Файл қосу

Құқықтық психологияның феноменологиясы




|ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ                             |
|СЕМЕЙ қаласының ШӘКӘРІМ атындағы МЕМЛЕКТТІК УНИВЕРСИТЕТІ                        |
|3 деңгейлі СМК құжаты      |ПОӘК                      |           ПОӘК           |
|                           |                          |042-18-16.1.32/01-2013    |
|«Заң психологиясы»  пәнінің|Баспа № 1 13.09.13        |                          |
|оқу-әдістемелік кешені     |                          |                          |
|оқытушыға  арналған        |                          |                          |















                        ПӘННІҢ ОҚУ ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ


                       «Заң психологиясы» ПӘНІ БОЙЫНША

                            ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ

                    5В050300 «Психология» мамандықтарына



              ОҚЫТУШЫҒА АРНАЛҒАН ПӘННІҢ ЖҰМЫС ОҚУ  БАҒДАРЛАМАСЫ





































                                    Семей


                                    2013









                                  Алғы сөз


   1.  ҚҰРАСТЫРЫЛДЫ
    Құрастырушы    Семей    қаласының    Шәкәрім    атындағы    мемлекеттік
университетінің  “ Психология” кафедрасының аға оқытушысы  Г.Абдуллина

                                                                  “___13___”
_____09_____ 2013 ж.

   2. ҚАРАЛДЫ
   1.  Семей  қаласының   Шәкәрім   атындағы   мемлекеттік   университетінің
      “Психология” кафедрасының отырысында

    Хаттама №___1___  «_13_»___09_____  2013  жыл

   Кафедра меңгерушісі    ____________  Т. Кунслямова

2.2.  ГЗФ  оқу-әдістемелік бюросының отырысында талқыланды

   Хаттама №___1___   «_17_»___09_____  2013 жыл

   ОӘБ төрағасы___________________  Ш.Кенесбаева

3. БЕКІТІЛДІ

   3.1 Университеттің оқу-әдістемелік кеңесінің отырысында  мақұлданды  және
баспаға ұсынылды

   Хаттама №__1____ «_18_»___09_____  2013 жыл

   ОӘК төрағасы_________________  Г.Искакова

4.  Баспа  № 1 13.09.13


































                                   Мазмұны



    1. Қолданыс аймағы
    2. Нормативтік сілтемелер
    3. Жалпы ережелер
    4. Оқу пәнінің мазмұны (молдулі)
    5. Студенттің өзіндік жұмысы тақырыптарының тізімі
    6. Пәнге арналған оқу-әдістемелік картасы
    7. Оқу-әдістемелік әдебиетпен қамтамасыз ету картасы
    8. Әдебиеттер











   1. Қолдану аймағы.

   «Заң психологиясы» пәнінен  жасалған  оқу-әдістемелік  комплекс  психолог
мамандығындағы студенттерге  арналған.  Пәнді  оқуыту  барысында  студенттер
қажеттті іскерліктер мен дағыдаларды қалыптастыра  отырып  пәннің  мазмұның,
өзектілігі мен қажеттілігін саясатын танып  біледі.  Пәнді  терең  зерттеуде
оқу-әдістемелік  бірлестік негізгі басшылық етеді.




        2.Нормативтік сілтемелер.

   «Заң психологиясы » пәнінен оқу-әдістемелік бірлестік Әл-Фараби  атындағы
Қазақ Ұлттық Мемлекеттік Институты  ұсынған  психолог  мамандығына  арналған
типтік  бағдарламалар  негізінде  талаптар  мен  ұсыныстарды  ескере  отырып
жасалған.
    - 5В050300-«Психология» мамандығы бойынша Мемлекеттік Жалпыға бірдей Оқу
      Стандарты ҚР МЖМБС 3.08.307-2006  Қазақстан  Республикасы  білім  және
      ғылым министрлігінің бұйрығымен бекітілген және күшіне енгізілген;
    - 5В050300-«Психология» мамандығы бойынша      типтік оқу жоспары;
    -  СТУ  042-ГУ-4-2013  университет  стандарты  «Пәннің   оқу-әдістемелік
      кешендерін құрастыру мен безендіруге қойылатын жалпы талаптар»;
    -  ДП  042-1.01-2013  Құжатталған  процедура   «Пәннің   оқу-әдістемелік
      кешендерінің құрылымы мен мазмұны».



   3 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР

   3.1 Пәннің қысқаша мазмұны

   Психология   мамандығы    бойынша   дайындайтын   студенттер   үшін   заң
психологиялық білімдер теориялық және қолданбалы сипаты жағынан  өте  қажет.
Адамды құқықтық әрекеттің атқарушысы және  әсерлденуші  ретінде  қарастырып,
заң психологиясы оны обьект деп зерттейді. Адам  бойындағы   құқықтық  сана-
сезімі, құқықтық және  құқыққа  қарсы  атқарылатын  жүріс-тұрыспен  әрекетті
оның психологиялық түрткілер жүйесін  сүйемеледейтін  психикалық  қалыптарды
және талпыныстарды зерттеу пәні ретінде қалыптастырады.




   3.2 Пәннің мақсаты

   Болашақ  психолог   мамандығындағы   студенттерді   заң   психологиясының
негіздемелеріне үйрету және олардың құқықтық саладағы кәсіби  мүмкіндіктерін
кеңейту.




   3.3 Пәннің міндеттері.
    ➢   Заң  психологиясының  ғылымдар  жүйесімен  әлеуметтік   тәжрибелдегі
      алатын орнын нақты айқындау;
    ➢  Заң психологиясы бойынша алған білімдерін күнделікте тұрмыста  кәсіби
      іс-әрекетте пайджалануға және осы ғылым саласында  терең  білім  алуға
      баулу;


    ➢ іс-әрекетте пайджалануға және осы ғылым саласында  терең  білім  алуға
      баулу;


3.4 Пәнді оқып меңгеру нәтижесінде әрбір студенттің негізгі міндеттері:
 ➢ Заң психологиясының негізгі салаларын білу;
 ➢ Заң психологиясының ғылыми зерттеу әдістерін қолдана  білуге;
 ➢ Заң психологиясының қалыптасып даму кезеңдерін білуге;
 ➢ Заң психологиясының қолданбалы сипатын меңгеруге;
 ➢  Психологияның  басқа  да  салаларымен  өзара  байланыс   ерекшеліктерін
   ажыратуға;
 ➢  Қылмыстық  әрекеттің  психикалық-мотивациялық  сипатфын   және   психо-
   физиологиялық механизмдерін білуге;
 ➢ Адам және жеке адамның құқықтық нормаларын меңгеруге;
 ➢ Қылмыскер тұлғасын психологиялық талдай білуге;



      3.5 Пәннің преквизиты:

   Жалпы  психологя,  жас  ерекшелігі  психолгиясы,  әлеуметтік  психолгия,
   диференциалды психология, психолгиялық практикумы, психодиагностика.


   3.6 Пәннің постреквизиты:
   Құқық   негізедері,   жеке   адам   психологиясы,   даму    психолгиясы,
   психологиялық  білім  негіздерін  математикалық  өңдеу,  психокоррекция,
   ауытқушылық психолгиясы

     3.7. Жұмыс оқу жоспарынан үзінді



Кесте1


|Кур|Семестр                                                  |Кредит        |
|с  |                                                         |              |
|Дәріс сабақтары                                                             |
|1  |Заң психологиясы пәні мен міндеттері                     |1             |
|2  |Заң психологиясы пәнінің даму тарихы                     |1             |
|3  |Заң психологиясының ғылыми зерттеу әдістері              |1             |
|4  |Құқықтық психологияның феноменологиясы                   |1             |
|5  |Құқықтың сананың қалыптасуы                              |1             |
|6  |Криминалдық психология                                   |1             |
|7  |Қылмыскер жеке басының психологиясы                      |1             |
|8  |Жасөспірімдердің қылмыстық мотивациясы                   |1             |
|9  |Әйелдер қылмыстық әрекеті                                |1             |
|10 |Адвокат психологиясы                                     |1             |
|11 |Сот психологиясы                                         |1             |
|12 |Прокурор психологиясы                                    |1             |
|13 |Алдын-ала тергеу                                         |1             |
|14 |Ұйымдасқан қылмыстың әлеуметтік-психологиялық мінездемесі|        1     |
|15 |Пенитенциарлық психология                                |1             |
|Практикалық (семинар) сабақтар                                              |
|1  |Заң психологиясы пәні мен міндеттері                     |1             |
|2  |Заң психологиясы пәнінің даму тарихы                     |1             |
|3  |Заң психологиясының ғылыми зерттеу әдістері              |1             |
|4  |Құқықтық психологияның феноменологиясы                   |1             |
|5  |Құқықтың сананың қалыптасуы                              |1             |
|6  |Криминалдық психология                                   |1             |
|7  |Қылмыскер жеке басының психологиясы                      |1             |
|8  |Жасөспірімдердің қылмыстық мотивациясы                   |1             |
|9  |Әйелдер қылмыстық әрекеті                                |1             |
|10 |Адвокат психологиясы                                     |1             |
|11 |Сот психологиясы                                         |1             |
|12 |Прокурор психологиясы                                    |1             |
|13 |Алдын-ала тергеу                                         |1             |
|14 |Ұйымдасқан қылмыстың әлеуметтік-психологиялық мінездемесі|1             |
|15 |Пенитенциарлық психология                                |1             |



5 СӨЖ тақырыптарының тізімі

   5.1. Заң психологиясының теориялық  және  практикалық  міндеттерін  өзара
байланысы (конспект)

   5.2. Өзіндік сананың қалыптасуы мен құқықтық жауапкершілігі (жазбаша)

   5.3. Заңгердің кәсіби іс-әрекеті

   5.4. Жасөспірімдердің қылмыстық әрекеті мен мотивациясы (реферат)

   5.5. Әйелдер қылмыстық әрекетінің психологиялық негізі.

   5.6. Құқық және құқыққа қарсы іс-әрекеттің мотивациясы

   5.7. Жәбірленуши тұлғасының психологиялық анализі (жазбаша)

   5.8. Ұйымдасқан қылмыстық топтардың психологиялық ерекшеліктері (эссе)

   5.9. Кешенді психиатриялық және сот  психология  тәжірибесіндегі  адамның
тұлғалық бітістерін талдау (баяндау)

   5.10.  Куәгер және жәбірленуші тұлғасының психологиялық талдау (конспект)








   6 ПӘН БОЙЫНША ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КАРТАСЫ


                            Кесте - 3



|                |Тақырыптар                  |Көрнекілікт|Өздік оқуға |Бақылау    |
|                |                            |ер, ТСО,   |арналған    |формасы    |
|                |                            |плакаттар, |сұрақтар    |           |
|                |                            |лаборатория|            |           |
|                |                            |лық стенд  |            |           |
|Дәрістер        |Лаборат.   |Практикалық     |           |            |           |
|                |           |(семинар)       |           |            |           |
|                |           |сабақтар        |           |            |           |
|1               |2          |  3             |4          | 5          | 6         |
|Заң психологиясы|           |Заң псих-сының  |Сызба,     |Алатын орны,|Жазбаша    |
|пәні, маңызы,   |           |саласы,         |кесте,     |басқа       |           |
|салалары.       |           |методологиялық  |плакаттар  |ғылымдармен |           |
|                |           |негізі. Заң     |           |байланысы.  |           |
|                |           |псих-сының      |           |            |           |
|                |           |салалары.       |           |            |           |
|Заң             |           |Заң псих-сының  |Сызба,     |            |Жазбаша    |
|психологиясының |           |ғылым           |кесте,     |Қазіргі Заң |           |
|даму тарихы.    |           |саласы ретіндегі|плакаттар  |пасихологияс|           |
|                |           |шығу            |           |ы           |           |
|                |           |себептері.Теор-л|           |            |           |
|                |           |ықжәне практ.   |           |            |           |
|                |           |негізд.қалыптасу|           |            |           |
|                |           |ы..             |           |            |           |
|Заң             |           |Заң псих-сының  |Сызба,     |әңгімелесуді|коллоквиум |
|психологиясының |           |ғылыми зерттеу  |кесте,     |ң           |           |
|ғылыми зерттеу  |           |әдістері,       |плакаттар  |психологиялы|           |
|әдістері.       |           |негізгі және    |           |қ негізі.   |           |
|                |           |қосалқы         |           |            |           |
|                |           |әдістері,       |           |            |           |
|Құқықтық        |           |Құқықты         |Сызба,     |Құқықтық    |Ауызша     |
|психологияның   |           |әлеуметтендіру. |кесте,     |нормаларды  |           |
|феноменологиясы |           |Құқықты         |плакаттар  |тиімді      |           |
|мен құқықтық    |           |әлеуметтендіруде|           |қалыптастыру|           |
|сана. Құқықтың  |           |гі кемістіктер. |           |да          |           |
|сананың         |           |Сыртқы          |           |қолданатын  |           |
|қалыптасуы.     |           |ықпалдардың     |           |психологиялы|           |
|                |           |әсерлері.       |           |қ шаралар.  |           |
|Заңгер кәсіби   |           |Заңгерлік       |Сызба,     |Қылмыстық   |Пікрталасі |
|іс-әрекет       |           |еңбектің        |кесте,     |тәртіптін   |           |
|психологиясы.   |           |психологиялық   |плакаттар  |психологиялы|           |
|Криминалдық     |           |ерекшеліктері.За|           |қ           |           |
|психология      |           |ңгерлік қызметке|           |мүмкіншілікт|           |
|                |           |іріктеудің      |           |ері.        |           |
|                |           |психологиялық   |           |            |           |
|                |           |көрсеткіштері.  |           |            |           |
|Қылмыстық тұлға |           |Қылмыстық       |Сызба,     |Әлеуметтік  |Жазбаша    |
|мәселесі.Жасөспі|           |тәртіптін       |кесте,     |әрекетке    |           |
|рімдердің       |           |психологиялық   |плакаттар  |қарсы       |           |
|қылмыстық       |           |негізі –        |           |мотивтер.   |           |
|мотивациясы.    |           |үрейлену.       |           |            |           |
|                |           |Үрейленудің     |           |            |           |
|                |           |себептері мен   |           |            |           |
|                |           |түрлері.        |           |            |           |
|                |           |Қылмыстық       |           |            |           |
|                |           |тәртіптің       |           |            |           |
|                |           |мотивациясы.    |           |            |           |
|Соттық әрекет   |           |Куәгер          |Сызба,     |Қылмыстық   |Эссе       |
|психологиясы.   |           |жүріс-тұрысының |кесте,     |топтардың   |           |
|                |           |психологиялық   |плакаттар  |ынтымақтасты|           |
|                |           |ерекшеліктері.Жә|           |қ механизмі.|           |
|                |           |бірленуші       |           |            |           |
|                |           |тұлғасын        |           |            |           |
|                |           |психологиялық   |           |            |           |
|                |           |талдау.         |           |            |           |
|                |           |Сотталушы       |           |            |           |
|                |           |тұлғасын        |           |            |           |
|                |           |психологиялық   |           |            |           |
|                |           |талдау және оны |           |            |           |
|                |           |реабилитациялау |           |            |           |
|Ұйымдасқан      |           |Қылмыстық       |Сызба,     |Тергеушінің |Реферат    |
|қылмыстың       |           |топтардың       |кесте,     |танымдық    |           |
|әлеуметтік-психо|           |типологиясы     |плакаттар  |сипаты.     |           |
|логиялық        |           |Ұйымдасқан      |           |Психофизиоло|           |
|мінездемесі     |           |қылмыстық       |           |гиялық      |           |
|                |           |ұжымдардың      |           |сапасы.     |           |
|                |           |функцианалдық   |           |            |           |
|                |           |құрлымы, сипаты,|           |            |           |
|                |           |Қылмыстық       |           |            |           |
|                |           |топтардың       |           |            |           |
|                |           |ынтымақтастық   |           |            |           |
|                |           |механизмі       |           |            |           |





      7. Оқу-әдістемелік әдебиеттермен қамтамасыз ету картасы:

                                                                     Кесте 4

|№ р/с|Оқулықтар, оқу-әдістемелік     |Саны     |Студенттер   |Қамтамасыз ету     |
|     |құралдар атауы                 |         |саны         |пайызы             |
|     |                               |         |             |                   |
|1    |Столяренко Л.Д. Основы         |3        |9            |95                 |
|     |психологии.- Ростов-на-Дону.   |         |             |                   |
|     |1996                           |         |             |                   |
|2    |Популярная психология.         |10       |9            |100                |
|     |Хрестоматия.-М., 1990          |         |             |                   |
|3    |Рубинштейн С.Л. Основы общей   |1        |9            |25                 |
|     |психологии. СПб., 1999         |         |             |                   |
|4    |Рубинштейн С.Л. Основы общей   |30       |9            |100                |
|     |психологии. СПб., 2004         |         |             |                   |



   8. Әдебиеттер
8.1. Негізгі әдебиеттер
8.1.1. Васильев В.Л.  Юридическая психология. Спб., М., 2007.
8.1.2.  Еникеев  М.Х.  Общая  и  юридическая  психология.   М:   Юридическая
литература, 2008.
8.1.3. Коченов М.М. ВВедение в судебно  –  психологическую  экспертизу,  М,:
2000.
8.1.4. Романов.В.В. Юридическая психология: Учебник -  М,: Юристь, 2008.
8.1.5. Шиханцов Г.Г. Юридическая психология. М., 2008.
8.1.6. Антонян Ю.М., Гульдан В.В. Криминальная патопсихолгия.  –  М:  Наука.
2001.
8.1.7. Балабанова Л.М. Судебная патопсихология (вопросы определения нормы  и
отклонений). – Д,: Сталкер. - 2008.
8.1.8. Чуфаровский Ю.В. Юридическая психология.М,: 2005.
8.1.9. Еникеев М.И. Судебная психология. Ч.2. – М., 2006.
8.1.10. Киселев Я.С. Судебные речи. – Л., 2007.
8.1.11. Крминальная мотивация. – М., 2009.
8.1.12. Коновалова В.Е. Провавая психология. Харьков, 2007.
8.1.13. Антонян Ю.М. Психология убийства. – М., 2007.
8.1.14.АнтонянЮ.М.,  Голубев  В.П.,  Кудряков   Ю.Н.   Личность   корыстного
преступления.- Томск. 2009.
8.1.15.Антонян Ю.М., Еникеев М.И.,  Эминов  В.Е.  Психология  преступника  и
расследования преступлений. М., 2006.
8.1.16. Аврах Я.С. Психологические проблемы защиты  по  уголовным  делам.  –
Казань, 2008.

8.2. Қосымша әдебиеттер.
8.2.1. Баев. О.Я. Тактика следственных действий. – Воронеж, 2005.
8.2.2. Бохан В.Ф. Формирование убеждений суда. – Минск, 2003.
8.2.3. Гримак Л.П. Общение с собой – М., 2009.
8.2.4. Доспулов Г.Г. Психология допроса на преварительном следствии.  –  М.,
2006.
8.2.5. Китаев – Смык Л.А. Психология стресса. – М., 2007.
8.2.6.Кон И.С. Социология личности. – М., 2007.
8.2.7. Лившин Е.М., Белкин Р.С. Тактика следственных действий – М., 2007.
8.2.8. Личко А.Е. Психопатии и акценуации характера упадростка. Л., 2003.
8.2.9. Махов Ф.С.. Подросток и свободное время. – Л., 2009.
8.2.10. Обуховский К. Психология влечений человек. – М., 2002.
8.2.11.  Ратинов  А.Р.,  Ефремова  Г.Х.  Правовая  психология  и  преступное
поведение. – Красноярск, 2008.
8.2.12. Соркин В.С. Стратегия и  тактика  защиты  по  угаловным  делам  .  –
Гродно, 2007.


Пәндер