Файл қосу

Табиғи ресурстар географиясы



|ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ                       |
|сЕМЕЙ ҚАЛАСЫНЫҢ ШӘКӘРІМ атындағы                                          |
|МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ                                                  |
|3 деңгейлі СМК құжаты   |ПОӘК                    |ПОӘК 042-18-34.1.34     |
|                        |                        |/01-2014                |
|ПОӘК                    |                        |                        |
|Оқытушыға арналған      |№ 2 басылым             |                        |
|пәннің   бағдарламасы   |11.09.2014 ж.           |                        |
|«Табиғи ресурстар       |                        |                        |
|географиясы»            |                        |                        |







                        ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ


                       «Табиғи ресурстар географиясы»

                    5В011600 – «География»мамандығы үшін

                   ОҚЫТУШЫҒА АРНАЛҒАН  ПӘННІҢ БАҒДАРЛАМАСЫ



















                                 Семей 2014
                                  Алғы сөз
1. ӘЗІРЛЕНГЕН

Құрастырушы:  «02»  09.  2014ж  Сералиев  Ә.Б.,  аға  оқытушы,  химия   және
география кафедрасы

2. ТАЛҚЫЛАНДЫ
2.1 «Химия және география» кафедрасы отырысында

«02»   09. 2014ж., №1 хаттама

Кафедра    меңгерушісі,    п.ғ.к.                                       Д.Р.
Онтагарова

2.2 Жаратылыс ғылымдар факультетінің оқу-әдістемелік бюросының
отырысында

«03» 09. 2014 г., №1  хаттама

Төрайымы
З.В.Абдишева

3. БЕКІТІЛДІ
Университететің  Оқу-әдістемелік   Кеңесінің   отырысында   басып   шығаруға
мақұлданған және ұсынылған
«11» 09. 2014 г., №1 хаттама
ОӘК   төрайымы                                                          Г.К.
Искакова

4 18.09.13ж №1 БАСЫЛЫМҒА ӨЗГЕРІС ЕНГІЗІЛДІ


















                                   Мазмұны


1. Қолдану саласы
2. Нормативтік сілтемелер
3. Жалпы ережелер
4. Оқу пәннің (модульдің) мазмұны
5. Студенттердің өздік жұмысына арналған тақырыптардың  тізімі
6. Пән бойынша оқу-әдістемелік карта
7. Оқу-әдістемелік әдебиетпен қамтамасыз етудің картасы
8. Әдебиеттер

































1 ҚОЛДАНУ  САЛАСЫ

      5В011600  –  «География»  мамандығы  студенттеріне  арналған   «Табиғи
ресурстар  географиясы»  пәні  бойынша  оқу-әдістемелік  кешеннің   кұрамына
енгізілген оқытушыға арналған пәннің бағдарламасы.

2 НОРМАТИВТІ СІЛТЕМЕЛЕР

     «Табиғи ресурстар географиясы» пәнінің оқытушыға арналған  бағдарламасы
келесі  құжаттар  талаптары  мен  ұсыныстарына  сәйкес  құрастырылған   және
аталған пән бойынша оқу процесін ұйымдастыру тәртібін  белгілейді:
     - ҚР «Мемлекеттік жалпы міндетті жоғары білім беру стандарты» 23  тамыз
2012 ж. № 1080 қаулысымен іске қосылған және бекітілген;
     5В011600 – «География» мамандығының Типтік оқу жоспары, 10  сәуір  2012
ж. № 158 бұйрығымен іске қосылған және бекітілген;
     - СТУ 042-СГУ-5-2012«Пәндердің оқу- әдістемелік кешенін әзірлеуге  және
ресімдеуге қойылатын жалпы талаптар» университет стандарты;
         - ДП  042-1.07-2012 «Пәндердің оқу-  әдістемелік  кешенініңқұрылымы
және мазмұны» құжаттандырылған процедурасы.


3 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР

3.1. Пәннің қысқаша мазмұны:
   «Табиғи ресурстар географиясы» пәні бакалавр дайындау барысында  маңызды
орын алады және «География»  мамандығында  оқитын  студенттер  үшін  негізгі
пәндер  блогының  міндетті  бөлігі  болып  табылады,  өйткені   студенттерге
профессионалды жұмыс барысында көп нәрсені біліп, істей алу тиіс.
   Табиғи ресурстар географиясы – қоғамдық географиялық ғылым, экономикалық
географияның ажырамас бөлімі, Табиғат ресурстарының  таралуы  құрылымы  және
түрлерін терең зерттейді (минералдық, су, жер,  биологилық),  шаруашылықтағы
мағызына баға беру, ондағы өзекті мәселелерге кеңінен тоқталады.


   3.2 Пәнді оқып-білудің мақсаты:
   Студенттерде географиялық ойлауды қалыптастыру, экономикалық және  саяси
географияның  теориясы   мен   концепциясын,   фундаментальды   категориясын
меңгеру.  Табиғи  ресурс  түрлері,  орналасу   заңдылықтарына   географиялық
тұрғыдан баға беру.
3.3 Пәнді оқып-білудің негізгі міндеті:Табиғи ресурстар географиясы  пәнінің
қалыптасуы, дамуы, келешегі және басқа да  пәндермен  тығыз  байланыстылығын
зерттеу.
    – Негізігі терминдерге тоқталып оларға сипатама беру
    – Мемлекет дамуына табиғи ресурстардың тигізетін әсерін түсіну
    – Шарушылықтағы маңызына баға беру
3.4 Оқып-білудің нәтижелелері:
      Пәнді оқып-білудің нәтижесінде студент мыналарды:
    – Табиғи  ресурстар  географиясының  қалыптасуы,  дамуы,  келешегі  және
      басқа да пәндермен тығыз байланыстылығын зерттей алу;
    – Табиғи ресурстар географиясының қоғамдық пән екендігін көрсете білу;
    – Табиғи  ресурстар  географиясының  Қазақстанда  және  ТМД  елдеріндегі
      дамуын қарастыра білу;
    – Табиғи ресурстарына баға бере отырып жіктелістерін түсіну
    – Табиғи ресурстардың қоршаған ортадағы маңызына  тоқталып,  өзектілігін
      түсіндіру
   5. Курстың пререквизиттері:
   Жалпы жертану
3.6 Курстың постреквизиттері:
    – Дүниежүзінің әлеуметтік және экономикалық географиясы
    – Қазақстанның әлеуметтік және экономикалық географиясы
3.7Оқу жұмыс жоспарынан көшірме:
                                                                      1кесте
|Курс  |Семестр                                                     |Кредитте|
|      |                                                            |р       |
|1     |2                                                           |3       |
|1 МИКРОМОДУЛЬ                                                               |
|Тараулық ерекшеліктері                                                      |
|Дәріс сабақтары                                                             |
|1     |Дүниежүзінің табиғат ресурстарының географиясына кіріспе;   |2       |
|      |мақсаты, міндеті, география ғылымындағы орны                |        |
|2     |Қоғаммен қоршаған орта арасындағы өзара байланыстары,       |2       |
|      |ғаламдық проблемалар                                        |        |
|3     |Табиғат жағдайы және ресурстар, табиғат ресурстарының       |2       |
|      |жіктелуі                                                    |        |
|4     |Табиғат ресурстарын экономикалық-географиялық тұрғадан      |2       |
|      |бағалау                                                     |        |
|5     |Табиғат ресурстарының таралуындағы өзара байланыстар және   |3       |
|      |қоғамның өндіруші күштері                                   |        |
|6     |Табиғи географиялық ортаны игеру түрлері                    |4       |
| Семинар-практикалық сабақтар                                               |
|1     |Табиғи ресурстар географиясы: базалық терминология          |1       |
|2     |Қазақстандағы пайдалы қазбалар: географиялық номенклатура   |2       |
|3     |Пайдалы қазбалардың таралу заңдылықтары: жер қыртысы        |2       |
|      |құрылысына талдау                                           |        |
|      |2 МИКРОМОДУЛЬ                                                        |
|      |Жекелеген тақырыптарына шолу                                         |
|Дәріс сабақтары                                                             |
|1     |Минералдық ресурстар географиясы                            |2       |
|2     |Су ресурстары географиясы. Дүниежүзілік мұхит ресурстары    |2       |
|3     |Агроклиматтық ресурстар                                     |2       |
|4     |Жер ресурсы                                                 |2       |
|5     |Биологиялық ресурс                                          |3       |
|6     |Рекреациялық ресурс                                         |4       |
|      |Семинар-практикалық сабақтар                                         |
|1     |Европа, Азия, Америка, Африка және Австралия елдеріндегі    |2       |
|      |минералдық ресурстар географиясы                            |        |
|2     |Европа, Азия, Америка және Австралия елдерінде су           |2       |
|      |ресурстарымен қамтылуын салыстармалы түрде талдау.          |        |
|3     |Агроклиматтық ресурс:  ауылшаруашылығы салаларын дамытудағы |2       |
|      |орны мен ерекшелігі                                         |        |
|4     |Европа, Азия, Америка және Австралия елдеріндегі жер        |2       |
|      |ресурстарын салыстырмалы түрде талдау.                      |        |
|5     |Орман ресурсы: географиясы, қамтылуы және геоэкологиялық    |2       |
|      |жағдайы                                                     |        |


   1. СТУДЕНТЕРДІҢ ӨЗДІК ЖҰМЫСТАРЫ ТАҚЫРЫПТАРЫНЫҢ ТІЗІМІ
5.1 География ғылымы жүйесіндегі  табиғат  ресурстары  географиясының  орны,
терминдері
5.2 Әлем елдеріндегі отын энергетика ресурстары, салыстырмалы талдау
5.3 Әлем елдеріндегі су ресурстарының таралуы, сипаттама
5.4 Әлемдегі жер ресурстары олардың маңызы
5.5 Орман ресурстары мен түрлеріне шолу
5.6 ТМД елдерінде таралған табиғат ресурстары
                     ПӘН БОЙЫНША ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КАРТАСЫ
                                                                     3 кесте
|Рет   |Тақырыбы                             |Көрнекті  |Өздік      |Бақыла|
|саны  |                                     |құралдар, |меңгерілеті|у     |
|      |                                     |ТОҚ,      |н сұрақтар |нысана|
|      |                                     |зертханалы|           |сы    |
|      |                                     |қ тақталар|           |      |
|      |                                     |(стенд)   |           |      |
|      |Дәрістер           |Семинар-практикал|          |           |      |
|      |                   |ық               |          |           |      |
|      |                   |сабақтар         |          |           |      |
|1     |2                  |3                |4         |5          |1     |
|1     |Дүниежүзінің       |Табиғи ресурстар |Схема,    | Кіріспе.  |Кезект|
|      |табиғат            |географиясы:     |сурет     |Қазіргі    |ік    |
|      |ресурстарының      |базалық          |          |дүниежүзі  |бақыла|
|      |географиясына      |терминология     |          |картасы.   |у     |
|      |кіріспе; мақсаты,  |                 |          |           |      |
|      |міндеті, география |                 |          |           |      |
|      |ғылымындағы орны   |                 |          |           |      |
|2     |Қоғаммен қоршаған  |Қазақстандағы    |Схема,    |Дүниежүзі  |Кезект|
|      |орта арасындағы    |пайдалы қазбалар:|кесте     |елдер      |ік    |
|      |өзара байланыстары,|географиялық     |          |типологиясы|бақыла|
|      |ғаламдық           |номенклатура     |          |.          |у     |
|      |проблемалар        |                 |          |           |      |
|3     |Табиғат жағдайы    |Пайдалы          |Сурет,    |Халықтар   |Кезект|
|      |және ресурстар,    |қазбалардың      |кесте     |гоеграфиясы|ік    |
|      |табиғат            |таралу           |Диаграмма,|.          |бақыла|
|      |ресурстарының      |заңдылықтары: жер|схема     |Халықтардың|у     |
|      |жіктелуі           |қыртысы          |Графики,  |өсуі       |      |
|      |                   |құрылысына талдау|диаграмма |динамикасы.|      |
|4     |Табиғат ресурстарын|                 |Кесте,    |Табиғи     |Кезект|
|      |экономикалық-геогра|                 |плакат    |жағдайлар  |ік    |
|      |фиялық тұрғадан    |                 |          |және       |бақыла|
|      |бағалау            |                 |          |ресурстар  |у     |
|5     |Табиғат            |                 |Диаграмма,|Дүниежүзі  |Кезект|
|      |ресурстарының      |                 |схема     |шаруашылықт|ік    |
|      |таралуындағы өзара |                 |          |ың құрамы. |бақыла|
|      |байланыстар және   |                 |          |Дүниежүзі  |у     |
|      |қоғамның өндіруші  |                 |          |еңбек      |      |
|      |күштері            |                 |          |бөлінісі.  |      |
|6     |Табиғи географиялық|                 |Диаграмма,|Дүниежүзі  |Кезект|
|      |ортаны игеру       |                 |схема     |көлік      |ік    |
|      |түрлері            |                 |          |географиясы|бақыла|
|      |                   |                 |          |.          |у     |
|      |                   |                 |          |Халықаралық|      |
|      |                   |                 |          |экономикалы|      |
|      |                   |                 |          |қ          |      |
|      |                   |                 |          |байланыстар|      |
|      |                   |                 |          |.          |      |
|7     |Минералдық         |Европа, Азия,    |Диаграмма,|Еркін      |Кезект|
|      |ресурстар          |Америка, Африка  |схема     |экономикалы|ік    |
|      |географиясы        |және Австралия   |          |қ аймақтар.|бақыла|
|      |                   |елдеріндегі      |          |Ғаламдану  |у     |
|      |                   |минералдық       |          |үрдісінде  |      |
|      |                   |ресурстар        |          |трансұлттық|      |
|      |                   |географиясы      |          |компаниялар|      |
|      |                   |                 |          |дың ролі.  |      |
|8     |Су ресурстары      |Европа, Азия,    |Диаграмма,|Қазіргі    |Кезект|
|      |географиясы.       |Америка және     |схема     |ғаламдық   |ік    |
|      |Дүниежүзілік мұхит |Австралия        |          |мәселелер. |бақыла|
|      |ресурстары         |елдерінде су     |          |           |у     |
|      |                   |ресурстарымен    |          |           |      |
|      |                   |қамтылуын        |          |           |      |
|      |                   |салыстармалы     |          |           |      |
|      |                   |түрде талдау.    |          |           |      |
|9     |Агроклиматтық      |Агроклиматтық    |Схема,    | Кіріспе.  |Кезект|
|      |ресурстар          |ресурс:          |сурет     |Қазіргі    |ік    |
|      |                   |ауылшаруашылығы  |          |дүниежүзі  |бақыла|
|      |                   |салаларын        |          |картасы.   |у     |
|      |                   |дамытудағы орны  |          |           |      |
|      |                   |мен ерекшелігі   |          |           |      |
|10    |Жер ресурсы        |Европа, Азия,    |Схема,    |Дүниежүзі  |Кезект|
|      |                   |Америка және     |кесте     |елдер      |ік    |
|      |                   |Австралия        |          |типологиясы|бақыла|
|      |                   |елдеріндегі жер  |          |.          |у     |
|      |                   |ресурстарын      |          |           |      |
|      |                   |салыстырмалы     |          |           |      |
|      |                   |түрде талдау.    |          |           |      |
|11    |Биологиялық ресурс |Орман ресурсы:   |Сурет,    |Халықтар   |Кезект|
|      |                   |географиясы,     |кесте     |географиясы|ік    |
|      |                   |қамтылуы және    |Диаграмма,|.          |бақыла|
|      |                   |геоэкологиялық   |схема     |Халықтардың|у     |
|      |                   |жағдайы          |Графики,  |өсуі       |      |
|      |                   |                 |диаграмма |динамикасы.|      |
|      |                   |                 |          |           |      |
|      |                   |                 |          |.          |      |
|12    |Рекреациялық ресурс|                 |Кесте,    |Табиғи     |Кезект|
|      |                   |                 |плакат    |жағдайлар  |ік    |
|      |                   |                 |          |және       |бақыла|
|      |                   |                 |          |ресурстар  |у     |


   7Оқу-әдістемелік әдебиетпен қамтамасыз етудің картасы
                                                                   Таблица 4
|Оқулықтардың , оқу-әдістемелік           |Дана (саны) |Студентте|Қамтамасы|
|құралдардың атауы                        |            |рдің саны|з етілу  |
|                                         |            |         |пайызы   |
|Экономическая и социальная география     |3           |5        |60       |
|мира: Учеб. для 10 кл.                   |            |         |         |
|общеобразовательных учреждений / В.П.    |            |         |         |
|Максаковский. – 13-е изд. – М.:          |            |         |         |
|Просвещение, АО «Московские учебники»,   |            |         |         |
|2005.                                    |            |         |         |
|Голубчик М.М., Файбусович Э.Л.           |3           |5        |60       |
|Экономическая и социальная география. –  |            |         |         |
|М., 2003г.                               |            |         |         |
|Родинова И.А.,Бунакова Т.М. Экономическая|3           |5        |60       |
|география: Учебное пособие. -6.-М.: 2003г|            |         |         |
|Копылов В.А. География промышленности    |10          |5        |100      |
|(учебное пособие) – М., МПУ, 1999 г.     |            |         |         |
|Комаров М.П. Инфраструктура регионов     |3           |5        |60       |
|мира.Учебник.С-Пб:  Издательство         |            |         |         |
|Михайлова В.А., 2001г.                   |            |         |         |
|Скопин А.Ю. Введение в экономическую     |3           |5        |60       |
|географию. –М., 2001г.                   |            |         |         |


   8. ӘДЕБИЕТ
Негізгі әдебиеттер:
   2. География. Базовый уровень. 10-11 кл.: Учебник для общеобразовательных
      учреждений / А.П. Кузнецов, Э.В. Ким. – 3-е изд., стереотип. – М.:
      Дрофа, 2012.
   3. Экономическая и социальная география мира: Учеб. для 10 кл.
      общеобразовательных учреждений / В.П. Максаковский. – 13-е изд. – М.:
      Просвещение, АО «Московские учебники», 2005.
   4. Родионова И.А., Елагин С.А., Холина В.Н., Шолудько А.Н. Экономическая,
      социальная и политическая география: мир, регионы, страны. Учебно-
      справочное пособие / Под ред. проф. И.А. Родионовой. – М.: Экон-
      Информ, 2008.
   5. Атлас с комплектом контурных карт для 10 класса. Экономическая и
      социальная география мира. – Омск: ФГУП «Омская картографическая
      фабрика», 2012.
   6. Экономическая и социальная география России: Учебник для вузов / Под
      ред. проф. А.Т. Хрущева. – М.: Дрофа, 2001.
Қосымша әдебиеттер:
   1. Андоринава Т.В. «Геополитические теории 20 века». – М., 1996г.
   2.  Мукитанов  Н.К.  Методологические  проблемы  теоретизации  географии.
      Алматы Наука 1979
   3. Геополитика: теория и практика. Сб. Ст. М., Логос 1998
   4. Гаджиев К.С. Введение в геополитику – М.: Логос 1998
   5. Витовский О.В. Политическая  геграфия  и  геополитика.  Новый  рецидив
      американской геополитики. – Вестник МГУ. Сер. География. 19980 № 6
   6. Дугин А. Основы геполитики – М., 1997
   7.  Каледин  Н.В.  Политическая  география:  истоки?  Проблемы.  Принципы
      научной концепции – СП. Изд. СПГУ, 1996
   8. Копылов В.А. География промышленности (учебное  пособие)  –  М.,  МПУ,
      1999 г.
   9. Кузнецов А.П. География: население и  хозяйство  мира.  –М,,  «Дрофа»,
      1998 г
  10. Лавров С.Б., Гладкий Ю.Н. Глобальная география. –М., «Владос», 1999г.
  11. Липец Ю.Г. и др. География мирового хозяйства. –М., «Владос», 1999г.
  12. Сороко-Цюпа О.С. и др. Мир в ХХ веке. –М., «Просвещение», 1999г.
  13. Майдан - Әли Байгісиев. Халықаралық  экономикалық  қатынастар.  Алматы
      1998ж.

Пәндер