Файл қосу

Психологиялық қортындыны құрастыру іскерліктері мен дағдыларын дамыту





    |ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ                      |
|СЕМЕЙ қ. ШӘКӘРІМ атындағы МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ                          |
|3 деңгейлі СМК құжат     |ПОӘК                     |                         |
|                         |                         |ПОӘК                     |
|                         |                         |042-18-16.1.56/02-2014   |
|ПОӘК                     |Басылым №1               |                         |
|Магистрантқа арналған    |18.09.2013 ж. орнына     |                         |
|«Индивидуалды            |Басылым №2   05.09.2014ж.|                         |
|айырмашылықтардың қазіргі|                         |                         |
|заман психологиясы»      |                         |                         |







                           ПӘННІҢ ОҚУ ӘДІСТЕМЕЛІК
                                   КЕШЕНІ
           «Индивидуалды айырмашылықтардың қазіргі заман психологиясы»

      «6M050300» – «Психология» мамандығының магистранттарына  арналған


                   Магистрантқа арналған пән бағдарламасы




































                                 Семей 2014

    Кіріспе


    1 ҚҰРАСТЫРЫЛДЫ
    Құрастырушы   “Психология”  кафедрасының  профессоры,  психология  және
педагогика ғылымдарының  кандидаты ________   Б.Қ.Жарықбаев




                                                             «  05   »
                               09       2014 ж.


    2 ТАЛҚЫЛАНДЫ
    2.1  Семей  қаласының  Шәкәрім  атындағы  мемлекеттік   университетінің
«Психология» кафедрасының отырысында.
    «  05   »           09       2014 ж. Хаттама №1


    Кафедра меңгерушісі ____________ Ш.С.Сатиева


    2.2  Экономика,  құқық  және  гуманитарлық  ғылымдар  факультеті   оқу-
әдістемелік бюросының отырысында
    «  09 »           09       2014 ж. Хаттама №1


    Төрағасы  ___________ С.Х.Тойкин


    3 БЕКІТІЛДІ
    Университеттің оқу-әдістемелік  кеңесінің  отырысында  мақұлданды  және
баспаға ұсынылды
    «  11 »           09       2014 ж. Хаттама №1


    ОӘК  ___________ Г.К.Искакова


    4 АЛҒАШ ЕНПЗІЛДІ
















Мазмұны



1 Жалпы мәлімет
2 Сабақтар түріне байланысты пән сағаттарының бөлінуі және пән мазмұны
3 Пәнді оқу бойынша әдістемелік ұсыныстар
4 Курс форматы
5 Курс саясаты
6 Баға қою саясаты
7 Әдебиет

      1 ЖАЛПЫ МӘЛІМЕТ



11 Оқытушы және пән бойынша жалпы мәлімет

    “Психология”  кафедрасының  профессоры,   психология   және   педагогика
    ғылымдарының  кандидаты ________   Б.Қ.Жарықбаев
      Байланыс телефоны – тел.: 35-93-89, № 1 оқу корпусы, кабинет № 1212.
      Сабақ өткізу аудиториясы –№____аудитория.
      Берілген пән бойынша кредит саны – 3.



      12 Пәннің қысқаша сипаттамасы мен мазмұны

    Индивидуалды айырмашылықтардың қазіргі  заман  психологиясы  жеке  дара
өзіндік сала ретінде талдау, категориялық құрылымын ашу;  Тұлғаның  танымдық
процестерін зерттеу бойынша тестер  мен  әдістемелерді  тәжірибеде  игерудің
дағды және іскерлікті дамыту; Рефлексивті мүмкіншілікті дамытудың  арқасында
кәсіби маңызды сапаларды меңгеру; Тұлғалық әдістемелер мен  тестермен  жұмыс
істеу іскерліктері мен дағдыларын қалыптастыру;  Психологиялық  зерттеулерді
жүргізу бағдарламасын  құрастыру,  зерттеу  барысында  алынған  мәліметтерді
өңдеу іскерліктері мен  дағдыларын  қалыптастыру;  Психологиялық  қортындыны
құрастыру іскерліктері мен дағдыларын  дамыту;  Психологиялық  зерттеулердің
әдіснамалық негізін үйрену; Психология  индивидуалды  ерекшелігінің  саласын
оқып-зерттеудің әдістерін қолдана алуы; Психология  индивидуалды  ерекшелігі
методологиялық, теориялық және әдістемелік негіздерін;







         14 Пәнді оқудың мақсаты

    Болашақ мамандардың  “  Индивидуалды  айырмашылықтардың  қазіргі  заман
психологиясы ” саласын оқып-зерттеуге бағытталған кәсіптік білім  негіздерін
қалыптастырудың практикалық мәнін теориялық зерттеу.



15 Пәнді оқудағы негізгі мақсат



             ✓ Қазіргі кездегі  психологиядағы  индивидуалды  ерекшеліктері
               жеке  дара  өзіндік  сала   ретінде   талдау,   категориялық
               құрылымын ашу;
             ✓ Тұлғаның танымдық процестерін  зерттеу  бойынша  тестер  мен
               әдістемелерді  тәжірибеде  игерудің  дағды  және  іскерлікті
               дамыту;
             ✓  Рефлексивті  мүмкіншілікті   дамытудың   арқасында   кәсіби
               маңызды сапаларды меңгеру;
             ✓   Тұлғалық   әдістемелер   мен   тестермен    жұмыс    істеу
               іскерліктері мен дағдыларын қалыптастыру;
             ✓    Психологиялық    зерттеулерді    жүргізу    бағдарламасын
               құрастыру,  зерттеу  барысында  алынған  мәліметтерді  өңдеу
               іскерліктері мен дағдыларын қалыптастыру;
             ✓  Психологиялық   қортындыны   құрастыру   іскерліктері   мен
               дағдыларын дамыту



16 Оқу нәтижесі

    Білім: Психология индивидуалды ерекшелігі методологиялық, теориялық және
    әдістемелік   негіздерін;   Психологиялық   зерттеулерде    қолданылатын
    әдістемелерді игеру негіздерін қалыптастыру.
    Іскерлік:Рефлексивті мүмкіншілікті дамытудың  арқасында  кәсіби  маңызды
    сапаларды меңгеру заңдылықтарын пайдалана біледі.
    Дағды:  Тұлғаның  танымдық  процестерін  зерттеу  бойынша   тестер   мен
    әдістемелерді тәжірибеде  игерудің  дағды  және  іскерлікті  дамыту  алу
    дағдысы.
    Құзыреттілігі:  Психологиялық  қортындыны  құрастыру  іскерліктері   мен
    дағдыларын дамытуда толық дайындықтың болуы.




1.6 Курс пререквизиттері: Жалпы психология; Эксперименталды психология;
Психологиядағы математикалық әдістер; Психодиагностика
1.7 Курс постреквизиттері: Жас ерекшелік психологиясы; Қолданбалы
психология; Практикалық психология бойынша мамандану курстары;
Дифференциалды психология.





      2 Сабақтар түріне байланысты пән сағаттарының бөлінуі және пән мазмұны





      Сабақтар түріне байланысты пән сағаттарының бөлінуі және пән мазмұны 1
кесте көрсетілген.


1 кесте – Сабақтар түріне  байланысты  пән  сағаттарының  бөлінуі  және  пән
мазмұны
|№  |Тақырып атауы               |Сағат саны                      |Әдебиет         |
|   |                            |ЛК  |СПЗ  |ЛБ |МӨЖО    |МӨЖ    |                |
|1  |2                           |3   |4    |5  |6       |7      |8               |
|  Модуль 1. Индивидуалды айырмашылықтардың қазіргі заман психологиясы пәніне     |
|кіріспе.                                                                         |
|1  |Пәнге кіріспе               |2   |-    |1  |2       |4      |7.1.1.7.1.7     |
|2  |Психологиялық білімнің      |2   |-    |1  |2       |5      |7.1.1.7.1.7     |
|   |қүрылымдық бейнесі тарихи   |    |     |   |        |       |                |
|   |психология ретінде          |    |     |   |        |       |                |
|3  |Психология тарихындағы      |2   |-    |1  |2       |5      |7.1.1.7.1.7     |
|   |ғылыми таным әдістеріне     |    |     |   |        |       |                |
|   |талаптар және оның таралуы  |    |     |   |        |       |                |
|4  |Эксперимент және ғылыми     |2   |-    |1  |1       |4      |7.1.1.7.1.7     |
|   |психологияның қалыптасуы    |    |     |   |        |       |                |
|5  |Бихевиоризмдегі ғылыми      |2   |-    |1  |1       |5      |7.1.1.7.1.7     |
|   |зерттеулердің бастауы мен   |    |     |   |        |       |                |
|   |дамуы                       |    |     |   |        |       |                |
|6  |Гештальтпсихологияның       |2   |-    |1  |2       |5      |7.1.1.7.1.7     |
|   |басталуы мен дамуы          |    |     |   |        |       |                |
|7  |К. Левин еңбектеріндегі     |2   |-    |1  |2       |4      |7.1.1.7.1.7     |
|   |тұтастылық идеясының дамуы  |    |     |   |        |       |                |
|   |                            |    |     |   |        |       |                |
|Модуль 2.  Индивидуалды айырмашылықтардың қазіргі заман психологиясының өзекті   |
|мәселелері                                                                       |
|8  |Индивидуалды оқыту және дара|2   |-    |1  |2       |5      |7.1.1.7.1.7     |
|   |ерекшелігінің айырмашылығы  |    |     |   |        |       |                |
|9  |Адамның индивидуалды        |2   |-    |1  |1       |4      |7.1.1.7.1.7     |
|   |мінездік ерекшеліктері      |    |     |   |        |       |                |
|10 |Адамның интеллектісінің     |2   |-    |1  |1       |4      |7.1.1.7.1.7     |
|   |индивидуалды ерекшелігі.    |    |     |   |        |       |                |
|11 |Индивидуалды қабілеттерінің |2   |-    |1  |1       |4      |7.1.1.7.1.7     |
|   |ерекшелігі.                 |    |     |   |        |       |                |
|12 |Индивидуалды креактивтілік  |2   |-    |1  |1       |4      |7.1.1.7.1.7     |
|   |немесе шығармашылық         |    |     |   |        |       |                |
|   |дарындылығының ерекшелігі.  |    |     |   |        |       |                |
|13 |Қазіргі кездегі             |2   |-    |1  |2       |5      |7.1.1-7.1.3     |
|   |психологиядағы жеке тұлғаның|    |     |   |        |       |7.2.1.7.2.4     |
|   |индивидуалды мотивациялық   |    |     |   |        |       |                |
|   |аймағының ерекшеліктері     |    |     |   |        |       |                |
| 14|Психологиялық индивидуалды  |2   |-    |1  |1       |4      |7.1.1-7.1.3     |
|   |ерекшеліктің гендерлік      |    |     |   |        |       |7.2.1.7.2.4     |
|   |аспектілері.                |    |     |   |        |       |                |
|   |Индивидуалды оқыту және дара|2   |-    |1  |2       |5      |7.1.1-7.1.3     |
|15 |ерекшелігінің айырмашылығы  |    |     |   |        |       |7.2.1.7.2.4     |
|   |                            |30  |-    |15 |23      |67     |                |


          Пәнді оқу бойынша әдістемелік ұсыныстар


                           ҚҰРМЕТТІ МАГИСТРАНТТАР!




      Бұл курс психологиялық  факультет  магистранттарына   арналған.  Білім
беру реформасын жүзеге  асыру  бағытында  көзделген  басты  шаралардын  бірі
оқытушылардың психология ғылымы саласындығы дайындығын үнемі  жақсарта  түсу
мәселесі. Қазақстан жағдайында төл тілімізде бұл салада  атқарылған  шаралар
аз емес. Білім беру бағдарламалары тиісті деңгейлер мен олардың  сатыларының
білім беру мазмұны айқындалған
      Білім беру мекемелеріндегі  психологиялық  қызмет  курсының  әр  түрлі
әдістемелік аспектілерін зерттеу ісі елімізде жаңадан қолға  алынып  келеді.
Жоғары мектептердің өзіндік ерекшеліктеріне орай жазылған  осындай  еңбектер
аз. Магистранттарға   ұсынылып  отырған  осынау  құрал  оқу  бағдарламасының
жекелеген такырыптарға қатысты келелі мәселелерін  тәжірибе  жүзінде,  нақты
экспериментті зерттеулер арқылы түсіндіруді мақсат еткен.
      Пәннің сапалық және көлемдік параметрлері өте ауқымды болғандықтан оны
толық  оқып-зерттеу   үшін   аудиториялық   сабақпен   шектелуге   болмайды,
сондықтан, сіздерге  көптеген  тақырыптарды  өзбетімен  оқып-зерттеуге  тура
келеді.  Аудиториялық  сабақтарға  дәрістер  практикалық  сабақтар   кіреді.
Семинарлық  сабақтар  сіздерге  ғылыми  әдебиеттермен   жұмыс   істеу   және
аудитория  алдында  сөйлеу  сияқты  практикалық   дағдылады   қалыптастыруға
көмектеседі. Практикалық  сабақтарға  өз  уақытында   және  жоспарға  сәйкес
толық көлемде дайындалу талап етіледі. Тақырып бойынша дайындалу тек  арнайы
оқулықтарды  пайдаланумен  шектелмеуі  тиіс.  Конспект  жұмыстарды   семинар
сабағына арнайы басталған  жұмыс  дәптерінде  жазба  түрде  ұсынылуы  қажет.
Сонымен қатар,  жұмыс  бағдарламасында  өзбетімен  жұмыстың  келесі  түрлері
ұсынылады: МӨЖО (магистранттың  оқытушы  басшылығымен  жүргізетін  өзбетімен
жұмысы  ),   және   МӨЖ   (кейбір   тақырыптарды   тереңірек   оқып-зерттеуі
мақсатындағы  магистранттың  өзбетімен  жұмысы).   Берілген   жұмыс   түріне
байланысты  тапсырмалар  мен  олардың  орындалу  мерзімдері  4,5  кестелерде
көрсетілген. Жұмыстар  магистранттардың өзіндік ойлауы мен шығармашылығы  да
кеңінен қарастырылған. Жалпы психология пәніне байланысты барлық  тақырыптар
қамтылып,  сол  тақырыптарға  орай  қосымша  әдебиеттер  тізімі  қарастырылу
ұсынылады.
       Бұл бағдарламаны құрастырғанда  осы  мәселелерді  мүмкіндігіше  пәнге
қатысты толық қамтуды көздедік.





      4 курс форматы



      Аудиториялық  сабақтарға  келесі  түрлер   жатады:   лекциялар   (ДС),
практикалық (СПЗ) және МӨЖО.
      Кейбір тақырыптар сабақта,ал кейбір тақырыптар өз бетінше оқылады.  Әр
тақырыпты оқу кезінде (5÷7) негізгі анықтамаларды түсініп алу қажет.
      Орындалатын рефераттар көлемі 5бетке дейін болуы керек.







      5 курс саясаты



      Сабаққа  қатысу  міндетті.  Егер  магистрант  белглі  бір  себептермен
сабақты босататын болса, онда  ол  қарастырылмаған  тақырып  бойынша  барлық
жауапкершілікті өз мойнына  алады.  Тәртіпті  бұзғандығы  үшін  аудиториядан
шығарылады немесе курс  үшін «қанағаттанарлықсыз» деген баға алады.
      Бақылау  тапсырмалары  міндетті  және  бекітілген  уақытта  тапсырылуы
қажет. Белгіленген уақыттан кеш тапсырылған  жұмыстардың  бағасы  автоматтық
түрде төмендетіледі.
      Аралық  аттестация  нәтижесі  сабаққа  қатысумен,  бақылау  жұмыстарын
орындауымен, сабақта жауап беруімен, магистранттың өздік жұмыстарымен  бірге
 есептелінеді.
      Әр түрлі көшірулер немесе плагиат (өзге оқушының  дайын  тапсырмаларын
көшіріп, қолдану) аудиториядан шығарылу  немесе  «қанағаттанарлықсыз»  деген
бағамен жазаланады.
      Ұялы телефондарды сабақ уақытында өшіру.









      6 БАҒА ҚОЮ САЯСАТЫ



      Кредит санына қармастан әрбір пәнге бір академиялық периодқа 600  балл
бөлінеді(1-8 апта - 270 балл және 30 балл сабаққа қатысқаны үшін; 9-15  апта
– 270 балл және 30 балл сабаққа қатысқаны үшін).
      Бақылаулар түріне қарай және апталар  бойынша  баллдар  үлестірілуі  2
кестеде көрсетілген.


 1. кесте. – «Индивидуалды  айырмашылықтардың  қазіргі  заман  психологиясы»
    пәні бойынша баллдар үлестірілуі
|Апта    |Бақылау түрі                |Барлығы         |Ескерту               |
|1       |2                           |3               |4                     |
|        |1-7 апталар аралығында дәріс|30              |                      |
|        |сабақтарына қатысу және оған|                |                      |
|        |дайындық                    |                |                      |
|1       |                            |-               |                      |
|2       |ПС                          |20              |                      |
|        |МӨЖ                         |20              |                      |
|3       |МӨЖ                         |20              |                      |
|        |ПС                          |20              |                      |
|4       |ПС                          |20              |                      |
|        |МӨЖ                         |20              |                      |
|5       |ПС                          |20              |                      |
|        |МӨЖ                         |20              |                      |
|6       |ПС                          |20              |                      |
|        |МӨЖ                         |20              |                      |
|7       |ПС                          |-               |                      |
|        |АРАЛЫҚ БАҚЫЛАУ 1            |70              |                      |
|        |1 ден 7-нші аптаға дейін    |300             |Жеке тапсырманың      |
|        |оқудың қорытынды баллдары   |                |орындалуы             |
|8-15 апталар аралығында лекциондық  |30              |                      |
|сабақтарға қатысу және оғандайындық |                |                      |
|8       |                            |-               |                      |
|9       |ПС                          |10              |Жеке тапсырманың      |
|        |МӨЖ                         |10              |орындалуы             |
|10      |ПС                          |10              |                      |
|        |МӨЖ                         |10              |                      |
|11      |ПС                          |15              |                      |
|        |МӨЖ                         |20              |                      |
|12      |ПС                          |15              |                      |
|        |МӨЖ                         |20              |                      |
|13      |ПС                          |15              |                      |
|        |МӨЖ                         |20              |                      |
|14      |ПС                          |15              |                      |
|        |МӨЖ                         |20              |                      |
|15      |ПС                          |-               |                      |
|        |Аралық бақылау 2            |90              |                      |
|        |8 және 15 апталар бойынша   |300             |Жеке тапсырманы       |
|        |қорытынды баллдар           |                |орындау               |
|        |Емтихан бойынша қорытынды   |400             |                      |
|        |баға                        |                |                      |
|Академиялық кезеңдегі барлық баллдар|1000            |                      |
|жиыны                               |                |                      |



        Әдебиет




      27 Негізгі әдебиет

        1.Дружинин В.Н.Экспериментальная психология:  Учебник  для  вузов:-
        СПб: Питер, 2008   11-24 бет
        2.Эксперименталды психология: емтихан билеттеріне жауап. Зароченцев
        К.Д., Худяков А.И.. Питер 2007 жыл, 6-30 бет.
        3.Крылов А.А., Маничева С.А. Практикум по общей экпериментальной  и
        прикладной психологии. Питер 2007. 6-15б.
        4.Немов Р.С.Пихология книга 3. М. 2005 528б.
        5.Практикум  по  общей   психологии   Н.С.Глуханюк,   е.В.Дьяченко,
        С.Л.Семенова М., 2006







      7.2 Қосымша әдебиет

1.Алдамұратов Ә., Мұқанов М. Психология  пәнінен  лабораториялық-практикалық
сабақтар. Бірінші бөлім, Алматы, 2007, екінші бөлім. - Алматы, 2009.
2.Жалпы психология  В.В.  Богославский  т.б.  редакциясымен,  "Мектеп",  Ал-
маты,2008
3.Жарыкбаев Қ,  Психология,  Пед.  институт  студенттері  мен  пед.  училище
окушылары үшін /Қазак, педбас/, Алматы 2005.
4.Жарықбаев К,., Совет адамдарының ерік-жігерін төрбиелеу.  Кдзақстан:,  Ал-
маты,2006
5.Жарықбаев Қ.,  Абдрахманов  Ә.,  Психологая  терминдерінің  орысша-казакша
сөздігі. Мектеп., Алматы, 2010













Пәндер