Файл қосу

сабақты - білуге - жайлы - заңы - кәсіби - сөжо - жұмысты



|ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ                        |
|СЕМЕЙ ҚАЛАСЫНЫҢ ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ                                              |
|МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ                                                      |
|3 деңгейдегі СМЖ құжаты    |ПОӘК                   |                           |
|                           |                       |                           |
|                           |                       |ПОӘК 042–18-9.1.01/02-2013 |
|ПОӘК                       |                       |                           |
|«Мамандыққа кіріспе»       |18.09.2013 ж.          |                           |
|пәнінен студенттерге       |№ 1 басылым            |                           |
|арналған пәннің            |                       |                           |
|бағдарламасы               |                       |                           |













                        ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ


            5В073200 «Стандарттау, сертификаттау және метрология


                    (салалар бойынша)» мамандығы бойынша

                        «Мамандыққа кіріспе» пәнінен
                            СТУДЕНТТЕРГЕ АРНАЛҒАН
                             ПӘННІҢ БАҒДАРЛАМАСЫ


































                                    Семей


                                     2013







                                  Алғы сөз


    1 ӘЗІРЛЕГЕН
    Құрастырушы т.ғ.к., «Стандарттау және биотехнология»  кафедрасының  аға
оқытушысы Төлеубекова С.С.


    2 ТАЛҚЫЛАҒАН
    2.1  Семей  қаласының  Шәкәрім  атындағы  мемлекеттік   университетінің
«Стандарттау және биотехнология» кафедрасының отырысында


    «29» тамыз 2013 ж., № 1 хаттама


    Кафедра меңгерушісі ___________ Ж. Кәкімова


    2.2  Инженерлі-технологиялық  факультеттің  оқу-әдістемелік   бюросының
мәжілісінде


    «12» қыркүйек 2013 ж., № 1 хаттама


    Төрайымы_____________ С. Төлеубекова


    3 БЕКІТІЛГЕН
    Университеттің   Оқу-әдістемелік   кеңесінің    мәжілісінде    шығаруға
мақұлданған және ұсынылған


    «18» қыркүйек 2013 ж., № 1 хаттама


    Оқу-әдістемелік кеңесінің төрайымы  ___________ Г. Искакова


    4 АЛҒАШҚЫ РЕТ ЕНГІЗІЛГЕН



























                                   Мазмұны



    |1   |Жалпы ережелер                                                    |4   |
|2   |Пәннің мазмұны мен сабақтардың түрлері бойынша сағаттарды үлестіру|    |
|    |                                                                  |6   |
|3   |Пәнді меңгеруге арналған әдістемелік ұсыныстар                    |7   |
|4   |Курстың форматы                                                   |8   |
|5   |Курстың саясаты                                                   |8   |
|6   |Бағаларды қою саясаты                                             |8   |
|7   |Әдебиеттер                                                        |10  |



1 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР


    1.1  Оқытушылар мен пән туралы жалпы мәліметтер
Төлеубекова Сандуғаш Сайлауқызы, т.ғ.к., аға оқытушы
«Стандарттау және биотехнология» кафедрасы
Қатынасу ақпараты тел.35-46-02, оқу ғимараты № 9, № 304 кабинеті
Сабақ өткізілетін орындары -  № 301, 302 аудиториялар
Пән бойынша кредитердің саны 3

    1.2 Пәннің қысқаша мазмұны
     Шәкәрім  атындағы  университет  жайлы  тарихи  мағлұматтар.  Қазақстан
Республикасыныың жоғары білім беру жүйесі. 5В073200 мамандығы бойынша  маман
даярлаудың  жалпы  сипаттамасы.  Мамандықтың   оқу   жоспары.   Стандарттау,
метрология,  сертификаттау,  сапа  аудиті  және  т.б.  пәндер  жайлы   жалпы
түсінік.


    1.3  Осы   курстың   мақсаты   студенттердің   5В073200   «Стандарттау,
сертификаттау және метрология (салалар бойынша)»  мамандығының  түлектерінің
кәсіби қызметі жайлы білім алуы болып табылады.


    1.4   Осы  курсты  оқудың  негізгі  мәселесі   -   жоғары  сапаға  және
қауіпсіздікке бағытталған өнімге (қызметке), технологиялық процесс пен  оның
жасалуына, метрологиялық қамсыздандыруда қойылатын талаптар мен  ережелердің
орындалуын  бақылау  мен  іске  асырылуында,   бекітілуінде   әрекет   етуші
заңдылықтарды зерттеу.


    1.5 Пәнді оқу нәтижесінде студент келесілерді білуге міндетті:
       - кәсіби қызметтер түрлерін білуге, кәсіби қызмет объектісін  білуге,
мамандықтың  кәсіби-білім  беру  бағдарламасының  мазмұнын,  кәсіби   қызмет
мәселелерін білуге;
    - өзіндік жұмыстарды орындай ала білуге, рефераттарды  безендіре  білу,
стандарттау,  метрология  және  сертификаттау   саласындағы   отандық   және
шетелдік тәжірибені зерттеп және жүйелей білуге;
    -  мамандықтың  жалпыға  міндетті  мемлекеттік   стандартының   негізгі
ережелерін білуге;
    - терминологияны  білім  беру  саласында  да  сондай  -ақ  стандарттау,
метрология және сертификаттау саласында да қолдана білу;
    - ҚР білім беру саласындағы бірыңғай саясатты,   ҚР  техникалық  реттеу
саласындағы заңдарын түсіне білуі керек;
    - Шәкірім атындағы университеттің тарихы мен құрылымы жайлы  мағлұматта
болуы,   сабақтардың  түрі  мен  жүргізілуі  жайлы,   отандық   тәжірибедегі
стандарттау,  метрология   және   сертификаттау   саласындағы    нормативтік
құжаттама жайлы білуге;
    -  ғылыми,  ғылыми-техникалық,  нормативтік  құжаттамамен   тәжірибелік
жұмыстар жасай білуі керек.


    1.6 Курстың пререквизиттері: жоқ.


    1.7  Курстың постреквизиттері:
    1.7.1 Стандарттау,
    1.7.2 Сертификаттау,
    1.7.3 Метрология,
    1.7.4 Аккредиттеу,
    1.7.5 Өндірістегі метрологиялық қамтамасыз ету,
    1.7.6 Сапа аудиті,
    1.7.7 Дипломдық жұмыс.


    2 ПӘННІҢ МАЗМҰНЫ ЖӘНЕ САБАҚТАР БОЙЫНША САҒАТТАРДЫ ҮЛЕСТІРУ
                                                                     1 кесте

|Тақырыптың атауы                          |Сағаттар саны                    |
|                                          |дс     |спс     |сөжо    |сөж     |
|1                                         |2      |3       |4       |5       |
|Кіріспе                                   |2      |        |        |2,5     |
|Семей қаласының Шәкәрім атындағы          |       |1       |1,5     |2,5     |
|мемлекеттік университеті                  |       |        |        |        |
|ҚР жоғары білім беру жүйесі               |3      |        |        |2,5     |
|ҚР жоғары білім жүйесі                    |       |1       |1,5     |2,5     |
|5В073200 мамандығы бойынша мемлекеттік    |  1    |        |        |2,5     |
|жалпығабілім стандарты                    |       |        |        |        |
|Жоғары оқу орынындағы оқу үрдісі          |       |1       |1,5     |2,5     |
|Студенттердің ғылыми-зерттеу жұмысы       |4      |        |        |2,5     |
|Студенттердің ғылыми-зерттеу жұмысы       |       |1       |1,5     |2,5     |
|Өнертапқыш қызметі                        |       |1       |1,5     |2,5     |
|Метрология негіздері                      |6      |        |        |2,5     |
|Өлшем бірлігін қамтамасыз ету туралы ҚР   |       |1       |1,5     |2,5     |
|заңы                                      |       |        |        |        |
|Физикалық шамалардың эталондары           |       |1       |1,5     |2,5     |
|Өндірістегі метрологиялық қамтамасыз ету  |       |1       |1,5     |2,5     |
|Халықаралық электротехникалық комиссия    |1      |        |        |2,5     |
|Стандарттау негіздері                     |3      |        |        |2,5     |
|Техникалық реттеу туралы ҚР заңы          |       |1       |1,5     |2,5     |
|(стандарттау саласында)                   |       |        |        |        |
|Мемлекетаралық стандарттау                |       |1       |1,5     |2,5     |
|1                                         |2      |3       |4       |5       |
|Халықаралық стандарттау                   |1      |        |        |2,5     |
|Халықаралық стандарттау                   |       |1       |1,5     |2,5     |
|Өңірлік стандарттау                       |1      |        |        |2,5     |
|Сертификаттау негіздері                   |3      |        |        |2,5     |
|Техникалық реттеу туралы ҚР заңы          |       |1       |1,5     |2,5     |
|(сертификаттау саласында)                 |       |        |        |        |
|Аудит жайлы түсінік                       |3      |        |        |2,5     |
|Ішкі аудит                                |       |1       |1,5     |2,5     |
|Сыртқы аудит                              |       |1       |1,5     |2,5     |
|Аккредиттеу жайлы түсінік                 |2      |        |        |2,5     |
|Аккредиттеу                               |       |1       |1,5     |2,5     |
|Жиыны:                                    |30     |15      |22,5    |67,5    |


    3 ПӘНДІ МЕҢГЕРУГЕ АРНАЛҒАН ӘДІСТЕМЕЛІК ҰСЫНЫСТАР
      Өздік жұмыс   «Мамандыққа  кіріспе»  пәнінде  маңызды   бөлігі  болып
табылады және де басқа аудиториялық  дайындықпен толтырылады. Өздік  жұмыста
бөлек әр түрлі теориялық  бөлімдерді  оқуда,  тақырыптар  бойынша  есептерді
шығарғанда, сонымен қатар есептік-графикалық тапсырмаларды және  жеке  сұрақ
қатарларын ғылыми оқыту кірістіріледі. Өздік жұмысқа  бақылау  ауызша  түрде
және жазбаша сұрау, коллоквиум, тест, есептік-графиктік  жұмыстарды  қорғау,
сұхбаттасу, сонымен қатар талқылау және рефераттарды  қорғау  арқылы  жүзеге
асады.
     Әр түрлі жұмыстарды орындау барысында  міндетті түрде  жүйеде берілген
әдебиеттермен шектелмеу керек. Каталог қарау барысында қарастырылып  отырған
тақырыпқа келетін аттарға жолығуымыз мүмкін. Міне, сол  жолықтырғандарымызды
бірнешеуі жарап қалуы әбден мүмкін.
    Сонымен қоса,  тақырыппен  байланысқан  немесе  сол  тақырыпқа  келетін
кітаптағы  библиографиялық  нұсқаулықтарға  қарайласуымыз  керек.  Онда  біз
керек тақырыптың басқа қандай кітапта бар екендігі  туралы  ақпарат  алуымыз
мүмкін. Құнды ақпаратты нұсқаушы мақалалардан  сызып  алуымызға  болады.  Ол
нұсқаулықтан керекті, қызықтыратын мақалаларды шыққаны туралы  ақпарттарымен
алуымызға  және  содан  кейін  керекті  номерларымызға  тапсырыс  беруімізге
болады.
    Басты көмекші ретінде компьютерлік жүйе Internet атқарады. Онда ешқашан
мақала болып шықпаған ақпарттарды кездестіруімізге болады.
    Тез және дұрыс керекті әдебиетті таңдау  үшін  ғылыми  және  студенттік
кітапханаларды  және  кітап  іздеу  механизмін  жақсы  білу  қажет.  Керекті
әдебиет  тізімі  университет  кітапханасында   болмаған   жағдайда   ғылыми-
техникалық немесе қалалық кітапханаға жүгіну керек.
    Тағы бір жұмыс түрі реферат болып табылады.  Студенттердің  рефератында
сол тақырып бойынша бірнеше көздерден алынып жинақтырылған негізгі  мазмұнын
тиянақты жеткізу жеткілікті.
    Мәтінде тақырыпқа келмейтін артық ақпараттар болмауы  шарт.  Рефераттың
мазмұнының сәйкестігі негізгі бағалаудың критериінің бірі болып табылады.
    Рефераттың құрылуы алдына қойылған мақсаттар есебінен  жүреді.  Реферат
титулды бет, мазмұны, кіріспе, негізгі  бөлік,  қорытынды  және  қолданылған
әдебиеттер тізімінен тұрады.

      4 КУРСТЫҢ ФОРМАТЫ


      Семестр кезінде студенттерге  оқу жоспарына сәйкес 30 тәжірибелік және
курсқа сәйкес 15 дәріс оқылады.
      Курстағы  өзіндік  жұмысты  былай  жүргізу  ұсынылады.  Курстың  әрбір
тақырыбынан ұсынылған әдебиеттерді  оқып,  оның  теориялық  негіздеріне  көп
тоқталмай, талқыланатын сұрақтарға жалпы түсінік қалыптастыру керек.
      Содан кейін  материалды  толығымен  меңгеруге  көшу  керек:  теориялық
жағдайларды меңгеру, негізгі мәліметтердің қажет жерлерін еске  сақтау  үшін
жұмыс дәптерін жүргізген дұрыс.
      Курсты меңгеру  кезінде студент өткен материалдарды жақсы меңгеру үшін
 реферат түріндегі СОӨЖ  және СӨЖ  алынады.

      5 КУРСТЫҢ САЯСАТЫ


      Осы курсты меңгеруде студент жүйелі түрде  өзі дайындалу керек,  қажет
болған жағдайда  оқытушыдан көмек сұраса болады. Порталға  жиі  кіру  керек.
Оқытушының  жұмыс  бағдарламасындағы  методикалық  ұсыныстарын   тәжірибелік
сабақта мұқият оқыңыздар. Тек қана дәріс  материалдарымен  шектеліп  калмай,
басқа  да  әдебиеттерді,  электронды  ресурстарды   қолданыңыздар.   Алдымен
бірінші модульды меңгеріп,  тапсырмасын  орындаңыз,  кейін  келесі  модульге
көшіңіз. Әрбір бақылау тапсырмасын уақытында орындап, тексеруге беру  керек,
аралық тесттерді уақытында өту керек. Бақылау мерзімдері –  1-7  апталардағы
тапсырмалар мен тесттерге 7 –ші аптаның соңы қалғандары 15 аптада.



        6 БАҒАЛАРДЫ ҚОЮ САЯСАТЫ


      Әрбір студент қорытынды бағасы жақсы болуы үшін әр пәннен бір мөлшерде
ұпай сандарын жинау керек. Ұпайдың максималды саны:
1-7 апталардағы  бірінші рейтинг қорытындысында -300 ұпай,
8-15 апталардағы екінші рейтинг қорытындысына- 300 ұпай,
Пән бойынша семестрдағы максимальды ұпай саны -600.

      «Мамандыққа кіріспе» пәні бойынша балдарды бөлу кестесі
                                                                     2 кесте
|Апта  |Бақылау түрі                 |Жалпы балл       |Ескертпе         |
|1     |2                            |3                |4                |
|1-7   |1 – 7 аптаға дейін барлық    |30               |                 |
|      |аудиториялық сабаққа қатысу  |                 |                 |
|1     |                             |0                |                 |
|2     |№ 1 тәжірибелік сабақты      |15               |Ауызша сабақ     |
|      |қорғау                       |                 |сұрау            |
|      |№ 1 СӨЖ                      |25               |СӨЖ              |
|3     |№ 2 тәжірибелік сабақты      |15               |Ауызша сабақ     |
|      |қорғау                       |                 |сұрау            |
|      |№ 1 СӨЖО                     |20               |Жұмысты қорғау   |
|4     |№ 3 тәжірибелік сабақты      |15               |Ауызша сабақ     |
|      |қорғау                       |                 |сұрау            |
|      |№ 2 СӨЖ                      |25               |СӨЖ              |
|5     |№ 4 тәжірибелік сабақты      |15               |Ауызша сабақ     |
|      |қорғау                       |                 |сұрау            |
|      |№ 2 СӨЖО                     |20               |Жұмысты қорғау   |
|6     |№ 5 тәжірибелік сабақты      |15               |Ауызша сабақ     |
|      |қорғау                       |                 |сұрау            |
|      |№ 3 СӨЖ                      |25               |СӨЖ              |
|7     |Аралық бақылау               |80               |Тесттер          |
|1 – 7 аптаға дейін оқудың нәтижелері |300              |                 |
|бойынша балдардың жиыны              |                 |                 |
|8-15   |8 – 15 аптаға дейін барлық   |30               |                 |
|       |аудиториялық сабаққа қатысу  |                 |                 |
|8      |                             |0                |                 |
|9      |№ 6 тәжірибелік сабақты      |15               |Ауызша сабақ     |
|       |қорғау                       |                 |сұрау            |
|       |№ 4 СӨЖ                      |20               |СӨЖ              |
|10     |№ 7 тәжірибелік сабақты      |15               |Ауызша сабақ     |
|       |қорғау                       |                 |сұрау            |
|       |№ 3 СӨЖО                     |15               |Жұмысты қорғау   |
|11     |№ 8 тәжірибелік сабақты      |15               |Ауызша сабақ     |
|       |қорғау                       |                 |сұрау            |
|       |№ 4 СӨЖ                      |20               |СӨЖ              |
|12     |№ 9 тәжірибелік сабақты      |15               |Ауызша сабақ     |
|       |қорғау                       |                 |сұрау            |
|       |№ 4 СӨЖО                     |15               |Жұмысты қорғау   |
|13     |№ 10 тәжірибелік сабақты     |15               |Ауызша сабақ     |
|       |қорғау                       |                 |сұрау            |
|       |№ 5 СӨЖ                      |20               |СӨЖ              |
|1      |2                            |3                |4                |
|14     |№ 11 тәжірибелік сабақты     |15               |Ауызша сабақ     |
|       |қорғау                       |                 |сұрау            |
|       |№ 5 СӨЖО                     |10               |Жұмысты қорғау   |
|15     |Қорытынды бақылау            |80               |Тесттер          |
|8 – 15 аптаға дейін оқудың нәтижелері|300              |                 |
|бойынша балдардың жиыны              |                 |                 |
|Емтихан бойынша балдардың жиынтығы   |400              |                 |
|Академиялық мерзімдегі балдардың     |1000             |                 |
|жиынтығы                             |                 |                 |



    7 ӘДЕБИЕТТЕР
    7.1 Негізгі
    7.1.1   Нұрманов  М.Ш.  Метрология,  стандарттау  және  сертификаттау.-
Алматы, 2009
    7.1.2  Акишев К. Стандарттау,  метрология  және  сәйкестікті  бағалау.-
Астана, 2008
       7.1.3 Жанзақов М.М., Мырзабек К.А. Стандарттау – Қызылорда, «Тұмар»,
2007 ж. – 224 б.
    7.1.4 Рақымжанов М. Стандарттау, сертификация және метрология.- Астана,
2008 б.

    7.2    Қосымша
    7.2.1   «Техникалық   реттеу   туралы»   ҚР   заңы   (өзгерістер    мен
толықтырулармен 03.12.2013 ж.)
    7.2.2   «Білім  туралы»  ҚР  заңы   (өзгерістер   мен   толықтырулармен
13.01.2014 ж.)
    7.2.3 «Сәйкестікті растау рәсімі» ҚР техникалық  регламенті  (Үкіметтің
қаулысы 04.02.2008 ж.  № 90)
    7.2.4 Широков К.П., Богуславский М.Г. Международная система единиц.  М:
Издательство стандарты, 1984,112 с
    7.2.5 Основы научных исследований: Учеб. для техн. вузов /  В.И.Крутов,
И.М. Грушко, В.В. Попов – М.: Высш.шк., 1989.-400с.
    7.2.7    «Аудиторлық   қызмет   туралы»   ҚР   заңы   (өзгерістер   мен
толықтырулармен 13.01.2014  ж.)
    7.2.8 «Сәйкестікті бағалау  саласындағы  аккредиттеу  туралы»  ҚР  заңы
(өзгерістер мен толықтырулармен 13.01.2014 ж.)
    7.2.9  ИСО 19011-2002 Руководящие указания по проведению аудита  систем
качества и /или системы управления охраны окружающей среды
    7.2.10 Стандартизация и управление качеством продукции/ В.А.  Швандара.
– М., 1999 б.
Пәндер