Файл қосу

Индивидуалды айырмашылықтардың қазіргі заман психологиясы пәніне кіріспе





    |ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ                      |
|СЕМЕЙ қ. ШӘКӘРІМ атындағы МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ                          |
|3 деңгейлі СМК құжат     |ПОӘК                     |                         |
|                         |                         |ПОӘК                     |
|                         |                         |042-18-16.1.56/01-2014   |
|ПОӘК                     |Басылым №1               |                         |
|Оқытушыға арналған       |18.09.2013 ж. орнына     |                         |
|«Индивидуалды            |Басылым №2   05.09.2014ж |                         |
|айырмашылықтардың қазіргі|                         |                         |
|заман психологиясы»      |                         |                         |







                           ПӘННІҢ ОҚУ ӘДІСТЕМЕЛІК
                                   КЕШЕНІ
         «Индивидуалды айырмашылықтардың қазіргі заман психологиясы»

      «6M050300» – «Психология» мамандығының магистранттарына  арналған


                     оқытушыға арналған пән бағдарламасы





































                                 Семей 2014

    Кіріспе


    1 ҚҰРАСТЫРЫЛДЫ
    Құрастырушы   “Психология”  кафедрасының  профессоры,  психология  және
педагогика ғылымдарының  кандидаты ________   Б.Қ.Жарықбаев


                                                             «  05   »
                               09       2014 ж.


    2 ТАЛҚЫЛАНДЫ
    2.1  Семей  қаласының  Шәкәрім  атындағы  мемлекеттік   университетінің
«Психология» кафедрасының отырысында.
    «  05   »           09       2014 ж. Хаттама №1


    Кафедра меңгерушісі ____________ Ш.С.Сатиева


    2.2  Экономика,  құқық  және  гуманитарлық  ғылымдар  факультеті   оқу-
әдістемелік бюросының отырысында
    «  09 »           09       2014 ж. Хаттама №1


    Төрағасы  ___________ С.Х.Тойкин


    3 БЕКІТІЛДІ
    Университеттің оқу-әдістемелік  кеңесінің  отырысында  мақұлданды  және
баспаға ұсынылды
    «  11 »           09       2014 ж. Хаттама №1


    ОӘК  ___________ Г.К.Искакова


    4 АЛҒАШ ЕНПЗІЛДІ
























Мазмұны



1 Қолданылу аясы
2 Нормативтік сілтемелер
3 Жалпы нұсқаулар
4 Оқу пәнінің мазмұны (модульдің)
5 Магистранттың өздік жұмысы үшін тақырыптар тізімі
6 Пән бойынша оқу- әдістемелік карта
7 Оқу-әдістемелік әдебиетпен қамтамасыздандыру картасы
8 Әдебиет



      1 ҚОЛДАНЫЛУ АЯСЫ



       «Индивидуалды  айырмашылықтардың  қазіргі  заман  психологиясы»  пәні
бойынша оқу-әдістемелік кешен университеттің магистранттарына  арналған.  Ол
магистранттарды  курстың  мазмұнымен,  оның  аталған  мамандықты   игерудегі
маңыздылығы және көкейтестілігімен,  курстың  саясатымен,  оқыту  процесінде
меңгеретін білім, дағды, іскерліктерімен таныстырады.
      Оқу - әдістемелік кешен пәнді оқудағы негізгі құрал болып табылады.







      2 НОРМАТИВТІК СІЛТЕМЕЛЕР



      Аталған «Индивидуалды айырмашылықтардың  қазіргі  заман  психологиясы»
пәні бойынша оқытушыларға арналған жұмысшы бағдарлама  төмендегі  кұжаттарға
сәйкес жасалынып және осы пән бойынша оку  процессін  ұйымдастыруға  қажетті
ұсыныстарға сәйкестендірілген:
         -  Қазақстан  Республикасының  білім  беру  жүйесінің  мемлекеттік
           жалпыға бірдей міндетті стандарты. Жоғарғы білім.  Магистратура.
           Негізгі  ережелер.   ҚР   МЖОС   23.08.2012   №1080.   Қазақстан
           Республикасы білім және ғылым министірлігі 2012 жылғы 23 тамызда
           және №1080 енгізілген.
         - 6М050300 – «Психология» мамандығының типтік оқу жоспары;
         -  УСТ  042-СГУ-5-2014  Университет   стандарты   «Пәндердің   оқу
           әдістемелік кешендерің әзірлеудін жалпы талаптары»;
         - ҚП 042-1.07-2014 Қужаттық процедура «Пәндердің  оқу  әдістемелік
           кешендерің структурасы мен мазмұны».





      3 жалпы нұсқаулар




      3.1 Пәннің қысқаша мазмұны:

    Индивидуалды айырмашылықтардың қазіргі заман психологиясы жеке дара
өзіндік сала ретінде талдау, категориялық құрылымын ашу; Тұлғаның танымдық
процестерін зерттеу бойынша тестер мен әдістемелерді тәжірибеде игерудің
дағды және іскерлікті дамыту; Рефлексивті мүмкіншілікті дамытудың арқасында
кәсіби маңызды сапаларды меңгеру; Тұлғалық әдістемелер мен тестермен жұмыс
істеу іскерліктері мен дағдыларын қалыптастыру; Психологиялық зерттеулерді
жүргізу бағдарламасын құрастыру, зерттеу барысында алынған мәліметтерді
өңдеу іскерліктері мен дағдыларын қалыптастыру; Психологиялық қортындыны
құрастыру іскерліктері мен дағдыларын дамыту; Психологиялық зерттеулердің
әдіснамалық негізін үйрену; Психология индивидуалды ерекшелігінің саласын
оқып-зерттеудің әдістерін қолдана алуы; Психология индивидуалды ерекшелігі
методологиялық, теориялық және әдістемелік негіздерін;





      3.2 Пәнді оқытудың мақсаты:

    Болашақ мамандардың  “  Индивидуалды  айырмашылықтардың  қазіргі  заман
психологиясы ” саласын оқып-зерттеуге бағытталған кәсіптік білім  негіздерін
қалыптастырудың практикалық мәнін теориялық зерттеу.





      3.3 Пәнді оқудың негізгі міндеттері:

             ✓ Қазіргі кездегі  психологиядағы  индивидуалды  ерекшеліктері
               жеке  дара  өзіндік  сала   ретінде   талдау,   категориялық
               құрылымын ашу;
             ✓ Тұлғаның танымдық процестерін  зерттеу  бойынша  тестер  мен
               әдістемелерді  тәжірибеде  игерудің  дағды  және  іскерлікті
               дамыту;
             ✓  Рефлексивті  мүмкіншілікті   дамытудың   арқасында   кәсіби
               маңызды сапаларды меңгеру;
             ✓   Тұлғалық   әдістемелер   мен   тестермен    жұмыс    істеу
               іскерліктері мен дағдыларын қалыптастыру;
             ✓    Психологиялық    зерттеулерді    жүргізу    бағдарламасын
               құрастыру,  зерттеу  барысында  алынған  мәліметтерді  өңдеу
               іскерліктері мен дағдыларын қалыптастыру;
             ✓  Психологиялық   қортындыны   құрастыру   іскерліктері   мен
               дағдыларын дамыту




      3.4 Оқыту нәтижелері:

Білім: Психология индивидуалды  ерекшелігі  методологиялық,  теориялық  және
әдістемелік    негіздерін;    Психологиялық    зерттеулерде     қолданылатын
әдістемелерді игеру негіздерін қалыптастыру.
Іскерлік:Рефлексивті  мүмкіншілікті  дамытудың  арқасында   кәсіби   маңызды
сапаларды меңгеру заңдылықтарын пайдалана біледі.
Дағды:  Тұлғаның   танымдық   процестерін   зерттеу   бойынша   тестер   мен
әдістемелерді тәжірибеде игерудің дағды және іскерлікті дамыту алу дағдысы.
Құзыреттілігі:   Психологиялық   қортындыны   құрастыру   іскерліктері   мен
дағдыларын дамытуда толық дайындықтың болуы.




3.5  Пән  пререквизиттері:  Жалпы  психология;  Эксперименталды  психология;
Психологиядағы математикалық әдістер; Психодиагностика

3.6 Пән постреквизиттері:  Жас ерекшелік психологиясы; Қолданбалы
психология; Практикалық психология бойынша мамандану курстары;
Дифференциалды психология.


      3.7 Жұмысшы оқу жоспарынан үзінді



      Жұмысшы оқу жоспарының үзіндісі 1 кестеде көрсетілген.


                                                                     1 кесте
|Курс                                                           |Семестр     |
|1                                                              |1           |
|Лекциялық сабақтар                                                          |
|Модуль 1. Индивидуалды айырмашылықтардың қазіргі заман психологиясы пәніне  |
|кіріспе.                                                                    |
|Пәнге кіріспе                                                  |2           |
|Психологиялық білімнің қүрылымдық бейнесі тарихи психология    |2           |
|ретінде                                                        |            |
|Психология тарихындағы ғылыми таным әдістеріне талаптар және   |2           |
|оның таралуы                                                   |            |
|Эксперимент және ғылыми психологияның қалыптасуы               |2           |
|Бихевиоризмдегі ғылыми зерттеулердің бастауы мен дамуы         |2           |
|Гештальтпсихологияның басталуы мен дамуы                       |2           |
|К. Левин еңбектеріндегі тұтастылық идеясының дамуы             |2           |
|Модуль2.  Индивидуалды айырмашылықтардың қазіргі заман психологиясының      |
|өзекті мәселелері                                                           |
|Индивидуалды оқыту және дара ерекшелігінің айырмашылығы       |2            |
|Адамның индивидуалды мінездік ерекшеліктері                   |2            |
|Адамның интеллектісінің индивидуалды ерекшелігі.              |2            |
|Индивидуалды қабілеттерінің ерекшелігі.                       |2            |
|Индивидуалды креактивтілік немесе шығармашылық дарындылығының |2            |
|ерекшелігі.                                                   |             |
|Қазіргі кездегі психологиядағы жеке тұлғаның индивидуалды     |2            |
|мотивациялық аймағының ерекшеліктері                          |             |
|Психологиялық индивидуалды ерекшеліктің гендерлік аспектілері.|2            |
|БАРЛЫҒЫ:                                                      |30           |
|                         Лабораториялық сабақтар (қарастырылмаған)          |
|Практикалық семинар сабақтары                                               |
|Модуль 1. Индивидуалды айырмашылықтардың қазіргі заман психологиясы пәніне  |
|кіріспе.                                                                    |
|Ғылыми білім жүйесіндегі индивидуалды психологияның рөлі және  |1           |
|орны. Индивидуалды психологияның пәні, міндеттері және даму    |            |
|кезеңдері.                                                     |            |
|Индивидуалдылықты зерттеу                                      |1           |
|дегі объективті және субъективті әдістер. Индивидуалдылықты    |            |
|зерттеу                                                        |            |
|дегі статистикалық әдістер және тестілер.                      |            |
|Жеке тұлғаның ситуативті және жеке тұлғалық үрейленуін  зерттеу|1           |
|Адам индивидуалдылығымен қоса әлеммен онаша қалу. Психологиялық|1           |
|талдау, ашық өз пікірлерін айтуға мүмкіншілік беру.            |            |
|Жеке тұлғаның индивидуалды ерекшелігіндегі қиялын қарастыру.   |1           |
|Жеке тұлға пенделік, даралық, тұлғалық және әлеуметтік         |1           |
|ерекшеліктердің жүйесі ретінде.                                |            |
|Әрекет- қылық пен дене құрылымының өзара байланысының көп      |1           |
|түрлілігі. Ондағы физиологиялық және сенсорлық факторлар.      |            |
|Темпераменттің негізгі қасиеттері және конституциялық типтері. |            |
|Модуль2.  Индивидуалды айырмашылықтардың қазіргі заман психологиясының      |
|өзекті мәселелері                                                           |
|Индивидуалды дара айырмашылықтары мен тәжірибелері. Оқыту      |1           |
|жүйесіндегі мектеп оқу орындарын зерттеу. Мектепте оқыту мен   |            |
|ақыл- ой қабілеті.                                             |            |
|Мінез- тұлғаның дара қасиет ерекшелігі ретінде. Мінез          |1           |
|қалыптастыратын қасиеттер (жетекші, типтік және дара).         |            |
|Ақыл-ой жетіспеушілігі дәрежесінің деңгейі мен оның негізгі    |1           |
|критерилері. Этиологиясы мен клиникалық көптүрлілігі.          |            |
|Психологиялық сипаттамалар. Оқыту және реабилитация мәселелері.|            |
|Жеке тұлғаның ерекшелігі ретінде қабілетті қарастыру. Қабілет  |1           |
|түрлерінің индивидуалды ерекшелігін талдау.                    |            |
|Дарындылық мәселесі. Дарындылыұты сипаттайтын психологиялық    |1           |
|теориялар. Дарындылықты зерттеу әдістері. Дарынды балаларды    |            |
|анықтаудың әдістері және олармен жұмыс.                        |            |
|Қазіргі кездегі психологиядағы жеке тұлғаның индивидуалды      |1           |
|мотивациялық аймағының ерекшеліктері. Мотивациялық аймағын     |            |
|зерттеу                                                        |            |
|Гендерлік сәйкестілік. Биологиялық және мәдени факторлар.      |1           |
|Әдістемелік мәселелері. Гендерлік рөлдер мәні. Жыныстық        |            |
|айырмашылықтар (қабілет, құндылық, мотивация, жетістікке жету  |            |
|және т.б.).                                                    |            |
|БАРЛЫҒЫ:                                                       |            |
|                                                               |15          |


      5 Магистранттың өздік жұмысы үшін тақырыптар тізімі



1.Схема   «Қазіргі   кездегі   психологиядағы   индивидуалды    ерекшелігіне
байланысты пікірлердің даму тарихы»
2. Конспект «Қазіргі кездегі психологиядағы индивидуалды ерекшелігі»
3. Индивидуалды зерттеудегі жүйелі бағытын статистикалық әдістердің сипаты
4. Реферат ««Қазіргі кездегі психологиядағы индивидуалды ерекшелігі»
5. Тұқым қуалаушылықтың құрылымдық және функционалды мінездемесі
6. Конспект «Тұқым қуалаушылықтың және қоршаған ортаның адамға әсері»
7.  Тұқым  қуалаушылықтың  және  қоршаған  ортаның  адам   дамуына   әсеріне
байланысты мысалдар келтіру
8. Дене  құрылымы  мен  әрекет-  қылыққа  байланысты  таралған  қателіктерге
теоретикалық негіздер жасау.
5.9. Оқып- зерттелінген материалдар бойынша өз ой- тұжырымдарын бекіту.
5.10. Конспект «Психологиялық типтер» (К.Юнг)
5.11. Схема «Акцентуацияларға байланысты теориялар»
5.12. Эссе «Асыранды балалар»
5.13. Реферат «Қабілеттер мен дарындылық»
5.14. Схема «Дарындылықты диагностикалау жолдары»
5.15. Терминологиямен жұмыс







      6 Оқу-әдістемелік әдебиетпен қамтамасыздандыру картасы


      Оқу-әдістемелік  әдебиетпен  қамтамасыздандыру   картасы   4   кестеде
көрсетілген.


 4 кесте - Оқу- әдістемелік әдебиетпен қамтамасыздандыру

|№ р/с|Оқулықтар, оқу-әдістемелік     |Саны     |Магистранттар  |Қамтамасыз  |
|     |құралдар атауы                 |         |саны           |ету пайызы  |
|     |                               |         |               |            |
|1    |Дружинин В.Н. Эксперименталь   |7        |1              |100         |
|     |ная психология: Учебник для    |         |               |            |
|     |вузов:-СПб: Питер, 2009        |         |               |            |
|2    |Крылов А.А., Маничева С.А.     |7        |1              |100         |
|     |Практикум по общей экперимен   |         |               |            |
|     |тальной и прикладной           |         |               |            |
|     |психологии. Питер 2008         |         |               |            |
|3    |Курс общей, возрастной и       |7        |1              |100         |
|     |педагогической психологии      |         |               |            |
|     |Вып.3/Подред.М.В.Гамезо.2011   |         |               |            |
|4    |Практикум по общей психоло     |7        |1              |100         |
|     |гии Н.С.Глуханюк, .В.Дьяченко, |         |               |            |
|     |С.Л.Семенова М., 2010          |         |               |            |
|5    |Эксперименталды психология     |10       |1              |100         |
|     |Сатиева Ш.С.2007               |         |               |            |





        Әдебиет




      25 Негізгі әдебиет

        1.Дружинин В.Н.Экспериментальная психология:  Учебник  для  вузов:-
        СПб: Питер, 2008   11-24 бет
        2.Эксперименталды психология: емтихан билеттеріне жауап. Зароченцев
        К.Д., Худяков А.И.. Питер 2007 жыл, 6-30 бет.
        3.Крылов А.А., Маничева С.А. Практикум по общей экпериментальной  и
        прикладной психологии. Питер 2007. 6-15б.
        4.Немов Р.С.Пихология книга 3. М. 2005 528б.
        5.Практикум  по  общей   психологии   Н.С.Глуханюк,   е.В.Дьяченко,
        С.Л.Семенова М., 2006







      7.2 Қосымша әдебиет

1.Алдамұратов Ә., Мұқанов М. Психология  пәнінен  лабораториялық-практикалық
сабақтар. Бірінші бөлім, Алматы, 2007, екінші бөлім. - Алматы, 2009.
2.Жалпы психология  В.В.  Богославский  т.б.  редакциясымен,  "Мектеп",  Ал-
маты,2008
3.Жарыкбаев Қ,  Психология,  Пед.  институт  студенттері  мен  пед.  училище
окушылары үшін /Қазак, педбас/, Алматы 2005.
4.Жарықбаев К,., Совет адамдарының ерік-жігерін төрбиелеу.  Кдзақстан:,  Ал-
маты,2006
5.Жарықбаев Қ.,  Абдрахманов  Ә.,  Психологая  терминдерінің  орысша-казакша
сөздігі. Мектеп., Алматы, 2010











Пәндер