Файл қосу
Биоалуантүрлілік пен
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ ШӘКӘРІМ АТЫНДАҒЫ СЕМЕЙ МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ | | |3 деңгейлі СМЖ құжаты |ПОӘК |ПОӘК | | | |042-18.25.1.92/02-2014 | |ПОӘК студентке арналған |№1 басылым 11.09.2014 ж.| | |«Қоршаған орта және |. | | |биоалуантүрлілікті сақтау»| | | |пәнінің оқу бағдарламасы | | | ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ «ҚОРШАҒАН ОРТА ЖӘНЕ БИОАЛУАНТҮРЛІЛІКТІ САҚТАУ» СТУДЕНТТЕРГЕ АРНАЛҒАН ПӘН БОЙЫНША ОҚУ БАҒДАРЛАМАСЫ Семей 2014 Алғы сөз 1. ҚҰРАСТЫРҒАН Құрастырушы: техника ғылымдарының кандидаты, доцент, Семей қ. Шәкәрім атындағы мемлекеттік университетінің «Экология және қоршаған ортаны қоргау» кафедрасының профессор м.а. Сарсембенова О.Ж. ____________ « 28 » 08 2014 ж. 2 ТАЛҚЫЛАНДЫ 2.1. Семей қ. Шәкәрім атындағы Мемлекеттік Университеті «Экология және қоршаған ортаны қорғау» кафедра отырысында « 2 » 09 2014 ж. № 1 хаттама Кафедра меңгерушісі ____________ Артамонова Е.П. 2.2. Аграрлық факультетінің оқу-әдістемелік бюро отырысында « 09 » 09 2014 ж. № 1 хаттама АФ ОӘБ төрағасы . _____________ Джаманова Г.И. 3 БЕКІТІЛДІ Университеттің Оқу-әдістемелік кеңесі мақұлдап басып шығаруға ұсынады Хаттама № 1 «_11_» __09___ 2014 ж. Оқу- әдістемелік кеңестің төрағасы ______________ Искакова Г.К. 4. БІРІНШІ РЕТ ЕҢГІЗІЛДІ Мазмұны 1. Жалпы ереже 4 2. Тақырыптың мазмұны және сабақ түріне сағат саның реттеу 5 3. Пәнді оқытудың әдістемелік нұсқауы 7 4. Курс бойынша формат 7 5. Курс саясаты 8 6. Баға қою саясаты 8 7. Әдебиттер 9 1. ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР 1.1 Пәнді оқытушы туралы жалпы деректер Оқытушының аты-жөні – Сарсембенова Орынжамал Жунусбековна, техника ғылымдарының кандидаты, доцент, профессора м.а.; «Экология және қоршаған ортаны қорғау» кафедрасы Байланыс ақпараты - № 8 оқу ғимараты, № 127 кабинет Сабақ өткізетін аудиториялар № 134, 136 Пәнің аталуы – «Қоршаған орта және биоалуантүрлілікті сақтау» Кредит саны – 3 1.2 Пәндердің мазмұнының қысқаша сипаты Биологиялық алуантүрлілік негізінен тірі табиғатты сипаттайды, Экологиялық жүйенің құрылымдық- функциолдық құрылуын, ішкі табиғаттың тұрақтылығымен өзгергіштігін антропогендік әсердің жағдайынан өзгерулерін зерттейді. Жоғарғы организмдердің әртүрлігі негізінен экожүйе мен ландшафтардың құрылымымен анықталады. 1.3 Пәннің оқу мақсаты: Биологиялық ғылымға негізделе отырып: өмірді, биосфера мен биоалуантүрлілікті оқытады. Тірі организмдердің үш түрлі бөлінуінде: 1. Төменгі организмдер; 2. организмдер; 3. жоғарғы организмдер. Клеткалық молекуланы , ткандерді және ағзалардың органдық жүйелерін, екіншіден организмдердің жүйесіннің қалыптасуын, үшіншіден түрлердің популяциялық жүйелері, экологиялық жүйені және биосфераны оқытады. «Қоршаған орта және биоалуантүрлілікті сақтау»пәнінің мақсаты – студенттерді қоршаған ортаның ластану денгейін және тірі организмге ықпалын әртүрлі биоиндикациялық әдіспен баулау. 4. Пәнді оқытудың негізгі міндеттері: Пәнді оқып білудегі негізгі міндет-өзінің білімін терендету, ойлау қабілетін дамыту, теориялық және профессионалдық деңгейлерін жоғарлату мақсатында, жан-жақты дамыған білікті мамандар дайындау. 1.5 Пәнді оқытудың негізгі міндеттері: Пәнді оқығанда студент білу керек: Білу керек: - Берілген пәнді оқу нәтижесінде студенттер міндетті: - Биоалуантүрлілік туралы түсінікті сақтау мәселесі туралы білу; меңгеру: - Биоалуантүрліліктің жалпы түрлерін білу, биоалуантүрлілік туралы түсінікке ие болуға; біліп алу: - Биоалуантүрлілікті сақтау мәселелері туралы мәселелерді қарастыру білуге; - Экожүйелердің биоалуан түрлілігі мен тұрақтылығын білуге; үйрену: -Биоалуантүрлілікпен байланысты негізгі заңдар, ережелер мен принциптерін; есте сақтау: -Биоалуантүрлілікті сақтау мәселелерін практикалық дағдыларды меңгеруге. Пәннің пререквизиттері – биология, экология және ТД Пәннің постреквизиті – қоршаған орта мониторингісі 2 ТАҚЫРЫПТЫҢ МАЗМҰНЫ ЖӘНЕ САБАҚ ТҮРІНЕ САҒАТ САНЫҢ РЕТТЕУ 2-кесте |№ п/п |Тақырып атауы |Сағат |Әдебиет | | | |ДС |ТС |ТС |БАӨЖ |БАӨЖ | | |1 |2 |3 |4 |5 |6 |7 |8 | |Модуль 1. Қоршаған орта және биологиялық алуантүрлілік негіздері | |1 |Кіріспе. |3 | | | | |7.1.1., | | |Қоршаған орта және | | | | | |7.1.3., | | |биологиялық алуантүрлілік | | | | | |7.1.4. | | |туралы жалпы мағлұматтар | | | | | | | | |(ТС 1) Қоршаған орта және | |4 | | | | | | |биологиялық алуантүрлілік | | | | | | | |2 |Биоалуантүрліліктің |2 | | | | |7.1.3, 7.1.4.| | |құрылымы мен деңгейлері | | | | | | | | |(ТС 1) Биоалуантүрліліктің | | | | | | | | |құрылымы мен деңгейлері | |4 | | | | | | |Биоалуантүрлілікті сақтау | | | | | | | | |мәселелері (СОӨЖ1) | | | |5 | | | | |Биоалуантүрлілікті сақтау | | | | | | | | |мәселелері | | | | | | | | |Сәуле қуатының ықпалы және | | | | | | | | |жануарлардың реакциясын | | | | |15 | | | |білу.(СӨЖ 1) | | | | | | | |3 |Биоалуантүрліліктің жалпы |2 | | | | |7.1.1., | | |түрлері | | | | | |7.1.3., | | |Биоәртүрліліктің азаю | | | | | |7.1.4. | | |тенденциялары мен оның | |4 | | | | | | |салдары (СЗ 2) | | | | | | | | |Түрлерді жоғалту, қайта | | | | | | | | |жандандыру (СОӨЖ2) | | | |5 | | | |Модуль 2. . Биологиялық әралуандылық жəне оларды сақтау | |1 |2 |3 |4 |5 |6 |7 |8 | |4 |Экожүйелердің |2 | | | | |7.1.2., | | |биоалуантүрлілігі мен | | | | | |7.2.1., | | |тұрақтылығы | | | | | |7.2.3. | | |Жануар әлемінің | | | | | | | | |биоалуантүрлілігі (ТС 3) | |4 | | | | | |5 |Биоалуантүрлілікпен |1 | | | | |7.1.2., | | |байланысты негізгі заңдар, | | | | | |7.2.1., | | |ережелер мен принциптер. | | | | | |7.2.3. | | |ҚР өзен ресурстарының | |4 | | | | | | |биоалуандылығы (ТЗ 2) | | | | | | | | |Биоалуантүрлілік жəне | | | | | | | | |ортаның биологиялық | | | |5 |15 | | | |ластануы | | | | | | | | |(СОӨЖ 3) | | | | | | | |6 |Биоалуантүрлілік пен |1 | | | | |7.1.2., | | |əртүрлі сапалылық | | | | | |7.2.1., | | |Ғаламдық мәселелердің | | | | | |7.2.3. | | |биоалуантүрлілікке әсері | | | | | | | | |(СОӨЖ4) | | | | |7,5 | | |7 |Биоәртүрліліктің азаю |1 | | | | | | | |тенденциялары мен оның | | | | | | | | |салдары | | | | | | | | |Биоалуантүрлілік пен | | | | | | | | |əртүрлі сапалылық | | | | | | | | |Жануарлардың систематикалық| | | | | | | | |және биологиялық | | | | | | | | |алуантүрлілігі (СЗ 5) | | | | | | | |Модуль 3. Белгілі аумақта флора мен фаунаның инвентаризациясы және ерекше | |қорғалатын табиғи аумақтар | |8 |Өсімдік әлемінің |1 | | | | |7.1.4., | | |биоалуантүрлілігі | | | | | |7.2.5., | | | | | | | | |7.2.6. | |9 |Ерекше қорғалатын табиғи |2 | | | | |7.1.4., | | |аумақтар және | | | | | |7.2.5., | | |биоалуантүрлік. | | | | | |7.2.6. | | |Өсімдік әлемінің | | | | | | | | |биоалуантүрлілігі (ТС 1) | |4 | | |15 | | | |Биоконструкцияға қажетті | | | | | | | | |табиғи көздер (СОӨЖ 5) | | | | | | | |10 |Ерекше қорғалатын табиғи | | | | | |7.1.4., | | |территоряларды таңдау | | | | | |7.2.5., | | |мəселесі | | | | | |7.2.6. | | |Адам шаруашылығының | | | | | | | | |қоршаған ортаға әсері | | | | | | | | |және экожүйенің өзгеруі | |4 | | | | | | |(ТС 2) | | | | | | | | |Экожүйенің генетикалық | | | | | | | | |ресурстары жəне | | | |7,5 |15 | | | |биоалуантүрлілі (СОӨЖ 6) | | | | | | | | |Коллоквиум | |2 | | | | | | |Барлығы |15 |30 | |22,5 |67,5 | | 3 ПӘНДІ ОҚЫТУДЫҢ ӘДІСТЕМЕЛІК НҰСҚАУЫ Теориялық курстың қорытындылары, зертханалық сабақтарда тұжырымдалады. Белгілі бір тақырып бойынша дәріс өткізілгеннен кейін ғана, зертханалық сабақтар жұргізіледі. Бұл тұрғыдағы оқыту жүйесі барлық пәнаралық байланысты негіздеуге әкеледі. Жалпы пән аралық байланыс студенттер үшін экологиялық білімдерін тереңдетуге, және де танымдық қасиеттерін арттыруға негіздейді. Әр бір студент міндетті түрде оқыту процесінде белсенді түрде қатысуы қажет, жүйелі түрде әр бір үй тапсырмасын орындап, топтық жұмысқа белсенді қатысу керек. 4 КУРС БОЙЫНША ФОРМАТ Оқу сабақтарының түрлері – дәріс, зертханалық сабақ, студенттің өздік жұмысы. 1 дәріс 50 минутты құрайды. 1 сағат зертханалық жұмыс 100 минутты құрайды. Әр бір сабақ, сабақ кестесі бойынша өткізіледі. Сонымен қатар студенттік өздік жұмысы белгілі бір аудиториялық жүйеде өткізілуі мүмкін. Студенттердің өздік жұмыстары, оқытушының басқаруымен жүзеге асады, және бұл студенттердің өздік жұмысы бойынша есеп беру, кафедраның кестесі бойынша тексеріледі. Кредиттік технология бойынша оқыту бұл – студенттің өздігінше іздену процесін артыруына, сонымен қатар шығармашылық тұрғыда дамуына және де зерттеу тұрғыда талпыныс ізденістің жоғарлауына әкеледі. Кредиттік оқу жүйесі өз алдына үлкен талаптар қояды, олар: студенттің өздік жұмыстарды орындаудағы ізденісі, және де бұл тұрғыда әр түрлі тапсырмаларды үй жұмысы беру нәтижесінде студенттің үлгерімін жоғарлатуға негіздейді. Студенттің өздік жұмысының орындалуы белгілі бір түрде жүзеге асады олар: ауызша түрде, үй тапсырмасы, бақылау жұмыстары, тестік жұмыстар және т.б. болып табылады. 5 КУРС САЯСАТЫ Университетте қабылданған ішкі тәртіп талаптарын сақтау: • Сабаққа қатысу: Дәріске, зертханалық сабақтарға қатысу міндетті. Егер қандай да бір себеппен сабаққа қатыса алмасаңыз, тақырып және тарау бойынша өзіндік жұмыс жазып мезгілінде тапсыру керек, ал дәрістен өткен тақырып және зертханалық жұмыс бойынша бақылау жұмысын немесе тест бойынша жауап жазуыңыз керек. • Тәртіп: Сабақ кезінде тәртіпті жүйені бұзу аудиториядан шығарумен және/немесе барлық курс үшін «қанағаттанарлықсыз» деген бағамен жазаланады. • Бақылау жұмыстары: Оларды орындау міндетті және белгіленген мерзім ішінде тапсыру керек. Мерзімнен кейін орындалған жұмыстар төмен бағаланады. • Межелік аттестация: межелік аттестация қорытындысы сабаққа қатысуды, берілген уақытта өзіндік жұмыстарды орындауды, сабақта ауызша немесе жазбаша жауап беруді, межелік бақылаудың өзінің нәтижесін ескереді. • Көшіру: Кез-келген көшіру (дайын тапсырмаларды немесе басқа студенттердің есептерін көшіру, пайдалану) аудиториядан шығарумен және/немесе курс үшін «қанағаттанарлықсыз» деген бағамен жазаланады. • Ұялы телефондар: Сабақты өткізу уақытында өшіру керек. • Емтихан: Нәтижесінде барлық студенттерге тестік емтихан болады, яғни пәннен максималды балл санынан 50 % жинаған студент емтиханға жіберіледі. Емтиханда студент барлық курста өткен материал мазмұнына берілетін сұрақтар. 6. БАҒА ҚОЮ САЯСАТЫ Пән бойынша студенттердің білімінің тексерісі осы пішінде жүзеге асады: Студенттің білімін бағалау пән бойынша мына түрлерге бөлінеді: -күнделікті текеру (күнделікті тексеріледі) -аралық бақылау (7-15 аптада) -қорытынды бақылау (соңғы тексеру ҚР стандартына сәйкес мамандықтар бойынша емтихан түрінде алынады) Күнделікті тексеру- ол оқытушының қатысуымен дәріске, тәжірибелік сабақ, лабораториялық сабақтарды күнделікті қатысу, бақылау жүргізіледі. Пәнді оқыту барысында күнделікті бақылау жұмыстарында студент мына әдістермен жауап беруі керек: -ауысша жауап беру; -жазбаша жауап беру; -араластырып жауап беру; -тәжірибелік сабақта берілген тапсырманы қорғау; -жазбаша түрде реферат дайындау; - тестік сұрақтарға жауап беру. Аралық бақылау 7-15 аптада берілген академиялық уақытта өтуі керек. Аралық аттестация балл түрінде қойылады 100% шкаласында. Емтиханда алынған балға семестр бойы жинаған бірінші екінші аттестация балы қосылып орташа балы шығарылады. Апта бойынша баллдарды бөлу және бақылау түрлері кестеде келтірілген «Биоалуантүрліліктің экологиялық негіздері» пәнінен баллдарды бөлу. Кесте 2 |Жұма |Бақылау түрі |Балл саны|Ескерту | |1 |2 |3 |4 | | |1 – 7 апталар аралығындағы |30 | | | |аудиториялық сабақтардың барлық | | | | |түрлеріне қатысу | | | |1 |ЗС 1– 15 балл |15 |Тест-бақылау | |2 |ЗС 1– 15 балл |30 |Есеп | | |СӨЖ 1 – 15 балл | |Жазбаша жұмыс | |3 |ЗС 2 – 15 балл |45 |Тест-бақылау | | |СОӨЖ 1 – 15 балл | |Жазбаша жұмысЖазбаша | | |СӨЖ 1 – 15 балл | |жұмыс | |1 |2 |3 |4 | |4 |ЗС 2 – 15 балл |30 |Есеп | | |СӨЖ 2 – 15 балл | |Шығарма-эссе | |5 |ЗС 3 – 15 балл |30 |Тест-бақылау | | |СӨЖ 2 – 15 балл | |Шағарма-эссе | |6 |ЗС 3 – 15 балл |45 |Құрасиырма жауап | | |СОӨЖ 2 – 15 балл | |Конспект, ауысша жауап| | |СӨЖ 3 – 15 балл | |Блок-схема | |7 |ЗС 3 – 15 балл |75 |Ауысша жауап | | |Межелік бақылау 1 – 60 балл | |Тест-бақылау | |1 – 7 апталар аралығындағы аудиториялық |300 | | |сабақтардың барлық түрлеріне қатысу | | | | |Аудиториялық бәр сабаққа қатысуы8|30 | | | |нен 15 не дейін | | | |8 |ЗС 3 – 15 балл |30 |Есеп | | |СӨЖ 4 – 15 балл | |Реферат | |9 |ЗС4 – 15 балл |30 |Тест-бақылау | | |СӨЖ 4 – 15 балл | |Реферат | |10 |ЗС4– 15 балл |30 |Есеп | | |СОӨЖ 3 – 15 балл | |Ауысша жауап | |11 |ЗС 5 – 15 балл |30 |Тест-бақылау | | |СӨЖ 5 – 15 балл | |Ауысша жауап | |12 |ЗС 5 – 15 балл |30 |Есеп | | |СӨЖ 5 – 15 балл | |Ауысша жауап | |13 |ЗС6 – 15 балл |30 |Тест-бақылау | | |СӨЖ 6 – 15 балл | |Реферат | |14 |ЗС6 |30 |Есеп | | |СОӨЖ 4 | |Презентация | |15 |Межелік бақылау 2 – 60 балл |60 |Тест-бақылау | |8 – 15 апталар аралығындағы оқыту |300 | | |Емтихан үшін балл жиынтығы |400 | | |Академиялық кезеңдегі баллдарың жиынтығы |1000 | | 7 Әдебиеттер 7.1 Негізгі 7.1.1 Қазақстан Республикасының Экологиялық кодексі. Алматы: Бико, 2007. 7.1.2. Панин М.С. Экология Казахстана. Семипалатинск. 2005 г. 7.1.3. А.М. Никаноров, Т.А.Хоружая . «Экология» .М.,2000. 7.1.4. Бейсенова Ә., Шілдебаев Ж. «Экология және табиғатты тиімді пайдалану» А. 2000. 7.2. Қосымша 7.2.1 Ақбасов А.Ж., Сагимбаев Г.Ә. «Экология» Алматы 2003. 7.2.2 Оспанов Г.C. Бозшатаев Т.Г. «Экологиядан оқу әдістемелік құрал» А.2000. 7.2.3 Оспанов Г.C. Бозшатаев Т.Г. «Экология», Алматы , 2002. 7.2.4 Жануарлар алуан түрлілігі: оқулық / К.Ә.Дәуітбаева, Б.Е.Есжанов, Н.С.Сапарғалиева, С.Т.Нұртазин.- Алматы: Дәуір, 2011.- 710 б.- (ҚР Жоғары оқу орындарының қауымдастығы) 7.2.5 Қазақстанда ерекше қорғалатын табиғи аумақтар және биоалуантұрлілік [Электрондық ресурс]: оқу құралы / Р. Сәтімбеков, Ж. Келемсейіт, Ж. Шілдебаев. - Алматы: Нур-Принт, 2012. 18 экз. 7.2.6 Проблемы окружающей среды и сохранения биологического разнообразия [Электронный ресурс] / А.Б. Бигалиев. - Алматы: NURPRESS, 2011.
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz