Файл қосу

Ауа құрамы




|ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ                   |
|ШӘКӘРІМ атындағы СЕМЕЙ МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ                          |
|Оқу әдістемелік кешенінің  |ПОӘК              |042-18-22-1.111/01-2013    |
|құжаты  3 деңгейлі         |                  |                           |
|ПОӘК "Геоботаника" пәні    |  басылым         |                           |
|бойынша                    |                  |                           |






                  5В060700-«Биология» мамандығына арналған

                                «Геоботаника»

                        ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ

                ПӘННІҢ ОҚЫТУШЫҒА АРНАЛҒАН ЖҰМЫС БАҒДАРЛАМАСЫ













                                 Семей-2013









Алғы сөз

1. құрастырылды
Құрастырушы: _______________ «____»___________20____  А.Б.  Исмагулова  «Мал
шаруашылығы және  аңшылықтану,  морфология  негіздерімен»  кафедрасының  аға
оқытушы, биология магистрі

2. талқыланды
 «Мал шаруашылығы және аңшылықтану, морфология  негіздерімен»  кафедрасының
 отырысында

Хаттама  №__    «__»_____20___ж

Кафедра меңгерушісі ___________  С.Тугамбаева


2.2. Аграрлық  факультеттің оқу - әдістемелік кеңесінің отырысында
Хаттама  №__    «__»_____20___ж

Төрағасы  __________ А.Тлеубаева


3. бекітілді
Университеттің оқу - әдістемелік кеңесінің
отырысында қаралып, баспаға ұсынылды
Хаттама  №__    «__»_____20___ж

ОӘК төрағасы _____________Г.Искакова




   «__»_____20___ж №__ басылым орнына енгізілген














          Мазмұны


   1. Қолдану саласы.
   2. Ереже белгілейтін сілтемелер
   3. Жалпы ереже
   4. Оқытушыға арналған пәннің жұмыс бағдарламасының мазмұны
   5. Студенттердің өэ бетімен істейтін жұмыстары тақырыбының тізімі
   6. Пәннің оқу әдістемелік картасы
   7. Оқу-әдістемелік әдебиеттермен қамтамасыз етілуінің картасы
   8. Әдебиеттер































     1. ҚОЛДАНУ САЛАСЫ
      Пәннің оқытушыға арналған бағдарламасы, «Геоботаника» пәні бойынша оқу-
әдістемелік  кешеннің  құрамына  еніп,  5В060700   «Биология»   мамандығының
студенттеріне арналған.



     2. НОРМАТИВТІК СІЛТЕМЕЛЕР
      Оқытушыға арналған пәннің нағыз бағдарламасы «Геоботаника»
       пәнінің оқу барысын ұйымдастыру тәртібін белгілейді:
    - Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік университетінің элективті
      пәндер каталогы
    - «Геоботаника» пәнінің оқу бағдарламасы
    -   СТУ  042-СГУ-4-2013  «ПОӘК  жасау  және  әзірлеудің  жалпы   негізіг
      талаптары» туралы университет стандарты
    -  ДП  042-1.01-  2013  Документациялық  процедура  «ПОӘК  құрылымы  мен
      мазмұны»
    - ҚРМЖБС- 5.04.019-2011 сәйкес  құрылған   №158  бұйрық  10.05.2012  №62
      қосымша


     3. ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕ



3.1.Пән мазмұнының қысқаша сипаттамасы.
  –«Биология» мамандығының студенті түлегі  «Геоботаника» (фитоценоз,
 қауымдастығы туралы) пәнін зерделеу нәтижесінде кәсіптік
 білімділікке қойылатын мына талаптарға дайын болуға міндетті.

3.2  Пәнді оқытудың мақсаты:
       Фитоценоздың   эволюциясымен,   құрамымен,   ортасымен,   реттелуімен
таныстыру студенттерге баяндау, оны оларға меңгерту.

3.3 Пәнді зерделеудің негізгі міндеттері: Оқу үрдісінде студент
фитоценоздың құрамы, ортасы, дамуы және    таксономиясының негізін білуі
тиіс. Ол үшін тиісті геоботаникалық  ғылыми зерттеулердің әдістерін
жеткілікті деңгейде меңгеруі қажет.

3.4. Пәнді зерделеу нәтижесінде студент міндетті:
- студент геоботаника курс бағдарламасының мазмұнына сәйкес оқуы тиіс.
- студент пәннің базалық ұғымдарын меңгеруі тиіс.
-  студент  фитоценоздың  құрамы,  ортасы,  дамуы  және      таксономиясының
негізін білуі тиіс.
- геоботаникалық ғылыми зерттеу жұмыстарын жүргізуге іс  жүзінде  дағдылануы
тиіс.
3.5. Курстың пререквизиті: Геоботаника пәнін  оқыған  кезде  студент  мектеп
бағдарламасындағы “өсімдіктану ”, “жалпы биология”,  “экология”  курстарынан
негізгі білімдері болуы қажет.
3.6.  Курстың  постреквизиті:  Геоботаника  пәнінен  алынған  білім  кейінгі
курстарда  өсімдіктер   физиологиясы,   өсімдіктер   географиясы,   экология
пәндерін оқыған кезде қолданылады.
3.7 оқу жоспарынан көшірме
                                                                     1 кесте
|Курс                                                           |Семестр    |
|2                                                              |3          |
|Дәрістер                                                       |           |
|Kіріспе. Геоботаника міндеті мен мақсаты. Даму тарихы .Басқа   |        1  |
|ғылымдармен байланысы.                                         |           |
|Фитоценоз. Фитоценоз туралы түсінік.                           |        1  |
|Фитоценоздың құрамы  -  синморфология. Өсімдіктердің тіршілік  |           |
|формалары. Экобиоморфа.                                        |           |
|Фитоценоздың құрылысы. Фитоценоздың түрлік құрамы. Фитоценоздың|        1  |
|ярустылығы. . Фитоценоздың аспектісі. Фитоценоздың өміршеңдігі.|           |
|Жиілігі. Синузия.                                              |           |
|Фитоценоздың ортасы- синэкология. Эдасфера ценготикалық орта   |        1  |
|ретінде. Филосфера. Ризосфера.                                 |           |
|Фитоценоздағы биологиялық процестер- синбиология. Өсімдіктердің|        1  |
|көбеюі. Қауымдастықтағы организмдрдің трофикалық байланыстары. |           |
|Автотрофтар                                                    |           |
|Топырақ ценотикалық орта ретінде. Топырақ түзілісі.            |        1  |
|Биоценотикалық горизонттар.                                    |           |
|Ценотикалық ортаның су ерекшеліктері. Су режимінің типтері.    |        1  |
|Алелопатия. Неорганикалық биолиндер. Органикалық биолиндер.    |           |
|Ценоиндикация. Ценотикалық ортаны зеттеу әдістері.Фитоценоздың |        1  |
|су жағдайларын зерттеу. Фитоценоздың ауа ағынын зерттеу.       |           |
|Фитоценоздың ауа ортасы. Жарық режимі.Ауа құрамы. Ауа ағыны.   |        1  |
|Консорция. Түрлік консорция. Популяциялық эндоконсорттар.      |        1  |
|Эпиконсорттар. Комменсалдар. Даралардың және популяцияның      |           |
|ассосациялануы. Биотрофикалық, сапротрофикалық, экотопикалық   |           |
|ассосациялану.                                                 |           |
|Фитоценоздың динамикасы- синдинамика. Ғасырлық жылдық және     |        1  |
|тәуліктік өзгеру режимдері.                                    |           |
|Фитоценоздың ауысуы-синценогенез. Синдинамикалық               |        1  |
|сукцессия.Экзодинамикалықсукцесия. Синценогенездегі циклдік    |           |
|құбылыстар.                                                    |           |
|Фитоценоздың автореттелуі және төзімділігі. Генетикалық және   |        1  |
|биотрофикалық каналдар. Автореттелудің бағдарламасы.           |           |
|Фитоценоздың автореттелуі және төзімділігі. Генетикалық және   |        1  |
|биотрофикалық каналдар. Автореттелудің бағдарламасы.           |           |
|Өсімдіктердің зоналарға бөлінуі. Өсімдік қауымдастығы мен      |           |
|түрлердің экотопикалық араласуы.                               |           |
|Фитоценоздың таксономиясы мен систематикасы. Факторальды       |        1  |
|анализ. Морфологиялық және экологиялық, биоэкологиялық         |           |
|классификация.                                                 |           |
|Зертханалық сабактардын тақырыптары және қысқаша мазмұны       |         1 |
|Геоботаниканың методологиясы. Классификациялық әдіс.           |1          |
|Геоботаникалық материалдарды математикалық анализдеу әдісі.    |           |
|Фитоценоздың құрамы. Фитоценоздың түрлік құрамы. Жамылғысы.    |1          |
|Фитоценоздың құрамы. Ярустылығы. Аспектісі. Сукцессиялар.      |1          |
|Ценотикалық ортаның жылу ерекшеліктері. Фитоценоздың жылу      |1          |
|режимін зерттеу әдісі.                                         |           |
|Ценопопуляцияның қарым-қатынастары.                            |1          |
|Фитоценоздың ауа жағдайларын зерттеу. Ауа ағындары.            |1          |
|Фитоценоздағы организмдердің трофикалық қатынастары. Эпизитизм.|1          |
|Паразитизм. Мутуализм.                                         |           |
|Даралардың және популяцияның ассосациялануы. Ассосациялануды   |1          |
|биоэкологиялық зерттеу әдісі.                                  |           |
|Фитоценоздың динамикасы. Режимдік жағдайлар.Фитоценоздың       |1          |
|ритмикасы.                                                     |           |
|Фитоценоздың автореттелуі. Автореттелудің бағдарламасы.        |1          |
|Фитоценоздың эволюциясы. Прогрессивті даму. Регрессивті даму.  |1          |
|Биотоценогенез.                                                |           |
|Фитоценоздың географиясы.                                      |1          |
|Тундраның өсімдіктер зонасы. Орман. Дала.                      |1          |
|Фитоценоздың систематикасы. Орман, шөп шабатын жер, мал жайылым|1          |
|типологиясы.                                                   |           |

5.Студенттердің өздік жұмыстарының тақырыптары.

1. Фитоценоздағы режимдік жағдайлар.
2. Экожүйе.
3. Аллелопатия.
4. Биогенді заттектер.
5. Регрессивті даму.
6. Тәуліктік кинетика
7. Фитоценоздағы фосфор айналымы
8. Шөптесін өсімдіктер типі
9. Экобиоморфо.
10.Климакс.
11.Редуценттер.
12.Өсімдік зоналары.
13.Ценоиндикация.
14. Эпиконсорттар. Комменсалдар.
15. Фитоценоздың динамикасы.


6.  ПӘН БОЙЫНША ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КАРТА


                                      3 кесте
|Тақырыбы                                    |Көрнекі   |Өз бетімен   |Бақыл|
|                                            |құралдар,Т|дайындалуға  |ау   |
|                                            |ОҚ,плакатт|арналған     |түрі |
|                                            |ар        |сұрақтар     |     |
|Дәріс                   |Зертханалық        |          |             |     |
|1                       |2                  |3         |4            |5    |
|Kіріспе. Геоботаника    |Геоботаниканың     |Кестелер  |Геоботаниканы|ТК   |
|міндеті мен мақсаты.    |методологиясы.     |          |ң дамуына    |     |
|Даму тарихы .Басқа      |Классификациялық   |          |қандай       |     |
|ғылымдармен байланысы.  |әдіс.              |          |ғалымдар үлес|     |
|                        |Геоботаникалық     |          |қосты.       |     |
|                        |материалдарды      |          |             |     |
|                        |математикалық      |          |             |     |
|                        |анализдеу әдісі.   |          |             |     |
|Фитоценоз. Фитоценоз    |                   |Кестелер  |Сукачев      |ТК   |
|туралы түсінік.         |                   |          |фитоценозға  |     |
|                        |                   |          |қалай        |     |
|                        |                   |          |анықтама     |     |
|                        |                   |          |береді.      |     |
|Фитоценоздың құрамы  -  |Фитоценоздың       |Кестелер  |өсімдіктердің|ТК   |
|синморфология.          |құрамы.            |          |тіршілік     |     |
|Өсімдіктердің тіршілік  |Фитоценоздың түрлік|          |формасының   |     |
|формалары. Экобиоморфа. |құрамы. Жамылғысы. |          |классификация|     |
|                        |                   |          |сын кім      |     |
|                        |                   |          |жасады.      |     |
|Фитоценоздың құрылысы.  |                   |Кестелер  |Ареал деген  |ТК   |
|Фитоценоздың түрлік     |                   |          |не.          |     |
|құрамы. Фитоценоздың    |                   |          |             |     |
|ярустылығы.             |                   |          |             |     |
|Фитоценоздың ортасы-    |                   |Кестелер  |Ризосфера деп|ТК   |
|синэкология. Эдасфера   |                   |          |фитоценоздың |     |
|ценготикалық орта       |                   |          |қай ортасын  |     |
|ретінде. Филосфера.     |                   |          |атайды.      |     |
|Ризосфера.              |                   |          |             |     |
|Топырақ ценотикалық орта|Ценопопуляцияның   |Кестелер  |Гумус деген  |ТК   |
|ретінде. Топырақ        |қарым-қатынастары. |          |не.          |     |
|түзілісі. Биоценотикалық|Аллелопатия .      |          |             |     |
|горизонттар.            |Аллелосполия.      |          |             |     |
|Ценотикалық ортаның су  |                   |Кестелер  |Органикалық  |ТК   |
|ерекшеліктері. Су       |                   |          |биолиндерді  |     |
|режимінің типтері.      |                   |          |ата.         |     |
|Алелопатия.             |                   |          |             |     |
|Неорганикалық биолиндер.|                   |          |             |     |
|Органикалық биолиндер.  |                   |          |             |     |
|Ценоиндикация.          |Ценотикалық ортаның|Кестелер  |Ценотикалық  |ТК   |
|Ценотикалық ортаны      |жылу ерекшеліктері.|          |ортаны       |     |
|зеттеу                  |Фитоценоздың жылу  |          |зерттеуде    |     |
|әдістері.Фитоценоздың су|режимін зерттеу    |          |қандай       |     |
|жағдайларын зерттеу.    |әдісі.             |          |әдістер      |     |
|Фитоценоздың ауа ағынын |                   |          |қолданылады. |     |
|зерттеу.                |                   |          |             |     |
|Фитоценоздағы           |Фитоценоздағы      |Кестелер  |Симбиоз деген|ТК   |
|биологиялық процестер-  |организмдердің     |          |не.          |     |
|синбиология.            |трофикалық         |          |             |     |
|Өсімдіктердің көбеюі.   |қатынастары.       |          |             |     |
|Қауымдастықтағы         |Эпизитизм.         |          |             |     |
|организмдрдің трофикалық|Паразитизм.        |          |             |     |
|байланыстары.           |Мутуализм.         |          |             |     |
|Автотрофтар.            |                   |          |             |     |
|Гетеротрофтар.          |                   |          |             |     |
|Мутуализм. Сапротофтар. |                   |          |             |     |
|Консорция. Түрлік       |Консорция.         |Кестелер  |Эпиконсорттар|ТК   |
|консорция. Популяциялық |Популяциялық       |          |деген не.    |     |
|эндоконсорттар.         |консорция.         |          |             |     |
|Эпиконсорттар.          |Микроконцорсиялар. |          |             |     |
|Комменсалдар.           |Комменсалдар.      |          |             |     |
|Даралардың және         |Даралардың және    |Кестелер  |Биотропизмнің|ТК   |
|популяцияның            |популяцияның       |          |түрлерін ата.|     |
|ассосациялануы.         |ассосациялануы.    |          |             |     |
|Биотрофикалық,          |Ассосациялануды    |          |             |     |
|сапротрофикалық,        |биоэкологиялық     |          |             |     |
|экотопикалық            |зерттеу әдісі.     |          |             |     |
|ассосациялану.          |                   |          |             |     |
|Фитоценоздың динамикасы-|Фитоценоздың       |Кестелер  |Тәулдіктік   |ТК   |
|синдинамика. Ғасырлық   |динамикасы.        |          |өзгерістерді |     |
|жылдық және тәуліктік   |Режимдік           |          |ата.         |     |
|өзгеру режимдері.       |жағдайлар.Фитоценоз|          |             |     |
|                        |дың ритмикасы.     |          |             |     |
|Фитоценоздың            |                   |Кестелер  |Эксплеренттер|ТК   |
|ауысуы-синценогенез.    |                   |          |ге қандай    |     |
|Синдинамикалық          |                   |          |түрлер       |     |
|сукцессия.              |                   |          |жатады.      |     |
|Экзодинамикалықсукцесия.|                   |          |             |     |
|Синценогенездегі циклдік|                   |          |             |     |
|құбылыстар.             |                   |          |             |     |
|Фитоценоздың            |Фитоценоздың       |Кестелер  |Прогрессивті |ТК   |
|эволюциясы-фитоценогенез|эволюциясы.        |          |даму         |     |
|. Биотоценогенез.       |Прогрессивті даму. |          |бағыттары.   |     |
|Биоценоз.               |Регрессивті даму.  |          |             |     |
|                        |Биотоценогенез.    |          |             |     |
|Фитоценоздың            |Фитоценоздың       |Кестелер  |Муссонды  деп|ТК   |
|географиясы-синхрология.|географиясы.       |          |қандай       |     |
|Фитоценоздың және       |                   |          |ормандарды   |     |
|түрлердің ареалы.       |                   |          |айтады.      |     |
|Фитоценоздың            |                   |Кестелер  |Термоксеропер|ТК   |
|комплекстілігі.         |                   |          |иодикалық    |     |
|Комплекстер.            |                   |          |флуктуация   |     |
|Микрозональдылық.       |                   |          |деген не.    |     |
|Өсімдіктердің зоналарға |Тундраның          |Кестелер  |Эксплеренттер|ТК   |
|бөлінуі. Өсімдік        |өсімдіктер зонасы. |          |ге қандай    |     |
|қауымдастығы мен        |Орман. Дала.       |          |түрлер       |     |
|түрлердің экотопикалық  |                   |          |жатады.      |     |
|араласуы.               |                   |          |             |     |
|Фитоценоздың            |Фитоценоздың       |Кестелер  |Ассосация    |ТК   |
|таксономиясы мен        |систематикасы.     |          |деген не.    |     |
|систематикасы.          |Орман, шөп шабатын |          |             |     |
|Факторальды анализ.     |жер, мал жайылым   |          |             |     |
|Морфологиялық және      |типологиясы.       |          |             |     |
|экологиялық,            |                   |          |             |     |
|биоэкологиялық          |                   |          |             |     |
|классификация.          |                   |          |             |     |






7. ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК ӘДЕБИЕТТЕРМЕН ҚАМТАМАСЫЗ ЕТІЛУІНІҢ КАРТАСЫ


                                            4 кесте
|Оқулықтардың,           |Экземпляр саны  |Студент саны |Қамтамасыздану %  |
|оқу-әдістемелік         |                |             |                  |
|құралдарының атаулары   |                |             |                  |
|1                       |2               |3            |4                 |
|Б. А. Быков.            |5               |4            |100               |
|Геоботаника. Изд. «     |                |             |                  |
|Наука» Алма-Ата. 1978.  |                |             |                  |
|Б.А. Быков. Введение в  |5               |4            |100               |
|фитоценология. М. 1979. |                |             |                  |
|Рабатнов. Т.А.          |5               |4            |100               |
|Фитоценология. М. 1979. |                |             |                  |
|Быков. Б. А.            |5               |4            |100               |
|Геоботанический словарь.|                |             |                  |
|Алма-Ата. 1973.         |                |             |                  |


8. Әдебиеттер.

Негізгі әдебиеттер:
1. Б. А. Быков. Геоботаника. Изд. « Наука» Алма-Ата. 1978.
2. Б.А. Быков. Введение в фитоценология. М. 1979.
3. Рабатнов. Т.А. Фитоценология. М. 1979.
4. Быков. Б. А. Геоботанический словарь. Алма-Ата. 1973.
































Пәндер