Файл қосу
Жер қойнауын қорғау
ҚАЗАҚСТАН ҒЫЛЫМ ЖӘНЕ БІЛІМ МИНИСТРІГІ СЕМЕЙ ҚАЛАСЫНЫҢ ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ | | |3 деңгейлі СМЖ құжаты |ПОӘК | ПОӘК 042-18-25.1.21/02 -2013 | |ПОӘК |№1 басылым | | |«Қоршаған орта | | | |мониторингісі» пәнінің |«_18_» _09 2013 ж. | | |бағдарламасы | | | ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ «Қоршаған орта мониторингісі» пәнінен 5В060800 «Экология» мамандығына CТУДЕНТТЕРГЕ АРНАЛҒАН ПӘН БАҒДАРЛАМАСЫ Семей 2013 Алғы сөз 1. ӘЗІРЛЕГЕН «Экология және қоршаған ортаны қорғау» кафедрасының доцент м.а м.ғ.к. Жұмабеков С.Ж. «30» 08 2013ж 2. ТАЛҚЫЛАНДЫ 2.1 Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік университетінің «Экология және қоршаған ортаны қорғау» кафедрасының отырысында Хаттама №1 « 04 » 09 2013 ж., Кафедра меңгерушісі доцент м.а. Кабышева Ж.К. 2.2 Аграрлық факультетінің оқу-әдістемелік кеңесінің отырысында Хаттама №1 « 09» 09 2013 ж., АФ ОӘБ төрағасы _________ доцент м.а. Тлеубаева А.В. 3. БЕКІТІЛДІ Университеттің оқу-әдістемелік кеңесінің отырысында шығаруға ұсынады Хаттама №1 « 18» 09 2013ж., Оқу- әдістемелік кеңестің төрағасы, оқу-әдістемелік жұмысы бойынша проректор профессор Искакова Г.К. 4 БІРІНШІ РЕТ Мазмұны 1. Жалпы ережелер 2. Пәннің мазмұны мен сабақ түріне байланысты сағаттардың бөлінуі 3. Пәнді меңгеру жөніндегі әдістемелік ұсыныстар 4. Курс форматы 5. Курс саясаты 6. Студенттердің үлгерімін бағалау саясаты 7. Әдебиеттер 1. ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР 1. Пәнді оқытушы туралы жалпы деректер ЖҰМАБЕКОВ САНСЫЗБАЙ ЖҰМАБЕКҰЛЫ, мал дәрігерлік ғылымдардың кандидаты, доцент м.а. Экология және қоршаған ортаны қорғау кафедрасы Жұмыс телефоны: 53-07-92. Оқу ғимараты-8,үй тел. 35-37-64 1.2 Пәннің мақсаты 1.3 Пәннің міндеттері 1.4 Пәннің негізгі тапсырмалатры 1.5 Оқу көрсеткіштері - білу - үйрену - талдау - жеткізу Пәнді оқытудағы мақсаттар – студенттерді теориялық біліммен және тәжірибе әдістеріне үйрету нәтижесінде, оларды: төмендегі мәселелерді шешуге дайындау: «Қоршаған орта мониторингісі» пәні 050608 «Экология» мамандығы бойынша биосфера және оның жеке бөліктерінің антропогендік әсерден болатын өзгерістердін болжау, бағалау мен бақылаудың комплексті жүйесінің негізін, қоршаған ортаны қорғау саласын оқыта отырып, жан-жақты талдауға, адамдар, өсімдік пен жануарлардың өмір сүріп отырған ортасындағы ерекшелікті ашуға арналған. 1.6 Пәннің пререквизиттері: 1.6.1«Биогеохимия және экотоксикология» 1.6.2 «Экология» 1.6.3 «Токсикология» 1.7 Пәннің постреквизиттері: 1.7.1. «Биогеохимия және экотоксикология» 1.7.2. «Химиялық және биологиялық қауіпсіздік» 1.7.3. «Радиациялық қауіпсіздік» 1.7.4. «Қоршаған орта мониторингісі» 1.7.5. «Экологиялық нормалау және сараптама» 2. ПӘННІҢ МАЗМҰНЫ МЕН САБАҚ ТҮРІНЕ БАЙЛАНЫСТЫ САҒАТТАРДЫҢ БӨЛІНУІ Кесте 1 |№ |Тақырыптың атауы |Сағат саны | | | |ДС |ТС |ЗС |ОСӨЖ |СӨЖ |Әдебиет | |1 |2 |3 |4 |5 |6 |7 |8 | |1 МОДУЛЬ. Мониторинг туралы түсінік, жалпы мәліметтер | |1 |1. Дәріс. |2 |- | |1 |3 |1ден 17 ге| | |«Кіріспе. Мониторинг туралы | | | | | |дейінгі | | |түсінік . | | | | | | | |2 |2. Дәріс. Мониторингтің |2 |- | |1 |3 |1ден 18 ге| | |негізгі міндеттері. | | | | | |дейінгі | |3 |3. Дәріс. Мониторинг жүйесін|1 |- | |1 |3 |1ден 17 ге| | |топтастыру. | | | | | |дейінгі | |4 |4. Дәріс. Мониторинг |1 |- | |1 |3 |1ден 17 ге| | |жүйесінің мәліметтерді | | | | | |дейінгі | | |ортақтастыру сипаттамасына | | | | | | | | |қарай жіктелуі | | | | | | | |5 |5.Дәріс. Приоритеттік |1 |- | |1 |3 |1ден 18 ге| | |ластағым заттарды топтастыру | | | | | |дейінгі | | |мен олардың | | | | | | | | |мөлшерін әртүрлі ортада өлшеу| | | | | | | | |туралы мәліметтер. | | | | | | | |6 |6. Дәріс. Қоршаған ортаның |1 |- | |1 |3 |1ден 18 ге| | |құрама мониторингісін атқару | | | | | |дейінгі | | |түрлері | | | | | | | |7 |7.Дәріс. Қоршаған ортаның жер|1 |- | |1 |3 |1ден 18 ге| | |бетіндегі мониторинг жүйесі. | | | | | |дейінгі | |8 |8.Дәріс. Мониторинг |2 | | |1 |3 |1ден 17 ге| | |зерттеулерінің негізгі бағыты| | | | | |дейінгі | |9 |1 зерт.сабақ. |2 | |2 | |3 |1ден 17 ге| | |Бірлестірілген экологиялық | | | | | |дейінгі | | |жүйесінің құрылымы | | | | | | | |10 |2 зерт.сабақ. |2 | |2 |1 |3 |1ден 17 ге| | |Бірлестірілген экологиялық | | | | | |дейінгі | | |мониторингтің аймақтың | | | | | | | | |жүйесіндегі тақырыптың | | | | | | | | |мәліметтері | | | | | | | |11 |3 зерт.сабақ. |2 | |2 |1 |3 |1ден 17 ге| | |Табиғат ресустарын | | | | | |дейінгі | | |экономикалық бағалау | | | | | | | |12 |4 зерт.сабақ. |1 |- |2 |1 |2 |1ден 18 ге| | |Жер қойнауын қорғау және | | | | | |дейінгі | | |минералды шикізат қоры | | | | | | | |2 МОДУЛЬ. Жер қойнауын қорғау. | |13 |9.Дәріс. Жер қойнауын қорғау |1 |- |1 |1 |3 |1ден 18 ге| | |кәсіпорнының жабық жүйелері. | | | | | |дейінгі | |14 |10.Дәріс. Қатты және |1 |- |1 |1 |1 |1ден 18 ге| | |газтәрізді заттарды пайдаға | | | | | |дейінгі | | |асырудың әдістері мен жалпы | | | | | | | | |ұстанымдары. | | | | | | | |15 |11.Дәріс. Қатты тұрмыстық |1 |- | |1 |2 |1ден 18 ге| | |заттарды өңдеу мониторингісі | | | | | |дейінгі | |16 |12.Дәріс. Жер қойнауын қорғау|2 |-- | |1 |2 |1ден 18 ге| | |және минералды шикізат қоры | | | | | |дейінгі | |17 |13.Дәріс. Экономикалық |1 |- | |1,5 |2 |1ден 18 ге| | |бағалауда уақыт факторын | | | | | |дейінгі | | |есептеу мониторингісі | | | | | | | |18 |14.Дәріс. Қазақстанда жер |1 |- | |1 |1,5 |1ден 18 ге| | |қорын пайдалану мониторингісі| | | | | |дейінгі | |19 |15.Дәріс Жерді экономикалық |1 |- | |1 |2 |1ден 18 ге| | |бағалау түрлері (3 түрі). | | | | | |дейінгі | |20 |5 зерт.сабақ. |1 |- |2 |1 |2 |1ден 18 ге| | |Заттарды өңдеу әдістерін | | | | | |дейінгі | | |әзірлеу мониторингісі | | | | | | | |21 |6 зерт.