Файл қосу
Литосфераның химиялық экологиясы
|ҚАЗАҚСТАН ҒЫЛЫМ ЖӘНЕ БІЛІМ МИНИСТРІГІ | |СЕМЕЙ ҚАЛАСЫНЫҢ ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ | |Оқу әдістемелік кешенінің |ОӘК |ПОЭК 042-16.1.16/02-2013 | |құжаты 3 деңгейі | | | |ПОӘК |№3 басылым | | |«Химиялық экология» |«__» ___ 2013 ж. | | |пәнінің студенттерге арналған| | | |бағдарламасы | | | ПӘННІҢ ОҚУ- ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ «Химиялық экология» пәні 5В060800 «Экология» мамандығына арналған СТУДЕНТТЕРГЕ АРНАЛҒАН ПӘН БАҒДАРЛАМАСЫ Семей - 2013 Алғы сөз 1 ӘЗІРЛЕГЕН Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік университетінің «Экология және қоршаған ортаны қорғау» кафедрасының аға оқытушысы Ашакаева Р.У. _________________ «_30__» __08___ 2013ж. 2 ТАЛҚЫЛАНДЫ 2.1 Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік университетінің «Экология және қоршаған ортаны қорғау» кафедрасының отрысында Хаттама № 1 «_04__» _09____ 2013ж. Кафедра меңгерушісі _________ доцент м.а. Қабышева Ж.К. 2.2 Аграрлық факультетінің оқу - әдістемелік бюросында Хаттама № 1 «__09_» __09___ 2013ж. АФ ОӘБ төрағасы _________ доцент м.а. Тлеубаева А.В. 3 БЕКІТІЛДІ Университеттің Оқу-әдістемелік кеңесі мақұлдап басып шығаруға ұсынады Хаттама № 1 «_18__» ___09__ 2013ж. Оқу- әдістемелік кеңестің төрағасы, оқу – әдістемелік жұмысы бойынша проректор профессор Искакова Г.К. 4 №2 басылым 03.09.2009 ж. ОРНЫНА ЕНГІЗІЛДІ Мазмұны |1 |Жалпы ережелер | |2 |Пәннің мазмұны және сабақ түрлері бойынша сағаттарды бөлу | |3 |Пәнді оқыту жөніндегі әдістемелік ұсыныстар | |4 |Курс форматы | |5 |Курс саясаты | |6 |Баға қою саясаты | |7 |Әдебиеттер | 1 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР 1.1 Оқытушы және пән бойынша жалпы мәліметтер Ашакаева Рысгуль Улыбаевна, аға оқытушы «Экология және қоршаған ортаны қоргау» кафедрасы Байланыс ақпараты –тел.: 63-31-93 № 8 оқу ғимараты, № 320 кабинет Сабақ өткізетін аудиториялар № 301,302 Кредит саны – 3 1.2 Пәннің қысқаша түсініктемесі: Химиялық экология - пәні студенттерді курстың эколог мамандарын оқыту кезінде оларды экологияның, химия мен биологияның жинақталған маңызды тез жинақталған ақпараттармен таныстырудың маңызы зор. Бұл ақпарат химия- экологиялық процесстер мен құбылыстарды терең түсіну үшін қажет. Осы курсты оқуда студентер әдебиеттермен жұмыс істеуді, әдебиеттерді іздестірі жолдарымен және экологияның зерттеу әдістерімен танысады қоршаған ортаның мониторингісі арасындағы өзара байланыстарды зерттейтің ғылым. Химиялық экология оқу орындарында жоғары білікті мамандарды дайындауда олардың білімділігіне, іздемпаздығына көңіл бөлінеді. Студенттер алған білімдерін ғаламдық, аймақтық және жергілікті экологиялық мәселелерді шешуге қолдана білулері керек. Білімнің бұл саласы химиялық экология деп аталады, антропогендік химиялық ластанулар менолардың биосферадағы өзергіс механизмдері туралы ілім. 1.3 Пәнді оқыту мақсаты: Химиялық экология пәні студенттердің биосферада өтетін әр түрлі химиялық процесстерді, химикаттарды қолдану салдарларын, олардың қоршаған ортаға түскеннен кейінгі өзгерулері, химиялық мониторинг жүргізу әдістер зерттеу, қоршаған ортаны қорғау мен қалпына келтіру процесстеріне белсенді қатысатын экологиялық мәдениетін, экологиялық жағдайды терең түсіне отырып экологиялық білім мен тәрбие, қоршаған ортаның жағдайын жақсартуға іс жүзінде қатысу арқылы қалыптастыру болып табылады. 1.4 Пәннің негізгі міндеттері: Пәнді оқып білудегі негізгі міндет - өзінің білімін тереңдету, ойлау қабілетін дамыту, теориялық және профессионалдық деңгейлерін жоғарлату мақсатында, жан-жақты дамыған білікті мамандар дайындау. Пәнді оқып білудің нәтижесінде студент білуі керек: - экологиялық құбылыстар менпроблемалардың химиялық негіздері және қоршағанорта объектілерін химиялық қасиеттері құрамының қалыптасу процесстерін; -антропогендік әсерлердің қысымының деңгейін бар технологиялық процесстерді түрлендіру немесе жаңадан жасау есебінен максималды төмендету тәсілдері ; Істей алуы тиіс: қоршаған орта объектілерінің химиялық ластану деңгейлерін реттеумен болжау тәсілдерін құру; ауылшаруашылығы мен тұрмыстық химияда қолданылатын негізілген жаңа препараттарға ұсыныс жасау; қоршаған ортаның ластануынан әкелетін басқа да процесстердің алдын алу туралы ұсыныстар жасау; 1.5 Оқытудың нәтижелері: - биосфераның антропогендік ластануының сандық және сапалық құрамын зерттеу; -адам әрекетінің нәтежесінде биосферадағы зат айналымына түсетін қоршаған ортаның химиялық қосылыстардың жаңа түрлерінің химиялық өзгеру механизмдерін зерттеу; -қоршаған ортаны кері әсерді біршама төмендететін жаңа химиялық технологияларды, қалдықтарды залалсыздандыру мен утилизация технологияларын, ауа мен қалдық суларды тазартуды, топырақты зерттеу ; 1.6. Курстың пререквизиті: 1.6.1 Экология және тұрақты даму 1.6.2 қоршағанорта туралы ілім 1.6.3 биогеохимия 1.7 Курстың постреквизиті 1.7.1 радиациялық экология 1.7.2 топырақ экологиясы 2 ПӘННІҢ МАЗМҰНЫ ЖӘНЕ САБАҚ ТҮРЛЕРІ БОЙЫНША САҒАТТАРДЫ БӨЛУ Кесте 1 |№ |Тақырыптың атауы |Сағат саны | | | |ДС |ЗС |ТС |ОСӨЖ |СӨЖ |Әдебиет | |1 |2 |3 |4 |5 |6 |7 |8 | |1 |Химиялық экология және қоршаған |1 | | |3 |3 |1,2,3,4,5| | |ортаның проблемалары | | | | | | | | |Жер геосферасының химиялық | |3 | | | | | | |экологиясы | | | | | | | | |Ауаны қатты қоспалар мөлшеріне | | | | | | | | |зерттеу | | |3 | | | | |2 |Атмосфераның химиялық экологиясы |2 | | |3 |3 |1,2,3,4,5| | |Аса қауіпті экотоксиканттардың | | | | | | | | |химиялық сипаттамасы | |4 | | | | | | |Қарағай қылқандарының жағдайы | | | | | | | | |бойынша ауаның ластануын бағалау | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |3 | | | | |3 |Гидросфераның химиялық экологиясы |1 | | |3 |3 |1,2,3,4,5| | |Ластанған азық түлік өнімдері мен | | | | | | | | |тұтыну заттарының химиялық | | | | | | | | |қауіптілігі | |2 | | | | | | |Судағы аниондар мен катиондарды | | | | | | | | |сапалық анықтау | | | | | | | | | | | |3 | | | | |4 |Литосфераның химиялық экологиясы |2 | | |3 |3 |1,2,3,4,6| | |Автотранспорт пен энергетика | | | | | | | | |қоршаған ортаны химиялыө ластау | | | | | | | | |көзі ретінде | |3 | | | | | | |Судағы еріген оттегінің мөлшерін | | | | | | | | |анықтау | | | | | | | | | | | |3 | | | | |5 |Қоршаған ортадағы ластаушы |2 | | |3 |3 | | | |заттардың химиясы | | | | | | | | |Қоршаған ортаны қорғаудың | | | | | | | | |альтернативтік әдістері | |3 | | | | | | |Тамақ өнімдеріндегі нитраттың | | | | | | | | |мөлшерін анықтау | | |3 | | | | |6 |Азық түлік проблемасы мен тамақ |1 | | |3 |3 |1,2,3,4,6| | |сапасы | | | | | | | |7 |Тұтыныу заттарының улылығы |1 | | |3 |3 |1,2,3,4,5| |8 |Транспорттың қоршаған ортаға әсері |1 | | |3 |3 |1,2,3,4,5| |9 |Химиялық экология және энергетика |2 | | |3 |3 |1,2,3,4,5| |10 |Биосфераны химиялық ластанудан |2 | | |3 |3 | | | |қорғау | | | | | | | |11 |Химиялық экология және қоршаған |1 | | |3 |3 | | | |ортаның проблемалары | | | | | | | | |Барлығы |15 |15 |15 |45 |45 | | 3 ПӘНДІ ОҚЫТУ ЖӨНІНДЕГІ ӘДІСТЕМЕЛІК ҰСЫНЫСТАР «Химиялық экология» курсын берілген бағдарлама бойынша реттелген түрде оқу керек. Нәтижелердің логикалық жолдарын ұғынып, анықтамалар мен негізгі түсініктерді ажырата білу қажет. Теориялық материалдарды оқу кезінде және есептерді шешуде міндетті түрде төтенше жағдайдың өту кезіндегі физикалық құбылыстардың мағынасына көңіл аудару қажет. Студенттер пәнді оқып-үйренуге арналған әдістемелік нұсқаулармен танысып пәнді толық меңгерулері керек. Әдістемелік нұсқау пәннің кейбір бөлімдерін студенттермен үздік жұмыс жасау ретінде жүргізіледі. 4 КУРС ФОРМАТЫ Әдістемелік нұсқаулар құрамына: пәнді оқуда қажетті жоспарлау, уақытты ұйымдастыру (орындау уақыты); оқу-әдістемелік кешенін қолдану нұсқасы; әдебиеттер мен оқулықтарды қолдана білу; емтиханға даярлану үшін берілетін кеңестер кіреді. Пәнді оқыту барысында дәрістерде студенттерге «Химиялық экология» курсының негізгі әдістерін, негізгі терминдар мен түсініктерді, зерттеу жұмыстары бойынша жоспар құру бойынша қорытынды жасап, оны арнайы мекемелерде қолдана білуді оқытады, бағытталған шаралардың ұйымдастырылуын, жоспарлануын және орындалуы жан- жақты оқытылады. Студенттер аудиторлық тәжірбие сабақтары мен СОӨЖ кезінде тақырып бойынша ғылыми ақпараттарды іздеу, жинау, өңдеу, ғылыми эксперимент және оның ерекшеліктерін, теориялық және эмпирикалық зерттеулердің әдістерін, ғылыми зерттеулерді пайдалану және қолдануды оқып талдайды. СӨЖ химиялық экология бойынша тақырыптар берілген. Студенттер осы тақырыптарға берілген әдебиеттерді және қосымша әдебиеттер іздестіріп рефераттар жазып өткізуге тиіс. Әрбір рефераттың жоспары болуы және қолданылған әдебиеттердің тізімі берілуі міндетті. Көлемі 5-10 бет. Оны компьютерде теруге немесе қолмен жазуға рефераттарға арналған дәптерге жазуға болады. Тексеріліп бағасы қойылған реферат иесіне қайтарылады. Теориялық сабақты өтіп болған соң есептерді шешу әдістемесін үйрену керек. Берілген материалды жақсы меңгеру үшін әр тақырып бойынша конспект құру керек. 5 КУРС САЯСАТЫ Университетте қабылданған ішкі тәртіп талаптарын сақтау: Сабаққа қатысу: Дәріске, зертханалық сабақтарға қатысу міндетті. Егер қандай да бір себеппен сабаққа қатыса алмасаңыз, тақырып және тарау бойынша өзіндік жұмыс жазып мезгілінде тапсыру керек, ал дәрістен өткен тақырып және зертханалық жұмыс бойынша бақылау жұмысын немесе тест бойынша жауап жазуыңыз керек. Тәртіп: Сабақ кезінде тәртіпті жүйені бұзу аудиториядан шығарумен және/немесе барлық курс үшін «қанағаттанарлықсыз» деген бағамен жазаланады. Бақылау жұмыстары: Оларды орындау міндетті және белгіленген мерзім ішінде тапсыру керек. Мерзімнен кейін орындалған жұмыстар төмен бағаланады. Межелік аттестация: межелік аттестация қорытындысы сабаққа қатысуды, берілген уақытта өзіндік жұмыстарды орындауды, сабақта ауызша немесе жазбаша жауап беруді, межелік бақылаудың өзінің нәтижесін ескереді. Көшіру: Кез-келген көшіру (дайын тапсырмаларды немесе басқа студенттердің есептерін көшіру, пайдалану) аудиториядан шығарумен және/немесе курс үшін «қанағаттанарлықсыз» деген бағамен жазаланады. Ұялы телефондар: Сабақты өткізу уақытында өшіру керек. Емтихан: Нәтижесінде барлық студенттерге тестік емтихан болады, яғни пәннен максималды балл санынан 50 % жинаған студент емтиханға жіберіледі. Емтиханда студент барлық курста өткен материал мазмұнына берілетін сұрақтар. 6 БАҒА ҚОЮ САЯСАТЫ Апта бойынша баллдарды бөлу және бақылау түрлері кестеде келтірілген «Химиялық экология» пәнінен баллдарды бөлу. Кесте 2 |Апта |Бақылау түрі |Барлық |Ескерту | | | |баллдар| | |1 |2 |3 |4 | | |1 – 7 апталар аралығындағы аудиториялық |30 | | | |сабақтардың барлық түрлеріне қатысу | | | |1-6 | | | | | |Зертханалық – тәжірибелік сабақтар |15 | | | |СОӨЖ |5 | | | |СӨЖ |10 | | | |Зертханалық – тәжірибелік сабақтар |15 | | | | | | | |7 | | | | | |СОӨЖ |5 | | | |СӨЖ |0 | | | |Аралық бақылау 1 |70 | | |1 – 7 апталар аралығындағы оқыту қорытындысы бойынша|300 | | |баллдардың жиынтығы | | | | |8-15 апталар аралығындағы аудиториялық |30 | | | |сабақтардың барлық түрлеріне қатысу | | | |10 |Зертханалық – тәжірибелік сабақтар |105 | | | |СОӨЖ |35 | | | |СӨЖ |60 | | |15 |Аралық бақылау 2 |70 | | |8 – 15 апталар аралығындағы оқыту қорытындысы |300 | | |бойынша баллдардың жиынтығы | | | |Емтихан үшін балл жиынтығы |400 | | |Академиялық кезеңдегі баллдарың жиынтығы |1000 | | 7 ӘДЕБИЕТ 1 Богановский Г.А. «Химическая экология» М, 2004 ж. 2 Введение в химию окружающей среды // Дж. Андруз М, 2009 ж. 3 Панин М.С. Химическая экология -Семипалатинск, 2002 ж.-852 с 4 Панин М.С. Экология Казахстана -Семипалатинск, 2005 ж.-548 с 5 Химия окружающей среды М, 2008 ж.-672с 6 Фелленберг «загрязнениеприродной среды»Введение в экологическую химию М. 2007 ж.- 232 с 7 Ф.Корте Экологическая химия. М, 2007 ж. -396 с 8 Лозановская И.Н., Орлов Д.С., Садовников Л.К. Экология и охрана биосфера при химическим загрязнении М, 2008 ж. 9 Панин М.С. Аккумуляция тяжелых металлов растениями семипалатинского Прииртышья -Семипалатинск, 2002 ж. 10 Панин М.С. Формы соединений тяжелых металлов в почвах средней полосы Восточного Казахстана (фоновый уровень) Семипалатинск, 2009 11 Панин М.С., Безель В.С. Экотоксикология – Алматы 2008 ж. 12 Пурмаль А.П. Антропогенная токсикация планеты М, 2006ж. 13 Тяжелые металы, радионуклиды и элементы биофилы в окружающей среде. Материалы междунар. науч. практика.Семей-2002, 2004, 2006, 2008, 2010 14 Фелленберг «Загрязнение природной среды»Введение в экологическую химию М. 2007 ж.- 232 с
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz