Файл қосу
Ғылыми зерттеудің әдістері
|ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ | |БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ | |СЕМЕЙ қаласының ШӘКӘРІМ атындағы МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ | |СМЖ 3-деңгейдегі құжаты |ПОӘК | | | | |ПОӘК 042-18-9.1.75/02 -2014| |ПОӘК |11.09.2014 ж. | | |«Ғылыми зерттеу жұмыстарының|№ 2 басылым | | |әдіснамасы» пәнінің | | | |магистрантқа арналған | | | |бағдарламасы | | | «ҒЫЛЫМИ ЗЕРТТЕУ ЖҰМЫСТАРЫНЫҢ ӘДІСНАМАСЫ» ПӘНІНІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ 6М073200 – «Стандарттау және сертификаттау (салалар бойынша)» 6М070100 – «Биотехнология» мамандықтары үшін МАГИСТРАНТҚА АРНАЛҒАН ПӘННІҢ БАҒДАРЛАМАСЫ Семей 2014 Алғы сөз 1 ӘЗІРЛЕГЕН Құрастырушы __________ 29.08.2014ж., С. Аманжолов, «Стандарттау және биотехнология» кафедрасының доцент м.а., т.ғ.к. 2 ТАЛҚЫЛАҒАН 2.1 Семей қаласы Шәкәрім атындағы мемлекеттік университетінің «Стандарттау және биотехнология» кафедрасының отырысында «29» тамыз 2014ж., № 1 хаттама Кафедра меңгерушісі ___________ Ж.Кәкімова 2.2 Инженерлік-технологиялық факультеттің оқу-әдістемелік бюросының мәжілісінде «05» қыркүйек 2014ж., № 1 хаттама Төрайымы_____________ С.Төлеубекова 3 БЕКІТІЛГЕН Университеттің Оқу-әдістемелік кеңесінің мәжілісінде шығаруға мақұлданған және ұсынылған «11» қыркүйек 2014ж., № 1 хаттама Оқу-әдістемелік кеңесінің төрайымы ___________ Г.Искакова 4 11.09.2014 ж. № 2 басылым Мазмұны |1 |Жалпы ережелер …………………………………………………………. |4 | |2 |Пәннің мазмұны және сабақтардың түрлері бойынша сағаттарды | | | |үлестірілуі ………………………………………………………………… |5 | |3 |Пәнді меңгеруге арналған әдістемелік ұсыныстар……………………... |6 | |4 |Курстың форматы ……………………..………………………………… |7 | |5 |Курстың саясаты ……………………..………………….......................... |7 | |6 |Бағаларды қою саясаты ………………………..………………………. |8 | |7 |Әдебиеттер ………………………………………………………………. |9 | 1. Жалпы ережелер 1.1 Оқытушы және пән бойынша жалпы мәліметтер Оқытушы – Аманжолов Самат Аманжолұлы, т.ғ.к., доцент м.а.; Кафедра – Стандарттау және биотехнология; Байланысу ақпараты – тел: 35-05-90, оқу ғимараты № 9, кабинет № 304; Сабақ жүргізу орны – аудитория № 303; Кредиттер саны – 3. 1.2 Пәннің қысқаша мазмұны. «Ғылыми зерттеу жұмыстарының әдіснамасы» пәні зияткерлік меншіктің нысандарын анықтау сұрақтарын, олардың құқықтық қорғанысының оңтайлы формаларын таңдау және қолдануды, сонымен бірге тиімді пайдалануды зерттейді. Пәннің бағдарламасымен зияткерлік меншік аясында білім алушыларды теориялық және тәжірибелік дайындау, әлемдік экономикалық кеңістікке ұлттық экономиканы табысты интеграциялау үшін болашақ маманның білімдік, ғылыми- техникалық, ұйымдастырушылық әлеуетін жүзеге асыру қарастырылады. 1.3 Пәннің мақсаттары болып білім алушыларды ғылыми зерттеу әдістерімен; негізгі ұғымдармен; экспериментті жүргізу ережелерімен танысу болып табылады. 1.4 Пәнді оқытудағы басты міндеттер – мамандық бойынша оқытылатын пәнді іс жүзінде қолдану шеберлігі. 