Файл қосу

Ауаны шартқа



ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ
                        БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ
                      СЕМЕЙ ҚАЛАСЫНЫҢ ШӘКӘРІМ атындағы
МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ | |
|3 денгейлі СМЖ құжаты   |                ПОӘК       |ПОӘК                 |
|                        |                           |042-05.01.20.14/03-20|
|                        |                           |13                   |
|              ПОӘК      |                           |                     |
|«Ауаны шартқа           |№ 1 басылым                |                     |
|сәйкестендіру және      |«18» қыркүйек 2013 ж.      |                     |
|желдету» пәніне арналған|                           |                     |
|оқу-әдістемелік         |                           |                     |
|материалдар             |                           |                     |







                  «Ауаны шартқа сәйкестендіру және желдету»
                      ПӘНІНІҢ ОҚУ - ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ
               «5В072300» – «Техникалық физика» мамандығы үшін


                         ОҚУ ӘДІСТЕМЕЛІК материалДАР
































                                    Семей
                                    2013




      Мазмұны



1ГЛОССАРИЙ  3
2 Дәрістер  4
3 ПРАКТИКАЛЫҚ сабақтар       26
















































       Глоссарий





      Ауаның абсалюттік ылғалдылығы - 1 м3  ылғал ауа  сақталған  су  буының
массасы.


      Ылғал ауа – су буы мен құрғақ ауа қоспасы.


      Қоршаған орта – бұл термодинамикалық жүйеге кірмейтін дене.


      Ауаның   салыстырмалы   ылғалдылығы   –   ауа   су   буымен   қаныққан
кездегі,берілген   температурадағы    және    қысымдағы    мүмкін    болатын
ылғалдылықтың абсалюттік ылғалдылыққа қатнасы.


      Дене күйі параметрлары – термодинамикалық жүйеніің  күйін  мінездейтін
физикалық шамалар және жүйенің алдыңғы жағдайларына  тәуелді болмайды.


      Бу түзілу – заттың конденсаттан газдық фазаға өту күйі.


      Сопло – канал, онда газдың  ұлғаюы  қысымның  төмендеуімен  және  оның
жылдамдығының артуымен жүреді.


      Лаваль соплосы – дыбыс жылдамдығынан артық газ жылдамдылығын алу  үшін
қолданылатын, тарылатын және ұлғаятын бөліктері бар жиынтықталған сопло


      Дене күйінің  теңдеуі  –  тепе-тең  термодинамикалық  жүйе  үшін  дене
күйінің параметрлары арасындағы функциональдық байланыс.


      Жылу алмасу – біркелкі емес температура кеңістігінде  өздік  қайтымсыз
жылу тасмалдану процесі.


      Жылуөткізгіштік – бұл жылу алмасу, әртүрлі температурадағы бір дененің
бөлшектері  немесе  жанасатын   денелердің   микробөлшектердің   ескертілген
әрекеті.


      Жылу берілу – бөліп тұратын қатты қабырға  арқылы  бір  сұйық  ортадан
басқасына жылу берілу процессі.


      Жылу ағыны  –  еркін  бет  арқылы  уақыт  бірлігінде  берілетін,  жылу
мөлшері.


      Жылуөткізгіштік коэффициенті температура градиенті 1 К/м болатын 1  м2
бет арқылы өтетін, жылу ағынының қуатын анықтайды.


      Жылу беру коэффициенті сұйық  пен  қабырға  арасындағы  температура  1
градус 1 м2 бет арқылы  сұйықтан  қабырғаға  өтетін,  жылу  ағынының  қуатын
анықтайды.


      Жылу алмасу аппараттары – бір ортадан  басқа  ортаға  жылу  беру  үшін
арналған құрылғы.


      Бу түзілу жылуы –  1  кг  сұйықты  құрғақ  қаныққан  буға  айналдыруға
кететін жылу мөлшері.


      Шық нүктесі – ылғал ауадағы қызған бу қаныққан болу  үшін,  қанықпаған
ылғал ауаны суыту температурасы.


      Меншікті жылу сыйымдылық – зат  температурасын  бір  градусқа  өзгерту
үшін жұмсалатын қажетті жылу мөлшері.



2 Дәріс


      Дәріс – бұл оқу сабағының формасы,  міндеті  қарастырылатын  теориялық
сұрақтарды логикалық ұстамды  түрде баяндау.




      Дәріс 1


      Тақырып. Кіріспе. Ауа күйінің мінездемесі


      Сұрақтар


    1. Кіріспе. Ауаны шарқа сәйкестендірідің маңызы.
    2. Ауаның негізгі параметрлары.
    3. Ауа күйінің теңдеуі.
    4. Ауаның I-d диаграммасы.




      Өзін-өзі тексеруге арналған сұрақтар


1. Қандай шкаламен температура өлшенеді?
2. (С-ден (F қайта санау қалай жүргізіледі?
3. Қысым қандай өлшем бірігінде жүргізіледі?
4. Абсалюттік, салыстырмалы және ылғалұстағыштық ұалай саналады?
5. Тығыздық, меншікті көлем, меншікті жылу сыйымдылық және  энтальпия  қалай
   саналады?
6. Атмосфералық ауа үшін Клапейрон-Менделеев теңдеуі қалай жазылады?
7. i-d диаграммада процестер қалай бейнеленеді?




      Дәріс 2


      Тақырып. Ауаның есептік параметрлары


      Сұрақтар


     1. Сыртқы ауаның есептік параметрлары.
     2. Ішкі ауаның есептік параметрлары.
     3. Шартқа сәйкестендірілетін бөлменің микроклиматы.




      Өзін-өзі тексеруге арналған сұрақтар


     1.  Сыртқы  ауаның  А  группасының  есептік   параметрлары   не   үшін
        пайдаланылады?
     2.  Сыртқы  ауаның  Б  группасының  есептік   параметрлары   не   үшін
        пайдаланылады?
     3.  Сыртқы  ауаның  В  группасының  есептік   параметрлары   не   үшін
        пайдаланылады?
     4. Микроклимат дегеніміз не?
     5. Микроклиматтың негізгі парметрлары қалай анықталады?
     6. Ішкі ауаның есептік параметрлары неге тәуелді болады?




      Дәріс 3, 4, 5


      Тақырып. Шартқа сәйкестендірілетін бөлменің  жылулық  және  ылғалдылық
      балансы


      Сұрақтар


     1. Қоршау конструкциялары арқылы жылу мен ылғалдың түсуі.
     2. Өңделетін өнімнен түсетін жылу мен ылғал.
     3. Құрал-жабдықтан түсетін жылу мен ылғал.
     4. Адамдардан түсетін жылу мен ылғал.
     5. Электр қозғалтқыштардан түсетін жылу мен ылғал.
     6. Жарықтандыру құралдарынан түсетін жылу мен ылғал.




      Өзін-өзі тексеруге арналған сұрақтар


     1. Шартқа сәйкестендірілетін бөлменің жылу мен ылғал балансы неге тең?
     2.  Жылы  және  суық  мерзімде  қоршау  арқылы  түсетін   жылу   қалай
        анықталады?
     3.  Жылы  және  суық  мерзімде  қоршау  арқылы  түсетін  ылғал   қалай
        анықталады?
     4. Өңделетін өнімнен түсетін жылу мен ылғал қалай анықталады?
     5. Құрал-жабдықтан түсетін жылу мен ылғал қалай анықталады?
     6. Адамдардан түсетін жылу мен ылғал қалай анықталады?
     7. Электр қозғалтқыштардан түсетін жылу мен ылғал қалай анықталады?








      Дәріс 6


      Тақырып.  Ауа  бойынша  шартқа  сәйкестендіру  жүйесінің   өнімділігін
есептеу


      Сұрақтар


     1.  Ауа бойынша  шартқа  сәйкестендіру  жүйесінің  тиімді  өнімділігін
        анықтау.
     2.  Ауа  бойынша  шартқа  сәйкестендіру  жүйесінің  толық  өнімділігін
        анықтау.
     3. Сырқы ауаның мөлшерін анықтау.




      Өзін-өзі тексеруге арналған сұрақтар


     1. Толық өнімділіктен тиімді өнімділік қалай ерекшеленеді?
     2. Толық өнімділік қалай анықталады?
     3. Артық жылу бойынша тиімді өнімділік қалай анықталады?
     4. Артық ылғал бойынша тиімді өнімділік қалай анықталады?
     5. Артық жылу және ылғал бойынша тиімді өнімділік анықталады?
     6. Бөлмеге берілетін сыртқы ауаның мөлшері қалай анықталады?



      Дәріс  7


      Тақырып. Ауаны тазалауға арналған құрылғы


      Сұрақтар


     1. Жалпы мәліметтер. Шаңнан ауаны тазалау құрылғысы.
     2. Сүзгі жұмысының  негізгі  көрсеткіштеріОсновные  показатели  работы
        фильтров.


      Өзін-өзі тексеруге арналған сұрақтар


     1. Ірі тазалау кезінде қандай өлшемдегі шаң бөлшектері ұсталынады?
     2. Орта тазалау кезінде қандай өлшемдегі шаң бөлшектері ұсталынады?
     3.  Өте  ұсақ  тазалау  кезінде  қандай   өлшемдегі   шаң   бөлшектері
        ұсталынады?
     4. Шұрық құрғақ сүзгілердің жұмыс істеу принципінің маңызы неде?
     5. Электросүзгілердің жұмыс істеу принципінің маңызы неде?
     6. Май сүзгілерінің жұмыс істеу принципінің маңызы неде?
     7. Циклондардың істеу принципінің маңызы неде?
     8. Сүзгілер жұмысының негізгі көрсеткіштері.



      Дәріс 8


      Тақырып. Ауаны жылу-ылғалды өңдеуге арналған жанаспалы типі құрылғылар


      Сұрақтар


     1. Жалпы мәліметтер. Себелету камерасы.




      Өзін-өзі тексеруге арналған сұрақтар


     1. Себелету камералары не үшін арналған?
     2. Қандай типті форсункалар пайдаланылады?
     3. Себелету камерасы үшін жылулық балансы неге тең?
     4. Политроптық  себелету  камералары  үшін  жылу  алмасудың  тиімділік
        коэффициенті қалай анықталады?
     5. Изоэнтальпиялық себелету камералары үшін жылу  алмасудың  тиімділік
        коэффициенті қалай анықталады?
     6. Себелету камерасы үшін  жылуалмасудың  әмбебап  коэффициенті  қалай
        анықталады?
     7. Себелету коэффициенті қалай анықталады?
     8. Себелету камерасы үшін су мен ауаның әрекеттесу  процесінің  қандай
        бағыттары болуы мүмкін?




      Дәріс 9


      Тақырып. Ауаны жылу-ылғалды өңдеуге арналған жылу алмасу аппараттары


      Сұрақтар


     1. Жалпы мәліметтер. Ауасуытқыштар.




      Өзін-өзі тексеруге арналған сұрақтар


     1.  Шартқа  сәйкестендіру  қондырғыларында  ауасуытқыштарда  қырлаудың
        қандай типтері пайдаланылады?
     2. Қырлау адымы неден тәуелді болады?
     3. Құрғақ суыту процессін i-d диаграммада тқрғызыңыз.
     4. Суыту және бір уақытта кептіру процесін i-d диаграммада тұрғызыңыз.
     5. Құрғақ суыту кезінде жылу алмасу ауданы қалай анықталды?
     6. Суыту және бір уақытта кептіру  кезінде  жылу  алмасу  аудан  қалай
        анықталады?
     7. Ылғал түсу коэффициенті қалай анықталады?
     8. Себелеткіш ауасуытқыштар не үшін қолданылады?



      Дәріс 10, 11


      Тақырып. Ауаны тарату жүйесі


      Сұрақтар


     1. Технологиялық шартқа сәйкестендіру кезіндегі ауа тарату жүйелері.
     2. Ауа жолдарын есептеу және таңдау.
     3. Желдеткіштер.
     4. Ауа мөлшерін ретеуге арналған құрылғылар.


