Файл қосу
Гетероциклді қосылыстардың жіктелуі
|ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ | |СемЕЙ қ. ШӘКӘРІМ атындағы МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ | |3 деңгейлі СМК құжаты |ПОӘК | | | | |УМКД | | | |042-16-13.1.15/01- | | | |2013 | |ПОӘК | | | |Оқытушыға арналған |№ 2 басылым | | |«Гетероциклді қосылыстар» | | | |пәннің бағдарламасы | | | ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ «Гетероциклді қосылыстар» «5В060600» – «Химия» ОҚЫТУШЫҒА АРНАЛҒАН ПӘННІҢ БАҒДАРЛАМАСЫ Семей 2013 1 ӘЗІРЛЕНГЕН ҚҰРАСТЫРУШЫ « » 2011 ж. Дінжұманова Р. Т., химия ғылымдарының кандидаты, доцент‚ «Химия» кафедрасы 2 ТАЛҚЫЛАНДЫ 2.1 Химия кафедрасының отырысында «31 » 08 2011 ж., № 1 хаттама Кафедра меңгерушісі, доцент Яшкарова М.Ғ 2.2 Инженерлік-технологиялық факультеттің оқу-әдістемелік кеңесінің отырысында «19 » 09 2011 ж. № 1 хаттама Төрайымы, доцент Төлеубекова С.С. 3. БЕКІТІЛДІ Университеттің Оқу-әдістемелік кеңесінің отырысында басып шығаруға мақұлданған және ұсынылған «30 » 09 2011 ж. № 1 хаттама ОӘК төрайымы Рскелдиев Б.А. « 30 » 09 201 ж., № 1 басылым орнына енгізіліп отыр. [pic] Мазмұны 1. Қолдану саласы 2. Нормативтік сілтемелер 3. Жалпы ережелер 4. Оқу пәннің мазмұны (модулбдің) 5. Студенттердің өздік жұмысына арналған тақырыптардың тізімі 6. Пән бойынша оқу-әдістемелік карта 7. Оқу-әдістемелік әдебиетпен қамтамасыз етудің картасы 8. Әдебиеттер 1 ҚОЛДАНЫЛУ САЛАСЫ «Гетероциклді қосылыстар» пәні бойынша оқу-әдістемелік кешеннің құрамына енгізілген оқытушыға арналған пәннің оқу жұмыс бағдарламасы «5В060600» – «Химия» мамандығы студенттері үшін арналған. 2. НОРМАТИВТІК СІЛТЕМЕЛЕР «Гетероциклді қосылыстар» пәнінің осы оқу-әдістемелік кешені келесі құжаттар талаптары мен ұсыныстарына сәйкес әзірленген және аталған пән бойынша оқу процесін ұйымдастыру тәртібін белгілейді: - Мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандарты, ҚР МЖМБС «23» 08 2012 жылғы, №1080 Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігінің бұйрығымен әрекетке енген және бекітілген. - СТУ 042-РГКП_СГУ_5_2012 «Пәндердің оқу-әдістемелік кешенін әзірлеуге және ресімдеуге қойылатын жалпы талаптар» университет стандарты; - ДП 042-1.07-2012 «Пәндердің оқу-әдістемелік кешенінің құрылымы және мазмұны» құжаттандырылған процедурасы. 3. ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР 3.1. Пәнінің қысқаша сипаттамасы: Гетероциклді қосылыстар курсы бойынша органикалық химия бөлігінің өкілдері – бес және алты мүшелі гетероциклді қосылыстар‚ олардың құрылысы‚ номенклатурасы‚ синтездеу тәсілдері‚ химиялық қасиеттері‚ табиғаттағы таралуы‚ қолдануы қарастырылады. 3.2. Курстың мақсаты: Гетероциклді органикалық қосылыстардың сақинасында көміртегі атомыныан басқа элементтер‚ яғни гетероатомдары (O, N, S, Si, P, Pb, Hg) бар болады. Фуран‚ тиофен‚ пиррол‚ пиридин‚ пиримидин қосылыстарының көптеген туындыларының құрылысы; алу әдістері‚ химиялық қасиеттері‚ соныме қатар табиғи туындыларының маныздылығы жайында білім алу тиісті. 3.3. Пәндерді оқытудағы негізгі міндеттер: - студенттердің дүние танымының дамуына әсер ету ; - қоршаған ортаға көзқарастарын қалыптастыру; - химиялық құбылыстар арқылы материалдық философияның заңдарын түсіндіру; - бір заттың екінші затқа айналу механизмін түсіндіру. - гетероциклді органикалық қосылыстар номенклатурасының, жіктелуінің теориялық негіздерін білу - гетероциклді қосылыстардың химиялық табиғатын білу; - гетероциклді қосылыстарды синтездеу әдістерін білу; - органикалық қосылыстардың химиялық қасиеттерін және құрылыстарын анықтау әдістерін білу. - 3.4. Оқып- білудің нәтижесінде студент мыналарды: - гетероциклді қосылыстардың жіктелуін; - химиялық, электрондық және кеңістіктік құрылымы бойынша гетероциклді қосылыстардың қасиеттерін алдын ала болжау; - органикалық заттармен (сұйықтықтар , қатты, жанатын, улы, хош иісті) жұмыс істей алу; - химиялық реакциялар теңдеулерін (молекулалық, иондық, ионды- молекулалық, тотығу-тотықсыздану реакцияларының ) құрастыра білуі; - негізгі стехиометриялық және фундаментальды заңдарды меңгеруі; - зертханалық құрал-жабдықтарды, аспаптарды игеруі; - зертханалық тәжірибелерді істей алуы; - концентрациялары дәл ерітінділер дайындай білуі; - зертханалық тәжірибелер нәтижелерін өңдей білуі, талдай білуі, графиктер мен диаграмалар сала білуі тиіс. 3.5 Курстың пререквизиттері: Курсты меңгеру үшін студент «Алифатты қатарының органикалық химиясы»‚ «Циклді қосылыстар» пәндерінің теориялық бөлімін және «Биологиялық химия», «Аналитикалық химия» курстарын терең білуі қажет. 3.6 Курс постреквизиттері: «Гетероциклді қосылыстар» пәні - органикалық химияны аяқтайтын бөлігі. 3.7 Оқу жұмыс жоспарынан көшірме 1кесте |Курс |Семестр | |Дәріс сабақтары | | |МИКРОМОДУЛЬ 1 – ҮШ-,ТӨРТ-, БЕС МҮШЕЛІ ГЕТЕРОЦИКЛДЕР | | |Кіріспе. Гетероциклді қосылыстардың жіктелуі. Үш мүшелі |2 | |гетероциклдер. Төрт мүшелі гетероциклдер. | | |Гетероциклдердің‚ полициклдердің номенклатурасы. Қанықпаған |2 | |гетероциклдердің ароматтылығы. | | |Бір гетероатомы бар V-мүшелі гетероциклдер. Фуран‚ тиофен‚ |1 | |пиррол тобы. Формуласы‚ алу әдістері‚ қасиеттері. | | |Фуран‚ тиофен‚ пирролдың химиялық қасиеттері. Негіздік және |1 | |қышқылдық қасиеттері. Электрофилді орынбасу реакциялары. | | |Қосып алу реакциялары. Бір біріне өзіндік айналуы. Индол. Фишер |2 | |бойынша синтездеу. Скрауп синтезі. | | |Фуран‚ тиофен‚ пирролдың туындылары. Гемин‚хлорофилл. |2 | |Фталоцианиндер.Өт пигменттері. В12 Витамині. | | |Индол туындыларының табиғи қосылыстары. Алкалоидтер. |2 | |Екі әр түрлі гетероатомы бар V-мүшелі гетероциклдер: оксазол‚ |2 | |тиазол‚ изоксазол. | | |Практикалық (семинар) сабақтар | | | Пентозаннан фурфуролды алу (№ 238) |1 | |1,3 | | |Фурфуролдыреакциялары (№ 239 а-д) |1 | |1 | | |Пиррол және фуранның түзілуі (№ 240 а,б) |2 | |1,3 | | |Қортынды сабақ. Есеп шығару. | | |3 | | | Пиримидин реакциялары (№ 241 а,б) | | |1 | | | Пиримидин реакциялары(№ 241 в,г,д) | | |1,3 | | | Хинолин реакциялары (№ 232 а,б) | | |1 | | |Пиридин және хинолиннің төртіншілік аммоний тұздарының түзілуі | | |(№ 234 а,б) | | |1 | | |МИКРОМОДУЛЬ 2 –АЛТЫ МҮШЕЛІ ГЕТЕРОЦИКЛДЕР | | |Дәріс сабақтары | | |Бір азот атомы бар VІ-мүшелі гетероциклдер: пиридин және оның |2 | |туындылары. | | |VІ-мүшелі гетероциклдердің бөлек өкілдері. Хинилин‚ акридин‚ |2 | |қасиеттері‚ маныздылығы. | | |Екі азот атомы бар VІ-мүшелі гетероциклдер: пиримидин‚ пиразин‚ |2 | |қасиеттері‚ маныздылығы. | | |Үш азот атомы бар VІ-мүшелі гетероциклдер. Пурин және оның |2 | |туындылары | | |Нуклеотидтер. Пурин алкалоидтері. Кинетин. Птеридиндер.Фолев |2 | |қышқылы‚ рибофлавин. | | |Оттек гетероатомы бар VІ-мүшелі гетероциклдер: пиран‚ хромон‚ |2 | |флавон. | | |Антоцианиндер. Екі әр түрлі гетероатомы бар VІ-мүшелі |2 | |гетероциклдер | | |Практикалық (семинар) сабақтар | | |Индиго алу. (№ 157 а) |2 | |2 | | |Индиго сульфирлеу. (№ 244 а,б) | | |1 | | |Индигокармин тотығуы (№ 245) | | |1,3 | | |Индиго бояғыш. (№ 246 а,б) | | |1,3 | | |Индиго бояғыш. (№ 246 в) | | |1,3 | | |Несеп қышқылының реакциялары (№ 247 а,б,в) 1,3 | | |Никотин реакциялары (№ 248 а,б,в,г) | | |1,3 | | |Қортынды сабақ. Есеп шығару. |1 | |3 | | 5.СТУДЕНТТІҢ ӨЗДІК ЖҰМЫСЫНЫҢ ТАҚЫРЫПТАРЫ 5.1. Бір гетероатомы бар V-мүшелі гетероциклдер. Тиофен.[8.1.1. 350-367] 5.2. Бірнеше гетероатомы бар V-мүшелі гетероциклдер.Оксазол. [8.1.1. 506- 533] 5.3. Бір гетероатомы бар VІ-мүшелі гетероциклдердің синтезі[8.1.1. 651-667] 5.4. Екі гетероатомы бар VІ-мүшелі гетероциклдер. 5.5. Үш гетероатомы бар VІ-мүшелі гетероциклдер. [8.1.1. 637-646] 5.6. Фармацевтикалық өндірістегі гетероциклдер. [8.1.1. 674-675] 5.7. Электроникада гетероциклдердің қолдануы. [8.1.1. 675-679] 6. ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КАРТАСЫ 3 кесте |Тақырыбы |Көрнекті |Өздік |Бақылау | | |құралдар, |меңгерілеті|нысанасы | | |ТОҚ, |н сұрақтар | | | |зертханалық | | | | |тақталар | | | | |(стенд) | | | |Дәрістер |Зертханалық |Практикал| | | | | |сабақтар |ық | | | | | | |(семинар)| | | | | | |сабақтар | | | | | | |(СОӨЖ) | | | | |1 |2 |3 |4 |5 |6 | |Кіріспе. |Пентозаннан |№1 |химиялық |Этилениминн|Есептер | |Гетероциклді |фурфуролды |такырып |ыдыстар,реак|ің |шығару | |қосылыстардың |алу | |тивтер |электрондық| | |жіктелуі. Үш | | | |құрылысы | | |мүшелі | | | | | | |гетероциклдер. | | | | | | |Төрт мүшелі | | | | | | |гетероциклдер. | | | | | | |(Тақырып №1) | | | | | | |Гетероциклдердің‚|Фурфурол-дын|№2 |химиялық |Радикалдард|Ауызша | |полициклдердің |реакциялары |такырып |ыдыстар,реак|ың атаулары|сұрау, | |номенклатурасы. | | |тивтер | |тест | |Қанықпаған | | |плакаттар‚ | |сұрақта-р| |гетероциклдердің | | |схемалар | |ына жауап| |ароматтылығы. (№2| | | | |беру | |такырып) | | | | | | |Бір гетероатомы |Пиррол және |№3 |плакаттар‚ |Фуранның |Ауызша | |бар V-мүшелі |фуранның |такырып |схемалар |электрондық|сұрау, | |гетероциклдер. |түзілуі | |химиялық |құрылысы |тест | |Фуран‚ тиофен‚ | | |ыдыстар,реак| |сұрақта-р| |пиррол тобы. | | |тивтер | |ына жауап| |Формуласы‚ алу | | | | |беру | |әдістері‚ | | | | | | |қасиеттері. (№3 | | | | | | |такырып) | | | | | | |Қосып алу |Қортынды |№4 | |Изомерия |Ауызша | |реакциялары. Бір |сабақ. Есеп |такырып |Химиялық |түрлері |сұрау, | |біріне өзіндік |шығару. | |ыдыстар, | |есептер | |айналуы. Индол. | | |реактивтер | |шығару | |Фишер бойынша | | | | | | |синтездеу. Скрауп| | | | | | |синтезі. (№5 | | | | | | |такырып) | | | | | | |Фуран‚ тиофен‚ |Хинолин |№5 | |Хлорофилдің|Ауызша | |пирролдың |реакциялары |такырып |Химиялық |және |сұрау, | |туындылары. | | |ыдыстар, |геминнің |есептер | |Гемин‚хлорофилл. | | |реактивтер. |құрылысы |шығару | |Фталоцианиндер. | | | | | | |Өт пигменттері. | | | | | | |В12 Витамині. (№6| | | | | | |такырып) | | | | | | |Индол |Пиримидин |№6 | |Индол |Есептер | |туындыларының |реакциялары |тақырып |Химиялық |туындыларын|шығару, | |табиғи | | |ыдыстар, |ың құрылысы|тестерге | |қосылыстары. | | |реактивтер. | |жауап | |Алкалоидтер. (№7 | | | | |беру | |тақырып) | | | | | | |Екі әр түрлі |Хинолин |№7 |Химиялық |оксазол‚ |Есептер | |гетероатомы бар |реакциялары |тақырып |ыдыстар, |тиазол‚ |шығару | |V-мүшелі | | |реактивтер. |изоксазол | | |гетероциклдер: | | | |қасиеттері | | |оксазол‚ тиазол‚ | | | | | | |изоксазол. (№8 | | | | | | |тақырып) | | | | | | |Бір азот атомы |Пиридин және|№8 | |пиридин |Есептер | |бар VІ-мүшелі |хинолиннің |тақырып |Химиялық |туындыларын|шығару | |гетероциклдер: |төртіншілік | |ыдыстар, |ың | | |пиридин және оның|аммоний | |реактивтер. |қолданылуы | | |туындылары. (№9 |тұздарының | | | | | |тақырып) |түзілуі | | | | | |VІ-мүшелі |Индиго алу. |№9 | |акридин‚ |Ауызша | |гетероциклдердің | |тақырып |Химиялық |қасиеттері |сұрау, | |бөлек өкілдері. | | |ыдыстар, | |есептер | |Хинилин‚ акридин‚| | |реактивтер | |шығару | |қасиеттері‚ | | | | | | |маныздылығы. (№10| | | | | | |тақырып) | | | | | | |Екі азот атомы |Индиго |№ 10 | |Пиримидинні|Ауызша | |бар VІ-мүшелі |сульфирлеу. |тақырып |химиялық |ң |сұрау. | |гетероциклдер: |Индигокармин| |ыдыстар,реак|қолданылуы | | |пиримидин‚пиразин|тотығуы | |тивтер | | | |‚ қасиеттері‚ | | |плакаттар‚ | | | |маныздылығы.№11 | | |схемалар | | | |тақырып | | | | | | |Үш азот атомы бар|Индиго |№ 11 |химиялық |Пурин |Тестерге | |VІ-мүшелі |бояғыш |тақырып |ыдыстар,реак|құрылысы |жауап | |гетероциклдер. | | |тивтер | |беру | |Пурин және оның | | |плакаттар‚ | | | |туындылары № 12 | | |схемалар | | | |тақырып. | | | | | | |Нуклеотиды. Пурин|Индиго |№ 12 | |Кофеин‚ |Ауызша | |алкалоидтері. |бояғыш |тақырып |химиялық |теофиллин‚ |сұрау, | |Кинетин. | | |ыдыстар,реак|теобромин |есептер | |Птеридиндер.Фолев| | |тивтер |құрылысы |шығару | |қышқылы‚ | | |плакаттар‚ | | | |рибофлавин..№ 13| | |схемалар | | | |тақырып | | | | | | | | | | | | | |Оттек гетероатомы|Несеп | № 13 |химиялық |Витаминдер |Ауызша | |бар VІ-мүшелі |қышқылының |тақырып |ыдыстар,реак| |сұрау, | |гетероциклдер: |реакциялары | |тивтер | |есептер | |пиран‚ хромон‚ | | |плакаттар‚ | |шығару | |флавон. | | |схемалар | | | |Антоцианиндер. |Никотин |№ 14 |химиялық |Антоцианинд| | |Екі әр түрлі |реакциялары |Тақырып |ыдыстар,реак|ердің | | |гетероатомы бар | | |тивтер |ерекшілікте| | |VІ-мүшелі | | |плакаттар‚ |рі | | |гетероциклдер | | |схемалар | | | |Антоцианиндер. | | | | | | |Екі әр түрлі | | | | | | |гетероатомы бар | | | | | | |VІ-мүшелі | | | | | | |гетероциклдер | | | | | | 7. Оқу-әдістемелік әдебиетпен қамтамасыз етудің картасы 4 кесте |Оқулықтардың , |Дана (сана) |Студенттердің саны|Қамтамасыз етілу | |оқу-әдістемелік | | |пайызы | |құралдардың атауы | | | | | 8.1.1. |5 |4 |100 | |8.1.2. |5 |4 |100 | |8.1.3. |5 |4 |100 | |8.1.4. |4 |4 |100 | |8.2.1. |5 |4 |100 | |8.2.2. |5 |4 |100 | 8.1.Негізгі әдебиеттер 8.1.1. Дж. ДЖоулб, К. Миллс. Химия гетероциклических соединений. М.: Мир, 2009.- 728 с. (Лучший зарубежный учебник). 8.1.2.В.Ф.Травель. Органическая химия. М.: ИКЦ «Академкнига», 2008. Т.1,2. 8.1.3. В.Л.Белобородов, С.Э.Зурабян, А.П.Лузин, Н.А.Тюкавкина. Органическая химия. М.: Дрофа, 2008. Кн.1: Основной курс.-638 с. 8.2.Қосымша 8.2.1.В.А. Смит, А.Д.Дильман. Основы современного органического синтеза. М.: БИНОМ. Лаборатория знаний, 2009.- 750 с. 8.2.2. В.Л.Белобородов, С.Э.Зурабян, А.П.Лузин, Н.А.Тюкавкина. Органическая химия. М.: Дрофа, 2009. Кн.2: Специальный курс.-592 с.
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz