Файл қосу

Физика пәні










                             5В060400- «Физика»
                               мамандығы үшін
              «ФИЗИКАДАН ҚОЛДАНБАЛЫ ЕСЕПТЕР ШЫҒАРУ ӘДІСТЕМЕСІ»

                       ПӘНІНІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ

                              БІЛІМ АЛУШЫЛАРҒА
                             АРНАЛҒАН БАҒДАРЛАМА



















                                 Семей 2014


                                  Алғы сөз

1 ҚҰРАСТЫРЫЛДЫ________ 2014 ж. АбдуахитоваО.Т.  «Физика»  кафедрасының   аға
оқытушысы

2 ТАЛҚЫЛАНДЫ
2.1 «Физика» кафедрасының отырысында
№ 10  хаттама, 25.06.2014ж.
Кафедра меңгерушісі  _______   Маусымбаев С.С.

2.2   Физика-   математикалық   факультетінің   оқу-әдістемелік    кеңесінің
отырысында
№ 6  хаттама, 26.06.2014ж.
Төрайымы ________   Батырова К.А

3 БЕКІТІЛДІ
Университеттің оқу-әдістемелік кеңесінің отырысында  құпталып  және  баспаға
ұсынылды
№ 1 хаттама,11.09.2014ж.
ОӘК төрайымы  ________  Искакова Г.К

4  БІРІНШІ БАСПАНЫҢ ОРНЫНА №2 баспа






















                                   Мазмұны
   1. Жалпы мағлұмат
   2. Пәннің мазмұны және сабақ түрлері бойынша сағатты жіктеу
   3. Пән бойынша әдістемелік нұсқау
   4. Курстың форматы
   5. Курстың саясаты
   6. Баға қою саясаты
   7. Әдебиеттер




































1 ЖАЛПЫ МАҒЛҰМАТ
1.1 Оқытушы және пән туралы жалпы мағлұмат
Абдуахитова Озатгуль Танирбердиновна
Кафедра «Физика және электротехника»
Байланыс туралы ақпарат – тел. 35-26-22, 77-33-58 №3 оқу корпусы.
Сабақты жүргізу орыны – 3-ші қабат аудиториялары
Осы пән бойынша кредит саны  – 4
1.2.  Пәннің мазмұнының қысқаша сипаттамасы.
Кіріспе. Физика материяныњ ќарапайым ќозѓалыстарын  жєне  осы  ќозѓалыстарѓа
сєйкес табиѓаттыњ жалпы зањдарын зерттейтін ѓылым.  Физикалыќ  зерттеулердіњ
єдістері: тєжірибе, гипотеза, эксперимент, теория. Физиканыњ дамуыныњ  басты
кезењдері – И.Ньютон механикасы, Дж.К.Максвеллдіњ электромагниттік  теориясы
жєне ќазіргі физиканыњ єрт‰рлі салаларыныњ  теориялыќ  негіздері.  Физиканыњ
техниканыњ  дамуына  ыќпалы.  Физика   жєне   басќа   ѓылымдар.    Физикалыќ
модельдер. Физика курсыныњ жалпы ќ±рылысы мен міндеттері

  1.3 Осы курстың мақсаты

      студенттердіњ көзќарасын, ќазіргі заман физикасыныњ
көмегімен єлем бейнесініњ сипатын көрсете білу  ќабілеттілігін  жєне  ѓылыми
көзќарасын   ќалыптастыру;   студенттерге   физиканыњ    іргелі    зањдарын,
классикалыќ  теорияларын, ќазіргі заман физикасы туралы білімін жєне  оларды
іс ж‰зінде  ќолдануды  икемділіктерін  ќалыптастыру,  сонымен  ќатар  кєсіби
мамандыѓыныњ негізгі ж‰йесі ретінде  физикалыќ  зерттеулердіњ  єдістемелерін
игеретін дењгейде білім беру.

  1.4 Осы пәннің негізгі міндеті
        - классикалыќ жєне ќазіргі физиканыњ  теорияларын,зањдарын,  олардыњ
ішкі   байланыстарын,   бірт±тастыѓын   т.б.   көріністеріні   негізгі   мєн
маѓынасымен  таныстыру,  сондай-аќ  –  болашаќ  инженерлер  ‰шін   физикалыќ
±ѓымдармен ќ±былыстарды  жєне  олардыњ  зањдарын  игеріп,  белгілі  жаѓдайда
тиімді пайдалана білудіњ ќаншалыќты мањызды екеніндігіне көз жеткізу;
      - студенттерді  кєсіби  мєселелерді  шешудіњ  негізі  болып  табылатын
физика пєнініњ єр т‰рлі салаларына ќатысты мєселелерді шешуге даѓдыландыру;
      - студенттердіњ алѓан теориялыќ  білімін  практикалыќ  физикалыќ  жєне
техникалыќ есептерді шыѓаруда ќолдана білуге ‰йрету.;
   - студентті физикалыќ  ќ±былыстармен, оларды баќылау жєне зерттеу
  єдістерімен, эксперимент нєтижелерін өњдеуде компьютерді ќолдану
  єдістерімен таныстыру;
      - студентке физикалыќ модельдер мен гипотезалардыњ ќолдану аясы  жайлы
наќты ±ѓым беру;
      -  студентті      физикалыќ       идеяларды       д±рыс     т±жырымдай
білуге, ќ±былыстардыњ моделін ќ±ра білуге, физикалыќ есептерді шеше  білуге,
физикалыќ шамалардыњ дєрежесін баѓалай білуге ‰йрету;
      -  студентке   физиканыњ   дамуы    мен   оныњ    философиялыќ    жєне
метологиялыќ  проблемалары жайлы ±ѓым беру.

  5.  оқығаннан соң студент
      - негізгі физикалыќ ќ±былыстар  жайлы  ,  олардыњ өту
  ерекшеліктерін, негізгі ±ѓымдарды, физикалыќ шамаларды, олардыњ
  математикалыќ жазылуларын;

        - өлшем бірліктерін;

        - игеруі  ќажет:

        - теориялыќ зерттеу єдістері арќылы алынѓан  нєтижелердіњ
  д±рыстыѓыныњ дєрежесін аныќтау даѓдысын;

  - физика зањдарын наќты физикалыќ есептерге ќолдануды, ќ±ралдармен

  ж±мыс  істеуді;

   - ±ѓа білуі ќажет:

  - негізгі физикалыќ зањдылыќтарлы, олардыњ табиѓатта  байќалуын

  жєне техникада ќолданылуын, олардыњ математикалыќ сипатталуын;

  - мењгеруі ќажет:

  - физиканыњ наќты есептерін шыѓаруды жєне оны физика зањдарымен

  байланыстыра білуді;

    Курсты оќыѓаннан соњ студент мыныны істей білуі ќажет:
    - физикалыќ ќ±былыстардыњ моделін компьютер арќылы жасау, табиѓи
ќ±былыстарды өз бетімен танып-білуі, творчестволыќ  ойлау  ж‰йесін  дамытуѓа
жол ашуы;
           - компьютерді ќолданып өлшеу нєтижесініњ статистикалыќ  өњдеуініњ
нєтижесін алуды;
       - физиканыњ кез-келген бөлімдерініњ есептерін шыѓара білуі.

1.6  Курс пререквизиттері:
  - Жалпы және теориялық физика курсы, жоғары математика, мамандану
  пәндері, информатика , философия;

1.7  Курс постреквизиттері:
   -  педагогика, психология.

2  ПӘНДІ ОҚЫТУДА ӘДІСТЕМЕЛІК НҰСҚАУЛАР
         Пәнді  оқып  меңгеруі  үшін  студенттің  қолында  оқулықтар,   оқу
  құралдары, физикадан зертханалық жұмыстарға  әдістемелік  нұсқаулар,  оқу
  бағдарламасы (syllabus), өзбетімен жұмысқа  әдістемелік  құралдар,  дәріс
  конспектілері бар.

       Студент  барлық  аудиториялық  сабақтарға  және  ОКӨБЖ  –қа  қатысуы
  міндетті, оқытушымен қосымша сабақ өтуге мүмкіндігі бар.

       Студент  мерзімінде  оқытушыға  ӨБЖ  тапсырмаларын  тапсыруы  қажет,
  зертханалық, машықтану сабақтарына және семинарларға дайын болуы керек.

      Студент  сабақты  босататын  болса,  оның  рейтингісі  төмендетіледі,
  сондықтан ол босатылған сабақтар бойынша бақылау жұмысын орындауы қажет.

      Студент оқу сабақтарының  барлық  түрлерінде  белсенді  жұмыс  істеуі
  қажет, оның жұмысы баллмен бағаланады да, қосылып аралық  және  қорытынды
  рейтинг қойылады.

             ОКӨБЖ –қа сабақ және өзбетімен жұмыс кезінде қиындық  тудырған
  сұрақтар  шығарылады.  Егер  ондай  сұрақтар  туындамайтын  болса,  дәріс
  бойынша  білімін  кеңейтіп  тереңдетеді,  қосымша  ғылыми   әдебиеттермен
  танысуына болады. Қарастырылып отырған сұрақтар бойынша студент  баяндама
  жасауына болады.

 3.  КУРСТЫҢ ФОРМАТЫ МЕН САЯСАТЫ
       Студентке қойылатын талаптар:
  Сабаққа қатысу:  Дәріс,  машықтану  сабақтарына  қатысу  міндетті  түрде.
  Қандай да бір себептермен сабақты босататын жағдайда да студент өзбетімен
  жұмыс  тақырыптарын дәл уақытында өткізу қажет,  ал  босатылған  сабақтар
  тақырыбы бойынша бақылау жұмысын жазу немесе тест тапсыру керек.

  Мінез-құлық:  Сабақ уақытында үнемі тәртіп  бұзған  студент  аудиториядан
  шығарылып жіберіледі немесе бүкіл курс бойынша  «қанағаттанғысыз»   деген
  баға қойылады.

  Бақылау  тапсырмалары:  Міндетті  түрде   оларды  дәл  уақытында  орындап
  тапсыру керек. Уақытынан кешіктіріліп тапсырылған  тапсырмалар  автоматты
  түрде төмендетіледі бағаланады.

  Межелік аттестация: Межелік аттестация сабаққа қатысу, өзбетімен  жұмысты
  дәл уақытында өткізу, сабақ кезінде ауызша және  жазбаша  түрде  тапсыру,
  межелік бақылау нәтижесінде қойылады.

  Көшіру  мен  плагиат:  Кез-келген  көшіріп  алу  немесе  плагиат   (басқа
  студенттердің  дайын  тапсырмалары  мен  шығарылған  есептерін   қолдану)
  анықталатын болса студент аудиториядан шығарылып жіберіледі немесе  бүкіл
  курс бойынша “қанағаттанғысыз”  деген баға қойылады.

  Ұялы телефондар: Сабақ кезінде өшіріліп қоюы керек.

  Емтихан: Қорытынды ауызша  емтиханға  пән  бойынша  қойылатын  ең  жоғары
  баллдың  50%  алған  студенттер  жіберіледі.  Емтихан   кезінде   студент
  ұсынылған 2  сұрақ  материалы  бойынша  жауап  беруі  және  курс  бойынша
  берілген есепті шығаруы керек.

  6.3.БАҒА ҚОЮ САЯСАТЫ.

  Студенттің  пәнді  меңгергенін  оқытушы  бағалайды.  Студенттің   жұмысын
  бағалаудың төрт мүмкін деңгейі   қарастырылады:

      [pic]репродуктивті  көмектесу арқылы (тану, қайталау);

      [pic]репродуктивті көмексіз (еске сақтау жәнетиптік есептерді шығаруға

        қолдану);

      [pic]эвристикалық (типтік емес, қиын есептедлі шығару);

      [pic]творчестволық (оқу-зерттеу немесе ғылыми-зерттеу жұмыстары

              барысында проблемалық есептерді шығару.

Осы білім деңгейлерлеріне сәйкес  баға қойылады.

              Бірінші деңгей –  3  (қанағаттанарлық),  екінші  деңгей  –  4
  (жақсы), үшінші  деңгей – 5 (өте жақсы) –ке бағаланады.


























































5. ПӘННІҢ МАЗМҰНЫ ЖӘНЕ САБАҚ ТҮРЛЕРІНЕ БОЙЫНША САҒАТТАРДЫ БӨЛУ
1 –кесте  Пәннің мазмұны. Сабақ түрлерін бойынша сағаттарды бөлу
«Физикадан қолданбалы есептер шығару әдістемесі»
|Тақырып аттары                                     |Сағаттар саны                 |
|                                                   |Дәр|Зер|Маш|ОБС|СӨЖ|        |
|                                                   |іс |т.с|ық.|ӨЖ |   |Әдебиетт|
|                                                   |   |аба|саб|   |   |ер      |
|                                                   |   |қ  |.  |   |   |        |
|                                                   |   |   |   |   |   |        |
|1                                                  |2  |3  |4  |5  |6  |        |
|Дәріс № 1  Кіріспе. Физика пәні. Физикалық зерттеу |1  |1  |2  |2  |6  |7.1.14  |
|әдістері.                                          |   |   |   |   |   |7.1.5   |
|Кинематика. Механикалық қозғалыс-материя           |   |   |   |   |   |7.1.4   |
|қозғалысының қарапайым түрі. Кеңістік пен уақыт.   |   |   |   |   |   |        |
|Санақ жүйесі. Материалдық нүкте түсінігі.          |   |   |   |   |   |        |
|Материалдық нүкте қозғалысын кинематикалық         |   |   |   |   |   |        |
|сипаттау. Қозғалыс заңы. Траектория теңдеуі.       |   |   |   |   |   |        |
|Жылдамдық және үдеу-радиус вектордың уақыт бойынша |   |   |   |   |   |        |
|туындысы. Айналмалы қозғалыстың  кинематикалық     |   |   |   |   |   |        |
|элементтері. Қисық сызықты қозғалыс кезіндегі      |   |   |   |   |   |        |
|жылдамдық пен үдеу. Бұрыштық жылдамдық және        |   |   |   |   |   |        |
|бұрыштық үдеу.                                     |   |   |   |   |   |        |
|Материалық нүктенің  және қатты дененің динамикасы.|   |   |   |   |   |        |
|                                                   |   |   |   |   |   |        |
|Ньютон заңдары. Масса. Күш. Механикадағы күштердің |   |   |   |   |   |        |
|түрлері. Гравитациялық күштер. Бүкіл әлемдік       |   |   |   |   |   |        |
|тартылыс заңы. Серпімділік күштері. Гук заңы.      |   |   |   |   |   |        |
|Үйкеліс күштері. Инерциалды санақ жүйелері.        |   |   |   |   |   |        |
|Салыстырмалылықтың механикалық принципі. Галилей   |   |   |   |   |   |        |
|түрлендірілуі. Инерциалды емес санақ жүйесі.       |   |   |   |   |   |        |
|Абсолют қатты дене түсінігі. Қатты дененің инерция |   |   |   |   |   |        |
|моменті және күш моменті. Қозғалмайтын оске қатысты|   |   |   |   |   |        |
|қатты дененің айналмалы қозғалыс динамикасының     |   |   |   |   |   |        |
|негізгі теңдеуі. Штейнер теоремасы.                |   |   |   |   |   |        |
|Өздік жұмыс № 1 Материалық нүкте кинематикасы,     |   |   |   |   |   |        |
|динамикасы                                         |   |   |   |   |   |        |
|Машықтану сабағы № 1 Материалық нүкте кинематикасы,|   |   |   |   |   |        |
|динамикасы                                         |   |   |   |   |   |        |
|Зертханалық сабақ № 1 «Қателіктер теориясына       |   |   |   |   |   |        |
|кіріспе»                                           |   |   |   |   |   |        |
|Дәріс № 2 Сақталу заңдары. Сақталу заңдары кеңістік|1  |1  |2  |2  |6  |7.1.14  |
|және уақыттың симметриялық салдары ретінде         |   |   |   |   |   |7.1.5   |
|қарастыру.  Материалық нүктелер жүйесі. Сыртқы және|   |   |   |   |   |7.1.4   |
|ішкі күштер. Механикалық жүйенің массалар центрі   |   |   |   |   |   |        |
|(инерция центрі) және оның қозғалыс заңы.          |   |   |   |   |   |        |
|Импульстің сақталу заңы. Энергия - әр түрлі формалы|   |   |   |   |   |        |
|қозғалыстар мен өзара әсерлесудің әмбәбап өлшемі.  |   |   |   |   |   |        |
|Күш жұмысы және оның қисық сызықты интерграл арқылы|   |   |   |   |   |        |
|берілетін өрнегі. Қуат. Механикалық жүйенің        |   |   |   |   |   |        |
|кинетикалық энергиясы. Консервативті және          |   |   |   |   |   |        |
|консервативті емес күштер. Механикадағы энергияның |   |   |   |   |   |        |
|сақталу заңы. Импульс моменті. Импульс моментінің  |   |   |   |   |   |        |
|сақталу заңы. Гироскопиялық эффект.                |   |   |   |   |   |        |
|Арнайы салыстырмалылық теориясының элементтері.    |   |   |   |   |   |        |
|Салыстырмалылықтың механикалық принципі.           |   |   |   |   |   |        |
|Өздік жұмыс № 2  Консервативті және консервативті  |   |   |   |   |   |        |
|емес күштер.                                       |   |   |   |   |   |        |
|Машықтану сабағы № 2 Сақталу заңдары               |   |   |   |   |   |        |
|Зертханалық сабақ № 2  «Денелердің инерция моментін|   |   |   |   |   |        |
|анықтау. Обербек маятнигі».                        |   |   |   |   |   |        |
|Дәріс № 3 Тұтас орталар механикасының элементтері. |1  |1  |2  |2  |6  |7.1.14  |
|Тұтас орта түсінігі.  Сұйықтар мен газдардың жалпы |   |   |   |   |   |7.1.5   |
|қасиеттері. Үздіксіздік теңдеуі. Бернулли теңдеуі. |   |   |   |   |   |7.1.4   |
|Идеал және тұтқыр сұйық. Сұйықтардың ламинарлық    |   |   |   |   |   |        |
|және турбуленттік ағыны. Тұтқырлықты анықтау       |   |   |   |   |   |        |
|әдістері. Стокс өрнегі.  Пуазейл теңдеуі. Серпімді |   |   |   |   |   |        |
|кернеулер. Серпімді деформацияланған дененің       |   |   |   |   |   |        |
|энергиясы.                                         |   |   |   |   |   |        |
|Тербелістер мен толқындар. Қума және көлденең      |   |   |   |   |   |        |
|тербелістер. Толқындар. Толқын теңдеуі, оның       |   |   |   |   |   |        |
|сипаттамалары және оған мысалдар.                  |   |   |   |   |   |        |
|Өздік жұмыс № 3 Серпімді кернеулер. Серпімді       |   |   |   |   |   |        |
|деформацияланған дененің  энергиясы.               |   |   |   |   |   |        |
|Машықтану сабағы № 3 Тұтас орталар механикасының   |   |   |   |   |   |        |
|элементтері.  Тербелістер мен толқындар.           |   |   |   |   |   |        |
|Зертханалық сабақ № 3 «Стокс әдісі көмегімен       |   |   |   |   |   |        |
|сұйықтардың тұтқырлық коэффициентін анықтау»       |   |   |   |   |   |        |
|Дәріс № 4 Статистикалық физика және термодинамика. |1  |1  |2  |2  |6  |7.1.14  |
|Молекула - кинетикалық теорияның элементтері.      |   |   |   |   |   |7.1.5   |
|Молекула-кинетикалық көзқарас тұрғысынан газдың    |   |   |   |   |   |7.1.4   |
|қысымы. Температураның  молекула  - кинетикалық    |   |   |   |   |   |        |
|теория тұрғысынан  мағынасы. Идеал газ молекула-   |   |   |   |   |   |        |
|ларының орташа кинетикалық энергиясы. Тер-         |   |   |   |   |   |        |
|модинамикалық параметрлер. Тепе-теңдік күйлер мен  |   |   |   |   |   |        |
|процестер, оларды термодинамикалық диаграммаларда  |   |   |   |   |   |        |
|көрсету. Идеал газ заңдары. Идеал газ күйінің      |   |   |   |   |   |        |
|теңдеуі.  Ықтималдық және флуктуация. Максвелл     |   |   |   |   |   |        |
|таралуы. Бөлшектердің жылулық қозғалысының         |   |   |   |   |   |        |
|жылдамдығы. Сыртқы потенциялық өрістегі бөлшектер  |   |   |   |   |   |        |
|үшін Больцман таралуы. Еркіндік дәреже саны.       |   |   |   |   |   |        |
|Еркіндік дәрежесі бойынша энергияның үлестірілуі.  |   |   |   |   |   |        |
|Идеал газдың ішкі энергиясы. Идеал газдың жылу     |   |   |   |   |   |        |
|сыйымдылығының молекула-кинетикалық теориясы және  |   |   |   |   |   |        |
|оның шектелуі.                                     |   |   |   |   |   |        |
|Өздік жұмыс № 4 Идеал газдың жылу сыйымдылығының   |   |   |   |   |   |        |
|молекула-кинетикалық теориясы және оның шектелуі.  |   |   |   |   |   |        |
|Машықтану сабағы № 4 Газ заңдары                   |   |   |   |   |   |        |
|Зертханалық сабақ № 4  «Тербелмелі қозғалыс        |   |   |   |   |   |        |
|заңдылықтарын тексеру»                             |   |   |   |   |   |        |
|Дәріс № 5 Термодинамика негіздері.                 |1  |1  |2  |2  |6  |7.1.14  |
|Термодинамиканың 1-ші бастамасы. Изопроцестер.     |   |   |   |   |   |7.1.5   |
|Қайтымды және қайтымсыз жылулық процестер. Карно   |   |   |   |   |   |7.1.4   |
|циклі және оның п.ә.к. Карно теоремасы. Келтірілген|   |   |   |   |   |        |
|жылу. Клаузиус теоремасы. Энтропия. Термо          |   |   |   |   |   |        |
|динамикалық потенциалдар. Термодинамиканың екінші  |   |   |   |   |   |        |
|бастамасы және оның физикалық мағынасы.            |   |   |   |   |   |        |
|Термодинамиканың екінші бастамасының статистикалық |   |   |   |   |   |        |
|сипаттамасы. Энтропияның күй ықтималдығымен        |   |   |   |   |   |        |
|байланысы. Сызықты емес жүйелерінің энтропиясы.    |   |   |   |   |   |        |
|Тасымалдау құбылысының жалпы сипаттамасы.          |   |   |   |   |   |        |
|Молекулалардың соқтығысуының орташа саны және еркін|   |   |   |   |   |        |
|жүру жолының орташа ұзындығы. Релаксация уақыты.   |   |   |   |   |   |        |
|Термодинамиканың тепе-тең емес күйлердегі          |   |   |   |   |   |        |
|тасымалдау құбылысы. Жылу өткізгіштік, ішкі үйкеліс|   |   |   |   |   |        |
|(тұтқырлық), диффузия-тасымалдау құбылыстарының    |   |   |   |   |   |        |
|молекула-кинетикалық теориясы. Тасымалдау          |   |   |   |   |   |        |
|коэффициенттері.                                   |   |   |   |   |   |        |
|Нақты газдар. Молекулааралық өзара әсер күштері.   |   |   |   |   |   |        |
|Молекула лардың эффективті диаметрі. Ван-дер-Ваальс|   |   |   |   |   |        |
|изотермалары. Бірінші және екінші текті фазалық    |   |   |   |   |   |        |
|тепе-теңдік және фазалық алмасулар.                |   |   |   |   |   |        |
|Клапейрон-Клаузиус теңдеуі. Кризистік нүкте.       |   |   |   |   |   |        |
|Метастабильді күйлер. Үштік нүкте.                 |   |   |   |   |   |        |
|Өздік жұмыс № 5 Бірінші және екінші текті фазалық  |   |   |   |   |   |        |
|тепе-теңдік және фазалық алмасулар.                |   |   |   |   |   |        |
|Машықтану сабағы №5  Термодинамика негіздері. Нақты|   |   |   |   |   |        |
|газдар                                             |   |   |   |   |   |        |
|Зертханалық сабақ № 5  «Клеман - Дезорма әдісі     |   |   |   |   |   |        |
|арқылы  [pic] анықтау»                             |   |   |   |   |   |        |
|Дәріс № 6 Электростатика.                          |1  |1  |2  |2  |6  |7.1.14  |
|Электр зарядының өзара әсер күштері.. Электр       |   |   |   |   |   |7.1.5   |
|зарядының сақталу заңы. Электр өрісі. Электр       |   |   |   |   |   |7.1.4   |
|өрісінің кернеулігі. Суперпозиция принципі.        |   |   |   |   |   |        |
|Электрлік диполь. Вектор ағыны. Гаусс теоремасы.   |   |   |   |   |   |        |
|Электр өрістерінің кернеуліктерін есептеу  үшін    |   |   |   |   |   |        |
|Гаусс теоремасын қолдану. Электростатикалық        |   |   |   |   |   |        |
|өрістің жұмысы.  Электроста-тикалық өрістің        |   |   |   |   |   |        |
|циркуляциясы. Потенциал. Потен-циалдың             |   |   |   |   |   |        |
|электростатикалық өріс кернеулігімен байла нысы.   |   |   |   |   |   |        |
|Электростатикалық өрістегі өткізгіштер. Өткізгіштер|   |   |   |   |   |        |
|және өткізгіш бетіне жақын жердегі электр өрісі.   |   |   |   |   |   |        |
|Электр сиымдылық. Конденсаторлар. Әр түрлі         |   |   |   |   |   |        |
|геометриялық пішіндегі конденсаторлардың           |   |   |   |   |   |        |
|сиымдылығы.                                        |   |   |   |   |   |        |
|Өздік жұмыс № 6 Әр түрлі геометриялық пішіндегі    |   |   |   |   |   |        |
|конденсаторлардың сиымдылығы.                      |   |   |   |   |   |        |
|Машықтану сабағы № 6 Электростатика                |   |   |   |   |   |        |
|Зертханалық жұмыс № 6 Электростатикалық өрісті     |   |   |   |   |   |        |
|зерттеу                                            |   |   |   |   |   |        |
|Дәріс № 7 Тұрақты электр тоғы. Электр тогының болу |1  |1  |2  |2  |6  |7.1.14  |
|шарттары және оның жалпы сипаттамасы. Металдардың  |   |   |   |   |   |7.1.5   |
|электрлік өткізгіштігінің классикалық  электрондық |   |   |   |   |   |7.1.4   |
|теориясы. Ом және Джоуль-Ленц заңдарының           |   |   |   |   |   |        |
|дифференциалды түрі. Сыртқы күштер. Гальваникалық  |   |   |   |   |   |        |
|элементтің э.қ.к. Гальваникалық элементі  бар      |   |   |   |   |   |        |
|тізбектің бөлігі үшін жалпы Ом заңы. Потенциалдар  |   |   |   |   |   |        |
|айырымы, электр қозғаушы күш, кернеу.  Кирхгоф     |   |   |   |   |   |        |
|ережелері. Газдар мен плазмадағы электр өрісі.     |   |   |   |   |   |        |
|Өздік жұмыс № 7  Газдар мен плазмадағы электр      |   |   |   |   |   |        |
|өрісі.                                             |   |   |   |   |   |        |
|Машықтану сабағы № 7 Тұрақты электр тоғы           |   |   |   |   |   |        |
|Зертханалық жұмыс № 7 «Ом заңын оқып-үйрену.       |   |   |   |   |   |        |
|Уитстон көпірінің көмегімен өткізгіштердің         |   |   |   |   |   |        |
|кедергілерін анықтау»                              |   |   |   |   |   |        |
|Дәріс № 8 Магнит өрісі.                            |1  |1  |2  |2  |6  |7.1.14  |
|Магнит индукциясы векторы. Суперпозиция принципі.  |   |   |   |   |   |7.1.5   |
|Био-Савар-Лаплас заңы. Қарапайым жүйелердің магнит |   |   |   |   |   |7.1.4   |
|өрісіндегі зарядталған бөлшектің қозғалысы.  Лоренц|   |   |   |   |   |        |
|күші. Магнит өрісінің ток элементіне және тогы бар |   |   |   |   |   |        |
|контурға әсері. Магнит өрісіндегі зарядталған      |   |   |   |   |   |        |
|бөлшектердің қозғалысы. Холл эффектісі. Ампер күші.|   |   |   |   |   |        |
|Магнит өрісіндегі тогы бар орам. Біртекті магнит   |   |   |   |   |   |        |
|өрісіндегі тогы бар рама. Рамаға әсер етуші күш    |   |   |   |   |   |        |
|моменті. Магнит ағыны. Магнит өрісі үшін Гаусс     |   |   |   |   |   |        |
|теоремасы. Тогы бар өткізгішті магнит өрісінде орын|   |   |   |   |   |        |
|ауыстыру кезіндегі  істелетін жұмыс.               |   |   |   |   |   |        |
|Заттағы магнит өрісі.                              |   |   |   |   |   |        |
|Магнетиктер. Магнетиктердің түрлері.               |   |   |   |   |   |        |
|Диамагнетиктер. Парамагнетиктер. Ферромагнетиктер. |   |   |   |   |   |        |
|Магниттік  гистерезис. Кюри температурасы. Екі     |   |   |   |   |   |        |
|ортаның шекарасындағы шекаралық шарттар. Заттағы   |   |   |   |   |   |        |
|магнит өрісі үшін толық ток заңы.                  |   |   |   |   |   |        |
|Өздік жұмыс № 8 Холл эффектісі.                    |   |   |   |   |   |        |
|Машықтану сабағы № 8 Вакуумдағы магнит өрісі.      |   |   |   |   |   |        |
|Заттағы магнит өрісі.                              |   |   |   |   |   |        |
|Зертханалық жұмыс № 8 Жердің магнит өрісі          |   |   |   |   |   |        |
|кернеулігінің горизонталь құраушысын анықтау.      |   |   |   |   |   |        |
|Дәріс № 9  Электромагниттік индукция құбылысы.     |1  |1  |2  |2  |6  |7.1.14  |
|Фарадей заңы.  Ленц ережесі. Өзара индукция және   |   |   |   |   |   |7.1.5   |
|өздік индукция құбылысы.  Индуктивтілік. Токтың    |   |   |   |   |   |7.1.4   |
|магнит энергиясы. Магниттік энергияның тығыздығы.  |   |   |   |   |   |        |
|Фуко токтары.                                      |   |   |   |   |   |        |
|Максвелл теңдеулері. Электромагниттік индукция     |   |   |   |   |   |        |
|құбылысын Фарадейлік және Максвелдік түсініктемесі.|   |   |   |   |   |        |
|Ығысу тогы. Максвелл теңдеулерінің жүйесі.         |   |   |   |   |   |        |
|Электромагниттік тербелістер.                      |   |   |   |   |   |        |
|Тербелмелі контур. Еркін және еріксіз              |   |   |   |   |   |        |
|электромагниттік тербелістер. Резонанс. Айнымалы   |   |   |   |   |   |        |
|электр тогы. Айнымалы ток үшін Ом заңы.            |   |   |   |   |   |        |
|Өздік жұмыс № 9 Электромагниттік  индукция құбылысы|   |   |   |   |   |        |
|Машықтану сабағы № 9 Электромагниттік индукция     |   |   |   |   |   |        |
|құбылысы. Электромагниттік тербелістер. Айнымалы   |   |   |   |   |   |        |
|электр тоғы.                                       |   |   |   |   |   |        |
|Зертханалық сабақ № 9 [pic] контурды зерттеу       |   |   |   |   |   |        |
|Дәріс №  10 Электромагниттік толқынның қасиеттері. |1  |1  |2  |2  |6  |7.1.14  |
|Электромагниттік толқынның теңдеуі. Энергия        |   |   |   |   |   |7.1.5   |
|ағынының тығыздығы. Умов-Пойтинг векторы. Дипольдің|   |   |   |   |   |7.1.4   |
|сәуле шығаруы.                                     |   |   |   |   |   |        |
|Толқындық түйдек. Жарықтың топтық жылдамдығы. Жарық|   |   |   |   |   |        |
|толқындарының интерференциясы. Уақыттық және       |   |   |   |   |   |        |
|кеңістік когеренттік. Интерферометрлер.            |   |   |   |   |   |        |
|Өздік жұмыс № Интерферометрлер                     |   |   |   |   |   |        |
|Машықтану сабағы № 2 Жарық интерференциясы         |   |   |   |   |   |        |
|Зертханалық сабақ № 2 «Френель бипризмасының       |   |   |   |   |   |        |
|көмегімен толқын ұзындығын анықтау»                |   |   |   |   |   |        |
|Дәріс №   11  Толқындардың дифракциясы.            |1  |1  |2  |2  |6  |7.1.14  |
|Гюйгенс-Френель принципі. Френельдің зоналық әдісі.|   |   |   |   |   |7.1.5   |
|Френель дифракциясы. Фраунгофер дифракциясы. Бір   |   |   |   |   |   |7.1.4   |
|саңылаудағы және көп саңылаудағы дифракция.        |   |   |   |   |   |        |
|Спектрлік жіктелу. Голография.                     |   |   |   |   |   |        |
|Заттағы электромагниттік толқындар.                |   |   |   |   |   |        |
|Заттағы жарықтың таралуы. Жарық дисперсиясы.       |   |   |   |   |   |        |
|Жарықтың жұтылуы. Жарықтың поляризациясы.          |   |   |   |   |   |        |
|Поляризацияланған жарықты алу әдістері.            |   |   |   |   |   |        |
|Өздік жұмыс № 11 Поляризацияланған жарықты алу     |   |   |   |   |   |        |
|жолдары.                                           |   |   |   |   |   |        |
|Машықтану сабағы № 11 Толқындардың дифракциясы.    |   |   |   |   |   |        |
|Заттағы электроматниттік толқындар                 |   |   |   |   |   |        |
|Зертханалық сабақ № 11 «Дифракциялық тордың        |   |   |   |   |   |        |
|көмегімен толқын ұзындығын анықтау»                |   |   |   |   |   |        |
|Дәріс №  12 Жылулық сәулелену. Абсолют қара дененің|1  |1  |2  |2  |6  |7.1.14  |
|сәулеленуінің проблемалары. Кванттық гипотеза және |   |   |   |   |   |7.1.5   |
|Планк өрнегі. Фотондар. Фотонның массасы және      |   |   |   |   |   |7.1.4   |
|импульсі. Жарық кванттарының энергиясы және        |   |   |   |   |   |        |
|импульсі. Кванттық теориялардың негізгі идеяларын  |   |   |   |   |   |        |
|тәжірибе жүзінде тұжырымдау. Фотоэффект. Комптон   |   |   |   |   |   |        |
|эффектісі. Атомның сызықты спектрлері. Сәйкестік   |   |   |   |   |   |        |
|принципі.                                          |   |   |   |   |   |        |
|Корпускула-толқындық екіжақтылық. Де Бройль        |   |   |   |   |   |        |
|гипотезасы. Электрондардың дифракциясы.            |   |   |   |   |   |        |
|Анықталмаушылық қатынасы. Толқындық функция және   |   |   |   |   |   |        |
|оның статистикалық мағынасы. Микробөлшектердің     |   |   |   |   |   |        |
|толқындық қасиеттері.                              |   |   |   |   |   |        |
|Шредингер теңдеулері. Шредингердің уақыттық және   |   |   |   |   |   |        |
|стационар теңдеуі. Бір өлшемді тік шұңқырдағы      |   |   |   |   |   |        |
|бөлшек. Бөлшектің потенциалдық тосқауыл арқылы     |   |   |   |   |   |        |
|өтуі.  Деңгейлер ені.                              |   |   |   |   |   |        |
|Өздік жұмыс № 12 Электрондардың дифракциясы.       |   |   |   |   |   |        |
|Анықталмаушылық қатынасы. Толқындық функция және   |   |   |   |   |   |        |
|оның статистикалық мағынасы. Микробөлшектердің     |   |   |   |   |   |        |
|толқындық қасиеттері.                              |   |   |   |   |   |        |
|Машықтану сабағы № 12 жылулық сәулелену. Фотоэффект|   |   |   |   |   |        |
|Зертханалық сабақ № 12 «Стефан-Больцман тұрақтысын |   |   |   |   |   |        |
|анықтау»                                           |   |   |   |   |   |        |
|Дәріс №  13 Кванттық теориядағы сутегі атомы және  |1  |1  |2  |2  |6  |7.1.14  |
|молекуласы. Сутегі атомы үшін  Шредингер теңдеуі.  |   |   |   |   |   |7.1.5   |
|Сутегіге ұқсас атомдар.  Энергетикалық деңгейлер.  |   |   |   |   |   |7.1.4   |
|Кванттық сандар. Паули принципі. Сутегі молекуласы.|   |   |   |   |   |        |
|Атомдар мен молекулалардың спектрлері.             |   |   |   |   |   |        |
|Өздігінен және ынталандырушы сәулелену. Тосын және |   |   |   |   |   |        |
|мөжбүр сәуле шығару. Лазерлер.                     |   |   |   |   |   |        |
|Өздік жұмыс № Лазерлер                             |   |   |   |   |   |        |
|Машықтану сабағы № 13 Кванттық теориядағы сутегі   |   |   |   |   |   |        |
|атомы және  молекуласы.                            |   |   |   |   |   |        |
|Зертханалық сабақ №  13 «Сутегі спектрін зерттеу.  |   |   |   |   |   |        |
|Ридберг тұрақтысын және электрон массасын анықтау» |   |   |   |   |   |        |
|Дәріс №  14 Кванттық статистиканың элементтері.    |1  |1  |2  |2  |6  |7.1.14  |
|Фазалық кеңістік. Элементар ұяшық. Күйлердің       |   |   |   |   |   |7.1.5   |
|тығыздығы. Бозе-Эйнщтейн және Ферми-Дирактың       |   |   |   |   |   |7.1.4   |
|кванттық статистикасы.                             |   |   |   |   |   |        |
|Конденсацияланған күй. Кристалдық торлардың жылу   |   |   |   |   |   |        |
|сиымдылығы. Фонондық газ. Металдардың жылу         |   |   |   |   |   |        |
|өткізгіштігі. Ферми деңгейі. Металдар,             |   |   |   |   |   |        |
|диэлектриктер және жартылай өткізгіштердің зоналық |   |   |   |   |   |        |
|теориясы.                                          |   |   |   |   |   |        |
|Өздік жұмыс № 14  Металдар, диэлектриктер және     |   |   |   |   |   |        |
|жартылай өткізгіштердің зоналық теориясы.          |   |   |   |   |   |        |
|Машықтану сабағы № 14  Қатты дененің жылулық,      |   |   |   |   |   |        |
|электрлік және магниттік қасиеттері..              |   |   |   |   |   |        |
|Зертханалық сабақ № 14 «Шала өткізгіштердің        |   |   |   |   |   |        |
|кедергісінің температураға байланыстылығын зерттеу»|   |   |   |   |   |        |
|Дәріс №  15 Атом ядросы. Атом ядросының құрылысы.  |1  |1  |2  |2  |6  |7.1.14  |
|Ядролық күштер. Ядролық күштердің ауыспалы сипаты. |   |   |   |   |   |7.1.5   |
|Ядро моделі. Альфа-бета және гамма сәулеленудің    |   |   |   |   |   |7.1.4   |
|тегі мен заңдылықтары және олардың затпен          |   |   |   |   |   |        |
|әсерлесуі.                                         |   |   |   |   |   |        |
|Ядролық реакциялар. Атом ядроларының радиоактивті  |   |   |   |   |   |        |
|ыдырауы. Ядролық бөлінудің реакциясы. Бөлінудің    |   |   |   |   |   |        |
|тізбекті реакциясы. Ядролық реактор. Синтез        |   |   |   |   |   |        |
|реакциясы.                                         |   |   |   |   |   |        |
|Энергия көздерінің проблемасы.                     |   |   |   |   |   |        |
|Элементар бөлшектер. Лептондар, адрондар. Кварктер.|   |   |   |   |   |        |
|Күшті, электро-магниттік, әлсіз, гравита-циялық    |   |   |   |   |   |        |
|өзара әсерлесулер. Қазіргі физиканың және          |   |   |   |   |   |        |
|астрофизиканың негізгі проблемалары туралы түсінік.|   |   |   |   |   |        |
|Өздік жұмыс № 15 Энергия көздерінің проблемасы.    |   |   |   |   |   |        |
|Қазіргі физиканың және астрофизиканың негізгі      |   |   |   |   |   |        |
|проблемалары туралы түсінік.                       |   |   |   |   |   |        |
|Машықтану сабағы № 15 Қорытынды сабақ              |   |   |   |   |   |        |

3  СТУДЕНТТЕРГЕ ПӘНДІ ОҚЫТУДА ӘДІСТЕМЕЛІК НҰСҚАУЛАР
         Пәнді  оқып  меңгеруі  үшін  студенттің  қолында  оқулықтар,   оқу
  құралдары, физикадан зертханалық жұмыстарға  әдістемелік  нұсқаулар,  оқу
  бағдарламасы (syllabus), өзбетімен жұмысқа  әдістемелік  құралдар,  дәріс
  конспектілері бар.

       Студент  барлық  аудиториялық  сабақтарға  және  ОКӨБЖ  –қа  қатысуы
  міндетті, оқытушымен қосымша сабақ өтуге мүмкіндігі бар.

       Студент  мерзімінде  оқытушыға  ӨБЖ  тапсырмаларын  тапсыруы  қажет,
  зертханалық, машықтану сабақтарына және семинарларға дайын болуы керек.

      Студент  сабақты  босататын  болса,  оның  рейтингісі  төмендетіледі,
  сондықтан ол босатылған сабақтар бойынша бақылау жұмысын орындауы қажет.

      Студент оқу сабақтарының  барлық  түрлерінде  белсенді  жұмыс  істеуі
  қажет, оның жұмысы баллмен бағаланады да, қосылып аралық  және  қорытынды
  рейтинг қойылады.

             ОКӨБЖ –қа сабақ және өзбетімен жұмыс кезінде қиындық  тудырған
  сұрақтар  шығарылады.  Егер  ондай  сұрақтар  туындамайтын  болса,  дәріс
  бойынша  білімін  кеңейтіп  тереңдетеді,  қосымша  ғылыми   әдебиеттермен
  танысуына болады. Қарастырылып отырған сұрақтар бойынша студент  баяндама
  жасауына болады.





 4  КУРСТЫҢ ФОРМАТЫ
       Студентке қойылатын талаптар:
  Сабаққа қатысу:  Дәріс,  машықтану  сабақтарына  қатысу  міндетті  түрде.
  Қандай да бір себептермен сабақты босататын жағдайда да студент өзбетімен
  жұмыс  тақырыптарын дәл уақытында өткізу қажет,  ал  босатылған  сабақтар
  тақырыбы бойынша бақылау жұмысын жазу немесе тест тапсыру керек.

  Мінез-құлық:  Сабақ уақытында үнемі тәртіп  бұзған  студент  аудиториядан
  шығарылып жіберіледі немесе бүкіл курс бойынша  «қанағаттанғысыз»   деген
  баға қойылады.

  Бақылау  тапсырмалары:  Міндетті  түрде   оларды  дәл  уақытында  орындап
  тапсыру керек. Уақытынан кешіктіріліп тапсырылған  тапсырмалар  автоматты
  түрде төмендетіледі бағаланады.

  Межелік аттестация: Межелік аттестация сабаққа қатысу, өзбетімен  жұмысты
  дәл уақытында өткізу, сабақ кезінде ауызша және  жазбаша  түрде  тапсыру,
  межелік бақылау нәтижесінде қойылады.

   5  КУРСТЫҢ САЯСАТЫ

  Көшіру  мен  плагиат:  Кез-келген  көшіріп  алу  немесе  плагиат   (басқа
  студенттердің  дайын  тапсырмалары  мен  шығарылған  есептерін   қолдану)
  анықталатын болса студент аудиториядан шығарылып жіберіледі немесе  бүкіл
  курс бойынша “қанағаттанғысыз”  деген баға қойылады.

  Ұялы телефондар: Сабақ кезінде өшіріліп қоюы керек.

  Емтихан: Қорытынды ауызша  емтиханға  пән  бойынша  қойылатын  ең  жоғары
  баллдың  50%  алған  студенттер  жіберіледі.  Емтихан   кезінде   студент
  ұсынылған 2  сұрақ  материалы  бойынша  жауап  беруі  және  курс  бойынша
  берілген есепті шығаруы керек.

  6 БАҒА ҚОЮ САЯСАТЫ.

  Студенттің  пәнді  меңгергенін  оқытушы  бағалайды.  Студенттің   жұмысын
  бағалаудың төрт мүмкін деңгейі   қарастырылады:

      [pic]репродуктивті  көмектесу арқылы (тану, қайталау);

      [pic]репродуктивті көмексіз (еске сақтау жәнетиптік есептерді шығаруға

        қолдану);

      [pic]эвристикалық (типтік емес, қиын есептедлі шығару);

      [pic]творчестволық (оқу-зерттеу немесе ғылыми-зерттеу жұмыстары

              барысында проблемалық есептерді шығару.

Осы білім деңгейлерлеріне сәйкес  баға қойылады.

              Бірінші деңгей –  3  (қанағаттанарлық),  екінші  деңгей  –  4
  (жақсы), үшінші  деңгей – 5 (өте жақсы) –ке бағаланады.

«Физика» пәні бойынша баллдарды бөлу 2 – кесте


2-кесте «ФИЗИКАДАН ҚОЛДАНБАЛЫ ЕСЕПТЕР ШЫҒАРУ ӘДІСТЕМЕСІ»
ПӘНІ БОЙЫНША ОҚУ ПРОЦЕСІНІҢ КАЛЕНДАРЛЫҚ КЕСТЕСІ


|Апталар   |Бақылау түрлері                   |Барлық     |Ескерту           |
|          |                                  |балдар     |                  |
|          |1-7 аптадағы барлық аудиториялық  |100        |                  |
|          |сабақтарға қатысу                 |           |                  |
|4 апта    |Практикалық  сабақ                |60         |                  |
|6  апта   |Практикалық  сабақ                |40         |                  |
|          |СӨЖ                               |90         |                  |
|7 апта    |Межелік бақылау 1                 |80         |                  |
|          |1-7 аптадағы оқу үлгерімінің балл |270        |                  |
|          |бойынша нәтижелері                |           |                  |
|8-15 аптадағы барлық аудиториялық сабақтарға |100        |                  |
|қатысу                                       |           |                  |
|11 апта   |Практикалық  сабақ                |60         |                  |
|14  апта  |Практикалық  сабақ                |40         |                  |
|          |СӨЖ                               |        90 |                  |
|15 апта   |Межелік бақылау 1                 |80         |                  |


    7 ӘДЕБИЕТ
7.1.1 Закон Республтики Казахстан об образовании. Алматы, 2000-96с.
7.1.2 Физика в школе //Сб. Нормативных документов//  Сост.  Ермолаева  Н.А.,
Орлов В.А., М. 1987.-224с.
7.1.3Школьные учебники и учебные пособия по физике, информатике  для  VII-XI
классов.
7.1.4  Бугаев  А.И.  Методика   преподавания   физики   в   средней   школе:
теориетические основы. М.1981.-288с.
   5. Бурсин Э.Н. Задачи по физике для компьютера М., 1991.-2291с.
   6. Демонстрационный эксперимент по физике в средней школе //Под ред. А.А.
      Покровского, М. 1979.Ч.1,2.
   7. Межпредметные связи курса физики в средней школе //Дик Ю.И; Турышев
      И.К., Лукьянов Ю.И. и др. //Под ред. Дик Ю.И., Турышева И.К., М.1987
      -191 С.
7.1.8 Методика факультативных занятий по физике. //Под ред. О.Ф. Кабардина,
В.А. Орлова, М. 1988-240с.
7.1.9  Основы методики преподавания физики в средней школе. // Под ред.
А.В. Перышкина и др. М. 1984. – 398 с.

7.1.10  Теория и методика обучения физике в школе: Общие вопросы.
//Каменецкий С.Е., Пурышева Н.С., Важеевская Н.Е. и др. М. 2000. -368 с.
7.1.11 Усова А.В., Бобров А.А. Формирования учебных умений и навыков
учащихся на уроке физике, М.1988.-112С.
7.1.12 Физический практикум для классов с углубленным изучением физике. //
Под ред. Дик Ю.И., Кабардина О.Ф. М. 1993.-208с.
7.1.13 Хорошавин С.А. Физические эксперимент в средней школе: 6-7 кл., М.
1988. -175С.
7.1.14  Жанабаев З.Ж., Тынтаева Ш.Б., Жолдасова Х.Б. Физиканы оқыту
әдістемесі, Алматы. 2002.-119 б.
1.  Ќосымша єдебиеттер
   1. Периодические журналы: «Физика в школе», «Квант», «Успехи физических
      наук», «Информатика», «Физика және математика», «Новое в жизни, науки
      технике СЕР. Физика».
7.2.2 Жанабаев Ж.З., Мукушев Б.А. Синергетика в педагогике, Алматы. 2002.-
127с.
7.2.3 Құдайқұлов М., Жанабергенов К. Орта мектепте физиканы оқыту
әдістемесі, Алматы. 1998.-310б.
7.2.4 Темиркулова М.И. Система самостоятельных задании по атомной физике,
Алматы. 2000.-269с.
7.2.5 Анциферов Л.И., Пищиков И.М. Практикум по методике и техике школьного
физического эксперимента.
   6. Сахаров Д.И., Сборник задач по физике .М.:учпедгиз 1958.
   7. Савельев И.В.,Сборник вопросов и задач по общей физике.
   8. Трофимова.Т.И., М.:1982 “Наука.”Сборник задач по курсу физики,
      М.:ВШ,1991г.

Пәндер