Файл қосу

ЕҢБЕК ҚОРҒАУ ЖӘНЕ ТІРШІЛІК ӘРЕКЕТІНІҢ ҚАУІПСІЗДІГІ ПӘННІҢ ОҚУ - ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ



|ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ                                                  |
|ҒЫЛЫМ ЖӘНЕ БІЛІМ МИНИСТІРЛІГІ                                              |
|ШӘКӘРІМ атындағы                                                           |
|СЕМЕЙ МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ                                             |
|3 деңгейлі СМЖ құжаты   |ПОӘК               |Е ПОӘК 042-14-4-05.           |
|                        |                   |1.20.01.- 2013 ж.             |
|ПOӘК                    |«__»____ 200__ ж.  |                              |
|«Еңбек қорғау және      |№ ___ басылым      |                              |
|тіршілік әрекетінің     |                   |                              |
|қауіпсіздігі» пәннінің  |                   |                              |
|студенттерге арналған   |                   |                              |
|оқу жұмыс бағдарламасы  |                   |                              |







             ЕҢБЕК ҚОРҒАУ ЖӘНЕ ТІРШІЛІК ӘРЕКЕТІНІҢ ҚАУІПСІЗДІГІ

                       ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК  КЕШЕНІ


                        Барлық мамандықтарға арналған




             СТУДЕНТТЕРГЕ АРНАЛҒАН ПӘННІҢ ОҚУ ЖҰМЫС БАҒДАРЛАМАСЫ













                                 Семей 2013


                                   Кіріспе




      1. ҚҰРАСТЫРУШЫ
      Құрастырушы: техника ғылымдарының кандидаты, доцент, Шәкәрім  атындағы
Семей мемлекеттік университетінің «Экология  және  қоршаған  ортаны  қоргау»
кафедрасының профессор м.а.
        Сарсембенова О.Ж.                             ____________  «  28
»   08      2013 ж.


2 ТАЛҚЫЛАНДЫ

2.1 Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік  университетінің  «Экология
және қоршаған ортаны қорғау» кафедрасының отрысында
Хаттама №   1      «_04__» _09____ 2013ж.

Кафедра   меңгерушісі   _________                             доцент    м.а.
Қабышева Ж.К.

2.2 Аграрлық факультетінің оқу - әдістемелік бюросында
Хаттама №    1     «__18_» __09___ 2013ж.


АФ  ОӘБ   төрағасы       _________                             доцент   м.а.
Тлеубаева А.В.


3  БЕКІТІЛДІ

Университеттің Оқу-әдістемелік  кеңесі мақұлдап басып шығаруға ұсынады


Хаттама № 1 «_18__» ___09__ 2013ж.

Оқу- әдістемелік кеңестің төрағасы,
оқу – әдістемелік жұмысы бойынша проректор              профессор   Искакова
Г.К.



      4  №2 басылым 30.09.2009 ж. ауыстыруға  кіргізілді.   Кешен  Қазақстан
республикасының Мемлекеттік жалпыға бірдей білім  стандарты  МЖБС  негізінде
жаңартылған 5.04.019.-2011. Бакалавриат.












                                   Мазмұны


      |1 |Жалпы                                                               |   |
|  |ережелер............................................................|   |
|  |....................................                                |   |
|2 |Пәнді оқып-білу жөніндегі әдістемелік                               |   |
|  |ұсынымдар......................................                     |   |
|3 |Курс форматы және                                                   |   |
|  |саясаты.............................................................|   |
|  |...............                                                     |   |
|4 |Баға қоюдың саясаты                                                 |   |
|  |....................................................................|   |
|  |...................                                                 |   |
|5 |Пәннің мазмұны және сабақ түрлері бойынша сағаттарды                |   |
|  |бөлу.................                                               |   |
|6 |ОСӨЖ және СӨЖ                                                       |   |
|  |мазмұны.............................................................|   |
|  |................                                                    |   |
|7 |«Еңбек қорғау және тіршілік әрекетінің қауіпсіздігі» пәні бойынша   |   |
|  |оқу үрдісінің күнтізбелік                                           |   |
|  |кестесі.............................................................|   |
|  |....................................................                |   |


































      1  ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР


      1.1 Оқытушы және пән бойынша жалпы мәліметтер
Оқытушының аты-жөні – Сарсембенова Орынжамал Жунусбековна, техника
ғылымдарының кандидаты, доцент;
«Экология және қоршаған ортаны қоргау» кафедрасы
Байланыс ақпараты - № 5 оқу ғимараты, № 3 кабинет
Сабақ өткізетін аудиториялар № 3
Пәнің аталуы – «Еңбек қорғау және тіршілік әрекетінің қауіпсіздігі »
Кредит саны – 2


    1.2  Жұмыс оқу жоспарынан көшірме (кесте 1)
    Кесте 1 – Жұмыс оқу жоспарынан көшірме



    |Курс   |Семестр                                      |Кредите|Дәріс            |
|       |                                             |р      |(сағ.)           |
|1      |2                                            |3      |4                |
|       |1 – 7 апталар аралығындағы аудиториялық      |30     |                 |
|       |сабақтардың барлық түрлеріне қатысу          |       |                 |
|1-6    |                                             |       |                 |
|       |Зертханалық – тәжірибелік сабақтар           |15     |                 |
|       |СОӨЖ                                         |5      |                 |
|       |СӨЖ                                          |10     |                 |
|       |Зертханалық – тәжірибелік сабақтар           |15     |                 |
|       |                                             |       |                 |
|7      |                                             |       |                 |
|       |СОӨЖ                                         |5      |                 |
|       |СӨЖ                                          |0      |                 |
|       |Аралық бақылау 1                             |70     |                 |
|1 – 7 апталар аралығындағы оқыту қорытындысы бойынша |300    |                 |
|баллдардың жиынтығы                                  |       |                 |
|       |8-15 апталар аралығындағы аудиториялық       |30     |                 |
|       |сабақтардың барлық түрлеріне қатысу          |       |                 |
|10     |Зертханалық – тәжірибелік сабақтар           |105    |                 |
|       |СОӨЖ                                         |35     |                 |
|       |СӨЖ                                          |60     |                 |
|15     |Аралық бақылау 2                             |70     |                 |
|8 – 15 апталар аралығындағы оқыту қорытындысы бойынша|300    |                 |
|баллдардың жиынтығы                                  |       |                 |
|Емтихан үшін балл жиынтығы                           |400    |                 |
|Академиялық кезеңдегі баллдарың жиынтығы             |1000   |                 |





    5  ПӘННІҢ МАЗМҰНЫ ЖӘНЕ САБАҚ ТҮРЛЕРІ БОЙЫНША САҒАТТАРДЫ БӨЛУ


    Кесте 2 - Пәннің мазмұны. Сабақ түрлері бойынша сағаттарды бөлу.


    |Тақырыптың атауы                             |Сағат саны                   |
|                                             |ДС   |ЛС   |ПС  |ОСӨЖ  |СӨЖ  |
|1                                            |2    |3    |4   |5     |6    |
|Кіріспе. Еңбек қорғау және тірішілік         |4    |-    |-   |1     |2    |
|әрекетінің қауіпсіздігі курсының мәні және   |     |     |    |      |     |
|мазмұны. Курс мақсаты мен тапсырмалары.      |     |     |    |      |     |
|Еңбек қорғаудың құқықтық және                |8    |     |    |2     |2    |
|ұйымдастырушылық мәселелері. Еңбек қорғауды  |     |     |    |      |     |
|басқару жүйесі.                              |     |     |    |      |     |
|Еңбек қорғау бойынша негізгі заңды актілер   |     |     |    |      |     |
|және нормативтік құжаттар. Еңбек туралы      |     |     |    |      |     |
|заңды, еңбек қорғау бойынша ережелер мен     |     |     |    |      |     |
|нұсқауларды бұзғаны үшін жауаптылық. Еңбек   |     |     |    |      |     |
|етудің қауіпсіз тәсілдеріне үйрету. Келенсіз |     |     |    |      |     |
|оқиғалар мен апаттарды тергеу және есепке    |     |     |    |      |     |
|алу. өндірістік жарақаттанушылық пен кәсіптік|     |     |    |      |     |
|ауруларды талдау әдістері.                   |     |     |    |      |     |
|Ауадағы зиянды заттардан қорғау. Ауаның      |     |4    |    |      |2    |
|шаңданғандығын анықтау                       |     |     |    |      |     |
|Жұмыс аймағы ауасында зиянды газдардың       |     |4    |    |      |2    |
|шоғырлануын анықтау                          |     |     |    |      |     |
|Шу мен дірілден, зиянды заттар мен сәуле     |2    |     |    |2     |3    |
|шығарудан қорғау                             |     |     |    |      |     |
|Электрқауіпсіздігі.                          |2    |     |    |2     |3    |
|Қауіпсіздік техникасы негіздері              |2    |     |    |2     |3    |
|Өндірістік санитария және еңбек гигиенасы.   |4    |     |    |2     |2    |
|Өндірістік ортаның метеорологиялық           |     |4    |    |      |     |
|жағдайлары.                                  |     |     |    |      |     |
|Метеорологиялық факторлардың адам ағзасына   |     |     |    |      |     |
|және еңбек қауіпсіздігіне әсер етуі.         |     |     |    |      |     |
|Еңбектің нормативтік метеорологиялық         |     |     |    |      |     |
|жағдайларын жасау  тәсілдері.                |     |     |    |      |     |
|Өндірістік жарықтандыру.                     |2    |     |    |2     |3    |
|Өндірістік жарықтандыру – нормалау, есептеу, |     |     |    |      |     |
|жарық беру аспаптары, жұмыс орындарының      |     |     |    |      |     |
|жарықтанғандығын бақылау.                    |     |     |    |      |     |
|Өрт қауіпсіздігі негіздері                   |1    |     |    |1     |2    |
|Өрт қауіпті, жарылыс қауіпті жағдайлардың    |1    |     |    |2     |2    |
|жабдықтары                                   |     |     |    |      |     |
|Үймереттер мен ғимараттарды найзағадан қорғау|     |     |    |2     |2    |
|Тіршілік әрекеті қауіпсіздігінің             |     |     |    |1     |3    |
|ұйымдастырушылық және теориялық негіздері    |     |     |    |      |     |
|Төтенше жағдайлар                            |2    |     |    |      |2    |
|Мекендеу ортасының қауптіліктері             |     |     |    |1     |2    |
|Техногенді қауіптіліктер және олардан қорғау |     |     |    |1     |2    |
|Тұрғындарды қорғау                           |1    |     |    |      |2    |
|Зардап шеккендерге дәрігерге дейінгі көмек   |     |3    |    |      |2    |
|көрсету әдістерін зерделеу                   |     |     |    |      |     |
|Өнеркәсіптік объектілер жұмысының тұрақтылығы|     |     |    |1     |2    |
|Зақымдану ошақтарындағы құтқару және басқа   |1    |     |    |0.5   |2    |
|шұғыл жұмыстар                               |     |     |    |      |     |
|Коллоквиум                                   |     |     |    |      |     |
|Барлығы                                      |30   |15   |    |22.5  |45   |








Кесте 3 -  Зертханалық практикум тақырыптарының тізімі

|№№     |Зертханалық практикум тақырыптарының      |Сағат саны               |
|       |тізімі                                    |                         |
|1      |Ауаның шаңданғандығын анықтау             |4                        |
|2      |Жұмыс аймағы ауасында зиянды газдардың    |4                        |
|       |шоғырлануын анықтау                       |                         |
|3      |Микроклимат параметрлерін зерттеу         |4                        |
|4      |Зардап шеккендерге дәрігерге дейінгі көмек|3                        |
|       |көрсету әдістерін зерделеу                |                         |
|       |Барлығы                                   |15                       |













    6  ОСӨЖ және СӨЖ  МАЗМҰНЫ





    Кредитттiк жүйеде оқу студентттердiң өз бетiмен  жұмыс iстеуге, сонымен
қатар үй жұмысын орындауда  бiлiм сапасын жетiлдiредi.
    Студенттiң оқытушымен жасаған жұмысы – кредиттiк жүйеде оқу  формасының
бiр түрi. Студенттiң өзiндiк жұмысы және оқытушымен бiрiгiп  жасайтын  жұмыс
жоспары   4 кестеде көрсетiлген.


    Кесте 4 - ОСӨЖ және СӨЖ жоспары

|СОӨЖ                                                      |СӨЖ                 |
|Аудиторлық              |Аудиторлықтан тыс                |                    |
|Еңбекті қорғау және     | Өндірістік санитариядағы        |Конспект            |
|тіршілік қауіпсіздігі   |негiзiгi түсiнiктемелер мен      |                    |
|туралы негiзiгi         |анықтамалар (метеорологиялық     |                    |
|түсiнiктемелер мен      |жағдайлар, жұмыс орны және т.б.).|                    |
|анықтамалар.            |                                 |                    |
|Еңбек қорғауды басқару  |ЕҚ бойынша ұйымдастыру, үйлестіру|ЕҚБЖ                |
|жүйесі  (ЕҚБЖ) – еңбек  |және жұмыстарды                  |психофизиологиялық  |
|қорғау (ЕҚ) бойынша заң |жоспарлау. ЕҚ есепке алу, талдау |негіздері.          |
|актілері және           |және бағалау;                    |                    |
|нормативтік-техникалық  |                                 |                    |
|құжаттама;              |                                 |                    |
|Электрқауіпсіздігі.     |Электрқауіпсіздігі.              |Конспект            |
|Қауіпсіздік техникасының|Қауіпсіздік техникасының         |Конспект            |
|негіздері.              |негіздері - өндірістік процесстер|                    |
|                        |мен жабдықтарға қойылатын        |                    |
|                        |кауіпсіздік талаптары, электр    |                    |
|                        |қауіпсіздігі, көтергіштасымал    |                    |
|                        |жұмыстардың қауіпсіздігі,        |                    |
|                        |қысыммен жұмыс істейтін ыдыстар  |                    |
|                        |мен жүйелерді пайдалану          |                    |
|                        |қауіпсіздігі.                    |                    |
|Өндірістік санитария    |Өндірістік микроклимат және      |Шуылдан және        |
|және еңбек санитариясы -|жарықтандыру.                    |дірілден, зиянды    |
|өнеркәсіптік            |                                 |заттардан және      |
|объектілерге қойылатын  |                                 |сәулеленуден қорғау.|
|санитарлық талаптар     |                                 |                    |
|Өрт-жарылыс             |Өрт-жарылыс қауіпсіздігінің      |Конспект            |
|қауіпсіздігінің         |негіздері – жану және өрт туралы |                    |
|негіздері – жану және   |жалпы мағлуматтар, өрттерді      |                    |
|өрт туралы жалпы        |болдырмау және өрттен қорғау     |                    |
|мағлуматтар, өрттерді   |жүйелері                         |                    |
|болдырмау және өрттен   |                                 |                    |
|қорғау жүйелері.        |                                 |                    |
|Үймереттер мен          |Үймереттер мен ғимараттарды      |Конспект            |
|ғимараттарды найзағадан |найзағадан қорғау                |                    |
|қорғау                  |                                 |                    |
|Тіршілік әрекетінің     |Адамның мекендеу ортасының       |Конспект            |
|қауіпсіздігі. Тіршілік  |қауіптілігі.                     |                    |
|әрекеті қауіпсіздігінің |                                 |                    |
|ұйымдастырушылық және   |                                 |                    |
|теориялық негіздері.    |                                 |                    |
|Бейбіт және соғыс       |                                 |                    |
|кезіндегі азаматтық     |                                 |                    |
|қорғаныстың ролі және   |                                 |                    |
|міндеттері.             |                                 |                    |
|Мекендеу ортасының      |Мекендеу ортасының қауптіліктері |Конспект            |
|қауптіліктері           |                                 |                    |
|Техногенді қауіптіліктер|Техногенді қауіптіліктер және    |Конспект            |
|және олардан қорғау     |олардан қорғау                   |                    |
|Өнеркәсіптік объектілер |Өнеркәсіптік объектілер жұмысының|Конспект            |
|жұмысының тұрақтылығы   |тұрақтылығы                      |                    |
|Төтенше жағдайлар ТЖ.   |Зақымдану ошақтары.              |Алапаттар теориясы. |
|Алапаттар теориясы.     |                                 |Зақымдану ошақтары. |
|Зақымдану ошақтары.     |                                 |Халықты ТЖ          |
|Халықты ТЖ зақымдаушы   |                                 |зақымдаушы          |
|факторларынан қорғау.   |                                 |факторларынан       |
|                        |                                 |қорғау.             |
|Зақымдану ошақтарындағы |Істен шығуды тексеру әдістері.   |Технологиялық       |
|құтқару және басқа шұғыл|Машиналар бөлшектерінде ақауларды|машиналар мен       |
|жұмыстар. ТҚ бойынша    |байқау әдістері. Тозған          |жабдықтарды жөндеу  |
|ұйымдастыру жұмыстары.  |бөлшектерді қалпына келтіру      |өндірісі.           |
|Радиациялық, химиялық   |технологиясы. Жөндеуді           |Жөндеу-пайдалану    |
|барлау түрлері.         |ұйымдастыру. Жөндеуді жосппарлау |материалдарын өндіру|
|                        |және есепке алу. Жөндеуді        |және сақтау         |
|                        |инженерлік қамтамасыз ету. Жөндеу|                    |
|                        |технологиясы және                |                    |
|                        |механикаландыру.                 |                    |
|                        |                                 |                    |








    7 «ЕҢБЕК ҚОРҒАУ ЖӘНЕ ТІРШІЛІК ӘРЕКЕТІНІҢ ҚАУІПСІЗДІГІ» ПӘНІ БОЙЫНША ОҚУ
      ҮРДІСІНІҢ КҮНТІЗБЕЛІК КЕСТЕСІ


    Кесте 5 - «Еңбек қорғау және  тіршілік  әрекетінің  қауіпсіздігі»  пәні
бойынша оқу үрдісінің күнтізбелік кестесі


    |№            |Апталар                                                       |








      8  ӘДЕБИЕТ


8.1  Негізгі
8.1.1. Белова С.В. Безопасность  жизнедеятельности.  Москва:  Высшая  школа,
1999.- 448 с.
8.1.2.  Загрязнение  воздуха  в  жилых   и   общественных   зданиях/   Пер.с
англ.Р.А.Уадди,Р.А.Щефф.-М.: Стройиздат, 1987.-154с.
8.1.3  Контроль  за  выбросами  в  атмосферу  и  работой   газоочистительных
установок на предприятиях машиностроения.-М.:Машиностроение,1984.-128с.
8.1.4 Методы определения вредных веществ в воздухе и других средах /Под
ред.О.Д.Хализовой.-М.:Химия, 1960.Ч.1.-317с.
8.1.5 Новиков  Ю.В.,  Ласточкина  К.О.,  Болдина  З.Н.  Методы  исследования
качества воды водоемов.-М.:Медицина,1990.-399с.
Руководство   к    практическим    знаниям    по    гигиене    труда    /Под
ред.З.И.Израельсона.-М.:Медицина, 1973.-479с.

   2. Қосымша әдебиеттер
8.2.1 Голубовская Э.К.Биологические основы очистки воды.-М.:1978.-120с.
8.2.2 Роль  микроорганизмов  в  круговороте  газов  в  природе.-Сб.докл.-М.:
Наука, 1979.-89с.
8.2.3.В.В.Беляев. Охрана труда  на  предприятиях  ММП.-М.:Легкая  промыш-ть,
1982.-287с.
8.2.4.Санитарные нормы и правила



























Пәндер