Файл қосу

Бейнелеу өнерінен сабақтан тыс жұмыстарының түрлері әдістері




|ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ                |
|ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ СЕМЕЙ МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ                       |
|СМК құжатының 3-деңгейі   |ОӘК             |ОӘК 042-33.1.ХХ/01-2013    |
|ОӘК                       |№1 басылым      |                           |
|оқытушыға арналаған       |10.01.2013      |                           |
|«Бейнелеу өнерін өқыту    |                |                           |
|әдістемесі»               |                |                           |
|пәнінің жұмыстық          |                |                           |
|бағдарламасы              |                |                           |









                           ОҚУ - ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕН

                                    «Бейнелеу өнерін өқыту әдістемесі»


             5В010700 – «  Бейнелеу өнері және сызу» мамандығына


                          ОҚЫТУШЫҒА АРНАЛҒАН ПӘННІҢ


                            ЖҰМЫСТЫҚ БАҒДАРЛАМАСЫ

























                                  Семей2013

|ОӘК 042-Х.1.ХХ/01-2013  |№1 басылым 10.01.2013   |                        |

                                  Алғы сөз


1 әзірлеген

Құрастырған ___________  «10»     12    2013 ж.  Нысангалиева Б.Т.,
«Бейнелеу өнер және дизайн» кафедрасының  оқытушысы

2  ТАЛҚЫЛАНҒАН

2.1 «Бейнелеу өнері және дизайн» кафедрасының отырысында.
Хаттама № _____, «_____» ______________ 2013 ж.,
Кафедра меңгерушісі __________ / М.С. Мырзаканов/


2.2  Педагогикалық факультетінің оқу-әдістемелік бюросында
Хаттама № _____ , «_____» ______________ 2013 ж.,
Төраға ____________________ /                           /


3  БЕКІТІЛГЕН

Университетінің  оқу-әдістемелік  кеңесінің  отырысында  келісіліп,  баспаға
ұсынылды

Хаттама № ____,  «_____» ____________________ 2013 ж.
ОӘК төрайымы __________ /                              /


БІРІНШІ РЕТ ЕНГІЗІЛГЕН

























|ОӘК 042-Х.1.ХХ/01-2013  |№1басылым 10.01.2013    |                        |


                                   Мазмұны

|1 Қолдану саласы                                              |           |
|2 Нормативтік сілтемелер                                      |           |
|3 Жалпы жағдай                                                |           |
|4 Оқу бағдарламасының мазмұны                                 |           |
|5 Студенттің өздік жұмысына арналған тақырыптар               |           |
|6 Пән бойынша оқу – әдістемелік картасы                       |           |
|7 Оқу үрдесін кітаппен қамтамассыз ету картасы                |           |
|8 Әдебиет                                                     |           |


































|ОӘК 042-Х.1.ХХ/01-2013  |№1 басылым 10.01.2013   |                        |

1 ҚОЛДАНУ САЛАСЫ

 «Бейнелеу өнерін өқыту әдістемесі» пәні  бойынша  5В010700  –  «   Бейнелеу
өнері және сызу»   мамандығына  арналған  оқу-әдістемелік  кешен   Студентер
көркемдік-әстетикалық білімнің мазмұны мен бейнелеу өнерін оқыту  әдістемесі
ұлттың     өзі-өзі     тануына,әлемдік     және     ұлттық     тарихи-мәдени
мұраларды,бейнелеу өнерінің  тарихы  мен  түрлері,оқыту  әдістемесі  бойынша
алған білімдерді педагогикалық салада пайдалану.

2 НОРМАТИВТІК СІЛТЕМЕЛЕР

     «Бейнелеу өнерін өқыту әдістемесі» осы  пәннің  оқу-әдістемелік  кешені
келесі  құжаттардың  ұсынымдарымен  және  талаптарына  сәйкес  берілген  пән
бойынша оқу процесін ұйымдастыру тәртібін белгілейді және жасайды:

-    5В010700 – «  Бейнелеу өнері және  сызу»      мамандықтағы  мемлекеттік
жалпы  міндетті  білім   стандарты    ГОСО   РК   3.08.020-2006,   Қазақстан
республикасының білім және ғылым министрлігінің   3  августа  2006г,  №  337
бұйрығы  бойынша әрекетке енгізілді және бекітілді.

3 ЖАЛПЫ ЖАҒДАЙ

3.1 Пән мазмұнының қысқаша жазылуы

   Студентер көркемдік-әстетикалық  білімнің  мазмұны  мен  бейнелеу  өнерін
оқыту әдістемесі ұлттың өзі-өзі тануына,әлемдік  және  ұлттық  тарихи-мәдени
 мұраларды,бейнелеу өнерінің тарихы  мен  түрлері,оқыту  әдістемесі  бойынша
алған білімдерді педагогикалық салада пайдалану.

3.2 Курстың пәнді оқытудағы мақсаты
   -бейнелеу өнері арқылы  сабақта  ,  сабақтан  тыс  жұмыстарда  оқыту  мен
тәрбиелеудің ғылыми-теориялық негіздерін және оқыту әдіс-тәсілдерін ашу.
   -бейнелеу сауаттылығының негіздері мен графика кескіндеме,мүсіндеу,сәндік
сурет,көркем  құрастырудың  мәнерлі  құралдарын  пайдалана  білу  дағдыларын
қалыптастыру.
   -қазіргі талаптарға сай сабақты жоспарлау және ұйымдастыру.
   - педагогикалық  озық  іс-тәжірибелелермен  таныстыру  және  оған  талдау
жасау жолдарын көрсету.





|ОӘК 042-Х.1.ХХ/01-2013  |№1 басылым 10.01.2013   |                        |



3.4 Пәнді негізгі оқыту барысы  Бағдарлама  әдістемені  ғылыми  пән  ретінде
мектепте  бейнелеу  өнерін  практикалық  жүйесінде  оқытудың  психалогиямен,
педагогикамен   тығыз   байланысты    екендінін    қарастырады.    Қазақстан
Республикасының  азаматтарын  патриоттық  сезімге  тәрбиелеуге,  эстетикаға,
тәрбиеге, Қазақстан халықтарының мәдениеттерін оқытуға аса мән берген.

3.5 Оқу нәтижесі
Студент пәнді оқып тамандағанда:
- білу -бейнелеу өнерінің түрлері мен жанрлары;
- игеру бейнелеу сауаттылығының негізі;
-қабылдау -бейнелеу өнерінің тарихы;
істей алу -бейнелеу өнерінің пәнін оқыту әдістемесі тәжірибеде пайдалану.
 ұғу - бұл пән адамның білімін кенейтеді;

3.6 Курстың пререквизиттері:
-педагогика және психалогия пәнінің негізі сұрақтары бойынша білімдер
-сурет ,кескіндеме, композитция, мүсін,  сәндік  қолданбалы  өнер  сұрақтары
бойынша білімдер.
3.7 Курстың постреквизиттері:
-бейнелеу өнерін оқыту әдістеме аймағы бойынша негізгі  теориялық  білімдер.
Өнер жайлы жаңа мазмұндағы білім және оқушыларды оқытудағы жаңа  әдістемелік
білім.
-Шығармашылық жұмыстарды орындау;
-Педагогикалық тәжірибе;
-Кәсіптік білім;

3.7 Оқу жоспарынан алынған
                                                                     Кесте 1
|Курс                    |Семестр                 |Кредиты                 |


4 ОҚУ ПӘННІҢ МАЗМҰНЫ
                                                                     Кесте 2
|Тақырыптың аты және мазмұны                                 |Сағаттар    |
|                                                            |саны        |
|1                                                           |2           |
|Тәжірибелік жұмыс                                                         |
| Кеңес дәуіріндегі бейнелеу өнерін мектепте оқыту           | 1          |
|әдістемесінің дамуы.                                        |            |
| 20-ғасырдың 60-70 жылдарындағы Ресейдегі бейнелеу өнерін   | 1          |
|оқыту әдістемесін тереңірек карастырып, үлес қосқан         |            |
|әдіскерлер.                                                 |            |
| Қазақстан Республикасының және Ресей бейнелеу өнеріне жаңа | 2          |
|буын оқулықтарына және бағдарламарына тереңірек анализдік   |            |
|талдау жасау.                                               |            |
| Бейнелеу өнері бойынша оқу-тәрбие процесттерін жүйелі      | 2          |
|жоспарлау.                                                  |            |
| Бейнелеу өнері пәніндегі әр-түрлі іс-әректтерді оқып  оқып |            |
|меңгертудегі ғылыми негіздер.                               |2           |
| Сынып сағаттарын өткізудегі әдістемелік жолдары            | 1          |
|Бейнелеу өнерін үйірме  жұмыстарын ұйымдастырып ,тиімді     |1           |
|өткізу.                                                     |            |
|1,6 сыныптарда нұсқадан қарап сурет салуда сабақтары жүйелі |1           |
|талдау жасай отырып өткізу және оның дайындығы.             |            |
|Мектепте тақырыптық сурет салдыруда  және  композиция       |1           |
|сабақтардың әдістемелік  дайындығы және тиімді өткізілуі.   |            |
|Сәндік қолданбалы өнер  сабақтардың әдістемесі  және        |1           |
|талдаулары.                                                 |            |
|Қоршаған орта сұлулығын ұғынып     және талдаулары.         |1           |
|Сабақтағы бейнелеу өнерінің түрлері және әр  түрлі көркем   |1           |
|материалдарын қолдану.                                      |            |
|Барлығы:                                                    |15          |
|6 семестр                                                   |            |
| Бейнелеу  өнерінен әр түрлі жұмыс істеу бойынша сабақ      |   2        |
|жүргізу әдістемесінің ерекшіліктері.                        |            |
| Қағаз пластикасы бойынша сабақтарды жүргізу әдістемесі.    |3           |
|Акварельмен жұмыс істеу сабақтарын жүргізу                  |3           |
|әдістемесі.1,монотипия  техникасында 5-7 жұмыс істеу . 2.   |            |
|Жіп көмегімен істелінген 3-5 оттиск жұмыстарын жасау        |            |
| . Мүсін бойынша сабақтарды жүргізу әдістемесі: Дымково     |3           |
|ойыншығын жасау.                                            |            |
| Қазақстан сәндік қолданбалы өнер бойынша сабақтарды жүргізу| 2          |
|әдістемесі.                                                 |            |
|Көрнекілік құралдар жасау әдістемесі                        | 2          |
| Барлығы:                                                   | 15         |


5 ӨЗДІК ЖҰМЫСЫНА АРНАЛҒАН ТАҚЫРЫПТАР ТІЗІЛІМІ

   1. Орта мектептегі сәндік қолданбалы қол өнері сабақтарының мақсаты мен
      талаптары.

   2. Графика сабақтарының мақсаты мен талаптары әсерлі бейнелеу құралдары.

   3. Қиял сурет сабақтарының мақсаты мен талаптары.

   4. Бейнелеу өнері шығармаларын қабылдау сабақтарының мақсаты мен
      талаптары.

   5. Бейнелеу өнері сабақтарында аудио-визуалды дидатикалық оқыту
      құралдарын қолдану.

   6. Бейнелеу өнері сабақтарын оқытудағы дидатикалық құралдар.

   7. Орта мектепте бейнелеу өнерін оқыту принциптері мен әдістері.

   8. Орта мектепте бейнелеу өнерін оқытудың мақсаты мен талаптары.

   9. Сәндік қолданбалы қызмет сабақтарын жүргізу әдістемесі.

  10. Ермексазбен (пластилин) мүсіндеу сабақтарын жүргізу әдістемесі.

  11. Натурадан сурет салу сабақтарын жүргізу әдістемесі.

  12. Кескіндеме сабақтарын жүргізу әдістемесі.

  13. Мұғалімнің бейнелеу өнерінен оқу – әдістемелік жұмысын жоспарлау
      түрлері.

  14. Бейнелеу өнерінен сабақтан тыс жұмыстарының түрлері әдістері.

  15. Натураға қарап сурет салу әдістері.

  16. Бейнелеу өнері сабақтарындағы сәндік құрастыру қызметтері.

  17. Бейнелеу өнері сабақтарында халықтық көркем өнімдерімен таныстыруға
      оқытуға қойылатын талаптар.

  18. Мектептегі бейнелеу өнері кабинеті.







|ОӘК 042-Х.1.ХХ/01-2013  |№1 басылым 10.01.2013   |                        |


6 ПӘН БОЙЫНША ОҚУ - ӘДІСТЕМЕЛІК КАРТА

                                                                     Кесте 3
|Тақырыбы                            |Көрнекті құрал, |Өздігінен оқуға|Бақылау  |
|                                    |ТОҚ,плакаттар,  |арналған       |түрі     |
|                                    |зертханалық     |сұрақтар       |         |
|                                    |стенд           |               |         |
|Дәріс |Тәжірибе жұмысы      |Зертхан|                |               |         |
|      |                     |алық   |                |               |         |
|      |                     |жұмыс  |                |               |         |
|1     |2                    |3      |4               |5              |6        |
|      | Кеңес дәуіріндегі   |       | Слайд          | реферат       |Жұмысты  |
|      |бейнелеу өнерін      |       |                |               |тапсыру. |
|      |мектепте оқыту       |       |                |               |         |
|      |әдістемесінің дамуы. |       |                |               |         |
|      |  20-ғасырдың 60-70  |       | Слайд          | реферат       |Жұмысты  |
|      |жылдарындағы         |       |                |               |тапсыру. |
|      |Ресейдегі бейнелеу   |       |                |               |         |
|      |өнерін оқыту         |       |                |               |         |
|      |әдістемесін тереңірек|       |                |               |         |
|      |карастырып, үлес     |       |                |               |         |
|      |қосқан әдіскерлер.   |       |                |               |         |
|      | Қазақстан           |       | Бағдарламалар  |               |Жұмысты  |
|      |Республикасының және |       |көрнекілігі     |Күнтізбелік-тақ|тапсыру. |
|      |Ресей бейнелеу       |       |                |ырыптық жоспар |         |
|      |өнеріне жаңа буын    |       |                |               |         |
|      |оқулықтарына және    |       |                |               |         |
|      |бағдарламарына       |       |                |               |         |
|      |тереңірек анализдік  |       |                |               |         |
|      |талдау жасау.        |       |                |               |         |
|      | Бейнелеу өнері      |       |Оқулықпен жұмыс |  Конспект     |Жұмысты  |
|      |бойынша оқу-тәрбие   |       |М.Мүқашев,А.Сейт|               |тапсыру. |
|      |процесттерін жүйелі  |       |имов,Н.Хамзин.  |               |         |
|      |жоспарлау.           |       |Бейнелеу өнерін |               |         |
|      |                     |       |оқыту әдістемесі|               |         |
|      |                     |       |«Фолиант»       |               |         |
|      |                     |       |баспасы 2008    |               |         |
|      | Сынып сағаттарын    |       | Оқулықпен жұмыс| Сынып сағаты  |Жұмысты  |
|      |өткізудегі           |       |М.Мүқашев,А.Сейт|               |тапсыру. |
|      |әдістемелік жолдары  |       |имов,Н.Хамзин.  |               |         |
|      |                     |       |Бейнелеу өнерін |               |         |
|      |                     |       |оқыту әдістемесі|               |         |
|      |                     |       |«Фолиант»       |               |         |
|      |                     |       |баспасы 2008    |               |         |
|      |                     |       | Оқулықпен жұмыс| Үйірме жоспары|Жұмысты  |
|      |Бейнелеу өнерін      |       |М.Мүқашев,А.Сейт|               |тапсыру. |
|      |үйірме  жұмыстарын   |       |имов,Н.Хамзин.  |               |         |
|      |ұйымдастырып ,тиімді |       |Бейнелеу өнерін |               |         |
|      |өткізу.              |       |оқыту әдістемесі|               |         |
|      |                     |       |«Фолиант»       |               |         |
|      |                     |       |баспасы 2008    |               |         |
|      |1,6 сыныптарда       |       |Сабақ жоспарлары|Сабақ жоспары  |Жұмысты  |
|      |нұсқадан қарап сурет |       |слайд           |               |тапсыру. |
|      |салуда сабақтары     |       |                |               |         |
|      |жүйелі талдау жасай  |       |                |               |         |
|      |отырып өткізу және   |       |                |               |         |
|      |оның дайындығы.      |       |                |               |         |
|      | Мектепте тақырыптық |       |Оқулықпен жұмыс |Сабақ жоспары  |Жұмысты  |
|      |сурет салдыруда  және|       |М.Мүқашев,А.Сейт|               |тапсыру. |
|      |композиция           |       |имов,Н.Хамзин.  |               |         |
|      |сабақтардың          |       |Бейнелеу өнерін |               |         |
|      |әдістемелік          |       |оқыту әдістемесі|               |         |
|      |дайындығы және тиімді|       |«Фолиант»       |               |         |
|      |өткізілуі.           |       |баспасы 2008    |               |         |
|      | Сәндік қолданбалы   |       |Оқулықпен жұмыс |Сабақ жоспары  |Жұмысты  |
|      |өнер  сабақтардың    |       |М.Мүқашев,А.Сейт|               |тапсыру. |
|      |әдістемесі  және     |       |имов,Н.Хамзин.  |               |         |
|      |талдаулары.          |       |Бейнелеу өнерін |               |         |
|      |                     |       |оқыту әдістемесі|               |         |
|      |                     |       |«Фолиант»       |               |         |
|      |                     |       |баспасы 2008    |               |         |
|      | Қоршаған орта       |       |Оқулықпен жұмыс |Конспект       |Жұмысты  |
|      |сұлулығын ұғынып     |       |М.Мүқашев,А.Сейт|               |тапсыру. |
|      |және талдаулары.     |       |имов,Н.Хамзин.  |               |         |
|      |                     |       |Бейнелеу өнерін |               |         |
|      |                     |       |оқыту әдістемесі|               |         |
|      |                     |       |«Фолиант»       |               |         |
|      |                     |       |баспасы 2008    |               |         |
|      | Сабақтағы бейнелеу  |       |Слайд           |Слайд тапсыру  |Жұмысты  |
|      |өнерінің түрлері және|       |                |               |тапсыру. |
|      |әр  түрлі көркем     |       |                |               |         |
|      |материалдарын        |       |                |               |         |
|      |қолдану.             |       |                |               |         |
|6семес| Бейнелеу  өнерінен  |       |Слайд           |Конспект       |Жұмысты  |
|тр    |әр түрлі жұмыс істеу |       |                |               |тапсыру. |
|      |бойынша сабақ жүргізу|       |                |               |         |
|      |әдістемесінің        |       |                |               |         |
|      |ерекшіліктері.       |       |                |               |         |
|      | Қағаз пластикасы    |       |Слайд,          | Оригами       |Жұмысты  |
|      |бойынша сабақтарды   |       |материалдар     |               |тапсыру. |
|      |жүргізу әдістемесі.  |       |                |               |         |
|      |Акварельмен жұмыс    |       |Слайд-монотипия |Монотипияны    |Жұмысты  |
|      |істеу сабақтарын     |       |                |орындау        |тапсыру. |
|      |жүргізу              |       |                |               |         |
|      |әдістемесі.1,монотипи|       |                |               |         |
|      |я  техникасында 5-7  |       |                |               |         |
|      |жұмыс істеу . 2. Жіп |       |                |               |         |
|      |көмегімен істелінген |       |                |               |         |
|      |3-5 оттиск жұмыстарын|       |                |               |         |
|      |жасау                |       |                |               |         |
|      | Мүсін бойынша       |       |Слайд-Дымков    |Жұмысты        |Жұмысты  |
|      |сабақтарды жүргізу   |       |ойыншықтары     |орындау.       |тапсыру. |
|      |әдістемесі: Дымково  |       |                |               |         |
|      |ойыншығын жасау.     |       |                |               |         |
|      | Қазақстан сәндік    |       |Ою-өрнек        | Ою-өрнектер   |Жұмысты  |
|      |қолданбалы өнер      |       |буклеты,таблица |түрі.          |тапсыру. |
|      |бойынша сабақтарды   |       |                |               |         |
|      |жүргізу әдістемесі.  |       |                |               |         |
|      | Көрнекілік құралдар |       |көрнекіліктер   | Жұмыс тапсыру.|Жұмысты  |
|      |жасау әдістемесі     |       |                |               |тапсыру. |

7 ОҚУ – МЕТОДИКАЛЫҚ ӘДЕБИЕТ КАРТАСЫМЕН ҚАМТАМАСЫЗ ЕТУ
                                                                     Кесте 4
|Оқу - методикалық әдебиеттің аты   |Экземпляр |Оқушылар   |Қамтамасыз ету    |
|және авторлары                     |саны      |саны       |пайызы            |
| М.Мүқашев,А.Сейтимов,Н.Хамзин.    |2         |4          |50                |
|Бейнелеу өнерін оқыту әдістемесі   |          |           |                  |
|«Фолиант» баспасы 2008             |          |           |                  |
| Ростовцев Н.Н. Методика           |5         |4          |100               |
|преподавания изобразительного      |          |           |                  |
|искусства в школе. Уч. Пособие лля |          |           |                  |
|ХГФ в пединститутах. М., 1998г     |          |           |                  |
| 10.Сервер.Ф.А. Акварель для       |1         |4          |25                |
|начинающих. Москва                 |          |           |                  |
|.АСТ.Астрель.,2006                 |          |           |                  |


8 ӘДЕБИЕТ
8.1.Ростовцев Н.Н. Методика преподавания изобразительного искусства в
школе. Уч. Пособие лля ХГФ в пединститутах. М., 1998г
8.2.Ростовцев Н.Н. История методов обучения рисованию. Зарубежная школа
рисунка. М., 1981
8.3. Ростовцев Н.Н.история методов обучения рисования. Русская и советская
школа рисунка. Уч. Пособие. М.,1982г.
8.4. Кузин В.С. Основы обучнеия ИЗО искусства и методика его преподавания в
начальных классах. М.1984г.
8.5. Кузин В.С. ИЗО искусство и методика преподавания в начальных классах.
Мю, 1984г.
8.6. Ростовцев Н.Н. Методика преподавания изобразительного искусства в
школе. М.,1980г.
8.7.М.Мүқашев,А.Сейтимов,Н.Хамзин. Бейнелеу өнерін оқыту әдістемесі
«Фолиант» баспасы 2008
8.8.Қ. Сарбағысов,Ә.Төлебаев. Жас суретшігі көмек.-А.,2000
8.9.Синеглазова М.А. Распишем ткань сами.-М.,2000
8.10.Сервер.Ф.А. Акварель для начинающих. Москва .АСТ.Астрель.,2006
8.11.Қ.Болатбаев,Е.Қосбармақов,А.Еркебай. Өнер.-Алматы .Мектеп,2006

                             Қосымша әдебиеттер:

8.12.Сокольникова  Н.М.  Изобразительное  искусство  в  4ч.  Ч  1-4.  Основы
рисунка. Основы живописи. Основы композиции, Краткий словарь  художественных
терминов. Уч. Пособие для 5-8 кл. Обнииск. 1996г.
8.13. Шпиклова Т.Я. Народное искусство на уроках
декоративного рисования.Пособие для учителей. М.,1976г.
8.14. Костерин Н.П. Учебное рисование. М.,1984г.


Пәндер