      Өзін-өзі тексеруге арналған сұрақтар


     1. Конустық соплолар үшін ауа шығыны қалай анықталады?
     2. Жазық соплолар үшін ауа шығыны қалай анықталады?
     3. Бөлмеге келетін ауа қозғалысының жылдамдығы неге тең?
     4. Шеңберлік соплолар  үшін  ауаның  орта  қозғалыс  жылдамдығы  қалай
        анықталады?
     5.   Жазық  соплолар  үшін  орта  ауа  қозғалысының  жылдамдығы  қалай
        анықталады?
     6. Ауа жолының көлденең қимасының ауданы қалай анықталады?
     7. Шеңберлік қимадағы ауа жолының диаметрі қалай анықталады?
     8. Ауа жолындағы ауа қозғалысының кедергісі қалай анықталады?
     9. Желдеткіштің толық артық қысымы қалай анықталады?
    10. Желдеткіш тұтынатын қуат қалай анықталады?
    11. Ауа мөлшерін реттеу үшін қандай құрылғылар қолданылады?







      Дәріс 12


      Тақырып. Ауаны шартқа сәйкестендіру жүйесі


      Сұрақтар


     1. Жалпы мәліметтер.
     2. Орталық кондиционерлер.


      Өзін-өзі тексеруге арналған сұрақтар


     1. Ауаны шартқа сәйкестендіру жүйелері не үшін арналған?
     2. Орталық  шартқа  сәйкестендіру  жүйелерінің  негізгі  кемшіліктерін
        келтіріңіз.
     3. Секциялық кондиционерлер қандай элементтерден тұрады?
     4. Блоктық-секуиялық агрегаттардың ерекшелігі неде?
     5. Агрегаттық кондиционерлердің ерекшелігі неде?




      Дәріс 13, 14, 15


      Тақырып. Ауаны шартқа сәйкестендіру жүйелерінде ауаны өңдеу процестері


      Сұрақтар


1. Технологиялық шартқа сәйкестендіру кезінде ауаны өңдеу процестері.
2.  Комфортық-технологиялық  шартқа  сәйкестендіру   кезінде   ауаны   өңдеу
   процестері.
3. Комфорттық шартқа сәйкестендіру кезінде ауаны өңдеу процестері.




      Өзін-өзі тексеруге арналған сұрақтар


     1. І-d диаграммада сумен ылғалдау арқылы етті  еріту  кезіндегі  ауаны
        өңдеу процесін тұрғызыңыз.
     2. І-d диаграммада бумен ылғалдау арқылы етті  еріту  кезіндегі  ауаны
        өңдеу процесін тұрғызыңыз.
     3. І-d диаграммада себелететін беті бар  калориферде  ылғалдау  арқылы
        етті еріту кезіндегі ауаны өңдеу процесін тұрғызыңыз.
     4. І-d диаграммада  шұжықты  пісіру  кезіндегі  ауаны  өңдеу  процесін
        тұрғызыңыз.
     5. І-d  диаграммада  шұжықты  суыту  кезіндегі  ауаны  өңдеу  процесін
        тұрғызыңыз.
     6. І-d диаграммада жартылай қақталған шұжықты кептіру кезіндегі  ауаны
        өңдеу процесін тұрғызыңыз.
     7.  І-d диаграммада шикі қақталған  шұжықты  кептіру  кезіндегі  ауаны
        өңдеу процесін тұрғызыңыз.
     8. І-d диаграммада ірімшікті жетілдіру кезіндегі ауаны өңдеу  процесін
        тұрғызыңыз.
     9. І-d диаграммада себелету камерасы мен тұрақты рециркуляциялауы  бар
        комфотты-технологиялық шартқа сәйкестендіру кезіндегі  ауаны  өңдеу
        процесін тұрғызыңыз.
    10.  І-d  диаграммада  ауасуытқышы  мен  тұрақты  рециркуляциялауы  бар
        комфотты-технологиялық шартқа сәйкестендіру кезіндегі  ауаны  өңдеу
        процесін тұрғызыңыз.
    11.  І-d  диаграммада  айнымалы  рециркуляциялы  комфотты-технологиялық
        шартқа сәйкестендіру кезіндегі ауаны өңдеу процесін тұрғызыңыз.
    12. І-d диаграммада  кептірілетін  және  суытылатын  комфорттық  шартқа
        сәйкестендірудің  тура  жүйесі  кезіндегі  ауаны   өңдеу   процесін
        тұрғызыңыз.
    13. І-d диаграммада ылғалдайтын комфорттық шартқа сәйкестендірудің тура
        жүйесі кезіндегі ауаны өңдеу процесін тұрғызыңыз.





      Практикалық сабақтар

      Практикалық сабақтар – студенттердің  дербестігін  және  дағдылар  мен
іскерлікке ие болуын дамытуға бағытталған, оқу сабақтарының бір формасы.
      Практикалық сабақтар,  пәннің  қиын  сұрақтарын  терең  оқып  үйренуге
жағдай  жасауы  және  студенттердің  өздік  жұмыстарына  қортынды   жасаудың
негізгі  формасы  ретінде  қызмет  етуі  керек.  Осы  сабақтарда   студентер
мәлелелерді  сауатты  баядауға  оқып  үйренеді  және  кәсіптік  жете  білуін
дамытуға жағдай жасайтын жағдайларды қарастырады, өз ойларын мен  пікірлерін
еркін айтады. Осының бәрі қазіргі маманға қажетті, дағдылар  мен  іскерлікке
ие болуына көмектеседі.












      Практикалық сабақ 1


      Тақырып.  Ауа параметрларының аналитикалық есептері


      Жұмыс мақсаты. Күй параметрі, әмбебап  газ  тұрақтысы,  газ  тұрақтысы
деген түсініктерді меңгеру. Қарастырылатын шамалар қандай  өлшем  бірлігінде
өлшенеді екенін меңгеру.


      Бақылау сұрақтары


    1. Күй параметрлары дегеніміз не?
    2. Негізгі параметрлар СИ жүйесінде қандай қлшем бірлігінде өлшенеді?
    3. Атмосфералық ауа үшін Клапейрон-Менделеев теңдеуі қалай жазаылады?
    4. Температура қандай шкалада өлшенеді?
    5. С-ден (F температураны қайта санау қалай жүргізіледі?
    6. Қысым қандай өлшем бірлігінде өлшенеді?
    7. Абсалюттік, салыстырмалы ылғалдылық қалай есептелінеді?
    8. Тығыздық, меншікті көлем және энтальпия қалай есептелінеді?



      Есептер


      Сабақта  оқытушымен   беріледі   және   вариант   бойынша   студентпен
орындалады.


      Методикалық нұсқаулар


      Студент есептерге  назар  аударып  және  күй  параметрі,  әмбебап  газ
тұрақтысы, газ тұрақтысы деген түсініктерді  меңгеру  қажет.  Қарастырылатын
шамалар қандай өлшем бірлігінде өлшенеді екенін меңгеру.






      Практикалық сабақ 2


      Тақырып. Диаграммалар көмегімен ауа параметрларын есептеу


      Жұмыстың мақсаты.  Ауаның  і-d  диаграммасында  негізгі  параметрларды
анықтау және тұрғызып үйрену.


      Бақылау сұрақтары


     7.  Сыртқы  ауаның  А  группасының  есептік   параметрлары   не   үшін
        пайдаланылады?
     8.  Сыртқы  ауаның  Б  группасының  есептік   параметрлары   не   үшін
        пайдаланылады?
     9.  Сыртқы  ауаның  В  группасының  есептік   параметрлары   не   үшін
        пайдаланылады?
    10. Микроклимат дегеніміз не?
    11. Микроклиматтың негізгі парметрлары қалай анықталады?
    12. Ішкі ауаның есептік параметрлары неге тәуелді болады?




      Есептер


      Сабақта  оқытушымен   беріледі   және   вариант   бойынша   студентпен
орындалады.


      Методикалық нұсқаулар


      Тақырыпты  оқып  үйрену  кезінде  студент  ауаның  і-d  диаграммасында
негізгі параметрларды тұрғызып үйрену керек.






      Практикалық сабақ 3


      Тақырып. Жылулық және ылғалдылық құрастырушыларын есептеу


      Жұмыс мақсаты. Шартқа  сәйкестендірілетін  бөлмеде  жылу-ылғал  түсуін
есептеуді үйрену.


      Бақылау сұрақтары


     1. Шартқа сәйкестендірілетін бөлменің жылу мен ылғал балансы неге тең?
      2 Жылы және суық мерзімде қоршау арқылы түсетін жылу қалай анықталады?
      3  Жылы  және  суық  мерзімде  қоршау  арқылы  түсетін   ылғал   қалай
      анықталады?
     4. Өңделетін өнімнен түсетін жылу мен ылғал қалай анықталады?
     5. Құрал-жабдықтан түсетін жылу мен ылғал қалай анықталады?
     6. Адамдардан түсетін жылу мен ылғал қалай анықталады?
     7. Электр қозғалтқыштардан түсетін жылу мен ылғал қалай анықталады?


      Есептер


      Сабақта  оқытушымен   беріледі   және   вариант   бойынша   студентпен
орындалады.


      Методикалық нұсқаулар


      Тақырыпты  оқып  үйрену  кезінде  студент  шартқа   сәйкестендірілетін
бөлмеде қысқы және жазғы кездерде  жылу  мен  ылғал  өалай  келетінін  білуі
қажет.




      Пратикалық сабақ 4


      Тақырып.  Жылуылғалдылық коэффициентін, жүйе өнімділігі мен сыртқы ауа
мқлшерін есептеу


      Жұмыс  мақсаты.  Научиться  рассчитывать  производительность   системы
кондиционирования воздуха по наружному воздуху.


      Бақылау сұрақтары


     1. Толық өнімділіктен тиімді өнімділік қалай ерекшеленеді?
     2. Толық өнімділік қалай анықталады?
     3. Артық жылу бойынша тиімді өнімділік қалай анықталады?
     4. Артық ылғал бойынша тиімді өнімділік қалай анықталады?
     5. Артық жылу және ылғал бойынша тиімді өнімділік анықталады?
     6. Бөлмеге берілетін сыртқы ауаның мөлшері қалай анықталады?


      Есептер


      Сабақта  оқытушымен   беріледі   және   вариант   бойынша   студентпен
орындалады.


      Методикалық нұсқаулар


        Тақырыпты оқып үйрену кезінде студент  толық  өнімділікті  есептеуде
негізіне қойылған кемшіліктерге назар аудару керек.




      Практикалық сабақ 5


      Тақырып. Шаңнан тазалауға арналған құрылғыларды есептеу және таңдау


      Жұмыс мақсаты. Усвоить методику расчета и подбора фильтров.


      Бақылау сұрақтары


   1. Ірі тазалау кезінде қандай өлшемдегі шаң бөлшектері ұсталынады?
   2. Орта тазалау кезінде қандай өлшемдегі шаң бөлшектері ұсталынады?
   3. Өте ұсақ тазалау кезінде қандай өлшемдегі шаң бөлшектері ұсталынады?
   4. Шұрық құрғақ сүзгілердің жұмыс істеу принципінің маңызы неде?
   5. Электросүзгілердің жұмыс істеу принципінің маңызы неде?
   6. Май сүзгілерінің жұмыс істеу принципінің маңызы неде?
   7. Циклондардың істеу принципінің маңызы неде?
   8. Сүзгілер жұмысының негізгі көрсеткіштері.


      Есептер


      Сабақта  оқытушымен   беріледі   және   вариант   бойынша   студентпен
орындалады.


      Методикалық нұсқаулар




      Тақырыпты  оқып  үйрену  кезінде  студент  сүзгілердің  конструктивтік
ерекшелектеріне  және анықтамалық көрсеткіштерге көңіл бөлуі керек.




      Практикалық сабақтар 6


      Тақырып.  Бумен ылғалдағыш пен себелету камерасын есептеу және таңдау


      Жұмыс мақсаты. Усвоить  методику  расчета  камер  орошения  и  паровых
увлажнителей.


      Бақылау сұрақтары


     1. Себелету камералары не үшін арналған?
     2. Қандай типті форсункалар пайдаланылады?
     3. Себелету камерасы үшін жылулық балансы неге тең?
     4. Политроптық  себелету  камералары  үшін  жылу  алмасудың  тиімділік
        коэффициенті қалай анықталады?
     5. Изоэнтальпиялық себелету камералары үшін жылу  алмасудың  тиімділік
        коэффициенті қалай анықталады?
     6. Себелету камерасы үшін  жылуалмасудың  әмбебап  коэффициенті  қалай
        анықталады?
     7. Себелету коэффициенті қалай анықталады?
     8. Себелету камерасы үшін су мен ауаның әрекеттесу  процесінің  қандай
        бағыттары болуы мүмкін?


      Есептер


      Сабақта  оқытушымен   беріледі   және   вариант   бойынша   студентпен
орындалады.


      Методикалық нұсқаулар


       Тақырыпты оқып үйрену кезінде студент бумен  ылғалдағыш,  форсункалар
және себелеткіш өқрылғыларды есептеу мен таңдауды түсінуі керек.




      Практикалық сабақ 7


      Тақырып. Ауасуытқыштарды есептеу мен таңдау


      Жұмыс мақсаты.   Усвоить  методику  расчета  и  подбора  поверхностных
воздухоохладителей.


      Бақылау сұрақтары




     1.  Шартқа  сәйкестендіру  қондырғыларында  ауасуытқыштарда  қырлаудың
        қандай типтері пайдаланылады?
     2. Қырлау адымы неден тәуелді болады?
     3. Құрғақ суыту процессін i-d диаграммада тқрғызыңыз.
     4. Суыту және бір уақытта кептіру процесін i-d диаграммада тұрғызыңыз.
     5. Құрғақ суыту кезінде жылу алмасу ауданы қалай анықталды?
     6. Суыту және бір уақытта кептіру  кезінде  жылу  алмасу  аудан  қалай
        анықталады?
     7. Ылғал түсу коэффициенті қалай анықталады?
     8. Себелеткіш ауасуытқыштар не үшін қолданылады?


      Есептер


      Сабақта  оқытушымен   беріледі   және   вариант   бойынша   студентпен
орындалады.


      Методикалық нұсқаулар


       Студентке ауасуытқышты есептеудің негізгі  міндеті  жылу  беру  бетін
анықтау екенін түсінуі қажет.




      Практикалық сабақ 8


      Тема. Ауатарату жолдарын есептеу


      Жұмыс мақсаты. Усвоить методику расчета систем воздухораспределения.


      Бақылау сұрақтары


     1. Конустық соплолар үшін ауа шығыны қалай анықталады?
     2. Жазық соплолар үшін ауа шығыны қалай анықталады?
     3. Бөлмеге келетін ауа қозғалысының жылдамдығы неге тең?
     4. Шеңберлік соплолар  үшін  ауаның  орта  қозғалыс  жылдамдығы  қалай
        анықталады?
     5.   Жазық  соплолар  үшін  орта  ауа  қозғалысының  жылдамдығы  қалай
        анықталады?
     6. Ауа жолының көлденең қимасының ауданы қалай анықталады?
     7. Шеңберлік қимадағы ауа жолының диаметрі қалай анықталады?
     8. Ауа жолындағы ауа қозғалысының кедергісі қалай анықталады?
     9. Желдеткіштің толық артық қысымы қалай анықталады?
    10. Желдеткіш тұтынатын қуат қалай анықталады?
    11. Ауа мөлшерін реттеу үшін қандай құрылғылар қолданылады?


      Есептер


      Сабақта  оқытушымен   беріледі   және   вариант   бойынша   студентпен
орындалады.


      Методикалық нұсқаулар


      Студентке каналсыз  және  каналмен  берілуі  кезінде  ауаның  таратылу
ерекшеліктеріне назар аударуы қажет.




      Практикалық сабақ 9


      Тақырып.   Комфорттық   және   технологиялық   шартқа    сәйкестендіру
жүйелерінің негізгі көрсеткіштерін есептеу мен анықтау.


      Жұмыс мақсаты. Усвоить методику расчета  основных  показателей  систем
кондиционирования.


      Бақылау сұрақтары


     1. Ауаны шартқа сәйкестендіру жүйелері не үшін арналған?
     2. Орталық  шартқа  сәйкестендіру  жүйелерінің  негізгі  кемшіліктерін
        келтіріңіз.
     3. Секциялық кондиционерлер қандай элементтерден тұрады?
     4. Блоктық-секуиялық агрегаттардың ерекшелігі неде?
     5. Агрегаттық кондиционерлердің ерекшелігі неде?


      Есептер


      Сабақта  оқытушымен   беріледі   және   вариант   бойынша   студентпен
орындалады.


      Методикалық нұсқаулар


       Тақырыпты оқып үйрену кезінде студент  ауаны  өңдеу  процестері   i-d
диаграммасында қалай бейнеленетініне ерекше назар аударулары қажет.




Пәндер