Файл қосу
Тіл білімі туралы
5В011700- Қазақ тілі мен әдебиеті, 5В011700- Қазақ тілі мен әдебиеті (жеделдетілген) 5В 012100 Қазақ тілінде оқытпайтын мектептердегі қазақ тілі мен әдебиеті мамандығына арналған «Тіл біліміне кіріспе» ПӘНІНІҢ ОҚУ- ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ ОҚЫТУШЫҒА АРНАЛҒАН ПӘННІҢ ЖҰМЫС БАҒДАРЛАМАСЫ СЕМЕЙ 2014 КІРІСПЕ 1 ӘЗІРЛЕГЕН Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік университеті қазақ тілінің теориясы мен әдістемесі кафедрасының доценті, ф.ғ.к. Сәмекбаева Эльмира Мақсұтқызы «___» ___________2014 жыл 2 ТАЛҚЫЛАНДЫ 2.1 Қазақ тілінің теоиясы мен әдістемесі кафедрасының отырысында қаралып, талқыланды. Хаттама №___ «___» ___________2014 жыл Кафедра меңгерушісі _______________ Мұқанова Қ.Қ. 2.2 Филология факультетінің оқу- әдістемелік бюросында талқыланып, бекітілді. Хаттама №___ «___» ___________2014 жыл Төрайымы _________________ Сәмекбаева Э. М. 3 БЕКІТІЛДІ Университеттің оқу-әдістемелік кеңесінде бекітілді. Хаттама №___ «___» ___________20 ___жыл ОӘК төрағасы _________________Искакова Г.К. 4 «____» __________ 2014ж. шыққан ПОӘК-нің № 1 БАСЫЛЫМЫ Мазмұны 1 Қолданыс аясы 2 Нормативтік сілтемелер 3 Жалпы ережелер 4 Оқу пәнінің мазмұны (модуль) 5 Студенттің өздік жұмыстарының тақырыптары 6 Пәннің оқу-әдістемелік картасы 7 Оқу-әдістемелік әдебиеттермен қамтамасыз етілу картасы 8 Әдебиеттер 1 ҚОЛДАНЫС АЯСЫ «Тіл біліміне кіріспе» пәнінің оқу-әдістемелік кешенінің құрамына кіретін оқытушыға арналған пәннің жұмыс бағдарламасы 5В011700- Қазақ тілі мен әдебиеті, 5В011700- Қазақ тілі мен әдебиеті (жеделдетілген), 5В 012100- Қазақ тілінде оқытпайтын мектептердегі қазақ тілі мен әдебиеті мамандықтарының студенттеріне арналған. 2 НОРМАТИВТІК СІЛТЕМЕЛЕР Осы «Тіл біліміне кіріспе» пәнінің оқытушыға арналған жұмыс бағдарламасы берілген пән бойынша оқу үрдісін ұйымдастырудың тәртібін төмендегі нормативтік құжаттар негізінде жүзеге асырады: - 5В011700 «Қазақ тілі мен әдебиеті» мамандығының 3.08.275-2006 бекітілген ҚР МЖМБС мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандарты; - СТУ 042-СГУ-5-2013 «Пәннің оқу-әдістемелік кешендерін әзірлеуге және ресімдеуге қойылатын жалпы талаптар» университет стандарты; - ДП 042-1.07-2013 «Пәннің оқу-әдістемелік кешенінің мазмұны мен құрылымы» құжаттық іс-жосығы 3 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР 3.1 Пәннің қысқаша мазмұны «Тіл біліміне кіріспе» пәні бойынша студенттер сабақты ұйымдастыру жолдарын меңгеріп, мазмұнын айқындап, сабақ өткізу әдістемелерін меңгереді. «Тіл біліміне кіріспе» жоғары оқу орындарына қойылатын талаптар тұрғысынан ғылыми негізде және жылдар бойғы жинақталған бай іс-тәжірибелік нәтижелер мен әдістемелік тұжырымдар ескеріле отырып оқытылады. 3.2 Осы курстың мақсаты: «Тіл біліміне кіріспе» – филологтарды лингвистикалық пәндерге дайындаудың алғашқы баспалдағы. «Тіл біліміне кіріспе» курсының басты мақсаты – тіл білімінің негізгі ұғымдар жүйесімен және тілдік терминдермен таныстыру, тілдің құрылымдық, жүйелік, танымдық болмысы, мәні жайлы түсінікті қалыптастыру және студенттерді тілдік талдау дағдысымен қаруландыру болып табылады. «Тіл біліміне кіріспе» курсы қазақ филологиясының студенттері үшін өз ана тілінің (қазақ тілінің) құрылымын, мәнбілерін ғылыми терең түсінуге, ана тілінің туыс емес тілдермен типологиялық ұқсастықтарын салыстыруға мүмкіндік береді. 3.3 Курстың негізгі міндеттері: Курстың теориялық бөлімінде тіл білімінің ғылым ретінде танылуы, тіл білімінің ғылымдар арасында алатын орны, басқа ғылым салаларымен байланысы, тіл білімінің зерттеу әдістері жайлы мәліметтер беру, тілдің мәні мен қызметі жайлы, тілдің шығуы мен дамуы жайында, тілдің лексика, грамматика, фонетика салалары жайлы түсінік беру. Тәжірибелік сабақтар теориялық материалдарды меңгеруді қамтамасыз етеді, студенттер тілдің әр түрлі субстантивтік және реляциялық мағына элементтерін ажырата білу және топтастыра білу дағдысын меңгеруі тиіс. 3.4 Курстың соңында студент мыналарды білуі керек: Қазақ тілі білімінің қалыптасу, даму кезеңдері жайлы мағлұмат алады; - алған білімдерін практикада қолдана білу; - сөйлеудің негізгі әдістерін меңгеру керек; - теориялық талдау жасай алу; - сөйлеу мәдениеті тарихының даму және қалыптасу сатылары, бағыттары және тұжырымдама мәселелерін түсіну; - өзіндік пікір айта алу; - негізделген және қалыптасқан теориялық білімдерін жинақтай білу. 3.5 Курстың пререквизиттері: Тіл біліміне кіріспе Қазіргі қазақ тілінің фонетикасы Қазіргі қазақ тілінің лексикасы Қазіргі қазақ тілінің морфологиясы 3.6 Курстың постреквизиті: Жалпы тiл бiлiмi, этнолингвистика, әлеуметтік лингвистика, когнитивтік лингвистика 3.7 Оқу жұмыс жоспарынан көшірме: Кесте 1 |Курс |Семестр | | Дәріс сабақтары | |1.Тіл білімі және оның салалары |1 | |2.Тіл білімінің ғылымдар жүйесінде алатын орны және тіл |1 | |білімінің басқа ғылым салаларымен байланысы | | |3.Тілдің табиғаты мен қоғамдық қызметі. |1 | |4. Тіл мен ойлау.Тіл мен сөйлеу |1 | |5. Тілдің таңбалық, құрылымдық және жүйелік сипаты |1 | |6. Фонетика. Фонетиканың мақсаты мен міндеті, қарастыратын |1 | |мәселесі. Тілдің дыбыстық жүйесі.Фонема мәселесі | | |7. Екпін және оның түрлері |1 | |8. Қазақ тіліндегі буын үндестігі, дыбыс үндестігі |1 | |(Сингармонизм). Дыбыс үндестігі (Ассимиляция, диссимиляция) | | |9. Дыбыстардың алмасуы. Комбинаторлық немесе позициялық |1 | |өзгерістер мен спонтандық өзгерістер | | |10. Жазу және оның даму кезеңдері |1 | |11. Алфавит. Графика. Орфография. Орфоэпия. Транскрипция |1 | |мәселесі | | |12. Тілдің лексика жүйесі мен құрамы. Лексикология және оның |1 | |түрлеру мен салалары | | |13. Полисемия және сөздің лексикалық мағыналарының түрлері |1 | |14. Лексика-семантикалық топтар туралы. Омонимдер. Синонимдер. |1 | |Антонимдер. | | |15. Табу мен эвфемизмдер |1 | |16.