сабақ. |1 |- |2 |1 |2 |1ден 18 ге| | |Мониторингтің негізгі | | | | | |дейінгі | | |міндеттері | | | | | | | |22 |7. зерт.сабақ. |1 |- |2 |1 |3 |1ден 18 ге| | |Өндірістік және тұрмыстық | | | | | |дейінгі | | |қалдықтардың мониторингісі | | | | | | | |23 |8. зерт.сабақ. |1 |- |1 |1 |3 |1ден 18 ге| | |Қазақстанда жер қорын | | | | | |дейінгі | | |пайдалану мониторингісі | | | | | | | | |БАРЛЫҒЫ |30 |- |15 |22,5 |67,5 | | 3 ПӘНДІ ОҚЫТУ ЖӨНІНДЕГІ ӘДІСТЕМЕЛІК ҰСЫНЫСТАР «Қоршаған орта мониторингісі» курсын берілген бағдарлама бойынша реттелген түрде оқу керек. Нәтижелердің логикалық жолдарын ұғынып, анықтамалар мен негізгі түсініктерді ажырата білу қажет. Теориялық материалдарды оқу кезінде және есептерді шешуде міндетті түрде төтенше жағдайдың өту кезіндегі физикалық құбылыстардың мағынасына көңіл аудару қажет. Студенттер пәнді оқып-үйренуге арналған әдістемелік нұсқаулармен танысып пәнді толық меңгерулері керек. Әдістемелік нұсқау пәннің кейбір бөлімдерін студенттермен үздік жұмыс жасау ретінде жүргізіледі. Студенттер пәнді толық меңгеру үшін олар төмендегі талаптарды толық орындаулары қажет: Сабақ басталғанда оқытушыдан пәннің оқу-әдістемелік кешкнін алып танысу. Адиториялық сабақтарды (дәріс, тәжірибе сабақтары және СӨЖ) босатпау, дайындалып келу және белсенді қатысу сөйтіп ең жоғарғы балл жинау. 4. КУРС ФОРМАТЫ Қоршаған орта мониторингісі - қоршаған ортадағы заттардың өсімдік пен жануарлар ағзасына әсерін, қауіпсіздік шараларын бақылауға, тексеруге және қортынды жасауға бағытталған ғылым. Аталған пәннің мақсаты экология саласында кәсіби шеберлікті шыңдап, қоршаған ортаны қорғау мен еліміздегі экологиялық дұрыс жағдайды қамтамасыз ету. Тапсырмалары: - қоршаған ортадағы антропогендік әсердің орта мен ондағы тіршілік иелеріне әсерін ашу - қоршаған орта мониторингісінің негізгі заңдылықтарын оқыту - агробиогеоценоз ерекшелігі мен табиғат процесстерін меңгеру- биологиялық ресурстар мен су, құрлық, минеральды қабаттардың сапасын төмендетпеу шараларын жоспарлау - қоршаған орта мониторингісінің талаптарын орындау - қоршаған орта жағдайына баға беру 5. КУРС САЯСАТЫ «Қоршаған орта мониторингісі» пәні 050608 «Экология» мамандығы бойынша экотоксикология негізін, қоршаған ортаны қорғау саласын оқыта отырып, жан-жақты талдауға, адамдар, өсімдік пен жануарлардың өмір сүріп отырған ортасындағы қауіпсіздік байланысын ашуға арналған. Қоршаған орта мониторингісі - қоршаған ортаны бағалау, талдау, зерттеу жұмыстары мен уландырғыш заттардың өсімдік пен жануарлар ағзасына әсерін, қауіпсіздік шараларына бағытталған ғылым. Аталған пәннің мақсаты экология саласында кәсіби шеберлікті шыңдап, қоршаған ортаны қорғау мен еліміздегі экологиялық қауіпсіздікті қамтамасыз ету. Тапсырмалары: - қоршаған ортаны зерттеу, талдау, бағалау және биологиялық уландырғыш заттардың тіршілік иелеріне зиянды әсерін ашу - химиялық және биологиялық қауіпсіздіктің негізгі заңдылықтарын оқыту - қоршаған орта мониторингісі пәнінің ерекшелігі табиғат процесстерін меңгеру, биологиялық ресурстар мен су, құрлық, минеральды қабаттардың сапасын төмендетпеу шараларын жоспарлау 6. СТУДЕНТТЕРДІҢ БІЛІМІНЕ БАҒА БЕРУ ЖҮЙЕСІ Семей қ. Шәкәрім атындағы мемлекеттік университетінде кредиттік технология бойынша оқып жатқан студенттердің барлық пәндерден алған білім деңгейі рейтингтік бақылау арқылы тексеріледі. Әр пән үшін аралық бақылау, 8 – 15 апталар аралығындағы оқыту қорытындысы бойынша баллдардың жиынтығы, емтихан үшін балл жиынтығы және Академиялық кезеңдегі баллдарың жиынтығы бақылау түрлері қабылданған. Кесте 2 |Апта |Бақылау түрі |Барлық |Ескерту | | | |баллдар | | |1 |2 |3 |4 | | |1 – 7 апталар аралығындағы аудиториялық |30 | | | |сабақтардың барлық түрлеріне қатысу | | | |1-6 | | | | | |Зертханалық – тәжірибелік сабақтар |15 | | | |СОӨЖ |5 | | | |СӨЖ |10 | | | |Зертханалық – тәжірибелік сабақтар |15 | | | | | | | |7 | | | | | |СОӨЖ |5 | | | |СӨЖ |0 | | | |Аралық бақылау 1 |70 | | |1 – 7 апталар аралығындағы оқыту қорытындысы бойынша |300 | | |баллдардың жиынтығы | | | | |8-15 апталар аралығындағы аудиториялық сабақтардың|30 | | | |барлық түрлеріне қатысу | | | |10 |Зертханалық – тәжірибелік сабақтар |105 | | | |СОӨЖ |35 | | | |СӨЖ |60 | | |15 |Аралық бақылау 2 |70 | | |8 – 15 апталар аралығындағы оқыту қорытындысы бойынша |300 | | |баллдардың жиынтығы | | | |Емтихан үшін балл жиынтығы |400 | | |Академиялық кезеңдегі баллдарың жиынтығы |1000 | | «Қоршаған орта мониторингісі» пәні бойынша бақылау мерзімі оқу процесінің күнтізбелік жоспарына сәйкес жүргізіледі. Бақылау саны оқу- методикалық құжаттарда көрсетілген пәннің мазмұнына, көлеміне қарай белгіленеді. Пән бойынша студенттер білімі кестедегі шкаламен бағаланады. 7 ӘДЕБИЕТТЕР 7.1. Аќбасова А.Ж. Саинова Г.Є. Экология. Алматы. 2003ж. 7.2. Ә. Бейсенова, Ж. Шілдебаев. Экология және табиғатты тиімді пайдалану. Алматы, 2004. 7.3. Оспанова Г.С., Бозшатаева Г.Т. Экология. Алматы. Экономика. 2002ж 7.2 Қосымша әдебиеттер 7.2.1. Аќбасова А.Ж. Саинова Г.Є. Экология. Алматы. 2003ж 4.2.1. В.И.Коробкин, Л.В.Передельский «Экология» Ростов-на Дону, 2001. 7.2.2. А.М. Никаноров, Т.А.Хоружая . «Экология» .М.,2000. 7.2.3. Т.К. Сагимбаев . Экология и экономика. Алматы. 1997 7.2.4. А.А. Горелов. Экология. М., 2000. 7.2.5. Чернова Н.М.,А.М. Былова, Экология М.: «Просвещение» 1988. 7.2.6. Глухов В.В., Лисочкина Т.В., Некрасова Т.П., Экономические основы экологии Санкт-Петербург « Специальная литература» 1997. 7.2.7. Федорова А.И., Никольская А.Н. Практикум по экологии и охране окружающей среды. Москва. 2003. 7.2.8. Хоружая Т.А. Методы оценки экологической опасности. Москва. 1998. 7.2.9. Фурсов В.И. Экологические проблемы окружающей среды. Алма-Ата , 1991. 7.2.10.Новиков Ю.В. Экология, окружающая среда и человек. Учебное пособие . Москва.1998.
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz