Файл қосу

Зертханалық сабақтар. КУРС ФОРМАТЫ





|ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ                     |
|СЕМЕЙ қ. ШӘКӘРІМ атындағы МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ                      |
|3 деңгейдегі СМЖ    |УМКД                 |                             |
|құжаты              |                     |УМКД  042-16-13.1.64/02-2013 |
|ПОӘК «Өнеркәсіптік  |                     |                             |
|катализ» пәні       |«__» _____2013 ж.    |                             |
|бойынша студенттерге|№1 басылым           |                             |
|арналған оқу        |                     |                             |
|бағдарламасы        |                     |                             |











                        ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ





                         «Өнеркәсіптік катализ» пәні


   5В072100- «Органикалық заттардың химиялық технологиясы»  мамандығы үшін

                  СТУДЕНТТЕРГЕ  АРНАЛҒАН  ОҚУ БАҒДАРЛАМАСЫ














                                    Семей
                                     2013






Алғы сөз

1 ӘЗІРЛЕНГЕН

ҚҰРАСТЫРУШЫ                         «_____»_____  2013  ж.  Мұсабаева   Б.Х.
х.ғ.к.,
«Химия» кафедрасы меңгерушісі м.а.

2 ТАЛҚЫЛАНДЫ
2.1  «Химия» кафедрасы мәжілісінде   «___» ______2013 ж.,  №___  хаттама

Кафедра  меңгерушісі  м.а.                                Мұсабаева Б.Х.

2.2  Инженерлік-технологиялық факультеттің оқу-әдістемелік кеңесінің
мәжілісінде
«___» ______________2013 ж.,  №___  хаттама

Төрайымы                              Төлеубекова С.С.


3  БЕКІТІЛДІ
Университеттің Оқу-әдістемелік кеңесінің мәжілісінде мақұлданған және басып
шығаруға ұсынылған
«___» ______________2013 ж.,  №___  хаттама


ОӘК төрағасы                                Г.Қ. Искакова

4  АЛҒАШ ЕНГІЗІЛГЕН















Мазмұны


|1   |Жалпы ережелер                              |4                       |
|2   |Пән мазмұны және сабақ түрлері бойынша      |6                       |
|    |сағаттардың бөлінуі                         |                        |
|3   |Пәнді оқу бойынша әдістемелік нұсқаулар     |6                       |
|4   |Курстың форматы                             |8                       |
|5   |Курстың саясаты                             |8                       |
|6   |Баға қою саясаты                            |9                       |







































1 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР
1.1. Оқытушы  мен пән жайлы жалпы  мәліметтер
Лектордың аты-жөні: Мұсабаева Бинұр Хабасқызы, химия ғылымдарының
кандидаты, доцент
Химия кафедрасы
Хабарласу телефоны: 35-05-90 №9 оқу ғимараты №412 кабинет
Сабақтарды жүргізу орны - № 407 аудитория
Пән бойынша кредит саны – 3.
1.2. Оқу жоспарынан көшірме
1 кесте - Оқу жоспарынан көшірме.

|Курс|Семестр                    |Кре    |Дәрісте|ПпПракт|Зертха   |ОСӨЖ   |
|    |                           |дит    |р      |икалық |налық    |       |
|    |                           |саны   |       |сабақ  |сабақ    |       |
|1   |Кіріспе. Катализ           |2      |3      |-      |5        |7      |
|    |теориялары.                |       |       |       |         |       |
|2   |Гетерогенді катализ.       |2      |1      |6      |5        |       |
|3   |Гомогенді катализ          |1      |1      |-      |7        |7      |
|    |заңдылықтары.              |       |       |       |         |       |
|4   |Гетерогенді-катализдік     |2      |1      |-      |7        |5      |
|    |реакциялардың              |       |       |       |         |       |
|    |макрокинетикасы            |       |       |       |         |       |
|5   |Катализатор мен реакциялық |1      |1      |-      |7        |7      |
|    |ортаның әрекеттесуі.       |       |       |       |         |       |
|6   |Катализдік процесстер      |2      |4      |-      |         |7      |
|    |кинетикасын модельдеу.     |       |       |       |         |       |
|7   |Катализатор әзірлеу және   |1      |1      |-      |7        |8      |
|    |таңдау.                    |       |       |       |         |       |
|8   |Катализатордың тиімді      |1      |1      |-      |         |       |
|    |құрылымын анықтау.         |       |       |       |         |       |
|9   |Катализаторлар өндіру.     |1      |1      |3      |7        |8      |
|10  |Катализаторларды зерттеу   |1      |1      |6      |         |       |
|    |әдістері.                  |       |       |       |         |       |
|11  |Өнеркәсіптік               |1      |-      |-      |         |8      |
|    |катализаторлар.            |       |       |       |         |       |

3 ПӘНДІ ОҚУ БОЙЫНША ӘДІСТЕМЕЛІК НҰСҚАУЛАР
     Курсты  оқығанда  негізгі  мақсаттардың  бірі  -  теориялық  негіздерді
игерумен қатар  лабораторияда  эксперименттік  жұмысқа  машықтануды  үйрену,
тәжірибе  нәтижелері  бойынша  теориялық  қорытынды  жасап  үйрену.   Пәннің
теориялық сұрақтары дәрістерде қарастырылады. Дәрістерде негізгі  түсініктер
мен  заңдылықтар  және  күрделі  немесе  оқулықтарда  жоқ  сұрақтар   туралы
айтылады. Дәрістер конспектілері лабораториялық сабақтарға дайындық  кезінде
негіз болады, әдебиетпен дұрыс жұмыс істеуге көмектеседі.  Сабақтың  маңызды
түрі  -  лабораториялық   практикум.   Онда   лабораторияда   жұмыс   істеу,
эксперимент қою  дағдысы  үйретіледі.  Лабораториялық  сабақтарда  теориялық
негіздер, заңдылықтар дәлелін табады.  Студенттер  химиялық  ойлау  қасиетін
және ғылыми-зерттеу жұмысына  қабілеттілік  иеленеді.  Пәнді  оқыту  кезінде
студенттердің өздік жұмысы да бар, және оған уақыт бюджетінің  үлкен  бөлігі
арналған.  Оқытушы  басқаруымен  студенттердің  өздік  жұмысы  лабораторияда
өткізіледі. Онда жаттығулар орындалып,  аспаптар,  химиялық  реактивтер  мен
ыдыстармен   жұмыс істеу дағдысы үйретіледі.  Сонымен қоса,  есептер  шығару
әдістері  қарастырылады.   Аудиториядан   тыс   өздік   жұмыста   студенттер
әдебиетпен жұмыс істеп, үй тапсырмасын  орындап,  лабораториялық  сабақтарға
дайындалады.
Дәрістер
    Дәрістер конспектілері материалды игеруге негіз болып табылады.  Дәрісте
конспект жазуға әрбір студент міндетті.  Конспектті  оқулықтардан  және  оқу
құралдарынан  алынған  материалмен  толықтырып,  жазып  алған  өте  пайдалы.
Конспектті лектор беретін кеңестер кезінде де толықтыруға болады.
Зертханалық сабақтар
 Зертханалық сабақтарға дайындық келесі кезеңдерден тұрады:
-тақырып бойынша теориялық материалды дәріс конспектісі, оқулықтар  мен  оқү
құралдарынан оқу;
-практикум  немесе  әдістемелік  нұсқаулардан   жұмыстың   әдістемесі   және
мазмұнымен, қажетті аспаптар, реактивтер, ыдыстармен танысу;
-лабораториялық  журналға  қысқыша  конспект  жазу,  яғни  жұмыс   мақсатын,
орындалатын операциялар кезегін,  жұмысты  орындау  жолын  және  эксперимент
нәтижелерін (есептеулер, бақылаулар, қорытындылар) көрсету.
Зертханалық жұмысты орындау:
-зертханалық жұмысты әрбір студент жеке орындайды;
-студент  лабораториялық  жұмысты  орындауға  оқытушы  рұқсатын  алып   қана
кіріседі;
-эксперимент нәтижелері журналға  жазылып,  реакция  теңдеулері  және  қажет
болса есептеулер жүргізіліп, қорытынды жасалады;
-орындалған жұмыс бойынша студент есеп береді.
Өздік жұмыс
Оқу үрдісінде өздік жұмыс үлесі артып келеді.  Тақырыпты  терең  игеру  үшін
оқулықтармен, оқу құралдарымен қосымша  жұмыс  істеу  қажет.  Сонымен  қоса,
есептер, үй тапсырмасы да өздік жұмысқа  жатады.  Студенттің  өздік  жұмысын
оқытушы тексереді,  ол  үшін  жазбаша  жұмыстар  тексеріледі,  ауызша  сабақ
сұралады, бақылау жұмыстары, тестер, коллоквиумдар қабылданады.
Әдебиетпен жұмыс істеуге нұсқаулар
Бұл арнайы курс болғандықтан, негізгі оқулық  жоқ.  Әрбір  тақырыпқа  арнайы
әдебиет тізімі,   әдістемелік  құралдар  мен  нұсқаулар  ұсынылады.  Оқытушы
тапсырма   бергеннен   кейін   материалды   оқулықтар,   оқу   құралдарынан,
монографиялардан  оқу керек.  Сұрақ  негізін  анықтап,  заңдар,  ережелерді,
түсініктерді, формулаларды жаттау керек.  Еске  жақсы  сақтау  үшін  қысқаша
конспект жазып, немесе дәріс  конспектісін  толықтыра  жазу  керек.  Сұрақты
егжей-тегжейлі  білу  үшін  қосымша  әдебиет  оқу  керек.   Теориялық   курс
жаттығулар орындау, есеп  шығарумен  қоса  оқытылады.  Теориялық  материалды
игергеннен кейін лабораториялық  сабаққа  дайындалу  керек.  Оқулықтар,  оқу
құралдары, есеп жинағымен қатар  лабораториялық  жұмыстар  практикумы  қажет
болады.  Әдетте  практикумдарда  жұмыс  мазмұны  алдында  қысқаша  теориялық
материал беріледі, онымен міндетті түрде танысу қажет.  Зертханалық  жұмысты
орындау жолы лабораториялық журналға конспектіленеді. Түсініксіз  сұрақтарды
дәптерге белгілеп, сабақта оқытушыдан сұрауға болады.

      4 КУРС ФОРМАТЫ


      Оқу жүктемесін семестр бойына бірқалыпты  орналастыру,  тапсырманы  әр
студенттін міндетті  түрде  орындай  алатын  мөлшерде  беру  керек,  олардың
орындалуын қатан қадағалап, бақылаулар жүргізуге тиісті.  Осыған  байланысты
кафедрада  әр  түрлі  формаларда  бақылаулар  болу  керек.  Оқу   құралдарын
регламентациялау, әр дисциплина бойынша өздік  жұмыстарының  сағат  мөлшерін
құрау, басқа  дисциплина  арқасында  СРС  мөлшері  аспауын  қадағалап  отыру
қажет.
      Студенттің уақыт мөлшерін анализдеу  арқылы  ескерілмеген  уақыттардың
мөлшері бар болуы анықталды. Сондықтан  көптеген  студенттер  өз  уақыттарын
жоспарлай алмай жүргендеріне  шағымданады.  Көптеген  студенттерде   уақытты
тиімді пайдалана алмайды, оларда күнделікті жоспарлары жоқ.
      1.Оқу  материалын  берілген  пән  бойынша  өткен  материалдың    басқа
дисциплиналармен байланысын және кезектігін ескерген жөн.
      2.Тақырыпқа байланысты сабақтын өту әдісі және талқыланатын  сұрақтары
жоспарланады.  Көптеген  пән  сұрақтары   аланда  немесе  арнайы  клиникалық
лабораторияларда түсіндірген кезде оңай қабылданады.
      3.Курстық теориялық білімдері лабораториялық – практикалық сабақтардың
арқасында негізделеді.


      5 КУРС САЯСАТЫ


      Зертханалық  сабақтар белгілі бір тақырыптарды лекцияда талқылаған соң
жүргізіледі. Әрине, сабақтарды бұлай өткізу  студентте анализдеу,  салыстыру
және ойлау  қабілеттері  жоғарлайды.  Пән  аралық   жүйе  студенттің   ғылым
негізін және танырлық әрекетін белсендіруге арналған.
      Пән аралық жүйені ескере отырып, мұғалім белгілі бір пәнге  байланысты
студенттің қаншалықты  білімін  біле  отырып,  оқу  материалын  жоспарланған
мөлшерден тыс  бере алады.
        Белгілі бір  лекция  немесе  лабораториялық  –  практикалық  сабақты
жоспарлай отырып, мұғалім алдын ала сабақтын  өткізілу  әдісін  және  жерін,
тәртібін ойластыру керек.


      6 БАҒА ҚОЮДЫҢ САЯСАТЫ

      Пәнді оқу барысында ағынды бақылаудың әртүрлі түрлері болуы мүмкін:
      1) ауызша сұрау – бір немесе  бірнеше  тақырып  (бөлім)  материалдарын
оқығаннан кейін жүргізілетін бақылау;
      2) жазбаша бақылау, курстың кейбір тақырыбы (бөлімі) бойынша  қойылған
сұрақтар,  есеп  шығару,  келтірілген  жағдайды  талдау,  практикалық  жұмыс
жасауды көрсетеді;
      3) бірігіп жасалған сұрау – бір немесе бірнеше тақырып (бөлім) бойынша
ауызша және жазбаша жүргізілетін бақылау;
      4) үй тапсырмасын  қорғау  және  презентация  -  жеке  немесе  топ  үй
тапсырмасын  дұрыс  орындағанының  білімін,  откен  материалдарға  қорытынды
жасап, оны аудитория алдына жеткізе  білуін,  курс  тақырыптарынынң  кисынды
байланысын байқай білуін бақылау;
      5) дискуссиялар, тренинглер, дөнгелек үстөл  –  маселені  топ  ретінде
қарасырып  өзіндік  ой  жүгірту  машығын  және  өздігінен   шешім   қабылдау
қабілетін көрсету;
      6) тестлер – оқушының білімін объективтi түрде және сапалы  баға  беру
үшін нақты түрде берілген тапсырма жиынтығы (ашық, жабық, біріктірілген);
      7) курстық жобалау, бір академиялық мерзім арасында жұмыс оқу  жоспары
бойынша қарастырылған курстық жұмысты орындау.

            «Өнеркәсіптік катализ» пәні бойынша ұпайдың таралымы

                                                                     2 кесте
|Апта |Бақылау түрі                                |Ұпайлардың   |Ескерту |
|     |                                            |барлығы      |        |
|1    |2                                           |3            |4       |
|     |1-7 апта аралығында дәріс сабақтарына қатысу|30           |        |
|     |мен дайындалу                               |             |        |
|1    |Зертханалық жұмыс №1 - Алюминий оксиді      |0            |ЗС      |
|     |негізінде гранулаланған катализатор дайындау|             |        |
|     |(жұмысты орындау)–0;                        |             |        |
|2    |Зертханалық жұмыс №1 (жазбаша есеп, бақылау |35           |ЗС      |
|     |сұрақтар )– 15;                             |             |СОӨЖ    |
|     |СОӨЖ  - №1 дәріс материалы бойынша ағымдағы |             |СӨЖ     |
|     |бақылау - 10                                |             |        |
|     |СӨЖ - Химиялық реакциялар жылдамдығы.       |             |        |
|     |Реакциялар реті. (конспект)-10              |             |        |
|3    |Зертханалық жұмыс №2 - Тасымалдағыштағы     |35           |ЗС      |
|     |катализаторлар дайындау (жұмысты орындау)–  |             |СОӨЖ    |
|     |15;                                         |             |СӨЖ     |
|     |СОӨЖ  - №2 дәріс материалы бойынша ағымдағы |             |        |
|     |бақылау -10                                 |             |        |
|     |CӨЖ  - Реакция жылдамдығының температураға  |             |        |
|     |тәуелділігі. Активтену энергиясы.           |             |        |
|     |(презентация)-10                            |             |        |
|4    |Зертханалық жұмыс №2 – (жазбаша есеп,       |35           |ЗС      |
|     |бақылау сұрақтар)– 15;                      |             |СОӨЖ    |
|     |СОӨЖ -№3 дәріс материалы бойынша ағымдағы   |             |СӨЖ     |
|     |бақылау -10                                 |             |        |
|     |СӨЖ - Химиялық реакциялар кинетикасына      |             |        |
|     |есептер шығару. (жеке тапсырма) - 10        |             |        |
|5    |Зертханалық жұмыс  №3 - Гель-иммобильденген |35           |ЗС      |
|     |катализатор дайындау (жұмысты орындау)– 15; |             |СОӨЖ    |
|     |СОӨЖ - №4 дәріс материалы бойынша ағымдағы  |             |СӨЖ     |
|     |бақылау -10                                 |             |        |
|     |СӨЖ - Катализдің өнеркәсіптегі және         |             |        |
|     |экологиядағы маңызы.  (реферат) - 10        |             |        |
|6    |Зертханалық жұмыс  №3 - – (жазбаша есеп,    |35           |ЗС      |
|     |бақылау сұрақтар) – 15;                     |             |СОӨЖ    |
|     |СОӨЖ №5 дәріс материалы бойынша ағымдағы    |             |СӨЖ     |
|     |бақылау -10                                 |             |        |
|     |CӨЖ - Катализдік жүйелерді фазалар бойынша  |             |        |
|     |жіктеу.                                     |             |        |
|     |(конспект) - 10                             |             |        |
|7    |Зертханалық жұмыс №4 - Катализатордың       |95           |ЗС      |
|     |меншікті бетін анықтау. (жұмысты орындау)–  |             |СОӨЖ    |
|     |15;                                         |             |СӨЖ     |
|     |СОӨЖ -№6 дәріс материалы бойынша ағымдағы   |             |МБ      |
|     |бақылау -10                                 |             |        |
|     |CӨЖ - Катализаторларды реакция түрлері      |             |        |
|     |бойынша жіктеу. (конспект) - 10             |             |        |
|     |Межелік бақылау №1 (тест) - 60              |             |        |
|1 мен 7 аптада оқу нәтижесі бойынша ұпайлардың    |300          |        |
|барлығы                                           |             |        |
|     |8-15 апта аралығында дәріс сабақтарына      |30           |        |
|     |қатысу мен дайындалу                        |             |        |
|8    |Зертханалық жұмыс №4 -   (жұмысты орындауды |30           |ЗС      |
|     |жалғастыру)– 10;                            |             |СОӨЖ    |
|     |СОӨЖ №7 дәріс материалы бойынша ағымдағы    |             |СӨЖ     |
|     |бақылау -10                                 |             |        |
|     |CӨЖ Қышқылдық-негіздік катализ.             |             |        |
|     |(жеке тапсырма)-10                          |             |        |
|9    |Зертханалық жұмыс №4 -   (жазбаша есеп,     |30           |ЗС      |
|     |бақылау сұрақтар)– 15;                      |             |СОӨЖ    |
|     |СОӨЖ №8 дәріс материалы бойынша ағымдағы    |             |СӨЖ     |
|     |бақылау -10                                 |             |        |
|     |СӨЖ Ферменттік катализ. (конспект)- 10      |             |        |
|10   |Зертханалық жұмыс №5 - Катализатордың       |30           |ЗС      |
|     |көлемдік қасиеттері мен текстурасын зерттеу.|             |СОӨЖ    |
|     |(жұмысты орындау)– 10;                      |             |СӨЖ     |
|     |СОӨЖ №9 дәріс материалы бойынша ағымдағы    |             |        |
|     |бақылау -10                                 |             |        |
|     |CӨЖ Бейорганикалық заттар өндіпісіндегі     |             |        |
|     |катализаторлар. (жеке тапсырма)-10          |             |        |
|11   |Зертханалық жұмыс №5 -                      |30           |ЗС      |
|     |(жазбаша есеп, бақылау сұрақтар)– 10;       |             |СОӨЖ    |
|     |СОӨЖ №10 дәріс материалы бойынша ағымдағы   |             |СӨЖ     |
|     |бақылау -10                                 |             |        |
|     |СӨЖ - Органикалық заттар өндіпісіндегі      |             |        |
|     |катализаторлар. (конспект) - 10             |             |        |
|12   |Зертханалық жұмыс  №6 - Катализатордың      |30           |ЗС      |
|     |құрылымы мен құрамын анықтау. (жұмысты      |             |СОӨЖ    |
|     |орындау)– 10;                               |             |СӨЖ     |
|     |СОӨЖ №11 дәріс материалы бойынша ағымдағы   |             |        |
|     |бақылау -10                                 |             |        |
|     |СӨЖ - Мұнай өңдеу өнеркәсібіндегі катализ.  |             |        |
|     |(конспект) - 10                             |             |        |
|13   |Зертханалық жұмыс №6 -  (жазбаша есеп,      |30           |ЗС      |
|     |бақылау сұрақтар )– 10;                     |             |СОӨЖ    |
|     |СОӨЖ №12 дәріс материалы бойынша ағымдағы   |             |СӨЖ     |
|     |бақылау -10                                 |             |        |
|     |CӨЖ – Крекинг және риформинг                |             |        |
|     |катализаторлары. (конспект) - 10            |             |        |
|14   |Зертханалық жұмыс №7 - Сутек пероксидінің   |30           |ЗС      |
|     |ыдырау реакциясының кинетикасын             |             |СОӨЖ    |
|     |гель-иммобильденген катализаторды зерттеу   |             |СӨЖ     |
|     |(жұмысты орындау)– 10;                      |             |        |
|     |СОӨЖ №13 дәріс материалы бойынша ағымдағы   |             |        |
|     |бақылау -10                                 |             |        |
|     |СӨЖ – Полимерлерді  катализде қолдану.      |             |        |
|     |(конспект) -10                              |             |        |
|15   |Зертханалық жұмыс №7 - (жазбаша есеп,       |60           |ЗС      |
|     |бақылау сұрақтар )– 10;                     |             |СОӨЖ    |
|     |СОӨЖ №14 дәріс материалы бойынша ағымдағы   |             |СӨЖ     |
|     |бақылау -10                                 |             |МБ      |
|     |CӨЖ – Нанокатализаторлар(конспект) - 10     |             |        |
|     |Межелік бақылау №2 (тест) - 30              |             |        |
|9 мен 15 аптада оқу нәтижесі бойынша ұпайлардың   |300          |        |
|барлығы                                           |             |        |
|Емтихан ұпайларының барлығы                       |400          |        |
|Академиялық кезең бойынша ұпайлардың барлығы      |1000         |        |



































































































Пәндер