Файл қосу
Телерадиодағы тікелей эфир
5В050504 «Журналистика» мамандығына арналған «Тележурналистика технологиясы» пәнінің ОҚУ- ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ ОҚЫТУШЫҒА АРНАЛҒАН БАҒДАРЛАМАСЫ Семей 2014 Кіріспе 1 ҚҰРАСТЫРҒАН Құрастырушы _________ «___» _______ 2014 жыл. қолы Каримова Бибігүл Жұмашқызы, Журналистика және практикалық қазақ тілі кафедрасының аға оқытушысы. 2 ТАЛҚЫЛАНДЫ 2.1 Журналистика және практикалық қазақ тілі кафедрасының мәжілісінде қаралып, талқыланды. Хаттама №___ «___» _______ 2014 жыл. Кафедра меңгерушісі: ___________ Жұмағұлова Ә.М. 2.2 Экономика, құқық және гуманитарлық ғылымдар факультеттің оқу- әдістемелік бюро мәжілісінде талқыланып, бекітілді. Хаттама №___ «___» _______ 2014 жыл. Төрағасы: ___________ Тойкин С.Х. 3 БЕКІТІЛДІ Университеттің оқу-әдістемелік кеңес мәжілісінде мақұлданып, бекітілді. Хаттама №___ «___» ___________2014 жыл. ОӘК төрайымы _________________ Искакова Г.К. 4 «___» _______ 20 ж. шыққан ПОӘК-нің №1 БАСЫЛЫМЫ Мазмұны 1 Қолданыс аясы 2 Нормативтік сілтемелер 3 Жалпы ережелер 4 Оқу пәнінің мазмұны (модуль бойынша) 5 БӨЖ тақырыптары 6 Пәннің оқу-әдістемелік картасы 7 Оқу-әдістемелік әдебиеттермен қамтамасыз етілу картасы 8 Әдебиеттер 1 ҚОЛДАНУ АЯСЫ «Тележурналистика технологиясы» пәнінің оқу-әдістемелік кешенінің құрамына кіретін оқытушыға арналған пәннің жұмыс бағдарламасы 5В050400 «Журналистика» мамандығының студенттеріне арналған. 2 НОРМАТИВТІК СІЛТЕМЕЛЕР Осы «Тележурналистика технологиясы» пәнінің оқытушыға арналған жұмыс бағдарламасы берілген пән бойынша оқу үрдісін ұйымдастырудың тәртібін төмендегі нормативтік құжаттар негізінде жүзеге асырады: - 5В050400 «Журналистика» мамандығының 1080-23.08.2012 бекітілген ҚР МЖМБС мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандарты; - 5В050400 «Журналистика» мамандығының эликтивті пәндер катологы бойынша жүзеге асады. Эликтивті пәндер катологы ОӘК-тің __________ жылғы №____ хаттамасымен бекітілген; - СТУ 042-ГУ-4-2014 Пәндердің оқу-әдістемелік кешендерін әзірлеуге және ресімдеуге қойылатын жалпы талаптар университет стандарты; - ДП 042-1.01-2014 «Пәннің оқу-әдістемелік кешенінің мазмұны мен құрылымы» құжаттық іс-жосығы. 3 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР 3.1 Пәннің қысқаша мазмұны: Бұл пән студенттерді ең алдымен телевизиялық техникамен таныстыру, әрі компьютерлік бейнемонтаж жасауға бейімдеу. Себебі, телевизиялық хабарларды компьютерлік бейнемонтаж арқылы дайындау оңайға түспейді. Ол үшін әрбір студент компьютермен жақсы таныс болуы керек. Студенттерді телехабар жасауға қажетті негізгі оқулықтармен, құрал-жабдықтармен және олар атқаратын қызметтермен таныстыру.Телерадиожурналистика жанрларының қалыптасу тарихы. Журналистік мамандықтар. Тікелей эфир және техникамен қамтамасыз ету. 3.2 Осы курстың мақсаты: Телерадиожурналистика жанрының қалыптасу тарихы. Журналистік мамандықтар. Тікелей эфир және техникалық қамту. Эфирдегі әуен. Дыбысталған сөз және радиожүргізушіге қойылатын талаптарды меңгеру. Ал бұл тақырып, ең алдымен Телевизия және радионың тарихымен, Телерадиолық хабарлар жанрларымен, Телерадио бағдарламалардың дайындалуымен тікелей байланысты. Еліміз тәуелсіздік алғанға дейін біздер негізінен бұл пәндерді орталықта дайындалған әдебиеттер бойынша оқып келдік. Сондықтан көптеген терминдер әлі күнге дейін шетел немесе орыс тілдерінде айтылады. Оның үстіне хабар дайындауға тиісті техникалардың, компьютерлердің барлығы шетелде жасалған. Жазулары да ағылшынша. Осыдан да ана тілімізде бұл пәнді меңгеру көп оқуды, ізденуді талап етеді. Лабороториялық жұмыстар көп жүргізіледі. Студенттердің түрлі түсіру техникалары мен компьютерді игерулеріне басты назар аударылады. 3.3 Курстың негізгі міндеттері: Нәтижесінде студенттердің теориялық білімдерін тәжірибемен орнықтыру. Яғни пәнді өту барысында студенттер түрлі хрестоматиялық мәні бар әдебиеттерді міндетті түрде оқып, конспектілеумен қоса, өздері де бүгінгі күннің көкейкесті мәселелері бойынша туындылар жазып, оны талдауға тартылатын болады. ә) Білім, машық, дағды және компетенция тізбегі. Теория мен практикада байланыс болмаса істің нәтижесіне нұқсан. Теледидар мен радиохабарлары материалдарын талдай отырып, студентгер өз бетінше ізденіп, арнайы тапсырма алады. Пәннің табиғатына сай материал жасауға пайдаланады. 3.4 Курстың соңында студент мыналарды білуі керек: - Студенттерге телеорталықтың мақсат-міндеттерін, қызмет көрсету аясын, түрлі техникалық бөлімдердің жұмыстарын түсіндіру, тележурналистке қажетті кәсіби істерге машықтандыру. - Студенттерге практикалық семинарлар кезінде теориялық тұрғыда алған білімдерін тәжірибе жүзінде іске асыруларына көмектесу, яғни телерепортер, тележүргізуші, диктор, оператор мамандықтарына баулу. - Студенттерден шығармашылық топтар құрып, хабар жасаудың ішкі сырына үңілу; - Сценарий жазу, студия ішінде жұмыс істеу, хабарға қатысушыларды дайындау, жүргізуші және диктор қызметтерін атқару, редактор, оператор, режиссер және т.б. қосалқы топтардың міндеттерін білуге, игеруге үйрету. - Теориялық білімдерін тәжірибеде қолдана білуді үйренеді; - Кәсіби зерттеу жұмыстарына дағдылары қалыптасады. 3.5 Курстың пререквизиттері: 3.5.1 Теле-радиожурналистика 3.6 Курстың постреквизиті: 3.6.1 Тележурналистика технологиясы және компьютерлік бейнемонтаж 3.7 Оқу жұмыс жоспарынан көшірме 1 Кесте |Курс |Семестр | |1 |2 | |Дәріс сабақтары | |Модуль Телерадио хабар жасау технологиясы | | |1 Телерадио хабар жасау технологиясы |1 | |2 Телестудиялық комплекс |1 | |3 Телепублицистиканың зерттелуі |1 | | 2 - Модуль Теледидардың құрылымы мен функциясы |1 | |1 Теледидар құрылымы | | |2 Телевидениядағы жоспарлау |1 | |3 Теледидар және кино өнері |1 | |4 Теледидардың ағартушылық функциясы |1 | | 3 - Модуль Телерадиодағы жанрлар және тікелей эфир табиғаты | | |1 Телерадиодағы тікелей эфир |1 | |2 Теледидардағы сценарий ұғымы |1 | |3 Қоғамдық телевизияның қажеттілігі мен мүмкіншіліктері |1 | |4 Отандық телеарналардағы тікелей эфир ерекшеліктері |1 | |5 Телерадиожурналистиканың даму процесінде пайда болған жанрлар | | |мен пішіндердің әдістемелік сипаты |1 | | 4 - Модуль Теледидардың БАҚ-ғы орны | | |1 Теледидардың басқа БАҚ-нан айырмашылығы мен ұқсастығы |1 | |2 Теледидардағы жастар хабары |1 | |3 Телерадиодағы хабарларды мазмұн-мағынасына, жанрлық | | |ерекшеліктеріне, берілу пішініне қарай топтастыру |1 | |Практикалық (семинар) сабақтары | |Модуль Телерадио хабар жасау технологиясы | | |1 Телерадиохабарларын жасаудың негізгі әдістері |1 | |2 Тікелей эфирді жүзеге асыру тәртібі |1 | |3 Сценарийлік жобаға жан бітіру әдістері |1 | |4 Микрофон және оны меңгеру тәсілдері | | |5 Телепублицистиканың зерттелуі | | |6 Алғашқы ұлттық хабарлар | | |2 - Модуль Теледидардың құрылымы мен функциясы | | |1 70-80 жылдардағы телепублицистика |1 | |2 Қайта құру жылдарындағы телепублицистика |1 | |3 Телехабарлардағы ұлттық бояулар |1 | |4 Мәдени жобалар |1 | |5 Телерадиодағы тәуелсіздік идеясы |1 | |6 Эфирдегі ұлттық нышандар мен соны пішіндер |1 | |7 Теледидар мен радиодағы музыканың рөлі |1 | |8 Телерадиодағы ұлттық идеология |1 | |3 - Модуль Телерадиодағы жанрлар және тікелей эфир табиғаты | | |1 Эфирлік материалдарды сақтау және оны адамзат игілігіне жарату| | | | | | |1 | |2 Телерадиодағы мамандықтар |1 | |3 Телерадиожурналистке қойылатын талаптар |1 | |4 Теледидардағы сценарий ұғымы |1 | |5 Бейне режиссерлік аппараттық бөлме |1 | |6 Оқулық және ағартушылық бағдарламалар |1 | |7 Отандық телеарналардағы тікелей эфир ерекшеліктері |1 | |8 Интерактивтік телевидение |1 | |9 Телеочерк |1 | |10 Телерадио репортажы |1 | |4 - Модуль Теледидардың БАҚ-ғы орны | | |1 Радиодағы интерактивтілік байланыс |1 | |2 Жанр эволюциясы |1 | |3 Теледидардағы жастар хабары, даму кезеңдері |1 | |4 Диалогтық және монологтық жанрлар |1 | |5 Телевизиялық журналистиканың құрылымдық сипаты мен бейнелеуші|1 | |құралдары | | |6 Әлемдік телевизия. Қазіргі үздік үрдістер |1 | 5 БІЛІМ АЛУШЫНЫҢ ӨЗДІК ЖҰМЫСТАРЫНЫҢ ТАҚЫРЫПТАРЫ 5.1.1 Хабар жасау – дәстүрлі шығармашылық процесс. 5.1.2 Тікелей эфирді жүзеге асыру – күрделі шығармашылық-техникалық, әрі психологиялық құбылыс 5.1.3 Радиожурналистикадағы фактілерді іріктеу тәсілдері 5.1.4 Дыбыстық дерек – радиожурналистика өнімі 5.1.5 Ақпарат ғасыры және радиодағы жедеғабыл жаңалықтар желісі 5.1.6 Телерепортаж 5.1.7 Эфирлік материалдарды өңдеу тәсілдері 5.1.8 Байтұрсыновтың тіл қисыны туралы қағидаларын эфир тілінің ережесі ретінде қолдану 5.1.9 Радиоөнер және әуе толқынындағы әрбір сөздің салмағы 5.1.10 Микрофон және оны меңгеру тәсілдері 5.1.11 Шоумен, модератор – жаңа мамандық 5.1.12 Тікелей эфирдің психологиялық аспектілері 5.1.13 Шешендік өнерді меңгерудің кәсіби әдістері 5.1.14 Интернет жүйесіндегі мәліметтер 5.1.15 Теледидардағы жанрлар формасының эволюциясы 5.1.16 Қазақ киносындағы Шәкен Аймановтың актерлік шеберлігі 5.1.17 Сұхбат қою кезінде жүргізушінің сұрақ қою шеберлігі 5.1.18 Видеомәтін және телемәтін 5.1.19 ТД-ғы ауызекі сөйлеу 5.1.20 «Хабар» арнасындағы пресс-конференция 5.1.21 «Хабар» және Ресейдің «Первый канал» арнасындағы танымал журналистерінің шеберлігін салыстыру 5.1.22 «Хабар» арнасындағы «Бетпе-бет» бағдарламасының журналистері олардың жүргізушілік шеберлігі 5.1.23 Жанр түрлері оның формалары 5.1.24 ТД-дың қоғамдағы орны 5.1.25 «Қазақстан» арнасындағы сөз еркіндігі және жариялылық проблемалары 5.1.26 Тікелей эфир және студияда хабар жазу 5.1.27 Республикаға хабар таратудың бүгінгі кезеңдегі жаңа әдісі 5.1.28 «Қазақстан» теледидарындағы құрылымдық және мазмұндық өзгерілімдер 5.1.29 Сценарилік жобаға жан бітіру әдістері 5.1.30 Эфир этикасы 6 ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КАРТАСЫ 3-Кесте |Тақырып |Көрнекі |Өз бетімен |Бақылау | | |құралдар, |дайындалу |түрі | | |ОТҚ |сұрақтары | | | |плакаттар, | | | | |стендтер | | | |Дәріс сабағы |Тәжірибелік |Зертх| | | | | |сабағы |. | | | | | | |жұмыс| | | | |1 |2 |3 |4 |5 |6 | |1.Телерадио |1.Телерадиохабарл| |Дәріс тезисі, |Телерадиохаб|Жазбаша, | |хабар жасау |арын жасаудың | |негізгі |арларын |ауызша | |технологиясы |негізгі әдістері | |әдебиеттер |талдау | | | |2. Тікелей эфирді| |Телестудияда |Телерадиохаб| | | |жүзеге асыру | |хабар жасау |арларын | | | |тәртібі | | |талдау | | |2. |3. Сценарийлік | |Дәріс тезисі, | |Жазбаша, | |Телестудиялық |жобаға жан бітіру| |негізгі |Телестудияда|ауызша | |комплекс |әдістері | |әдебиеттер |хабар жасау | | | |4. Микрофон және | |Телестудияда |Телерадиохаб| | | |оны меңгеру | |хабар жасау |арларын | | | |тәсілдері | | |талдау | | |3. |5. | |Дәріс тезисі, |Телерадиохаб|Жазбаша, | |Телепублтцистик|Телепублицистикан| |негізгі |арларын |ауызша | |аның зерттелуі |ың зерттелуі | |әдебиеттер |талдау | | | |6. Алғашқы ұлттық| |Телестудияда |Телерадиохаб| | | |хабарлар | |хабар жасау |арларын | | | | | | |талдау | | | 4. Теледидар | 7. 70-80 | |Дәріс тезисі, |түсірген |Жазбаша, | |құрылымы |жылдардағы | |негізгі |материалдары|ауызша | | |телепублицистика | |әдебиеттер |н өңдеу | | | | | | |телестудияда| | | |8. Қайта құру | |Телестудияда |Телерадиохаб| | | |жылдарындағы | |хабар жасау |арларын | | | |телепублицистика | | |талдау | | | 5. | 9. | |Дәріс тезисі, |түсірген |Жазбаша, | |Телевидениядағы|Телевидениядағы | |негізгі |материалдары|ауызша | |жоспарлау |жоспарлау | |әдебиеттер |н өңдеу | | | | | | |телестудияда| | | |10. | |Телестудияда |Телерадиохаб| | | |Телехабарлардағы | |хабар жасау |арларын | | | |ұлттық бояулар | | |талдау | | | 6. Теледидар |11.Телерадиодағы | |Дәріс тезисі, |түсірген |Жазбаша, | |және кино өнері|тәуелсіздік | |негізгі |материалдары|ауызша | | |идеясы | |әдебиеттер |н өңдеу | | | | | | |телестудияда| | | | 12.Эфирдегі | |Телестудияда |Телерадиохаб| | | |ұлттық нышандар | |хабар жасау |арларын | | | |мен соны пішіндер| | |талдау | | | 7. |13. Теледидар мен| |Дәріс тезисі, |Тест |Жазбаша | |Теледидардың |радиодағы | |бақылау |тапсырмалары| | |ағартушылық |музыканың рөлі | |тапсырмалары |-мен жұмыс | | |функциясы | | | | | | | |14. Телерадиодағы| |Телестудияда |Телерадиохаб| | | |ұлттық идеология | |хабар жасау |арларын | | | | | | |талдау | | | 8. |15. Эфирлік | |Дәріс тезисі, | Қазақ |Жазбаша, | |Телерадиодағы |материалдарды | |негізгі |радиосынан |ауызша | |тікелей эфир |сақтау және оны | |әдебиеттер |берілетін | | | |адамзат игілігіне| | |хабарларды | | | |жарату | | |талдау | | | |16. Телерадиодағы| |Телестудияда |Телерадиохаб| | | |мамандықтар | |хабар жасау |арларын | | | | | | |талдау | | |9.Теледидардағы|17. | |Дәріс тезисі, |түсірген |Жазбаша, | |сценарий ұғымы |Телерадиожурналис| |негізгі |материалдары|ауызша | | |тке қойылатын | |әдебиеттер |н өңдеу | | | |қойылатын | | |телестудияда| | | |талаптар | | | | | | |18. Теледидардағы| |Телестудияда |Телерадиохаб| | | |сценарий ұғымы | |хабар жасау |арларын | | | | | | |талдау | | | 10. Қоғамдық |19. Бейне | |Дәріс тезисі, |түсірген |Жазбаша, | |телевизияның |режиссерлік | |негізгі |материалдары|ауызша | |қажеттілігі мен|аппараттық бөлме.| |әдебиеттер |н өңдеу | | |мүмкіншіліктері| | | |телестудияда| | | |20. Оқулық және | |Телестудияда |Телерадиохаб| | | |ағартушылық | |хабар жасау |арларын | | | |бағдарламалар | | |талдау | | | 11. Отандық |21. Отандық | |Дәріс тезисі, | Қазақ |Жазбаша, | |телеарналардағы|телеарналардағы | |негізгі |радиосынан |ауызша | |тікелей эфир |тікелей эфир | |әдебиеттер |берілетін | | |ерекшеліктері |ерекшеліктері | | |хабарларды | | | | | | |талдау | | | |22. Интерактивтік| |Телестудияда |Телерадиохаб| | | |телевидение | |хабар жасау |арларын | | | | | | |талдау | | |12. |23. Телеочерк | |Дәріс тезисі, |түсірген |Жазбаша, | |Телерадиожурнал| | |негізгі |материалдары|ауызша | |истиканың даму | | |әдебиеттер |н өңдеу | | |процесінде | | | |телестудияда| | |пайда болған | | | | | | |жанрлар мен | | | | | | |пішіндердің | | | | | | |әдістемелік | | | | | | |сипаты | | | | | | | | 