |          |
|№7 Тәжірибелік. Білім сапасын арттырудың негіздері           |1         |
|1. Оқушыларды ойлау білуге және әртүрлі проблемаларды        |          |
|өздігінен шеше білуге тәрбиелеу                              |          |
|2. Гуманитарлық таным білімге негізделген сөздік қорларын    |          |
|көбейту                                                      |          |
|3. Сабақ үрдісінде жаңа технологияларды қолдану              |          |
|4. Пәндерді тереңдетіп оқытатын сыныптар ашу                 |          |
|5. Математика пәндері бойынша сағат санын көбейту            |          |
|№8 Тәжірибелік. Қазіргі білім беру дамуындағы негізгі        |1         |
|тенденциялары                                                |          |
|1. Білімнің негізгі қоғамдық капиталға айналуы               |          |
|2. Үздiксiз бiлiм алу  тұжырымдамасының дамуы                |          |
|3. Үйренудi бiртiндеп жекелендіру                            |          |
|№9 Тәжірибелік. Білім сапасы–педагогикалық кәсіби            |1         |
|шеберлігінің негізгі кепілі                                  |          |
|1.  Мұғалімнің сыртқы келбетінің мәдениеті                   |          |
|2.  Мұғалімнің өзін-өзі басқару шеберлігі                    |          |
|3. Мұғалімнің кәсіби мәдениеті, әдептілігі, сөйлеу шеберлігі,|          |
|шешендік қасиеті, өзін қоғамдық орындарда ұстауы, дауыс      |          |
|ырғағы, өнері, жан-жақтылығы                                 |          |
|№10 Тәжірибелік. Білім беру сапасының негізгі сатылары мен   |1         |
|формалары                                                    |          |
|1. Пәндік білім мен оны игеру тәсілдері аумағында ғалымдар   |          |
|мен педагогтардың жетістіктерін жинақтау мен сақтауға        |          |
|мүмкіндік беретін ашық дамушы әдістемелік жүйе               |          |
|2. Оқытудық дидактикалық принциптеріне сүйеніп оқушылар мен  |          |
|студенттердің жеке потенциалдық мүмкіндіктерін ашуға         |          |
|бағытталған оқушылар қызметін ізгілендіру құралдары          |          |
|№11 Тәжірибелік. Білім берудің негізгі компоненттері         |1         |
|1. Қазақстан-2030 Стратегиясын жүзеге асыру                  |          |
|2. Өзін-өзі жетілдіру мен білім алудағы қажеттіліктерді      |          |
|арттыру мақсатында ұмтылысты қалыптастыру                    |          |
|3. Студенттерді салауатты өмір сүруге тарту, өсіп келе жатқан|          |
|ұрпаққа белсенді азаматтық позицияны қалыптастыру            |          |
|№12 Тәжірибелік. Білім берудің инновациялық стратегиясы      |2         |
|1. Мектепке дейінгі ұйымдарда оқыту және тәрбие үрдісінде    |          |
|ойын технологиялары                                          |          |
|2. Қосымша білім беру ұйымдарында оқыту және тәрбие          |          |
|технологиялары                                               |          |
|3. Ғылыми-практикалық конференцияларға қатысу материалдары   |          |
|№13 Тәжірибелік. Білім беру сапасы педагогтың жауапкершілігі |1         |
|1. Жоғары білім беру                                         |          |
|2. Жоғары оқу орнынан кейінгі білім беру                     |          |
|3. Білім алушылардың кәсіптік практикасы                     |          |
|№14 Тәжірибелік. Білім алушылардың кәсіптік практикасы       |1         |
|1. Кәсіптік практиканың басталуынан екі ай бұрын ұйымға      |          |
|бағдарламаны, кәсіптік практиканы өтудің күнтізбелік         |          |
|кестелерін және білім алушы-практиканттардың санын келісу    |          |
|үшін ұсыну                                                   |          |
|2 Кәсіптік практиканың басталуынан бір апта бұрын кәсіптік   |          |
|практикаға жіберілген білім алушылардың тізімін (тегі,       |          |
|аты-жөні) ұйымға ұсыну                                       |          |
|3 Білікті оқытушылардың ішінен практика жетекшілерін         |          |
|тағайындау                                                   |          |
|4 Білім алушылармен еңбек тәртібін орындауын қамтамасыз ету  |          |
|Барлығы                                                      |15        |


5 БІЛІМАЛУШЫЛАРДЫҢ ӨЗДІК ЖҰМЫСТАР ТАҚЫРЫПТАРЫНЫҢ ТІЗІМІ
      5.1. Білім беру бағдарламаларының тұжырымдары.
      5.2. Білім беру мазмұны
      5.3. Білім беретін оқу бағдарламалары
      5.4. Білім беру құрылымының бөліктері
      5.5. Қазіргі кезеңдегі білім беру мазмұны
      5.6. Білім мазмұнын анықтайтын құжаттар
      5.7. Білім беру сатылары
      5.8. Стандарт туралы ұғым
      5.9. 12 жылдық білім беру жүйесі
      5.10. Қазіргі білім беру жүйесінің мақсаты
      5.11. Білім беру сапасының қазіргі проблемалары
      5.12. Білім беру сапасының негізгі бағыттары
      5.13. Білім сапасын бағалау
      5.14. Білім беру құзіреттілігі
      5.15. Жаңа білім беру жүйесінің негізі


6 ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК ӘДЕБИЕТТЕРМЕН ҚАМТАМАСЫЗ ЕТІЛУ КАРТАСЫ
                                                                     3 кесте


      |Әдебиеттер және        |Экземплярлар  |Магистранттардың   |Қамтамасыздық  |
|оқу-әдістемелік        |саны          |саны               |пайыз          |
|құжаттар               |              |                   |               |
|С.Е. Шишов. Понятие    |4             |4                  |62             |
|компетенции в контексте|              |                   |               |
|проблемы качества      |              |                   |               |
|образования //         |              |                   |               |
|«Государство и         |              |                   |               |
|образование», 2002.    |              |                   |               |
|88-б                   |              |                   |               |
|В.А. Хуторской.        |4             |4                  |62             |
|Ключевые компетенции   |              |                   |               |
|как компонент          |              |                   |               |
|личностно-ориентированн|              |                   |               |
|ой парадигмы           |              |                   |               |
|образования. //        |              |                   |               |
|«Народные образования»,|              |                   |               |
|№2, 2003. 58-94-б      |              |                   |               |
|Б.А. Тұрғынбаева.      |3             |4                  |50             |
|Мұғалімнің шығармашылық|              |                   |               |
|әлеуметін біліктілікті |              |                   |               |
|арттыру жағдайында     |              |                   |               |
|дамыту: теория және    |              |                   |               |
|тәжірибе // Aлматы.    |              |                   |               |
|2005, 174-бет          |              |                   |               |
|К.Құдайбергенова.      |2             |4                  |40             |
|Құзырлылық – тұлға     |              |                   |               |
|дамуының сапалық       |              |                   |               |
|критерий // «білім     |              |                   |               |
|сапасын бағалаудың     |              |                   |               |
|мәселелері: әдіснамалық|              |                   |               |
|негізі және практикалық|              |                   |               |
|нәтижесі» атты         |              |                   |               |
|халықаралық            |              |                   |               |
|ғылыми-практикалық     |              |                   |               |
|конференцияның         |              |                   |               |
|материалдары. 2008. 30-|              |                   |               |
|32-б                   |              |                   |               |


7. ӘДЕБИЕТТЕР
      7.1. Негізгі әдебиеттер:
      7.1.1 С.Е. Шишов. Понятие компетенции в  контексте  проблемы  качества
образования // «Государство и образование», 2002. 88-б
      7.1.2 В.А. Хуторской. Ключевые компетенции  как  компонент  личностно-
ориентированной парадигмы образования. // «Народные образования», №2,  2003.
58-94-б
      7.1.3 Б.А. Тұрғынбаева. Мұғалімнің шығармашылық әлеуметін біліктілікті
арттыру жағдайында дамыту: теория және тәжірибе // Aлматы. 2005, 174-бет
      7.1.4 К. Құдайбергенова. Құзырлылық – тұлға дамуының сапалық  критерий
//  «білім  сапасын   бағалаудың   мәселелері:   әдіснамалық   негізі   және
практикалық нәтижесі» атты халықаралық ғылыми –  практикалық  конференцияның
материалдары. 2008. 30- 32-б


      7.2. Қосымша әдебиеттер:
      7.2.1 Қазақстан Республикасының «Білім туралы» Заңы // Алматы 2010.6
      7.2.2 Қазақстан Республикасында 2015 жылға дейінгі білім беруді дамыту
тұжырымдамасы//Астана. 2004. 3-4б.
      7.2.3 С.И. Ожегов, Н.Ю. Шведова.  А.С.  Макаренко.  «Толковый  словарь
русского языка» // М., 2004. 288-б
      7.2.4  Қазақстан  Республикасында  білім  беруді  дамытудың  2005-2010
жылдарға арналған мемлекеттік бағдарламасы // Астана . 2004. 28-б.




Пәндер