Файл қосу
Пәнді оқытудың әдістемелік нұсқаулықтары. Пәнді оқытудың мақсаты
5В050400 «Журналистика» мамандығына арналған «Ғылыми-танымдық журналистика» пәнінің ОҚУ- ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ СТУДЕНТТЕРГЕ АРНАЛҒАН ПӘННІҢ ЖҰМЫС БАҒДАРЛАМАСЫ СЕМЕЙ 2014 Кіріспе 1 ҚҰРАСТЫРҒАН Құрастырушы _________ «___» _______ 2014 жыл. қолы Каримова Бибігүл Жұмашқызы, Журналистика және практикалық қазақ тілі кафедрасының аға оқытушысы. 2 ТАЛҚЫЛАНДЫ 2.1 Журналистика және практикалық қазақ тілі кафедрасының мәжілісінде қаралып, талқыланды. Хаттама №___ «___» _______ 2014 жыл. Кафедра меңгерушісі: ___________ Жұмағұлова Ә.М. 2.2 Экономика, құқық, гуманитарлық ғылымдар факультеттің оқу- әдістемелік бюро мәжілісінде талқыланып, бекітілді. Хаттама №___ «___» _______ 2014 жыл. Төрағасы: ___________ Тойкин С.Х. 3 БЕКІТІЛДІ Университеттің оқу-әдістемелік кеңес мәжілісінде мақұлданып, бекітілді. Хаттама №___ «___» ___________2014 жыл. ОӘК төрайымы _________________ Искакова Г.К. 4 «___» _______ 20 ж. шыққан ПОӘК-нің №2 БАСЫЛЫМЫ Мазмұны 1 Жалпы ережелер 2 Пәннің мазмұны және сағаттарды сабақ түріне шағу 3 Пәнді оқытудың әдістемелік нұсқаулықтары 4 Курс форматы 5 Курс саясаты 6 Бағалау саясаты 7 Әдебиеттер 1 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР 1.1 Оқытушы туралы және пән туралы жалпы мәлімет: Каримова Бибігүл Жұмашқызы Кафедра: Журналистика және практикалық қазақ тілі Кафедраның мекен-жайы : Глинки, 20; 912- бөлме Ақпараттық қатынас: телефон : 36-02-25 Кафедрада болатын уақыты: күнделікті 08.00-ден-17.00-ге дейін. Сабақ өтетін орын: 809 аудитория Кредит саны: 3 1.2 Пәннің қысқаша сипаттамасы «Ғылым ба, мал ба?» - бұл қазақ ауыз әдебиетінің әдемі бір туындысы. Мұнда тұрмыста ұшырасатын басқа нәрселерге қарағанда, ғылымның он түрлі артықшылығы бар екенін былайша баяндайды: «Ғылым-әулие-әмбиелердің мирасы, ал мал – перғауын мен Қарынбай мирасы; ғылым сені сақтайды, ал малды сен сақтайсың; ғылымның ДОСы көп, ал малыңның дұшпаны көп; ғылымды жұмсаң арта береді, ал мал қатты, сараң деген атқа қалдырады; ғылым өзін-өзі сақтайды, асырайды, ал малды бағу, күту керек; ғылым қиямет күні иесін шапағат қылғызады, ал мал өз иесін қисапсыз жауап бергізеді; ғылым тозбайды, жоғалмайды, ал мал қолдың кірі: өледі, жоғалады; ғылым көңілді нұрландырады, ақыл-ой қосады, ал мал масаттандырады, болған үстіне бола түссе Кен деп дүние қоңыз етеді; ғылым құдайға заһат, таупиқ қылғызады, ал мал иесінің көңіліне тәкәппарлық салады». Барлық дәріс беру үстінде оқытушы осы қағиданы ұстанады. Біздің баспасөзде де, әсіресе ғылыми-танымдық жарияланым да, осыны өз жұмысының бет- бағдары есебінде тұтынуы тиіс. Біздің жыл санауымызға дейінгі соңғы екі жүзжылдықта күллі Жер планетасында жазба түрде дүниеге келген Ликреции Тит Кардың «Заттар табиғаты хақында» дастанымен басталған ғылым, білім негіздерін көркем әдебиет құралдарымен баяндау қаншама өмір кешті? Қазіргі бет-әлпеті қандай? Міне, ғылыми-танымдық журналистиканың осы тәріздес проблемалары бір семестр бойы әңгіме болмақ. 1.3 Пәнді оқытудың мақсаты: Курс төменгдегідей тақырыптарға бөлінеді: «Ғылым өркениет өлшемі», «Ислам – біліктілік Қағбасы», «Орта Азия мен Қазақстан топырағының оқымыстылары – ғылымның тұңғыш насихаткерлері», «Алғаш мерзімдік баспасөздегі ғылым таным», «Ғылымтанудағы Абай мектебі», «Ғылымтанудағы М.Әуезов мектебі», «Осы заман ғылыми-танымдық журналистикасы». 1.4 Пәнді оқыту міндеттері: Негізделген және қалыптасқан теориялық білімдерін жинақтай білу, ғылыми идеяларға сын көзбен қарап дәлелдей алу және концепциялар мен теорияларды талдай білуге дағдыландыру. 1.5 Оқыту нәтижелері: Пәнді оқыту нәтижесінде студент мыналарды білуі керек: - Журналистикадағы ғылыми мақалалардың ерекшеліктер мен олардың өзіндік табиғатын меңгереді; - БАҚ-тың қалыптасу, даму кезеңдері жайлы толық мағұлмат алады; - Ғылыми тілі мен стилінің өзіндік ерекшеліктері, оларға қойылатын типтік талаптар туралы терең білім алады; - Бүгінгі таңдағы БАҚ-тағы ғылыми мақалаларды нақты мысалдар арқылы олардың құндылықтары туралы өзіндік нақты көзқарастар қалыптастырады; - Теориялық білімдерін тәжірибеде қолдана білуді үйренеді; - Негізделген және қалыптасқан теориялық білімдерін жинақтай білу; - Кәсіби зерттеу жұмыстарына дағдылары қалыптасады. 1.6 Курстың пререквизиттері: 1.6.1 Журналистикаға кіріспе 1.6.2 Қазақ журналистикасының тарихы 1.6.3 Публицистің шығармашылық негіздері 1.7 Курстың постреквизиті: 1.7.1 Публицистің шығармашылық шеберханасы 2 ПӘННІҢ МАЗМҰНЫ ЖӘНЕ САҒАТТАРДЫ САБАҚ ТҮРІНЕ ШАҒУ Кесте 1 |№ |Тақырыптың атауы |Сағаттар саны |Әдебиеттер | | | |ДС |СП |Л |С |С | | | | | |З |Б |Р |Р | | | | | | | |С |С | | | | | | | |П | | | |1 |2 |3 |4 |5 |6 |7 |8 | |1 | Хадистер және ғылым, ғалым|1 | | |0,5 |1,5 |1, Б. 12-25 | | |мәселелер. | | | | | |ББ | |2 |Құран, Хадистердің | |1 | |0,5 |1,5 |2, 78-99 ББ | | |ғылым-білімді насихаттауы | | | | | | | |3 |Ғаламның ғажайып сырлары | |1 | |0,5 |1,5 |3, 91-98 ББ | |4 |Ғылыми – гуманитарлық |1 | | |0,5 |1,5 |4, 30-40 ББ | | |баспасөз | | | | | | | |5 |Ғылымның тұңғыш | |1 | |0,5 |1,5 |3, 45-62 ББ | | |насихаткерлері | | | | | | | |6 |Ғылым - өркениет өлшемі | |1 | |0,5 |1,5 |5, 65-22 ББ | |7 |Әбу Насыр Мұхаммед ибн |1 | | |0,5 |1,5 |10, 3-17 ББ | | |Ұзлаһ Әл-Фараби еңбектері | | | | | | | |8 |Әл-Фарабидің ғылымға қосқан| |1 | |0,5 |1,5 |1, 16-35 ББ | | |үлесі | | | | | | | |9 |Әл-Фарабидің | |1 | |0,5 |1,5 |2, 73-107 ББ | | |әлеуметтік-этикалық | | | | | | | | |трактаттарындағы ғылым | | | | | | | |10 |Махмуд Бируни туралы |1 | | |0,5 |1,5 |3, 9-19 ББ | |11 |М.Бирунидің ғылыми | |1 | |0,5 |1,5 |2, 78-99 ББ | | |еңбектері | | | | | | | |12 |Ғылымның М.Бируни | |1 | |0,5 |1,5 |3, 91-98 ББ | | |қарастырған салалары | | | | | | | |13 |Омар Хаям туралы |1 | | |0,5 |1,5 |4, 30-40 ББ | |14 |О.Хаямның ғылымға қосқан | |1 | |0,5 |1,5 |2, 15-23 ББ | | |үлесі | | | | | | | |15 |Қ.Смайловтың – ғылыми | |1 | |0,5 |1,5 |3, 91-98 ББ | | |публицистикасы | | | | | | | |16 |Әбдіхасан Рудаки |1 | | |0,5 |1,5 |4, 25-39 ББ | |17 |Ибн Синаның «Білім | |1 | |0,5 |1,5 |5, 12-22 ББ | | |кітабындағы» ғылыми | | | | | | | | |мәселелер | | | | | | | |18 |Алғашқы мерзімдік | |1 | |0,5 |1,5 |1, 43-59 ББ | | |баспасөздегі ғылыми-таным | | | | | | | |19 |М.Әуезов – ғалым тілі |1 | | |0,5 |1,5 |2, 11-20 ББ | | |һақында | | | | | | | |20 |Абай поэзиясының ғылыми | |1 | |0,5 |1,5 |3, 39-56 ББ | | |насихаты | | | | | | | |21 |Аралық бақылау жұмысы | |1 | |0,5 |1,5 |4,158-172 ББ | |22 |Шоқан Уәлихановтың ғылыми |1 | | |0,5 |1,5 |5,200-210 ББ | | |еңбектері | | | | | | | |23 |«Егемен Қазақстан» | |1 | |0,5 |1,5 |6, 51-24 ББ | | |газетіндегі ғылыми | | | | | | | | |мақалалар | | | | | | | |24 |Абайдың қара сөздеріндегі | |1 | |0,5 |1,5 |1, 56-61 ББ | | |ғылымға үндеу | | | | | | | |25 |Ақжан Әл-Машани оқымысты, |1 | | |0,5 |1,5 |2, 36-45 ББ | | |ғалым, насихаткер | | | | | | | |26 |Әл-Фараби Машанов | |1 | |0,5 |1,5 |3, 25-33 ББ | | |шығармашылығында | | | | | | | |27 |«Денсаулық» журналы және | |1 | |0,5 |1,5 |4, 26-35 ББ | | |ғылым | | | | | | | |28 |«Зерде» журналындағы ғылым |1 | | |0,5 |1,5 |1, 29-43 ББ | | |тақырыбы | | | | | | | |29 |«Зерде» журналындағы | |1 | |0,5 |1,5 |2, 69-84 ББ | | |ғылыми-зерттеу | | | | | | | | |мекемелерінен жазылған | | | | | | | | |мақалалар | | | | | | | |30 |«Айқап» журналы және ғылым | |1 | |0,5 |1,5 |3, 91-120 ББ | |31 |ХХ ғасыр соңындағы |1 | | |0,5 |1,5 |4, 20-23 ББ | | |ғылымдардың дамуы | | | | | | | |32 |«Жұлдыз», «Жалын» | |1 | |0,5 |1,5 |5, 56-69 ББ | | |журналындағы ғылыми | | | | | | | | |мақалалар | | | | | | | |33 |«Жас Алаш» газетінің | |1 | |0,5 |1,5 |7, 94-111 ББ | | |«Мыңнан бір мезет» | | | | | | | | |қосымшасы | | | | | | | |34 |Полигон шежіресі – баспасөз|1 | | |0,5 |1,5 |9, 12-29 ББ | | |беттерінде | | | | | | | |35 |Әл-Фарабилер туралы тың | |1 | |0,5 |1,5 |10, 36-42 ББ | | |деректер | | | | | | | |36 |Ғылымтанудағы М.Әуезов | |1 | |0,5 |1,5 |2, 15-23 ББ | | |мектебі | | | | | | | |37 |Қаныш Имантайұлы Сәтбаевтің|1 | | |0,5 |1,5 |3, 91-98 ББ | | |ғылыми публицистикасы | | | | | | | |38 |Қ.Сәтбаевтың «Менің | |1 | |0,5 |1,5 |4, 25-39 ББ | | |Қазақстаным» | | | | | | | | |ғылыми-публицистикасы | | | | | | | |39 |Қ.Сәтбаевтың ғылыми | |1 | |0,5 |1,5 |5, 12-22 ББ | | |еңбектері | | | | | | | |40 |Халел Досмұхамедұлының |1 | | |0,5 |1,5 |1, 56-71 ББ | | |ғылыми публицистикасы | | | | | | | |41 |Х.Досмұхамедовтың медицина | |1 | |0,5 |1,5 |2, 8-16 ББ | | |гигиенасы хақында жазған | | | | | | | | |еңбектері | | | | | | | |42 |Абайдың қара сөздеріндегі | |1 | |0,5 |1,5 |3, 63-76 ББ | | |ғылымға үндеу | | | | | | | |43 |Е.А.Букетовтың ғылымға |1 | | |0,5 |1,5 |1, 24 -48 ББ | | |қосқан үлесі | | | | | | | |44 |Е.А.Букетовтың «Атан | |1 | |0,5 |1,5 |2, 30-40 ББ | | |қомында туған адам» атты | | | | | | | | |кітабы | | | | | | | |45 |Аралық бақылау жұмысы | |1 | |0,5 |1,5 |3, 51-61 ББ | | |Барлығы |15 |30 | |22,5 |67,5 | | 3 ПӘНДІ ОҚЫТУДЫҢ ӘДІСТЕМЕЛІК НҰСҚАУЛЫҚТАРЫ Студент «Ғылыми-танымдық журналистика» пәнінде ғылыми публицистиканың кең өріс алып дамуын, әрі жан-жақты игерілген тілді талдаудың негізгі әдістерін білуі қажет. Ғылыми ой-өрісті қалыптастыруда журналистиканың тарихының ғылыми білім ретінде пайда болуы ерекше роль атқарады. Сондықтан студенттерге ғылыми оқулықтар мен ғылыми зерттеу жұмыстарын көр оқып, сараптауға тапсырмалар көртеп беріледі. Ұлы ғалымдардың еңбектері мен жас ғалымдардың еңбектеріндегі бірізділік пен дәстүр жалғастығын тани білуге баулу. 4 КУРС ФОРМАТЫ Аудиториялық уақытқа дәрістер, семинар сабақтары, оқытылған материалды талқылау және әртүрлі тапсырмаларды орындау кіреді. Әрбір сабаққа студент әдебиеттің негізгі және қосымша қайнар көздерінің тізіміне сәйкес дайындалуы керек (негізгі бөлімдер мен бөлімшелер әрбір сабақта нақтыланады). Аралық бақылау жұмысында болмаған студенттер автоматты түрде 0 балл алады және бақылау жұмысын тапсыруға жіберілмейді. Негізгі ұғымдар дәрістерде ұсынылады және түсіндіріледі. Сабаққа қатысу және дәрісте негізгі ұғымдарды, түсіндірмелерді және мәліметтерді жазып алу студенттің міндеті болып табылады. Егер студент қандай да бір жағдайлармен дәріске қатыспаған жағдайда, дәрістің материалын топтағы басқа студенттен алуы керек. Оқытушы материалды бірде-бір студентке дәрістің бірде-бір уақытында босату себебіне қарамастан ұсынбайды. ОЖСӨЖ мақсаты – журналистика ғылымының бітім-болмысын, жанрлық ерекшеліктерін зерттеу. ОЖСӨЖ міндеттері келесілерді қарастырады: - курстың методологиясы және зерттеу әдiстерi; - журналистика функциялары мен жанрлық пішіндерін және оның ерекшелiктерi туралы. Студенттердің өздік жұмысы – бұл тұлғаның жеке танымды қызметі, ол өзіне тек қана алған білімін бекітіп қоймауы, сонымен қатар жеке шығармашылық ойлау процесі болып табылады. Өзіндік жағынан ол келешек маманның шығармашылығы үшін жаңа білімінің ашылуына, қалыптасуына жағдай жасайды. Өздік жұмыс сонымен қатар студенттің максималды белсенділігін қарастырады және ол алған білімін ұйымдағы ғылыми зерттеу, қоғамдық және өндірістік қызметтерде көрінеді. Курсты оқу барысында алынған ұпай жинақталып, жалпы саны шығарылады. Жиынтық бағаны шығару үшін әрбір тапсырма, сабаққа қатысуы, СӨЖ, ОСӨЖ тапсырмаларын, тиісті жаттығу жұмыстарын орындағаны жөніндегі ұпай жиынтығы, кезеңдік, қорытынды бақылау нәтижелері т.б. түгел ескеріледі. Берілген тапсырманы уақытында орындау қажет. Тиісті тапсырмалар сессияның соңғы аптасына дейін өткізілуі тиіс. Орташа ұпай жинақтай алмаған студент емтиханға жіберілмейді. Әрбір тақырыпты өтеу міндеті, өтілген материалды меңгеру деңгейі тест, жатқа жазу, бақылау түрінде тексеріледі. Себепсіз сағат босатсаңыз қосымша шығармашылық жұмыс беріледі. Сабақтан екі рет кешігу бір рет сабақ босатқанға теңгеріледі. 5 КУРС САЯСАТЫ Курсты оқу барысында алынған барлық ұпайлар жинақталып, бір-біріне қосылады. Осы курстан алған ақтық бағаны шығару үшін әрбір тапсырма мен аралық және қорытнды бақылаудан алынған баға және емтихан бағаларының қорытындысы бойынша орташа ұпай есептеледі. Барлық тапсырмаларды көрсетілген уақытында өткізу қажет. Барлық тапсырмаларды қабылдап алу емтиханға 7 күн қалғанда аяқталады. Барлық тапсырманы өткізбеген студенттер емтиханға кіргізілмейді. Жұмысты кеш тапсырсаңыз: қосымша тапсырма беру арқылы жұмыс көлемі ұлғайтылады. Тапсырмалар оқытушы тағайындаған уақытта қабылданады. Емтиханға келмесеңіз, орынды себеп болса, бұрынғы орындалған жұмыстарыңыз есепке алынады; орынсыз себеп болса, тапсырманы орындауыңыз қажет және осы мәселеге қатысты университет саясаты есепке алынады. Әрбір тақырыпты қайталау және өтеу міндетті. Өтілген материалды меңгеру деңгейі тест арқылы тексеріледі. Тест алдын ала ескертілмей өткізіледі. Аудиториялық сабақтарды босатпау, кешікпеу міндетті. Себепсіз сабақтан қалсаңыз: қосымша шығармашылылық жұмыс беріледі (реферат, көркем мәтінге талдау т.б.); Сабаққа екі рет кешігу бір рет сабақ босатылғанға теңгеріледі. Оқу үрдісіне белсенді түрде қатысу қажет. 6 БАҒАЛАУ САЯСАТЫ «Ғылыми-танымдық журналистика» пәні бойынша ұпайларды бөлу |Апта |Бақылау түрі |Барлық ұпай |Ескерту | |1 |2 |3 |4 | | |1-аптадан 8-апта аралығында дәріске |30 | | | |қатысу | | | |1 |Семинар |20 | | |2 |Семинар |20 | | |3 |Семинар |20 | | | |БӨЖ |40 | | |4 |Семинар |20 | | |5 |Семинар |20 | | |6 |Семинар |8 | | | |БӨЖ |56 | | |7 |Семинар |12 | | | |Аралық бақылау жұмыстары |74 | | |1-7 апта аралығындағы оқу нәтижесі бойынша |300 | | |қорытынды ұпай | | | | |8-15 апта аралығында дәріске қатысу |30 | | |8 |Семинар |14 | | |9 |Семинар |14 | | |10 |Семинар |14 | | | |БӨЖ |56 | | |11 |Семинар |14 | | |12 |Семинар |14 | | |13 |Семинар |14 | | |14 |Семинар |16 | | | |БӨЖ |40 | | |15 |Аралық бақылау жұмыстары |74 | | |9-15 апта аралығындағы оқу нәтижесі бойынша|300 | | |қорытынды ұпай | | | |Емтихан бойынша қорытынды ұпай |400 | | |Академиялық кезең бойынша қорытынды ұпай |1000 | | 7 ӘДЕБИЕТТЕР 7.1 Негізгі әдебиеттер 7.1.1 Ш.Елеукенов. Кітаптану негіздері. А., Санат. 1998. 7.1.2 А.М.Ловягин Основы книговедения. М., 1926. 7.1.3 Ш.Р.Елеукенов, Ж.Шалғымбаева Қазақ кітабының тарихы, А, Санат. 1999. 7.1.4. Беловецкая А.А. Общее книговедения. – М.,1974. 7.1.5 Люблинский С.Б. Подвижники книги М.,1988. 7.1.6 Н.М.Лисовский Книговедение, его предмет и задачи. П., 1922. 7.1.7 Рукописная книга в культуре народов Востока т.2. М.,1988. 7.2 Қосымша әдебиеттер 7.2.1 Сикорский Н.М. Исследования и материалы, 1981. 7.2.2 Барсуков А.И. Вопросы общей теории книговедения, 1971. 7.2.3 Новосадский И.В. Теория книговедения, 1986. 7.2.4 Галактионов И.Д. Технические правила набора и их изменения 1929. 7.2.5 Сұбханбердина Ү. Қазақтың революциядан бұрынғы мерзімді баспасөзіндегі материалдар. – А., 1963. 7.2.6 Книга Исследования и материалы. - ., 1994. 7.2.7 Иоффе А.М. История книги и книговедения. 7.2.8 Тюличев Д.В. Книгоиздательская деятельность Петербургской Академии наук им. М.В.Ломоносова. Л.,1988.
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz