Файл қосу

Жалпы ереже






    |МИНИСТЕРСТВО ОБРАЗОВАНИЯ И НАУКИ                                            |
|РЕСПУБЛИКИ КАЗАХСТАН                                                        |
|ГОСУДАРСТВЕННЫЙ УНИВЕРСИТЕТ                                                 |
|имени ШАКАРИМА города СЕМЕЙ                                                 |
|Документ СМК 3 уровня    |                         |                         |
|                         |Редакция № _1__от _______|ФП042-1.14-2013-01       |
|Учебная программа практик|                         |                         |




                         Факультет еcтественных наук


                          Кафедра химии и географии










                                  ПРОГРАММА
                   ФИЗИКО-ГЕОГРАФИЧЕСКОЙ УЧЕБНОЙ ПРАКТИКИ
                    по специальности 5В011600 «География»





































                                    Семей
                                   2013г.



        1 ӘЗІРЛЕНГЕН


        Құрастырушы                    _______  «____»_______2013  ж.   Г.К.
Рахимова,
        аға оқытушы, «Химия және география» кафедрасы




         Кафедра  меңгерушісі          ______     «___  »_____2013ж.    Д.Р.
Онтагарова






    2 КЕЛІСІЛДІ


        ұтқырлық мәселелер департаметінің директорымен
        ҰМД директоры                   _________  «___ »_____ 2013ж.
Г.Есенбекова

        оқу бөлімімен
    ОБ бастығы                          _________  «___ »_____2013ж.
Ж.Молдабаева
                                                                     (қолы)





    Жаратылыс ғылымдар факультетімен


    Декан                        _________  «___ »_____2013ж. Л.С. Ибраева
                                                (қолы)








    3 БЕКІТІЛДІ


    Оқу-әдістемелік жұмысы жөніндегі
    проректор
                           _____________                      Г.К.Искакова
                               (қолы)


                                   «______ »_______________2013ж.








      1 Қолдану облысы

      Бұл ережеге  практика бойынша оқу нұсқауларын, есеп  дайындау  кезінде
Семей қаласының Шәкәрім  атындағы  мемлекеттік  университетінде  оқитындарға
мамандандырылған практиканы  жүргізу  және  ұйымдастыруға  арналған  негізгі
талаптарды кіреді.
      Бұл  ереженің  мақсаты  практика  бойынша  оқу  нұсқамаларын  дайындау
нұсқауларын жүйелеу болып табылады.
      Ереже Қазақстан Республикасының Мемлекеттік жалпы  білім  стандартымен
сәйкес университеттің барлық бөлімдеріне арналған.


      2 Нормативті сілтемелер
      Берілген ереже мыналардың негізінде құрылған:
      27 шілде 2007жылдың «Білім туралы» Қазақстан республикасының заңы;
      Жоғары  білімнің  мемлекеттік  жалпыға  міндетті  стандарты.  №   1080
2013жылдың 23  тамызынан  Қазақстан  Республикасының  Үкіметінің  бекітілген
қаулысының негізгі ережелері.
    № 499 2013жылдың  17  мамырынан  Қазақстан  Республикасының  Үкіметінің
бекітілген  қаулысының  жоғары  білімнің   ұйымдастыру   әрекетінің   типтік
ережелері.
     №94 2011жылдың 16 наурызынан Қазақстан Республикасының білім мен  ғылым
министрлігінің бекітілген бұйрығымен  жоғары  оқу  орындарында  оқитындардың
бақылау үлгерімдерінің, межелік пен  қорытынды  аттестацияларды  өткізу  дің
типтік ережелері.

      3 Жалпы ереже.
      3.1  Мамандандырылған  практика  жоғары   квалификациялық   мамандарды
дайындауда  негізгі  бөлік  бодып  табылады  және  практика   базасы   болып
табылатын мекендерде – кәсіпорын, ғылыми-зерттеу институттарда,  мектептерде
және тағы басқа жерлерде өтеді.
      3.2 Мамандыққа байланысты және  мемлекеттік  жалпы  білім  стандартына
сәйкес мамандандырылған практиканың түрлері өткізіледі.
      Мамандырылған практиканың мазмұны, мерзімі мен түрлері  мамандықтардың
жұмыс оқу жоспарына және мемлекеттік жалпы  білім  стандартының  талаптарына
сәйкес анықталады.
      Оқытудың   кредиттік   технологиясына   байланысты    мамандандырылған
практиканың әр түрі түрлі академиялық сағатқа ие.
      3.3 Университетте мамандандырылған  практиканың  негізгі  түрлері  оқу
(оқу танымдық),  педагогикалық,  өндірістік,  дипломалды  практикалар  болып
табылады.
      3.4   Оқу   практикасы    зертханаларда,    полигонда,    мектептерде,
кәсіпорындарда, ғылыми-зерттеу орындарында ұйымдастырылады.
    3.5 Практика  бағдарламасын  орындау  үшін  қажетті  курстың  теориялық
базасын игерген жағдайда ғана студенттің жеке жұмыс жоспарын енгізіледі.
    3.6 Студенттерді практика орны мен  жетекшілерін  ректордың  бұйрығымен
практиканың басталуына 3 апта қалғанда бөлінеді.
    3.7  Практика  жетекшілігіне  мамандықтың  спецификасын  жақсы  білетін
тәжірибелі оқытушылар, доцент пен профессорлар тағайындалады.

Мазмұны

Практиканың мақсаты: геология  және  топырақтану   пәнінен  алған  теориялық
және практикалық білімдерін терендетіп  кеңейту.  Далалық  жағдайда  белгілі
бір  тағайындалған  объектіде  негізгі  геологиялық   және   метеорологиялық
зерттеу әдістерін меңгеріп жұмыс істеу тәжірибесін қалыптастыру.
Практиканың міндетері:
   -  Жергілік жердің жер бедерін және оны құрайтын геологиялық тау
жыныстарына сипаттама беру;
   -  Далалық жағдайда жер бетінде жүріп  жатқан  климаттық  процесстер  мен
құбылыстарды бақылауға үйрету;
   - Жердің ауа және су қабықтары мен олардың жер  бетімен  байланысы  жайлы
білімдерін тереңдету және бекіту;
   - Топырақпен танысып, топырақ кескініне сипаттама құру (топырақ типі,
құрылысы, аты, горизонттың қалыңдығы, механикалық құрамы, ылғалдану
дәрежесі).
    Тәжірибені өту орны: Гранитный поселкесі,  Семей  қаласының  маңы,  АБС,
қарағай орманы
Тәжірибе жетекшісінің міндеттері
Маршрут бағыттарын анықтау
   - Оқу тәжірибесінің материалдық әдістемелік базасын қамтамасыздандыру
   - Оқу далалық тәжірибесін өткізудегі  техникалық  қауіпсіздік  ережелерін
   -даярлау және студенттерді инструкциялармен таныстыру
   - Студенттерді жұмыс тәртібімен таныстыру және жеке тапсырмаларды беру
   - Тәжірибе барысында студенттер жұмысын бақылау
   - Тәжірибе есептерін тексеру және бағалау










                        Жұмыстың көлемі мен түрлері:
|Күні     |Апта|Саға|Практика |Сабақтың тақырыбы                              |
|         |    |т   |түрі     |                                               |
|         |    |көле|         |                                               |
|         |    |мі  |         |                                               |
|1        |2   |3   |4        |5                                              |
|1        |1   |6   |Камерал  |Далалық зерттеу, далалық маршрутта қауіпсіздік |
|         |    |    |ды       |техникасы бойынша инструктаж, практиканың      |
|         |    |    |         |бағдарламасы, мақсаты мен тапсырмасы, далалық  |
|         |    |    |         |практикаға қажетті құралдармен таныстыру.      |
|         |    |    |         |Практика өтетін ауданның құрылысын, геологиялық|
|         |    |    |         |тарихын зерттеу, әдебиет көздерімен және       |
|         |    |    |         |картографиялық материалдарды қарастыру.        |
|2        |1   |6   |далалық  |№2 топырақ қимасын қарастыру(қарағай орманы).  |
|         |    |    |         |Топырақтың механикалық құрамы, оның физикалық  |
|         |    |    |         |қасиеттеріне сипаттама беру.                   |
|3-4      |1   |12  |Камерал  |Материалдарды камералды өңдеу, геологиялық     |
|         |    |    |ды       |кескін құрасытыру.                             |
|5        |1   |6   |Камерал  |Практика бойынша есеп.                         |
|         |    |    |ды       |                                               |
|6        |2   |6   |Далалық  |Топырақ туралы мәліметтерді енгізу арқылы      |
|         |    |    |         |ауданның гипсометриялық қимасын тұрғызу.       |
|         |    |    |         |Сабақтың конспектілерін дайындау. ( 8 сынып    |
|         |    |    |         |«Қазақстанның топырақтары»                     |
|7        |2   |6   |Далалық  |Практика ауданына шығу. Қарастырылатын         |
|         |    |    |         |учаскенің жер бедерін және оны құрайтын        |
|         |    |    |         |геологиялық тау жыныстарына сипаттама беру. Тау|
|         |    |    |         |жыныстарының үлгілерін жинау                   |
|         |    |    |         |Жалаңаштанған тау жыныстарын қарастыру.        |
|         |    |    |         |Гранитный поселкесіне шығу. Антропогендік      |
|         |    |    |         |геологиялық процестердді бақылау.              |
|8        |2   |6   |камералды|Қарастырылған №1,2 топырақ қималарының         |
|         |    |    |         |салыстырмалы сипаттамаларын құрастыру.         |
|9        |2   |6   |камералды|№1 топырақ қимасын зерттеу (АБС                |
|         |    |    |         |территориясындағы Ертіс өзенінің жайылмасы).   |
|         |    |    |         |Топырақтың механикалық құрамы, оның физикалық  |
|         |    |    |         |қасиеттеріне сипаттама беру.                   |
|10       |2   |6   |камералды|Практика бойынша есеп.                         |


