Файл қосу
Бензиндік фракциясының топтық құрамы
|ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ | |СЕМЕЙ қ. ШӘКӘРІМ атындағы МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ | |3 деңгейдегі СМЖ |ПОӘК | | |құжаты | |ПОӘК 042-18-10.1.98/02-2014 | | ПОӘК «Мұнайхимия» |«11»09. 2014 ж. | | |пәні бойынша |№2 басылымы | | |студенттерге | | | |арналған пән | | | |бағдарламасы | | | ПӘННІҢ ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕНІ «Мұнайхимия» пәні 5В072100-«Органикалық заттардың химиялық технологиясы» мамандығына арналған СТУДЕНТТЕРГЕ АРНАЛҒАН ПӘН БАҒДАРЛАМАСЫ Семей 2014 Алғы сөз 1 ӘЗІРЛЕНГЕН ҚҰРАСТЫРУШЫ «_____»_____ 2014 ж. Б.Х. Мұсабаева, х.ғ.к., «Химия» кафедрасы меңгерушісі 2 ТАЛҚЫЛАНДЫ 2.1 «Химия» кафедрасы мәжілісінде «29» тамыз 2014 ж., № 1 хаттама Кафедра меңгерушісі Б.Х. Мұсабаева 2.2 Инженерлік-технологиялық факультеттің оқу-әдістемелік кеңесінің мәжілісінде «05» қыркүйек 2014 ж., № 1 хаттама Төрайымы С.С. Төлеубекова 3 БЕКІТІЛДІ Университеттің Оқу-әдістемелік кеңесінің мәжілісінде мақұлданған және басып шығаруға ұсынылған «11» қыркүйек 2014 ж., № 1 хаттама ОӘК төрайымы Г.Қ. Искакова 4 «18» 09. 2013 №1 БАСЫЛЫМ ОРНЫНА ЕНГІЗІЛГЕН Мазмұны |1 |Жалпы ережелер |4 | |2 |Пән мазмұны және сабақ түрлері бойынша |5 | | |сағаттардың бөлінуі | | |3 |Пәнді оқу бойынша әдістемелік нұсқаулар |6 | |4 |Курстың форматы |9 | |5 |Курстың саясаты |10 | |6 |Баға қою саясаты |10 | |7 |Әдебиеттер |13 | 1 ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР 1.1. Оқытушы мен пән жайлы жалпы мәліметтер Лектордың аты-жөні: Мұсабаева Бинұр Хабасқызы, химия ғылымдарының кандидаты, доцент Химия кафедрасы Хабарласу телефоны: 35-05-90 №9 оқу ғимараты №415 кабинет Сабақтарды жүргізу орны - № 408 аудитория Пән бойынша кредит саны – 2. 1.2. Оқу жоспарынан көшірме 1 кесте |Кур|Семестр |Кредиттер |ДС (сағ) | |с | | | | | | |Дәріс |ПС |БОӨЖ |БӨЖ | | |1 |Мұнайдың түзілуі және |1 |2 |1 |3 |7.1.1. | | |жіктелуі. | | | | | | | |Мұнай түзілуінің | | | | | | | |бейорганикалық | | | | | | | |гипотезалары: Соколовтың | | | | | | | |космостық гипотезасы, | | | | | | | |Менделеевтың карбидтік | | | | | | | |гипотезасы, Кудрявцевтың | | | | | | | |магмалық гипотезасы. Мұнай | | | | | | | |түзілуінің органикалық | | | | | | | |теориялары. Миграциялық | | | | | | | |органо-минералдық теория. | | | | | | | |Мұнай мен газдың түзілу | | | | | | | |кезеңдері. | | | | | | |2 |Мұнайдың фракциялық құрамы |1 |2 |1 |4 |7.1.3.,7.1.9.,7.| | |Мұнайды фракциялау | | | | |2.3 | | |әдістері. Айдау, | | | | | | | |ректификация. Олардың | | | | | | | |түрлері. Мұнайдың негізгі | | | | | | | |фракциялары. | | | | | | |3 |Мұнайдың элементтік және |2 |1 |2 |6 |7.1.2. | | |топтық құрамы. Оларды | | | | | | | |анықтау әдістері | | | | | | | |Мұнайдың және мұнай | | | | | | | |өнімдерінің негізгі | | | | | | | |элементтері - көміртек және| | | | | | | |сутек, олардың мөлшерін | | | | | | | |анықтау. Мұнайдың құрамына | | | | | | | |кіретін гетератомдар: | | | | | | | |оттек, азот, күкірт, оларды| | | | | | | |анықтау әдістері. Мұнай мен| | | | | | | |мұнай өнімдерінің топтық | | | | | | | |және топтық-құрылымдық | | | | | | | |құрамы, анықтау әдістері. | | | | | | | |Мұнайдың топтық құрамын | | | | | | | |анықтау әдістері: химиялық | | | | | | | |әдістер, физика-химиялық | | | | | | | |әдістер, аралас әдіс, | | | | | | | |физикалық әдістер. | | | | | | | |Бензиндік фракциясының | | | | | | | |топтық құрамы. Май | | | | | | | |фракциясының | | | | | | | |құрылымдық-топтық құрамы. | | | | | | | |Гудрондар фракциясының | | | | | | | |құрылымдық-топтық құрамы. | | | | | | |4 |Мұнай және мұнай |2 |1 |2 |6 |7.1.2.,7.1.3. | | |өнімдерінің физика-химиялық| | | | | | | |қасиеттері | | | | | | | |Салыстырмалы тығыздығы. | | | | | | | |Молекулалық масса. | | | | | | | |Тұтқырлығы: динамикалық; | | | | | | | |кинематикалық; шартты | | | | | | | |тұтқырлық. | | | | | | | |Майлардың | | | | | | | |тұтқырлықтық-температуралық| | | | | | | |қасиеттері: тұтқырлық | | | | | | | |коэффициенті; тұтқырлықтың | | | | | | | |температуралық | | | | | | | |коэффициенті: тұтқырлықтық | | | | | | | |температуралық | | | | | | | |коэффициенті; тұтқырлық | | | | | | | |индексі. Қату, лайлану және| | | | | | | |кристалдану | | | | | | | |температуралары. Ұшқындану,| | | | | | | |тұтану және өздігінен | | | | | | | |тұтану температуралары. | | | | | | | |Оптикалық қасиеттері: | | | | | | | |Рефракция және жарықтың | | | | | | | |сынуы; меншікті рефракция; | | | | | | | |молекулалық рефракция, | | | | | | | |рефракция интерцепті немесе| | | | | | | |рефрактометриялық айырма. | | | | | | | |Дисперсия түрлері: орташа,| | | | | | | |салыстырмалы, меншікті | | | | | | | |дисперсия. | | | | | | |5 |Мұнайды өндіру тәсілдері |1 |1 |2 |4 |7.1.1.-7.1.4 | | |Геологиялық барлау | | | | | | | |жұмыстарын жүргізу. Мұнай | | | | | | | |өндірудің әдістері: | | | | | | | |фонтандық әдіс, | | | | | | | |компрессорлық (газлифттік) | | | | | | | |әдіс, терең насостық әдіс. | | | | | | | |Мұнай құбырларының | | | | | | | |өткізгіштігін арттыру | | | | | | | |тәсілдері: химиялық, | | | | | | | |механикалық, жылулық | | | | | | | |тәсілдер. Мұнай өндіру | | | | | | | |кезіндегі экологиялық | | | | | | | |іс-шаралар. | | | | | | |6 |Мұнай өңдеу процесстері |2 |3 |2 |6 |7.1.1.-7.1.4 | | |Мұнайды дайындау. Мұнай | | | | | | | |өңдеу кезіндегі біріншілік | | | | | | | |процесстер. Мұнайды | | | | | | | |атмосфералық айдау. | | | | | | | |Вакуумдық дистилляциялау. | | | | | | | |Мұнай өңдеу кезіндегі | | | | | | | |екіншілік процесстер: | | | | | | | |Тереңдетуші: катализдік | | | | | | | |крекинг, термиялық крекинг,| | | | | | | |висбрекинг, баяу кокстеу, | | | | | | | |гидрокрекинг, битум өндіру | | | | | | | |және т.б. Асылдандырушы: | | | | | | | |риформинг, гидротазалау, | | | | | | | |изомерлеу және т.б. Басқа | | | | | | | |процесстер: май өндіру, | | | | | | | |алкилдеу, арендер өндіру | | | | | | | |және т.б. | | | | | | |7 |Негізгі мұнай өнімдерінің |2 |2 |2 |6 |7.1.1.-7.1.4 | | |түрлері, олардың құрамы мен| | | | | | | |эксплуатациялық қасиеттері | | | | | | | |Мұнай өнімдерінің топтары: | | | | | | | |отындар, мұнай мұнайлары, | | | | | | | |парафиндер және ароматты | | | | | | | |көмірсутектер, мұнай | | | | | | | |битумдары , мұнай коксы, | | | | | | | |пластикалық смазкалар, | | | | | | | |басқа мұнай өнімдері. | | | | | | | |Отындардың негізгі түрлері:| | | | | | | |автомобиль және авиациялық | | | | | | | |двигателіне арналған | | | | | | | |карбюраторлық отындар және | | | | | | | |бензиндер, реактивті | | | | | | | |отындар – авиациялық | | | | | | | |керосиндер, дизельдік | | | | | | | |отындар. Отындардың қосымша| | | | | | | |түрлері: газотурбиндік, | | | | | | | |пештік, қазандықтық, | | | | | | | |тұрмыстық сұйытылған | | | | | | | |газдар. Олардың құрамы мен | | | | | | | |эксплуатациялық қасиеттері.| | | | | | |8 |Мұнайхимиялық синтез |2 |2 |2 |6 |7.1.1.-7.1.4 | | |процесстері | | | | | | | |Мұнайхимиялық синтезде | | | | | | | |қолданылатын органикалық | | | | | | | |реакциялар түрлері. | | | | | | | |Мұнайдан біріншілік | | | | | | | |көмірсутектік шикізат алу. | | | | | | | |Жеке органикалық қосылыстар| | | | | | | |синтезі. Жасанды | | | | | | | |пластмассалар мен каучук | | | | | | | |алу процесстері. Талшықтар,| | | | | | | |пластификаторлар алу. | | | | | | | |Беттік активті заттар, | | | | | | | |синтетикалық жуғы заттар, | | | | | | | |еріткіштер алу. Катализдік | | | | | | | |процесстер. | | | | | | |9 |Жағармайларға арналған |1 |1 |1 |3 |7.1.1.-7.1.4 | | |қосымдар. | | | | | | | |Майларға қосымдардың | | | | | | | |түрлері: детергенттік, | | | | | | | |жуушы, антитотықтырғыш, | | | | | | | |антикоррозиялық, | | | | | | | |антифрикциялыұ, | | | | | | | |ұтқырлықтық, көбікке қарсы | | | | | | | |қосымдар. Олардың құрамы, | | | | | | | |әсер ету механизмі. | | | | | | | |Комбинирленген қосымдар. | | | | | | 3 ПӘНДІ ОҚЫП-БІЛУ ЖӨНІНДЕГІ ӘДІСТЕМЕЛІК ҰСЫНЫСТАР Курсты оқығанда негізгі мақсаттардың бірі - теориялық негіздерді игерумен қатар лабораторияда эксперименттік жұмысқа машықтануды үйрену, тәжірибе нәтижелері бойынша теориялық қорытынды жасап үйрену. Пәннің теориялық сұрақтары дәрістерде қарастырылады. Дәрістерде негізгі түсініктер мен заңдылықтар және күрделі немесе оқулықтарда жоқ сұрақтар туралы айтылады. Дәрістер конспектілері лабораториялық сабақтарға дайындық кезінде негіз болады, әдебиетпен дұрыс жұмыс істеуге көмектеседі. Сабақтың маңызды түрі - лабораториялық практикум. Онда лабораторияда жұмыс істеу, эксперимент қою дағдысы үйретіледі. Лабораториялық сабақтарда теориялық негіздер, заңдылықтар дәлелін табады. Студенттер химиялық ойлау қасиетін және ғылыми-зерттеу жұмысына қабілеттілік иеленеді. Пәнді оқыту кезінде студенттердің өздік жұмысы да бар, және оған уақыт бюджетінің үлкен бөлігі арналған. Оқытушы басқаруымен студенттердің өздік жұмысы лабораторияда өткізіледі. Онда жаттығулар орындалып, аспаптар, химиялық реактивтер мен ыдыстармен жұмыс істеу дағдысы үйретіледі. Сонымен қоса, есептер шығару әдістері қарастырылады. Аудиториядан тыс өздік жұмыста студенттер әдебиетпен жұмыс істеп, үй тапсырмасын орындап, лабораториялық сабақтарға дайындалады. Дәрістер Дәрістер конспектілері материалды игеруге негіз болып табылады. Дәрісте конспект жазуға әрбір студент міндетті. Конспектті оқулықтардан және оқу құралдарынан алынған материалмен толықтырып, жазып алған өте пайдалы. Конспектті лектор беретін кеңестер кезінде де толықтыруға болады. Практикалық сабақтар Практикалық сабақтарға дайындық кезінде тақырып бойынша теориялық материалды дәріс конспектісі, оқулықтар мен оқү құралдарынан оқып келу қажет. Өздік жұмыс Оқу үрдісінде өздік жұмыс үлесі артып келеді. Тақырыпты терең игеру үшін оқулықтармен, оқу құралдарымен қосымша жұмыс істеу қажет. Сонымен қоса, есептер, үй тапсырмасы да өздік жұмысқа жатады. Студенттің өздік жұмысын оқытушы тексереді, ол үшін жазбаша жұмыстар тексеріледі, ауызша сабақ сұралады, бақылау жұмыстары, тестер, коллоквиумдар қабылданады. Әдебиетпен жұмыс істеуге нұсқаулар Бұл арнайы курс болғандықтан, негізгі оқулық жоқ. Әрбір тақырыпқа арнайы әдебиет тізімі, әдістемелік құралдар мен нұсқаулар ұсынылады. Оқытушы тапсырма бергеннен кейін материалды оқулықтар, оқу құралдарынан, монографиялардан оқу керек. Сұрақ негізін анықтап, заңдар, ережелерді, түсініктерді, формулаларды жаттау керек. Еске жақсы сақтау үшін қысқаша конспект жазып, немесе дәріс конспектісін толықтыра жазу керек. Сұрақты егжей-тегжейлі білу үшін қосымша әдебиет оқу керек. Теориялық курс жаттығулар орындау, есеп шығарумен қоса оқытылады. Теориялық материалды игергеннен кейін лабораториялық сабаққа дайындалу керек. Оқулықтар, оқу құралдары, есеп жинағымен қатар лабораториялық жұмыстар практикумы қажет болады. Әдетте практикумдарда жұмыс мазмұны алдында қысқаша теориялық материал беріледі, онымен міндетті түрде танысу қажет. Зертханалық жұмысты орындау жолы лабораториялық журналға конспектіленеді. Түсініксіз сұрақтарды дәптерге белгілеп, сабақта оқытушыдан сұрауға болады. 4 КУРС ФОРМАТЫ Оқу жүктемесін семестр бойына бірқалыпты орналастыру, тапсырманы әр студенттін міндетті түрде орындай алатын мөлшерде беру керек, олардың орындалуын қатан қадағалап, бақылаулар жүргізуге тиісті. Осыған байланысты кафедрада әр түрлі формаларда бақылаулар болу керек. Оқу құралдарын регламентациялау, әр пән бойынша өздік жұмыстарының сағат мөлшерін құрау, басқа пән арқасында БӨЖ мөлшері аспауын қадағалап отыру қажет. Студенттің уақыт мөлшерін анализдеу арқылы ескерілмеген уақыттардың мөлшері бар болуы анықталды. Сондықтан көптеген студенттер өз уақыттарын жоспарлай алмай жүргендеріне шағымданады. Көптеген студенттерде уақытты тиімді пайдалана алмайды, оларда күнделікті жоспарлары жоқ. 5 КУРС САЯСАТЫ Практикалық сабақтар белгілі бір тақырыптарды дәрісте талқылаған соң жүргізіледі. Әрине, сабақтарды бұлай өткізу студентте анализдеу, салыстыру және ойлау қабілеттері жоғарлайды. Пән аралық жүйе студенттің ғылым негізін және танырлық әрекетін белсендіруге арналған. Пән аралық жүйені ескере отырып, мұғалім белгілі бір пәнге байланысты студенттің қаншалықты білімін біле отырып, оқу материалын жоспарланған мөлшерден тыс бере алады. Белгілі бір дәріс немесе практикалық сабақты жоспарлай отырып, мұғалім алдын ала сабақтың өткізілу әдісін және жерін, тәртібін ойластыру керек. 6 БАҒА ҚОЮДЫҢ САЯСАТЫ Пәнді оқу барысында ағынды бақылаудың әр түрлі түрлері болуы мүмкін: 1) ауызша сұрау – бір немесе бірнеше тақырып (бөлім) материалдарын оқығаннан кейін жүргізілетін бақылау; 2) жазбаша бақылау, курстың кейбір тақырыбы (бөлімі) бойынша қойылған сұрақтар, есеп шығару, келтірілген жағдайды талдау, практикалық жұмыс жасауды көрсетеді; 3) бірігіп жасалған сұрау – бір немесе бірнеше тақырып (бөлім) бойынша ауызша және жазбаша жүргізілетін бақылау; 4) үй тапсырмасын қорғау және презентация - жеке немесе топ үй тапсырмасын дұрыс орындағанының білімін, откен материалдарға қорытынды жасап, оны аудитория алдына жеткізе білуін, курс тақырыптарынынң кисынды байланысын байқай білуін бақылау; 5) дискуссиялар, тренинглер, дөнгелек үстөл – маселені топ ретінде қарасырып өзіндік ой жүгірту машығын және өздігінен шешім қабылдау қабілетін көрсету; 6) тестілер – оқушының білімін объективтi түрде және сапалы баға беру үшін нақты түрде берілген тапсырма жиынтығы (ашық, жабық, біріктірілген); «Мұнайхимия» пәні бойынша ұпайдың таралымы 3 кесте |Апта |Бақылау түрі |Ұпайлардың | | | |барлығы | |1 |2 |3 | | |1-7 апта аралығында дәріс сабақтарына қатысу мен |30 | | |дайындалу | | |1 |Практикалық сабақ №1 |0 | |2 |Практикалық сабақ №2 |20 | |3 |Практикалық сабақ №3 |20 | | |МӨЖ №1 |50 | |4 |Практикалық сабақ №4 |20 | |5 |Практикалық сабақ №5 |20 | | |МӨЖ №2 |50 | |6 |Практикалық сабақ №6 |20 | |7 |Практикалық сабақ №7 | | | |Межелік бақылау №1 |70 | |1 мен 7 аптада оқу нәтижесі бойынша ұпайлардың барлығы |300 | | |8-15 апта аралығында дәріс сабақтарына қатысу мен |30 | | |дайындалу | | |8 |Практикалық сабақ №8 |14 | |9 |Практикалық сабақ №9 |14 | | |МӨЖ №3 |50 | |10 |Практикалық сабақ №10 |14 | |11 |Практикалық сабақ №11 |14 | |12 |Практикалық сабақ №12 |14 | |13 |Практикалық сабақ №13 |14 | | |МӨЖ №4 |50 | |14 |Практикалық сабақ №14 |16 | |15 |Практикалық сабақ №15 | | | |Межелік бақылау №2 |70 | |9 мен 15 аптада оқу нәтижесі бойынша ұпайлардың барлығы |300 | |Емтихан ұпайларының барлығы |400 | |Академиялық кезең бойынша ұпайлардың барлығы |1000 | Студент білімін бағалау шкаласы Кесте 4 |Баға |Әріппен |Процентпен |Балл |Рейтингке | | |белгіленуі |белгіленуі | |қойылатын | | | | | |максимал балл | |Өте жақсы |А |95-100 |4,00 |285-300 | | |А- |90-94 |3,67 |270-284 | |Жақсы |В+ |85-89 |3,33 |255-269 | | |В |80-84 |3,00 |240-254 | | |В- |75-79 |2,67 |225-239 | |Қанағатта |С+ |70-74 |2,33 |210-224 | |нарлық |С |65-69 |2,00 |195-209 | | |С- |60-64 |1,67 |180-194 | | |Д+ |55-59 |1,33 |165-179 | | |Д |50-54 |1,00 |150-164 | |Қанағатта |F |0-49 |0,00 |0-149 | |нарсыз | | | | | 7 ӘДЕБИЕТТЕР 7.1 Негізгі әдебиет: 7.1.1 Бишімбаева, Г.Қ. Мұнай және газ химиясы мен технологиясы: [Оқу құралы] / Г.Қ. Бишімбаева; Букетова А.Е.- Алматы: [Бастау], 2007.- 241б 7.1.2 Суербаев, Х.А. Добыча и транспорт нефти и газа: учеб. пособие / Х.А. Суербаев.- Алматы: Қазақ ун-ті, 2002.- 222с. 7.1.3 Құлажанов, К.С. Мұнай өңдеу процестерін жетілдіру: оқулық / К.С. Құлажанов, О.А. Алмабеков, Ә.М. Нұралы.- Алматы: Print- S, 2011. 7.1.4 Абдуқадырова, Қ.А. Мұнай және газ химиясы: оқулық / Қ.А. Абдуқадырова.- Алматы, 2013.- 319 б. 7.1.5 Суербаев, Х.А. Мұнай химиясына кіріспе: оқу құралы / Х.А. Суербаев; Ә.К. Қоқанбаев, Қ.М. Шалмағамбетов.- Алматы: Қазақ ун-ті, 2004.- 142 б. 7.1.6 Надиров Н.К.Высоковязкие нефти и природные битумы , в 5 томах, Алматы, Гылым, 2001. 7.2 Қосымша әдебиет: 7.2.2 Суханов, В.П. Каталические процессы в нефтепереработке/ В.П. Суханов.- 2-е изд., перераб. и доп.- М.: Химия, 1973.- 413 с. 7.2.3 Галимов, Ж.Ф. Методы анализа катализаторов нефтепереработки/ Ж.Ф. Галимов; Г.Г. Дубинина, Р.М. Масагутов.- М.: Химия, 1973.- 191 с. 7.2.4 Уильям Л. Леффер Переработка нефти, М, ЗАО Олимп-Бизнес -, 2001,224с.
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz