Файл қосу

Электр және магнит өрістеріндегі эарядталған бөлшектердің қозғалысы



|ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИАСЫНЫҢБІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ                        |
|Семей қаласының ШӘКӘРІМ атындағыМЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ                    |
|3 деңгейлі СМЖ құжаты    |ПОӘК                 |ПОӘК 042-18.38.1.86/02-2013  |
|ПОӘК                     |« »    2013 ж.       |                             |
|«Электр және магнит      |№ _1_ баспа.         |                             |
|өрістеріндегі эарядталған|                     |                             |
|бөлшектердің қозғалысы»  |                     |                             |
|пәнінің студенттерге     |                     |                             |
|арналған  бағдарламасы   |                     |                             |








                     5В060400 - «Физика» мамандығы үшін
     Электр және магнит өрістеріндегі эарядталған бөлшектердің қозғалысы
                        ПӘННІҢ ОҚУ ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ

                            СТУДЕНТТЕРГЕ АРНАЛҒАН
                             ПӘННІҢ БАҒДАРЛАМАСЫ















                                 Семей 2013
                                    2013


                                  Алғы сөз


     1. ӘЗІРЛЕНДІ
      Құрастырған ____________    «_» ____2013ж. О.Т. Абдуахитова,  «Физика»
      кафедрасының аға оқытушысы


      2. КЕЛІСІЛДІ
      2.1. Семей  қаласының  Шәкәрім  атындағы  мемлекеттік  университетінің
      «Физика» кафедрасы мәжілісінде қаралды
      Хаттама    «__» _____ 2013 жыл, № 1


      Кафедра меңгерушісі ___________  С.С.Маусымбаев.


      2.2  Физика-математика факультетінің оқу   әдістемелік кеңесінің
мәжілісінде
          Хаттама  № 1   «».  2013 жыл
          Факультеттің оқу әдістемелік кеңесінің төрайымы _______
Қ.А.Батырова


        3  БЕКІТІЛДІ
     Университеттің оқу-әдістемелік кеңесінің отырысында талқыланды және
                           басылымға рұқсат етілді
       Хаттама № _1_     «___» ____________   2013 жыл
          ОӘК төрайымы ________ Г.К.Искакова


       4 Алғаш енгізілді







                                   Мазмұны

1. Жалпы ережелер
2. Пәннің мазмұны және сабақ түрлері бойынша сағаттарды бөлу
3. Пәнді оқып-білу жөніндегі әдістемелік ұсынымдар
4. Курс форматы
5. Курс саясаты
6. Баға қоюдың саясаты
7. Әдебиет



























1 ЖАЛПЫ МАҒЛҰМАТ
1.1 Оқытушы және пән туралы жалпы мағлұмат
Абдуахитова О.Т, «Физика» кафедрасының аға оқытушысы
Байланыс туралы ақпарат – тел. 35-26-22,  77-33-58 №1,3 оқу корпустары,
 № № 1110 каб.,308.
Сабақты жүргізу орыны – 3-ші қабат аудиториялары
Осы пән бойынша кредит саны  - 2

1.2  Пән мазмұнына қысқаша сипаттама:
       Қазіргі  заманғы  электр  және   магнит   өрістеріндегі   эарядталған
бөлшектердің қозғалысы – информацияны өңдіру, жеткізу, қабылдау,  түрлендіру
және сақтаумен тығыз  байланысты  ғылым  мен  техниканың  бірнеше  салаларын
қамтитын пән. Электр  және  магнит  өрістеріндегі  эарядталған  бөлшектердің
қозғалысы  –  электротехника  және  электроника,  оның  ішінде  опто-   және
микроэлектроника,   функционалды   микроэлектроника   бөлімдерін    қамтиды.
Электронды аспаптар  көмегімен  шашілетін  негізгі  есептер  –  информацияны
қабылдау, жеткізу, өңдеу  және  сақтаудың  әдістерімен  құрылғыларын  жасау.
Электр  және  магнит  өрістеріндегі   эарядталған   бөлшектердің   қозғалысы
информациялық ғылым  мен  есептеу  және  информациялық  техника,  техникалық
кибернетика салаларының пайда болуына негіз болды.
      Электр және магнит өрістеріндегі  эарядталған  бөлшектердің  қозғалысы
электромагнитті алғаш ұлы ғалымдар  есімдерімен  тікелей  байланысты,  олар:
электромагниттік   индукция   заңын   ашқан   (1831    ж.)    М.    Фарадей,
электромагниттік  өріс  теориясын  құрған  (1865  ж.)  Дж.   Максвелл   және
электромагниттік  толқындардың  таралуын  алғаш  рет  эксперименттік   түрде
дәлелдеген (1887 ж.) Г. Герц. Микросхемалардың  пайда  болуы  электротехника
мен электроника дамуындағы жаңа кезенді бастады.  Электроника  өзінің  дамуы
барысында  қолданатын  толқындар  диапазонына  және  де  басқа  қасиеттеріне
байланысты  бірнеше   бағытқа   бөлінеді:   электроника,   микроэлектроника,
оптоэлектроника, цифрлік электроника  т.с.с.,  соңғы  кезеңдерде:  фотоника,
кванттық  электроника,  биоэлектроника  салалары  пайда  болды  және   жақын
болашақтағы микроэлектрониканың дамуы наноэлектроникамен байланысты.
      1.3  Курстың мақсаты: Студенттерді Электр  және  магнит  өрістеріндегі
эарядталған бөлшектердің қозғалысы  информациялық  ғылым  мен  есептеу  және
информациялық техника,  техникалық  кибернетика  салаларының  пайда  болуына
негіз болып есептелетін қағидаларымен таныстыру.
      Электр және магнит өрістеріндегі  эарядталған  бөлшектердің  қозғалысы
электромагнитті  алғаш  ұлы  ғалымдар  есімдерімен  тікелей  байланыстылығын
айту. Электр және магнит өрістеріндегі  эарядталған  бөлшектердің  қозғалысы
информациялық ғылым  мен  есептеу  және  информациялық  техника,  техникалық
кибернетика салаларының пайда болуына негізекенін түсіндіру.
 1.4  Оқытуда қойылатын мәселелер: студент
      -  математикалық  анализдің,  аналитикалық   геометрияның,   векторлық
анализдің негіздерімен жақсы таныс болуы қажет;
      -  сонымен  қатар  пәннің  іргесін  қалайтын  заңдармен  және  негізгі
ұғымдарды, оның негізгі басты тәсілдерін меңгере отырып,  бұл  пәннің  басты
себебі мен оны шешу жолдарын жақсы түсінуі керек;
       1.5  Студент пәнді оқу нәтижесінде:
білуі керек:
      -  негізгі  құбылыстар  жайлы  білімді,  олардың  өту  ерекшеліктерін,
негізгі ұғымдарды, физикалық шамаларды, олардың  математикалық  жазылуларын;
заңдылықтарды, олардың жүру ерекшеліктерін;
игеруі керек:
      - негізгі құбылыстарды, олардың өту ерекшеліктерін, негізгі үғымдарды,
шамаларды, олардың математикалық жазылуларын, өлшем бірліктерін;
      - физика заңдарын нақты  физикалық  есептерге  қолдануды,  құралдармен
жұмыс істеуді;
есте ұстауы керек:
      - пәннің негізгі қағидаларын, шамаларын, заңдарын, есепті шығару
әдістерін;
      - математикалық аппаратты,  қазіргі  заман  өндірісінде  және  ғылымда
алатын орыны мен атқаратын ролі;
орындауы керек:
      -  нақты  физикалық  жүйелердің  параметрлерінің  сандық  есептеулерін
жүргізу;
түсінуі керек:
      -  негізгі  физикалық  заңдарды,  олардың  табиғатта  байқалуын   және
техникада қолданылуын, олардың математикалық сипаттамасы;
білуі керек:
 - модельдер мен гипотезалардың  қолданылу  шектері  туралы,  маңызды  даму
тарихи этаптары туралы.
      1.6  Курстың пререквизиті:
физиканың  жалпы  курсы,  математикалық  анализ,   аналитикалық   геометрия,
дифференциалды  геометрия,  векторлық   анализ,   дифференциалды   теңдеулер
теориясы.
      1.7  Курстың постреквизиті:
      электродинамика, кванттық механика, термодинамика  және  статистикалық
физика.


 2 ПӘННІҢ МАЗМҰНЫ ЖӘНЕ САБАҚ ТҮРІНЕ САҒТТАРДЫҢ БӨЛІНУІ
                                                                   2-кесте.

|Тақырыптың атаулары және мазмұны         |Сағат саны                              |
|                                         |ЛК |ПС   |ОБ|СӨЖ  |Әдебиеттер           |
|                                         |   |     |СӨ|     |                     |
|                                         |   |     |Ж |     |                     |
|1                                        |2  |3    |4 |5       |6                 |
|Дәріс № 1 Кіріспе. Күштің зарядталған    |1  |1    |  |3    |[8.1.1]  тарау  1.   |
|бөлшекке әсері. Қозғалыс теңдеуі.        |   |     |  |     |§1.4.                |
|                                         |   |     |  |     |10-13 бет. [8.1.1]   |
|                                         |   |     |  |     |тарау  1. §1.4.      |
|                                         |   |     |  |     |10-13 бет.           |
|                                         |   |     |  |     |                     |
|Дәріс № 2 Мөлдір ортадағы жарық          |1  |1    |1 |3         |[8.1.1] , 13-17 |
|сәулелерінің таралуы және электр өрісінде|   |     |  |          |бет             |
|зарядталған бөлшектердің қозңалысының    |   |     |  |          |[8.1.1] , 15-21 |
|ұқсастығы.                               |   |     |  |          |бет             |
|Дәріс № 3 Электронды-оптикалық жүйені    |1  |1    |1 |3         |[8.1.1]  23-32  |
|анықтау. Аксиально-симметриялық өріс үшін|   |     |  |          |бет             |
|электронды оптиканың негізгі теңдеуі.    |   |     |  |          |[8.1.1]  23  бет|
|Дәріс № 4  Аксиально-симметриялық өрісте |1  |1    |1 |3         |[8.1.1]- 64-70  |
|фокуске жинақтау. Гельмгольц-Лагранж     |   |     |  |          |бет             |
|теғдеуі.Жұқа линза.                      |   |     |  |          |[8.1.1] – 37-43 |
|                                         |   |     |  |          |бет;            |
|Дәріс № 5 Электрондық оптикадағы жақын   |1  |1    |1 |3         |[8.1.1]- 43-55  |
|әдістер туралы.                          |   |     |  |          |бет.            |
|                                         |   |     |  |          |[8.1.1]- 70-75  |
|                                         |   |     |  |          |бет             |
|Дәріс № 6 Элекростатикалық өрістері бар  |   |1    |1 |3         |[8.1.1]-  76-83 |
|бірнеше электрондық құралдар.            |   |     |  |          |бет.            |
|                                         |   |     |  |          |[8.1.1]- 85-94  |
|                                         |   |     |  |          |бет             |
|Дәріс № 7  Біртекті магнит өрісіндегі    |1  |1    |1 |3         |[8.1.1]- 85-94  |
|қозғалыс.                                |   |     |  |          |бет             |
|                                         |   |     |  |          |[8.1.1]- 97-107 |
|                                         |   |     |  |          |бет             |
|Дәріс № 8 Аксиальді-симметриялық магнит  |1  |1    |1 |3         |[8.1.1]- 109-118|
|өрісі.Қысқа катушканың көмегімен фокуске |   |     |  |          |бет             |
|жинақтау.                                |   |     |  |          |119-121 бет     |
|Дәріс № 9  Электронды микроскоп.         |1  |1    |1 |3         |[8.1.1]- 123-125|
|                                         |   |     |  |          |бет             |
|                                         |   |     |  |          |[8.1.1]- 126-140|
|                                         |   |     |  |          |бет             |
|Дәріс № 10  Эйлер бұрыштары, Эйлер       |1  |1    |1 |3         |[8.1.1]- 140-152|
|теңдеуі. Асимметриялық ұршық. Қатты      |   |     |  |          |бет             |
|денелердің үйкелісі. Инерциалды емес     |   |     |  |          |[8.1.1]- 155-163|
|санақ жүйесіндегі қозғалыс.              |   |     |  |          |бет             |
|Дәріс №  11  Каноникалық теңдеу.         |1  |1    |1 |3         |[8.1.1]- 165-167|
|Гамильтон теңдеуі. Раусс функциясы.      |   |     |  |          |бет             |
|Пуассон жақшалары.                       |   |     |  |          |[8.1.1]- 168-172|
|                                         |   |     |  |          |бет             |
|Дәріс № 12.  Әсер-координаттар функциясы.|1  |1    |1 |3         |[8.1.1]- 173-178|
|Мопертюи принципі. Каноникалық           |   |     |  |          |бет             |
|түрлендірулер.                           |   |     |  |          |[8.1.1]- 179-182|
|                                         |   |     |  |          |бет             |
|Дәріс № 13  Лиувилль теоремасы.          |1  |1    |1 |3         |[8.1.1]- 173-178|
|Гамильтон, Гамильтон-Якоби теңдеуі.      |   |     |  |          |бет             |
|Айнымалы координаттардың бөліну тәсілі.  |   |     |  |          |[8.1.1]- 179-182|
|Адиабаталық инварианттар.                |   |     |  |          |бет             |
|Дәріс № 14   Каноникалық айнымалылар.    |1  |1    |1 |3         |[8.1.1]- 196-197|
|Адиабатты инварианттың сақталу дәлдігі.  |   |     |  |          |бет             |
|                                         |   |     |  |          |[8.1.1]- 193 бет|
|Дәріс №  15 Шартты периодты қозғалыс.    |1  |1    |1 |3         |[8.1.1]- 196-197|
|Материалдық нүктелер жүйесінің Лагранж   |   |     |  |          |бет             |
|функциясы.                               |   |     |  |          |[8.1.1]- 193 бет|
|1-МОДУЛЬ Электр өрісіндегі қозғалыс                                             |
|Дәріс № 1 Кіріспе. Күштің зарядталған бөлшекке әсері. Қозғалыс теңдеуі.         |
|Дәріс № 2 Мөлдір ортадағы жарық сәулелерінің таралуы және электр өрісінде       |
|зарядталған бөлшектердің қозңалысының ұқсастығы.                                |
|Дәріс № 3 Электронды-оптикалық жүйені анықтау. Аксиально-симметриялық өріс үшін |
|электронды оптиканың негізгі теңдеуі.                                           |
|Дәріс № 4  Аксиально-симметриялық өрісте фокуске жинақтау. Гельмгольц-Лагранж   |
|теғдеуі.Жұқа линза.                                                             |
|Дәріс № 5 Электрондық оптикадағы жақын әдістер туралы.                          |
|Дәріс № 6 Элекростатикалық өрістері бар бірнеше электрондық құралдар.           |
|2-МОДУЛЬ Магнит өрісіндегі қозғалыс.                                            |
|Дәріс № 7  Біртекті магнит өрісіндегі қозғалыс.                                 |
|Дәріс № 8 Аксиальді-симметриялық магнит өрісі.Қысқа катушканың көмегімен фокуске|
|жинақтау.                                                                       |
|Дәріс № 9  Электронды микроскоп.                                                |
|                                                                                |
|Дәріс № 10 Баяу өзгеретін магнит өрісіндегі қозғалыс.Адиабаттық өзгеріссіз      |
|(инвариантар).                                                                  |
| Дәріс № 11 Жердің радиациялық белдеуі.                                         |
|ДӘРІС№ 12 Көлденең электр және магнит өрістерінде фокуске жинақтау. Нақты       |
|фокустау.Сильная фокусировка.                                                   |
|3-МОДУЛЬ Біріккен (комбинированных)  өрістердегі қозғалыс.                      |
|Дәріс №  13 Біртекті электр және біртекті магнит өрістерінің зарядталған        |
|бөлшектердің қозғалысына әсері.                                                 |
|Дәріс № 14 Біріккен өрістердегі зарядталған бөлшектердің қозғалыстарын          |
|сипаттайтын  жалпы заңдылықтар.                                                 |
|Дәріс № 15  Изатоптарды бөлудегі электромагниттік әдіс.                         |
|ПРАКТИКАЛЫҚ САБАҚТАР                                                            |
|Прак №1 Күштің зарядталған бөлшекке әсері. Қозғалыс теңдеуі                     |
|Прак №2 Мөлдір ортадағы жарық сәулелерінің таралуы және электр өрісінде         |
|зарядталған бөлшектердің қозңалысының ұқсастығы                                 |
|Прак №3 Аксиально-симметриялық өріс үшін электронды оптиканың негізгі теңдеуі   |
|Прак №4 Аксиально-симметриялық өрісте фокуске жинақтау. Гельмгольц-Лагранж      |
|теғдеуі.Жұқа линза.                                                             |
|Прак №5  Электрондық оптикадағы жақын әдістер                                   |
|Прак №6 Элекростатикалық өрістері бар бірнеше электрондық құралдар.             |
|Прак №7 Біртекті магнит өрісіндегі қозғалыс                                     |
|Прак №8 . Аксиальді-симметриялық магнит өрісі.Қысқа катушканың көмегімен фокуске|
|жинақтау                                                                        |
|Прак №9. Электронды микроскоп.                                                  |
|Прак №10 Баяу өзгеретін магнит өрісіндегі қозғалыс.Адиабаталық өзгеріссіз       |
|(инварианттар.                                                                  |
|Прак №11 Жердің радиациялық белдеуі.                                            |
|Прак №12 Көлденең электр және магнит өрістерінде фокуске жинақтау. Нақты        |
|фокустау.Сильная фокусировка                                                    |
|Прак №13 Біртекті электр және біртекті магнит өрістерінің зарядталған           |
|бөлшектердің қозғалысына әсері.                                                 |
|Прак №14  Өткен лекциялар бойынша семинар                                       |
|Прак № 15  Өткен лекциялар бойынша семинар                                      |


 3 ПӘНДІ ОҚЫТУ БОЙЫНША СТУДЕНТТЕРГЕ ӘДІСТЕМЕЛІК НҰСҚАУ
 «Электр және магнит өрістеріндегі эарядталған бөлшектердің қозғалысы»
пәнін оқытуға қатыстылар:
      - оқулықтар және ғылыми әдебиеттермен өз бетінше жұмыс жасау;
      - рлекция материалдарымен жұмыс жасау және лекцияға дайындалу;
      - семинар сабақтарына дайындалу.
   3.1 Әдебиетпен жұмыс жасауға нұсқау:
   3.1.1 Әдебиеттен қажетті материалдың тарауын тауып, студент оны оқып
және оқыған әрбір абзацна ат қояды. Егер студент абзацқа ат қоя білсе, онда
оның сол абзацты түсінгенін көрсетеді.
   3.1.2 Осы абзацтағы материалды конспекті жасап, студент келесі тексттің
абзацна көшеді.
   3.1.3 Егер студент тексттің әр абзацна ат беруге қиналса, онда
материалдың мөлшерін үлкейтуге болады. Сонда студент материалды конспекті
жасап, оған ат беруі мүмкін. Сөйтіп параграфтың барлық текстін өтуі керек.
   3.1.4 Осылайша материалды оқып және конспекті жасап, текстке қатысты
сұрақтарға жауап беруі қажет.
   3.1.5 Егер текстке қатысты сұрақтар жоқ болса, онда өзінің оқыған
материалдары бойынша сұрақтарды өзі құрастыруы керек.
   3.1.6 Соңында студенттің параграф бойынша оқығған материалдарын
мазмұндап бергені тиімді.
   3.2. Дәріске дайындық.
   Қолдарыңыздағы жұмыс бағдарламасында пәннің мазмұны ашылып  көрсетілген,
негізгі  әдебиетте  көрсетілген,  дәріс  сұрақтары   берілген,   практикалық
сабақтар үшін және өзбетімен жұмыс тапсырмалары көрсетілген.
   3.2.1 Сабақ кестесі Сізге семестр басталмай тұрып белгілі болады.
   3.2.2 Дәріс кезінде белсенді түрде жұмыс  істеуге  дайындық  жасау  үшін
көрсетілген  әдебиет  бойынша  дәріс  материалын  өзбетіңмен  оқуын   қажет,
тақырып бойынша қосымша әдебиеттерді  қарастыру  қажет,  өз  ойыңыз  бойынша
тақырып бойынша түсуге қиындық тудырған сұрақтар тізімін жасау керек.
   3.2.3  Тақырып  бойынша  дәрісті  тыңдау   барысында   өз   конспектінді
толықтыруға мүмкіндігіңіз бар, өз сұрақтарыңызға жауап алуыңызға болады.  Өз
конспектіңізді түсіндіре білуіңіз керек, себебі семестр соңындағы  емтиханды
және курстың соңында өткізілетін  мемлекеттік  емтиханды  ауызша  тапсыратын
боласыз.
   3.3. Практикалық сабаққа дайындық.
   3.3.1  Практикалық  сабаққа  дайындалу  үшін  Сізге  бақылау   сұрақтары
белгілі, осы сұрақтардың жауабын білу қажет.
   3.3.2 Практикалық сабақтар кезінде, ОКӨЖ – та,  консультацияларда  Сізге
өзбетімен жұмыс тапсырмаларын орындауға мүмкіндік береді.
   3.3.3 Практикалық  сабақ  кезінде  тест  бойынша  жауап  алу  жүргізілуі
мүмкін, әр сұрақ 1 баллға бағаланады.
   3.3.4 Барлық алынған баллдар  аралық  және  межелік  аттестация  кезінде
қосылады.
   Студентке қойылатын талаптар:
   Сабаққа қатысу: Лекцияға қатысу міндетті. Егер сіз қандай да бір
себеппен сабаққа қатыса алмасаңыз да, Сіз мерзімінде тақырып және тарау
бойынша өздік жұмыстарды тапсыруыңыз керек, босатылған семинар сабақтарының
тақырыптары бойынша Сіз бақылау жұмысын жазуыңыз немесе тақырып бойынша
жауап беруіңіз керек.
   Тәртібіңіз:   сабақ  уақытында  пәнде  жүйелі   түрде   бұзған   студент
аудиторяидан шығарылады  немесе  барлық  курсқа  «қанағаттанарлықсыз»  деген
баға қойылады.
   Бақылау тапсырмасы: Оларды орындау міндетті және  мерзімінде  тапсырылуы
қажет.   Кешіктіріліп   орындалған   жұмыстар   автоматты    түрде    бағасы
төмендетіледі.
   Аралық аттестация:  Аралық  аттестацияның  қорытындысы  сабаққа  қатысу,
мерзімінде орындалған өздік жұмыстарды, сабақ үстінде жазбаша немесе  ауызша
түрде жауап беруі ескеріліп қойылады.
   Біреуден көшіріп алу және плагиат (дайын  тапсырмаларды  қолдану  немесе
көшіріп алу және басқа  студенттердің  көмегін  пайдалану)  үшін  Оқытушының
студентті аудиториядан  шығарып  жіберуіне  немесе  қанағаттанарлықсыз  баға
қоюына құқығы бар
   Ұялы телефондар: Сабақ жүргізілуі уақытында өшірілуі керек.
   Емтихан: Қорытынды аттестация ауызша емтихан  арқылы  өткізіледі.  Әрбір
билетте екі теориялық сұрақ жяне бір есеп болады.

4   КУРС ФОРМАТЫ

      Сабақ уақыты аптасына 50 минуттан 3  рет  жүргізіледі,  ОБСӨЖ  уақытын
қоса  есептегенде.  Курс  форматы  -  аралас.  Дәріс  сабақтарында  күрделі,
мәселелі сұрақтарды қарастырады.  Мысалы, дәрістер құрылымы мынадай –  сабақ
мәнін  талқылау  немесе  блиц-сұрақ  (10(15  минут),  дәріс  (35(40  минут),
материалдарды  бекіту.   Сабақты   мұндай   құрылымда   жүргізу   студенттен
жүйелілікті, ұсынылған  әдебиеттермен  өздігінен  жұмыс  жасай  білуді  және
дәрістегі жаңа тақырып бойынша материалдарды білуді талап етеді.
      Аудиториялық ОБСӨЖ уақытында сіздердің дәріске  немесе  лабораториялық
сабаққа дайындалу процесінде, сондай-ақ үйге берген  өздік  жұмысын  орындау
кезінде  туындаған сұрақтарыңызды қарастырамыз.
      Сонымен қатар аптасына  бір рет, кафедрада бекітілген график  бойынша,
мен жекелей немесе топпен консультация түрінде ОБСӨЖ сабағын өткіземін.
      Пәнді оқуға арналған сабақ уақытының үштен бір бөлігінде, сіздер менің
көмегімсіз өздеріңіз жұмыс жасайсыздар. Өздік жұмысына арналған  тапсырмалар
түрлері, ОБСӨЖ және СӨЖ жоспары – кестесінде көрсетілген.
    5   КУРС САЯСАТЫ
    Пәнді  оқуға  берілген   барлық   кезеңде,   менің   сіздерге   қойятын
талаптарымның  барлығын  орныдайсыз   және   бір-бірімізді   түсінеміз   деп
ойлаймын.
      1. Дәріс, практикалық сабақтарға қатысу әрбір  студент  үшін  міндетті
жағдай.  Сабақтарға  кешікпей  келу  және  сабақ  үстінде  бір–бірлеріңізбен
сөйлеспей отыруларыңызды сұраймын. Әр  дәріске  немесе  практикалық  сабаққа
қатысқаны үшін +4 баллмен бағаланады, ал дәрісті немесе практикалық  сабақты
босатып келмей қалған жағдайда -4 баллмен бағаланады.
      Өткен материалдарды өтеу үшін студентке оқытушы тапсырма  береді  және
ол жұмыс тексеріледі, бірақ ол жұмысқа сіз максимал баға алалмайсыз.
      2. Сабақты белгілі бір себептермен босатсаңыз ол  сізді  курсты  толық
меңгеруден  босатпайды.  Егер  студент   сабақтарды   себепті   жағдайлармен
босатса, онда  ол  факультет  деканатынан  анықтама-рұқсат  алуға  міндетті.
Рұқсат алғанан кейін студент  сабаққа  қатыса  алады.  Босатқан  сабақтардың
тақырыптарын өтеу үшін сіз арнайы тапсырма аласыз және  көрсетілген  уақытта
оны  орындап  тапсыру  қажет.  Тапсырма  тиісті   бағамен   бағаланады,   ал
босатылған сабақтар үшін баллдар қосылмайды.
      3. Сіз сабақ процесіндегі аудиториялық  жұмыстарға  және  емтихандарға
белсенді түрде қатысып отыруларыңыз, сондай-ақ  өз  уақытында  және  шамаңыз
келгенше толық үй жұмысын орындауыңыз және белгіленген уақытында  өткізуіңіз
керек. Тапсырмаларынызды пунктуальды және  уақытында  тапсыруларыңыз  керек.
Осылардың бәрі сіздерге жоғары рейтингілік көрсеткіштерге  жетуге  мүмкіндік
береді. Сабақ кезінде студент бұзақылық жасап немесе  оқытушының  ескертуіне
құлақ аспаса, ол студентті сабақтан шығарып жібере алады және  ол  студентті
тәртіпке салу үшін оған қосымша тапсырмалар беріледі.
      4. Аудиториялық сабақ уақытында  Сіздердің  ұялы  телефондарыңыз  өшіп
тұруы керек. Егер бұл талап орындалмаса оқытушы  студентті  жауапқа  тартуға
құқығы бар.
      5. Сіздер студенттермен  және  оқытушыларыңызбен  ашық,  шыдамды  және
мейірімді болулары керек.
      6. Біреуден көшіріп алу  және  плагиат  (дайын  тапсырмаларды  қолдану
немесе  көшіріп  алу  және  басқа  студенттердің  көмегін  пайдалану)   үшін
Оқытушының    студентті    аудиториядан     шығарып     жіберуіне     немесе
қанағаттанарлықсыз баға қоюына құқығы бар.
      7. Межелік  аттестация  қорытындысы,  студенттің  сабаққа  қатысуымен,
өзіндік  жұмысты  орындауымен,  сабақта  ауызша  және   жазбаша   жауаптарға
байланысты, межелік бақылау нәтижелеріне байланысты қойылады.
      6. Қорытынды аттестация (емтихан) ауызша  емтихан  арқылы  өткізіледі.
 Әрбір билетте екі теориялық сұрақ жяне бір есеп болады.
       6   БАҒА ҚОЮДЫҢ САЯСАТЫ
      Пән бойынша үлгерімді бақылау келесі түрде жүзуге асырылады:
      - ағымдағы  бақылау  «Электр  және  магнит  өрістеріндегі  эарядталған
бөлшектердің қозғалысы» пәнінің оқу процесінің күнтізбелік кестесіне  сәйкес
жүргізіледі)
      - межелік бақылау (7 және 15 апталар)
      - қорытынды бақылау (бір рет академиялық мерзімнің соңында  өткізіледі
–ауызша түрінде емтихан)
      Ағымдағы  бақылау  кезінде  студенттің   дәріс   және   лабораториялық
сабақтардағы жұмысы бағаланады,  сонымен  қатар  үй  тапсырмаларын  орындау,
рефераттарды жазу және т.с.с.
      Межелік бақылау – оқытушының  қатысуымен  тесттерге  жауап  беру  және
аудиториялық бақылау жұмыс орындау.
      Пән  бойынша  баға  100  %-тік   шкала  бойынша  пайыздық   мөлшерімен
қойылады.  Қорытынды  рейтінгті  есептеуде   баллдарды   жинақтау   принципі
қолданады, яғни бірінші межелік  бақылау  алдында  жиналған  баллдар  екінші
межелік бақылаудың баллдарына  қосылады.  Сонымен,  екінші  межелік  бақылау
(МБ2) қорытынды болып есептеледі.
      Студенттердің рейтингтерін есептеу кезінде жұмыстардың барлық  түрлері
есепке алынады:
      -сабаққа қатысу (СҚ);
      -ОБСӨЖ орындау графигі бойынша ();
      аудиториялық бақылау жұмысын (АБЖ) орындау;
      ауызша жауап беру (АЖ)
      СӨЖ орындау жоспары бойынша () үй тапсырмасын (ҮТ) орындау
      әр студент 7 және 15 апталарда коллоквиум тапсырып, межелік бақылаудан
      өтеді;
      басқа жұмыстары бойынша, мысалы жұмыспен өтеу (ЖӨ - отработка)
      Әр   студенттің   рейтингі   «идеалды   студенттің»    жетістіктерімен
салыстырылып қойылады.  Ол  үшін  топ  тізіміне  қосымша  «идеалды  студент»
еңгізіледі. Берілген тапсырмалардың бәрін тиянақты орындаған студент  жоғары
рейтингке ие болады.
      Емтиханға екінші межелік бақылаудың рейтингісі 50 % жоғары  студенттер
жіберіледі.
      Пән бойынша қорытынды баға (ҚБ) келесі ереже бойнша анықталады: екінші
межелік бақылау нәтижесі МБ2, %  0,6-ға  (60  %)  көбеітіндісіне  емтиханның
нәтижесінің (Е, %) 0,4-ке  (40  %)  көбейтіндісі  қосылыу  арқылы  табылады,
яғни[pic][pic].


      3-кесте. Бағаны әріппен, баллмен және пайызбен көрсету шкаласы.
|Әріппен |Балдың сандық     |Пайыздық мәні     |Қалыпты жүйе бойынша      |
|бағалау |эквиваленті       |                  |бағалау                   |
|А       |4,0               |95 – 100          |Өте жақсы                 |
|А–      |3,67              |90 – 94           |                          |
|В+      |3,33              |85 – 89           |                          |
|        |                  |                  |Жақсы                     |
|В       |3,0               |80 – 84           |                          |
|В–      |2,67              |75 – 79           |                          |
|С+      |2,33              |70 – 74           |                          |
|        |                  |                  |                          |
|        |                  |                  |Қанағаттанарлық           |
|С       |2,0               |65 – 69           |                          |
|С–      |1,67              |60 – 64           |                          |
|D+      |1.33              |55 – 59           |                          |
|D       |1,0               |50 – 54           |                          |
|F       |0                 |0 – 49            |Қанағаттанарлықсыз        |
|I       |NA                |-                 |Аяқталмаған               |
|P       |-                 |өтті              |Пәнді өтті                |

    4 кесте  – «Электр және магнит өрістеріндегі  эарядталған  бөлшектердің
қозғалысы» пәні бойынша баллдарды болу


    |Апта   |Бақылау түрі                            |Барлық  |Ескерту           |
|       |                                        |баллдар |                  |
|       |                                        |саны    |                  |
|1      |2                                       |3       |4                 |
|       |1 аптадан 8 апта бойынша дәріс          |30      |                  |
|       |сабақтарына дайындалу және қатысу       |        |                  |
|2      |Студенттердің дәрістерге дайындығын тест|8       |Дәрістердің       |
|       |арқылы тексеру.                         |        |басында           |
|       |Студенттердің практикалық сабаққа       |4       |Практикалық       |
|       |дайындығын ауызша тексеру               |        |сабақтың басында  |
|       |ОБСӨЖ № 1 – жазбаша орындау             |10      |Кеңесте           |
|       |СӨЖ № 1                                 |10      |Практикалық       |
|       |                                        |        |сабақта           |
|3      |Студенттердің дәрістерге дайындығын тест|8       |Дәрістердің       |
|       |арқылы тексеру.                         |        |басында           |
|       |Студенттердің практикалық сабаққа       |4       |Практикалық       |
|       |дайындығын ауызша тексеру               |        |сабақтың басында  |
|       |ОБСӨЖ № 2 – жазбаша орындау             |10      |Кеңесте           |
|       |СӨЖ № 2                                 |10      |Практикалық       |
|       |                                        |        |сабақта           |
|4      |Студенттердің дәрістерге дайындығын тест|8       |Дәрістердің       |
|       |арқылы тексеру.                         |        |басында           |
|       |Студенттердің тәжірибелік сабаққа       |4       |Практикалық       |
|       |дайындығын ауызша тексеру               |        |сабақтың басында  |
|       |ОБСӨЖ № 3 – жазбаша орындау             |10      |Кеңесте           |
|       |СӨЖ № 3                                 |10      |Практикалық       |
|       |Бақылау жұмыс                           |        |сабақта           |
|       |                                        |10      |Кеңесте           |
|5      |Студенттердің дәрістерге дайындығын тест|8       |Дәрістердің       |
|       |арқылы тексеру.                         |        |басында           |
|       |Студенттердің практикалық сабаққа       |4       |Практикалық       |
|       |дайындығын ауызша тексеру               |        |сабақтың басында  |
|       |ОБСӨЖ № 4 – жазбаша орындау             |10      |Кеңесте           |
|       |СӨЖ № 4                                 |10      |Практикалық       |
|       |                                        |        |сабақта           |
|6      |Студенттердің дәрістерге дайындығын тест|8       |Дәрістердің       |
|       |арқылы тексеру.                         |        |басында           |
|       |Студенттердің практикалық сабаққа       |4       |Практикалық       |
|       |дайындығын ауызша тексеру               |        |сабақтың басында  |
|       |ОБСӨЖ № 5 – жазбаша орындау             |10      |Кеңесте           |
|       |СӨЖ № 5                                 |10      |Практикалық       |
|       |                                        |        |сабақта           |
|7      |Студенттердің дәрістерге дайындығын тест|8       |Дәрістердің       |
|       |арқылы тексеру.                         |        |басында           |
|       |Студенттердің практикалық сабаққа       |4       |Практикалық       |
|       |дайындығын ауызша тексеру               |        |сабақтың басында  |
|       |ОБСӨЖ № 6 – жазбаша орындау             |10      |Кеңесте           |
|       |СӨЖ № 6                                 |10      |Практикалық       |
|       |Бақылау жұмыс                           |        |сабақта           |
|       |                                        |11      |Кеңесте           |
|8      |Студенттердің дәрістерге дайындығын тест|8       |Дәрістердің       |
|       |арқылы тексеру.                         |        |басында           |
|       |Студенттердің практикалық сабаққа       |4       |Практикалық       |
|       |дайындығын ауызша тексеру               |        |сабақтың басында  |
|       |ОБСӨЖ № 7,8 – жазбаша орындау           |20      |Кеңесте           |
|       |СӨЖ № 7                                 |10      |Практикалық       |
|       |Межелік бақылау – коллоквиум            |        |сабақта           |
|       |                                        |15      |Кеңесте           |
|1 аптадан 8 апта бойынша оқыту нәтижелерінің    |300     |                  |
|баллдарының барлығы                             |        |                  |
|9      |9 аптадан 15 апта бойынша дәріс         |30      |                  |
|       |сабақтарына дайындалу және қатысу       |        |                  |
|       |Студенттердің дәрістерге дайындығын тест|8       |Дәрістердіің      |
|       |арқылы тексеру.                         |        |басында           |
|       |Студенттердің практикалық сабаққа       |4       |Практикалық       |
|       |дайындығын ауызша тексеру               |        |сабақтың басында  |
|       |ОБСӨЖ № 9 – жазбаша орындау             |10      |Кеңесте           |
|       |СӨЖ № 8 – бес есепті үйде шығару        |10      |Практикалық       |
|       |                                        |        |сабақта           |
|10     |Студенттердің дәрістерге дайындығын тест|8       |Дәрістердіің      |
|       |арқылы тексеру.                         |        |басында           |
|       |Студенттердің практикалық сабаққа       |4       |Практикалық       |
|       |дайындығын ауызша тексеру               |        |сабақтың басында  |
|       |ОБСӨЖ № 10 – жазбаша орындау            |10      |Кеңесте           |
|       |СӨЖ № 9 – бес есепті үйде шығару        |10      |Практикалық       |
|       |                                        |        |сабақта           |
|11     |Студенттердің дәрістерге дайындығын тест|8       |Дәрістердіің      |
|       |арқылы тексеру.                         |        |басында           |
|       |Студенттердің практикалық сабаққа       |4       |Практикалық       |
|       |дайындығын ауызша тексеру               |        |сабақтың басында  |
|       |ОБСӨЖ № 11 – жазбаша орындау            |10      |Кеңесте           |
|       |СӨЖ № 10                                |10      |Практикалық       |
|       |                                        |        |сабақта           |
|       |Бақылау жұмыс                           |10      |Кеңесте           |
|12     |Студенттердің дәрістерге дайындығын тест|8       |Дәрістердіің      |
|       |арқылы тексеру.                         |        |басында           |
|       |Студенттердің практикалық сабаққа       |4       |Практикалық       |
|       |дайындығын ауызша тексеру               |        |сабақтың басында  |
|       |ОБСӨЖ № 12 – жазбаша орындау            |10      |Кеңесте           |
|       |СӨЖ № 11                                |10      |Практикалық       |
|       |                                        |        |сабақта           |
|13     |Студенттердің дәрістерге дайындығын тест|8       |Дәрістердіің      |
|       |арқылы тексеру.                         |        |басында           |
|       |Студенттердің практикалық сабаққа       |4       |Практикалық       |
|       |дайындығын ауызша тексеру               |        |сабақтың басында  |
|       |ОБСӨЖ № 13 – жазбаша орындау            |10      |Кеңесте           |
|       |СӨЖ № 12                                |10      |Практикалық       |
|       |                                        |        |сабақта           |
|14     |Студенттердің дәрістерге дайындығын тест|8       |Дәрістердіің      |
|       |арқылы тексеру.                         |        |басында           |
|       |Студенттердің практикалық сабаққа       |4       |Практикалық       |
|       |дайындығын ауызша тексеру               |        |сабақтың басында  |
|       |ОБСӨЖ № 14 – жазбаша орындау            |10      |Кеңесте           |
|       |СӨЖ № 13                                |10      |Практикалық       |
|       |Бақылау жұмыс                           |        |сабақта           |
|       |                                        |10      |Кеңесте           |
|15     |Студенттердің дәрістерге дайындығын тест|8       |Дәрістердіің      |
|       |арқылы тексеру.                         |        |басында           |
|       |Студенттердің практикалық сабаққа       |4       |Практикалық       |
|       |дайындығын ауызша тексеру               |        |сабақтың басында  |
|       |ОБСӨЖ № 15 – жазбаша орындау            |10      |Кеңесте           |
|       |СӨЖ № 14                                |10      |Практикалық       |
|       |Межелік бақылау – коллоквиум            |        |сабақта           |
|       |                                        |25      |Кеңесте           |
|9 аптадан 15 апта бойынша оқыту нәтижелерінің   |300     |                  |
|баллдарының барлығы                             |        |                  |
|Емтиханға баллдарының барлығы                   |400     |                  |
|Академиялық мерзімге баллдарының барлығы        |1000    |                  |

7. ҚОЛДАНЫЛАТЫН ӘДЕБИЕТТЕР
7.1 Негізгі
7.1.1 Маусымбаев С.С., Павлов И.В.,Абдрахманова Р.Р. Движение заряженных
частиц в электрических и магнитных полях. 2006
7.1.2 Л.А.Арцимович.,С.Ю.Лукьянов  Движение заряженных частиц в
электрических и магнитных полях. М.,Наука 1972


 7.1.3 Амиров Ж.Х. Электротехника және электроника. – Алматы, 2003, 2005
 7.1.4 Демтредер В. Лазерная спектроскопия. – М., Наука. -1985.
 7.1.5 Лачин В.И., Савелов Н.С. Электроника. – Растов-на –Дону: Феникс,
 2002, 572 с.
 7.1.6 Ткаченко Ф.А. Техническая электроника. –Мн.: Дизайн ПРО, 2002, 368
с.


Пәндер