Тәжірибе барысындағы студенттер жұмыстарының мазмұны және олардың
міндеттері
- 4-5 студенттен тұратын бригадаларға бөліну;
-инструктаж өтіп, техника қауіпсіздігіне қол қоюға міндетті;
-әр бригада ортақ және жеке есептің құрылымы туралы түсінік алуға;
- күнделікті жұмыс бағдарламасын орындауға;
  - белгіленген әдістеме бойынша зерттеу жүргізу;
  - құрал - жабдықтар мен әдістемелік материалдардың сақталуын қадағалау;
  - жұмыс орнын қалдырмауға, кешікпеуге және себепсіз сабақты босатпауға;
  - жұмысты және оның нәтижелерін тәжірибе жетекшісімен бірге бақылауға;
  - жеке тапсырма  бойынша зерттеулер өткізуге;
  - дала тәжірибесінің күнделігін жазуға.

Тәжірибе аяқталғаннан кейін студенттер:
  -   фотографиялық материалдармен ортақ және жеке есептерді толтырады;
   -   қорытынды   конференцияларда   істелінген   жұмыстардың   нәтижелерін
көрсетеді;
  -   жеке тапсырмалардың мағұламаттарына талдау жүргізеді.

Есеп пен бақылау формасының талаптары
        Практика   соңында   дала   жұмыстарының   нәтижесі   есеп   түрінде
безендіріледі. Көлемі  50  бет,  оның  ішіне  графиктер,  кестелер,  фотолар
енгізіледі. Есеп келесі бөліктерден тұрады.: 1) мұқаба беті; 2) мазмұны;  3)
Кіріспе;  4)  негізгі  мәтін;  5)  Қорытынды;  6)  Пайдаланылған  әдебиеттер
тізімі; 7) Қосымшалар.
      Кіріспе бөлімінде зерттеудің өзектілігі мен  қажеттілігі,  практиканың
мақсаты   мен   міндеті   көрсетіледі.   Географиялық   көзқарас   негізінде
қалрастырылып отырған территорияның  қысқаша  сипаттамасыберіледі,  жұмыстың
жаңашылдығы  мен  құрылымы  көрсетіледі.  Негізгі  мәтін  бөлімінде  әдісті,
мазмұнын, зерттеудің соңғы нәтижесін бейнелену  керек.  Әр  бөімнің  соңында
негізгі иеяны  көрсету  арқылы  қысқаша  қорытынды  жасау  қажег.  Қорытынды
бөлімінде жалпы жалпы зерттеу қорытындысы,  алынған  нәтижелер  келтіріледі,
практиканы жетілдіру мақсатында ұсыныстар мен тілектер. Қорытындыға  негізгі
талаптар – оның ықшамдылығы, оған  кіріспедегі  мазмұнын,  жұмыстың  негізгі
бөлімін, бөлім бойынша жасалған қорытындысын қайталауға болмайды.
Практика бойынша есепті қорғау
   Есепті қорғау оқытушылардың қатысуымен қорытынды конференцияда жасалады.
Есепті қорғауға әрбір бригадаға  5-10минут  беріледі.  Мәлімдемеде  мақсаты,
зерттеу  міндеті,  әдістері  мен  әдістемесі,  алынған   нәтиже,   қорытынды
айтылады.  Қорытынды  конференция  нәтижесі   бойынша   практиканың   бағасы
қойылады.


Әдебиеттер тізімі
Негізгі әдебиеттер:
   1. Верин В.Л., Верина А.Н., Балтина Н.Л., Лисицин К.С. Учебная  практика.
   2011, - 95с. (электрон. вариант)
   2. Короновский Н.В. Общая геология :  Учебник  /  МГУ  им.М.В.Ломоносова,
   Геолог.фак. - М.: Книжный дом "Университет", 2006.

Қосымша әдебиеттер:
1.  Государственная  геологическая  карта  СССР,  м-б   1:200000   –   серия
   Ильменьская, лист O-36-XIII. (Новгородский, Солецкий, Старорусский районы
   Новгородской области).
2. Алифанов А.Ф. Геологическая  экскурсия  по  южному  берегу  оз.  Ильмень.
   НГПИ, 1967.
3. Геология СССР, Т. 1. Ленинградская,  Псковская  и  Новгородская  области,
   Недра, 1971.
4. Геологические наблюдения  в  юго-западном  Приильменье.  Новгород,  НГПИ,
   1988.
   5.Исаченков. В.А. Полевые практики по географическим  дисциплинам.  –  М,
   1980.
     6.Почвенная карта района практики.
Пәндер