Файл қосу

АҚШ тағы қазақ диаспорасы




|ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ                       |
|СЕМЕЙ қаласының ШӘКӘРІМ атындағы МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ                    |
|3 деңгейлі СМЖ құжат     |ПОӘК                     |                         |
|                         |                         |                         |
|                         |                         |ПОӘК 042-18-             |
|                         |                         |18.1.54/01-2013          |
|ПОӘК                     |                         |                         |
|«Қазақ диаспорасы шет    |№ 1 басылым              |                         |
|елдерде: тарихы және     |18.09.2013               |                         |
|қазіргі дамуы» пәнінің   |                         |                         |
|оқытушығы арналған       |                         |                         |
|оқу-әдістемелік кешені   |                         |                         |







                        ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ
          «Қазақ диаспорасы шет елдерде: тарихы және қазіргі дамуы»
                         «5В020300»- Тарих мамандығына арналған


                ОҚЫТУШЫҒА АРНАЛҒАН ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК БАҒДАРЛАМАСЫ






















                                 Семей  2013



                                  Алғы сөз




   1. ӘЗІРЛЕГЕН
Құрастырушы ________________________«_03_»___09___2013__ж.
Мухаметжанова Н.А. т.ғ.к., «Қазақстан тарихы»  кафедрасының  доценті,  Семей
қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік  университетінің  «Қазақстан  тарихы»
кафедрасының  меңгерушісі


   2. ТАЛҚЫЛАҒАН
2.1.  Семей   қаласының   Шәкәрім   атындағы   мемлекеттік   университетінің
«Қазақстан тарихы» кафедрасының отырысында
           «_03_»__09__ 2013  ж., № 1 хаттама


       Кафедра меңгерушісі                        Мухаметжанова Н.А.


2.2. Гуманитарлық-заң факультетінің оқу-әдістемелік кеңесінің отырысында
           «_05_»____09_____2013 ж., №_1_   хаттама


       Төрайымы           Кенесбаева Ш.

    3 БЕКІТІЛДІ
Университеттің Оқу-әдістемелік  кеңесінің  отырысында  шығаруға  мақұлданған
және  ұсынылған
           «_18_»___09____2013 ж., №_1_хаттама


ОӘК төрағасы                                           Искакова Г.





  4 АЛҒАШҚЫ РЕТ ЕҢГІЗІЛДІ              13.09.2012,    №4

















                                   Мазмұны

1 Қолданылу аймағы
2 Нормативтік сілтемелер
3 Жалпы ережелер
4 Оқытушыға арналған пәннің оқу-әдістемелік бағдарламасының мазмұны
5 Студенттердің өздік жұмысына арналған тақырыптардың тізімі
6 Пән бойынша оқу-әдістемелік карта
7 Оқу-әдістемелік әдебиеттер қамтамасыз ету картасы
8 Әдебиеттер
































   1. ҚОЛДАНЫЛУ АУМАҒЫ
«Қазақ диаспорасы шет елдерде:  тарихы  және  қазіргі  дамуы»  пәнінің  оқу-
әдістемелік кешені 5В020300 «Тарих» мамандығының студенттеріне арналған.  Ол
студенттерді курс  мазмұнымен,  оның  өзектілігі  мен  маңыздылығымен,  курс
саясатымен,   және   оқу   барысында   алынатын   дағды   мен    іскерліктің
тақырыптарымен  таныстырады.  Оқу-әдістемелік  кешені  пәнді  оқып  білудегі
негізгі басшылық болып табылады.




   2. НОРМАТИВТІК СІЛТЕМЕЛЕР


«Қазақ диаспорасы шет елдерде: тарихы және қазіргі дамуы»  пәні бойынша  осы
оқу-әдістемелік кешені келесі  құжаттардың  ұсынымдарымен  және  талаптарына
сәйкес берілген пән бойынша оқу  процесін  ұйымдастыру  тәртібін  белгілейді
және жасайды :
      5В020300   «Тарих»   мамандығының   МЖБС  (3.08.273-  2006   ҚР   МЖБС
негізінде, 23.12.2005ж әрекетке  еңгізілді және бекітілді)
      -  СТУ  042–ГУ-4-2013  «Пәннің  оқу-әдістемелік  кешенін  жасау   және
ресімдеудің жалпы талабы» университет стандарты
      - ДП 042-1.01-2013  «Пәннің оқу-әдістемелік  кешенінің  құрылымы  және
мазмұны» құжатталған процедурасы




   3. ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР


         •  Мухаметжанова  Н.А.  т.ғ.к.,  «Қазақстан  тарихы»  кафедрасының
           доценті,   Семей   қаласының   Шәкәрім   атындағы    мемлекеттік
           университетінің «Қазақстан тарихы» кафедрасының  меңгерушісі
         • Байланыс мәліметтері №1 оқу ғимараты, № 1006 кабинет
         • Сабақ өткізу орны – аудитория №____ (сабақ кетесі бойынша)
         • Пән атауы – «Қазақ диаспорасы шет елдерде: тарихы  және  қазіргі
           дамуы»
         • Кредит саны – 2
         • Жұмыс оқу жоспарынан көшірме (1 кесте)



   3.1  Пән мазмұнының қысқаша сипаты
      Диаспорология тарихи, экономикалық, демографиялық,  этнопсихологиялық,
әлеуметтік-саяси,  мәдени-тұрмыстық,  және  де  қазақ   диаспорасының   даму
мәселелерін қарастыратын ғылым болып табылады.
       «Қазақ диаспорасы шет елдерде:  тарихы  және  қазіргі  дамуы»   курсы
Қазақстан тарихы курсының ажырамас бөлігі  болып  табылады  және  өз  алдына
келесідей  тарих  бөлімдерін  қарастырады:  этнография,  антропология,  әлем
тарихы, тарихнама.

      3.2  «Қазақ  диаспорасы  шет  елдерде:  тарихы  және  қазіргі   дамуы»
пәнінің  курсын  зерделеудің  негізгі  мақсаты  тарихшы-студенттерді   қазақ
диаспорасы және ирредентасы  мәселелері  бойынша  дүние  жүзі  және  отандық
тарих  ғылымындағы  негізгі  теориялық  және   практикалық   жетістіктерімен
таныстыру болып табылады.
      3.3 Пәннің негізгі міндеттері:
    ➢ әлемдегі қазақ диаспорасы және ирредентасының қалыптасуы мен  дамуының
      негізгі кезеңдерін зерттеу;
    ➢ қазақ диаспорасы және ирредентасының қазіргі кездегі дамуы мен  тарихы
      туралы біліміні кеңейту;
    ➢ ғылыми зерттеу мен оқытудың қазіргі әдістерін меңгеру;
    ➢ ғылыми әдебиеттер және деректермен жұмыс істеп үйрену;
    ➢  мәселе  бойынша   қазіргі   кезеңдегі   қазақстандық   және   әлемдік
      тарихнамадағы жетістіктерді меңгеру.
3.4 Пәнді зерттеу нәтижесінде студент меңгеру керек:
    ➢   Диаспора   және   ирреденттер:   этникалық   саясат   категорияларын
      зерттеудегі теориялық аспектілер.
    ➢ Диаспора және ирредентаны анықтау, диаспоралардың классификациясы.
    ➢ Миграция теориясы және миграциялық трендтер.
    ➢ Мәселе бойынша деректер және тарихнамасы
3.5 Курс пререквизиттері:
    ➢ Қазақстанның жаңа заман тарихы;
    ➢ Шетел мемлекеттерінің жаңа заман тарихы.
3.6. Курс постреквизиттері:
    ➢ Қазақстанның қазіргі заман тарихы
    ➢ Шетелдің қазіргі заман тарихы

Жұмыс оқу жоспарынан көшірме

1 кесте

|Курс   |Семестр                                      |Кредитсаны           |
|       |                                             |                     |
|1      |Шетелдегі қазақтардың жағдайы: қашқындар,    |Анықтама             |
|       |имигранттық жұмысшылар және қызметкрлер,     |                     |
|       |тәуелсіз иммиранттар.                        |                     |
|2      |Еркін Түркістан қозғалысының төрағалары.     |Баяндама             |
|3      |Үндістан мен Пәкістан елдеріне қазақтардың   |Анықтама             |
|       |миграциялануы.                               |                     |
|4      |Қазақ диаспорасы және ұлттық мәдениет        |Интеллектуалды карта |
|       |                                             |құрастыру            |
|5      |Қазақтардың әлемде таралу мәселесі. Тайвань  |Талдау               |
|       |елінің қазақ диаспорасы тарихындағы алатын   |                     |
|       |орыны.                                       |                     |
|6      |Қазақтардың әлеуметтік-экономикалық жағдайына|Ауызша жауап         |
|       |миграцияның әсері.                           |                     |
|7      |Моңғолиядағы қазақ қашқындары                |Анықтама             |
|8      |АҚШ тағы қазақ диаспорасы                    |Баяндама             |
|9      |Миграция және репатриация мәселелерін        |Сұрақ жауап          |
|       |зерттейтін шетелдік орталықтар               |                     |


           1. СӨЖ ТАҚЫРЫПТАРЫНЫҢ ТІЗІМІ


              |№ р\н |Тақырып                                        |Бақылау және тапсыру   |
|      |                                               |түрі                   |
|      |                                               |                       |
|1     |Халықаралық саясаттағы диаспора мәселесі       |глоссарий              |
|2     |Қазақтардың миграциялану себептері,            |анықтама               |
|      |мемлекеттердің этникалық ұлттарға қатысты      |                       |
|      |саясаты                                        |                       |
|3     |Қазақ диаспорасының тарихи дамуы               |Шығармашылық жұмыс     |
|4     |Қазақ ирридентасының тарихы                    |Анықтама               |
|5     |Иммиграция кезіндегі қазақтардың әлеуметтік    |Әңгімелесу             |
|      |–экономикалық жағдайы.                         |                       |
|6     |Түркиядағы қазақ босқындары                    |Реферат                |
|7     |Моңғолия қазақтары                             |Ауызша сұрау           |
|8     |Қытай қазақтары                                |Аталған мәселеге       |
|      |                                               |қатысты монография оқу,|
|      |                                               |аннотация жазу.        |
|9     |Иран және Ауғанстан қазақтары                  |Аталған мәселеге       |
|      |                                               |қатысты монография оқу |
|      |                                               |және аннотация жазу    |
|10    |Батыс Европа елдеріндегі қазақ аумақтары       |Тест құрастыру         |
|11    |Қазақтардың Канадаға қоныс аудару себептері    |Ауызша сұрақ           |
|12    |Қазақтардың АҚШқа қоныс аудару себептері       |Ауызша сұрақ           |
|13    |Қазіргі кезеңдегі қазақ диаспорасының          |Ауызша сұрақ           |
|      |әлеуметтік-экономикалық жағдайы                |                       |
|14    |Қазақтардың тарихи Отанына репатриациялануы    |Слайд құрастыру        |
|15    |Қазақстан Республикасындағы репатрианттардың   |Слайд құрастыру        |
|      |елелері                                        |                       |


                    6. ПӘН БОЙЫНША ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КАРТА

   4. кесте – Пән бойынша оқу-әдістемелік карта



      |             |Тақырып         |      |Әдістемелік|Өз бетімен оқу|Бақылау     |
|             |                |      |материалдар|сұрақтары     |формасы     |
|             |                |      |, плакаттар|              |            |
|Дәріс сабағы |Тәжіриб сабағы  |Лабора|           |              |            |
|             |                |тория |           |              |            |
|             |                |сабағы|           |              |            |
|1            |2               |3     |4          |5             |6           |
|Кірісп лекция|Кірісп семинар  |      |           |Таным         |глоссарий   |
|             |                |      |           |түсінігінің   |            |
|             |                |      |           |аппараты      |            |
|Қазақ        |Қазақ           |      |карта      |Халықаралық   |сұрақ       |
|диаспорасы:  |диаспорасы:     |      |           |саясаттағы    |            |
|Теоретикалық-|Теоретикалық-пра|      |           |диаспора      |            |
|практикалық  |ктикалық        |      |           |мәселесі      |            |
|анықтама.    |анықтама..      |      |           |              |            |
|Қытайдағы    |Қытайдағы және  |      |карта      |Қазақ         |коллоквиум  |
|және         |Моңғолиядағы    |      |           |ирридентасының|            |
|Моңғолиядағы |қазақтар        |      |           |тарихы.       |            |
|қазақтар     |тарихынан.      |      |           |              |            |
|тарихынан.   |                |      |           |              |            |
|Афганистан,  |Афганистан,     |      |карта      |Қазақтардың   |коллоквиум  |
|Турция, Иран |Турция, Иран    |      |           |иммиграциялану|            |
|және батыс   |және батыс      |      |           |себептері     |            |
|лдердегі     |лдердегі қазақ  |      |           |              |            |
|қазақ        |диаспоралары.   |      |           |              |            |
|диаспоралары.|                |      |           |              |            |
|ТМД          |ТМД елдеріндгі  |      |Карта      |Қазақтардың   |беседа      |
|елдеріндгі   |қазақ           |      |           |иммиграциялану|            |
|қазақ        |диаспорасы.     |      |           |себептері     |            |
|диаспорасы.  |                |      |           |              |            |
|Қазақ        |Қазақ           |      |карта      |Шетелдегі     |әңгімелесу  |
|диаспорасының|диаспорасының   |      |           |қазақтардың   |            |
|бүгінгі      |бүгінгі дамуы.  |      |           |жағдайы       |            |
|дамуы.       |                |      |           |              |            |
|Қазіргі      |Қазіргі         |      |Карта      |Қазақ         |коллоквиум  |
|Қазақстан    |Қазақстан және  |      |           |диаспорасының |            |
|және шетел   |шетел қазақтары.|      |           |әлеуметтік-эко|            |
|қазақтары.   |                |      |           |номикалық     |            |
|             |                |      |           |жағдайы.      |            |
|Қазақ        |Қазақ           |      |Статистикал|Қазақ         |тест        |
|диаспорасының|диаспорасының ХХ|      |ық         |диаспорасының |            |
|ХХ ғасырдың  |ғасырдың екінші |      |мәліметтер |әлеуметтік-эко|            |
|екінші       |жартысындағы    |      |           |номикалық     |            |
|жартысындағы |еңбек           |      |           |жағдайы       |            |
|еңбек        |иммиграциясы.   |      |           |              |            |
|иммиграциясы.|                |      |           |              |            |
|Қазақтардың  |Қазақтардың     |      |схемалар   |Қазақтардың   |кесте       |
|тарихи       |тарихи Отанына  |      |           |репатриациялан|            |
|Отанына оралу|оралу процессі. |      |           |уы туралы ҚР  |            |
|процессі.    |                |      |           |заңы          |            |



   7  ОҚУ - ӘДІСТЕМЕЛІК ӘДЕБИЕТТЕРМЕН ҚАМТАМАСЫЗ ЕТІЛУ КАРТАСЫ


   5. кесте  – Оқу - әдістемелік әдебиеттермен қамтамасыз етілу картасы


      |Оқулықтар, оқу-әдістемелік    |Жалпы саны    |Студенттердің   |Қамтамасыз   |
|әдебиеттердің аттары          |              |саны            |етілу пайызы |
|1                             |2             |3               |4            |
|Мендикулова Г.М. Исторические |2             |5               |40           |
|судьбы казахской диаспоры:    |              |                |             |
|происхождение и развитие.     |              |                |             |
|А.,1997.                      |              |                |             |
|Казахи. Справочник. В 9-ти    |1             |5               |20           |
|выпусках. А., 1999-2000       |              |                |             |
|История Казахстана с          |5             |5               |100          |
|древнейших времен до наших    |              |                |             |
|дней. тт. 1-3. Алматы,        |              |                |             |
|1996-2000.                    |              |                |             |
|Аяганов Б. Государство        |2             |5               |40           |
|Казахстан: эволюция           |              |                |             |
|общественных систем. А,1999   |              |                |             |






   8 ӘДЕБИЕТТЕР
   8.1 Негізгі әдебиеттер
    8.1.1 Казахи. Справочник. В 9-ти выпусках. А., 1999-2000
    8.1.2 Астафьев Г.В. Казахи Синьцзяна  (этногенез,  история,  заселение,
родоплеменной состав, положение в период русско-китайского  разграничения  в
50-е годы 20 века). М. 1971.
    8.1.3 Казахская диаспора: проблемы этнического выживания.  А.  Атамура.
1997.
   4.  Казахская  диаспора  Монголии:  социально-экономическое  положение  и
      миграционные установки. А. КИСИ. 1993.
   Катасонова Л.Н. Население СУАР КНР в зарубежной историографии. А.  Гылым.
   1990


   8.2 Қосымша әдебиеттер

    8.2.1  Мендикулова  Г.М.  Исторические   судьбы   казахской   диаспоры:
происхождение и развитие. А.,1997.
   2. Ерменбаев Ж. Казахская диаспора, проблемы ее  миграции  и  социального
      положения. Наука Казахстана, № 13, 1-3 июля,1995.
   3.  Аяганов  Б.  Государство  Казахстан:  эволюция  общественных  систем.
      А,1999.
   4. Гуревич Б.П. Международные отношения в Центральной Азии в ХУ11- 1 пол.
      Х1Х века.
   5. Сыроежкин К.Л. Казахи Китая: проблемы репатриации. //Континент,  2000,
      №16.
   6. Он же. Казахи в КНР:  очерки  социально-экономического  и  культурного
      развития. А,1994.
   7. Мендикулова Г.М. Диаспорология в Казахстане – достижение суверенитета.
      //Отан тарихы.2001.№3-4.
    8.2.8. Казахская диаспора Монголии: социально-экономическое положение и
миграционные  установки.  Алматы.  Казахстанский   Институт   стратегических
исследований.1993.
    8.2.9.  Мендикулова  Г.М.  Казахская  ирредента  в  России  (история  и
современность)// Евразийское сообщество. 1995. № 8.
    8.2.10. Мендикулова Г.М. Трудовая иммиграция казахской диаспоры в 1960-
1990-е годы. // Евразийское сообщество. 1995. № 10.
    8.2.11. Сыроежкин К.Л. Казахи в КНР: очерки социально-экономического  и
культурного развития. А. 1994.
    8.2.12. Фролкин Н.М. Трудовая иммиграция во Франции в  новейшее  время.
Киев. 1975.
    8.2.13. Фурсова Л.Н. Иммиграция  и  национальное  развитие  Канады.  М.
1975.





Пәндер