Файл қосу

Пәнді оқып білу жөніндегі әдістемелік нұсқаулар. СТУДЕНТКЕ АРНАЛҒАН ПӘННІҢ БАҒДАРЛАМАСЫ



ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ
СемЕЙ қаласының ШӘКӘРІМ атындағы МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ | |
|3 деңгейлі СМК құжаты   |ПОӘК                    |ПОӘК 042-18-38.20/01-2014  |
|ПОӘК                    |                        |                           |
|Студентке арналған      |№ 2 басылым             |                           |
|пәннің   бағдарламасы   |25.06.2014 ж.           |                           |
|«Физика»                |                        |                           |













                        ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ

                                  «Физика»
                      5В011200 – «Химия» мамандығы үшін

                   СТУДЕНТКЕ АРНАЛҒАН  ПӘННІҢ БАҒДАРЛАМАСЫ

















                                    Семей
                                    2014
Алғы сөз
1. ӘЗІРЛЕНГЕН

Құрастырушы:               «25» 06 2014ж.    Сыдықова Ж.Қ.,  п.ғ.к.,  доцент
м.а., физика кафедрасы

2. ТАЛҚЫЛАНДЫ
2.1 «Физика» кафедрасы отырысында


« 25 »  06 2014ж., № 10  хаттама

Кафедра             меңгерушісі,              п.ғ.д.,              профессор
С.С.Маусымбаев

2.2 Физика-математика факультетінің оқу-әдістемелік бюросының
отырысында

«26»  06  2014ж., № 6  хаттама

Төрайымы                                                Қ.А.Батырова

3. БЕКІТІЛДІ
Университететің  Оқу-әдістемелік   Кеңесінің   отырысында   басып   шығаруға
мақұлданған және ұсынылған
«        »             2014ж., №               хаттама

ОӘК төрағасы_____________________ Г.К.Искакова


4 11.09.2013 ж. №1 басылымның ОРНЫНА ЕНГІЗІЛІП ОТЫР















|    |Мазмұны                                                    |        |
|1.  |Жалпы ережелер                                             |4       |
|2.  |Пәннің мазмұны және сабақ түрлері бойынша сағаттарды бөлу  |5       |
|3.  |Пәнді оқып білу жөніндегі әдістемелік нұсқаулар            |6       |
|4.  |Курс форматы                                               |6       |
|5.  |Курс саясаты                                               |6       |
|6.  |Баға қоюдың саясаты                                        |6       |
|7.  |Әдебиет тізімі                                             |9       |

































1 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР

1.1 Оқытушы және пән туралы жалпы мәліметтер:
Сыдықова Ж.Қ., педагогика ғылымдарының кандидаты‚ доцент м.а.
Физика кафедрасы
Байланыс ақпараты –жұмыс телефоны: 77-33-58, оқу ғимараты №3, кабинет №304
Сабақ өткізу орны – дәрісхана  № 306, 308, 307, 313, 315
Берілген пән бойынша кредиттер саны - 2

1.2  Пәннің  қысқаша мазмұны:
 «Физика» пәні бакалавр дайындау барысында маңызды орын алады  және  «Химия»
мамандығында оқитын студенттер үшін негізгі пәндер блогының міндетті  бөлігі
болып табылады, өйткені  студенттерге  профессионалды  жұмыс  барысында  көп
нәрсені біліп, істей алу тиіс.

1.3  Пәнді  оқып-білудің  мақсаты:  Физикалық  теориялар   мен   заңдылықтар
қоршаған әлемді бақылаудың  және  эксперименталдық  мағұлыматтарды  ғылымның
қол жеткен деңгейіне сәйкес саналы зерделеудің  нәтижелері  екендігі  туралы
студентке толық түсінік беру.


1.4 Пәнді оқып-білудің негізгі міндеті:
    -студенттерді физиканың маңызды жетістіктерімен және даму  кезеңдерімен
таныстыру;
    -болашақ маманнның санасында негізгі физикалық  заңдар  мен  құбылыстар
туралы айқын түсінік қалыптастыру;
    -студенттерді экспериментальдық дағдылыққа баулу;
    -қабылдаған  білімді  іс  жүзінде  және  физикалық   есептерді   шығару
барысында қолдануға үйрету;
    -байқалған құбылыстар туралы болжамдарды тексеруге қажетті  эксперимент
қоя білуге тәрбиелеу.
    Физиканы  оқып  үйрену  барысында  студент:  физиканың  басты  заңдарын
меңгеріп,  физиканың  басқа  ғылымдармен   байланысын,   негізгі   физикалық
шамалардың мағынасын және  оларды  өлшеу  әдістерін,  әртүрлі  экспериментті
орындаудың жолдарын біліп шығуы қажет.

1.5 Оқып-білудің нәтижелелері:
      Пәнді оқып-білудің нәтижесінде студент мыналарды:
    • физикалық құралдарды еркін пайдалана білуі керек;
    • белгілі физикалық заңдылықтардың мағынасын айқын түсінуі, игеруі тиіс;
    • типтік есептерді талдау және шешу дағыдысын меңгеруі тиіс;
    • қабылдаған білімді байқау және өлшеу  нәтижелерін  сараптау  барысында
      қолдана алуы тиіс;
    • негізгі анықтамаларды, заңдар және оларды қолданылуын түсінуі керек;
    • физикалық шамаларды өлшеу тәсілдерін, алынған мәндерді қарапайым өңдей
      алуды, зерттеу нәтижелерін жаза  және  қорытындылай  алу  дағысына  ие
      болуы керек;
    • эксперименттік  тапсырмаларды  орындау,  эксперименттік  тапсырмаларды
      өңдеу дағдысын алуы керек.


1.6 Курстың пререквизиттері:
-
1.7 Курстың постреквизиттері:
1.7.1 физикалық химия


2 Пәннің мазмұны және сабақ түрлері бойынша сағаттарды бөлу
                                                                     1 кесте
|№   |Тақырып атауы                  |Сағаттар                      |Әдебиет   |
|т/б |                               |                              |          |
|    |                               |Дәріс  |ЗС   |ОСӨЖ   |СӨЖ    |          |
|1.  |Механика.                      |1      |1    |1      |3      |1, Б.     |
|    |Материалдық нүктенің           |       |     |       |       |14-16     |
|    |кинематикасы.                  |       |     |       |       |          |
|2.  |Нүктенің шеңбер бойымен        |1      |1    |1      |3      |2, Б.21-23|
|    |қозғалысы.                     |       |     |       |       |          |
|3.  |Материалдық нүктенің           |1      |1    |1      |3      |6, Б.13-17|
|    |динамикасы.                    |       |     |       |       |          |
|4.  |Күштің жұмысы және Қуаты.      |1      |1    |1      |3      |6, Б.18-20|
|    |Энергия.                       |       |     |       |       |          |
|5.  |Тартылыс заңдары.              |1      |1    |1      |3      |4, Б.21   |
|6.  |Сұйықтар мен газдардың         |1      |1    |1      |3      |6, Б.21-27|
|    |механикасы.                    |       |     |       |       |          |
|7.  |Молекулалық физика және        |1      |1    |1      |3      |6, Б.31-32|
|    |термодинамика.                 |       |     |       |       |          |
|    |Молекулалық физиканың          |       |     |       |       |          |
|    |негіздері.                     |       |     |       |       |          |
|8   |Термодинамиканың элементтері.  |1      |1    |1      |3      |6, Б.52-57|
|9   |Электр және                    |1      |1    |1      |3      |7, Б.13-24|
|    |магнетизм.Электростатика.      |       |     |       |       |          |
|10  |Тұрақты электр тогы.           |1      |1    |1      |3      |7, Б.26-35|
|11  |Магнит өрісі.                  |1      |1    |1      |3      |7, Б.43-49|
|12  |Оптика.Толқындық оптика.       |1      |1    |1      |3      |5, Б.27-32|
|13  |Геометриялық оптика. Жарықтың  |1      |1    |1      |3      |5, Б.36-41|
|    |затпен әсерлесуі.              |       |     |       |       |          |
|14  |Атом физикасы және атом        |1      |1    |1      |3      |8, Б.62-66|
|    |ядросының физикасы.Атомдағы    |       |     |       |       |          |
|    |физикалық құбылыстар.          |       |     |       |       |          |
|15  |Ядролық физиканың элементтері. |1      |1    |1      |3      |7.2.7 ,   |
|    |                               |       |     |       |       |Б.52-61   |
|    |БАРЛЫҒЫ:                       |15     |15   |15     |45     |          |


3 ПӘНДІ ОҚУ БОЙЫНША ӘДІСТЕМЕЛІК НҰСҚАУЛАР
    «Физика» курсын оқыту өзара байланысты төрт форманы қажет етеді: дәріс,
зертханалық сабақ, ОСӨЖ-оқытушының білім алушымен өздік жұмысы, және  СӨЖ  –
білім алушының өздік жұмысы.
    Дәрістер конспектілері материалды игеруге негіз болып табылады. Дәрісте
конспект жазуға әрбір студент міндетті.  Конспектті  оқулықтардан  және  оқу
құралдарынан  алынған  материалмен  толықтырып,  жазып  алған  өте  пайдалы.
Конспектні  лектор  беретін  кеңестер   кезінде   де   толықтыруға   болады.
Зертханалық  сабақта  студенттер  берілген   тақырып   бойынша   зертханалық
жұмыстарды  орындаулары  және  орындалған  жұмыс  нәтижелерін   есептеулері,
сондай-ақ оқытушыға жасалған жұмыстың есебін тапсырулары  керек.  ОСӨЖ  және
СӨЖ күнделікті және міндетті дайындықты талап етеді, нақты тапсырма  бойынша
орындалады және күнделікті оқытушымен тексеріледі.  Аудиториядан  тыс  өздік
жұмыста  студенттер  әдебиетпен  жұмыс  істеп,   үй   тапсырмасын   орындап,
зертханалық сабақтарға дайындалады.

4   КУРС ФОРМАТЫ
   «Физика» – 2 кредит.
   Курс бойынша 50 минуттық дәріс, 100 минуттық зертханалық  сабақ  және  50
минуттық ОБӨЖ аптасына 1 рет болады. Дәрістерге, зертханалық сабаққа,  ОБӨЖ-
ге  қатысуға  студент  міндетті.  Себепсіз  босатылған   сабақтар   қайталап
оқытылмайды. Жазбаша үй тапсырмалары (ЖҮТ) көрсетілген уақытта  өткізілмесе,
қабылданбайды, сондықтан студент белгілі бір  балын  жоғалтады.  Зертханалық
сабақтар  студентті  өздігінен  жұмыс  істеуге  үйретеді,  ойлау   қабілетін
арттырады, сондықтан сабаққа нұсқаудағы сұрақтарға толық  жауап  беріп  және
тәжірибе жүргізу үшін кейбір физикалық ұғымдар  мен  шамалардың,  құбылыстар
мен процестердің  мәнін  анықтамалық  кітаптан  тауып,  орындалған  жұмыстың
есептеулерін жүргіулері керек. Сол жағдайда ғана зертханалық  жұмысқа  толық
қорытынды жасауға болады. Сабаққа дайын  емес  студент  зертханалық  сабаққа
жіберілмейді, қосымша сабақ жүргізілмейді.

5 курс саясаты
      Студент пәнді оқып-білу үрдісінде  белсенді  және  өздік  қабілеттерін
көрсетуге  міндетті,  қалып  келу,  себепсіз  сабақтан  қалу,  дер   уақытта
жұмыстарды тапсырмау  және  оқу  үрдісінде  пассивті  болуда  баллдарды  алу
түрінде штрафтар салынады.


6 БАҒА ҚОЮ САЯСАТЫ
    Пән бойынша емтихан бағасы модульдар бойынша, межелік  бақылау  бойынша
және соңғы  аттестация бойынша (60%) көрсеткіштер  мен  емтихан  нәтижесінің
(40%) қосынды балы түрінде қорытылады, қосындысы 100% құрайды.
    Апта  және  бақылау  түрлері  бойынша  баллдардың   таратылуы   кестеде
келтірілген
                  «Физика» пәні бойынша балдардың таратылуы
                                                                     2 кесте
|Апта   |Бақылау түрі                    |Балдардың барлығы |Қосымша         |
|1-7    |Аудиториялық сабақтарына қатысу |30                |Оқытушы         |
|       |және даярлық                    |                  |электрондық     |
|       |                                |                  |журналда        |
|       |                                |                  |оқушының тек    |
|       |                                |                  |сабаққа қатыспау|
|       |                                |                  |фактісін        |
|       |                                |                  |көрсетеді       |
|Зертханалық сабақ                                                            |
|1      |Тікелей және жанама өлшеу       |                  |Зертханалық     |
|       |нәтижелерінің дәлдігін анықтау. |                  |сабақта         |
|2      |Математикалық маятниктің        |                  |Зертханалық     |
|       |көмегімен ауырлық күшінің үдеуін|                  |сабақта         |
|       |анықтау.                        |                  |                |
|3      |Айналмалы қозғалыс динамикасының|                  |Зертханалық     |
|       |негізгі заңын тексеру           |                  |сабақта         |
|4      |Сұйықтың сызықтық және көлемдік |60                |Зертханалық     |
|       |ұлғаю коэффициентін Дюлонг-Пти  |                  |сабақта         |
|       |әдісімен анықтау.               |                  |                |
|5      |Стокс әдісімен тұтқырлық        |                  |Зертханалық     |
|       |коэффициентін анықтау.          |                  |сабақта         |
|6      |Жылусыйымдылықтар қатынасын     |40                |Зертханалық     |
|       |анықтау                         |                  |сабақта         |
|7      |Уитсон көпірі арқылы өткізгіштің|                  |Зертханалық     |
|       |кедергісін анықтау.             |                  |сабақта         |
|Білім алушының өздік жұмысы                                                  |
|6      |Серпімді кернеулер. Серпімді    |90                |Сабақ кестесіне |
|       |деформацияланған дененің        |                  |сәйкес          |
|       |энергиясы.                      |                  |                |
|7      |Аралық бақылау                  |80                |Сабақ кестесіне |
|       |                                |                  |сәйкес          |
|1 апта мен 7 апта аралығында оқу         |30+270            |                |
|нәтижелері бойынша балдардың барлығы     |                  |                |
|8-15   |Аудиториялық сабақтарына қатысу |30                |Оқытушы         |
|       |және даярлық                    |                  |электрондық     |
|       |                                |                  |журналда        |
|       |                                |                  |оқушының тек    |
|       |                                |                  |сабаққа қатыспау|
|       |                                |                  |фактісін        |
|       |                                |                  |көрсетеді       |
|Зертханалық сабақ                                                            |
|8      |Электролиз заңдарын тексеру     |                  |Зертханалық     |
|       |                                |                  |сабақта         |
|9      |Айнымалы ток тізбегі үшін Ом    |                  |Зертханалық     |
|       |заңын тексеру.                  |                  |сабақта         |
|10     |Френель бипризмасының көмегімен |                  |Зертханалық     |
|       |жарық интерфренциясы құбылысын  |                  |сабақта         |
|       |оқып үйрену.                    |                  |                |
|11     |Микроскоптың көмегімен шынының  |60                |Зертханалық     |
|       |сыну көрсеткішін анықтау        |                  |сабақта         |
|12     |Жинағыш және шашыратқыш         |                  |Зертханалық     |
|       |линзалардың фокус аралығын      |                  |сабақта         |
|       |анықтау.                        |                  |                |
|13     |[pic]-бөлшектердің шашырауын    |                  |Зертханалық     |
|       |Резерфорд тәжірибесі бойынша    |                  |сабақта         |
|       |моделдеу.                       |                  |                |
|14     |Франк-Герц тәжірибесі.          |40                |Зертханалық     |
|       |                                |                  |сабақта         |
|15     |Гейгер-Мюллер санауышымен танысу|                  |Зертханалық     |
|       |                                |                  |сабақта         |
|Білім алушының өздік жұмысы                                                  |
|14     |Электростатикалық диэлектриктер.|90                |Сабақ кестесіне |
|       |Дианмикалық хаос.               |                  |сәйкес          |
|Оқытушымен білім алушының өздік жұмысы                                       |
|8-9    |Зарядтық сақталу заңы. Кулон    |10                |Сабақ кестесіне |
|       |заңы. Электр өрісі. Суперпозиция|                  |сәйкес          |
|       |принципі. Потенциал. Электр     |                  |                |
|       |сыйымдылық. Конденсатор. Электр |                  |                |
|       |өрісінің энергиясы.             |                  |                |
|10-11  |Ампер заңы. Магнит өрісінің     |10                |Сабақ кестесіне |
|       |индукциясы және кернеулігі.     |                  |сәйкес          |
|       |Лоренц күші. Элеткромагниттік   |                  |                |
|       |индукция заңы. Магнит өрісінің  |                  |                |
|       |энергиясы.                      |                  |                |
|12-13  |Резерфорд тәжірибелері. Атомның |10                |Сабақ кестесіне |
|       |планетарлық моделі.  Бор        |                  |сәйкес          |
|       |постулаттары.                   |                  |                |
|14     |Атом ядросы. Ядро құрамы.       |10                |Сабақ кестесіне |
|       |Ядролық күштер. Изотоптар.      |                  |сәйкес          |
|       |Радиоактивтілік. Радиоактивті   |                  |                |
|       |ыдырау заңы. Тізбекті реакция.  |                  |                |
|       |Реактор.                        |                  |                |
|       |Аралық бақылау                  |80                |Сабақ кестесіне |
|       |                                |                  |сәйкес          |
|8 апта мен 15 апта аралығында оқу        |30+270            |                |
|нәтижелері бойынша балдардың барлығы     |                  |                |
|Емтихан балдарының барлығы               |400               |                |
|Академиялық мерзімде балдардың барлығы   |1000              |                |




   7.ӘДЕБИЕТ
   7.1 Негізгі әдебиеттер
   7.1.1 Абдуллаев Ж. Жалпы физика курсы. Алматы: Ана тілі, 1991.
   7.1.2 Абдуллаев Ж. Физика курсы. Алматы: Білімі, 1994.
   7.1.3 Абдуллаев Ж. Механикаға кіріспе. Алматы: Мектеп, 1988.
   7.1.4 Жұбанов М. Физиканың негізігі заңдары. Алматы: Мектеп, 1989.
   7.1.5 Полатбеков П. Оптика. Алматы: Мектеп, 1977
   7.1.6 Савельев И.В. Жалпы физика  курсы.  1-том.  Алматы:  Мектеп,  1982.
       Аударма.
   7.1.7 Савельев И.В. Жалпы физика  курсы.  2-том.  Алматы:  Мектеп,  1977.
       Аударма.
   7.1.8 Сивухин Д.В. Общий курс физики. М.: Наука, 1977 – 1986, т. 1-5.
   7.1.9 Детлаф А.А., Яворский Б.М. Курс  физики. –М.: Высшая школа, 1989.
   7.1.10 Трофимова Т.И. Курс физики –М.: Высшая школа, 1990.
   7.1.11 Хайкин С.Э. Физические основы механики –М.: Наука, 1971.
   7.1.12 Архангельский М.М. Курс физики. Механика –М.: Наука, т.1, 1977.
   7.1.13 Астаков. А.В. Курс физики. Механика и кинетическая теория материи.
       –М.: Наука, т.1, 1977.
   7.1.14 Матвеев А.Н. Учебное пособие. М.: Высшая школа, 1983 (1989).
   7.1.15 Стрелков С.П. Механика. М.:Наука,1975.
   7.2  Қосымша әдебиеттер
   7.2.1Құлбеков М.Жалпы физика курсы. Молекулалық физика және термодинамика
       негіздері. А.:Абай ат.АлМУ, 1993.
   7.2.2 Кикоин А.К., Кикоин И.К. Молекулярная физика. Учебное пособие для
       вузов. М.:Наука, 1990.
   7.2.3 Калашников С.Г. Электричество. М.: Наука, 1985.
   7.2.4 Лансберг Г.С. Оптика. М.: Наука, 1976.
   7.2.5 Жұманов К.Б.  Атомдық  физика  негіздері.  Оқу  құралы.  А.:  Қазақ
       университеті, 2000.
   7.2.6 Ракобольская И.В. Ядерная физика. М.:МГУ, 1971.
   7.2.7 Қадыров Н. Ядролық физика негіздері. А.: Қазақ университеті, 2000.





Пәндер