24. Телерадио | |Телестудияда |Телерадиохаб| | | |репортаж | |хабар жасау |арларын | | | | | | |талдау | | |13. |25. Теледидардың | |Дәріс тезисі, |Қазақ |Жазбаша, | |Теледидардың |басқа БАҚ-нан | |негізгі |радиосынан |ауызша | |басқа БАҚ-нан |айырмашылығы мен | |әдебиеттер |берілетін | | |айырмашылығы |ұқсастығы | | |хабарларды | | |мен ұқсастығы | | | |талдау | | | |26. Жанр | |Телестудияда |Телерадиохаб| | | |эволюциясы | |хабар жасау |арларын | | | | | | |талдау | | |14. |27. Теледидардағы| |Дәріс тезисі, | түсірген |Жазбаша, | |Теледидардағы |жастар хабары, | |негізгі |материалдары|ауызша | |жастар хабары |даму кезеңдері | |әдебиеттер |н өңдеу | | | | | | |телестудияда| | | |28. Диалогтық | |Телестудияда |Телерадиохаб| | | |және монологтық | |хабар жасау |арларын | | | |жанрлар | | |талдау | | |15.Телерадиодағ|29. Телевизиялық | |Дәріс тезисі, |Телерадиохаб|Жазбаша | |ы хабарларды |журналистиканың | |бақылау |арларын | | |мазмұн-мағынасы|құрылымдық сипаты| |тапсырмалары |талдау | | |на, жанрлық |мен бейнелеуші | | | | | |ерекшеліктеріне|құралдары | | | | | |, берілу | | | | | | |пішініне қарай | | | | | | |топтастыру | | | | | | | |30. Әлемдік | |Телестудияда |Телерадиохаб| | | |телевизия. | |хабар жасау |арларын | | | |Қазіргі үздік | | |талдау | | | |үрдістер | | | | | 7 ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК ӘДЕБИЕТТЕРМЕН ҚАМТАМАСЫЗ ЕТІЛУ КАРТАСЫ 4-Кесте |Оқулықтардың, оқу |Саны |Студенттердің |Қамтамасыз ету | |құралдарының атауы | |саны |пайызы | |1 |2 |3 |4 | |1 Есенбекова Ұ.М. |15 |7 |100% | |Тележурналистика: | | | | |телехабар жасау | | | | |технологиясы. | | | | | 2.Омашев Н.О. |10 |7 |100% | |Радиожурналистика. | | | | |3. Бекетова Л. Проблемы|1 |7 |11% | |реформирования | | | | |телевидение и радио в | | | | |Казахстане. | | | | | 4. Д.Рендаль |1 |7 |11% | |Универсальный журналист| | | | |. | | | | 8 ӘДЕБИЕТТЕР 8.1 Негізгі әдебиеттер 8.1.1 Есенбекова Ұ.М. Тележурналистика: телехабар жасау технологиясы. – А., 2011 8.1.2 Әбілдина Ғ. Телевизия өнері: теориясы мен технологиясы. – А., 2012. 8.1.3 Бекетова Л. Проблемы реформирования телевидение и радио в Казахстане. – Алматы: 2011. 8.1.4 Галперин Ю. Человек с микрофоном – М., 2011. 8.1.5 Д.Рендаль Универсальный журналист – А.,2011. 8.1.6 Любосветов Д. Радиожурналист и процесс общения.//Мастерство журналиста – М., 2011. 8.2 Қосымша әдебиеттер 8.2.1 Багиров Э. Проблемы телевидения и радиовкщания. – М.,2011. 8.2.2 Бойко Г.С. Телерадиожурналистика: теория и практика.–М.,2010. 8.2.3 Горохов В. Основы журналистского мастерства.–М.,20010. 8.2.4 Қанафияұлы Н. Дауысын ел таныған. Алматы, 2010. 8.2.5 Шешендік сөздер.–Алматы, 2011. 8.2.5 Редактирование радиопередач.–М.,2011.
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz