Файл қосу
Қазақ әдебиетін оқыту
|ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ | |СЕМЕЙДІҢ ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ | |3-деңгейлі СМЖ құжат | ПОӘК | | | ПОӘК |№ 1 басылым | | |«Қазақ әдебиетін оқыту |«__» _09____ |ПОӘК 042-18-29-1.19/01-2013 | |әдістемесі тарихы» |2013жыл | | |пәнінің оқытушыға | | | |арналған оқу-әдістемелік| | | |кешені | | | 5 В 012100 : -«Қазақ тілінде оқытпайтын мектептердегі қазақ тілі мен әдебиеті» мамандығына арналған «Қазақ әдебиетін оқыту әдістемесі тарихы» пәнінің ОҚУ- ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ ОҚЫТУШЫҒА АРНАЛҒАН ПӘННІҢ ЖҰМЫС БАҒДАРЛАМАСЫ СЕМЕЙ 2013 Кіріспе 1 ҚҰРАСТЫРЫЛДЫ Құрастырған __________ Р.Қ.Сабырбаева Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік университетінің қазақ әдебиеті кафедрасының доцент м.а., филология ғылымдарының кандидаты «___» ______2013жыл 2 КЕЛІСІЛДІ 2.1 Қазақ әдебиеті кафедрасының отырысында қаралып, талқыланды Хаттама №___ «___» ___________2013жыл Кафедра меңгерушісі_______________А.С.Ақтанова 2.2 Филология факультетінің оқу- әдістемелік бюросында талқыланып, бекітілді Хаттама №___ «___» ___________2013 жыл Төрайымы_________________Мұқанова Қ.Қ. 3 БЕКІТІЛДІ Университеттің оқу-әдістемелік бюросында бекітілді Хаттама №___ «___» ___________2013жыл ОӘК төрағасы _________________Искакова Г.К. 4 «____» __________ 20___ж. шыққан ПОӘК-нің 1 БАСЫЛЫМ Мазмұны 1 Қолданыс аясы 2 Нормативтік сілтемелер 3 Жалпы ережелер 4 Оқытушыға арналған жұмыс бағдарламасының мазмұны 5 СӨЖ-ның тақырыптары 6 Пәннің оқу-әдістемелік картасы 7 Оқу-әдістемелік әдебиеттермен қамтамасыз етілу картасы 8 Әдебиеттер 1 ҚОЛДАНУ АЯСЫ «Қазақ әдебиетін оқыту әдістемесі тарихы» пәнінің оқу-әдістемелік кешенінің құрамына кіретін оқытушыға арналған пәннің жұмыс бағдарламасы 5 В 012100 : -«Қазақ тілінде оқытпайтын мектептердегі қазақ тілі мен әдебиеті» мамандығының студенттеріне арналған 2 НОРМАТИВТІК СІЛТЕМЕЛЕР Осы «Қазақ әдебиетін оқыту әдістемесі тарихы» пәнінің оқытушыға арналған жұмыс бағдарламасы берілген пән бойынша оқу үрдісін ұйымдастырудың тәртібін төмендегі нормативтік құжаттар негізінде жүзеге асырады: Мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандарты; - 5 В 012100 : -«Қазақ тілінде оқытпайтын мектептердегі қазақ тілі мен әдебиеті» мамандығының оқу-әдістемелік бөлім Кеңесінде, элективті пәндердің каталогінде бекітілді. № хаттама «» «» 201 ж. бекітілген элективті пәндер каталогы; - СТУ 042-ГУ-4-2013 Пәндердің оқу-әдістемелік кешендерін әзірлеуге және ресімдеуге қойылатын жалпы талаптар университет стандарты; - ДП 042-1.01.-2013 «Пәннің оқу-әдістемелік кешенінің мазмұны мен құрылымы» құжаттық іс-жосығы. 3 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР 3.1 Пәннің қысқаша мазмұны «Қазақ әдебиетін оқыту әдістемесі тарихы» пәні бойынша студенттерге жан-жақты тарихи-әдеби, теориялық толық мәліметтер мен практикалық дағдылар туралы түсінік беріледі. «Қазақ әдебиетін оқыту әдістемесі тарихы» жоғары оқу орындарына қойылатын талаптар тұрғысынан ғылыми негізде және жылдар бойғы жинақталған бай іс-тәжірибелік нәтижелер мен әдістемелік тұжырымдар ескеріле отырып оқытылады. Сонымен қатар, көркем әдебиеттің оқытылу тарихының жүйесі, ерекшелік сипаттары көрсетіледі. Әр жылдарда құнды-құнды пікірлер айтқан ағартушылық-демократттық бағыттағы педагог-әдіскерлердің, көрнекті әдебиетшілердің еңбектеріне де назар аударылады. Мектептерде көркем әдебиеттің оқытылу жайы, сапасы, оқулықтары мен бағдарламаларының түзілісі кеңінен сөз болады. Қазақ әдебиетінің орта мектепте жүргізілу тарихы мен теориялық тамырларын студенттер дәрістерді тыңдау үстінде қандай мәселелердің қозғалып жатқанын адаспай дұрыс аңғарып отыруы аса маңызды жай. Сондықтан, бағдарламаның тақырыптарының бір-бірінің заңды жалғасындай болып шығуына жете көңіл бөлінді. Мазмұн сабақтастығы, мәселелердің туындау рет-реттілігі сақталды. «Қазақ әдебиетін оқыту әдістемесі тарихы» бакалавриат сатысының 4- курсында жүргізіліп, дәрістік және семинар түрлерін қамтиды. 3.2 Пәнді оқыту мақсаты: Жалпы білім беретін орта оқу орындарындағы (мектеп, лицей, гимназия) өзге пәндер арасындағы әдебиет пәнінің алатын орны мен әдебиетті оқыту әдістемесі жөніндегі ілімнің мән-мазмұнын әрі қазақ әдебиетінің оқыту әдістемесінің қалыптасу кезеңдерін меңгерту бағытын ұстанады. Әдебиетті оқыту әдістемесінің қысқаша тарихын меңгерте отырып, қазақ әдебиеті әдістемесінің қалыптасу, даму кезеңдері жайлы мағлұмат беріледі; 3.3 Пәнді оқыту міндеттері: Қазақ әдебиетін оқыту әдістемесі тарихы курсының құрылымы мен мазмұнын ондағы теориялық және педагогикалық-психологиялық мәселелері; Әдебиет теориясын оқытудың жалпы маңызы мен оның негізгі принциптері; оқу процесін ұйымдастыру түрлері; Әдеби шығарманы оқып-үйренудің жолдары мен амалдары; Көркем шығармаларды жанрлық сипатына қарай оқыту тәсілдері көзделеді. 3.4 Оқыту нәтижелері: Пәнді оқыту нәтижесінде студент мыналарды білуі керек: Студенттерге жан-жақты тарихи-әдеби, теориялық толық мәліметтер мен практикалық дағдылар туралы түсінік беріледі; Қазақ әдебиеті әдістемесінің қалыптасу, даму кезеңдері жайлы мағлұмат алады; Әр жылдарда құнды-құнды пікірлер айтқан ағартушылық-демократттық бағыттағы педагог-әдіскерлердің, көрнекті әдебиетшілердің еңбектерімен танысып, олардың идеялық-эстетикалық құндылықтары туралы өзіндік пікір қалыптастырады; Көркем әдебиеттің оқытылу тарихының жүйесі, ерекшелік сипаттары көрсетіледі; Күнтізбелік жоспар жасай білуге төселеді; Сабақтық жоспар жасау тәжірибесін меңгереді; Әдеби жазу жұмыстарын ұйымдастырып жүргізуді игереді. Теорияны практикада қолдана білуді үйренеді; Зерттеу жұмысына икем-дағдысы қалыптасады; 3.5 Курстың пререквизиттері: - Әдебиеттануға кіріспе; - Қазақ халық ауыз әдебиеті; - ХХ ғ.қазақ әдебиеті дамуының алғашқы кезеңі (1900-1940); - Шетелдегі қазақтардың әдебиеті 3.6 Курстың постреквизиті: - Әдебиет теориясы; - Қазақ әдебиетінің сынының тарихы 3.7 Оқу жұмыс жоспарынан көшірме: Кесте 1 |Курс |С|Кредит | | |е| | | |м| | | |е| | | |с| | | |т| | | |р| | |1 | | | |Дәріс сабақтары | |1-2. 1917 жылға дейін қазақ жерінде үш түрлі | 2 | |мектептің өмір сүргендігі. Олар, атап айтқанда: | | |Қадым мектебі: оның өзіндік ерекшеліктері, білім | | |берудегі көздеген мақсаты, пайдасы мен | | |кемшіліктері. | | |Жәдит мектебі: оның қадымша оқытудан | | |айырмашылықтары, білім берудегі артықшылықтары | | |мен жетімсіз жақтары. | | |Медреселік білім беру жүйесі: оның прогресшіл | | |жақтары. | | |3-4.Ыбырай Алтынсарин – ағартушы ұстаз, тарихи | 2 | |тұлға. Оның халық ағарту саласындағы тарихи | | |тәжірибесі. Ы.Алтынсариннің қазақ тіліндегі | | |оқулықты қажет еткен таза қазақ мектептерін | | |ашудағы еңбегі. Әдебиеттік оқулық жасаудағы | | |"Қазақ хрестоматиясының" (1879) алатын | | |орны, хрестоматиядағы материалдардың | | |тәрбиелік-өнегелік жақтары | | |5-6. Қазақтың ағартушы-демократтарының халық | 2 | |санасын оятуға қосқан тарихи үлесі: Шоқан, Абай, | | |Шәкәрім, С.Көбеев, Б.Өтетілеуов, С.Торайғыров, | | |А.Байтұрсынов, М.Дулатов, Ж.Аймауытов, | | |М.Жұмабаев, т.б. | | | 7-8.Кеңестік дәуірдегі әдебиетті оқыту | 2 | |әдістемесінің дамуындағы үш кезең: | | |1917-1927 жылдар. Әдебиет пәнінің кеңестік | | |идеологияны орнықтырушы қоғамтану құралы ретінде | | |оқытылуы. Мақсаты. | | |1928-1938 жылдар. Отызыншы жылдардың басында | | |әдебиеттің мсктептік жүйеге негізделмеген | | |тарихи-әдебиеттік курс ретінде оқытылу себептері.| | |Оның зиянды зардаптары | | |9-10. БКП (б) орталық комитетінің 1931-1932 | 2 | |жылдардағы "Бастауыш және орта мектептер" туралы | | |қос қаулысының мектепте әдеби білім беруді | | |жетілдіру, арнайы бағдарламалар, оқулықтар арқылы| | |оқыту тиімділігін арттырудың бағыт-бағдарын | | |белгілеп бергендігі. | | |Отызыншы жылдардың екінші жартысындағы әдебиетті | | |оқытудың әдебиеттік оқу, тарихи-әдебиеттік курс | | |ретінде алғаш рет жүйелеп берген бағдарламалардың| | |мазмұны мен құрылысы. | | |11-12.1939-1990 жылдар. КСРО-да халыққа білім | 2 | |беру жүйесін одан әрі жетілдіру, дамыту | | |мақсатындағы 1958 және 1985 жылдардағы мектеп | | |реформалары. Бұл реформалардың мектепте әдеби | | |білім беру ісін жетілдіруге тигізген әсері. | | |13-14.1970-1990 жылдарда әдебиеттің мектепте | 2 | |оқытылу жайы. Орыс әдебиетін оқытудағы | | |әдістемелік тәжірибелердің қазақ мектебіндегі | | |әдебиетті оқыту ісін жетілдіруге және | | |ғылыми-әдістемелік зерттеулердің қанат жаюына | | |тигізген әсер-ықпалы | | |15-16.1970-1972 жылдардағы "Литература в школе" | 2 | |журналының бстіндегі оқыту сапасын жақсарту, | | |оқытудың жаңа әдістерін іздестіру мақсатындағы | | |пікірталастардың маңызы. | | |17-18. Әр кезеңде мектспке арналған әдебиет пәні | 2 | |бағдарламалары мен оқулықтарын жасаудағы | | |С.Сейфуллин, М.Әуезов, С.Мұқанов, Қ.Жұмалиев, | | |М.Ғабдуллии, С.Қирабаев, Ш.Кәрібаев, Т.Ақшолақов,| | |т.б. еңбектері. Әдебиетті оқыту әдістемесінің | | |негізін қалаудағы Ә.Қоңыратбаев пен | | |А.Көшімбаевтың алатын орны. Олардың | | |ғылыми-әдістемелік мұрасы. | | |19-20.1990-2000 жылдардағы еліміздегі жалпы және | 2 | |орта білім беру жүйесіндегі түбегейлі бетбұрыс. | | |Оның тарихи-әлеуметтік себептері. | | | | | |21-22.Қазақтың ұлттық мектебі тұжырымдамасының | 2 | |дүниеге келуі. Ұлттық мектеп тұжырымдамасы | | |ұсынған болашақ мектеп үлгісі мен білім берудегі | | |жаңа жүйенің кеңестік білім жүйесінен | | |айырмашылықтары. Қазақ мектебінің жаңа үлгісін | | |белгілеп берген тұжырымдама негізінде әдеби білім| | |тұжырымдамасының жасалғаны (1991,1997жж.). Әдеби | | |білім мазмұнын жаңарту бағытындағы жаңа | | |ұстанымдар мен құндылықтар. | | |23-24. Қазақ әдебиетінің орыс мектептерінде оқу | 2 | |пәні ретінде 1932-1940 жылдары оқытылуы. Арнайы | | |жасалган алғашқы бағдарламалардың маңызы. Қазақ | | |әдебиетінің орыс мектептерінде оқытылуының | | |1950-1980 жылдардағы жайы. Қазақ әдебиетін орыс | | |мектебінде оқытуға байланысты әдістемелік | | |нұсқаулар, алғашқы оқулықтар жазудағы | | |Н.С.Смирнова, М.С.Сильченко, Ш.Сәтпаева, | | |Х.Әдібаев еңбектері. Қазақ әдебиетінің тарихы | | |жалпы шолу ретінде өтіліп, көркем шығармалардың | | |аударма сапасына жете назар аударылмағаны. Бұл | | |жағдайдың зиянды зардаптарының болғандыгы. | | |25-261980-1995 жылдардағы білім беру саласындағы | 2 | |өзгерістердің қазақ әдебиетін оқыту сапасын | | |көтеруге тигізген ықпалы. К.Д.Бейбітова, | | |И.Р.Махракова, Р.Н.Көшенова, Б.Кәріпжанова, | | |М.М.Ермаханова, К.Ы.Сариева, т.б. әдіскер | | |ғалымдардың орыс мектебіне арналған қазақ | | |әдебиеті бағдарламалары, оқулықтарына шолу. | | |27-281991-2000 жылдардағы қоғамдағы түбегейлі | 2 | |өзгерістер мен білім саласындағы көзқарастардың | | |қазақ әдебиетін оқытуға серпіліс әкелгендігі. | | |Қоғамда болып жатқан түбегейлі өзгерістер қазақ | | |әдебиетінің өзіндік ерекшелігіне назар аударылып,| | |ұлттық қүндылықтарымыздың оқу жоспарына еніп, | | |басқа ұлт мектептеріне арналған қазақ әдебиеті | | |пәнін тұңғыш рет қазақша оқыту мәселесі. | | |Тәуелсіздік талабына сай орыс мектебіндегі қазақ | | |әдебиетін оқыту мазмұнының қайта қаралғаны, | | |қазіргі жағдайы. 2001 жылы Ы.Алтынсарин атындағы | | |қазақ білім академиясының жалпы орта білім | | |институтының ұйымдастыруымен оқу орыс, ұйғыр, | | |озбек тілінде жүретін жалпы білім беретін | | |мектептердің 5-9 сыныптарына арналган қазақ | | |әдебиеті бағдарламасы, оқулығы байындалуы | | |29-30 Қазіргі кездегі қазақ әдебиетін оқытуды | 2 | |жетілдіруге байланысты соны әдістемелік | | |ізденістер. Орыс мектебіндегі қазақ әдебиетін | | |оқыту ісіне арналған еңбектерге шолу. | | | | | |Семинар сабақтары | | |1.1917 жылға дейін қазақ жерінде үш түрлі | 1 | |мектептің өмір сүргендігі. Олар, атап айтқанда: | | |Қадым мектебі: оның өзіндік ерекшеліктері, білім | | |берудегі көздеген мақсаты, пайдасы мен | | |кемшіліктері. | | |Жәдит мектебі: оның қадымша оқытудан | | |айырмашылықтары, білім берудегі артықшылықтары | | |мен жетімсіз жақтары. | | |Медреселік білім беру жүйесі: оның прогресшіл | | |жақтары. | | |2.Ыбырай Алтынсарин – ағартушы ұстаз, тарихи | 1 | |тұлға. Оның халық ағарту саласындағы тарихи | | |тәжірибесі. Ы.Алтынсариннің қазақ тіліндегі | | |оқулықты қажет еткен таза қазақ мектептерін | | |ашудағы еңбегі. Әдебиеттік оқулық жасаудағы | | |"Қазақ хрестоматиясының" (1879) алатын | | |орны, хрестоматиядағы материалдардың | | |тәрбиелік-өнегелік жақтары | | |3. Қазақтың ағартушы-демократтарының халық | 1 | |санасын оятуға қосқан тарихи үлесі: Шоқан, Абай, | | |Шәкәрім, С.Көбеев, Б.Өтетілеуов, С.Торайғыров, | | |А.Байтұрсынов, М.Дулатов, Ж.Аймауытов, | | |М.Жұмабаев, т.б. | | |4.Кеңестік дәуірдегі әдебиетті оқыту | 1 | |әдістемесінің дамуындағы үш кезең: | | |1917-1927 жылдар. Әдебиет пәнінің кеңестік | | |идеологияны орнықтырушы қоғамтану құралы ретінде | | |оқытылуы. Мақсаты. | | |1928-1938 жылдар. Отызыншы жылдардың басында | | |әдебиеттің мсктептік жүйеге негізделмеген | | |тарихи-әдебиеттік курс ретінде оқытылу себептері.| | |Оның зиянды зардаптары | | |5.БКП (б) орталық комитетінің 1931-1932 | 1 | |жылдардағы "Бастауыш және орта мектептер" туралы | | |қос қаулысының мектепте әдеби білім беруді | | |жетілдіру, арнайы бағдарламалар, оқулықтар арқылы| | |оқыту тиімділігін арттырудың бағыт-бағдарын | | |белгілеп бергендігі. | | |Отызыншы жылдардың екінші жартысындағы әдебиетті | | |оқытудың әдебиеттік оқу, тарихи-әдебиеттік курс | | |ретінде алғаш рет жүйелеп берген бағдарламалардың| | |мазмұны мен құрылысы | | |6.1939-1990 жылдар. КСРО-да халыққа білім беру | 1 | |жүйесін одан әрі жетілдіру, дамыту мақсатындағы | | |1958 және 1985 жылдардағы мектеп реформалары. Бұл| | |реформалардың мектепте әдеби білім беру ісін | | |жетілдіруге тигізген әсері | | |7.1970-1990 жылдарда әдебиеттің мектепте оқытылу | 1 | |жайы. Орыс әдебиетін оқытудағы әдістемелік | | |тәжірибелердің қазақ мектебіндегі әдебиетті оқыту| | |ісін жетілдіруге және ғылыми-әдістемелік | | |зерттеулердің қанат жаюына тигізген әсер-ықпалы | | |8.1970-1972 жылдардағы "Литература в школе" | 1 | |журналының бстіндегі оқыту сапасын жақсарту, | | |оқытудың жаңа әдістерін іздестіру мақсатындағы | | |пікірталастардың маңызы | | |9.Әр кезеңде мектепке арналған әдебиет пәні | 1 | |бағдарламалары мен оқулықтарын жасаудағы | | |С.Сейфуллин, М.Әуезов, С.Мұқанов, Қ.Жұмалиев, | | |М.Ғабдуллии, С.Қирабаев, Ш.Кәрібаев, Т.Ақшолақов,| | |т.б. еңбектері. Әдебиетті оқыту әдістемесінің | | |негізін қалаудағы Ә.Қоңыратбаев пен | | |А.Көшімбаевтың алатын орны. Олардың | | |ғылыми-әдістемелік мұрасы | | |10.1990-2000 жылдардағы еліміздегі жалпы және | 1 | |орта білім беру жүйесіндегі түбегейлі бетбұрыс. | | |Оның тарихи-әлеуметтік себептері | | |11.Қазақтың ұлттық мектебі тұжырымдамасының | 1 | |дүниеге келуі. Ұлттық мектеп тұжырымдамасы | | |ұсынған болашақ мектеп үлгісі мен білім берудегі | | |жаңа жүйенің кеңестік білім жүйесінен | | |айырмашылықтары. Қазақ мектебінің жаңа үлгісін | | |белгілеп берген тұжырымдама негізінде әдеби білім| | |тұжырымдамасының жасалғаны (1991,1997жж.). Әдеби | | |білім мазмұнын жаңарту бағытындағы жаңа | | |ұстанымдар мен құндылықтар. | | |12. Қазақ әдебиетінің орыс мектептерінде оқу пәні| 1 | |ретінде 1932-1940 жылдары оқытылуы. Арнайы | | |жасалган алғашқы бағдарламалардың маңызы. Қазақ | | |әдебиетінің орыс мектептерінде оқытылуының | | |1950-1980 жылдардағы жайы. Қазақ әдебиетін орыс | | |мектебінде оқытуға байланысты әдістемелік | | |нұсқаулар, алғашқы оқулықтар жазудағы | | |Н.С.Смирнова, М.С.Сильченко, Ш.Сәтпаева, | | |Х.Әдібаев еңбектері. Қазақ әдебиетінің тарихы | | |жалпы шолу ретінде өтіліп, көркем шығармалардың | | |аударма сапасына жете назар аударылмағаны. Бұл | | |жағдайдың зиянды зардаптарының болғандыгы. | | |13.1980-1995 жылдардағы білім беру саласындағы | 1 | |өзгерістердің қазақ әдебиетін оқыту сапасын | | |көтеруге тигізген ықпалы. К.Д.Бейбітова, | | |И.Р.Махракова, Р.Н.Көшенова, Б.Кәріпжанова, | | |М.М.Ермаханова, К.Ы.Сариева, т.б. әдіскер | | |ғалымдардың орыс мектебіне арналған қазақ | | |әдебиеті бағдарламалары, оқулықтарына шолу | | |14.1991-2000 жылдардағы қоғамдағы түбегейлі | 1 | |өзгерістер мен білім саласындағы көзқарастардың | | |қазақ әдебиетін оқытуға серпіліс әкелгендігі. | | |Қоғамда болып жатқан түбегейлі өзгерістер қазақ | | |әдебиетінің өзіндік ерекшелігіне назар аударылып,| | |ұлттық қүндылықтарымыздың оқу жоспарына еніп, | | |басқа ұлт мектептеріне арналған қазақ әдебиеті | | |пәнін тұңғыш рет қазақша оқыту мәселесі. | | |Тәуелсіздік талабына сай орыс мектебіндегі қазақ | | |әдебиетін оқыту мазмұнының қайта қаралғаны, | | |қазіргі жағдайы. 2001 жылы Ы.Алтынсарин атындағы | | |қазақ білім академиясының жалпы орта білім | | |институтының ұйымдастыруымен оқу орыс, ұйғыр, | | |озбек тілінде жүретін жалпы білім беретін | | |мектептердің 5-9 сыныптарына арналған қазақ | | |әдебиеті бағдарламасы, оқулығы | | |15. Қазіргі кездегі қазақ әдебиетін оқытуды | 1 | |жетілдіруге байланысты соны әдістемелік | | |ізденістер. Орыс мектебіндегі қазақ әдебиетін | | |оқыту ісіне арналған еңбектерге шолу | | 5.СТУДЕНТТЕРДІҢ ӨЗДІК ЖҰМЫСТАРЫНЫҢ ТАҚЫРЫПТАРЫ 1.Әдебиет пәнінің. мұғалімі және оның адамдық, азаматтық, ұстаздық келбеті. Ы.Алтынсарин, А.Байтұрсынов, М.Дулатов, М.Жұмабаев, С.Кебеев, Қ.Айтқалиев, Қ.Бітібаева, т.б. қайраткер ұстаздардың мұғалімдік тәжірибелері, озық өнегелері. 2.Әдебиет пәнінің мұғалімі және уақыт талабы. 3. Ұлт мектептеріндегі қазақ әдебиетін оқытудың жалпы мәселелері. Ол туралы еңбектерге шолу 4. Орыс тілді сыныптардағы қазак әдебиеті сабағы, онда берілетін әдеби білімнің көлемі, мақсат-міндеттері, өзіне тән ерекшеліктері. Бағдарламаға енгізілген қазақ әдебиеті туындыларының орыс тіліне аударылуындағы проблемалық мәселелер, аударма сапасы жөнінде түсінік беру қажеттігі 5.Қазақ әдебиеті туындыларын орыс әдебиетінің ұқсас шығармаларымен салыстыра отырып оқып-үйретудің тиімділігі. 6. Мәтінді меңгертуге арналған әдебиет тапсырмалар жүйесі, мәтінге дейінгі дайындау кезеңі оқушының белсенділігін, қызығушылығын ояту мәселелері, сөйлеу мәдениетіне дағдыландыру, сөздік қорын байыту т.б. 7. Оқыту әдістемесіндегі ұтымды, қолайлы әдіс-тәсілдерді орнымен пайдалана білу; оқушылардың бағдарлама бойынша алган білім-дағдыларын әрі карай дамытып, тереңдету 8. Орыс тілді сыныптарда қазақ әдебиетіне байланысты тіл дамыту жұмыстарының өзіндік ерекшеліктері 9. Әдеби ұғымдардың қазақша атауларына қатысты жүргізілетін жалпы сөздік жұмысы. Өтіліп отырған әдеби шығармаға байланысты сөздік жұмыстары. 10. Оқушы білімін есепке алу мен бағалау. Оқушы білімін бағалаудың шығармашылық сипаты. Оқушы білімін бағалаудағы күнделікті бағалау мен қорытынды бағалаудың мәні. 11. Үйге тапсырма беру, оны тексеру, бағалаудың критерийлері. Тапсырманың түрлері. Оқушының білім сапасы жыл бойы тоқсандық, жылдық көрсеткіштері негізінде бақыланатыны. Оқушы білімін есепке алу мен бағалаудағы мүғалім жауапкершілігі. 12.Әдебиет сабағының көрнекілігі. Әдебиет сабақтарында көрнекіліктерді пайдаланудың мақсаты 13. Сабақта пайдыланылатын техникалық құралдардың түрлері, олардың әрқайсысының қызметі. Әдебиет сабақтарында көрнекіліктер мен техникалық құралдарды пайдаланудың шегі 14. Сабақта көрнекіліктер мен техникалық құралдарды пайдалану мәселесіне арналған ғылыми-әдістемелік еңбектерге шолу. 15. Аударма шығармаларды оқыту мәселелері. 6 ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КАРТАСЫ Кесте 3 - Пәннің оқу-әдістемелік картасы |Дәріс сабағының |Семинар |Көрнекі |Өз бетімен |Бақылау | |тақырыбы |сабағының |құралдар, |дайындалу |түрі | | |тақырыбы |плакаттар, |сұрақтары | | | | |лаборатория-лық | | | | | |стендтер | | | |1 |2 |4 |5 |6 | |1. 1917 жылға |1.1917 жылға |Слайдтар |сараптамалар |реферат | |дейін қазақ |дейін қазақ |Суреттер. |жазу. | | |жеріндегі үш |жеріндегі үш | | | | |түрлі мектеп |түрлі мектеп | | | | |тарихы. |тарихы. | | | | |2.Ыбырай |2.Ыбырай |Слайдтар |Әдеби – |Ғылыми | |Алтынсарин – |Алтынсарин – |Суреттер, |теориялық |Зерттеу | |ағартушы ұстаз, |ағартушы |бейнетаспалар, |талдаулар | | |тарихи тұлға. |ұстаз, тарихи |перфокарталар, |жазу. | | |Оның халық |тұлға. Оның |альбомдар, | | | |ағарту |халық ағарту |портреттер | | | |саласындағы |саласындағы | | | | |тарихи |тарихи | | | | |тәжірибесі. |тәжірибесі. | | | | |3. Қазақтың |3. Қазақтың |Бейнетаспалар, |Интерактивтік |эссе | |ағартушы-демокра|ағартушы-демок|кодоскоп, |сұхбат сабағы | | |ттарының халық |раттарының |портреттер, | | | |санасын оятуға |халық санасын |суреттер, | | | |қосқан тарихи |оятуға қосқан |карточкалар | | | |үлесі |тарихи үлесі | | | | |4.Кеңестік |4.Кеңестік |Баспасөз |Интерактивтік |талдау | |дәуірдегі |дәуірдегі |материалдары, |сұхбат сабағы | | |әдебиетті оқыту |әдебиетті |таблицалар, | | | |әдістемесінің |оқыту |суреттер, | | | |дамуындағы үш |әдістемесінің |дыбыстаспалар | | | |кезең |дамуындағы үш | | | | | |кезең | | | | |5. БКП (б) |5. БКП (б) |Фотоматериал-дар|Конференция |Ғылыми | |орталық |орталық |, портреттер, |сабағы және |талдау | |комитетінің |комитетінің |кітап көрмесі, |әдеби-көркемді|мақала | |1931-1932 |1931-1932 |таблицалар, |к, әдеби- |жазу | |жылдардағы |жылдардағы |суреттер, |тарихи | | |"Бастауыш және |"Бастауыш және|карточкалар |сараптамалар, | | |орта мектептер" |орта | |рефераттар | | |туралы қос |мектептер" | |жазу. | | |қаулысының |туралы қос | | | | |мектепте әдеби |қаулысының | | | | |білім беруді |мектепте әдеби| | | | |жетілдіру, |білім беруді | | | | | |жетілдіру, | | | | |6.1939-1990 |6.1939-1990 |Слайдтар, кітап |Панорамалық |реферат | |жылдар. КСРО-да |жылдар. |көрмесі, |сабақ және |жазу. | |халыққа білім |КСРО-да |суреттер, бейне,|әдеби талдау | | |беру жүйесін |халыққа білім |дыбыстаспалар, |мақалалар мен | | |одан әрі |беру жүйесін |карточкалар |әдеби шолулар | | |жетілдіру, |одан әрі | |жазу. | | |дамыту |жетілдіру, | | | | |мақсатындағы |дамыту | | | | |1958 және 1985 |мақсатындағы | | | | |жылдардағы |1958 және 1985| | | | |мектеп |жылдардағы | | | | |реформалары |мектеп | | | | | |реформалары | | | | |7.1970-1990 |7.1970-1990 |Интерактивті |Проблемалық |Ой толғау | |жылдарда |жылдарда |тақтамен жұмыс |сабақ және | | |әдебиеттің |әдебиеттің |Дыбыстаспаларпор|әдеби- | | |мектепте оқытылу|мектепте |треттер, кітап |теориялық | | |жайы. |оқытылу жайы. |көрмесі, |зерттеу | | | | |карточкалар |рефераттарын | | | | | |жазу | | |8. 1970-1972 |8.1970-1972 |Суреттер, |Дебат сабағы |талдау | |жылдардағы |жылдардағы |бейнетаспалар, |және талдаулар| | |"Литература в |"Литература в |перфокарталар, |жазу. | | |школе" |школе" |альбомдар, | | | |журналының |журналының |портреттер | | | |бстіндегі оқыту |бстіндегі | | | | |сапасын |оқыту сапасын | | | | |жақсарту, |жақсарту, | | | | |оқытудың жаңа |оқытудың жаңа | | | | |әдістерін |әдістерін | | | | |іздестіру |іздестіру | | | | |мақсатындағы |мақсатындағы | | | | |пікірталастардың|пікірталастард| | | | |маңызы |ың маңызы | | | | |9. Әр кезеңде |9. Әр кезеңде |Слайдтар |Дебат сабағы |эссе | |мектепке |мектепке |Баспасөз |және | | |арналған әдебиет|арналған |материалдары, |сараптамалар | | |пәні |әдебиет пәні |таблицалар, |жазу. | | |бағдарламалары |бағдарламалары|суреттер, | | | |мен оқулықтарын |мен |дыбыстаспалар | | | |жасаудағы |оқулықтарын | | | | |әдіскерлер |жасаудағы | | | | | |әдіскерлер | | | | |10.1990-2000 |10.1990-2000 |Слайдтар |пікірталас |Пікір жазу| |жылдардағы |жылдардағы |Баспасөз | | | |еліміздегі жалпы|еліміздегі |материалдары | | | |және орта білім |жалпы және | | | | |беру жүйесіндегі|орта білім | | | | |түбегейлі |беру | | | | |бетбұрыс |жүйесіндегі | | | | | |түбегейлі | | | | | |бетбұрыс | | | | |11Қазақтың |11.Қазақтың |Слайдтар |сараптама |рецензия | |ұлттық мектебі |ұлттық мектебі|Баспасөз | | | |тұжырымдамасының|тұжырымдамасын|материалдары | | | |дүниеге келуі |ың дүниеге | | | | | |келуі | | | | |12Қазақ |12.Қазақ |Слайдтар |шолу |мақалалар | |әдебиетінің орыс|әдебиетінің |Баспасөз | | | |мектептерінде |орыс |материалдары | | | |оқу пәні ретінде|мектептерінде | | | | |1932-1940 |оқу пәні | | | | |жылдары оқытылуы|ретінде | | | | | |1932-1940 | | | | | |жылдары | | | | | |оқытылуы | | | | |13.1980-1995 |13.1980-1995 |Слайдтар |Конференция |Ғылыми | |жылдардағы білім|жылдардағы |Баспасөз |сабағы |мақала | |беру саласындағы|білім беру |материалдары | | | |өзгерістердің |саласындағы | | | | |қазақ әдебиетін |өзгерістердің | | | | |оқыту сапасын |қазақ | | | | |көтеруге |әдебиетін | | | | |тигізген ықпалы.|оқыту сапасын | | | | | |көтеруге | | | | | |тигізген | | | | | |ықпалы. | | | | |14.1991-2000 |14.1991-2000 |Слайдтар |Конференция |рецензия | |жылдардағы |жылдардағы |Баспасөз |сабағы | | |қоғамдағы |қоғамдағы |материалдары | | | |түбегейлі |түбегейлі | | | | |өзгерістер мен |өзгерістер мен| | | | |білім |білім | | | | |саласындағы |саласындағы | | | | |көзқарастардың |көзқарастардың| | | | |қазақ әдебиетін |қазақ | | | | |оқытуға серпіліс|әдебиетін | | | | |әкелгендігі |оқытуға | | | | | |серпіліс | | | | | |әкелгендігі | | | | |15 Қазіргі |Қазіргі |Слайдтар |шолу |эссе | |кездегі қазақ |кездегі қазақ |Баспасөз | | | |әдебиетін |әдебиетін |материалдары | | | |оқытуды |оқытуды | | | | |жетілдіруге |жетілдіруге | | | | |байланысты соны |байланысты | | | | |әдістемелік |соны | | | | |ізденістер. Орыс|әдістемелік | | | | |мектебіндегі |ізденістер. | | | | |қазақ әдебиетін |Орыс | | | | |оқыту ісіне |мектебіндегі | | | | |арналған |қазақ | | | | |еңбектерге шолу |әдебиетін | | | | | |оқыту ісіне | | | | | |арналған | | | | | |еңбектерге | | | | | |шолу | | | | 7 ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК ӘДЕБИЕТТЕРМЕН ҚАМТАМАСЫЗ ЕТІЛУ КАРТАСЫ Кесте 4 – Оқу-әдістемелік әдебиеттермен қамтамасыз етілу картасы |Оқулықтардың, оқу |Саны |Студенттердің |Қамтамасыз ету | |құралдарының атауы | |саны |пайызы | |1 |2 |3 |4 | |Көшімбаев А «Қазақ |4 |11 |36% | |әдебиетін оқыту | | | | |методикасы»Оқулық А., | | | | |Мектеп, 1969 | | | | |Әрінова Б «Қазақ |1 | 11 |9% | |әдебиетін оқыту | | | | |әдістемесі | | | | |тарихы»А.,2002 | | | | | Жұмажанова Т.Қ |4 | 11 |36% | |Әдебиетті оқыту | | | | |әдістемесі | | | | |А.,Білім.,2009 | | | | |Әдебиет сабағының |1 |11 |9% | |түрлері мен үлгілері. | | | | |Бітібаева Қ. А., 1994 | | | | 8 ӘДЕБИЕТТЕР 8.1 Негізгі әдебиеттер 8.1.2 .Мемлекеттік білім стандарты. – А., 1998 8.1.3.Қазақ әдебиетін оқыту тұжырымдамасы.-А., 1997 8.1.4 Қазақ әдебиеті пәні бойынша қазақ мектептеріне арналған бағдарлама. А., 1999 8.1.5 Қоңыратбаев Ә. Әдебиетті оқыту методикасы. А., Мектеп, 1985 8.1.6 Көшімбаев А. Қазақ әдебиетін оқыту методикасы. – А., Мектеп, 1969 8.1.7 Ақшолақов Т. Көркем шығармаға талдау жасау. Мектеп-1993 8.1.8 Бітібаева Қ. Әдебиетті оқыту әдістемесі. –А., Рауан 1997 8.1.9.Қирабаев С. Мектеп және қазақ әдебиеті. А., Мектеп. 1979 8.1.10.Әрінова Қазақ әдебиетін оқыту әдістемесінің тарихы А., 2005 8.1.11. Құрманбаева Г., Дүйсебаев С. Әдебиет сабақтарының үлгілері. 8.1.12.Жұматаева Е. Әдебиетті оқытудың кейбір мәселелері. А., 1999 8.1.13 ЖұмажановаТ.Қ. Әдебиетті оқыту әдістемесі А.,Білім.,2009 8.1.14 Байтанасова Қ,Айтуғанова С Қазақ әдебиетін оқыту әдістемесі «Фолиант» Астана- 2001 8.2 Қосымша әдебиеттер: 8.2.1 Махмутов М.И. Проблемное обучения. М., 1979 8.2.2 Ержанова С. Сырлы дүние А., 2002 8.2.3 Белинский В.Г. Поэзияның тегі мен түріне қарай бөлу. А., 1991 8.2.4 Жұмалиев Қ. Әдебиет теориясы. А., 1964 8.2.5 Қабдолов З. Әдебиет теориясының негіздері. А., 1970
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz