Файл қосу

Заң психологиясы




|ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ                             |
|СЕМЕЙ қаласының ШӘКӘРІМ атындағы МЕМЛЕКТТІК УНИВЕРСИТЕТІ                        |
|3 деңгейлі СМК құжаты      |ПОӘК                    |ПОӘК                        |
|                           |                        |042-18-16.1.32/02-2013      |
|«Заң психологиясы»  пәнінің|Баспа № 1 13.09.13      |                            |
|оқу-әдістемелік кешені     |                        |                            |
|студенттерге  арналған     |                        |                            |









                        ПӘННІҢ ОҚУ ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ


                             «Заң психологиясы»

                            ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ

                    5В050300 «Психология» мамандықтарына




               студенттерге  арналған пәннің оқу бағдарламасы






















                                    Семей
                                    2013



                                  Алғы сөз


   1.  ҚҰРАСТЫРЫЛДЫ
    Құрастырушы    Семей    қаласының    Шәкәрім    атындағы    мемлекеттік
университетінің  “ Психология” кафедрасының аға оқытушысы  Г.Абдуллина

                                                                  “___13___”
_____09_____ 2013 ж.

   2. ҚАРАЛДЫ
   1.  Семей  қаласының   Шәкәрім   атындағы   мемлекеттік   университетінің
      “Психология” кафедрасының отырысында

    Хаттама №___1___  «_13_»___09_____  2013  жыл

   Кафедра меңгерушісі    ____________  Т. Кунслямова

2.2.  ГЗФ  оқу-әдістемелік бюросының отырысында талқыланды

   Хаттама №___1___   «_17_»___09_____  2013 жыл

   ОӘБ төрағасы___________________  Ш.Кенесбаева

3. БЕКІТІЛДІ

   3.1 Университеттің оқу-әдістемелік кеңесінің отырысында  мақұлданды  және
баспаға ұсынылды

   Хаттама №__1____ «_18_»___09_____  2013 жыл

   ОӘК төрағасы_________________  Г.Искакова

4.  Баспа  № 1 13.09.13
































   Мазмұны:

1 Жалпы талаптар

2 Пән мазмұны мен сағат санының бөлінуі
3 Пәнді оқудың әдістемелік нұсқауы
4 Курс форматы
5 Курс саясаты
6 Баға қою саясаты
7 Әдебиеттер



































































   1.Жалпы ережелер
1.1 Оқытушы және пән жайлы жалпы мағлұматтар
Абдуллина Гульнар Кабдышеитовна  аға оқытушы
«Психология» кафедрасы
Байланыс телефондары- тел.: 35-93-89,  №1 оқу корпусы, кабинет № 1212
Сабақтың өткізілу орны- аудитория №1210
Берілген пән бойынша  кредиттер саны-2




    1.2.  Пәннің қысқаша мазмұны

   Психология   мамандығы    бойынша   дайындайтын   студенттер   үшін   заң
психологиялық білімдер теориялық және қолданбалы сипаты жағынан  өте  қажет.
Адамды құқықтық әрекеттің атқарушысы және  әсерлденуші  ретінде  қарастырып,
заң психологиясы оны обьект деп зерттейді. Адам  бойындағы   құқықтық  сана-
сезімі, құқықтық және  құқыққа  қарсы  атқарылатын  жүріс-тұрыспен  әрекетті
оның психологиялық түрткілер жүйесін  сүйемеледейтін  психикалық  қалыптарды
және талпыныстарды зерттеу пәні ретінде қалыптастырады.

   1.3. Пәннің мақсаты

   Болашақ  психолог   мамандығындағы   студенттерді   заң   психологиясының
негіздемелеріне үйрету және олардың құқықтық саладағы кәсіби  мүмкіндіктерін
кеңейту.

   1.4. Пәннің міндеттері.
    ➢   Заң  психологиясының  ғылымдар  жүйесімен  әлеуметтік   тәжрибелдегі
      алатын орнын нақты айқындау;
    ➢  Заң психологиясындағы түрлі ағымдар мен концепцияларды таныстыру;
    ➢ Заң психологиясы бойынша алған білімдерін күнделікте  тұрмыста  кәсіби
      іс-әрекетте пайджалануға және осы ғылым саласында  терең  білім  алуға
      баулу;

1.5. Пәнді оқып меңгеру нәтижесінде әрбір студенттің негізгі міндеттері:
         ➢ Заң психологиясының негізгі салаларын білу;
         ➢ Заң психологиясының ғылыми зерттеу әдістерін қолдана  білуге;
         ➢ Заң психологиясының қалыптасып даму кезеңдерін білуге;
         ➢ Заң психологиясының қолоднабалы сипатын меңгеруге;
         ➢   Психологияның   басқа   да    салаларымен    өзара    байланыс
           ерекшеліктерін ажыратуға;
         ➢ Қылмыстық әрекеттің психикалық-мотивациялық сипатфын және психо-
           физиологиялық механизмдерін білуге;
         ➢ Адам және жеке адамның құқықтық нормаларын меңгеруге;
         ➢ Қылмыскер тұлғасын психологиялық талдай білуге;


   1.6. Пәннің преквизиты:

Жалпы  психологя,  жас   ерекшелігі   психолгиясы,   әлеуметтік   психолгия,
диференциалды психология, психолгиялық практикумы, психодиагностика.

1.7. Пәннің постреквизиты:
Құқық негізедері, жеке адам психологиясы,  даму  психолгиясы,  психологиялық
білім   негіздерін   математикалық   өңдеу,   психокоррекция,    ауытқушылық
психолгиясы


1. ПӘН МАЗМҰНЫ МЕН САҒАТ САНЫНЫҢ БӨЛІНУІ




                                                                      Кесте1

|№    |Тақырыптары                       |Сағаттар                                   |
|     |                                  |Дәріс    |Семинар  |СӨЖ        |СӨЖҰ       |
|1    |Заң психологиясы пәні мен         |1        |1        |1,5        |1,5        |
|     |міндеттері                        |         |         |           |           |
|2    |Заң психологиясы пәнінің даму     |1        |1        |1,5        |1,5        |
|     |тарихы                            |         |         |           |           |
|3    |Заң психологиясының ғылыми зерттеу|1        |1        |1,5        |1,5        |
|     |әдістері                          |         |         |           |           |
|4    |Құқықтық психологияның            |1        |1        |3          |3          |
|     |феноменологиясы                   |         |         |           |           |
|5    |Құқықтың сананың қалыптасуы       |1        |1        |1,5        |1,5        |
|6    |Криминалдық психология            |1        |1        |1,5        |1,5        |
|7    |Қылмыскер жеке басының            |1        |1        |1,5        |1,5        |
|     |психологиясы                      |         |         |           |           |
|8    |Жасөспірімдердің қылмыстық        |1        |1        |1,5        |1,5        |
|     |мотивациясы                       |         |         |           |           |
|9    |Әйелдер қылмыстық әрекеті         |1        |1        |1,5        |1,5        |
|10   |Адвокат психологиясы              |1        |1        |1,5        |1,5        |
|11   |Сот психологиясы                  |1        |1        |1,5        |1,5        |
|12   |Прокурор психологиясы             |1        |1        |1,5        |1,5        |
|13   |Алдын-ала тергеу                  |1        |1        |1,5        |1,5        |
|14   |Ұйымдасқан қылмыстың              |1        |1        |1,5        |1,5        |
|     |әлеуметтік-психологиялық          |         |         |           |           |
|     |мінездемесі                       |         |         |           |           |
|15   |Пенитенциарлық психология         |1        |1        |3          |3          |
|     |                                  |15       |15       |45         |45         |


   3 ПӘНДІ ОҚЫП-ЗЕРТТЕУ БОЙЫНША ӘДІСТЕМЕЛІК НҰСҚАУЛАР

       «Заң  психологиясы»  пәні  бойынша  15  сағат  дәріс  және  15  сағат
практикалық  сабақтар  жоспарланған.   Пән  мазмұны  болашақ   психологтарды
таңдаған мамандықтарының  қыр-сырларымен,   кәсіби  іс-әрекеті  бағыттарымен
таныстырады.

       Дәріс,  семинар  сабақтарында   студенттер   конспектілеу   жұмысымен
айналысып, негізгі ойлар мен термин сөздерді   жазып  отырады.  Соңынан  оны
талдау жұмысымен айналысады.

      СӨЖ, СОӨЖ жұмыстары шығармашылық  тапсырмалар ретінде түрлі формаларда
орындалуы мүмкін. Солардың ішінде кең түрде кездесетіні-реферат.

      Реферат жазуда не ескеріледі?
   1.  Таңдап  алған  рефераттың  тақырыбына   қатысты   студент   кішігірім
      зерттеулер жасайды. Студент  осы  алғашқы  ғылыми  жұмысқа  байланысты
      мәселелерге орай қажетті әдебиеттерге шолу жасаудан бастайды.
   2. Керек жағдайларда оқытушымен кездесіп, керекті кеңестер алғаны абзал.
   3. Реферат жазуда студент негізгі мәселені ажыратуға, тақырыптардың өзара
      сабақтастығын тануға дағдыланады.
   4. Фактілер,  фактілік  материалдарды  іріктеу  және  жинақтау  негізінде
      таблицалар, графиктер, схемалар жасалады.
   5.  Пайдаланған  деректер,  материалдар,  әдебиеттердің  тізімін,  қайдан
      алғанын  (сілтеме)  қайда,  қашан,  қандай  баспадан  жарық   көргенін
      көрсетуі қажет.
   6. Студенттің жазған рефераты аудиторияда талқыланады. Ең алдымен оқытушы
      қысқаша реферат тақырыбымен, негізгі идеясымен таныстырады.  Тақырыпты
      зерттеуші студент реферат мазмұнын аудиторияда  баяндайды,  сұрақтарға
      жауап береді.

      Жұмыстың  мұндай  түрі,  формасы,   нұсқасы   студенттердің   танымдық
белсенділігін   арттырып, алдағы ізденіске құлшындырады.

      Рефератты  талқылау  –  шығармашылық  жұмыстың  бір   көрінісі,   яғни
білімділік, қызығушылық тұрғысынан және тәрбиелік  мән-мазмұны  зор  әрекет,
жұмыс. Бұл кезде сөйлеушілер негізгі мәселеден ауытқымай,  нақты,  тұжырымды
ой айтуға көңіл бөлуі тиіс.

      Рефератты талқылып, қорытындысын шығару  –  маңызы  зор  жауапты  сәт,
белгілі бір тақырып төңірегінде  ғылыми  дәйекті  тұжырымдар  жасап  үйрену.
Соңында оқытушы  реферат  жазған  студенттің,  пікір  айтушылардың  сөздерін
жинақтап,  қажетті  толықтырулар  енгізеді,  мәселенің  түсініксіз  тұстарын
анықтап, түзетулер жасайды, толықтырады, өзгертеді.




    4 КУРС ФОРМАТЫ

   -  Дәрістер,  оқылған   материалдар   бойынша   пікір   алмасу,   әртүрлі
материалдарды  және   тапсырмаларды   талдау.   Әрбір   сабаққа   студенттер
жоспардағы негізгі және  қосымша әдебиеттер тізіміне сәйкес дайындалуы  тиіс
(негізгі бөлімдер мен тараулар әрбір сабаққа анықталып отырады).

   - Аралық бақылауға қатыспаған  студент ешқандай ұпай алмайды.

   - Негізгі ұғымдар әрбір дәріс  барысында түсіндіріледі. Сабақтарға қатысу
және негізгі ұғымдарды  анықтамалары  мен  түсініктерін  жазу  студенттердің
міндеті.

   - Әрбір аудиториялық сабақта студент қаралатын  материалдарды  талқылауға
белсенділікпен қатысуы керек. Оның белсенділігі жауап беру сапасы  негізінде
бағаланады.

   - Пәнге  қатысты  материалдардың  мазмұнын  түсінбесе,  оқытушыдан  кеңес
арқылы сұрауға болады.

   -  Студенттерге  жазбаша  жұмыстарды  орындау  барысында   университеттің
кіпатхана,  оқу  залы,  интернет  және  компьютерлерін  пайдалануға   рұқсат
беріледі.

       5. КУРС САЯСАТЫ

      Студенттерге қойылатын талаптар:
   1. Сабаққа кешікпеу.
   2. Дәрісті босатқан жағдайда өз бетімен материалды  келесі  сабаққа  оқып
      келу.
   3. Жұмысты тапсыру және кеңес алу мерзімін қатаң сақтау.
   4. Талдау барысында тыңдау және басқалар көзқарасын құрметтеу.
   5. СОӨЖ міндетті түрде қатысып, тапсырманы уақытында орындау.
   6.

   6.  «Медициналық психология » пәні бойынша  ұпайлардың бөлінуі




                                                                     Кесте 2

|Апта  |Бақылау түрі                       |Барлық ұпай   |Ескерту         |
|1     |2                                 |3              |4               |
|      |1-7 апта бойы барлық аудиториялық |30             |                |
|      |сабақтар түрлеріне қатысу         |               |                |
|1     |практикалық сабақ, СӨЖ            |5              |                |
|2     |практикалық сабақ, СӨЖ            |20             |                |
|3     |практикалық сабақ, СӨЖ            |25             |                |
|4     |практикалық сабақ, СӨЖ            |30             |                |
|5     |практикалық сабақ, СӨЖ            |35             |                |
|6     |практикалық сабақ, СӨЖ            |45             |                |
|7     |практикалық сабақ, СӨЖ            |50             |                |
|      |Рубеждік бақылау-1                |60             |                |
|1-7 апталар бойынша оқыту нәтижелерінің   |300            |                |
|жиынтық ұпайы                             |               |                |
|      |8-15-ші апта бойы барлық          |30             |                |
|      |аудиториялық сабақтар түрлеріне   |               |                |
|      |қатысу                            |               |                |
|8     |практикалық сабақ, СӨЖ            |5              |                |
|9     |практикалық сабақ, СӨЖ            |20             |                |
|10    |практикалық сабақ, СӨЖ            |20             |                |
|11    |практикалық сабақ, СӨЖ            |25             |                |
|12    |практикалық сабақ, СӨЖ            |30             |                |
|13    |практикалық сабақ, СӨЖ            |30             |                |
|14    |практикалық сабақ, СӨЖ            |35             |                |
|15    |практикалық сабақ, СӨЖ            |45             |                |
|      |Рубеждік бақылау-2                |60             |                |
|8-15 апталар бойынша оқыту нәтижелерінің  |300            |                |
|жиынтық ұпайы                             |               |                |
|Емтиханға берілетін барлық ұпай           |400            |                |
|Академиялық кезең бойынша  барлық ұпайлар |1000           |                |





   7. Әдебиеттер:
   7. 1. Негізгі әдебиеттер
7.1.1. Васильев В.Л.  Юридическая психология. Спб., М., 2007.
7.1.2.  Еникеев  М.Х.  Общая  и  юридическая  психология.   М:   Юридическая
литература, 2008.
7.1.3. Коченов М.М. ВВедение в судебно  –  психологическую  экспертизу,  М,:
2000.
7.1.4. Романов.В.В. Юридическая психология: Учебник -  М,: Юристь, 2008.
7.1.5. Шиханцов Г.Г. Юридическая психология. М., 2008.
7.1.6. Антонян Ю.М., Гульдан В.В. Криминальная патопсихолгия.  –  М:  Наука.
2001.
7.1.7. Балабанова Л.М. Судебная патопсихология (вопросы определения нормы  и
отклонений). – Д,: Сталкер. - 2008.
7.1.8. Чуфаровский Ю.В. Юридическая психология.М,: 2005.
7.1.9. Еникеев М.И. Судебная психология. Ч.2. – М., 2006.
7.1.10. Киселев Я.С. Судебные речи. – Л., 2007.
7.1.11. Крминальная мотивация. – М., 2009.
7.1.12. Коновалова В.Е. Провавая психология. Харьков, 2007.
7.1.13. Антонян Ю.М. Психология убийства. – М., 2007.
7.1.14.АнтонянЮ.М.,  Голубев  В.П.,  Кудряков   Ю.Н.   Личность   корыстного
преступления.- Томск. 2009.
7.1.15.Антонян Ю.М., Еникеев М.И.,  Эминов  В.Е.  Психология  преступника  и
расследования преступлений. М., 2006.
7.1.16. Аврах Я.С. Психологические проблемы защиты  по  уголовным  делам.  –
Казань, 2008.

7.2. Қосымша әдебиеттер.
7.2.1. Баев. О.Я. Тактика следственных действий. – Воронеж, 2005.
7.2.2. Бохан В.Ф. Формирование убеждений суда. – Минск, 2003.
7.2.3. Гримак Л.П. Общение с собой – М., 2009.
7.2.4. Доспулов Г.Г. Психология допроса на преварительном следствии.  –  М.,
2006.
7.2.5. Китаев – Смык Л.А. Психология стресса. – М., 2007.
7.2.6.Кон И.С. Социология личности. – М., 2007.
7.2.7. Лившин Е.М., Белкин Р.С. Тактика следственных действий – М., 2007.
7.2.8. Личко А.Е. Психопатии и акценуации характера упадростка. Л., 2003.
7.2.9. Махов Ф.С.. Подросток и свободное время. – Л., 2009.
7.2.10. Обуховский К. Психология влечений человек. – М., 2002.
7.2.11.  Ратинов  А.Р.,  Ефремова  Г.Х.  Правовая  психология  и  преступное
поведение. – Красноярск, 2008.
7.2.12. Соркин В.С. Стратегия и  тактика  защиты  по  угаловным  делам  .  –
Гродно, 2007.









Пәндер