Файл қосу

Реферат саяси мәні



|Қазақстан Республикасы Білім және ғылым минситрлігі                     |
|Семей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік университеті               |
|                        |                        |                      |
|3 деңгейлі СМЖ құжаты   |ПОӘК                    |                      |
|                        |                        |ПОӘК                  |
|                        |                        |042-18-18.1.10/02-2013|
|«Еуропа және Америка    |№1 басылым              |                      |
|елдерінің жаңа және     |05.09.2013 ж.           |                      |
|қазіргі заман тарихы»   |                        |                      |
|пәнінің оқу әдістемелік |                        |                      |
|кешені                  |                        |                      |

       «Еуропа және Америка елдерінің жаңа және қазіргі заман тарихы»
                       пәнінен оқу-әдістемелік кешені
           5В011400  тарих  мамандығы үшін оқу жұмыс бағдарламасы
                               Студенттер үшін
























                                 Семей 2014









                                  Алғы сөз


1. ҚҰРАСТЫРЫЛДЫ

5В011400:   «Тарих» мамандығы үшін Қазақстан Республикасының Мемлекеттік
стандарты арнайы пәннің типтік бағдарламасы негізінде жасалған.

Құрастырушы: тарих магистры А.С. Керейбаева

                                                                  «___03___»
 _____09_____ 2013 ж.
2. ҚАРАЛДЫ

     1.  Семей  қаласының  Шәкәрім  атындағы  мемлекеттік   университетінің
        «Қазақстан тарихы» кафедрасының отырысында

 Хаттама №___1___  «03»___09_____  2013  жыл

Кафедра меңгерушісі    ____________  Н.А. Мухаметжанова


2.2  ГЗФ  оқу-әдістемелік бюросының отырысында талқыланды
Хаттама №___1___   «_05_»____09____  2013 жыл

ОӘБ төрағасы_________ Ш.Кенесбаева

3. БЕКІТІЛДІ

3.1 Университеттің  оқу-әдістемелік  кеңесінің  отырысында  мақұлданды  және
баспаға ұсынылды

Хаттама №___1___ «_18_»____09____  2013 жыл

ОӘК төрағасы_________ Г.Искакова

4  АЛҒАШ ЕНГІЗІЛДІ (немесе №  4  «__13_» __09__ 2013_  ж. баспа  ОРНЫНА)








                                   Мазмұны

1. Жалпы ереже
   ..........................................................................
   .....4
2. Сабақ түрлерінің сағаттары көрсетілген пән мазмұны ...........5



3. Пәнді оқу бойынша әдістемелік ұсыныстар.............................9


4. Курс
   форматы...................................................................
   ...........10
5. Курс
   саясаты...................................................................
   .............11
6. Бағалау
   саясаты...................................................................
   ........11


7.
   Әдебиеттер................................................................
   ...................12








































   1. Жалпы ереже


    - Оқытушының аты-жөні – Керейбаева Асель Серікбайқызы;
    - Кафедра –Қазақстан тарихы
    - Байланыс ақпараты – тел: 42 15 11, оқу корпусы № 1, кабинет 1006
    - Дәрістерді өткізу орны – 1203 аудитория;
    - Пән атауы «Еуропа және  Америка  елдерінің  жаңа  және  қазіргі  заман
      тарихы»
    - Кредиттер саны – 3

1.2 Пәннің мазмұнының қысқаша сипаты
       «Еуропа және  Америка  елдерінің  жаңа  және  қазіргі  заман  тарихы»
дүниежүзілік тарихтың негізгі  бөлімдерінің  біріне  жатады.  Тарихты  оқуда
студент капиталистік дүниенің қыр сырын, бар болмысын түсінеді. Бұл пән  өте
күрделі теориялық және деректі мәліметтерге толы .
      Студент « Еуропа  және  Америка  елдерінің  жаңа  және  қазіргі  заман
тарихы»  пәнін  оқу  барысында  бүкіл  дүниежүзілік  тарихтың  біртұтастығын
тануы, қоғамдық дамудың негізгі заңдарының  әлемдік  сипаты  бар  екендігін,
өндіріс пен құрылыстың қол жеткен жетістіктері мен мәдени  өрлеуінде  барлық
халықтар мен нәсілдердің адамзат прогресіне  жаппай  нақты  қызметімен  үлес
қосқандығын түсінуі қажет.

1.3 Пәннің негізгі мақсаты:
      Оқу  әдістемелік  кешені  Европа  және  Америка  елдерінің  жаңа  және
қазіргі заман тарихы пәні бойынша өтілетін сабақтарды  тиімді  ұйымдастыруға
арналған. Білімнің тиянақты болуы үшін, тарихқа деген  ынтаны  арттыру  үшін
және  тарихи  фактілерді,  оқиғаларды  талдап,  қорытындылауға  студенттерді
белсене қатыстыру үшін  тарихи  білімдерді,  ұғымдарды  және  жаңа  сөздерді
студенттерге  берік  меңгертіп,  қалыптастыру  керек.  Европа  және  Америка
елдерінің  жаңа  және  қазіргі  заман  тарихы-барлық  оқу  нысанының   тарих
мамандықтарының  студенттері  зерделейтін  тарих  пәні.  Пән  бойынша  сабақ
барысында студенттер  Батыс  әлемі  жайлы,  тарихы  хронологиялық  кезеңдері
бойынша білім  алады.
Силлабуста Европа және Америка елдерінің жаңа және қазіргі  заман  тарихының
негізгі оқиғалары  ескерілген.  Европа  және  Америка  елдерінің  жаңа  және
қазіргі заман батыс қоғамының саяси тарихына,  экономикалық-әлеуметтік  және
мәдени өміріне ерекше назар аударылған.
1.4 Пәннің негізгі міндеттері:
   «Еуропа және Америка елдерінің жаңа және қазіргі заман тарихы»  курсын
  зерделеудің негізгі міндеттері -  Курс теориялық біліммен қатар
  практикалық дағдылар беруге де міндет етіп, студенттердің тіл деректерін
  нақты танып, сөйлеу, жазу мәдениетін жетілдіруді мақсат ете отырып,
  оларды ғылыми зерттеу жұмыстарына бейімдеуіне де баса назар аударады.

    «Еуропа және Америка елдерінің жаңа және қазіргі заман тарихы» курсының
кезеңдерін, географиялық кеңістікте алатын орнын, дүниежүзі тарихындағы
әлеуметтік-мәдени және шаруашылық–экономикалық даму ерекшеліктерін, тарихи
даму үрдісін студенттерге ғылыми негізде түсіндіруді алға міндет етіп
қояды.

1.5  Курсты оқып-үйрену барысында студенттер:
        - Батыстың жаңа және қазіргі қоғамындағы негізгі оқиғалардың даму
        ерекшеліктерімен танысады;
        - Еуропа және Американың жаңа және қазіргі заман тарихының тарихи
        география мен деректану ғылымын зерделеуі ;
        - тарихи ойлаудың, азаматтық позициялардың, тұтас дүниетанымының
        қалыптасуы;
        - тарихи деректермен, арнаулы әдебиетпен, географиялық карталармен,
        тірек-схемалармен және т.б. жұмыс істеуде кәсіби қабілеттері мен
        іскерліктері қалыптасуы қажет.
1.6 Курс пререквизиті
        Ежелгі дүние тарихы, Әлем тарихы, Философия’
1.7  Курс постреквизиті:

Бүгінгі тарих ғылымы  үздіксіз  даму  үстінде.  әрбір  заманның  оқиғаларына
тиісті  баға  беру  барысында  оқиғалар  тізбегін   шынайы   баяндау   басты
міндеттердің бірі. Курсты оқу барысында орта  ғасырлар,  жаңа  және  қазіргі
заман тарихының негізгі оқиғалары оларды  оқыту  әдістемесін  үнемі  назарда
ұстауымыз қажет.


        |№  |Тақырыптың аталуы      |Сағаттар                |Әдебиет                   |
|    |                                                               |ЛК       |
|1.  |ХҮІІ-ХҮІІІ ғасырлардағы Еуропа елдеріндегі буржуазиялық        |1        |
|    |революциялардың сипаты мен салыстырмалылығы.                   |         |
|2.  |Америка құрама штаттарының құрылуы барысындағы саяси әрекеттер |1        |
|    |бағыты және мемелекеттің құрылымдық сипатының үлгісі.          |         |
|3.  |Наполеон соғысы жылдарындағы Еуропа елдерінің саяси ұстанымдары|1        |
|    |мен әрекетінің барысы. Вена конгресі.                          |         |
|4.  |Мемлекеттік монополистік капитализмнің тарихы.                 |1        |
|5.  |Империализмнің теориясы.                                       |1        |
|6.  |Елдердің саяси партиялық жүйелері.                             |1        |
|7.  |Социалистік қозғалыстар және социалистік ой.                   |1        |
|8.  |Бірінші дүниежүзілік соғыстың қорытындылары. Версаль –         |1        |
|    |Вашингтон жүйесі.                                              |         |
|9.  |Германиядағы национал – социализмнің ұйымдық құрылымы және     |1        |
|    |идеологиясы.                                                   |         |
|10. |Үшінші Рейх: нацистік диктатураның ішкі және сыртқы саясаты.   |1        |
|11. |Италиядағы фашистік корпаративтік жүйе.                        |1        |
|12. |Екінші дүниежүзілік соғыстың қорытындылары.ХХғ. екінші         |1        |
|    |жартысындағы халықаралық қатынастардың дамуының негізгі        |         |
|    |бағыттары.                                                     |         |
|13. |Батыс қоғамының ХХғ. екінші жартысындағы әлеуметтік            |1        |
|    |құрылымындағы өзгерістер.                                      |         |
|14. |Еңбек қатынастары саласындағы мемлекеттік саясат. Батыстың     |2        |
|    |алдыңғы қатарлы елдерінің ХХғ. Екінші жартысындағы саяси       |         |
|    |дамуының негізгі бағдарлары.                                   |         |


Оқытушының жетекшілігімен студенттердің өздік жұмысы


|№   |Тапсырма                                           |Оқыту факторы|Сағат  |
|    |                                                   |             |саны   |
|1.  |Бүгінгі тарихнамадағы шет елдердің жаңа және       |тест         |3      |
|    |қазіргі заман тарихын кезеңге бөлу мәселесі .      |             |       |
|2.  |Жаңа тарихты оқытудың өркениетті және формациялық  |тест         |3      |
|    |тәсілдері.                                         |             |       |
|3.  |Ұлы жағрапиялық ашылулар және Еуропа және Америка  |коллоквиум   |3      |
|    |елдеріне ықпалдығы .                               |             |       |
|4.  |Капитализимнің генезисі және капиталдық алғашқы    |тест         |3      |
|    |қорлану процесі.                                   |             |       |
|5.  |XYI-XYII ғасырлардағы буржуазия; өрлеу тамыры мен  |сөз жұмбақ   |3      |
|    |жағдайылық артықшылықтары.                         |             |       |
|6.  |Меркантилизм; эканомикалық теория және доктрина    |коллоквиум   |3      |
|    |ретінде.                                           |             |       |
|7.  |Жаңа заман қарсаңындағы Еуропа мемлекеттері;       |тест         |3      |
|    |империялар және ұлттық монархиялар,жан-жақтылық пен|             |       |
|    |ұлттық ұстанымдылық күресі.                        |             |       |
|8.  |Мануфактуралық капитализм дәуіріндегі буржуазиялық |конспектілеу |3      |
|    |революциялар, олардың ерекшеліктері мен нәтижелері.|             |       |
|9.  |Версаль бітімі және АҚШ тәуелсіздігінің моиындалуы.|тест         |3      |
|10. |АҚШ мемілекеттік құрлымының қалыптасуы және 1787   |сұрақ-жауап  |3      |
|    |жылғы Канституция .                                |             |       |
|11. |Абсолютизм және оның әлеуметтік табиғаты мен       |бақылау      |3      |
|    |сипатты, жақтары.                                  |жұмысы       |       |
|12. |XYIII ғасырдың II-ж. “ағартушылық                  |сұрақ-жауап  |3      |
|    |абсоютизмнің”саясаты, себептері мен                |             |       |
|    |саяси-әлеуметтік мазмұны .                         |             |       |
|13. |Француз ағартушылығы .                             |реферат      |3      |
|14. |XYII-XYIII ғғ. көп ұлтты Габсбург манархиясының    |коллоквиум   |3      |
|    |мемлекеттік құрлымы және әлеуметтік – эканомикалық |             |       |
|    |дамуы.                                             |             |       |
|15. |XYIIIғ.Речь Псополтая.Поляк мұрагерлігі үшін соғыс.|тест         |3      |


                Студенттердің өздік жұмысының тақырыптары


|№   |Тапсырма                                           |Оқыту факторы|Сағат  |
|1.  |Вена конгресі және Қасиетті Одақ.                  |Реферат      |3      |
|2.  |Франция Бурабондық реставрация кезеңінде .Шілде    |Баяндама     |3      |
|    |революциясы және шілде монархиясы.                 |             |       |
|3.  |XIXғасырдың 20-жылд.Еуропа революциялар және       |Салыстырмалы |3      |
|    |ұлт-азаттық қозғалыстар.                           |талдау       |       |
|4.  |Өнеркәсіб буржуазиясының билік үшін күресі (1832   |Реферат      |3      |
|    |жылғы Англиядағы).                                 |             |       |
|5.  |К.Маркостің “Франциядағы тап күресі” және “Луи     |Баяндама     |3      |
|    |Банапарттың   он сегізінші брюмері” атты еңбектері |             |       |
|    |Франциядағы 1848-1849 жж. революцияның  дерегі     |             |       |
|    |ретінде.                                           |             |       |
|6.  |Еуропадағы ерікті ұлттық мемлекеттердің құрылуы    |Реферат      |3      |
|    |(Германия мен Италияның бірігуі)                   |             |       |
|7.  |XIX  ғ.аяғындағы Еуропадағы жұмысшы және           |Салыстырмалы |3      |
|    |социалистік қозғалыс.                              |талдау       |       |
|8.  |XIXғ. аяғ. Англиадағы либералдар мен               |Реферат      |3      |
|    |консерваторлардың ішкі және сырқы ұстанымдары.     |             |       |
|9.  |Британдық Индия: басқарудың ұйымдасуы мен экспортты|Баяндама     |3      |
|    |отар шаруашылығы.                                  |             |       |
|10. |Француз революциясы кезеңіндегі Құрылтай           |Реферат      |3      |
|    |жиналысының жарғысы.                               |             |       |
|11. |Отто фон Бисмарк және оның «Культуркамп» еңбегінің |Реферат      |3      |
|    |саяси мәні.                                        |             |       |
|12. |ІІ-д.ж.соғыстан кейінгі халықаралық қатынастар.    |Баяндама     |3      |
|13. |Халықаралық ұйымдар:тарихы мен қызметтері.         |Салыстырмалы |3      |
|    |                                                   |талдау       |       |
|14. |Еуропа елдеріндегі терроризм және оған қарсы күрес.|Реферат      |3      |
|15. |АҚШ-тың сыртқы саясатындағы негізгі бағыт.         |Баяндама     |3      |

   3. Пәнді оқыту бойынша әдістемелік нұсқаулар
20  ғасырдан  бастап  капиталистік  қоғамда  мемлекеттің   маңызы   өзгерді.
Экономиканың  теңгерімділігін  қолдап,  дамыту  жолында   мемлекеттің   рөлі
күшейді. Әсіресе, рынок пен монополияларды  бақылау  барысында  экономиканың
жеке меншік секторымен қатар мемл.  сектор,  яғни  “мемлекеттік  капитализм”
пайда  болды.  Мемлекет  мүмкіндігінше  экономиканың  дағдарысын   болдырмау
саясатын  жүргізді,   халықтың   табысын   қайта   бөлу   арқылы   қоғамдағы
әділетсіздіктің “тігісін жатқызуға”  тырысты.  Осы  кезден  бастап  нарықтық
экономикаға негізделген капиталистік  ш.  жүйесінде  кейбір  мемлекеттендіру
және қоғамдастыру  нышандары  енгізілді.  Теорияшылар  капитализм  жүйесінің
эволюциясына әр түрлі баға берді: кейбір идеологтар бұл өзгерістерді  аралас
жүйенің пайда болуымен, яғни экономикада рынок нышандарымен қатар  жоспарлау
нышандарының  да  болуымен  байланыстырды,  онда  мемлекет  төреші   ретінде
рыноктың  жүгенсіз  күштеріне  бақылау   жүргізіп,   түзетіп   отырады   деп
түсіндірді.  Коммунистер  бұл  өзгерістердің  мәні  жүйенің  жаңа   жағдайға
бейімделуінде деген тұжырым  жасады;  капиталистердің  пайдасын  өсіру  үшін
мемлекет  тарапынан  жан-жақты  көмек  қажет  деп  есептеді.  Олар  ұстанған
мемлекеттік-монополиялық капитализм тезисінің мәні осында.
      Әлем елдерінің қазіргі заман тарихын оқып білу XXғ. ортасынан  бүгінгі
күнге дейін жер шарында қандай ұлы өзгерістердің  болғанын  түсінуге,  саяси
жүйелердің ауыспалы екендігін ұғынуға мүмкіндік туғызады.
      Еуропа және Америка елдерінің жаңа және қазіргі заман  тарихы  кезеңін
қарастыру  барысында   адамзаттың   тарихи   даму   заңдылығы   бір   орында
тұрмайтындығына? Жаңа өзгерістерге толы екендігіне көз жеткіземіз.
  1. Курс форматы
     Аудиториялық уақытқа кіретіндер: дәрістер, оқылған материалдарды пікір
  алмасу,  әртүрлі  материалдарды  және  кейстерді  талдау.  Әрбір  сабаққа
  студенттер жоспардағы негізгі және  қосымша  әдебиеттер  тізіміне  сәйкес
  дайындалуы тиіс (негізгі бөлімдер мен тараулар  әрбір  сабаққа  анықталып
  отырады). Бақылау жұмысқа қатыспаған және кешіккен студент ешқандай  балл
  алмайды.
     Әрбір сабақтын бас кезінде шағын бақылау  жұмысы жүргізіледі, ол өткен
  дәрісте қарастырылған негізгі  ұғымидарға  қатысты  5  ашық  сұрақтан  не
  болмаса  дұрыс/  дұрыс  емес  типтес  сұрақтардан  тұрады.  Студенттердің
  барлығы 10 бақылау жұмысын орындайды. Әрбір бақылаудың  ең  көп  шегі  10
  балл (2 балл * 5 сұрақ  10 балл)
      Негізгі ұғымдар  әрбір  дәріс   барысында  түсіндіріледі.  Сабақтарға
  қатысу  және  негізгі  ұғымдарды,  анықтамаларымен,  түсініктерімен  жазу
  студенттердін міндеті.  Егер  студент  белгілі  бір  себептермен  сабаққа
  қатыспаса, дәрісті ол топтағы басқа бір студенттер алуы керек. Ал оқытушы
  дәрісті сабақттан тысқары уақытта  студентке  беруді  тиіс  емес  (қандай
  себеп-салдары болса да)
        Әрбір   сабақта   студент   қаралатын   материалдарды    талқылауға
  белсенділікпен  қатысуы  керек.  Оның  белсенділігі  жауап  беру   сапасы
  негізінде бағаланады. Жеке  жауап  беру  мен  топ  құрамында  сөз  сөйлей
  қарастырылады.
      5 аптада  әрбір  студентке  талдау  үшін  жеке  кейс  ұсынылады.  Оны
  жоспарға сәйкес  талдап,  жазбаша  түрде  оқудың  7  аптасында  тапсыруға
  міндетті (талдау жоспары әрбір кейсте беріледі)
5.   Курс саясаты
Пәнді оқыту барысында қойылатын әкімшілік талаптар:
 - Студент сабаққа қатысуға тиісті;
 - Барлық академиялық тапсырмаларды жауапкершілікпен орындауға;
 - ОСӨЖ тапсырмаларын ұқыпты уақытында орындауға;
 - Аталынған талаптар орындалмаса тиісті айыптарды орындауға;
 - 5.1 Кеңестер: оқу үрдісінде, қарым-қатынаста компетентті болыңыз;  топта
   және оқытушылармен ашық, сыпайы, шыншыл болыңыз; оқу процесіне  белсенді
   қатысу, топпен жұмыс істей білуіңіз керек; тапсырманы  шығармашылылықпен
   орындаңыз.
 -  5.2  Курсқа  қойылатын  талаптар.  Курсты  толықтай  игеру   мақсатында
   студенттер  қойылған талаптарды орындаулары тиіс.
 - 5.3 Сабаққа қатысу: дәріс және  тәжірибелік  сабақтарға  міндетті  түрде
   қатысу. Егер студент белгілі бір себептер  мен  сабаққа  қатыса  алмаса,
   барлық өткен материалдар бойынша жауап беру тиіс.

 - 5.4 Тәртіп: сабақ  үстінде  үнемі  тәртіп  бұзған  студент  аудиториядан
   шығарылып жіберіледі және барлық курс бойынша  «қанағаттанғысыз»  бағасы
   қойылады.

 - 5.5 Бақылау жұмыстары: бақылау жұмысын студент міндетті  түрде  орындап,
   белгіленген уақытта тапсыру тиіс.
 - 5.6 Межелік бақылау:  межелік  бақылау  қорытындысы  студенттің  сабаққа
   қатысуын, өздік жұмысты уақытында орындауын, сабақта ауызша және жазбаша
   түрде жауап беруінескере отырып ойылады.
 - 5.7 Емтихан: қорытынды емтиханға барлық студенттер  үшін  билеттік  жүйе
   негізінде жүргізіледі. Билеттің әрбір нұсқасы үш сұрақтан тұрады.
   6. Бағалау саясаты
   Әртүрлі жұмыстар түрлерін  бағалау шкаласы және  критерийлері
      Студенттердің білімін бағалау шкаласы



                                             Кесте -2
|Апта   |Бақылау түрі                          |Баллдардың  |Ескерту       |
|       |                                      |жиыны       |              |
|1      |2                                     |3           |4             |
|       |1 аптадан 7 аптаға дейін аудиториялық |30          |              |
|       |дәрістердің барлық түріне қатысу      |            |              |
|2      |                                      |            |              |




   |Бағаның әріпті   |Баға                           |Балл          |Пайыз (%) |
|эквиваленті      |                               |              |          |
|A                |Өте жақсы                      |4,00          |95-100    |
|A-               |Өте жақсы                      |3,67          |90.94     |
|B+               |Жақсы                          |3,33          |85-89     |
|B                |Жақсы                          |3,00          |80-84     |
|B-               |Жақсы                          |2,67          |75-79     |
|C+               |Қанағаттандырылған             |2,33          |70-74     |
|C                |Қанағаттандырылған             |2,00          |65-69     |
|C-               |Қанағаттандырылған             |1,67          |60-64     |
|D+               |Өту баллы                      |1,33          |55-59     |
|D                |Ең төмен өту баллы             |1,00          |50-54     |
|F                |Ең төмен                       |0,00          |0-49      |
|I                |Аяқталмаған                    |NA            |          |
|W                |Оқудан шығарылған              |NA            |          |
|AW               |Әкімшілік үкім бойынша оқудан  |NA            |          |
|                 |шығарылған                     |              |          |
|P                |Өтті (қарытынды тестке ған)    |NA            |0         |


Оқу жоспарынан шығарым:
КурсСеместрКредитДәрісПрак. сабақСОӨЖСӨЖБарлығы 
Бақылау түрі32330154545135емтихан
Әдебиет
Негізгі әдебиеттер тізімі:

1. Новая история стран Европы и Америки./ под редакцией Е.Е. Юровской и И.М. Кривогуза. В 2ч. М., 1998.
2. Виппер Р.Ю. История нового времени. Киев, 1997.
3. Азаркин Н.Н. История политических учений. М., 1994.
4. Ревуненков В.Г., Стецкевич С.А., Фураев В.Д., Могилевский С.А., Прицкер Д.П. Новейшая история зарубежных стран. Европа и Америка. В 2-х частях. –Ч. 1 1917-1945. М., 1967; Ч.2 1945-1966. М., 1968.
5. Ревуненков В.Г., Стецкевич С.А., Фураев В.Д., Могилевский С.А., Новая история стран Европы и Америки М.,1998г
6. Прицкер Д.П. Новейшая история зарубежных стран. Европа и Америка. В 2-х частях. –Ч. 1 1917-1945. М., 1975; Ч.2 1945-1975. М., 1978.
7. Новейшая история. Учебник для студентов исторических факультетов. В 2-х частях. Под ред. И.С. Галкина. –Ч. 1 1918-1939 гг. М., 1974; Ч. 2 1939-1973 М., 1975.
8. Новейшая история зарубежных стран. Европа и Америка. Ч 1 1918-1945 гг. Под ред. В.К. Фураева. Учебник для студентов пединститутов. М., 1989.
9. История новейшего времени стран Европы и Америки. Учебник для студ. обучающихся по специальности «История». В 2-х частя. Под ред. Язькова. М., 1989, 1993.
10. Новейшая история. Курс лекций. В 2-х частях. Под ред. В.В. александрова. М., 1972, 1977.
11. В.В. Александров. Новейшая история стран Европы и Америки. Учебное пособие для студентов исторических факультетов. В 2-х частях. М., 1986; 1986.
12. Кредер А.А. Новейшая история. XX век. В 2 ч. М., 1995; 
13. Кредер А.А. Новейшая история. XX век. 1914-1995. М., 1997.
14. Язьков Е.Ф. История стран Европы и Америки в новейшее время. 1918-1945. Курс лекции. М., 1998.

Қосымша әдебиеттер.

15. Айрапешов А.Г., Юдин А.И. Западноевропейскии и русский утопическии социализм нового времени. М., 1991.
16. Барг М.А., Черняк Е.Б. Великие социальные революции XVII-XVIII веков. М., 1989
17. Бродель Ф. Материальная цивилизация, экономика и капитализм XV – XVIII вв. М., 1986-1992, Т.1-3.
18. Волгин В.И. Очерки истории социал. идей. М., 1976.
19. Всемирная история экономической мысли. М., 1994.
20. Дебидур А. Дипломатическая история Европы. М., 1994..
21. Европейский либерализм в новое время: теория и практика. М., 1995.
22. Зарин В.А. Запад и Восток в мировой истории XIV-XIX вв. М., 1991.
23. Ивонин Ю.Е. У истоков европейской дипломатии нового времени. Минск, 1984.
24. Исаев Б.А. Основные идеи и течения в истории политической мысли. Петрозаводск, 1995
25. История бурж. конституционализма XVII-XVIII вв. М., 1983.
26. История мировой экономики. Под. Ред. М.В.Конотопова. М., 1997.
27. История политических и правовых учений XIX в. М., 1993.
28. История полит. и прав. учений XVII-XVIII вв. М., 1989.
29. История социально-полититческих. мысли СПБ, 1993, ч 1.
30. История социологии в Западной Европе и США. М., 1993.
31. Кареев Н.Н. Общий ход всемирной истории: очерки главнейших исторических эпох. М., 1993.
32. Кертман Л.Е. История стран европы и Америки. М.. 1988.
33. Кирова К.Е. Заговорщики и народ. М., 1991.
34. Конституции буржуазных государств. М., 1982.
35. Конституции государств Американского континента. Т.1-2.
36. Конституционное (государственное) право зарубежных стран. В 4 т./ Отв. ред. Б.А. Старшун. М., 1999. 
37. Лависс Э., Рамбо А, История XIX в. М., 1938. Т. 1-8.
38. Лобер В.Л. Демократия: исторические корни, содержание, тенденции развития. М., 1992.
39. Монархи Европы. Судьбы династии. М., 1996.
40. Национализм, консерватизм в новой и новейшей истории Запада. Калининград, 1996.
41. Омельченко О.А. Всеобщая история государства и права. М., 1998. Т.1.
42. Очерки истории западного протестантизма. М., 1995.
43. Политическая культура: теория национальной модели. / Гаджиев К.С., Гудименко Д.В. и др. М.,1994.
44. Поппер К. Открытое общество и его враги. М., 1992. Т.2.
45. Романовская Т. Наука XIX –XX вв. в контексте истории культуры. М., 1995.
46. Рюде Д. Народные низы в истории. 1730-1848 гг. М., 1984.
47. Смит А. Исследования о природе и причинах богатств народов. М., 1962.
48. Согрин В.В. и др. либерализм Запада XVII- XIX вв. М., 1995.
49. Тарле Е.В. Очерки истории колониальной политики западноевропейских государств (конец XV – начало XIX вв.). М-Л., 1965.
50. Тарнас Р. история западного мышления. М., 1995.
51. Топорнин Б.Н. Европейское право. М., 1998.
52. Штекли А.Э. Утопия и социализм. М., 1993. 
53. У истоков формирования наций в центральной и Юго-Восточной Европе. М., 1984.
54. Философия эпохи ранних буржуазных революции. М., 1983.
55. Черняк Е.Б. Вековые конфликты. М., 1988.
56. Чернега В.Б. Буржуазные партии в политической системе Фрации: Третья-Пятая республики. М., 1987.
57. Чистозвонов А.Н. Генезис капитализма: проблемы методологии. М., 1985.
58. Чубарян А.О. Европейская идея в истории. М., 1987.
59. Этюды о масонстве. Харьков, 1994. 
60. Яковец Ю. История цивилизаций. М., 1995. 
61. Англия XVII века: идеология, политика, культура: Сборник трудов. М.,1992.
62. Англия XVII века: социальные группы и общество: Сборник трудов. М., 1994.
63. Андерсон К.М. Оуэнисты в Британии: Утопическии социализм и общественные движения в Англии. 1810-1830 гг. М., 1989.
64. Барг М.А. Великая английская революция в портретах ее деятелей. М., 1991.
65. Британская империя XIX – XX вв. Люди, события, идеи. Челябинск, 1997.
66. Вебб С. Социализм в Англии. Пг., 1918.
67. Вейт Я.Я. Религия и церковь в Англии. М., 1976.
68. Виноградов В.Н. Британский лев на Босфоре. М., 1991.
69. Виноградов В.Н. Великобритания и Балканы: от Венского конгресса до Крымской войны. М., 1988.
70. Виноградов В.Н. Дэвид Ллойд Джордж. М., 1970.
71. Гизо Ф. Английская революция. Ростов-на-Дону, 1996, т.1-2.
72. Кертман Л.Е. Джозеф Чемберлен и сыновья. М., 1990.
73. Колмаков С.а. Идеология и политика либеральной политики Великобритании в 80-е гг. XIX в.М., 1985.
74. Колпаков А.Д. Ирландия на путях к революции. 1900-1918 гг. М.,1976.
75. Куриев М.М. Герцог Веллингтон. М., 1995.
76. Лабутина Т.Л. У истоков современной демократии. Политическая мысль английского Просвещения (1689-1714). М.,1994.
77. Науменков О.А. Из истории внутренней политики консервативной партии Великобритании. Саратов,1989. 
78. Павлова Т.А. Вторая английская республика (1659-1660). М.,1974.
79. Павлова Т.А. Кромвель М.,1980.
80. Павлова Т.А. Уинстенли М.,1987
81. Парфенов И.Д. Англия и раздел мира в последней трети XIX. Саратов,1978.

82. Парфенов И.Д. Монополия и империя. Английские привилегированные компании и колониальная экспансия 80-90-х гг. XIX в. Саратов, 1980.
83. Репина Л.П. Локальная история и современная историография английской революции // новая и новейшая история. 1992, №3.
84. Трухановский В.Г. Бенджамин Дизраэли, или История одной невероятной карьеры.. М.,1993.
85. Хатт К. Британский тред-юнионизм. М.,1981.
86. Шековал В.Н. Британская конституция: политико-правовой анализ. Киев,1991. 
87. Адо А.В. Крестьяне и Великая французская революция: крестьянское движение в 1789-1794 гг. М.,1987.
88. Блюш Ф. Людовик XIV. М.,1998.
89. Борисов Ю.В. Дипломатия Людовика XIV. М.,1991.
90. Борисов Ю.В. Шарль Морис Талейран М.,1989.
91. Бороздин И.Н. Очерки по истории социального движения во Франции XIX в. Спб,1906.
92. Буржуазия и Великая Французская революция .М.,1989.
93. Вейдер Б. Блистательный Бонапарт. М.,1992.
94. Великая Французская революция и Россия. Под. Ред А.Адо и В. Сироткина. М.,1988.
95. Волгин В.П. Развитие общественной мысли Франции в XVIII веке. М.,1977.
96. Гордон А.В. Падение жирондистов. М.,1988.
97. Гусейнов Э.С. и др. Буржуазия и Великая французская революция.М.,1990. Т.1-2.
98. Егоров Е.А. Жозеф Фуше. Ростов-на-Дону,1996.
99.Жорес Ж. Социальная история Французской революции.М.,1977.
100. Исдойл Ч.Д.Наполеоновские войны. М, 1997.
101. Карлейль Т. Французская революция? История М.,1991
Кнехт Р. Ришелье. М,1997.
102. Кожокин Е.М. Государство и народ: От фронды до Великой Французской революции. М,1989.
103. Корецкий В.М. Монтескье. Киев, 1995.
104. Кучеренко Г.С. Сенсимонизм в общественной мысли XIX в. М,1975.
105. Малов В.Н. Кольбер: абсолютистская бюрократия и французское общество. М., 1991.
106. Манфред А.З. Наполеон Бонапарт. М., 1985.
107. Массон Ф. Наполеон и его женщины. М., 1993.
108. Матьез А. Французская революция. Р-на-Дону, 1995, т. 1-3.
109. Монархия и народовластие в культуре. М., 1995.
110. Напалеон: Воспоминания и военно-исторические произведения. Б.м., 1994.
Пәндер