Файл қосу

Гетероциклді қосылыстардың бөлек өкілдерінің жалпы сипаттамалары




|ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ                     |
|СемЕЙ  қ. ШӘКӘРІМ атындағы МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ                     |
|3 деңгейлі СМК құжаты      |ПОӘК                 |                      |
|                           |                     |УМКД                  |
|                           |                     |042-16-13.1.15/01-    |
|                           |                     |2013                  |
|ПОӘК                       |                     |                      |
|Студенттерге арналған      |№ 2 басылым          |                      |
|«Гетероциклді қосылыстар»  |                     |                      |
|пәннің   бағдарламасы      |                     |                      |












                        ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ
                          «Гетероциклді қосылыстар»

                            «5В060600» – «Химия»

                  СТУДЕНТТЕРГЕ АРНАЛҒАН ПӘННІҢ БАҒДАРЛАМАСЫ















                                    Семей
                                    2013






1 ӘЗІРЛЕНГЕН

ҚҰРАСТЫРУШЫ                         «         »                  2011     ж.
Дінжұманова Р. Т., химия ғылымдарының кандидаты, доцент‚ «Химия» кафедрасы


2 ТАЛҚЫЛАНДЫ
2.1 Химия кафедрасының отырысында

«31  »  08       2011 ж.,  № 1     хаттама

Кафедра меңгерушісі, доцент                    Яшкарова  М.Ғ


2.2  Инженерлік-технологиялық факультеттің оқу-әдістемелік кеңесінің
отырысында
«19 »   09       2011  ж. №   1   хаттама

Төрайымы, доцент                          Төлеубекова С.С.


3.  БЕКІТІЛДІ
Университеттің Оқу-әдістемелік кеңесінің отырысында басып шығаруға
мақұлданған және ұсынылған

«30 »     09      2011   ж. №  1    хаттама


ОӘК төрайымы                                                      Рскелдиев
Б.А.



«  30   »  09        201       ж.,  №  1  басылым орнына енгізіліп отыр.










                                   Мазмұны



|      |                                                             |
|      |Жалпы ережелер                                               |
|      |Пәндердің мазмұны және сабақ түрлері бойынша сағаттарды бөлу |
|      |Пәндерді оқып-білу жөніндегі әдістемелік ұсынымдар           |
|      |Курс форматы                                                 |
|      |Курс саясаты                                                 |
|      |Баға қоюдың саясаты                                          |








































      1 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР

1.1 Оқытушы және пән туралы жалпы мәліметтер:
Дінжұманова Раушан Тлеугазиновна, химия ғылымдарының кандидаты‚ доцент
Кафедра Химия
Байланыс ақпараты – тел:35-05-90, оқу ғимараты №9, кабинет №418
Сабақ өткізу орны – дәрісхана № 403
Берілген пін бойынша кредиттер саны - 3

1.2 Пәннің мазмұнын қысқаша сипаттау:
     Осы пәнді қарастырған кезде  көбінесе  гетероциклді  тобы  туындыларына
айналған кезіндегі неғұрлым турақты болатын  қосылыстарға  назар  аударамыз.
Бұл топқа бес және алты мүшелі гетероциклдер жатады‚ сонымен қатар  бензолды
және гетероциклді сақиналары конденсирленген қосылыстар да қарастырылады.


1.3 Пәннің мақсаты:
      Гетероциклді органикалық қосылыстардың сақинасында көміртегі атомыныан
басқа элементтер‚ яғни гетероатомдары (O, N, S, Si, P, Pb, Hg)  бар  болады.
Фуран‚  тиофен‚   пиррол‚   пиридин‚   пиримидин   қосылыстарының   көптеген
туындыларының құрылысы;  алу әдістері‚ химиялық  қасиеттері‚  сонымен  қатар
табиғи туындыларының маныздылығы жайында білім алу тиісті.
  Студенттің келесі түсініктерді қабылдауы:
Гетероциклді қосылыстардың жіктелуі және номенклатура принциптері.
Гетероциклді қосылыстардын құрылысы‚ квазиароматтылығы.
Гетероциклді қосылыстардың алу әдістері және химиялық қасиеттері.
Циклді жүйелердің ароматтық күйінің жағдайлары. Резонанс энергиясы .
Гетероциклді қосылыстардың бөлек өкілдерінің жалпы сипаттамалары.
Органикалық синтез зертханасында жұмыс кезіндегі қауіпсіздік техника
ережелері.
Гетероциклді қосылыстарды бөліп алу және тазалау әдістері (экстракция ,
қайта кристаллдау, айыру, айдау).


    1.4 Пәнді оқып-білудің негізгі міндеті:
      - студенттердің дүние танымының дамуына әсер ету ;
      - қоршаған ортаға көзқарастарын қалыптастыру;
      - химиялық құбылыстар арқылы материалдық философияның заңдарын
        түсіндіру;
      - бір заттың екінші затқа айналу механизмін түсіндіру.
      - гетероциклді органикалық қосылыстар номенклатурасының,  жіктелуінің
        теориялық негіздерін білу
 - гетероциклді қосылыстардың химиялық табиғатын білу;
 - гетероциклді қосылыстарды синтездеу әдістерін білу;
 - органикалық қосылыстардың химиялық қасиеттерін және құрылыстарын анықтау
   әдістерін білу.

1.5 Оқып-білудің нәтижесінде студент мыналарды :
 - гетероциклді қосылыстардың жіктелуін;
     - химиялық, электрондық және кеңістіктік құрылымы бойынша  гетероциклді
       қосылыстардың қасиеттерін алдын ала болжау;
     - органикалық заттармен (сұйықтықтар , қатты, жанатын, улы, хош иісті)
        жұмыс істей алу;
     - химиялық реакциялар теңдеулерін (молекулалық, иондық, ионды-
       молекулалық, тотығу-тотықсыздану реакцияларының ) құрастыра білуі;
     - негізгі  стехиометриялық және фундаментальды заңдарды меңгеруі;
     - зертханалық құрал-жабдықтарды, аспаптарды игеруі;
     - зертханалық тәжірибелерді істей алуы;
     - концентрациялары дәл ерітінділер дайындай білуі;
     - зертханалық тәжірибелер нәтижелерін өңдей білуі, талдай білуі,
       графиктер мен диаграмалар сала білуі тиіс.

1.6 Курстың пререквизиттері:
    Курсты меңгеру үшін студент «Органикалық химияның теориялық негіздері»‚
«Органикалық молекулалардың функционалды туындыларының химиясы»  пәндерінің
теориялық бөлімін және «Биологиялық химия», «Аналитикалық химия» курстарын
терең біілуі қажет.


    1.7 Курс постреквизиттері.
    «Гетероциклді қосылыстар»  пәні  органикалық  химия  курсының  аяқтайтын
бөлігі.
        2 Пәннің мазмұны және сабақ түрлері бойынша сағаттарды бөлу

                                                                     1 кесте
|№  |Тақырыб атауы                          |Сағаттар               |Әдебиет  |
|т/б|                                       |                       |         |
|           |                                      |Д          |ЗС          |
|1          |2                                     |3          |4           |
|1-15       |Дәріс сабақтарына даярлық және қатысу |30         |            |
|           |( 1 аптадан 7 аптаға дейін)           |           |            |
|           |Дәріс сабақтарына даярлық және қатысу |30         |            |
|           |( 8 аптадан 15 аптаға дейін)          |           |            |
|1-15       |Зертханалық  жұмыстарды орындау       |60 (по 4б  |            |
|           |және қорғау                           |на 1 ЛЗ)   |            |
|1-15       |Тақырып бойынша есептерді шығару      |150        |            |
|1-15       |Оқытушымен студенттің өздік жұмысы    |60         |            |
|4,7        |Студенттің өздік жұмысы               |35+40      |            |
|10,13      |                                      |35+40      |            |
|6,14       |Межелік бақылау1, 2                   |60+60      |            |
|           |оқу нәтижелері бойынша балдардың      |  600      |            |
|           |барлығы                               |           |            |
|Емтихан балдарының барлығы                        |400        |            |
|Академиялық мерзімде балдардың барлығы            |1000       |            |
|                                                  |           |            |


       СОӨЖ және СӨЖ мазмұны


1. Бір гетероатомы бар V-мүшелі гетероциклдер. Тиофен.[8.1.1. 350-367]
2. Бірнеше гетероатомы бар V-мүшелі гетероциклдер.Оксазол. [8.1.1. 506-533]
3. Бір гетероатомы бар VІ-мүшелі гетероциклдердің синтезі[8.1.1. 651-667]
4. Екі гетероатомы бар VІ-мүшелі гетероциклдер.
5. Үш гетероатомы бар VІ-мүшелі гетероциклдер. [8.1.1. 637-646]
6. Фармацевтикалық өндірістегі гетероциклдер. [8.1.1. 674-675]
7. Электроникада гетероциклдердің қолдануы. [8.1.1. 675-679]

Ескерту: конспект 3-4  бет  шамасында  жазылады,  реферат  көлемі  6-8  бет,
формат А-4,  компьютерлік  терілген,  шрифт  14,  немесе  қолжазба  түрінде.
Реферат жазу үшін кем дегенде  10  әдебиеттер  көзін  пайдалану  керек  және
оларды  әдебиет  тізімінде  мемлекеттік  стандарт  бойынша  көрсету   керек.
Реферат титулдық беттен (онда университет немесе институт аты, кафедра,  топ
№ және студенттің аты-жөні, тексерушінің аты-жөні және лауазымы,  қала,  жыл
көрсетілу керек),  екінші  бетте  белгіленген  беттері  көрсетілген  мазмұны
орналасады. Рефераттың барлық беттері,  кестелер  мен  графиктері,  суреттер
мен  формулалар  номерленген  болу  керерк.  Рефераттар   мен   конспектілер
зертханалық  тестіге  және  емтиханға  дайындалу   үшін   қажет.   Теориялық
мәліметтерді  берік  меңгеру  үшін  химия  курсын  оқу  есеп  жинақтары  мен
оқулықтарынына алынған жаттығулар мен есептерді шығарумен  қоса  толықтырылу
керек.

7.1.Негізгі  әдебиеттер
1. Дж. ДЖоулб, К. Миллс. Химия гетероциклических соединений. М.: Мир, 2009.-
 728 с. (Лучший зарубежный учебник).
2.В.Ф.Травель. Органическая химия. М.: ИКЦ «Академкнига», 2008. Т.1,2.
3.  В.Л.Белобородов,  С.Э.Зурабян,  А.П.Лузин,  Н.А.Тюкавкина.  Органическая
химия. М.: Дрофа, 2008. Кн.1: Основной курс.-638 с.

7.2.Қосымша

1.В.А. Смит, А.Д.Дильман. Основы  современного  органического  синтеза.  М.:
БИНОМ. Лаборатория знаний, 2009.- 750 с.
2.  В.Л.Белобородов,  С.Э.Зурабян,  А.П.Лузин,  Н.А.Тюкавкина.  Органическая
химия. М.: Дрофа, 2009. Кн.2: Специальный курс.-592 с.
Пәндер