Файл қосу

Балмұздақтың сапа деңгейін бағалау



ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ
                      СЕМЕЙ ҚАЛАСЫНЫҢ ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ
МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ | |
|3 деңгейдегі СМЖ құжаты    |ПОӘК                   |                           |
|                           |                       |                           |
|                           |                       |ПОӘК 042–18-9.1.05/02-2013 |
|ПОӘК                       |                       |                           |
|«Квалиметрия» пәнінен      |18.09.2013 ж.          |                           |
|студенттерге арналған      |№ 1 басылым            |                           |
|пәннің бағдарламасы        |                       |                           |













                        ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ


            5В073200 «Стандарттау, сертификаттау және метрология


                             (салалар бойынша)»

                   мамандығы бойынша «Квалиметрия» пәнінен
                            СТУДЕНТТЕРГЕ АРНАЛҒАН
                             ПӘННІҢ БАҒДАРЛАМАСЫ



































                                    Семей


                                     2013







                                  Алғы сөз


    1 ӘЗІРЛЕГЕН
    Құрастырушы т.ғ.к., «Стандарттау және биотехнология»  кафедрасының  аға
оқытушысы Төлеубекова С.С.


    2 ТАЛҚЫЛАҒАН
    2.1  Семей  қаласының  Шәкәрім  атындағы  мемлекеттік   университетінің
«Стандарттау және биотехнология» кафедрасының отырысында


    «29» тамыз 2013 ж., № 1 хаттама


    Кафедра меңгерушісі ___________ Ж. Кәкімова


    2.2  Инженерлі-технологиялық  факультеттің  оқу-әдістемелік   бюросының
мәжілісінде


    «12» қыркүйек 2013 ж., № 1 хаттама


    Төрайымы_____________ С. Төлеубекова


    3 БЕКІТІЛГЕН
    Университеттің   Оқу-әдістемелік   кеңесінің    мәжілісінде    шығаруға
мақұлданған және ұсынылған


    «18» қыркүйек 2013 ж., № 1 хаттама


    Оқу-әдістемелік кеңесінің төрайымы  ___________ Г. Искакова


    4 АЛҒАШҚЫ РЕТ ЕНГІЗІЛГЕН



























                                   Мазмұны



    |1   |Жалпы ережелер                                                    |4   |
|2   |Пәннің мазмұны мен сабақтардың түрлері бойынша сағаттарды үлестіру|6   |
|3   |Пәнді меңгеруге арналған әдістемелік ұсыныстар                    |7   |
|4   |Курстың форматы                                                   |8   |
|5   |Курстың саясаты                                                   |8   |
|6   |Бағаларды қою саясаты                                             |8   |
|7   |Әдебиеттер                                                        |10  |



1 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР


    1.1  Оқытушылар мен пән туралы жалпы мәліметтер
Төлеубекова Сандуғаш Сайлауқызы, т.ғ.к., аға оқытушы
«Стандарттау және биотехнология» кафедрасы
Қатынасу ақпараты тел.35-46-02, оқу ғимараты № 9, № 304 кабинеті
Сабақ өткізілетін орындары -  № 301, 302 аудиториялар
Пән бойынша кредитердің саны 3

    1.2 Пәннің қысқаша мазмұны
       «Квалиметрия»   пәні   квалиметрлеудің    принциптерін,    әдістерін
қарастырады.   Өнеркәсіптік   өнімнің   жіктелуін,   сапа   көрсеткіштерінің
номенклатурасын,  өнімнің  сапа  деңгейінің  бағалануын,  әсіресе  жіктеуіш,
шектеулі және бағалау көрсеткіштерін анықтайды.   Көрсеткіштердің  салмақтық
коэффициенттерін  анықтау.  Өнімнің  сапа  деңгейін  бағалау  үшін   базалық
(негізгі) үлгілерді таңдау. Өнімнің сапа деңгейі.


    1.3 Осы курстың мақсаты пән жөнінде  теориялық  базаны  құру,  өнімнің,
қызметтің, процестің  сапа  деңгейін  сандық  анықтауы  бойынша  тәжірибелік
дағдылар алу.


    1.4   Осы курсты оқудың негізгі мәселесі  -  студенттерге  квалиметрлеу
принциптері   мен   әдістері,   өнеркәсіптік   өнімдердің   жіктелуі,   сапа
көрсеткіштерінің номенклатурасы,  сонымен  қатар  өнімдердің,  қызметтердің,
процестердің сапа деңгейін сандық анықтаудың  әдістері  мен  тәртібі  туралы
түсінік беру.


    1.5 Пәнді оқу нәтижесінде студент келесілерді:
    •  стандарттау және квалиметрлеудің тарихы мен қазіргі кезде біздің
елімізде және шетелде жағдайы туралы;
    • өнімнің және  қызметтердің  сапасы  мен  өмірдің  деңгейі  арасындағы
қатынасы жөнінде;
    •  квалиметрлеу, стандарттау және  сертификаттау  арасындағы  байланысы
жөнінде;
    •     квалиметрлеудің  негізгі  әдістері  мен  технологиясының   негізі
туралы;
    • сапа  көрсеткіштерінің  сандық  мәндерін  анықтау  үшін  мәліметтерді
дайындау және өңдеу;
     стандарттау саласындағы үкіметтің саясатын түсіне білуі керек;
•   стандарттаудың тарихы мен қазіргі жағдайы туралы, стандарттау  жөніндегі
халықаралық және өңірлік ұйымдары  туралы,  стандарттаудың  басқа  пәндермен
қатынасы жөнінде түсініктерге ие болуы керек;
•    кәсіпорынның сыртқыэкономикалық қызметінің  дамуына  және  Қазақстанның
Дүниежүзілік сауда ұйымына кіруіне қажетті мамандардың кәсіптік  қасиеттерге
иелену керек.
          Сонымен қатар студенттер келесілерді білуі қажет:
    • стандарттау жөніндегі заңнамалық және нормативтік құқықтық  актілерді,
      әдістемелік материалдарды;
    •   өнімнің   сапасын   бақылаудың   мемлекеттік   қадағалау    жүйесін,
      ведомствоаралық және ведомстволық жүйелерін;
    • өнімнің  негізгі  техникалық  сипаттамаларын,  өнімнің  сапа  деңгейін
      бағалаудың принциптері  мен  әдістерін,  өнімнің  сапа  көрсеткіштерін
      таңдау ерекшелігін;
    • өнімнің сапасын  талдау  тәсілдерін,  сапаны  статистикалық  бақылауды
      ұйымдастыру және технологиялық процестерді басқаруын.
          Олар мыналарды қолдана білуі керек:
    • өнімнің сапасын  жоғарлатуы  бойынша  жобалау  мен  жоспарлау  кезінде
      өнімнің сапа көрсеткіштерінің құрамын;
    • өнімнің сапа жөніндегі мәліметтерді  талдау  әдістері  мен  ақаулардың
      пайда болу себептерін табу тәсілдерін;
    •  өнімнің  сапасын  жоғарлату  жөніндегі  жұмыстарды   жоспарлау   және
      жүргізуге арналған компьютерлік технологиялар;
    • өнімнің және сапа жүйелерін сертификаттау жұмыстарын  орындау  кезінде
      өнім мен процестердің сапасын бақылау әдістерін;
    • өнімнің сапасын  бақылауға  арналған  бақылаушы-өлшеуші  және  өлшеуші
      техникасын;
    Бұған қоса студенттер келесі дағдыларға иелену қажет:
    • әртүрлі өнімдердің сапа көрсеткіштерін есептеу мен таңдауын;
    • өндірісті жақсарту үшін өнімнің сапасын бақылау жөніндегі есептерді
      шығаруын.

    1.6 Курстың пререквизиттері:
    1.6.1 Өлшемдердің жалпы теориясы;
    1.6.2  Стандарттау,
    1.6.3 Өлшемдердің жалпы теориясы,
    1.6.4 Метрология,
    1.6.5 Сертификаттау,
    1.6.6 Өндіріс технологиясы,
    1.6.7 Өнімнің сапасын бақылау мен басқарудың статистикалық әдістері.


    1.7  Курстың постреквизиттері:
    1.7.1 Өндірістегі метрологиялық қамтамасыз ету,
    1.7.2 Стандарттар мен нормативтік құжаттаманы жасау технологиясы.


    2 ПӘННІҢ МАЗМҰНЫ ЖӘНЕ САБАҚТАР БОЙЫНША САҒАТТАРДЫ ҮЛЕСТІРУ


                                                                     1 кесте

|Тақырыптың атауы                        |Сағаттар саны                      |
|                                        |дс   |спс    |зс    |сөжо  |сөж     |
|1                                       |2    |3      |4     |5     |6       |
|Кіріспе                                 |1    |1      |      |      |2,5     |
|Шарап өнімдерінің сапа деңгейін бағалау |     |       |1     |1     |2,5     |
|Сапа мәселелері жөніндегі ғылыми        |1    |1      |      |1     |2,5     |
|зерттеулердің әдістемесі                |     |       |      |      |        |
|Еттің сапа деңгейін бағалау             |     |       |1     |1     |2,5     |
|Сапа деңгейінің динамикасы              |1    |1      |      |      |2,5     |
|Ет өнімдерінің сапа деңгейін бағалау    |     |       |1     |1     |2,5     |
|Өнеркәсіптік өнімдердің жіктелуі. Сапа  |2    |2      |      |      |2,5     |
|көрсеткіштерінің номенклатурасы         |     |       |      |      |        |
|Дәнді-дақылдар мен ұнның сапа деңгейін  |     |       |1     |1     |2,5     |
|бағалау                                 |     |       |      |      |        |
|Нан өнімдерінің сапа деңгейін бағалау   |     |       |1     |1     |2,5     |
|Өнімнің сапа деңгейін бағалау           |2    |2      |      |1     |2,5     |
|Маргарин өнімдерінің сапа деңгейін      |     |       |1     |1     |2,5     |
|бағалау                                 |     |       |      |      |        |
|Майонездің сапа деңгейін бағалау        |     |       |1     |1     |2,5     |
|Квалиметриялық шкалалар                 |2    |2      |      |1     |2,5     |
|Өсімдік майлардың сапа деңгейін бағалау |     |       |1     |1     |2,5     |
|Жұмыртқа мен жұмыртқа өнімдерінің сапа  |     |       |1     |1     |2,5     |
|деңгейін бағалау                        |     |       |      |      |        |
|Сапа деңгейін бағалау әдістемелерін     |2    |2      |      |1     |2,5     |
|жасаудың негізгі ережелері              |     |       |      |      |        |
|Сүттің сапа деңгейін бағалау            |     |       |1     |1     |2,5     |
|Қоюландырылған сүттің сапа деңгейін     |     |       |1     |1     |2,5     |
|бағалау                                 |     |       |      |      |        |
|Балмұздақтың сапа деңгейін бағалау      |     |       |1     |1     |2,5     |
|Білім мен тәжірибелік қызмет ретінде    |1    |1      |      |1     |2,5     |
|өнімнің сапасын басқарудың пайда болуы  |     |       |      |      |        |
|мен дамуы                               |     |       |      |      |        |
|Сары майдың сапа деңгейін бағалау       |     |       |1     |1     |3,5     |
|Өнімдердің негізгі ақауларының жіктелуі |1    |1      |      |1     |3,5     |
|1                                       |2    |3      |4     |5     |6       |
|Сүзбе және сүзбе өнімдерінің сапа       |     |       |1     |1     |3,5     |
|деңгейін бағалау                        |     |       |      |      |        |
|Әртүрлі халықаралық сапа менеджмент     |2    |2      |      |1     |3,5     |
|жүйелері                                |     |       |      |      |        |
|Балық және балық өнімдерінің сапа       |     |       |1     |1,5   |3,5     |
|деңгейін бағалау                        |     |       |      |      |        |
|Жиыны:                                  |15   |15     |15    |22,5  |67,5    |


    3 ПӘНДІ МЕҢГЕРУГЕ АРНАЛҒАН ӘДІСТЕМЕЛІК ҰСЫНЫСТАР
      Өздік жұмыс  «Квалиметрия» пәнінде  маңызды   бөлігі  болып  табылады
және де басқа аудиториялық  дайындықпен толтырылады. Өздік жұмыста бөлек  әр
түрлі теориялық бөлімдерді оқуда, тақырыптар бойынша  есептерді  шығарғанда,
сонымен қатар есептік-графикалық тапсырмаларды және  жеке  сұрақ  қатарларын
ғылыми оқыту кірістіріледі. Өздік жұмысқа бақылау ауызша түрде және  жазбаша
сұрау, коллоквиум, тест, есептік-графиктік  жұмыстарды  қорғау,  сұхбаттасу,
сонымен қатар талқылау және рефераттарды қорғау арқылы жүзеге асады.
     Әр түрлі жұмыстарды орындау барысында  міндетті түрде  жүйеде берілген
әдебиеттермен шектелмеу керек. Каталог қарау барысында қарастырылып  отырған
тақырыпқа келетін аттарға жолығуымыз мүмкін. Міне, сол  жолықтырғандарымызды
бірнешеуі жарап қалуы әбден мүмкін.
    Сонымен қоса,  тақырыппен  байланысқан  немесе  сол  тақырыпқа  келетін
кітаптағы  библиографиялық  нұсқаулықтарға  қарайласуымыз  керек.  Онда  біз
керек тақырыптың басқа қандай кітапта бар екендігі  туралы  ақпарат  алуымыз
мүмкін. Құнды ақпаратты нұсқаушы мақалалардан  сызып  алуымызға  болады.  Ол
нұсқаулықтан керекті, қызықтыратын мақалаларды шыққаны туралы  ақпарттарымен
алуымызға  және  содан  кейін  керекті  номерларымызға  тапсырыс  беруімізге
болады.
    Басты көмекші ретінде компьютерлік жүйе Internet атқарады. Онда ешқашан
мақала болып шықпаған ақпарттарды кездестіруімізге болады.
    Тез және дұрыс керекті әдебиетті таңдау  үшін  ғылыми  және  студенттік
кітапханаларды  және  кітап  іздеу  механизмін  жақсы  білу  қажет.  Керекті
әдебиет  тізімі  университет  кітапханасында   болмаған   жағдайда   ғылыми-
техникалық немесе қалалық кітапханаға жүгіну керек.
    Тағы бір жұмыс түрі реферат болып табылады.  Студенттердің  рефератында
сол тақырып бойынша бірнеше көздерден алынып жинақтырылған негізгі  мазмұнын
тиянақты жеткізу жеткілікті.
    Мәтінде тақырыпқа келмейтін артық ақпараттар болмауы  шарт.  Рефераттың
мазмұнының сәйкестігі негізгі бағалаудың критериінің бірі болып табылады.
    Рефераттың құрылуы алдына қойылған мақсаттар есебінен  жүреді.  Реферат
титулды бет, мазмұны, кіріспе, негізгі  бөлік,  қорытынды  және  қолданылған
әдебиеттер тізімінен тұрады.

      4 КУРСТЫҢ ФОРМАТЫ
      Семестр кезінде студенттерге  оқу жоспарына сәйкес 15 тәжірибелік,  15
зертханалық сабақтар және курсқа сәйкес 15 дәріс оқылады.
      Курстағы  өзіндік  жұмысты  былай  жүргізу  ұсынылады.  Курстың  әрбір
тақырыбынан ұсынылған әдебиеттерді  оқып,  оның  теориялық  негіздеріне  көп
тоқталмай, талқыланатын сұрақтарға жалпы түсінік қалыптастыру керек.
      Содан кейін  материалды  толығымен  меңгеруге  көшу  керек:  теориялық
жағдайларды меңгеру, негізгі мәліметтердің қажет жерлерін еске  сақтау  үшін
жұмыс дәптерін жүргізген дұрыс.
      Курсты меңгеру  кезінде студент өткен материалдарды жақсы меңгеру үшін
 реферат түріндегі СОӨЖ  және СӨЖ  алынады.

      5 КУРСТЫҢ САЯСАТЫ
      Осы курсты меңгеруде студент жүйелі түрде  өзі дайындалу керек,  қажет
болған жағдайда  оқытушыдан көмек сұраса болады. Порталға  жиі  кіру  керек.
Оқытушының  жұмыс  бағдарламасындағы  методикалық  ұсыныстарын   тәжірибелік
сабақта мұқият оқыңыздар. Тек қана дәріс  материалдарымен  шектеліп  калмай,
басқа  да  әдебиеттерді,  электронды  ресурстарды   қолданыңыздар.   Алдымен
бірінші модульды меңгеріп,  тапсырмасын  орындаңыз,  кейін  келесі  модульге
көшіңіз. Әрбір бақылау тапсырмасын уақытында орындап, тексеруге беру  керек,
аралық тесттерді уақытында өту керек. Бақылау мерзімдері –  1-7  апталардағы
тапсырмалар мен тесттерге 7 –ші аптаның соңы қалғандары 15 аптада.



        6 БАҒАЛАРДЫ ҚОЮ САЯСАТЫ

      Әрбір студент қорытынды бағасы жақсы болуы үшін әр пәннен бір мөлшерде
ұпай сандарын жинау керек. Ұпайдың максималды саны:
1-7 апталардағы  бірінші рейтинг қорытындысында -300 ұпай,
8-15 апталардағы екінші рейтинг қорытындысына- 300 ұпай,
Пән бойынша семестрдағы максимальды ұпай саны -600.
      «Квалиметрия» пәні бойынша балдарды бөлу кестесі
                                                                     2 кесте
|Апта  |Бақылау түрі                 |Жалпы балл       |Ескертпе         |
|1     |2                            |3                |4                |
|1-7   |1 – 7 аптаға дейін барлық    |30               |                 |
|      |аудиториялық сабаққа қатысу  |                 |                 |
|2     |№ 1 тәжірибелік сабақты      |20               |Ауызша сабақ     |
|      |қорғау                       |                 |сұрау            |
|1     |2                            |3                |4                |
|3     |№ 1 зертханалық сабақты      |20               |Ауызша сабақ     |
|      |қорғау                       |                 |сұрау            |
|      |№ 1 СӨЖ                      |30               |СӨЖ              |
|4     |№ 2 тәжірибелік сабақты      |20               |Ауызша сабақ     |
|      |қорғау                       |                 |сұрау            |
|      |№ 1 СОӨЖ                     |15               |Жұмысты қорғау   |
|5     |№ 2 зертханалық сабақты      |20               |Ауызша сабақ     |
|      |қорғау                       |                 |сұрау            |
|      |№ 2 СӨЖ                      |30               |СӨЖ              |
|6     |№ 3 тәжірибелік сабақты      |20               |Ауызша сабақ     |
|      |қорғау                       |                 |сұрау            |
|      |№ 2 СОӨЖ                     |15               |Жұмысты қорғау   |
|7     |№ 3 зертханалық сабақты      |20               |Ауызша сабақ     |
|      |қорғау                       |                 |сұрау            |
|      |Аралық бақылау               |60               |Тесттер          |
|1 – 7 аптаға дейін оқудың нәтижелері |300              |                 |
|бойынша балдардың жиыны              |                 |                 |
|8-15   |8 – 15 аптаға дейін барлық   |30               |                 |
|       |аудиториялық сабаққа қатысу  |                 |                 |
|8      |№ 4 тәжірибелік сабақты      |15               |Ауызша сабақ     |
|       |қорғау                       |                 |сұрау            |
|       |№ 3 СӨЖ                      |30               |СӨЖ              |
|9      |№ 4 зертханалық сабақты      |15               |Ауызша сабақ     |
|       |қорғау                       |                 |сұрау            |
|       |№ 3 СОӨЖ                     |15               |Жұмысты қорғау   |
|10     |№ 5 тәжірибелік сабақты      |15               |Ауызша сабақ     |
|       |қорғау                       |                 |сұрау            |
|11     |№ 5 зертханалық сабақты      |15               |Ауызша сабақ     |
|       |қорғау                       |                 |сұрау            |
|       |№ 4 СӨЖ                      |30               |СӨЖ              |
|12     |№ 6 тәжірибелік сабақты      |15               |Ауызша сабақ     |
|       |қорғау                       |                 |сұрау            |
|       |№ 4 СОӨЖ                     |15               |Жұмысты қорғау   |
|13     |№ 6 зертханалық сабақты      |15               |Ауызша сабақ     |
|       |қорғау                       |                 |сұрау            |
|14     |№ 7 тәжірибелік сабақты      |15               |Ауызша сабақ     |
|       |қорғау                       |                 |сұрау            |
|15     |№ 7 зертханалық сабақты      |15               |Ауызша сабақ     |
|       |қорғау                       |                 |сұрау            |
|       |Қорытынды бақылау            |60               |Тесттер          |
|8 – 15 аптаға дейін оқудың нәтижелері|300              |                 |
|бойынша балдардың жиыны              |                 |                 |
|1      |2                            |3                |4                |
|Емтихан бойынша балдардың жиынтығы   |400              |                 |
|Академиялық мерзімдегі балдардың     |1000             |                 |
|жиынтығы                             |                 |                 |



    7 ӘДЕБИЕТТЕР
    7.1 Негізгі
    7.1.1     Федюкин  В.К.  Основы   квалиметрии.   Управление   качеством
продукции. Учебное пособие. – М.: Информационно-издательский  дом  «Филинъ»,
2004. – 296 с.
    7.1.2 Фомин В.М. Квалиметрия. Управление качеством. Сертификация.  Курс
лекций. – М.: ЭКМОС, 2000. – 320 с.
    7.1.3  Федюкин  В.К.,  Дурнев  В.Д.,  Лебедев  В.Г.  Методы  оценки   и
управление качеством промышленной продукции: Учебник. – М.: Филинъ, 2000. –
328 с.
    7.1.4  Качество и безопасность сельскохозяйственной пищевой  продукции.
/ под редакцией д.б.н. А.К. Смагулова – Алматы, 2002. – 544 с.
    7.1.5  Робертсон А. Управление качеством: Пер. с англ. – М.:  Прогресс,
1974. – 253 с.
    7.1.6  Стандартизация и управление  качеством  продукции:  Учебник  для
вузов / Под редакцией В.А. Швандера. – М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2000. – 487 с.
    7.1.7 Солод Г.И. Основы квалиметрии: Учебное пособие. М.:  Издательство
МГИ, 1991.-84 с.
    7.1.8   Управление  качеством:  Учебник  для  вузов  /  под  ред.  С.Д.
Ильенковой. – М.: Банки и биржи, ЮНИТИ, 1999.-199 с.
    7.1.9 Шишкин И.Ф., Станякин В.М. Квалиметрия  и  управление  качеством:
Учебное пособие. - М.:Изд-во ВЗПИ, 1992.-255 с.
    7.1.10  Азгальдов Г.Г. Теория и практика оценки качества товаров. – М.:
Экономика, 1989. – 256 с.
    7.1.11  Басовский Л.Е., Протасьев В.Б. Управление качеством:  Учебник.-
М.:ИНФРА. – 2000. – 212 с.
    7.1.12 Гличев А.В.и др. Прикладные вопросы квалиметрии. – М.:  Издат-во
стандартов, 1985.-190 с.
    7.1.13 Мишин В.М. Управление качеством:  Учебное  пособие  для  вузов.-
М.:ЮНИТИ-ДАНА, 2000.-303 С.


    7.2    Қосымша
    7.2.1 Варжапетян А.Г. Квалиметрия. - Санкт-Петербург, 2005. 176 с.
    7.2.2 Журнал «Пищевая промышленность»
    7.2.3 Журнал «Мясная промышленность»
    7.2.4 Журнал «Молочная промышленность»
    7.2.5 Журнал «Перерабатывающая промышленность»
    7.2.6 Назаров «Общая технология пищевых продуктов». – М.: Агропромиздат
    7.2.7 Позняковский В.М.  Гигиенические  основы   питания  и  экспертизы
продовольственных товаров: Учебник. –  Новосибирск:  Изд-во  Новосибирского
университета, 1996. - 432 с.
    7.2.8 Федько В.П., Альбеков А.У. Маркировка и  сертификация  товаров  и
услуг: Учебное пособие. – Ростов/на Дону: Изд-во «Феникс», 1998. – 640 с.
    7.2.9  Ковальская  Л.П.   Технология   пищевых   производств.   –   М.:
Агропромиздат, 1988. – 286 с.
    7.2.10 Красовский П.А. Товар и его экспертиза. – М.: Центр экономики  и
маркетинга, 1999. – 284  с.
    7.2.11 Лабораторный практикум по общей  технологии  пищевых  продуктов.
Под общ.ред.Фалушиной З.Ф. – М.: Пищевая промышленность, 1978. – 271 с.
    7.2.12 Толеубекова С.С. Методические указания к  лабораторным  занятиям
по дисциплине «Квалиметрия и управление качеством», 2009.






















Пәндер