Файл қосу

Әртараптандыру стратегиясы



|ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ                         |
|СЕМЕЙ  қаласының ШӘКӘРІМ атындағы МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ                     |
|3 деңгейлі СМЖ құжаты         |ПОӘК             |ПОӘК 042-18-2.1.031/01-2014  |
|ПОӘК                          |Басылым № 1      |                             |
|оқытушылар үшін «Стратегиялық |11.09.2014ж      |                             |
|менеджмент»  пәннің           |                 |                             |
|бағдарламасы                  |                 |                             |











                       ПӘННІҢ  ОҚУ- ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ




         5В051000 - «Мемлекеттік және жергілікті басқару» мамандығы


                   «СТРАТЕГИЯЛЫҚ МЕНЕДЖМЕНТ»   пәні бойынша

                     ОҚЫТУШЫЛАР ҮШІН ПӘННІҢ БАҒДАРЛАМАСЫ

























                                 Семей 2014


  Алғысөз



 1. ӘЗІРЛЕГЕН
 Құрастырушы __________       «_29_»___08____2014 ж. Абеуханова Еркежан
 Бахытбековна,  аға оқытушы,   «Менеджмент және маркетинг» кафедрасы, Семей
 қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік университеті


 2. ТАЛҚЫЛАНДЫ
 2.1. Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік университеті
  «Менеджмент және маркетинг» кафедрасының отырысында
      № 1 Хаттама    «_29_ »_08_____ 2014  ж.


 Кафедра меңгерушісі ________          Г. Орынбекова


 2.2. Экономика, құқықтық және гуманитарлық ғылымдар  факультетінің Оқу-
 әдістемелік Бюросының отырысында


   № 1 Хаттама    «_09_ »_09_ 2014  ж.


 ОӘБ төрағасы            _________               С. Тойкин




 3. БЕКІТІЛДІ
 Университеттің Оқу- әдістемелік Кеңесінің отырысында шығаруға мақұлданған
 және ұсынылған


  № 1 Хаттама         «___11___ »_09_ 2014  ж.


 ОӘК төрағасы  _________         Г. Искакова






























                      Мазмұны
   1. Қолданылу аумағы
   2. Нормативтік сілтемелер
   3. Жалпы ереже
   4. Оқытушылар үшін жұмыс оқу бағдарламасының мазмұны (модульмен)
   5. Студенттердің өздік жұмыстары үшін тақырыптар тізімі
   6. Оқу - әдістемелік әдебиеттермен қамтамасыз ету картасы
   7. Әдебиеттер





































        ПӘННІҢ  ОҚУ - ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ  ПОӘК 042-18-2.1.031/01-2014

                          «Стратегиялық менеджмент»
                                        пәнінің оқу- әдістемелік кешені


 «_11_ »_09_  2014 ж., №__1___хаттамасымен  университеттің Оқу -
әдістемелік Кеңестің  шешімімен әрекетке  енгізілді және бекітілді.


Енгізілген күні_


      1. Қолданылу аумағы
      «Стратегиялық менеджмент» пәні бойынша оқу-әдістемелік кешені 5В051000
- «Мемлекеттік және жергілікті басқару»  мамандығы  студенттеріне  арналған.
Ол студенттердің  курс мазмұнымен, оның көкейкестілігі және  қажеттілігімен,
курс  саясатымен  таныстырып,  студенттердің   оқу   процесінде   меңгеретін
талаптары мен дағдыларын арттыруға мүмкіндік береді.  Оқу-әдістемелік  кешен
пәнді оқып үйренуде негізгі құрал болып табылады. Берілген құжат сәйкес  пән
бойынша  оқу  процесін  ұйымдастырудың   негізгі   процедураларын   жүйелеп,
реттейді және «Менеджмент және маркетинг» кафедрасында қолдануға  ұсынылады.



      2. Нормативтік сілтемелер
      «Стратегиялық менеджмент»  пәні  бойынша  осы  оқу-әдістемелік  кешені
   келесі құжаттардың ұсынымдарымен және  талаптарына  сәйкес  берілген  пән
   бойынша оқу процесін ұйымдастыру тәртібін белгілейді және жасайды:
– Қазақстан Республикасының Білім және Ғылым министрлігінің 23  тамыз  2012
  жылғы, ҚР ПП№1080 бұйрығымен бекітілген;
 – МР 042-1.01-2013 Пәннің оқу бағдарламасын  жасау  және  рәсімдеу  бойынша
   әдістемелік нұсқаулар
 -  СТУ  042-  ГУ-4-2014  «Пәндердің  оқу-әдістемелік  кешенін  жасау  және
 рәсімдеудің жалпы талабы»  университет стандарты
  - ДП 042 - 1.01-2014 «Пәндердің  оқу-әдістемелік  кешенінің  мазмұны  және
құрылымы» құжатталған процедурасы
   - МУ 042-1.01-2013 Студенттің өздік жұмысы бойынша әдістемелік нұсқауы


      3.  Жалпы ереже
      3.1. Пәннің қысқаша  мазмұны.  Қазақстан  Республикасы  экономикасының
қайта құрылуы және нарықтық қатынасқа  көшуі  жоғарғы  оқу  орындарына  жаңа
тапсырмалар мен талаптар қойды. Экономиканың қазіргі даму  сатысында  жоғары
білімді мамандар териялық білім  алып  қана  қоймай,  оны  практикалық  және
коммерциялық қызметтерінде қолдана білу керек. Барлық компаниялар  бәсекемен
күресу жағдайында ішкі істеріне ғана  көңіл  бөлімей  сонымен  қатар  сыртқы
ортаның өзгеруіне сәйкес ұзақ уақытқа стратегия құрастыруы қажет.
      3.2. «Стратегиялық менеджмент» курсының негізгі мақсаты:  кәсіпорынның
тұрақтылығын қамтамасыз ету мүмкіндігі және негізгі жолдарын  зерттеу,  оның
қолайсыз жағдайларға төтеп  бере  алу  қабілеттілігін  оқу  болып  табылады.
Студенттер стратегиялық менеджменттің негізгі тұжырымдамаларымен  таныстыру,
нақты экономикалық секторда жұмыс істеген кезде қажет  болатын  стратегиялық
талдаудың тәжірибелік машықтарын қалыптастыру.
      3.3.  Пәнді  оқытудың  негізгі  міндеті.  Студенттерге    стратегиялық
менеджмент экономикалық біліктілікпен  қатысты  екенін  түсіндіру;  фирманың
стратегиясымен   байланысты   сұрақтарды   қарастыру;   фирманы    басқаруды
стратегиялық бағытпен негіздеу.
      3.4.  Оқыту  нәтижесі:  стратегиялық  болашақты  көруді  қалыптастыру;
қойылған мақсаттарға жетуге бағытталған стратегияларды әзірлеу;  компанияның
бәсекелестік ортасына талдау  жасау;  қалыптасқан  стратегиялық  жағдайларға
сәйкес шешім қабылдау.
      Студент білу керек:  курсты  меңгеру  барысында  стратегиялық  басқару
үрдісі;   ұйымның   микро   және   макроортасы,   функционалды    стратегия,
кәсіпорынның стратегиясы;  бизнес-стратегиялар;  стратегияны  жүзеге  асыру;
стратегияның   орындалуына   бақылау   жасау   және   өзгеріс    менеджменті
қарастырылады;  ХХI   ғасыр   стратегиясына   байланысты   пікір   –   талас
ұйымдастырылады.   Академиялық   зерттеулер   мен   тәжірибеге   негізделген
стратегияны жүзеге асырудың заманауи түсінігі беріледі.
      Студент істей білу керек: тұрақсыз,  жылдам  өзгеріп  отыратын  сыртқы
орта  жағдайында   кәсіпорынды   немесе   ұйымды   стратегиялық   басқарудың
ерекшеліктерін түсіну;  сыртқы орта мен  кәсіпорын  ерекшеліктерінің  (күшті
және әлсіз жақтары) талдауына негізделе отырып,  кәсіпорынның  мүмкіндіктері
мен қауіп-қатерін анықтаудың теориялық негіздері мен  тәжірибесін  жинақтау;
стратегиялық  талдауға   негізделе   отырып,   кәсіпорынның   миссиясы   мен
мақсаттарын әзірлеу қабілетін қалыптастыру; стратегияның мүмкін  нұсқаларын,
стратегиялық баламаларды әзірлеу  және  кәсіпорынның  немесе  ұйымның  нақты
стратегиясын таңдау  тәсілдерін  оқып-білу;  өзгерістерге  қарсылық  білдіру
мүмкіндігін есепке ала отырып стратегияны  жүзеге  асыру  шараларын  әзірлеу
бойынша   тәжірибелік   машықтарын   қалыптастыру;   стратегиялық    бақылау
тәсілдерін  және  стратегияны  жүзеге  асыруды   бақылау   жүйесін   әзірлеу
әдістерін оқып-білу.
      3.5. Курстың пререквизиттері: Менеджмент
      3.6. Курстың постреквизиттері: -
      3. 7.  Жұмыс оқу жоспарынан көшірме (Кесте 1)
Кесте 1 -  Жұмыс оқу жоспарынан көшірме
|Курс                                                              |семестр|
|Дәріс сабағы                                                              |
|Модуль 1 Стратегиялық басқару                                             |
|1. Стратегиялық менеджменттің  теориялық негіздері. Стратегия –   |2      |
|баскару теориясынын негізгі бөлігі. Стратегиялык үрдіске кіріспе. |       |
|Стратегиялық менеджменттің  бес міндеті. Стратегияны жүзеге асыру.|       |
|Стратегиялық менеджмент үрдісі. Миссия, максат және стратегиялык  |       |
|басымдылыктардың калыптасуы. Компанияның стратегиялық болашақты   |       |
|көруі (видение) мен миссиясын қалыптастыру. Мақсаттар қою.        |       |
|Стратегия әзірлеу.                                                |       |
|2.Стратегиялык менеджменттегі  талдау әдісі. Компанияны дамытудың |2      |
|бағыттарын таңдау. Стратегиялық болашақты көру мен миссияны       |       |
|жетілдіру. Мақсаттарды анықтау. Бизнесті анықтау және құру. Барлық|       |
|басқару деңгейінде мақсаттарды қою қажеттілігі.                   |       |
|3. Стратегия және бәсекелестік артықшылық. Бәсекеге қабілеттілік  |2      |
|теориясы және негізігі бәсекелес  күштер.                         |       |
|4. Маркетинг стратегиясы. Icкepлік  стратегияларды әзәрлеудің он  |2      |
|үш өсиеті.                                                        |       |
|5. Өнім және әртараптандыру стратегиясы. Әртараптандыру           |2      |
|стратегиясы. Жаңа бизнеске кіру стратегиясы. Ұқсас әртараптандыру |       |
|стратегиясы. Ұқсамайтын әртараптандыру стратегиясы. Қысқарту және |       |
|ликвидация стратегиясы. Корпорацияны қайта құру және қысқарту     |       |
|немесе портфельді реструктуризациялау стратегиясы. Халықаралық    |       |
|әртараптандыру стратегиясы                                        |       |
|6.  Жоспарлау стратегиясы және стратегияны іске асыру.            |2      |
|Стратегиялык жоспарлау. Стратегияны жузеге асыру және менеджмент  |       |
|7. Бакылау және адам ресурстарын пайдалану стратегиялары.         |2      |
|Стратегиялык бакылау. Критерийлер, керсеткіштер. Адам ресурстарын |       |
|пайдалану стратегиясы. Адам мен ұйымнын өзара катысуы. Адамнын    |       |
|ұйымга кіруі.                                                     |       |
|8. Баскарудағы кайшылыктар.  Жұмыс талабына түсініктемелер беру   |2      |
|әдістері.                                                         |       |
|9. Корпоративтік  стратегия. Әртараптандырылған компанияның       |2      |
|корпоративтік стратегиясы. Компания стратегиясының непзп          |       |
|компоненттері.                                                    |       |
|10. Фирма стратегиясы. Ұйым стратегиясының  мәні.                 |2      |
|11. Сала мен бәсекелестік жағдайға талдау жасау. Сала мен         |2      |
|бәсекелестікке                                                    |       |
|анализ жасаудың тәсілдері. Саланың бәсекелестік жағдайына анализ  |       |
|жасаудың                                                          |       |
|негізгі кезеңдері.                                                |       |
|12. Сапаны көтеру және бағаны басқару стратегиясы. Сапаны         |2      |
|баскарудын жалпы сипаттамасы. Сапаға қойылатын талаптар. Тауар    |       |
|сапасының көрсеткіштер жүйесі. Тауар сапасын көтеру стратегиясын  |       |
|болжау. Сапаны баскарудың шетелдік тәжірибесі.  Бағаның  мәні мен |       |
|факторлары. Ресурс сақтау стратегияларын тандау.                  |       |
|Модуль 2. Қазақстандағы стратегиялық менеджмент                   |       |
|13. Қазақстандағы стратегиялық менеджмент Казакстан экономикасын  |2      |
|стратегиялык баскарудың саяси-экономикалык негіздері. Қазакстан   |       |
|Республикасының әлеуметтік-экономикалык жағдайы. Өзін-өзі басқару |       |
|және өзін-өзі  қаржыландыру тұжырымдамасы.                        |       |
|14. Қазакстандағы кәсіпкерлікті баскару стратегиясы.              |2      |
|Кәсіпкерлікті дамытудың  факторлары мен тетіктері.                |       |
|Әлеуметтік-экономикалык дамуды баскарудағы аймактардың            |       |
|стратегиясы.                                                      |       |
|15. Казакстанда экономикалык дамудың негізгі стратегиялары.       |2      |
|Индустриалды-инновациялық даму Стратегиясы. Қазакстан             |       |
|Республикасының 2020-шы жылға дейінгі  стратегиялык даму жоспары. |       |
|Қазақстандық банктердегі  стратегиялык менеджмент                 |       |
|Дәріс бойынша сағат саны:                                         |30     |
|Практикалық сабақтар                                                      |
|1. Стратегиялық менеджменттің  теориялық негіздері. Стратегия –   |1      |
|баскару теориясынын негізгі бөлігі. Стратегиялык үрдіске кіріспе. |       |
|Стратегиялық менеджменттің  бес міндеті. Стратегияны жүзеге асыру.|       |
|Стратегиялық менеджмент үрдісі. Миссия, максат және стратегиялык  |       |
|басымдылыктардың калыптасуы. Компанияның стратегиялық болашақты   |       |
|көруі (видение) мен миссиясын қалыптастыру. Мақсаттар қою.        |       |
|Стратегия әзірлеу.                                                |       |
|2.Стратегиялык менеджменттегі  талдау әдісі. Компанияны дамытудың |1      |
|бағыттарын таңдау. Стратегиялық болашақты көру мен миссияны       |       |
|жетілдіру. Мақсаттарды анықтау. Бизнесті анықтау және құру. Барлық|       |
|басқару деңгейінде мақсаттарды қою қажеттілігі.                   |       |
|3. Стратегия және бәсекелестік артықшылық. Бәсекеге қабілеттілік  |1      |
|теориясы және негізігі бәсекелес  күштер.                         |       |
|4. Маркетинг стратегиясы. Icкepлік  стратегияларды әзәрлеудің он  |1      |
|үш өсиеті.                                                        |       |
|5. Өнім және әртараптандыру стратегиясы. Әртараптандыру           |1      |
|стратегиясы. Жаңа бизнеске кіру стратегиясы. Ұқсас әртараптандыру |       |
|стратегиясы. Ұқсамайтын әртараптандыру стратегиясы. Қысқарту және |       |
|ликвидация стратегиясы. Корпорацияны қайта құру және қысқарту     |       |
|немесе портфельді реструктуризациялау стратегиясы. Халықаралық    |       |
|әртараптандыру стратегиясы                                        |       |
|6.  Жоспарлау стратегиясы және стратегияны іске асыру.            |1      |
|Стратегиялык жоспарлау. Стратегияны жузеге асыру және менеджмент  |       |
|7. Бакылау және адам ресурстарын пайдалану стратегиялары.         |1      |
|Стратегиялык бакылау. Критерийлер, керсеткіштер. Адам ресурстарын |       |
|пайдалану стратегиясы. Адам мен ұйымнын өзара катысуы. Адамнын    |       |
|ұйымга кіруі.                                                     |       |
|8. Баскарудағы кайшылыктар.  Жұмыс талабына түсініктемелер беру   |1      |
|әдістері.                                                         |       |
|9. Корпоративтік  стратегия. Әртараптандырылған компанияның       |1      |
|корпоративтік стратегиясы. Компания стратегиясының непзп          |       |
|компоненттері.                                                    |       |
|10. Фирма стратегиясы. Ұйым стратегиясының  мәні.                 |1      |
|11. Сала мен бәсекелестік жағдайға талдау жасау. Сала мен         |1      |
|бәсекелестікке анализ жасаудың тәсілдері. Саланың бәсекелестік    |       |
|жағдайына анализ жасаудың негізгі кезеңдері.                      |       |
|12. Сапаны көтеру және бағаны басқару стратегиясы. Сапаны         |1      |
|баскарудын жалпы сипаттамасы. Сапаға қойылатын талаптар. Тауар    |       |
|сапасының көрсеткіштер жүйесі. Тауар сапасын көтеру стратегиясын  |       |
|болжау. Сапаны баскарудың шетелдік тәжірибесі.  Бағаның  мәні мен |       |
|факторлары. Ресурс сақтау стратегияларын тандау.                  |       |
|Модуль 2. Қазақстандағы стратегиялық менеджмент                           |
|13. Қазақстандағы стратегиялық менеджмент Казакстан экономикасын  |1      |
|стратегиялык баскарудың саяси-экономикалык негіздері. Қазакстан   |       |
|Республикасының әлеуметтік-экономикалык жағдайы Өзін-өзі басқару  |       |
|және өзін-өзі  қаржыландыру тұжырымдамасы                         |       |
|14. Қазакстандағы кәсіпкерлікті баскару стратегиясы.              |1      |
|Кәсіпкерлікті дамытудың  факторлары мен тетіктері.                |       |
|Әлеуметтік-экономикалык дамуды баскарудағы аймактардың            |       |
|стратегиясы.                                                      |       |
|15. Казакстанда экономикалык дамудың негізгі стратегиялары.       |1      |
|Индустриалды-инновациялық даму Стратегиясы. Қазакстан             |       |
|Республикасының 2020-шы жылға дейінгі  стратегиялык даму жоспары. |       |
|Қазақстандық банктердегі  стратегиялык менеджмент                 |       |
|Практикалық сабақтар бойынша сағат саны:                          |15     |



          5. Студенттердің өздік  жұмыстары үшін тақырыптар тізімі
1. Стратегиялық менеджмент үрдісі – баяндама (2 апта).
2. Компанияны дамытудың бағыттарын таңдау – эссе (4 апта).
3. Стратегия және бәсекелестік артықшылық – эссе (5 апта).
4. Стратегияны сәтті жүзеге асыру үшін ұйымды басқару- эссе (6 апта).
5. Сала  мен бәсекелестік жағдайдың ерекшеліктерін ескере отырып
стратегияны әзірлеу – баяндама (9 апта).
6. Корпоративтік мәдениет және көшбасшылық – стратегияны тиімді жүзеге
асырудың кілті- баяндама (11 апта).
7.  Казакстанда экономикалык дамудың негізгі стратегиялары- баяндама (12
апта).
8. Қазақстанға SWOT анализ жасау  - тапсырманы орындау(13 апта).

6. ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК ӘДЕБИЕТТЕРМЕН ҚАМТАМАСЫЗ ЕТІЛУ  КАРТАСЫ


   Кесте- 3 Оқу-әдістемелік  әдебиеттермен қамтамасыз етілу картасы
|Оқулықтар,  оқу-әдістемелік        |Жалпы  |студенттер   |Қамтамасыз      |
|әдебиеттердің аттары               |саны   |саны         |етілуі пайызы, %|
|К.Б.Бердалиев                      |3      |8            |38              |
|Стратегиялық менеджмент. Алматы -  |       |             |                |
|2011                               |       |             |                |
|Фатхутдинов Р.А. Стратегический    |1      |8            |13              |
|менеджмент. – М., 2009             |       |             |                |
|Маркова В.Д., Кузнецова С.А.       |7      |8            |87,5            |
|Стратегический менеджмент / - 2010 |       |             |                |
|Колесник М. Менеджмент (конспект   |4      |8            |50              |
|лекций) / - 2009                   |       |             |                |
|Е.Утембаева Стратегический         |3      |8            |38              |
|менеджмент.  - 2010                |       |             |                |
|Боумен К Основы стратегического    |1      |8            |13              |
|менеджмента. - 2007                |       |             |                |
|Маркова В.Д. Стратегический        |12     |8            |150             |
|менеджмент / - 2009                |       |             |                |




   7. ӘДЕБИЕТТЕР
7.1 Негізгі әдебиеттер:
7.1.1. Маркова В.Д. Стратегический менеджмент. – М., 2009
7.1.2. Бердалиев К.Б. Стратегиялық менеджмент/К. Б. Бердалиев. – 2011
7.1.3. Фатхутдинов Р.А. Стратегический менеджмент. – М., 2009
7.1.4. Люкшинов А.Н. «Стратегический менеджмент». – М., 2010
7.1.5.  Томпсон А. А., Стрикленд А. Дж. Стратегический менеджмент.
Концепции и ситуации для анализа, 9. издание, Инфра-М, Москва, 2009.
7.1.6. Томпсон А. А., Стрикленд А. Дж. Стратегический менеджмент. Концепции
и ситуации для анализа, 12 издание, 2011 г., 928 с.

7.2. Қосымша әдебиеттер:
7.2.1. Петрова А.Н., Стратегический менеджмент, Питер, 2005.
7.2.2. Портер М. Международная конкуренция./ пер с англ. М., Международные
отношения, 2003
7.2.3. Томпсон А.А., Стрикленд А.Дж. Стратегический менеджмент. Искусство
разработки и реализации стратегии. Учебник для вузов. / пер. с англ.  Под
ред. Зайцева Л.Г., Соколовой М.И. – М.: Банки и биржи, ЮНИТИ, 2008
7.2.4. Ансофф И. Новая корпоративная стратегия. – СПб.: Питер Ком, 2009
7.2.5. Басовский Л.Е. Прогнозирование и планирование в условиях рынка – М.,
2002
7.2.6. Менеджмент (конспект лекций) /Колесник М. – 2000
7.2.7.Стратегический менеджмент. Кн.3 /Е.Утембаева - 1999
7.2.8. Стратегический менеджмент /Люкшинов А.Н. - 2000
7.2.9. Основы стратегического менеджмента /Боумен К. - 1997
7.2.10. Стратегический менеджмент /Маркова В.Д. - 1999
7.2.11. Стратегический менеджмент /Фатхутдинов Р.А. - 1999
7.2.12. Менеджмент /Ж.В.Прокофьевой - 2000 Стратегический менеджмент
/Маркова В.Д., Кузнецова С.А. – 2000
7.2.13. Стратегическое управление /Гусев Ю.В. - 1995
7.2.14. Стратегическое управление /Виханский О.С. – 1998
7.2.15. Основы стратегического менеджмента /Забелин П.В., Моисеева Н.К. -
1998
7.2.16. Стратегическое управление компанией /Круглов М.И. - 1998
Пәндер