Файл қосу

Суреттің композициясы





|ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ                                                   |
|БІІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ                                            |
|СЕМЕЙ ҚАЛАСЫ ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ                                            |
|МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ                                                 |
|   3 деңгейлі СМЖ құжаты    |ПОӘК                |                       |
|                            |                    |                       |
|                            |                    |ПОӘК                   |
|                            |                    |042-33.1.14/01-2013    |
|ПОӘК                        |                    |                       |
|«Сурет» пәнінің             |№1 Редакция         |                       |
|оқытушыларына арналған      |03.09.2013          |                       |
|бағдарламасы                |                    |                       |







                       ПӘННІҢ ОҚУ – ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ

                                   «Сурет»

                   5В010700 – «Бейнелеу өнері және дизайн»
                                     мамандығына арналған



                             ОҚЫТУШЫҒА АРНАЛҒАН

                              ПӘН БАҒДАРЛАМАСЫ



















                                    Семей
                                    2013


|ПОӘК 042 33.1.14/01-2013|№1 Редакция     03.09.2013|       12   Беттің    |
|                        |                          |2-сі                  |


                                  Алғы сөз

1 ЖЕТЕ ЗЕРТТЕЛГЕН

Құрастырған ____________ «___»___ 2013ж. Утепбаев Н.Н.,

«Бейнелеу өнері және дизайн» кафедрасының профессоры

2 ТАЛҚЫЛАНДЫ

2.1 «Бейнелеу өнері және дизайн» кафедраның мәжілісінде

№ ____ хаттама «____» _____ 2013ж.

Кафедра меңгерушісі ______________ / М.С.Мырзаханов /

2.2 Педагогика факультетінің  Оқу – әдістемелік бюросының мәжілісінде

№ ____ хаттама «____» _____ 2013ж.

Төрайымы_________ / Т.Ш.Ахметова /

3 БЕКІТІЛДІ

Университеттің Оқу – әдістемелік кеңесінің мәжілісінде мақұлданды және
баспаға ұсынылды

№ ____ хаттама «____» _____ 2013ж.

ОӘК төрайымы________________ / Г.К.Искакова /



4 АЛҒАШҚЫ РЕТ ЕҢГІЗІЛДІ

















|ПОӘК 042 33.1.14/01-2013|№1 Редакция    03.09.2013 |12    Беттің 3-сі     |




                                   Мазмұны

1  Қолдану саласы

2  Нормативтік сілтеулер

3  Жалпы жағдай

4  Оқу пәнінің мазмұны

5  Студенттердің өздік жұмыс тақырыптарының тізімі

6  Пәннің оқу – әдістемелік картасы

7  Оқу – әдістемелік әдебиеттермен қамтамасыз етілу картасы

8  Әдебиеттер



































|ПОӘК 042 33.1.14/01-2013|№1 Редакция     03.09.2013 |12      Беттің 4-сі  |


1 ҚОЛДАНУ САЛАСЫ

«5В010700» «Бейнелеу өнері және дизайн» мамандығына  арналған  «Сурет»  пәні
бойынша оқу – әдістемелік комплексіне енетін оқытушының пән бағдарламасы



2 НОРМАТИВТІК СІЛТЕУЛЕР

Пәннің оқытушыларға арналған осы бағдарламасы «Сурет» пәнінің  оқу  процесін
ұйымдастыру тәртібін  келесі  құжаттар  талаптары  мен  ұсыныстарына  сәйкес
орнатады:

 - Мемлекеттік жалпыға міндетті білім  стандарты  «05В010700»  -  «бейнелеу
   өнері және дизайн» мамандығы бойынша №349 08 тамыз 2011  жылы  Қазақстан
   Республикасы  білім  және  ғылым  Министрі   бұйрықпен   бекіткен   және
   қолданысқа енгізген;

 - «5В010700» «Бейнелеу өнері және дизайн»  мамандығы  бойынша  типтік  оқу
   жоспары;

 - УСТ 042- СМУ-5-2012 «Пәндердің оқу әдістемелік кешендерін  жете  зерттеу
   және дайындаудың жалпы талаптары» университет стандарты

 - ҚП 042-1.07-2012 «Пәндердің оқу  әдістемелік  комплекстерінінің  мазмұны
   мен құрылымы» құжатталған процедурасы.




 3 ЖАЛПЫ ЕРЖЕЛЕР

 3.1 Пәннің қысқаша мазмұны

 Сурет пәні шыншыл  суреттемені  зерттеуді,  графикалық  әдіс  -  тәсілдерді
 меңгеруді және қоршаған ортаның болмысын  бейнелеу  құралдарының  көмегімен
 суреттеп шынайы көрсете білуді көздейді.  Пәннің  тәжірибелік  сабақтарында
 тапсырмаларды ғылыми – зерттеу әдістемелеріне сүйене  жүргізу  оқу  талабы.
 Студенттер  3  курста  натура  фигураларын  және  оның   дене   мүшелерінің
 формаларын оқып үйренуді мақсат етеді.  Тәжірибелік  сабақтарда  шеберлікті
 шыңдап, кәсіби бейнелеу мүмкіншілігіне қол жеткізулері мамандық талабы.










 |ПОӘК 042 33.1.14/01-2013|№1 Редакция      03.09.2013|  12         Беттің  |
|                        |                           |5-сі                 |


 3.2 Пәнді  оқудың мақсаты

 Сурет пәнін оқудың басты мақсаты – студент алған білімін  болашақ  жұмыста,
 яғни, орта мектепте біліктілікпен іске асыра білуінде. Жоғары  оқу  орнының
 оқу бағдарламасының талаптары мен міндетті компоненттерін терең біліп  және
 тәжірибе  сабақтарында  кәсіби  –шеберлікпен  игеру  міндеттерін  бұлжытпай
 орындау.  Студент  өз  білімін  осы  саладағы  инновациялық   жаңалықтармен
 жетілдіру  және  ғылыми  ізденістер  жасап  көркем  білімін  шыңдау   болып
 табылады.




 3.3 Пәнді оқып білудің негізгі міндеті

 Бейнелеу өнерінің сурет саласын оқып білудің  3  курстағы  негізгі  міндеті
 адам  фигурасының  анатомиясын  бейнелеу   құралдары   көмегімен   зерттеу,
 конструкциялық құрылымын анықтау. Әрбір тапсырмаға  мұқият  дайындалу  және
 кәсіби жұмыс жасауға дағдылану.




 3.4 Оқытудың нәтижесі

Бейнелеу өнері пәндерін оқу процесінде білім алушы және білім беруші
ұстаздың арасында сенімшілік қатынас орнығуы, көздеген мақсатқа жеткізеді.
Курстың соңында суретке үйренуші мол тәжірибе жинақтап, өздерінің кәсіби
шеберлігін жетілдіреді, ғылыми – зерттеу, оқу – әдістемелік талаптарын
меңгеру нәтижесіне жетеді.

Пәнді оқу нәтижесінде студент:

 - Адамның дене құрылмының анатомиялық  жүйесін,  пропорцияларын,  қозғалыс
   схемасын, адамның фигурасы мен басының пластикалық  мінездемелік  кейпін
   білуге жетіседі;

 - Бейнелеу өнерінің спецификасын, шығармашылықпен сурет салу процесін, пән
   құралдарының көмегімен сапалы жұмыстар жасап көркем бейнелеу  тәсілдерін
   игереді;

 - Суретші – ұстаздың кәсіби  қызметінің  спецификасын  және  оның  қазіргі
   замандағы  тенденцияларының  орта  мектеп  бейнелеу   өнері   пәндерінің
   бағдарламасына әсерін білуге көздейді;





|ПОӘК 042 33.1.14/01-2013|№1 Редакция     03.09.2013|   12     Беттің 6-сі |


 - Жеке шығармашылықты, бейнелеу тәжірибесін педагогикалық қызметте пайдаға
   асырады. Теориялық білімді тәжірибелік деңгейде іске асыру проблемаларын
   шешуді меңгереді;

 - Аудиториялық және үй тапсырмаларын өздігімен  талдауды,  бейнелеу  өнері
   саласындағы   шығармашылық   еңбектерге   баға   беруді,   психологиялық
   ерекшеліктерін  ажырата  білуді  педагогикалық  ситуацияда   пайдалануды
   үйренеді;

 - Мамандық  пәнінен  теориялық  білімді  қолдана  білуді  меңгеріп  алады.
   Тәжірибелік сабақтарда алған білімдерін, натурадан, ойша  бейнелеу  т.б.
   дағдыларын келесі тапсырмаларды орындау барысында қолдана біледі.

 - Түптеп келгенде педагогикалық  тәжірибені  жетілдіру,  оқытудың  алдыңғы
   қатардағы кәсіби – шығармашылық бағыттарын меңгеріп алу.

   3.5 Курс пререквизиттері:

   Педагогикалық мамандыққа кіріспе;

   Академиялық сурет;

   Академиялық кескіндеме.

   3.6 Курстың постреквизиттері:

   Бейнелеу өнерін оқыту әдістемесі;

   Бейнелеу өнері тарихы және теориясы;

   Композиция, кескіндеме.

     3.7 Жұмыс оқу жоспарынан көшірме:


                                         1 кесте

|Курс                    |Семестр                    |Кредиттер            |


 4 ОҚУ ПӘНІНІҢ МАЗМҰНЫ




 |№    |Тақырып атаулары және олардың мазмұны                    |Сағат саны |
|     |2                                                        |3          |
|     |Тәжірибелік сабақтар:                                    |           |
|1    |Гипстен жасалған адамның дене бөліктерінің суреттері     |10         |
|2    |Гипс қолдың композициясы                                 |2          |
|3    |Гипс қойылымның конструкциялық құрылымы                  |2          |
|4    |Гипс табанның композициялық үйлесімділігі                |3          |
|5    |Гипс қойылымның конструкциялық құрылымы                  |2          |
|6    |Жұмысты қорытындылап көлеңкені анықтау                   |2          |
|7    |Натураның беліне дейінгі суреті (ер адам)                |16         |
|8    |Суреттің композициясы                                    |2          |
|9    |Пропорциялардың сәйкестілігін анықтау                    |2          |
|10   |Натураны конструкциялық тәсілмен бейнелеу                |2          |
|11   |Натураны конструкциялық тәсілмен бейнелеу                |2          |
|12   |Натураны конструкциялық тәсілмен бейнелеу                |2          |
|13   |Тапсырманың жарық пен көлеңкесін анықтау                 |2          |
|14   |Тапсырманың жарық пен көлеңкесін анықтау                 |2          |
|15   |1                                                        |2          |
|16   |Форманы айқындап натуршының мінездік кейпін беру         |2          |
|17   |Адам фигурасының долбар суреттемелері                    |4          |
|19   |Адам фигурасының әр қалыптағы суреттемелері              |2          |
|20   |Адам фигурасының әр қалыптағы суреттемелері              |2          |
|     |Барлығы:                                                 |30         |
|ПОӘК 042 33.1.14/01-2013|№1 Редакция   03.09.2013   | 12     Беттің 8-сі  |
|                                                                          |
|22   |Натураның беліне дейінгі суреті (әйел адам)              |12        |
|23   |Қойылымның пропорцияларын анықтау                        |2         |
|24   |Натуршыны конструкциялық әдіспен бейнелеу                |2         |
|25   |Натуршыны конструкциялық әдіспен бейнелеу                |2         |
|26   |Натуршыны конструкциялық әдіспен бейнелеу                |2         |
|27   |Тапсырманың жарық пен көлеңкесі                          |2         |
|28   |Форманы айқындап натуршының мінездік кейпін беру         |2         |
|29   |Отырған натуршының фигурасы                              |16        |
|30   |Суреттің композициясы                                    |2         |
|31   |Фигураның пропорциялары                                  |2         |
|32   |Фигураның пропорциялары                                  |2         |
|33   |Натуршыны конструкциялық әдіспен бейнелеу                |2         |
|34   |Натуршыны конструкциялық әдіспен бейнелеу                |2         |
|35   |Натуршыны конструкциялық әдіспен бейнелеу                |2         |
|36   |Форманы жарық пен көлеңке арқылы беру                    |2         |
|37   |Форманы айқынды натуршының мінездік кейпін беру          |2         |
|38   |Суреттемелер мен долбарлар                               |2         |
|Барлығы:                                                       |30        |


5 СТУДЕНТТІҢ ӨЗДІК ЖҰМЫСТАРЫНА АРНАЛҒАН ТАҚЫРЫПТАР ТІЗІМІ

 5.1 Адамның дене мүшелерінің натурадан  әр түрлі суреттемелері

 (аяқ – қолдар)

 5.2 Адам фигурасының беліне дейінгі суреттемелері

 5.3 Адам фигурасының әр қалыптағы суреттемелері

 (әр түрлі ракурстағы суреттемелер)

 5.4 Адам фигурасының долбарлары

|ПОӘК 042 33.1.14/01-2013|№1 Редакция     03.09.2013 |12      Беттің 9-сі  |



 Ескерту: үй жұмыстарының долбар тапсырмаларын

 әр түрлі материалдармен (фломастер, қаламұш, гель қаламсаптары т.б.)

 орындауға рұқсат етіледі.

6 ОҚУ – ӘДІСТЕМЕЛІК ӘДЕБИЕТТЕР МЕН ҚАМТЫЛУ КАРТАСЫ

|Тақырып          |                   |                     |             |
|                 |Көрнекі құралдар,  |                     |             |
|                 |ОТҚ,               |Өздік оқуға арналған |Бақылау      |
|                 |Плакаттар,         |сұрақтар             |формасы      |
|                 |стенділер          |                     |             |
|                 |                   |                     |             |
|Тәжірибелік      |                   |                     |             |
|сабақтар         |                   |                     |             |
|1                |2                  |3                    |4            |
| № 1 тақырып     |Гипс модельдер,    |Кіші формалар дегенді|Аралық       |
|Гипстен жасалған |плакаттар,         |қалай түсінесің?     |бақылау,     |
|адамның аяқ-қол  |стенділер,         |Адам фигурасының     |межелік      |
|модельдерінің    |компьютер          |құрылымындағы негізгі|бақылау      |
|суреті           |                   |заңдылықтар қандай?  |             |
|№ 2 тақырып      |Натуршы, плакаттар,|Натурадан сурет      |             |
|Киімдегі         |стенділер          |салудың ғылыми       |Аралық       |
|натураның суреті |Натуршы, стенділер |принциптері          |бақылау      |
|(ер адам)        |                   |Суреттегі тұтастық   |межелік      |
|№ 3 тақырып      |                   |деген ұғымды қалай   |бақылау      |
|Фигураның        |                   |түсінесің?           |Аралық       |
|суреттемелері мен|                   |Натурадан сурет салу |бақылау      |
|долбарлары       |                   |спецификасы неден    |Қорытынды    |
|                 |                   |құрылады             |бақылау      |
|№ 4 тақырып      |Натуршы, плакаттар,|Оқу курсында сурет   |Аралық       |
|Натураның беліне |стенділер, жарық   |сабағының мақсаты    |бақылау      |
|дейінгі (әйел    |қондырғысы         |Тапсырмадағы         |межелік      |
|адам)            |                   |шығармашылық         |бақылау      |
|                 |                   |міндеттерді орындау  |             |
|                 |                   |принциптері          |             |
|                 |                   |Сурет пәніндегі      |             |
|                 |                   |педагогикалық оқыту  |             |
|                 |                   |дегенді түсіндір?    |             |
|ПОӘК 042 33.1.14/01-2013|№1 Редакция    03.09.2013  |       12  Беттің    |
|                        |                           |10-сі                |
|                                                                          |
|№ 5 тақырып      |Натуршы, стенділер,|Суреттегі ракурс     |Аралық       |
|Отырған моделдің |жарық қондырғыны   |Форманың тұтастығы   |бақылау      |
|суреті           |Натуршылар,        |мен суреттегі жарық  |межелік      |
|№ 6 тақырып      |стенділер,         |пен көлеңкенің       |бақылау      |
|Долбар және      |иллюстрациялар     |формаға тигізетін    |Межелік      |
|суреттемелер     |                   |әсері                |бақылау      |
|                 |                   |Долбар суреттердің   |Қорытынды    |
|                 |                   |оқу процесіндегі     |бақылау      |
|                 |                   |маңыздылығы          |             |


7 ОҚУ- ӘДІСТЕМЕЛІК ӘДЕБИЕТТЕР МЕН ҚАМТЫЛУ КАРТАСЫ

|№   |Оқулықтар мен оқу – әдістемелік        |Дана   |Студент-   |Қамтылу  |Ескерту |
|    |құралдарының атауы                     |саны   |тер саны   |пайызы   |        |
|Негізгі әдебиеттер                                                                 |
|1   |Рисунок. Живопись. Комапозиция         |5      |           |45       |        |
|    |Хрестоматия. / Ростовцев Н.Н. –        |       |           |         |        |
|    |М.,1989.                               |       |           |         |        |
|2   |Ростовцев Н.Н. Рисование головы        |14     |           |100      |        |
|    |человека.-М.,1989                      |       |           |         |        |
|3   |Учебный рисунок / Под ред.             |18     |           |100      |        |
|    |В.А.Королева.-М.,1981                  |       |           |         |        |
|4   |Школа изоброзительного искусства в     |4      |           |35       |        |
|    |книгах.-М., 1989                       |       |           |         |        |
|5   |Утепбаев Н.Н. Сурет бейнелеу өнерінің  |20     |           |100      |        |
|    |негізі Изд. Тенгри, 2001               |       |           |         |        |


                             Қосымша әдебиеттер

|1   |Терентьев А.Е. Рисунок в педагогической|20     |           |100      |        |
|    |практике практике учителя              |       |           |         |        |
|    |изоброзительного искусства.            |       |           |         |        |


|ПОӘК 042 33.1.14/01-2013|№1 Редакция     03.09.2013 |12      Беттің 11-сі |


                             Қосымша әдебиеттер

|2   |Пособие для учителей -  М.:            |15     |           |100      |        |
|    |Просвещение,1981                       |       |           |         |        |
|3   |ТихоновС.В., Демьянов В.Г., Подрезков  |13     |           |100      |        |
|    |В.Г. Рисунок.Уч.пособие для вузов, М.: |       |           |         |        |
|    |Стройиздат, 1983                       |       |           |         |        |
|4   |Төлебиев Ә. Сурет сала білесің бе? –   |24     |           |100      |        |
|    |Алматы: Өнер, 1990                     |       |           |         |        |
|5   |Утепбаев Н.Н. сурет материалдары және  |10     |           |60       |        |
|    |техникасы – Семей: 2009                |       |           |         |        |
|6   |Утепбаев Н.Н. Долбар және суреттеме –  |10     |           |60       |        |
|    |Семей: 2009                            |       |           |         |        |


 8 ӘДЕБИЕТТЕР

 8.1 Негізгі әдебиеттер

 8.1.1 Школы изобразительного искусства в 3-х книгах –М.: 1989

 8.1.2 Ростовцев Н.Н. Учебный рисунок.-М.:,1985

 8.1.3 Утепбаев Н.Н. сурет бейнелеу өнерінің негізі. Семей изд. Тенгри, 2001

 8.2 Қосымша әдебиеттер

 8.2.1 Серов А.М.  Рисунок.  Уч.пособие  для  студентов  ХГФ  пединститутов.
 Провещение, 1975.

 8.2.2 Төлебиев Ә. Сурет сала білесің бе? – Алматы: Өнер, 1990

 8.2.3 Утепбаев Н.Н. Долбар және суреттеме – Семей, 2009

 8.2.4 Утепбаев Н.Н. Сурет материалдары және техникасы – Семей, 2009

  Қосымша әдебиеттер:

1 Утепбаев Н.Н. сурет материалдары және техникасы – Семей: 2009

2 Утепбаев Н.Н. Долбар және суреттеме – Семей: 2009

3 Төлебиев Ә. Сурет сала білесің бе? – Алматы: Өнер, 1990

4 Утепбаев Н.Н. Сурет бейнелеу өнерінің негізі Изд. Тенгри, 2001



Пәндер