1.5 Пәнді оқу нәтижесінде: Білуі керек: тағамдық технологиялар негіздерінің, тағамдық өндірістің техникасы мен технологиясының, шикізатқа қойылатын техникалық талаптардың өндірістік және зерттеу мәселелерін шешу үшін қажетті көлемде зерттеу әдістерінің негізін; Игеру керек: ғылыми зерттеулерді жүргізу бойынша машықтарға (патентті- ақпараттық іздеу, соның ішінде Ғаламтор желісін пайдалану арқылы; техникалық шешімдердің, патентті жиіліктің және т. б. патенттік қабілеттілігін бағалау); Меңгеру керек: өнеркәсіптік меншік нысандарына қорғаныс құжаттарын беруге өтінімдер жасауды; Істей алу керек: тағамдық технологиялар негіздерінің өндірістік және зерттеу мәселелерін шешу үшін қажетті көлемде зерттеу әдістерінің негізін; Ойлау керек: тәжірибені жүргізу тәртібін; Болу керек: тағамдық өнімдерді зерттеудің заманауи әдістері туралы, нормативті құжаттар, аударымдар және биотехнология мен стандартизация саласындағы отандық тәжірибе, түрлі өнім түрлерін өндіру кезіндегі технологиялық процестерді талдау машықтары, зерттеулерді жүргізу үшін зерттеу әдістерін және құралдарын пайдалану, сонымен бірге зертханалық зерттеулер машықтары туралы; Алу керек: ғылыми, ғылыми-техникалық жұмыстар, нормативті құжаттар бойынша тәжірибелік машықтарды, шикізат сапасын сынауды стандартты, сертификационды жүргізу, физикалық-химиялық әдістерді және түрлі өлшемдерді бақылаудың өлшеу құралдарын пайдалану қабілетін. 1.6 Курстың пререквизиттері: 1.6.1 Жоқ. 6. Курстың постреквизиттері: 1.6.1 Жоқ. 2 Пәннің мазмұны және сабақтардың түрлері бойынша үлестіру Кесте 1 |Тақырыптардың аталуы және мазмұны |Сағаттар саны |Әдебиеттер| | |ДС |ТС |БАОӨЖ |БАӨЖ | | |1 |2 |3 |4 |5 |6 | |Дәрістер | |Модуль 1. Ғылыми зерттеудің әдіснамасы | |Дәріс № 1. Ғылыми зерттеудің әдіснамасы |1 | | |2 |7.1.1 | |және әдістемесі | | | | |7.1.2 | |Дәріс № 2. Ғылыми білімнің шектеу |1 | |1 |2 |7.1.1 | |критерийлері | | | | |7.1.3 | |Дәріс № 3. Ғылыми зертеудің әдіснамасы |1 | |1 |2 |7.1.1 | | | | | | |7.1.2 | |Дәріс № 4. Ғылыми әдіс |1 | |1 |2 |7.1.1 | |Дәріс № 5. Ғылыми зерттеудің категориялық |1 | |1 |2 |7.1.1 | |аппараты | | | | |7.1.3 | |Дәріс № 6. Әдіснама |1 | |1 |2 |7.1.3 | |Модуль 2. Ғылыми зерттеудің құрылымы | |Дәріс № 7. Ғылыми білімнің құрылымы |1 | |1 |2 |7.1.1 | |Дәріс № 8. Ғылымның болжау қызметі |1 | |1 |2 |7.1.1 | | | | | | |7.1.2 | |Дәріс № 9. Ғылыми зерттеудің аппаратқа |1 | |1 |2 |7.1.1 | |түсінігі және оның мазмұны мен сипаттамасы| | | | |7.1.3 | |Дәріс № 10. Зерттеу мәселесі және пәні мен|1 | |1 |2 |7.1.1 | |нысаны | | | | |7.1.2 | |Дәріс № 11. Зерттеу жүргізу кезіндегі |1 | |1 |3 |7.1.1 | |әдіснама мен әдістемені таңдау | | | | |7.1.3 | |Дәріс № 12. Эксперимент жүргізу |1 | |1 |3 |7.1.1 | |Дәріс №13. Эмпериялық деректерді өңдеу |1 | |1 |3 |7.1.1 | | | | | | |7.1.2 | |Дәріс № 14. Бақылау зерттеу әдісі ретінде |1 | |1 |3 |7.1.1 | | | | | | |7.1.3 | |Дәріс № 15. Қазіргі замандағы әдіснама |1 | |1 |2 |7.1.1 | |Тәжірибелік сабақтар | |Модуль 1. Ғылыми зерттеудің әдіснамасы | |Сабақ № 1. Ғылыми зерттеудің әдіснамасы | |2 |1 |3 |7.1.1 | | | | | | |7.1.3 | |Сабақ № 2. Ғылыми зерттеудің әдістері | |2 |1 |3 |7.1.3 | |Сабақ № 3. Ғылыми зерттеудің категориялық | |2 |1 |3 |7.1.1 | |аппараты | | | | |7.1.3 | |Сабақ № 4. Әдіснама | |2 |1 |3 |7.1.2 | |Модуль 2. Ғылыми зерттеудің құрылымы | |Сабақ № 5. Ғылыми білімнің құрылымы | |3 | |3 |7.1.3 | |Сабақ № 6. Ғылыми зерттеудің аппаратқа | |2 |1 |3 |7.1.1 | |түсінігі | | | | |7.1.3 | |Сабақ № 7. Ғылыми зерттеудің мәселесі, | |3 |1 |3 |7.1.1 | |пәні мен нысаны | | | | |7.1.2 | |Сабақ № 8. Зерттеу жүргізу кезіндегі | |3 |1 |3 |7.1.1 | |әдістерді таңдау | | | | |7.1.3 | |Сабақ № 9. Эксперимент жүргізу | |4 |1 |3 |7.1.2 | |Сабақ № 10. Бақылау | |4 |1 |3 |7.1.3 | |Сабақ № 11. Қазіргі замандағы әдіснама | |3 | |3 |7.1.1 | |Барлығы: |15 |30 |23 |67 | | 3 Пәнді меңгеруге арналған әдістемелік ұсыныстар Пәнді жақсы менгеру үшін білім алушы алдымен 7-бапта берілген әдебиеттерді іздеп, олармен танысуы керек. Ары қарай берілген тақырыптар бойынша өз кезегімен жаңағы әдебиеттерден материал іздеп, оны өз бетімен оқуы керек. Сонымен, сабаққа келген білім алушы, онда қай тақырып талданылатыны туралы хабарлы болуы керек және тақырыптың негізгі жағдайларын алдын ала оқып алуы керек. Курстың бір бөлігі семестр бойы білім алушылардың өзіндік жұмыстарына келеді. Өздік жұмыс «Ғылыми зерттеу жұмыстарының әдіснамасы» пәнінде маңызды бөлігі болып табылады және де басқа аудиториялық дайындықпен толтырылады. Өздік жұмыста бөлек әр түрлі теориялық бөлімдерді оқуда, тақырыптар бойынша есептерді шығарғанда, сонымен қатар есептік-графикалық тапсырмаларды және жеке сұрақ қатарларын ғылыми оқыту кірістіріледі. Өздік жұмысқа бақылау ауызша түрде және жазбаша сұрау, коллоквиум, тест, есептік-графиктік жұмыстарды қорғау, сұхбаттасу, сонымен қатар талқылау және рефераттарды қорғау арқылы жүзеге асады. Әр түрлі жұмыстарды орындау барысында міндетті түрде жүйеде берілген әдебиеттермен шектелмеу керек. Каталог қарау барысында қарастырылып отырған тақырыпқа келетін аттарға жолығуымыз мүмкін. Міне, сол жолықтырғандарымызды бірнешеуі жарап қалуы әбден мүмкін. Сонымен қоса, тақырыппен байланысқан немесе сол тақырыпқа келетін кітаптағы библиографиялық нұсқаулықтарға қарайласуымыз керек. Онда біз керек тақырыптың басқа қандай кітапта бар екендігі туралы ақпарат алуымыз мүмкін. Құнды ақпаратты нұсқаушы мақалалардан сызып алуымызға болады. Ол нұсқаулықтан керекті, қызықтыратын мақалаларды шыққаны туралы ақпарттарымен алуымызға және содан кейін керекті номерларымызға тапсырыс беруімізге болады. Басты көмекші ретінде компьютерлік жүйе Internet атқарады. Онда ешқашан мақала болып шықпаған ақпарттарды кездестіруімізге болады. Тез және дұрыс керекті әдебиетті таңдау үшін ғылыми және студенттік кітапханаларды және кітап іздеу механизмін жақсы білу қажет. Керекті әдебиет тізімі университет кітапханасында болмаған жағдайда ғылыми- техникалық немесе қалалық кітапханаға жүгіну керек. Тағы бір жұмыс түрі реферат болып табылады. Білім алушылардың рефератында сол тақырып бойынша бірнеше көздерден алынып жинақтырылған негізгі мазмұнын тиянақты жеткізу жеткілікті. Мәтінде тақырыпқа келмейтін артық ақпараттар болмауы шарт. Рефераттың мазмұнының сәйкестігі негізгі бағалаудың критериінің бірі болып табылады. Рефераттың құрылуы алдына қойылған мақсаттар есебінен жүреді. Реферат титулды бет, мазмұны, кіріспе, негізгі бөлік, қорытынды және қолданылған әдебиеттер тізімінен тұрады. 4 Курстың форматы Семестр бойы білім алушыларға бағдарламаның сәйкес бөлімдері бойынша 15 дәріс және оқу жоспарына сай 30 тәжірибелік сабақ жүргізіледі. Курстағы өзіндік жұмысты былай жүргізу ұсынылады. Курстың әрбір тақырыбынан ұсынылған әдебиеттерді оқып, оның теориялық негіздеріне көп тоқталмай, талқыланатын сұрақтарға жалпы түсінік қалыптастыру керек. Содан кейін материалды толығымен меңгеруге көшу керек: теориялық жағдайларды меңгеру, негізгі мәліметтердің қажет жерлерін еске сақтау үшін жұмыс дәптерін жүргізген дұрыс. Курсты меңгеру кезінде білім алушы өткен материялдарды жақсы меңгеру үшін реферат түріндегі БАОӨЖ және БАӨЖ алынады. 5 Курстың саясаты Осы курсты меңгеруде білім алушы жүйелі түрде өзі дайындалу керек, қажет болған жағдайда оқытушыдан көмек сұраса болады. Порталға жиі кіру керек. Оқытушының жұмыс бағдарламасындағы методикалық ұсыныстарын тәжірибелік сабақта мұқият оқыңыздар. Тек қана дәріс материалдарымен шектеліп калмай, басқа да әдебиеттерді, электронды ресурстарды қолданыңыздар. Алдымен бірінші модульды меңгеріп, тапсырмасын орындаңыз, кейін келесі модульге көшіңіз. Әрбір бақылау тапсырмасын уақытында орындап, тексеруге беру керек, аралық тесттерді уақытында өту керек. Бақылау мерзімдері – 1-7 апталардағы тапсырмалар мен тесттерге 7 –ші аптаның соңы қалғандары 15 аптада. 6 Бағаларды қою саясаты Әрбір білім алушы қорытынды бағасы жақсы болуы үшін әр пәннен бір мөлшерде ұпай сандарын жинау керек.Ұпайдың максимальды саны: 1-7 апталардағы бірінші рейтинг қорытындысында - 300 ұпай, 8-15 апталардағы екінші рейтинг қорытындысына - 300 ұпай, Дисциплина бойынша семестрдағы максимальды ұпай саны - 600. «Ғылыми зерттеу жұмыстарының әдіснамасы» пәні бойынша балдарды бөлу кестесі Кесте 2 |Апта |Бақылау түрі |Жалпы балл |Ескерту | |1 |2 |3 |4 | | |1 – 7 аптаға дейн барлық |30 | | | |аудиториялық сабаққа қатысу | | | |2 |ТС қорғау | | | | |БАӨЖ | | | |3 |ТС қорғау |50 | | | |БАӨЖ | | | |4 |ТС қорғау | | | | |БАӨЖ |40 | | |5 |ТС қорғау |50 | | | |БАӨЖ | | | |6 |ТС қорғау | | | | |БАӨЖ |40 | | |7 |Рубеждік бақылау |90 | | | |8 – 15 аптаға дейн барлық |30 | | | |аудиториялық сабаққа қатысу | | | |8 |ТС қорғау |25 | | | |БАӨЖ | | | |9 |ТС қорғау | | | | |БАӨЖ |40 | | |10 |ТС қорғау |25 | | | |БАӨЖ | | | |11 |ТС қорғау | | | | |БАӨЖ | | | |12 |ТС қорғау |25 | | | |БАӨЖ | | | |13 |ТС қорғау | | | | |БАӨЖ |40 | | |14 |ТС қорғау |25 | | | |БАӨЖ | | | |15 |Рубеждік бақылау |90 | | 7 Әдебиеттер 7.1 Негізгі әдебиеттер: 7.1.1 Муштаев В.И. Основы инженерного творчества: учеб.пособие .- М, 2005. 7.1.2 Бурмистров С.К. Радость познания. Тверь, НПГП «ГЕРС», 1993 г.,191с. 7.1.3 Ильин В.В., Калинкин А.Т. Природа науки. М.: «Высшая школа», 1985 г., 230 с. 7.1.4 Основы научных исследований. Под ред. проф. Крутова В.И. М.: «Высшая школа», 1989 г., 399 с. 7.1.5 Пенкин М.С. Искусство и наука: проблемы, парадоксы, поиски. М.: «Современник», 1982 г. – 302 с. 7.1.6 Сиников А.А. История и методология науки. Тверь, ВУ ПВО, 2000г., 90с. 8. 9. 7.2 Қосымша әдебиеттер: 7.2.1 Главные правила подготовки, написания и оформления дипломных и курсовых работ/ [Авт.-сост. Кузнецов И.Н.].- Минск: Харвест, 2007. 7.2.2 Грязнов, В.М. Методология научного творчества: учеб. пособие / В.М. Грязнов.- М: ПАИМС, 2003. 7.2.3 Вентцель, Е.С. Исследование операций: задачи, принципы, методология: монография / Е.С. Вентцель.- 2-е изд., стереотип.- М.: Наука. Физматлит, 1988. 10.
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz