Файл қосу

Курстың пререквизитторы



ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ.
ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ СЕМЕЙ МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ | |
|3 деңгейдегі АӘК құжаты  |ОӘК                      |                         |
|ПОӘК                     |                         |ПОӘК                     |
|Студенттерге арналған    |№ __ баспа               |042–14.01.20.XX/02-2008  |
|«Тиімді және адаптивті   |______                   |                         |
|жүйелер» пәнін           |                         |                         |
|жұмыстық программасы     |                         |                         |












                        ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ
                       «Тиімді және адаптивті жүйелер»
          050702 – «Автоматтандыру және басқару» мамандығы бойынша

             СТУДЕНТТЕРГЕ АРНАЛҒАН ПӘННІҢ ЖҰМЫСТЫҚ  ПРОГРАММАСЫ



















































                                 Семей 2008
|ПОӘК                     |                         |                         |
|042–14.01.20.ХХ/02-2008  |____________ № 1 басылым |12 беттiң 2-сi           |


                                   Кіріспе

   1. ӨНДЕЛГЕН
      Құрастырушы Елшібекова А. Ж..,  «Автоматтандыру және басқару»
кафедрасының оқытушысы
                                                    “_____” ________ 2008 ж.

   2. ТАЛҚЫЛАНДЫ
   2.1 «Автоматтандыру және басқару» кафедрасының мәжілісінде талқыланған.

      Хаттама  №  _____.  «___» __________ 2008 жыл


      Кафедра меңгерушісі_________Золотов А.Д.


   2.2 Ақпаратты-коммуникациялық технологиялы факультетінің оқу әдістемелік
кеңесінің мәжілісінде талқыланған
      Хаттама  №  _____.  «___» __________ 2008 жыл


      Төрағасы ______________ Кайсанов С. Б.


   3. БЕКІТІЛГЕН
      Университеттің оқу-әдістемелік кеңесінің мәжілісінде мақұлданып,
баспаға ұсынылған
      Хаттама  №  _____.  «___» __________ 2008 жыл


    ОӘК председателі, бірінші проректор ___________ Молдажанова А. А.




      4 АЛҒАШ ЕНГІЗІЛГЕН (немесе «___» __________ 2008 ж. № ___  БАСЫЛЫМ
ОРНЫНА)
































    |ПОӘК                     |                         |                         |
|042–14.01.20.ХХ/02-2008  |____________ № 1 басылым |12 беттiң 3-сi           |




                                   Мазмұны

                                                              1 Жалпы жағдай
                         2 Пәнді оқып білу бойынша әдістемелік ұсыныстар   5
                                               3 Курстың форматы пен саясаты
                                                     4 Бағаларды қою саясаты


                   5 Пән мазмұны және оқудың түрлері бойынша сағаттарды бөлу
                                                 6 ОСӨЖ және СӨЖ-дің мазмұны

                               7 Пән бойынша оқу процесінің күнтізбе графигі








|ПОӘК                     |                         |                         |
|042–14.01.20.ХХ/02-2008  |____________ № 1 басылым |12 беттiң 4-сi           |




    1 ЖАЛПЫ ЖАҒДАЙ



    1.1 Пән және оқытушы туралы жалпы мәліметтер
            • Оқутышының аты-жөні  – Елшібекова Айнұр Жарылқасыновна;
            • Кафедра – Автоматтандыру және басқару;
            • Хабарлау ақпараты – тел: 35-84-38, № 7 оқу  ғимараты,  №  701
              кабинет;
            • Оқудың өту орны – № ___аудитория;
            • Несие саны – 3;
          1.2 Жұмысшы оқу жоспарының көшірмесі 1 кестеде көрселген:


1 кесте - Жұмысшы оқу жоспарынан көшірме

|Курс                     |Семестр                  |Несиелер                 |


      тиімділеудің негізгі принциптері және әдістері;
      тиімді басқарудың негізгі проблемалары және перспективтік бағыттары.
            • ие болу:
      тиімді  және  адаптивті   жүйелерді   құрудың   теориялық   негіздері,
принциптері мен математикалық құру әдістері;
      қазіргі кездегі есептеу техникалық құралдары  мен  ғылыми  зертеулерді
автоматтандыруды қолдана отырып  тиімді  және  адаптивті  жүйелерді  жобалау
және есептеу әдістері;
            • меңгеру:
      MatLab жүйесінде болатын стандарттық функциялар мен  мүмкіншіліктердің
базалық жиыны;
      MatLab жүйесімен жұмыс әдістері.
            • істеу, білу:
      техникалық  объектілер  мен   технологиялық   процестерді   басқарудың
автоматты  автоматтандырылған  жүйелерінде  оптималды   басқарудың   қазіргі
уақытқа сай принциптерін кеңінен таратуды және өндіріске енгізу жолдарды;
      тиімділіктің шарттарын алу үшін модулдік жақындауды қолдану;
      экстремалды мақсаттардың орталандырылған қоюларын қолдану.
            • түсіну:
      тиімділіктің шарттарын алу  үшін  модулдік  жақындауды  және  солармен
тығыз байланыстағы есептегіш алгоритмдерді пайдалану;
      Simulink (байланыстардың имитациясы) пакетінің интерактивтік режімімен
әр   түрлі   сұлбаларды   орындау   кезіндегі   MatLab   жүйесінің   негізгі
мүмкіншіктері.
            • көре білу:
      тиімділік мақсаттары туралы, оларды формалді орнатудың  әдістері  және
оларды шешу тәсілдері.
            • иелену:
      MatLab жұмысына тиісті білім және іскерлік.
    1.7 Курстың пререквизитторы:
    1.7.1 жоғарғы математика;
    1.7.2 автоматтық басқару теориясы;
    1.7.3 сандық әдістер және ЭЕМ-да бағдарламалау.
    1.8 Курстың постреквизиты:
    1.8.1 негізгі бір саланың технологиялық процестерін автоматтандыру;
    1.8.2 Объекттер мен басқару жүйелерін ЭЕМ-да үлгілеу.



    2 ПӘНДІ ОҚЫП БІЛУ БОЙЫНША ӘДІСТЕМЕЛІК ҰСЫНЫСТАР


    «Тиімді және адаптивті жүйелер» курстын  бағдарламада  көрсететінгендей
кезекпен оқып білу қажет. Математиқалық қортындының жүрісін түсініп  негізгі
анықтамаларын  шешу  керек.  Математиқалық  операциялар   өтілуімен   бірге,
теориалық материалды оқып білу кезінде міндетті түрде оның  өлшем  бірлігіне
көніл аудару керек. Ескерту, кез-келген  өлшемнің  бірлігі,  ереже  бойынша,
оның физиқалық мағынасын бейнелейді. Тақырыптың  теориялық  материалын  оқып
білгеннен кейін, есептің шешілу әдісімен айналысу керек. Қурстық  материалды
жақсы меңгеру үшін, әр бір тақырыпқа конспект құру ұсынылады.


    |ПОӘК                     |                         |                         |
|042–14.01.20.ХХ/02-2008  |____________ № 1 басылым |12 беттiң 6-сi           |


    Аудиториялық сабақтарды  елеуіні  толтыратын,  «Тиімді  және  адаптивті
жүйелер» курсының оқып білуінде,  студенттің  өзіндік  жұмысы  маңызды  және
қажетті бөлімі болып табылады. Өздік жұмысқа бірқатар  сурақтарды  өзбетімен
зерттеу  және  теориялық  бөлімдердің   оқылуы   шығарылады.   Рефераттардың
зертханалық жұмыстардың қорғалуы және өздік жұмыстың бақылауы  ауызша  түрде
жүргізіледі.
    Әр түрлі жұмыстарды орындау кезінде  (теориалық  сурақтарды  талқылауда,
есеп  шешкенде,  реферат  жазғанда)   тәртіптік   бағдарламада   көрсетілген
тізімдегі       әдебиеттермен       шектелмеу       керек.       Интернетпен
ақпараттардықарастырған  кезде,  қарастырып  отырған  тақырыбына  сәйкесінше
келетін ақпаратты кездестеру әбден мүмкін. Мұндай ақпаратты  міңдетті  түрде
сақтап, талдап шығу қажет. Олардың ішінде жорамдылары болуы мүмкін.
     Рефератқа титулдық бет,  мазмұгы,  кіріспе,  негізгі  бөлім,  қортынды,
қолданылған көздердің тізімі кіреді. Реферат  жазуын  қажет  етпейтін  өздік
тапқыланатын  тақырыптар,  қолданылған  көздердің   көрсетілуімен   конспект
түрінде жеке дәптерге орындалады.
    Рефератторды дайындау  университеттің  стандартына  сәйкес  келу  керек.
Жазба құжаттарды дайындаудың жалпы талаптары СТУ 042-РГКП-СГУ-6-2005.
    Рубеждік бақылауға дайындық, оқылған  тақырыптардың  талдауынан  тұрады.
Рубеждік бақылау айтылған  формалардың  біреуімен  ғана  жүргізіледі.  Олар:
жазбаша сураныс, текст.


     3 КУРСТЫҢ ФОРМАТЫ ПЕН САЯСАТЫ


    Аудиториялық  оқулар  өздеріне  келесі  түрлерді  енгізеді:  дәріс  (Д),
практиқалық жұмыстар (ПЖ), зертханалық жұмыс (ЗЖ) және ОСӨЖ бөлімі.
    Тақырыптардың бір бөлігі студенттермен сабақта, ал бір бөлімі өз бетімен
орындалады.
    Сабаққа міңдетті түрде қатысу керек. Егер студент қандай-да бір себеппен
сабаққа келе алмаса, онда ол барлық өтпеген материалдарға жауапты.
    Сабақ уақытында жиі тәртіп бұзушы сабақтан шығырылып немесе  бүкіл  курс
бойы «қанағаттанғысыз» бағасымен жазаланады.
    Бақылау  тапсырмалары  міндетті  түрде  орындалуы  керек  және  айтылған
уақытында өткізілуі тиіс. Кешігіп  өткізілген  жұмыстардың  автоматты  түрде
бағалары төмендейді.
    Рубеждік аттестация қортындылары сабаққа  қатысуымен,  студенттік  өздік
жұмысының орындалуымен, дәл уақытында, жазбаша немесе ауызша  түрде  сабақта
жауап беру және рубеждік бақылаудың нәтижесімен қойылады.
    Кез-келген көшіру немесе плагиат (басқа студенттердің тамсырмаларын және
шешімін   көшіру   алу   және   қолдану)   аудиториядан   шығарылып   немесе
«қанағаттанғысыз» бағасымен жазаланады.
     Оқу процесіне бөгет жасайтын  мобилды  телефондарды,  пейджелерді  және
т.б.  техникаларды   сабақ   үстінде   өшіру   керек.   Тәртіпті   бұзушылар
аудиториядан шығарылып немесе «қанағаттанғысыз» бағасымен жазаланады.


     4 БАҒАЛАРДЫ ҚОЮ САЯСАТЫ


    Курстың   жеке   компонентері   бойынша   төмендегі   бағалар   (балдар)
қарастырылады:
    Сабаққа 1 сағ. қатысу – 1 балл;
    Практиқалық сабақтарда жұмыс істеу (зертханалық  жұмыстарды  жасау  және
қорғау,   сұрақтарға жауап және консультация)– 50 балл;
    ОСӨЖ (тапсырманы орындау және қорғау) – 30 балл;
|ПОӘК                     |                         |                         |
|042–14.01.20.ХХ/02-2008  |____________ № 1 басылым |12 беттiң 7-сi           |


    СӨЖ (тапсырманы орындау және қорғау) – 20 балл;
    Рубеждік бақылау– 50 балл.


       5 ПӘН МАЗМҰНЫ ЖӘНЕ ОҚУДЫҢ ТҮРЛЕРІ БОЙЫНША САҒАТТАРДЫ БӨЛУ

3 кесте - Пән мазмұны. Оқудың түрлері бойынша сағаттарды бөлу
|Тақыр|Тақырыптың аталуы               |Сағат саны                          |
|ып № |                                |                                    |
|     |                                |ЛК    | СПЖ  |ЗЖ    |ОСӨЖ  |СӨЖ   |
|1    |2                               |3     |4     |5     |6     |7     |
|1    |Кіріспе                         |1     |–     |1     |3     |3     |
|     |Басқару нысандарының            |      |      |      |      |      |
|     |математикалық сипаттамасы.      |      |      |      |      |      |
|2    |Классикалық вариациялық есептеу.|2     |2     |-     |3     |3     |
|     |Шекаралы нүкетелермен бекітілген|      |      |      |      |      |
|     |вариациялық есептер.            |      |      |      |      |      |
|3    |Қозғалмалы соңдарымен           |2     |2     |2     |3     |3     |
|     |вариациялық есептер.            |      |      |      |      |      |
|4    |Шартты экстремумен вариациялық  |2     |2     |2     |4     |4     |
|     |есептер.                        |      |      |      |      |      |
|5    |Шартты экстремумен вариациялық  |1     |-     |2     |4     |4     |
|     |есептерді шығару негізінде      |      |      |      |      |      |
|     |динамикалық жүйенің тиімді      |      |      |      |      |      |
|     |басқару синтезі.                |      |      |      |      |      |
|6    |Понтрягиннің максимум принципі. |1     |2     |2     |4     |4     |
|7    |Тез әрекеттігінен тиімді        |1     |-     |2     |4     |4     |
|     |тұйықталған және тұйықталмаған  |      |      |      |      |      |
|     |автоматикалық жүйелер үшін      |      |      |      |      |      |
|     |Понтрягин максимум принцип      |      |      |      |      |      |
|     |тәсілін практикада қолдану.     |      |      |      |      |      |
|8    |Динамикалық бағдарламау әдісі   |1     |2     |-     |4     |4     |
|     |(ДБӘ).                          |      |      |      |      |      |
|9    |Тиімді реттегіштердің           |1     |-     |2     |4     |4     |
|     |аналитикалық құрылымы (ТРАҚ).   |      |      |      |      |      |
|10   |Понтрягин максимум принципі     |1     |2     |-     |4     |4     |
|     |негізінде тиімді реттегіштердің |      |      |      |      |      |
|     |аналитикалық құрылымы.          |      |      |      |      |      |
|11   |Басқарудың адаптивті жүйелері,  |1     |-     |2     |4     |4     |
|     |адаптивті жүйелер туралы ортақ  |      |      |      |      |      |
|     |түсінік және олардың            |      |      |      |      |      |
|     |классификациясы.                |      |      |      |      |      |
|12   |Басқару экстремальді жүйелері . |1     |3     |-     |4     |4     |
|Барлығы:                               |15    |15    |15    |45    |45    |


| ПОӘК                    |                         |                         |
|042–14.01.20.ХХ/02-2008  |____________ № 1 басылым |12 беттiң 8-сi           |

 6 ОСӨЖ ЖӘНЕ СӨЖ-ДІҢ МАЗМҰНЫ

6 кесте - ОСӨЖ және СӨЖ жоспары
|№   |ОСӨЖ                                            |СӨЖ                    |
|п/п |                                                |                       |
|    |Аудиториялық            |Аудиториядан тыс       |                       |
|1   |2                       |3                      |4                      |
|1.  |Сынықтармен             |Лежандрдың шарттары    |Реттегіштердің         |
|    |экстремальдар.          |0,5 сағат. Реферат     |анали-тикалық          |
|    |0,5 сағат. Конспект     |                       |құрылымның есебі. 2    |
|    |                        |                       |сағат. Реферат         |
|2.  |Шартты экстремумға      |Екілік интеграл        |Максимум принциптің    |
|    |есептері                |формасында             |есептегіш аспектілер.  |
|    |3 сағат. Конспект       |функционалдар.         |6 сағат. Конспект      |
|    |                        |Эйлера-Пуассон теңдеу. |                       |
|    |                        |3 сағат. Реферат       |                       |
|3.  |Динамикалық бағдарламау |Түйіндесу (сопряженных)|Максимумның дискреттік |
|    |әдісі                   |теңдеулердің жүйесі.   |принципі.              |
|    |3 сағат. Конспект       |3 сағат. Реферат       |6 сағат. Конспект      |
|4.  |Понтрягин максимумның   |Максимум принцип       |Максималдық            |
|    |принципі.               |бойынша реттегіштердің |жылдамдықпен есепте    |
|    |3 сағат. Конспект       |аналитикалық  құрылымы.|динамикалық            |
|    |                        |3 сағат. Реферат       |бағдарламау.           |
|    |                        |                       |6 сағат.  Реферат      |
|5.  |Үзіліссіз есепте        |Стабилизация бойынша   |Импульстік сипаттама   |
|    |динамикалық бағдарламау |амплитуда-жиілік       |тұрақтандыру бойынша   |
|    |әдісі. Беллман теңдеу.  |сипаттамамалармен      |өздігінен бапталатын   |
|    |4 сағат. Реферат        |өздігінен бапталатын   |жүйелер.               |
|    |                        |жүйелер.               |7 сағат. Конспект      |
|    |                        |3,5 сағат. Реферат     |                       |
|6.  |Пассивтік адаптациямен  |Релейлік басқарумен    |Айнымалы құрылымымен   |
|    |жүйе.                   |автотербелістік        |басқару жүйелер.       |
|    |3 сағат. Реферат        |жүйелер.               |3 сағат. Конспект      |
|    |                        |3 сағат. Конспект      |                       |
|7.  |Басқару сапасын         |Жүйрік градиент        |Көпөлшемді             |
|    |тиімділеу негізінде     |алгоритм негізінде     |функциялардың экстремум|
|    |аналитикалық өздігінен  |адаптация.             |іздеу градиенттік      |
|    |бапталатын жүйелер. 3   |3 сағат. Конспект      |әдістер.               |
|    |сағат. Реферат          |                       |6 сағат. Конспект      |
|8.  |Градиент әдісі.         |Ең жүрдек түсу әдісі.  |Ньютонның жалпыланған  |
|    |3,5 сағат. Конспект     |3,5 сағат. Конспект    |әдісі.  3 сағат.       |
|    |                        |                       |Реферат                |
|9.  |Градиентің анықтау      |Ең кіші квадраттардың  |Тиімді бағалау         |
|    |әдістері.               |әдісі.                 |параметрлердің         |
|    |3 сағат. Конспект       |4 сағат. Реферат       |әдістері.              |
|    |                        |                       |4 сағат. Реферат       |
|10. |Максималдық шындыққа    |Байесовск бағалар.     |Минимакс бағалар.      |
|    |ұқсас әдісі. Конспект   |4 сағат. Реферат       |2 сағат. Конспект      |
|11. |Мәліметтер өңдеудің     |Жағдайлардың адаптивтік|Бағалардың салыстыру,  |
|    |адаптивтік әдістері.    |классификациясы.       |параметрлердің бағалау |
|    |4 сағат. Реферат        |2 сағат. Конспект      |әдістер бойынша        |
|    |                        |                       |эффективтік.           |
|    |                        |                       |2 сағат. Конспект      |

|ПОӘК                     |                         |                         |
|042–14.01.20.ХХ/02-2008  |____________ № 1 басылым |12 беттiң 9-сi           |


    7 ПӘН БОЙЫНША ОҚУ ПРОЦЕСІНІҢ КҮНТІЗБЕ ГРАФИГІ


7 кесте - «Тиімді және адаптивті жүйелер» пәні бойынша оқу процесінің
күнтізбе графигі.
|Апталар      |1                                                              |














|ПОӘК                     |                         |                         |
|042–14.01.20.ХХ/02-2008  |____________ № 1 басылым |12 беттiң 10-сi          |















































|ПОӘК                     |                         |                         |
|042–14.01.20.ХХ/02-2008  |____________ № 1 басылым |12 беттiң 11-сi          |















































|ПОӘК                     |                         |                         |
|042–14.01.20.ХХ/02-2008  |____________ № 1 басылым |12 беттiң 12-сi          |











Пәндер