Этимология және «халық» этимологиясы |1 | |17. Тілдің сөздік құрамы | | |18. Фразеологиялық оралым және олардың түрлері |1 | |19. Лексикография және сөздіктердің түрлері |1 | |20. Грамматика және оның салалары |1 | |21. Тілдің грамматикалық жүйесі |1 | |22. Негізгі грамматикалық ұғымдар. Грамматикалық тәсілдер мен |1 | |формалар | | |23. Грамматикалық категориялар |1 | |24. Сөз таптары, шығуы мен дамуы |1 | |25. Синтаксис мәселелері. Сөздердің байланысу амалдары мен |1 | |формалары. Сөз тіркесі. | | |26. Сөйлем және оның түрлері. Сөйлемге тән белгілер |1 | |27. Тілдің шығуы және тілдердің жасалуы |1 | |28. Тілдің даму заңдылығы |1 | |29. Тілдердің генеологиялық классификациясы. |1 | |30. Тілдердің типологиялық классификациясы |1 | |Тәжірибелік сабақтар | |1. Тіл білімі туралы жалпы түсінік. Тіл білімінің ғылымдар | 1 | |жүйесіндегі алатын орны | | |2. Тілдің табиғаты мен қоғамдық қызметі. Тіл мен ойлау | 1 | |3. Тілдің таңбалық, құрылымдық және жүйелік сипаттары | 1 | |4. Тілдің дыбыстық жүйесі. Үндестік заңы. Буын.Екпін. | 1 | |5. Жазу және оның даму кезеңдері | 1 | |6. Тілдің лексика жүйесі мен құрамы |1 | |7. Лексикография және сөздіктердің түрлері |1 | |8. Грамматика және оның салалары.сөздің морфологиялық құрылымы |1 | |9. Негізгі грамматикалық ұғымдар. Грамматикалық тәсіл, |1 | |грамматикалық форма, грамматикалық категориялар | | |10. Сөз таптары, шығуы мен дамуы |1 | |11. Синтаксис мәселелері |1 | |12. Тілдің шығуы мен дамуы және олардың өзара әсерлері |1 | |13. Тілдің дамуы туралы теориялар. |1 | |14. Дүние жүзі тілдері және олардың топтастырылуы, тілдердің |1 | |генеологиялық классификациясы | | |15. Тілдердің типологиялық классификациясы |1 | 5 СТУДЕНТТЕРДІҢ ӨЗДІК ЖҰМЫСТАРЫНЫҢ ТАҚЫРЫПТАРЫ 5.1 Тіл мен ойлау 5.2 Тіл мен сөйлеу 5.3 Тіл және этникалық бірлік 5.4 Ежелгі дәуір тіл білімі 5.5 Орта ғасыр тіл білімі 5.6 XIX ғасыр тіл білімі 5.7 XIX ғасыр тіл білімі 6 ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КАРТАСЫ 3-Кесте |Тақырып |Көрнекі |Өз бетімен |Бақылау | | |құралдар, |дайындалу |түрі | | |ОТҚ, |сұрақтары | | | |плакаттар | | | | |стендтер | | | |Дәріс сабағы |Семинар сабағы | | | | |1 |2 |4 |5 |6 | |1.Тіл білімі және оның | Тіл білімі туралы |Дәріс | Тіл білімі туралы|Баяндама | |салалары |жалпы түсінік. Тіл |тезисі |жалпы түсінік. Тіл|жасау | | |білімінің ғылымдар | |білімінің ғылымдар| | | |жүйесіндегі алатын | |жүйесіндегі алатын| | | |орны | |орны | | |2.Тіл білімінің |Тілдің табиғаты мен |Дәріс |Тілдің табиғаты |Конспект | |ғылымдар жүйесінде |қоғамдық қызметі |тезисі |мен қоғамдық |жасау | |алатын орны және тіл | | |қызметі. Тіл мен | | |білімінің басқа ғылым | | |ойлау | | |салаларымен байланысы | | | | | |3.Тілдің табиғаты мен |Тіл мен ойлау |Дәріс |Тілдің таңбалық, |Конспект | |қоғамдық қызметі. | |тезисі, |құрылымдық және |жасау | | | |слайд |жүйелік сипаттары| | | | | | | | |4. Тіл мен ойлау.Тіл |Тілдің таңбалық, |Дәріс |Тілдің таңбалық, |Конспект | |мен сөйлеу |құрылымдық және |тезисі |құрылымдық және |жасау | | |жүйелік сипаттары | |жүйелік сипаттары| | |5. Тілдің таңбалық, |Фонетиканың мақсаты |Дәріс | Фонетиканың |Ауызша | |құрылымдық және жүйелік|мен міндеті, тілдің |тезисі |мақсаты мен |баяндау | |сипаты |дыбыстық жүйесі. | |міндеті, тілдің | | | |Фонема мәселесі. | |дыбыстық жүйесі | | | |Екпін және оның | | | | | |түрлері | | | | |6. Фонетиканың мақсаты |Қазақ тіліндегі буын|Дәріс |Қазақ тіліндегі |Конспект | |мен міндеті, |үндестігі, дыбыс |тезисі |буын үндестігі, |жасау | |қарастыратын мәселесі. |үндестігі | |дыбыс үндестігі | | |Тілдің дыбыстық |Сингармонизм. | | | | |жүйесі.Фонема мәселесі.|Ассимиляция, | | | | | |диссимиляция. | | | | | |Дыбыстардың алмасуы.| | | | |7. Екпін және оның |Жазу және оның даму |Дәріс |Жазу және оның |Ауызша | |түрлері |кезеңдері. Алфавит. |тезисі |даму кезеңдері. |баяндау | | |Графика. Орфография.| |Алфавит. Графика. | | | |Орфоэпия. | |Орфография. | | | |Транскрипция | |Орфоэпия | | | |мәселесі | | | | |8. Қазақ тіліндегі буын|Лексикология және |Дәріс |Лексикология және |Конспект | |үндестігі, дыбыс |оның түрлері мен |тезисі |оның түрлері мен |жасау | |үндестігі |салалары. Сөздің | |салалары. | | |(Сингармонизм). Дыбыс |лексикалық | | | | |үндестігі |мағынасының | | | | |(Ассимиляция, |түрлері.Полисемия | | | | |диссимиляция) |құбылысы. | | | | | |Омоним.Синоним. | | | | | |Антоним. | | | | |9. Дыбыстардың алмасуы.| Табу мен |Дәріс |Табу мен |Конспект | |Комбинаторлық немесе |эвфемизмдер. |тезисі |эвфемизмдер. |жасау | |позициялық өзгерістер |Этимология және |кесте слайд|Этимология және | | |мен спонтандық |халық этимологиясы | |халық этимологиясы| | |өзгерістер | | | | | |10. Жазу және оның даму| Тілдің сөздік |Дәріс | Тілдің сөздік |Конспект | |кезеңдері |құрамы. |тезисі |құрамы. |жасау | | |Фразеологиялық | |Фразеологиялық | | | |оралым және олардың | |оралымдар, | | | |түрлері. | |лексикография және| | | |Лексикография және | |сөздіктердің | | | |сөздіктердің түрлері| |түрлері | | |11. Алфавит. Графика. | Грамматика және |Дәріс | Грамматика және |Жазбаша | |Орфография. Орфоэпия. |оның салалары. |тезисі |оның салалары. |орындау | |Транскрипция мәселесі |Сөздердің | |Сөздердің | | | |морфологиялық | |морфологиялық | | | |құрылымы. Түбір | |құрылымы | | | |морфема мен | | | | | |аффикстік морфемалар| | | | | |жайында | | | | |12. Тілдің лексика |Негізгі |Дәріс | Негізгі |Конспект | |жүйесі мен құрамы |грамматикалық |тезисі |грамматикалық |жасау | |Лексикология және оның |ұғымдар. | |ұғымдар. | | |түрлеру мен салалары |Грамматикалық | |Грамматикалық | | | |тәсілдер мен | |тәсілдер мен | | | |формалар. Сөз | |формалар. Сөз | | | |таптары, шығуы мен | |таптары | | | |дамуы | | | | |13. Полисемия және | Синтаксис |Дәріс | Синтаксис |Жазбаша | |сөздің лексикалық |мәселелері. |тезисі |мәселелері. |орындау | |мағыналарының түрлері |Сөздердің байланысу | |Сөздердің | | | |амалдары формалары, | |байланысу амалдары| | | |сөз тіркесі.Сөйлем | |формалары, сөз | | | |мен оған тән | |тіркесі.Сөйлем мен| | | |белгілер.Сөйлем мен | |оған тән | | | |байымдау. | |белгілер.Сөйлем | | | | | |мен байымдау. | | |14. | Тілдің шығуы және |Дәріс | Тілдің шығуы және|Конспект | |Лексика-семантикалық |тілдердің жасалуы |тезисі |тілдердің жасалуы |жасау | |топтар туралы. |мен дамуы. Тілдердің| |мен дамуы. | | |Омонимдер. Синонимдер. |даму заңдылығы. | |Тілдердің даму | | |Антонимдер. |Тілдердің | |заңдылығы. | | | |қарым-қатынасы | |Тілдердің | | | | | |қарым-қатынасы | | |15. Табу мен |Тілдердің |Дәріс |Тілдердің |Жазбаша | |эвфемизмдер |генеологиялық |тезисі |генеологиялық |орындау | | |классификациясы. | |классификациясы | | | |Тілдердің | |Тілдердің | | | |типологиялық | |типологиялық | | | |классификациясы | |классификациясы | | |16.Этимология және | |Дәріс |Этимология және |Жазбаша | |«халық» этимологиясы | |тезисі |«халық» |орындау | | | | |этимологиясы | | |17. Тілдің сөздік | |Дәріс |Тілдің сөздік |Конспект | |құрамы | |тезисі |құрамы |жасау | |18. Фразеологиялық | |Дәріс |Фразеологиялық |Конспект | |оралым және олардың | |тезисі |оралым және |жасау | |түрлері | | |олардың түрлері | | |19. Лексикография және | |Дәріс |Лексикография және|Жазбаша | |сөздіктердің түрлері | |тезисі |сөздіктердің |орындау | | | | |түрлері | | |20. Грамматика және | |Дәріс |Грамматика және |Конспект | |оның салалары | |тезисі |оның салалары |Жасау | |21. Тілдің | |Дәріс |Тілдің |Конспект | |грамматикалық жүйесі | |тезисі |грамматикалық |Жасау | | | | |жүйесі | | |22. Негізгі | |Дәріс |Негізгі |Конспект | |грамматикалық ұғымдар. | |тезисі |грамматикалық | | |Грамматикалық тәсілдер | |слайд |ұғымдар. | | |мен формалар | |түрінде |Грамматикалық | | | | | |тәсілдер мен | | | | | |формалар | | |23. Грамматикалық | |Дәріс |Грамматикалық |Конспект | |категориялар | |тезисі |категориялар |жасау | | | |слайд | | | | | |түрінде | | | |24. Сөз таптары, шығуы | |Дәріс | Сөз таптары, |Жазбаша | |мен дамуы | |тезисі |шығуы мен дамуы |орындау | | | |слайд | | | | | |түрінде | | | |25. Синтаксис | |Дәріс |Синтаксис |Ауызша | |мәселелері. Сөз тіркесі| |тезисі |мәселелері. Сөз |баяндау | | | |слайд |тіркесі | | | | |түрінде | | | |26. Сөйлем және оның | |Дәріс | Сөйлем және оған |Конспект | |түрлері. Сөйлемге тән | |тезисі |тән белгілер |жасау | |белгілер | | | |Ауызша | | | | | |баяндау | |27. Тілдің шығуы және |Т |Дәріс |Тілдің шығуы және |Конспект | |тілдердің жасалуы | |тезисі |тілдердің жасалуы |жасау | | | | | |Ауызша | | | | | |баяндау | |28. Тілдің даму | |Дәріс |Тілдің даму |Конспект | |заңдылығы | |тезисі |заңдылығы |жасау | | | |слайд | | | |29. Тілдердің |Тілдердің |Дәріс | Тілдердің |Ауызша | |генеологиялық |классификациясы |тезисі |генеологиялық |баяндау | |классификациясы. | | |классификациясы | | |30. Тілдердің | |Дәріс |Тілдердің |Конспект | |типологиялық | |тезисі |типологиялық |жасау | |классификациясы | | |классификациясы | | 7 ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК ӘДЕБИЕТТЕРМЕН ҚАМТАМАСЫЗ ЕТІЛУ КАРТАСЫ 4-Кесте |Оқулықтардың, оқу құралдарының |Саны |Студенттердің саны |Қамтамасыз | |атауы | | |ету пайызы | |1 |2 |3 |4 | |1.Қалиев Ғ. Жалпы тіл білімі |7 |11 |60 % | |Алматы, 2001 | | | | |2.В.И.Кодухов. Общее |7 |11 |60 % | |языкознание. М., 1974 | | | | |3.Қордабаев Т.Р. Жалпы тіл |7 |11 |60% | |білімі. А., 1975 және 1981, 1999| | | | |4.Қалиев Б. Жалпы тіл білімі. |7 |11 |60% | |А., 2000 | | | | |5.Мұсабекова Ф.М. Лингвистикалық|7 |11 |60% | |ілімдердің тарихын оқыту. А. | | | | |1985 | | | | |6. М.Березин. «История |7 |11 |60% | |лингвистических учении» М.,1975 | | | | |7. М.Березин.,Б.Н.Головин. |7 |11 |60% | |«Общее языкознание» М.,1979 | | | | |8. В.И.Кодухов.Общее |7 |11 |60% | |языкознание. М.,1974 | | | | |10.Амирова,Б.А.Ольховиков.,Ю.В.Р|7 |11 |60% | |ождественский. Очерки по истории| | | | |лингвистики.М.,1975 | | | | |11. М.Березин. История |7 |11 |60% | |лингвистических учении., М.,1975| | | | 8. ӘДЕБИЕТТЕР 8.1 Негізгі әдебиеттер 8.1.2.Аханов К. Тіл білімінің негіздері. А.,1973,1977,1993,2002 8.1.3. Қалиев Ғ. Жалпы тіл білімі. А., 2001 8.1.4. Қордабаев Т.Р. Жалпы тіл білімі. А., 1975 және 1981, 1999 8.1.5. Хасенов Ә. Тіл білімі. А.,2003 8.2 Қосымша әдебиеттер 8.2.1. Березин. М.Б.Н.Головин. «Общее языкознание» М.,1979 8.2.2.Березин. М. История лингвистических учении., М.,1975 8.2.3.Амирова,Б.А.Ольховиков.,Ю.В.Рождественский. Очерки по истории лингвистики.М.,1975 8.2.4. Головин Б.Н. Введение в языкознание. Москва, 1977, 1980. 8.2.5. Кодухов В.И. Введение в языкознание. Москва, 1979, 1987. 8.2.6. Қалиев Б. Тіл біліміне кіріспе. Алматы, 1997. 8.2.7. Қордабаев Т. Тілдің стркутуралық элементтері. Алматы, 1995. 8.2.8 Мұсабекова Ф.М. Лингвистикалық ілімдердің тарихын оқыту.А.1985
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz